Ik heb geen leven, althans zo zie ik het en zo benader ik. Ik besta en daar blijft het op dit moment bij, ondanks dat vaker de deur uit en nog kroeg gepakt tijdje terug maar dat noem ik niet leven leiden, leven leiden, zodra ik mezelf verplicht tot het leiden van een leven voel ik een te hoge druk op de schouders. Alsof ik dan moet nadenken over hoe ik het beste alles moet doen hier. Genoeg verplichtingen in dit leven opgelegd door anderen dus ik wil zeker niet mezelf verplichten tot iets.
Bij de nadruk op bestaan is het minder, zomaar zonder te denken bestaan en de dingen doen die ik wil doen.
Leiden van een leven, lijdensweg
![]()
Ik besta, en dan is het nodig om gelukkig te worden in dit bestaan. En volgens mij gelukkig worden door het leven te leven en zeker niet te leiden en te sturen. Simpelweg bestaan, spontaan. Spontaan zonder te denken gaan met die banaan.
Over FOK!, vroeger schreef ik alles dat in me opkwam, heb daar helemaal geen zin meer in. Als ik buiten ineens een ingeving krijg over iets dan hou ik dat vaak voor mezelf. Ook op de blog geen behoefte om alles te vermelden dat ik meemaak.
Voorheen in geuren en kleuren bij alles, maar het past niet meer bij me. Ook niet in het echt met praten tegen mensen. Het is rustiger en stiller. Vaak behoefte om helemaal niets te zeggen en dan storen als het druk is in de omgeving.
Maar jah, niet druk maken. Don't concern, no concerns and no worries.
Kopje Senseo nu
En dan het boek de kracht van het nu erbij pakken.
[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 19-10-2007 16:42:55 ]