abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:31:21 #151
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53724959
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:29 schreef Lithion het volgende:
Maar goed, als het inderdaad zo is dat er totáál geen behoefte is aan ruimere openingstijden... waarom bestaan er dan nachtwinkels en floreren deze?
Hier floreren die totaal niet. Ik kan je er geen eentje opnoemen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:31:54 #152
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53724973
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:30 schreef Lithion het volgende:

[..]

Niks 'Ja und'. Floripas meende even weer een puntje gescoord te hebben, maar zoals gewoonlijk was dat slechts gestoeld op loze aannames en generalisaties. Kan gebeuren hč.
Zeg, gaan we zo beginnen? Kun je niet meer reageren met argumenten?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:32:10 #153
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53724982
Zouden de tegenstanders van het opengooien van de wet het wel goed vinden als winkels verplicht maandag dicht zouden zijn ipv zondag? Dat zou een hoop werkende mensen aardig wat gedoe schelen...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:36:05 #154
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53725076
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zouden de tegenstanders van het opengooien van de wet het wel goed vinden als winkels verplicht maandag dicht zouden zijn ipv zondag? Dat zou een hoop werkende mensen aardig wat gedoe schelen...
Ja, ik heb niks met de zondag. Alleen jammer van de kinderen, die zitten dan op school.
Wat dacht je van woensdag?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:39:54 #155
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53725160
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, ik heb niks met de zondag. Alleen jammer van de kinderen, die zitten dan op school.
Wat dacht je van woensdag?
Uh, ik ben niet voor de winkelsluitingstijdenwet. Maar als je dan toch een dag verplicht dicht gaat dan lijkt de woensdag me beter dan de zondag. Overigens slechter dan de maandag, omdat veel ouders voor de woensdag juist vrij nemen/zijn en het dan dus wel handiger zou zijn als de winkels open zijn...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:40:56 #156
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53725181
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:30 schreef Floripas het volgende:
Nee. Maar kleine ondernemers zijn de succesformules en franchises van de toekomst. Ze houden de economie vitaal - maar ze hebben een starttijd nodig waarin enig protectionisme - there, I said it - uitkomst kan bieden.
Onzin. Weet je wat, op prijs verliezen kleine winkeltjes het ook vaak tegen de grote ketens, moet de overheid dan ook maar subsidie geven aan kleine winkels zodat ze hun prijzen kunnen drukken? Of wellicht dat de overheid een franchise-tax op producten kan gaan heffen? Feit is dat kleine winkels bepaalde concurrentievoordelen hebben en dat er in feite geen enkele reden is voor de overheid om hen daarbij te helpen. Op álle andere gebieden kunnen ze prima concurreren en als de overheid niet zo betuttelend zou doen, dan zouden ze ook een manier vinden om op openingstijden te concurreren of dat te compenseren door andere service offerings.
quote:
Het was niet specifiek over jou bedoeld, met je aangebrande reactie.
Cop-out. Dan moet je geen 'jij' maar 'je' gebruiken. Weet je net zo goed als ik. Dat was een persoonlijke aanduiding en daarmee totaal ongepast.
quote:
Mensen die er op zondag achtergekomen dat ze verkeerd hebben gepland, daar ging het over.
Je hebt ook mensen (zoals ik) die dat vaak niet anders kúnnen plannen. Ik ben doordeweeks doorgaans elke dag van 06:00 tot 21:00 van huis en heb op zaterdagen ook nogal eens afspraken staan. En denk maar niet dat ik daar uniek in ben. Maar ja, hč, wijken voor de massa zullen we!
quote:
Je zult er wel boos om worden dat ik dit zeg, maar dan doe je wel iets verkeerd. De maximale arbeidsperiode in Nederland is 37 uur. Waarom werk jij zo veel meer?
37 Uur? Hahaha, onzin. Sla het arbeidsrecht er nog maar eens op na. En waarom zou ik iets verkéérd doen? Waarom stel jij zo'n absolute norm en als iemand daar niet aan voldoet, doet die persoon iets verkéérd? Enig idee hoe verwaand en arrogant je nu overkomt? Ik werk zoveel meer omdat ik mijn werk bijzonder leuk vind, omdat het klantgericht werk is en je dus vaak gewoon meer uur moet maken, omdat ik in mijzelf wil investeren en omdat mijn werk grote mobiliteit vereist (mijn enkele reistijd is meer dan eens langer dan 2 uur).
quote:
Ik wel, nou en of. Waarom zouden ze anders in Utrecht tegen zijn?
Protectionisme, wat je hierboven al zei. Concurrentievervalsing. Waarom zou je zélf je competitive edge ten opzichte van andere winkels opzoeken en uitbuiten als de overheid dat mooi voor je kan regelen? Is een stuk makkelijker.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:41:26 #157
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53725193
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:31 schreef Floripas het volgende:
Zeg, gaan we zo beginnen? Kun je niet meer reageren met argumenten?
Jij begon hoor, met je 'luie reet'. Zie hierboven.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:41:30 #158
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53725197
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Uh, ik ben niet voor de winkelsluitingstijdenwet. Maar als je dan toch een dag verplicht dicht gaat dan lijkt de woensdag me beter dan de zondag. Overigens slechter dan de maandag, omdat veel ouders voor de woensdag juist vrij nemen/zijn en het dan dus wel handiger zou zijn als de winkels open zijn...
Oh, dan hebben de mensen dus dagen zát om te winkelen.

Ben jij overigens ook voor referenda over dit onderwerp, of vind jij dat de landelijke overheid hier dwingende regels over mag opstellen?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:41:56 #159
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53725206
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:41 schreef Lithion het volgende:

[..]

Jij begon hoor, met je 'luie reet'. Zie hierboven.
Ja, zie ook mijn reactie daarop.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:42:17 #160
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53725214
quote:
Hoezo? Utrecht heeft gesproken, en dat is met een reden.
Ah, Utrecht heeft gesproken. De uitspraak is nu ineens unaniem?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:43:00 #161
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53725230
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:41 schreef Floripas het volgende:
Ja, zie ook mijn reactie daarop.
*zucht*. Ik zei al 'zie hierboven'. Ik reageer dáárop. Genoeg hierover.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:43:50 #162
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53725248
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:31 schreef Floripas het volgende:
Hier floreren die totaal niet. Ik kan je er geen eentje opnoemen.
Waar is 'hier'?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:45:20 #163
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53725269
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh, dan hebben de mensen dus dagen zát om te winkelen.

Ben jij overigens ook voor referenda over dit onderwerp, of vind jij dat de landelijke overheid hier dwingende regels over mag opstellen?
Ik vind dat de overheid hier geen regels over mag opstellen, anders dan iets als overlast.

Maar goed, dat lijkt me niet haalbaar... praktisch kan ik dan nog wel ermee akkoord gaan dat het lokaal besloten wordt. Landelijke besluitvorming hierover ben ik niet gelukkig mee. Wat goed is op de Veluwe, is niet per se goed in de Randstad.

[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 05-10-2007 17:50:57 ]
pi_53725424
quote:

Je zult er wel boos om worden dat ik dit zeg, maar dan doe je wel iets verkeerd. De maximale arbeidsperiode in Nederland is 37 uur. Waarom werk jij zo veel meer?
Hoe kom je daarbij? Dat is niet waar. Per zestien weken mag je 48 uur per week werken, over vier weken mag dit zelfs 55 zijn. Het wettelijk maximum per week is 60. Bron.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:53:03 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53725425
Het gaat mij er helemaal niet om dat ik op zondag graag met het H&M-volk meewandel. Ik vind gewoon dat ondernemers het recht hebben om op elke dag van de week hun zaak open te gooien. Als ze dat op zondag willen doen: prima. Als ze pas om twaalf uur 's nachts hun zaak willen sluiten: mooi.

Die christenhondenbemoeienis ook altijd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:56:23 #166
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53725498
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:40 schreef Lithion het volgende:

[..]

Onzin. Weet je wat, op prijs verliezen kleine winkeltjes het ook vaak tegen de grote ketens, moet de overheid dan ook maar subsidie geven aan kleine winkels zodat ze hun prijzen kunnen drukken? Of wellicht dat de overheid een franchise-tax op producten kan gaan heffen? Feit is dat kleine winkels bepaalde concurrentievoordelen hebben en dat er in feite geen enkele reden is voor de overheid om hen daarbij te helpen. Op álle andere gebieden kunnen ze prima concurreren en als de overheid niet zo betuttelend zou doen, dan zouden ze ook een manier vinden om op openingstijden te concurreren of dat te compenseren door andere service offerings.
[..]
Service offerings? Zoals wat? Ze leggen het doorgaans gewoon af!
quote:
Cop-out. Dan moet je geen 'jij' maar 'je' gebruiken. Weet je net zo goed als ik. Dat was een persoonlijke aanduiding en daarmee totaal ongepast.
[..]
Zit niet zo te piepen. Volgens mij ben je overspannen van je zeventigurige werkweek.
quote:
Je hebt ook mensen (zoals ik) die dat vaak niet anders kúnnen plannen. Ik ben doordeweeks doorgaans elke dag van 06:00 tot 21:00 van huis en heb op zaterdagen ook nogal eens afspraken staan. En denk maar niet dat ik daar uniek in ben. Maar ja, hč, wijken voor de massa zullen we!
Maar je werkgever vraagt dat van je? Dan vindt je wergever het ook vast niet erg als jij tussendoor even naar de winkel gaat. Je mag tenslotte ook FOKken.
quote:
[..]

37 Uur? Hahaha, onzin. Sla het arbeidsrecht er nog maar eens op na. En waarom zou ik iets verkéérd doen? Waarom stel jij zo'n absolute norm en als iemand daar niet aan voldoet, doet die persoon iets verkéérd? Enig idee hoe verwaand en arrogant je nu overkomt? Ik werk zoveel meer omdat ik mijn werk bijzonder leuk vind, omdat het klantgericht werk is en je dus vaak gewoon meer uur moet maken, omdat ik in mijzelf wil investeren en omdat mijn werk grote mobiliteit vereist (mijn enkele reistijd is meer dan eens langer dan 2 uur).
[..]
Maar je bent een uitzondering. Eigenlijk wil je dus een beslissing van de burgers, consumenten en ondernemers van Utrecht terugdraaien omdat jij je werk zo leuk vindt. Weet je hoe arrogant dát overkomt?
quote:
Protectionisme, wat je hierboven al zei. Concurrentievervalsing. Waarom zou je zélf je competitive edge ten opzichte van andere winkels opzoeken en uitbuiten als de overheid dat mooi voor je kan regelen? Is een stuk makkelijker.
Ze hebben die competatieve edge natuurlijk al nodig, want ketenwinkels zijn al veel langer open. Bovendien hebben ketenwinkels websites, landelijke reclame op televisie, folders, enzovoorts. Het is niet alsof ze door de winkeltijdenwet op hun reet hoeven zitten, of zo.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:57:36 #167
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53725519
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:53 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Dat is niet waar. Per zestien weken mag je 48 uur per week werken, over vier weken mag dit zelfs 55 zijn. Het wettelijk maximum per week is 60. Bron.
Ja, maar niet constant, dat staat er ook. Arbeidscontracten heb je hier niet voor meer dan veertig uur.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:58:16 #168
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53725525
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:43 schreef Lithion het volgende:

[..]

Waar is 'hier'?
Utrecht centrum en oost.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:58:45 #169
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53725533
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Maar goed, dat lijkt me niet haalbaar... praktisch kan ik dan nog wel ermee akkoord gaan dat het lokaal besloten wordt. Landelijke besluitvorming hierover ben ik niet gelukkig mee. Wat goed is op de Veluwe, is niet per se goed in de Randstad.
Ja, precies. Dat vind ik dus ook.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:59:14 #170
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53725544
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:42 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ah, Utrecht heeft gesproken. De uitspraak is nu ineens unaniem?
Uitspraken zijn zelden unaniem.
pi_53725601
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:57 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, maar niet constant, dat staat er ook. Arbeidscontracten heb je hier niet voor meer dan veertig uur.
Dat is juist. Maar waarom beweer je dan dat het maximum 37 uur is?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:24:39 #172
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53726062
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:56 schreef Floripas het volgende:
Service offerings? Zoals wat? Ze leggen het doorgaans gewoon af!

Weet ik zo ook niet, ik been geen middenstander. Maar waarom denk je bijvoorbeeld dat veel mensen juist naar een plaatselijke witgoedboer gaan in plaats van de veel goedkopere BCC's en MediaMarkten in het centrum van de stad? Waarom bestaan er nog zo gruwelijk veel cafetaria's naast die McD's, Burger Kings en KFC's?
Sommige winkels leggen het af, sommige winkels weten een dergelijke service te bieden dat ze wél het hoofd boven water weten te houden. Ondernemingen floreren en ondernemingen gaan ten onder. Drama voor die personen? Ja. Drama voor de samenleving? Nee. Kende die ondernemer de risico's? Ja hoor.

Waarom is het überhaupt zo erg dat sommige winkels ten onder gaan? Waarom is het zo'n schande als andere winkels een dergelijke formule ontwikkelen dat ze succesvol blijken te zijn? Is het echt al zover gekomen dat ook dít soort succes al niet meer gegund wordt?
quote:
Zit niet zo te piepen. Volgens mij ben je overspannen van je zeventigurige werkweek.

Oh, je gaat nog even door? .
quote:
Maar je werkgever vraagt dat van je? Dan vindt je wergever het ook vast niet erg als jij tussendoor even naar de winkel gaat. Je mag tenslotte ook FOKken.

Ik werk vandaag thuis, heb mijn werk gedaan en vertrek bovendien morgen naar het buitenland, dus ik heb eens geluk dat ik nog eens wat boodschappen kan doen (al heb ik vanavond ook nog een afspraak op 2 uur rijden staan). Tussendoor even naar de winkel gaan is er niet bij en bovendien, dan zit ik de rest van de dag met bederfelijke waar in mijn auto. Denk je überhaupt ooit wat verder ná voordat je gaat typen?
quote:
Maar je bent een uitzondering.

Ja. Dus? Ik ben een uitzondering, maar niet de enige hoor. Daar gáát het ook helemaal niet om. Hoofdzaken en bijzaken Floripas.
quote:
Eigenlijk wil je dus een beslissing van de burgers, consumenten en ondernemers van Utrecht terugdraaien omdat jij je werk zo leuk vindt. Weet je hoe arrogant dát overkomt?

Nee, wat ik wil is dat die burgers, consumenten en ondernemers niet over mij beslissen, net zoals ik niet over hen wens te beslissen. Ik wens hen juist álle vrijheid toe die ik hoop dat ze mij ook gunnen.
quote:
Ze hebben die competatieve edge natuurlijk al nodig, want ketenwinkels zijn al veel langer open. Bovendien hebben ketenwinkels websites, landelijke reclame op televisie, folders, enzovoorts. Het is niet alsof ze door de winkeltijdenwet op hun reet hoeven zitten, of zo.

Oh? Welke ketenwinkels bedoel je dan? Supermarkten? Kleine kruideniers zijn er sowieso niet meer en nee, niet omdat de winkeltijden te ruim waren, maar doordat de grote merken hun logistieke ketens wisten te optimaliseren en zo de kosten wisten te drukken (hey, de klant, dus ook jij, wint!) Welke andere ketens zijn zoveel langer open? Pearle, SpecSavers en al die andere opticiens gaan even vroeg of laat dicht als de plaatselijke brillenboer hoor, om maar even een voorbeeld te noemen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:25:42 #173
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53726079
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:59 schreef Floripas het volgende:
Uitspraken zijn zelden unaniem.

Joh. Waarom die uitspraken dan een unanieme geldigheid meegeven?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:52:44 #174
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_53726704
Typisch weer het kabinet van de betutteling. Ik begrijp niet waar de intolerantie van die christenen toch vandaan komt. Waarom zouden ze zich bemoeien met zaken waar ze niks mee te maken hebben; niemand is verplicht om te gaan winkelen op zondag. Ik haal het toch ook niet in m'n hoofd om mensen te verbieden om naar de kerk te gaan, hoe weinig begrip ik er ook voor heb. Ze doen maar, leven en laten leven. Overigens zijn de winkels in het centrum van Dublin, de hoofdstad van het streng katholieke Ierland, ook gewoon geopend op zondag vanaf een uur of 12, maar de zondagsrust zal vast iets van die anacephale protestanten zijn. Ik krijg het gevoel dat ze wat aandacht tekort komen door de manier waarop ze de confrontatie aangaan met niet gelovige mensen. Mijn respect voor 'de gristen' is in elk geval flink gedaald en daar zal ik me dan voortaan ook naar gaan gedragen. Dat ze maar in de stront mogen zakken met dat sprookjesboek.

Moet ik nu uit verveling maar kerken in brand gaan steken op zondag? Liefst met grrrrristenen erin, dan krijgen we hopelijk een beter kabinet de volgende keer.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:55:26 #175
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53726767
In de betere buurten van Den Haag ( ) is vrijwel alle kleine middenstand 7 dagen per week geopend. En het liefst tot laat in de avond. Daar is men gelukkig niet zo van het gereformeerde. Bovendien zorgen geopende winkels voor sociale controle, hetgeen de veiligheid in een wijk ten goede komt.
Niets zo mistroostig als een gesloten winkelgebied op zondagmiddag. Je moet wel een heel verdorven jeugd hebben gehad om daarvan te kunnen genieten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')