Nee, verhalen aanhoren en om je heen kijken geeft je al voldoende duidelijke antwoordenquote:
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:36 schreef Shitonya het volgende:
En iets afspreken met voorbedachte rade is echt tranenverwekkend. Alsof je dan niet bewust of onbewust jezelf gaat aanpassen/veranderen/afhankelijker opstellen/mooier gaat voordoen/jezelf in een geforceerd ideaalbeeld gaat wurmen. Je gaat doelbewuste vragen stellen, je kijkt anders naar de andere persoon, de ander krijgt een ander beeld van jou, de gevolgen kunnen catastrofaler uitpakken und so weiter. Je kunt prima naar de bakker gaan met een boodschappenlijstje, omdat dat vrijwel niets verandert aan de mogelijke gevolgen of omstandigheden. Maar met een boodschappenlijstje ( intentie ) een date ingaan is aankloppen bij moeder natuur die ongesteld is. Dan weet je zeker dat je storm krijgt.
Ja. Go figure.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:17 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Weet niet waar je het over hebt... Oh nee, wacht, die topics die in 3 uur vol waren...![]()
Ja jezelf van je beste kant laten zien, waardoor degene je slechtere kanten minder snel zal zien..nee verstandigquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:13 schreef JoeyT het volgende:
[..]
![]()
Ik ga op date met de voorbedachten rade omdat ik iemand probeer te winnen (idd me van mn beste kant te laten zien) of om met iemand sex te hebben. Niets geforceerd. Gewoon krijgen wat je wilt. Hoe zou je t anders moeten doen? Zo vaak mogelijk tegen jezelf zeggen dat je dat allemaal niet wilt? Onbewust heb je altijd verwachtingen. En wat is het ergste dat je kan overkomen? Je past niet bij elkaar, poeh poeh wat erg...
Als ik een relatie aanga, dan zegt mijn gevoel en verstand dat de kans groot is dat het een langdurige relatie zal worden. Maar daar had ik het niet over. Ik had het over "intenties" hebben omtrent daten. Dat is samengevat gewoon achterlijk. En nee, ik ga het niet nogmaals herhalen. Dan lezen jullie mijn eerste argumenten maar, in plaats van dat ik continu in herhaling moet vallen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:15 schreef MLI het volgende:
Shitonya, hoe moet het dan allemaal wel volgens jou? Stel dat jij een relatie aangaat of iets dergelijks, hoe wil je dat dan zien? Ik zie hier alleen maar hoe je het niet wil.
Reageer ff normaal. Dat je gefrustreerd bent is jouw probleem. Wat is er nou precies geforceerd aan? Langzamerhand leer je elkaar beter kennen en ga je elkaars negatieve punten ook zien. Hele normale gang van zaken lijkt me.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:48 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Ja jezelf van je beste kant laten zien, waardoor degene je slechtere kanten minder snel zal zien..nee verstandigLees mijn vorige post nog eens stuk onbenul. Dat is volkomen geforceerd.
![]()
En hoe je het dan moet doen? Volkomen verwachtingloos erin stappen. Niets meer of minder, want je weet toch nooit hoe het gaat lopen.
Zonder verwachtingen ergens heengaan is onmogelijk. Als ik naar een concert toe ga, dan heb ik bepaalde vooroordelen over een band of artiest en kijk ik of die bevestigd worden. We kunnen niet 'blind' ergens heengaan, dat vind ik nogal een illusionaire gedachte.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:31 schreef Shitonya het volgende:
Gefrustreerd ben ik overigens niet, hooguit wat geirriteerd om jouw denkbeeld. Een intententie leidt tot geforceerd gedrag: jezelf mooier voordoen, jezelf aanpassen, teveel denken aan wat de ander van je zal vinden, letten op wat je doetzegt/enz. Zonder verwachting een date ingaan heeft meer voordelen, omdat je niet weet wat je te wachten staat, ook al denk je het wel te weten door zoiets als msn of telefoongesprekken.
Ja want one night stands heb ik uitgevondenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:31 schreef Shitonya het volgende:
Bijna zeker weten? Dan spreek jij met wel heel vreemde nymfomanistische, respectloze "meisjes" af... Iemand met enig zelfrespect die duikt niet de eerste date meteen het bed in met iemand die ze nauwelijks kent.
Als ik bij mezelf denk van: vanavond ga ik met dat meisje op een date dan nodig ik haar bij me uit en gaan we seks hebben. Wat is er verkeerd met die verwachting? Sterker nog vrouwen hebben net zo goed dat soort verwachtingen. Mocht t niet gebeuren dan is er verder toch ook niets aan de hand.quote:Een intententie leidt tot geforceerd gedrag: jezelf mooier voordoen, jezelf aanpassen, teveel denken aan wat de ander van je zal vinden, letten op wat je doetzegt/enz.
Wat is je 'normale' gedrag? Ik heb namelijk niet een normaal gedrag die opgaat voor elke situatie. Je past je altijd aan. Je doet net alsof ik iets tegen mn natuur in doe.quote:Als je gewoon jezelf blijft en de ander ook als ieder ander behandeld, dan heb je meer kans van slagen dan wanneer je de intentie "neuken" of een "relatie" hebt, want je gedrag is dan sowieso afwijkend van je normale gedrag.
Herkenbaar, 2 weken nadat ik naar BE verhuisde heb ik het uitgemaakt met mijn vriendje. Maar dat duurde pas een paar weken. Verder is het altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en met de Belgen gaat dat prima, al zeg ik het zelf! Ben je niet ernstig van de kaart of zo? Na 6 jaar is dat vrij logisch.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:40 schreef bloempjuh het volgende:
Sinds drie weken woon ik in Antwerpen en sinds twee weken is het uit met Vriendje, na zes jaar relatie. Het was niet meer te redden, in mijn optiek. Nu dus weer single, al ben ik nooit echt single geweest. Voelt heel goed, leer veel leuke mensen kennen hier
Neuh, ik voel me prima. Vrijheid is goeeedquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:48 schreef MLI het volgende:
[..]
Herkenbaar, 2 weken nadat ik naar BE verhuisde heb ik het uitgemaakt met mijn vriendje. Maar dat duurde pas een paar weken. Verder is het altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en met de Belgen gaat dat prima, al zeg ik het zelf! Ben je niet ernstig van de kaart of zo? Na 6 jaar is dat vrij logisch.
(Of heb je een leuke belg ontmoet?)
Jammer dat je in België woont, anders hadden wij eens kunnen daten.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:34 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Neuh, ik voel me prima. Vrijheid is goeeed
En nee, amper leuke Belgen, wel leuke Australiers enzo (woon in een hostel, elke keer nieuwe backpackers hier).
Jezus, vaag verhaal. Details? Een pauze van een aantal weken, dan is er wel iets aan de hand denk ik.quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:56 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
oow... ja snapte er al niks van
op zich heb ik een relatie
maar er is waarschijnlijk een pauze van een aantal weken om er over na te denken
maar er is niet echt iets aan de hand of zo
als de conclusie is dat je een pauze inlast, terwijl er eigenlijk voor zover je weet niets mis is, dan heb je niet veel reden om blij te zijn, lijkt me...quote:Op zondag 21 oktober 2007 20:35 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik weet niet precies wat het is
maar ik voel me nu opeens weer een beetje verdrietig terwijl ik eerst juist blij was dat we hadden gepraat
en wat jullie allebei dachten was; laten we een pauze houden?quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:31 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ja ik dacht dus eerst van o we dachten het zelfde, wat goed
maar nu denk ik idd dat jullie wel een punt hebben
quote:Op zondag 21 oktober 2007 16:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik heb geen zin om een heel topic te openen hier over maar wil t toch aan iemand typen haha
heb nu soort van relatie maar beetje in de beginfase en het zou wel een echtecht iets kunnen worden
en dat willen we beide, en we weten beide niet hoe
beide nooit een serieuze relatie gehad en blijven beetje steken in middelbare school verkering idee
omdat het wel leuk is maar niet goed voelt wil hij graag pauze om er over na te denken (er is niks gebeurd hoor ) maar in mijn idee leiden pauzes altijd tot het einde en dat is ook weer t laatste wat hij wil.
en toen dacht ik.... is dat het "3 maanden gaan we door of niet punt'?
quote:Op zondag 21 oktober 2007 16:47 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dat klinkt niet echt alsof hij de liefde van je leven gaat worden...
Maar verder tav relaties en "hoe het hoort", wat maakt het uit. Gewoon zien hoe het gaat en niet te veel nadenken over hoe het hoert of moet..
quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
ik denk juist wel veel na over hoe ik het zou willen, maar daar kan ik dus geen antwoord op geven en hij ook niet. misschien dat ik mij niet zo goed uitdruk maar ik heb nooit iemand leuker gevonden dan hij en een x niet alleen op fysieke aantrekkingskracht.
quote:Op zondag 21 oktober 2007 16:41 schreef MNR het volgende:
[..]
Maar goed, over je vraag. 'Pauzes' zijn over het algemeen niet positief en volgens mij hoor ik ook wel een aarzeling in jouw verhaal (of het wel zo goed is). Even los van 3-maanden punt, hoe voelt het voor jou?
quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
hmm het was meer dat we beide op t zelfde moment dachten van
hoe we tegen elkaar doen is niet hoe we echt zijn maar een beetje schijn zo als je tegen vreemden doet
en we vinden elkaar beide heeel leuk dat is het niet maar op deze manier is het niet echt een "echte" relatie
en er is niks gebeurt of wat dan ook, het is meer dat hij dingen niet deelt omdat hij denkt dat niemand het zal begrijpen of raar gaat vinden en ik dingen niet deel omdat ik het heel moeilijk vind om over gevoelens te praten.
en nu hebben we een heel lang maar niet zo leuk gesprek gehad hoewel we ons beide achteraf wel beter voelen. hij bedoelde een pauze waarbij we elkaar niet zie maar wel spreken. iig voor mij zijn pauzes uitstel van executie. elkaar nooit meer zien zou het makkelijkste zijn omdat ik hem dan niet mis en ik niet aan hem ga hechten enz. vond hij ook de makkelijkste oplossing zodat hij zn schijn op kan houden en niets hoeft te delen maar het wel wil maar weet niet hoe. ik zei: is een pauze niet zodat je emotioneel afstand kan nemen en hoe langer je me niet ziet hoe makkelijker het is een niet leuke beslissing te maken maar wel de makkelijkste weg. en dat was wel zo.
ik zei ik doe niet aan een pauze maak het dan meteen uitquote:Op zondag 21 oktober 2007 22:00 schreef MLI het volgende:
Hmm, PF, ik zou maar snel ophouden met die pauze als je hem leuk vindt. Pauze kan goed zijn, maar dan meer een vakantie waarin je gek wordt zonder elkaar zodat je gelijk weet wat je aan elkaar hebt.
we zijn gewoon met je begaan en gunnen je het beste...quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Jullie willen me wel erg graag terug in dit topic hè
Ik las iets van er is niets gebeurd. Ik denk dat mijn hormonen iets teveel van slag zijnquote:Op maandag 22 oktober 2007 08:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Huh heb je 't nu over mij?
Tsssk, nog nauwelijks reacties in het topic en toch heeft Milagro alweer gepost wat ik ook had willen zeggen!quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:40 schreef milagro het volgende:
niet vertellen dat je flieft bent, dan kun je nog stiekem in haar nabijheid smachten, ergo, fake vriendschap , houd dat niet langer dan een maand vol, beken het dan, en je ziet haar nooit meer...
Je gelooft niet in verliefdheid op het eerste gezicht??quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:50 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
je kent haar een week en bent meteen verliefd
ehm. oeigeef haar de kans je te leren kennen en hecht niet teveel aan haar/hoop op niks
dan kan t altijd meevallen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |