quote:Ten Cate blijft en heeft een droom
AMSTERDAM - Henk ten Cate blijft bij Ajax. Dit zei hij vrijdag tijdens een drukbezochte persconferentie in de Arena. De trainer gaf toe dat Chelsea hem benaderd had om als veldtrainer aan de slag te gaan, en dat hij daardoor gevleid was.
De Ajax-trainer verklaarde dat hij nog steeds een droom heeft. \'\'Ik wil met Ajax kampioen worden.\'\'
Ten Cate stelde tegenover Nederlandse en Engelse journalisten dat hij dit seizoen zijn contract bij Ajax wil uitdienen. Hij benadrukte echter ook dat in voetbal alles mogelijk is. Zo vertrok Wesley Sneijder dit seizoen bij Ajax nadat hij een maand eerder zijn jawoord aan de Amsterdamse club had gegeven.
Ten Cate: \"Het klopt in ieder geval niet dat ik al bij Chelsea heb getekend. Ik heb ook niet het idee dat ik weg moet bij Ajax. Natuurlijk is de teleurstelling groot om de uitschakeling tegen Dinamo Zagreb. Maar we kennen de oorzaken. Voor de eredivisie hebben we een goede ploeg. Internationaal is dat anders. We moeten als Nederland onze plaats kennen. Volgens mij heeft geen enkele Nederlandse club deze week kunnen overtuigen.\"
Van Basten
Marco van Basten wilde vrijdag, tijdens een persconferentie van het Nederlands Elftal, maar kort ingaan op de vraag of hij of een van zijn assistenten mogelijk aan de slag gaat bij Ajax als trainer Henk ten Cate vertrekt.
\"Ajax heeft niet gebeld. En ik heb er ook niet over nagedacht. Dit is absoluut niet relevant\", zei de bondscoach van het Nederlands elftal. \"Wij zijn op dit moment bezig met de cruciale duels van Oranje en verder niets.\"
Ja dus?quote:
Nah, vooral nu. We hebben geen echte links- en rechtsbuiten maar we doen gewoon alsof.quote:
Ik vind Rommedahl wel een echte rechtsbuiten hoor. Al komt die dan weer kwaliteit tekort. Die cornersquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nah, vooral nu. We hebben geen echte links- en rechtsbuiten maar we doen gewoon alsof.
We blijven één van de weinige die met dit systeem speelt en zoals je kan zien in Europa, is dit een zeer succesvol systeem gebleken de laatste jaren!
Wat is er nou geiler dan een lesbische meid (en haar vriendin) aan het twijfelen te brengen over haar geaardheid?quote:
Colin hup, vlijmscherpe scharen,quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:32 schreef pekel het volgende:
Moet morgen een parodie zingen van minstens 1 minuut op het clublied van Ajax, had gewed dat Ajax wel "ff door zou gaan" naar de 2de ronde.. Iemand tips voor een refrein?
Juist. Volblaffen met but.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat is er nou geiler dan een lesbische meid (en haar vriendin) aan het twijfelen te brengen over haar geaardheid?
Amen to that brother....amenquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat is er nou geiler dan een lesbische meid (en haar vriendin) aan het twijfelen te brengen over haar geaardheid?
zeg dat wel....quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:01 schreef devv05 het volgende:
De ellende duurt dus voort en Ten Cate zijn droom wordt een nachtmerrie.
Ingeborg van Geelquote:
Foteaux?????quote:
Slavenkoor - klokkenlied ofzoquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:23 schreef Loserkid het volgende:
hoe heet dat liedje tijdens t vlaggeng ister
Na de 0-3 hield ikhet toch ook voor gezien...wat een ergernis zegquote:
Stam wordt oud.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:30 schreef Longmen het volgende:
Al gemeld dat Maduro, Stam, en Urby geblesseerd zijn?
Hij had vorig jaar al moeten stoppen.quote:
Ik ben wel gebleven, maar goed. Ieder zijn eigen keuze. Degenen die weg gingen kan ik goed begrijpen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:33 schreef Sethje het volgende:
[..]
Na de 0-3 hield ikhet toch ook voor gezien...wat een ergernis zeg
Er werd in het begin alleen maar gefloten om de Dinamo supporters te overstemmen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:32 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Lees net dat Urby zei dat er al vroeg gefloten werd en dat hij dat niet snapte. Het kan aan mij liggen, maar ik vond de sfeer aan Ajax-kant, zeker de eerste helft, erg goed. En ik heb absoluut geen fluitconcerten gehoord.
Urby, oprotten!
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:37 schreef egoTRON het volgende:
[..]
Er werd in het begin alleen maar gefloten om de Dinamo supporters te overstemmen.
daar zal Nederland van wakker liggen denk ikquote:Ajax - Dinamo Zagreb
(Wegens de wanprestatie van ONS Ajax, weigeren wij de foto's voor vrijdag 14.00 uur te plaatsen)
Idd Urby lijkt echt half stoned elke wedstrijd weer.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Emanuelson mag sowieso eens goed in de spiegel kijken voordat hij zijn mond opendoet over supporters. Meneer liep weer lekker te dromen gisterenavond, net zoals hij tegen AZ ook al verantwoordelijk was voor een tegendoelpunt.
Klopt (zit zelf ook op zuid)...fluiten kwam vooral van de lange zijde(n).quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:40 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Op Zuid en 410 werd aan het begin bijna alleen maar Jelelelelele Ajax Amsterdam gezongen.
Benne der nie!quote:
Misschien wel ja.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:35 schreef Sethje het volgende:
[..]
Hij had vorig jaar al moeten stoppen.
Dat is toch niet normaal meer? Die halfwassen balletjes zowel in aanvallend als-vooral-in verdedigend opzicht. Tegen AZ ook dat gemekker over een overtreding. Als je een vent bent blijf je staan verdomme.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd Urby lijkt echt half stoned elke wedstrijd weer.
Niet gehoord dan. Maar zou best kunnen hoor.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:46 schreef egoTRON het volgende:
[..]
Klopt (zit zelf ook op zuid)...fluiten kwam vooral van de lange zijde(n).
Het was vooral bij balverlies, van die slappe passes die niet aankomen ed.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Niet gehoord dan. Maar zou best kunnen hoor.
quote:what is wrong with ajax?they used to be the greatest team in europe
En de ziekenboeg wordt alsmaar groterquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:30 schreef Longmen het volgende:
Al gemeld dat Maduro, Stam, en Urby geblesseerd zijn?
used to be, slaat de spijker op zijn kopquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:58 schreef Fides het volgende:
Zelfs mensen uit Brunei (Oliestaatje op Kalimantan) vragen zich af wat er met Ajax aan de hand is:
[..]
Dit zegt wel veel lijkt mij want als ze nog achter ten cate hadden gestaan dan had van geel gewoon gezegd dat ten cate niet ter discussie stond.quote:Van Geel: "Geen commentaar"
Waar Ajax-trainer Henk ten Cate zelf al weinig weg wilde geven over een eventuele overstap naar Chelsea, houdt ook het bestuur van de Amsterdammers de lippen stijf op elkaar.
Het clubbestuur van Ajax wilde vrijdagmiddag niet ingaan op de situatie. "Wij hebben afgesproken geen commentaar te geven en daar houd ik mij aan", gaf technisch directeur Martin van Geel namens de clubleiding aan.
Het vertrek van Ten Cate staat al enige tijd ter discussie. Na de uitschakeling in de voorronde van de Champions League en het debakel van gisteren, (uitschakeling eerste ronde Uefa Cup) lijkt het vertrek van de coach nabij.
Inderdaad. Die is na het weekend of in de periode van de interlands wegquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:11 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Dit zegt wel veel lijkt mij want als ze nog achter ten cate hadden gestaan dan had van geel gewoon gezegd dat ten cate niet ter discussie stond.
In het seizoen 2002/2003 hadden we echt een goed team hoor, als we die nog 2 seizoenen bij elkaar konden houden hadden we de CL gewonnen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:14 schreef thewishmaster het volgende:
Welke trainer er ook bij Ajax zit, de laatste 10 jaar heeft het Europees gezien niet zo veel meer voorgesteld bij Ajax. Een aantal jaren geleden haalden ze nog wel de kwartfinale CL, maar dat was ook met betonvoetbal en was meer geluk dan wijsheid.
Daar heb je het probleem al. Elke keer als er een topteam zit aan te komen worden de beste spelers weggekocht.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:16 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
In het seizoen 2002/2003 hadden we echt een goed team hoor, als we die nog 2 seizoenen bij elkaar konden houden hadden we de CL gewonnen.
Tja dat zullen we in Nederland toch altijd houden. Dat kan ook best, maar dan moet je wel vervangers halen. En bij ons halen ze liever wat middelmatige subtoppers voor noppes dan spelers die iets kunnen toevoegen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:17 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Daar heb je het probleem al. Elke keer als er een topteam zit aan te komen worden de beste spelers weggekocht.
Dat is nooit anders geweest... Alleen was Ajax vroeger nog wel eens in staat wat goeds terug te kopen, of jeugd een kans te geven....quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:17 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Daar heb je het probleem al. Elke keer als er een topteam zit aan te komen worden de beste spelers weggekocht.
Ik durf het bijna niet te zeggen als Ajaxied, maar dat lossen ze bij PSV toch heel wat beter op. Die hebben met hetzelfde probleem te maken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:19 schreef Nashje het volgende:
[..]
Tja dat zullen we in Nederland toch altijd houden. Dat kan ook best, maar dan moet je wel vervangers halen. En bij ons halen ze liever wat middelmatige subtoppers voor noppes dan spelers die iets kunnen toevoegen.
Nou dat vind ik niet echt. Bij Ajax wordt veel meer weggekocht dan bij psv.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:22 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen als Ajaxied, maar dat lossen ze bij PSV toch heel wat beter op. Die hebben met hetzelfde probleem te maken.
Das echt heel raar ja. Gomes zou nooit meer bij Ajax spelen.....quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:25 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nou dat vind ik niet echt. Bij Ajax wordt veel meer weggekocht dan bij psv.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:22 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen als Ajaxied,
Dit jaar zijn bijvoorbeeld Kone, Alex en Cocu vertrokken bij PSV, dat hebben ze toch redelijk geruisloos opgelost.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:25 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nou dat vind ik niet echt. Bij Ajax wordt veel meer weggekocht dan bij psv.
Helaas ja, daarom in eigen jeugd zoeken, in 1995 lukte dat ook, hoewel er natuurlijk wel veel veranderd is. Aan de andere kant; Ajax heeft geld zat en kunnen wel wat centen mislopen, dus een team bijelkaar houden. Ook moet Ajax op zoek naar spelers met een hart voor Ajax die ervoor willen voetballen en niet om de centen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:17 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ja dat doen ze wel goed ja. Maar een Gomes zou bij Ajax allang weg zijn, net wat HW zegt. Let maar eens op wat voor interesse er voor Stekelenburg is in de zomer. Na 1 écht goed seizoen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:26 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dit jaar zijn bijvoorbeeld Kone, Alex en Cocu vertrokken bij PSV, dat hebben ze toch redelijk geruisloos opgelost.
Die tekenaar zo vet zijn best doen.. Gaat 'ie helemaal niet! Bwehehehe.quote:
Wedden van wel.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:31 schreef Blight het volgende:
[..]
Die tekenaar zo vet zijn best doen.. Gaat 'ie helemaal niet! Bwehehehe.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:33 schreef Mindstate het volgende:
Wat Ajax écht mist is een creatieve middenvelder. Nog steeds belachelijk dat Sneijder voor 27 miljoen wordt verkocht (opzich logisch dat hij is verkocht) maar er gewoon he-le-maal geen vervanger is!
Sparta-uit komt er nog aan..quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:31 schreef Blight het volgende:
Die tekenaar zo vet zijn best doen.. Gaat 'ie helemaal niet! Bwehehehe.
En wie moeten die posities allemaal gaan bekleden volgens jou?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:47 schreef peaceman het volgende:
Analyse club:
Voorzitter: opzouten!
Bestuur: opzouten!
Van Geel: voordeel van de twijfel
Ten Cate: goede assistent, maar geen hoofdtrainer
Mensen die verstand van zaken en voetbal hebben, en het liefst mensen die een sterke band met de club hebben.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:50 schreef venomsnake het volgende:
[..]
En wie moeten die posities allemaal gaan bekleden volgens jou?
Dat is de volgende vraag, maar je wil toch niet beweren dat het bestuur en de voorzitter nu zo goed zijn geweest voor de club... of wel?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:50 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat ie uit zichzelf gaat stoppen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:51 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Zonder er al te veel op in te gaan, maar één ding snap ik niet. Stam weg in de winterstop? Wil je hem verkopen? Gisteren speelde Jaap een erg goede wedstrijd. Hij werd niet voor niets constant toegezongen.
Jaap is en blijft een held. We moeten juist trots zijn, dat zo'n speler bij ons speelt.
Dat kan ik me niet voorstellen. Jaap maakt het seizoen gewoon af en staat aan het einde met de schaal in zijn hand!quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:53 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat ie uit zichzelf gaat stoppen.
Ik hoop t, maar ben er niet 100 % zeker van.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet voorstellen. Jaap maakt het seizoen gewoon af en staat aan het einde met de schaal in zijn hand!
Neh, Jaap wil afscheid nemen met een prijs.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:53 schreef peaceman het volgende:
Tuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat ie uit zichzelf gaat stoppen.
Dat niet, maar jij komt wel meteen met drastische maatregelen, zonder verder ook maar iets te hebben bedacht.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:53 schreef peaceman het volgende:
Dat is de volgende vraag, maar je wil toch niet beweren dat het bestuur en de voorzitter nu zo goed zijn geweest voor de club... of wel?
Wat zeiden ze ook alweer over onkruid?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:08 schreef Malibu-06 het volgende:
Ten Cate blijft dus nog wat jaartjes bij jullie?
Dat groeit als een kakkerlak?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:09 schreef Madine het volgende:
[..]
Wat zeiden ze ook alweer over onkruid?
Aissati halen ze niet want die kost 13 miljoen en dan hebben ze nog maar 14 miljoen over om in te zwemmenquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:47 schreef peaceman het volgende:
Advies: Engelaar/El Ahmadi/Aisatti halen
In opleiding niet alleen maar middenvelders opleiden, maar ook goede spitsen en degelijke verdedigers! En kweek vooral ook leiders!
Jullie staan in de competitie nog boven PSV hoorquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:18 schreef HeatWave het volgende:
Ja, natuurlijk, die wil ook wel van goed lopend CL spelend PSV naar diep gezonken titanic-club Ajax.
oh ja kloptquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:16 schreef Wooldoor het volgende:
dat is Affelay die na elke 3 wedstrijden is gebleseerd.
Nee, maar wegsturen is één, goede vervangers halen die het beter doen dan het zooitje dat op straat komt te staan is twee.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:53 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat is de volgende vraag, maar je wil toch niet beweren dat het bestuur en de voorzitter nu zo goed zijn geweest voor de club... of wel?
[..]
Gaan ze hem de JC schaal meegeven bij zijn afscheid dan?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
en staat aan het einde met de schaal in zijn hand!
Voorzitter: Keje Molenaarquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:50 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij wilde onlangs zijn contract niet verlengen bij PSV en lijkt onder Koeman ook geen basisplaats te krijgen. Ook is hij denk ik nog niet klaar voor het buitenland en bij Az hebben ze al Cziommer en Martens al. Hij zou een erg belangrijke man bij Ajax kunnen worden en zo'n beetje het systeem om hem heen gebouwd.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:23 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
oh ja kloptik mix die 2 altijd..
![]()
anyway zoals heatwave al aangaf waarom zou een PSVer die CL speelt naar ajax willen?![]()
Het zou mooi zijn als die komt, maar ik denk dat psv hem nooit zal laten gaan.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:37 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Hij wilde onlangs zijn contract niet verlengen bij PSV en lijkt onder Koeman ook geen basisplaats te krijgen. Ook is hij denk ik nog niet klaar voor het buitenland en bij Az hebben ze al Cziommer en Martens al. Hij zou een erg belangrijke man bij Ajax kunnen worden en zo'n beetje het systeem om hem heen gebouwd.
Ik heb al een bagger humeur toen ik m'n bed uitkwam vanmorgen, en dat is nu nog het gevalquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:45 schreef Scorpie het volgende:
Vandaag was weer een trieste teringzooi, als je de krantenkoppen erbij pakt
Hij is geblesseerd geweest...quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:41 schreef TornadoDK het volgende:
Wel een naaistreek van psv. in de voorbereiding en in het begin van de competitie alles laten spelen en na de transferdeadline zit hij opeens wee op de bank.
www.download.com/r-dinhojacksonballad.mp3quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
Alsof Aisatti ooit maar dan ook ooit bij Ajax komt, ik zie nog eerder Ronaldinho een ballad met Michael Jackson opnemen!
is dat zo? wanner dan? ik kan me helemaal niet herrineren dat ik daar iets over gelezen heb.quote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:48 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
www.download.com/r-dinhojacksonballad.mp3
[afbeelding]
quote:
Zeker weten. En een ontzettend aardige gozer.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:47 schreef Chuck_Norris het volgende:
Ogararu ,
De beste rechtsback die we hebben![]()
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:58 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Zeker weten. En een ontzettend aardige gozer.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:52 schreef TornadoDK het volgende:
is dat zo? wanner dan? ik kan me helemaal niet herrineren dat ik daar iets over gelezen heb.
Ho wacht even.... bijna iedereen hier heeft wel eens geroepen dat het bestuur weg moet en ook in de stadions doet men dat. Denk je echt dat iedereen die dat roept precies heeft nagedacht wie er dan moeten komen?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:05 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dat niet, maar jij komt wel meteen met drastische maatregelen, zonder verder ook maar iets te hebben bedacht.
Ten eerst wat doen ze precies fout dan? Ik weet niet wat de voorzitter allemaal doet en of moet doen, maar jij schijnbaar wel dus vertel even wat doet ie fout en wat moet er beter.
En als je dat dan kunt uitleggen en wil ze ontslaan, moet je op zijn minst goede vervangers kunnen noemen en waarom die het wel beter kunnen.
Hij is ook duur, toegegeven, maar de suggesties waren dan ook adviserend. Je moet gewoon een creatieve middenvelder hebben, anders wordt het een moeilijk seizoen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:12 schreef jna het volgende:
[..]
Aissati halen ze niet want die kost 13 miljoen en dan hebben ze nog maar 14 miljoen over om in te zwemmen![]()
klopt, maar je kunt spelers wel op leiderachtige capaciteiten in hun karakter beoordelen. Dat geeft geen garantie, maar het zou een goed begin kunnen zijn.quote:En leiders kan je niet kweken
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
geinig dat iedereen Ogararu nu ineens waardeert
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:08 schreef peaceman het volgende:
Ho wacht even.... bijna iedereen hier heeft wel eens geroepen dat het bestuur weg moet en ook in de stadions doet men dat. Denk je echt dat iedereen die dat roept precies heeft nagedacht wie er dan moeten komen?
1 ding is in elk geval zeker. Deze lui hebben een grote mond over wat er allemaal behaald moet worden, maar als het dan mis gaat, zitten ze in treurnis, roepen dat alles goed komt en doen vervolgens: NIETS!
Dus zeg ik (en veeeeeele anderen) wegwezen met die lui.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:17 schreef StarGazer het volgende:
Henk Resultate blijft aan...the horror
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:09 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Lees eens wat meer posts van mij over Ogararu. Dan had je geweten dat ik altijd al fan van hem ben geweest.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:19 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ja want een trainerswissel gaat helpen, zoals de afgelopen 10 jaar![]()
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:28 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het is ook niet verstandig om trainers die goed presteren (Adriaanse, Olsen en Blind) te ontslaan.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:17 schreef StarGazer het volgende:
Henk Resultate blijft aan...the horror
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:40 schreef cultheld het volgende:
Ajax zal wel balen dat ze die Sneijder-miljoenen niet in Modric hebben gepompt.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:40 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Leuke speler maar die wil toch niet komen.
Die moest echt meer dan 15 miljoen kosten ofzo, beetje teveel van het goede....quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:40 schreef cultheld het volgende:
Ajax zal wel balen dat ze die Sneijder-miljoenen niet in Modric hebben gepompt.
Rommedahl zal dat nooit leren.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:37 schreef toma het volgende:
Binnenkort maar s trainen op corners. Jezus wat was dat verschrikkelijk gister
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:40 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Leuke speler maar die wil toch niet komen.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:36 schreef S-Two het volgende:
Ogararu is dus echt niet van het niveau Trabelsi hé. Verdedigend niet, maar aanvallend zeker niet.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:33 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Wat heeft Blind zoveel beter gedaan dan?
Net als Sneijder.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:44 schreef Silenus het volgende:
De geruchtenstroom houdt gewoon aan hoor, het verbaast me niks als Henk binnen een week alsnog weg is.
quote:'Wesley Sneijder blijft bij Ajax'
Uitgegeven: 20 juli 2007 17:42
Laatst gewijzigd: 20 juli 2007 18:10
AMSTERDAM - Wesley Sneijder speelt ook komend seizoen in het rood-wit van Ajax. Volgens De Telegraaf en de NOS heeft de middenvelder dat vrijdag aan het bestuur van de Amsterdamse club laten weten.
anp
Sneijder kwam tot zijn besluit nadat Ajax de vraagprijs had verhoogd tot dertig miljoen euro. De club wilde speler niet kwijt. Vooral de Spaanse clubs Valencia en Real Madrid dongen om Sneijders gunsten. Een bod van zestien miljoen wees Ajax afgelopen week van de hand. Ook zou Sneijder bij Valencia niet langer de eerste keus zijn.
Sneijder gaat zich nu concentreren op zijn laatste jaar in Nederland, aldus De Telegraaf.
Ik reageerde op iemand die zei dat Ogarau het Trabelsi-niveau wel kan halen. Wat ik ten zeerste betwijfel. Ik heb het idee dat het een middelmatige speler is waar we de Europese top nooit mee zullen halen. Al betwijfel ik of we dat ooit nog gaan halen. Er zitten op dit moment maar een paar spelers in de selectie met veel potentie.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:43 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Oh ja joh? En Huntelaar is dus echt niet van het niveau Cruijff hé![]()
Wees blij dat we Ogararu hebben. Prima speler voor Ajax.
quote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:42 schreef Longmen het volgende:
[..]
Die moest echt meer dan 15 miljoen kosten ofzo, beetje teveel van het goede....
Quote die post volgende keer even. Anders snap ik het niet meer. Weekend hequote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:49 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die zei dat Ogarau het Trabelsi-niveau wel kan halen. Wat ik ten zeerste betwijfel. Ik heb het idee dat het een middelmatige speler is waar we de Europese top nooit mee zullen halen. Al betwijfel ik of we dat ooit nog gaan halen. Er zitten op dit moment maar een paar spelers in de selectie met veel potentie.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:49 schreef Silenus het volgende:
[..]
Precies. Sigi Lens liegt heus niet, die journalist van The Sun heeft gewoon op tape staan dat Lens letterlijk zegt dat Ten Cate naar Chelsea gaat. Misschien na het weekend pas rond, maar ik wil er een kratje op zetten dat ie de kerst niet haalt.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:54 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Quote die post volgende keer even. Anders snap ik het niet meer. Weekend he![]()
![]()
Het was best gezellig hoor. Tot de wedstrijd begon.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:58 schreef Aanvoerder het volgende:
Nou, we hebben genoten gisteren.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:56 schreef Roeni3 het volgende:
[..]Moet jij een ding checken: quote The Sun Lens met quotatie (oftewel, met "-tekens) of niet? Lens liegt misschien niet, maar The Sun vaak genoeg wel.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:49 schreef cultheld het volgende:
[..]
Kwaliteit kost geld. Als je 26 miljoen vangt voor Sneijder, dan moet je niet gierig gaan doen als je je elftal wilt versterken.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:39 schreef r.liong het volgende:
Hoe je het wendt of keert : Ten Cate valt niet te benijden en de vraag is dan ook of een andere trainer een beter resultaat had behaalt. Laten we wel wezen: De doelstellingen aan het begin van het nieuwe seizoen waren heel duidelijk. Landstitel,KNVB Beker,EU voetbal1 ronde CL begroot. De selectie was zo goed als compleet en dan gaat Sneijder plotseling weg,vervolgens vallen Leonardo en Davids en nog een paar basisspelers uit. Wat moet je dan? Roeien met de riemen die je hebt. Dan is het godsonmogelijk om je doelstelingen te verwezenlijken,zeker als je een TD hebt die de hand op de knip houdt.
Het is vervelend dat Ajax zo diep is gezakt Europees maar denk maar zo: Uiteindelijk komt het allemaal wel goed. Dat is al jaren zo geweest met Ajax. En die paar zeikerts die zich in Rotterdam-Zuid nu te goed doen aan de uitschakeling. ach... zij zijn sedert 1974 de schande van Nederland op voetbalgebied,uitgekotst door de UEFA en de calimero van de eredivisie die dankzij geleend geld nu even een behoorlijk draaien. Maar straks in november worden ze toch weer geowned in de eigen Kuip door De Club van Nederland met 4 EU bekers, 29 landtitels etc etc... AFC Ajax.
Hoe je het wendt of keert : Ten Cate valt niet te benijden en de vraag is dan ook of een andere trainer een beter resultaat had behaalt. Laten we wel wezen: De doelstellingen aan het begin van het nieuwe seizoen waren heel duidelijk. Landstitel,KNVB Beker,EU voetbal1 ronde CL begroot. De selectie was zo goed als compleet en dan gaat Sneijder plotseling weg,vervolgens vallen Leonardo en Davids en nog een paar basisspelers uit. Wat moet je dan? Roeien met de riemen die je hebt. Dan is het godsonmogelijk om je doelstelingen te verwezenlijken,zeker als je een TD hebt die de hand op de knip houdt.
Het is vervelend dat Ajax zo diep is gezakt Europees maar denk maar zo: Uiteindelijk komt het allemaal wel goed. Dat is al jaren zo geweest met Ajax. En die paar zeikerts die zich in Rotterdam-Zuid nu te goed doen aan de uitschakeling. ach... zij zijn sedert 1974 de schande van Nederland op voetbalgebied,uitgekotst door de UEFA en de calimero van de eredivisie die dankzij geleend geld nu even een behoorlijk draaien. Maar straks in november worden ze toch weer geowned in de eigen Kuip door De Club van Nederland met 4 EU bekers, 29 landtitels etc etc... AFC Ajax.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:21 schreef Paaskonijn het volgende:
Gaat dit weer werken?
http://www.afca.nl/
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:21 schreef Paaskonijn het volgende:
Gaat dit weer werken?
http://www.afca.nl/
Die argumenten geef ik toch?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:15 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
dat je dat in de emotie van een wedstrijd roept of vlak er na kan ik begrijpen. Maar het is nu een dag later, dus de meeste emoties van de wedstrijd zullen nu wel langzaam weg zijn.
Waarom wil je dat bestuur dan alsnog weg?
Nogmaals wat is de taak van de voorzitter, wat doet hij niet goed en wie kan dat beter?
Kom eerst maar eens met antwoorden voordat je gaat roepen dat iedereen weg moet, geldt ook voor andere hoor. iederen roept maar die en die moet weg maar niemand zegt wie het dan moet overnemen, wat er moet veranderen en wat eventuele nieuwe mensen beter zullen doen dan degene die er nu zitten.
En Van Geel geef ik juist het voordeel van de twijfel. Vergeet niet dat hij alles in samenspraak met de coach én het bestuur doet.quote:de enige die ik kan begrijpen dat je weg wilt is van Geel. Want hij is verantwoordelijk voor Ten Cate en het aan en verkoop beleid. dus hem kun je meer dan wie ook verantwoordelijk houden voor de resultaten. Maar goed, wie het beter zou doen als van Geel? dat zou ik ook niet weten. Misschien Beenhakker, maar ik betwijfel of die wil komen.
quote:Grant onder de indruk van Ten Cate
Chelsea-manager Avram Grant sprak tijdens zijn wekelijkse perspraatje vol bewondering over Henk ten Cate. Of de huidige Ajax-coach hem spoedig ter zijde zal staan, wilde Grant niet aangeven. "Ik heb hem al eens ontmoet, een aardige man", zei de opvolger van coach José Mourinho. "Hij kan een goed cv overleggen."
Grant meent dat Ten Cate aan de door hem gestelde criteria voor de ideale veldtrainer voldoet. "Hij weet van voetbal en is op de hoogte van de moderne trainingsvormen. Ik neem helemaal zelf de beslissing. Mijn assistenten moeten van een absolute topkwaliteit zijn. Ik bekijk alle opties die zich aandienen. We moeten ervoor waken een ongeschikt iemand te vinden door ons te overhaasten."
Vrijdagmiddag sprak Ten Cate in De Arena over de aanhoudende geruchten over zijn vertrek naar Chelsea. De oefenmeester liet weten dat het 'totale onzin' is dat de deal met de Londenaren al beklonken zou zijn en voegde eraan toe dat hij van plan is zijn contract in Amsterdam uit te dienen. Ten Cate heeft nog een verbintenis tot het eind van het seizoen.
quote:Chivu wil afsluiten bij Internazionale
Christian Chivu heeft het prima naar zijn zin bij Internazionale. De Roemeense verdediger mag volgens PSV-coach Ronald Koeman dan wel onder zijn niveau spelen bij de Nerazzurri; zelf wil de oud-Ajacied maar wat graag zijn carrière afsluiten in Milaan.
In een interview met SKY Italia vertelde de 27-jarige international, over anderhalve week met Roemenië tegenstander van Oranje, het prima naar zijn zin te hebben bij de club die hem al zijn hele carrière blijkt te volgen. “In mijn tijd bij Ajax waren er al contacten, maar ik kwam uiteindelijk in Rome (AS Roma, red.) terecht.”
”Uiteindelijk ben ik nu terecht gekomen waar ik enkele jaren geleden al had kunnen spelen. Het heeft zo moeten zijn: vier jaar in Amsterdam, vier in Rome en nu wil ik graag mijn loopbaan beëindigen in Milaan,” aldus de zelfverzekerde mandekker.
Chivu is sowieso van plan nog tot zijn 32ste op het hoogste niveau actief te blijven. Een terugkeer naar Ajax, zoals hij ooit opperde, lijkt uit den boze. “Ik ben 27, ik kan dit spelniveau nog vasthouden totdat ik 32 ben. Ik zou het dan ook prachtig vinden om er een eind aan te maken in het blauw-zwarte shirt dat ik nu draag.”
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:59 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Jammer dat je zo naar Feyenoord moet wijzen, over PSV houd je maar wijselijk je mond?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:07 schreef Madine het volgende:
Die kunnen zoveel prijzen pakken als ze willen
Sneijder geloof ik wel.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:44 schreef Longmen het volgende:
Dat een speler zegt ooit terug te keren is zo standaard, zou daar niet teveel waarde aan hechten.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:20 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hij wil naar Arsenal, Arsenal heeft de eerste optie tot koop bedongen, zelfs Bayern werd afgewezen door Modric.
Ajax had Defour moeten halen op het moment dat ze Perez lieten gaan.
kan er ook nog wel bij.quote:Maduro nog vraagteken voor duel met Sparta
05/10/2007 20:27
Ajacied Hedwiges Maduro heeft aan het debacle in de UEFA Cup een blessure opgelopen die hem de wedstrijd tegen Sparta Rotterdam kan kosten.
Maduro kampt na het UEFA Cup-duel met Dinamo Zagreb met een pijnlijke voet. Zoals het er nu naar uitziet, moet de middenvelder zondag verstek laten gaan.
Jaap Stam en Urby Emanuelson zijn zondag op Het Kasteel waarschijnlijk wél van de partij. Beiden kwamen evenmin ongeschonden uit de strijd, maar zijn voor de ontmoeting met Sparta beschikbaar.
Trainer Henk ten Cate wilde niet te veel vooruitlopen op de drie nieuwe zorgenkinderen. 'We moeten afwachten. Misschien is zondag pas duidelijk of ze kunnen spelen.'
Raar dat hij een afscheid zoals Stam die krijgt niet ziet zitten.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:41 schreef Roflbroek het volgende:
Wel ja dit kan er ook nog wel bij:
[..]
Het is vervelend dat Ajax zo diep is gezakt Europees maar denk maar zo: Uiteindelijk komt het allemaal wel goed. Dat is al jaren zo geweest met Ajax.
quote:door De Club van Nederland met 4 EU bekers, 29 landtitels etc etc... AFC Ajax.
quote:
quote:En Van Geel geef ik juist het voordeel van de twijfel. Vergeet niet dat hij alles in samenspraak met de coach én het bestuur doet.
quote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kolere, gaan we nog iemand heel houden dit jaar?
je kan me wat met je argumenten, de medische staf bij Ajax is echt volkomen incompetent. Zoveel blessures per jaar elk jaar weer is GEEN toeval.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:20 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hij wil naar Arsenal, Arsenal heeft de eerste optie tot koop bedongen, zelfs Bayern werd afgewezen door Modric.
Ajax had Defour moeten halen op het moment dat ze Perez lieten gaan.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:40 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ajax had gewoon normaal moeten doen en de champions league moeten halen
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:18 schreef Hertog_Martin het volgende:
Schrale troost trouwens: Jullie hebben toch mooi 4 europese wedstrijden gespeeld, meer dan elke andere nederlandse club momenteel dit seizoen!
Dan wordt het toch tijd voor een nieuwe brilquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:15 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Waar dan? ik zie alleen dat ze moeten oprotten omdat ze prestatie uitblijven, iets waar de voorzitter niet veratwoordelijk voor is.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 23:30 schreef Roi het volgende:
Het meest vernederende was nog om weg te moeten lopen uit een roze arena..
quote:We zijn er uit: Het ligt aan de ArenA!
05-10-07
Blessures, gebrek aan kwaliteit, slechte coaches. Dit alles en veel meer werd aangevoerd als oorzaak van het verval bij Ajax, maar niets lijkt minder waar. De werkelijke oorzaak is achterhaald door de mannen van Stichting 'De Goeie Ouwe Tijd.nl: De ArenA! Na de wedstrijd van gisteravond zijn ze de statistieken ingedoken en hebben zij een klein onderzoekje gedaan naar de thuiswedstrijden van Ajax in Europa Cup, en dan een vergelijk gemaakt tussen de periode in De Meer en Het Olympisch Stadion t.o.v. de periode in de Amsterdam Arena.
AjaxF-side.NL
In bijna 40 jaar Europa Cup tot de verhuizing in 1996 verloor Ajax slechts vijf thuiswedstrijden. Van deze vijf thuisnederlagen werden er drie 'rechtgezet' door een beter resultaat in de uitwedstrijd. Slechts tweemaal werd Ajax uitgeschakeld door een thuisnederlaag.
Sinds 1996 zijn de statistieken geheel omgeslagen. Van de 47 wedstrijden op eigen grond, verloor Ajax er 17. Dit is meer dan een derde van de duels. Mede door de groepswedstrijden is niet meer te bepalen of een thuisnederlaag tot uitschakeling leidt. Wel is opgevallen dat Ajax procentueel gezien vier maal zoveel thuisnederlagen leidt in de Amsterdam Arena dan in de periode daarvoor (36% t.o.v. 9%).
Zelf niet scoren
Nog opvallender is de lijst met statistieken is het aantal van de thuiswedstrijden die Ajax verloor en waarin het niet wist te scoren. Tot de verhuizing naar de Arena verloor Ajax slechts eenmaal zonder zelf te scoren (Panathinaikos, 0-1, laatste wedstrijd in Olympisch Stadion). In de Amsterdam Arena wist Ajax in 12 van de 17 thuisnederlagen niet te scoren (in de reguliere speeltijd).
Nog een record
Als Ajax dit seizoen geen kampioen wordt, is een nieuw negatief record gevestigd. Nog niet eerder wist Ajax in 10 opeenvolgende eredivisieseizoenen slechts tweemaal landskampioen te worden. Tot nu toe waren de perioden 1956-1966 en 1985-1995 de magere jaren in de geschiedenis van onze club met 'slechts' drie landstitels. Ook op dit gebied is er veel veranderd sinds de verhuizing naar de Amsterdam Arena in 1996 en de beursgang in 1998.
Er zit dus maar een ding op: Verhuizen! ;-))
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |