Als de uitbater kiest voor een rokers cafe, dan blijf jij daar lekker weg.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:02 schreef Asmodean het volgende:
[..]
Ik hecht bijzonder veel waarde aan vrije keuze en eigen verantwoordelijkheid. Het zal me ook een rotzorg zijn of je nou 1 pakje per week of 60 pakjes per dag rookt. Het is echter een ander verhaal wanneer ik niet normaal op het terras kan zitten zonder om de paar seconden een wolk nicotine en teer in mijn gezicht krijg geblazen, omdat een aantal mensen zo pauperig is om verslaafd te raken aan een teerstaaf.
Zie het ook als bescherming voor de mensen, net zoals bijvoorbeeld de maximumsnelheid op wegen. Het zal me een rotzorg zijn wanneer jij zelf een weg bouwt en daar 250 km/h rijdt. Op de openbare weg mag dat niet, omdat je dan anderen die toevallig in de buurt zijn onnodig in gevaar brengt. Dankzij jullie simpele verslaving brengen jullie simpelweg ernstige schade toe aan de gezondheid van omstanders die niet verslaafd zijn. Veel mensen hebben ook nog eens extra last van tal van longaandoeningen en een verhoogde kans op longkanker. Allemaal dankzij die meelopers die een sigaretje eerst stoer vonden, en daarna niet genoeg mentaliteit en ruggegraat hadden om er mee te stoppen. Chapeau!
Dus als ik een kroeg bouw waar mensen mogen roken is er dus geen probleem?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:02 schreef Asmodean het volgende:
. Het zal me een rotzorg zijn wanneer jij zelf een weg bouwt en daar 250 km/h rijdt. Op de openbare weg mag dat niet, omdat je dan anderen die toevallig in de buurt zijn onnodig in gevaar brengt.
Je betoog wordt er niet sterker op, wat voor last hebben mensen met longaandoeningen extra op een terras waar ook verkeer langs rijdt? In binnenruimte's een rookverbod kan ik nog inkomen, mits dit door de uitbater zelf wordt ingesteld maar niet door de overheid, maar buiten op een terras is totale onzin en onwerkbaar. Wat je dan krijgt is dat mensen die een biertje op het terras drinken en willen roken er even naast gaan staan om hun sigaret te roken, wordt de overlast die al miniem zou zijn als deze op het terras word gerookt minder als deze net naast het terras word gerookt?quote:Dankzij jullie simpele verslaving brengen jullie simpelweg ernstige schade toe aan de gezondheid van omstanders die niet verslaafd zijn. Veel mensen hebben ook nog eens extra last van tal van longaandoeningen en een verhoogde kans op longkanker. Allemaal dankzij die meelopers die een sigaretje eerst stoer vonden, en daarna niet genoeg mentaliteit en ruggegraat hadden om er mee te stoppen. Chapeau!
http://respect.nu/quote:Op maandag 8 oktober 2007 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie de neuk is Ton Wurz? En komt hij ook wel s op Fok!?![]()
Het gaat er niet om om niet-rokers de mogelijkheid te gunnen een rookvrije horeca te kunnen bezoeken, het gaat hier om het recht op een rookvrije werkplek.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:26 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Laat het aan de uitbaters over en niet aan de overheid.![]()
De meeste mensen in de horeca roken zelf en werken juist in de Horeca vanwege de mogelijkheid om onder hun werk lekker te kunnen roken. Je moet dat stuk van Ton Wurz lezen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:44 schreef Dalamar het volgende:
[..]
Het gaat er niet om om niet-rokers de mogelijkheid te gunnen een rookvrije horeca te kunnen bezoeken, het gaat hier om het recht op een rookvrije werkplek.
De uitbaters hebben jaren de tijd gehad om het rokers "probleem" zelf op te lossen, hier is gewoon erg weinig mee gedaan. Nu neemt de overheid het heft in handen.
Ik heb jarenlang veel gerookt. Tenminste, meer dan 1 pakje per dag vind ik redelijk veel. Nu ik gelukkig gestopt ben merk ik pas wat voor smerige gewoonte het is en ik zal ook blij zijn met een rookvrije hoerca.
Roken op een terras verbieden is overigens grote onzin.
Ze hebben last van een rookfobiequote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:33 schreef DeRCT14 het volgende:
Prachtig ook hoe alle anti's compleet het artikel van Ton Wurz negeren
Klink wil het probleem afschuiven. Als er ergens gerookt word krijgt de zaak een zware boete en mag de uitbater er zelf voor zorgen dat er niet gerookt word.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:14 schreef Senta het volgende:
[..]
Ze hebben last van een rookfobie![]()
Er is meer nieuws;
http://www.nu.nl/news/126(...)okbeleid_horeca.html
KHN wil niet meewerken aan de plannetjes van Klink en willen de rokers niet beboeten.
Lijkt me vrij logisch. De horecabond is toch niet verantwoordelijk voor de naleving van een wet die door de overheid wordt opgelegd? Dat zou wel heel vreemd zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:14 schreef Senta het volgende:
[..]
Ze hebben last van een rookfobie![]()
Er is meer nieuws;
http://www.nu.nl/news/126(...)okbeleid_horeca.html
KHN wil niet meewerken aan de plannetjes van Klink en willen de rokers niet beboeten.
vreemd dat dat niet gebeurde in andere landen (als ik het me goed herinner)quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:02 schreef Sabryas het volgende:
Een rookverbod op plaatsen als restaurants en dergelijke, helemaal mee eens. Zo'n rooklucht tijdens het eten kan redelijk storend zijn.
Maar om roken nou ook in cafe's en op terrassen te verbieden is complete onzin. In de buitenlucht merk je er toch vrij weinig van, en cafe's zonder rokers zullen vast niet goed lopen, iedereen gaat buiten staan lijkt me.
En nee, ik rook niet.
Het gebeurt juist heel veelquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:41 schreef MouzurX het volgende:
[..]
vreemd dat dat niet gebeurde in andere landen (als ik het me goed herinner)
Tuurlijk weet iedereen dit die ook naar die landen is geweest en met de mensen daar heeft gepraat. Alleen is de anti rook clubs en de overheid goed in het verhullen van de waarheid om eigen falen te verdoezelen. Onderzoeken zijn namelijk vrij makkelijk naar een bepaalde uitkomst te leiden al naar gelang het belang van degene die het onderzoek laat uitvoeren. Iets wat nogal eens makkelijk vergeten wordt om het eigen standpunt te benadrukken middells een "onderzoek".quote:Op woensdag 10 oktober 2007 07:58 schreef BasOne het volgende:
[..]
Het gebeurt juist heel veel
In New York regent het klachten van geluidsoverlast van mensen die buiten een peuk roken, uitbaters krijgen boetes omdat het een teringzooi op straat is.
In Ierland gaan de kroegen weer eerder dicht, om in besloten kring (vaste klanten/personeel) de asbakken weer op tafel te zetten.
Illegale cafe's waar wel gerookt mag worden zijn in vrijwel alle landen met een rookverbod in opmars (zogenaamde Smoke Easies).
Wereldwijd 10.000den cafe's falliet is ook zoiets waar je nooit iets van hoort.
Nah, ik vind apart dat er op niet-overdekte stations nog wel gerookt mag worden, dus hoe willen ze roken verbieden op niet overdekte-terassen want dan kan het nog veel verder doorgetrokken worden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:51 schreef RickoKun het volgende:
Ik kan mij echt niet inleven dat sommige kutvolk het ook op de terrassen wil verbieden. Als zo'n gezondheids-homo recht tegenover mij zou staan zou ik hem/haar openbaar ritueel verbranden aan de rookgoden!
Oh alsjeblieft.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:44 schreef Dalamar het volgende:
[..]
Het gaat er niet om om niet-rokers de mogelijkheid te gunnen een rookvrije horeca te kunnen bezoeken, het gaat hier om het recht op een rookvrije werkplek.
Je, het heft in handen? Ze verbieden het gewoon overal, dat noem ik nu niet echt het heft in handen nemen, dat noem ik gewoon "er makkelijk van af willen zijn". Zoals al eerder gezegd, had de mensen zelf de keuze gegeven om een rook of rookrvije kroeg binnen te gaan.quote:De uitbaters hebben jaren de tijd gehad om het rokers "probleem" zelf op te lossen, hier is gewoon erg weinig mee gedaan. Nu neemt de overheid het heft in handen.
Mooi, nou de rest van het rookverbod nog.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:06 schreef Senta het volgende:
Jongens het rookverbod op de terassen is van de baan!
Maar dat is volgens niet rokers geen optie, want ze hebben te weinig ruggegraat om de rokers alleen te laten gaan, dus lopen wel mee als de teefjes die het zijn. Dat rookverbod is dus "nodig" voor alle ruggegraatloze niet rokende lutsers.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:47 schreef THA-PIETERT het volgende:
het is toch gewoon makkelijk op te lossen. laat de kroegen, restaurants, clubs zelf kiezen of er wel of niet gerookt kan worden. dan gaan de rokers lekker roken en de azijnzeikers lekker in een rookvrije cafe zitten.
zo, en nu eerst een peuk
Tja, ze moeten hun rokende vrienden bij zich hebben, want blijkbaar is het eng om separaat ergens heen te gaan. Boehoequote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:11 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Maar dat is volgens niet rokers geen optie, want ze hebben te weinig ruggegraat om de rokers alleen te laten gaan, dus lopen wel mee als de teefjes die het zijn. Dat rookverbod is dus "nodig" voor alle ruggegraatloze niet rokende lutsers.
Shaggie draaien![]()
En het mooie van deze hobbie is ook nog eens.....Je heb ook écht overal vrienden.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alleen rokers hebben vrienden.
Dat meen je nietquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:43 schreef Senta het volgende:
[..]
En het mooie van deze hobbie is ook nog eens.....Je heb ook écht overal vrienden.
Als ik loop te mieren op het Centraal station met een aansteker die verrot is komt er
altijd wel even een helpende hand van een roker, je heb een band.
Vandaag was trouwens de nationale rokersdag ze zouden handttekeningen in gaan dienen aan Klink om
de boel te gaan bespreken.
Hebben jullei de nieuwe campagne al gezien?
Welke geitenwollesok had er nu wéér tijd over?
" ze willen het roken in je eigen huis gaan ontmoedigen"
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:43 schreef Senta het volgende:
[..]
En het mooie van deze hobbie is ook nog eens.....Je heb ook écht overal vrienden.
Als ik loop te mieren op het Centraal station met een aansteker die verrot is komt er
Vandaag was trouwens de nationale rokersdag ze zouden handttekeningen in gaan dienen aan Klink om
Als je echt denkt dat je overal vrienden hebt omdat mensen je een vuurtje aanbieden ben je wel erg snel tevreden en blijkbaar geen échte vrienden gewendquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:43 schreef Senta het volgende:
[..]
Anti rokers hebben ook geen echte vrienden, gezien dat er een verbod moet komen om te voorkomen dat ze als loopse teefjes achter de rokers aanhobbelen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:03 schreef Asmodean het volgende:
[..]
Als je echt denkt dat je overal vrienden hebt omdat mensen je een vuurtje aanbieden ben je wel erg snel tevreden en blijkbaar geen échte vrienden gewend
Je kan ook anti-roken zijn maar geen verbod willen hequote:Op zaterdag 13 oktober 2007 19:24 schreef BasOne het volgende:
[..]
Anti rokers hebben ook geen echte vrienden, gezien dat er een verbod moet komen om te voorkomen dat ze als loopse teefjes achter de rokers aanhobbelen.
Nee, dan ben je een niet roker met een identiteits probleemquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 19:44 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Je kan ook anti-roken zijn maar geen verbod willen he![]()
Antirokers zitten allemaal thusi met de raampjes dicht, bang om kanker te krijgen, lijkt me stug dat je dan vriendjes hebt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 19:24 schreef BasOne het volgende:
[..]
Anti rokers hebben ook geen echte vrienden, gezien dat er een verbod moet komen om te voorkomen dat ze als loopse teefjes achter de rokers aanhobbelen.
Ik ben 3 jaar geleden gestopt maar uit protest wil ik wel weer beginnen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:06 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik rook niet, maar what the fuck is het voor een onzin om roken op een terras in de buitenlucht te verbieden?Dat het binnen verboden wordt vind ik al onzin (ik vind het altijd wel sfeerverhogend, die rooklucht enzo) maar daar kan ik nog inkomen. Maar roken in de buitenlucht verbieden?
Ik schaam me voor mijn niet-rokende-medemens.
Misschien dat ik uit protest zelf ook maar ga roken ofzo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |