Hier floreren die totaal niet. Ik kan je er geen eentje opnoemen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:29 schreef Lithion het volgende:
Maar goed, als het inderdaad zo is dat er totáál geen behoefte is aan ruimere openingstijden... waarom bestaan er dan nachtwinkels en floreren deze?
Zeg, gaan we zo beginnen? Kun je niet meer reageren met argumenten?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:30 schreef Lithion het volgende:
[..]
Niks 'Ja und'. Floripas meende even weer een puntje gescoord te hebben, maar zoals gewoonlijk was dat slechts gestoeld op loze aannames en generalisaties. Kan gebeuren hč.
Ja, ik heb niks met de zondag. Alleen jammer van de kinderen, die zitten dan op school.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zouden de tegenstanders van het opengooien van de wet het wel goed vinden als winkels verplicht maandag dicht zouden zijn ipv zondag? Dat zou een hoop werkende mensen aardig wat gedoe schelen...
Uh, ik ben niet voor de winkelsluitingstijdenwet. Maar als je dan toch een dag verplicht dicht gaat dan lijkt de woensdag me beter dan de zondag. Overigens slechter dan de maandag, omdat veel ouders voor de woensdag juist vrij nemen/zijn en het dan dus wel handiger zou zijn als de winkels open zijn...quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, ik heb niks met de zondag. Alleen jammer van de kinderen, die zitten dan op school.
Wat dacht je van woensdag?
Onzin. Weet je wat, op prijs verliezen kleine winkeltjes het ook vaak tegen de grote ketens, moet de overheid dan ook maar subsidie geven aan kleine winkels zodat ze hun prijzen kunnen drukken? Of wellicht dat de overheid een franchise-tax op producten kan gaan heffen? Feit is dat kleine winkels bepaalde concurrentievoordelen hebben en dat er in feite geen enkele reden is voor de overheid om hen daarbij te helpen. Op álle andere gebieden kunnen ze prima concurreren en als de overheid niet zo betuttelend zou doen, dan zouden ze ook een manier vinden om op openingstijden te concurreren of dat te compenseren door andere service offerings.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:30 schreef Floripas het volgende:
Nee. Maar kleine ondernemers zijn de succesformules en franchises van de toekomst. Ze houden de economie vitaal - maar ze hebben een starttijd nodig waarin enig protectionisme - there, I said it - uitkomst kan bieden.
Cop-out. Dan moet je geen 'jij' maar 'je' gebruiken. Weet je net zo goed als ik. Dat was een persoonlijke aanduiding en daarmee totaal ongepast.quote:Het was niet specifiek over jou bedoeld, met je aangebrande reactie.
Je hebt ook mensen (zoals ik) die dat vaak niet anders kúnnen plannen. Ik ben doordeweeks doorgaans elke dag van 06:00 tot 21:00 van huis en heb op zaterdagen ook nogal eens afspraken staan. En denk maar niet dat ik daar uniek in ben. Maar ja, hč, wijken voor de massa zullen we!quote:Mensen die er op zondag achtergekomen dat ze verkeerd hebben gepland, daar ging het over.
37 Uur? Hahaha, onzin. Sla het arbeidsrecht er nog maar eens op na. En waarom zou ik iets verkéérd doen? Waarom stel jij zo'n absolute norm en als iemand daar niet aan voldoet, doet die persoon iets verkéérd? Enig idee hoe verwaand en arrogant je nu overkomt? Ik werk zoveel meer omdat ik mijn werk bijzonder leuk vind, omdat het klantgericht werk is en je dus vaak gewoon meer uur moet maken, omdat ik in mijzelf wil investeren en omdat mijn werk grote mobiliteit vereist (mijn enkele reistijd is meer dan eens langer dan 2 uur).quote:Je zult er wel boos om worden dat ik dit zeg, maar dan doe je wel iets verkeerd. De maximale arbeidsperiode in Nederland is 37 uur. Waarom werk jij zo veel meer?
Protectionisme, wat je hierboven al zei. Concurrentievervalsing. Waarom zou je zélf je competitive edge ten opzichte van andere winkels opzoeken en uitbuiten als de overheid dat mooi voor je kan regelen? Is een stuk makkelijker.quote:Ik wel, nou en of. Waarom zouden ze anders in Utrecht tegen zijn?
Jij begon hoor, met je 'luie reet'. Zie hierboven.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:31 schreef Floripas het volgende:
Zeg, gaan we zo beginnen? Kun je niet meer reageren met argumenten?
Oh, dan hebben de mensen dus dagen zát om te winkelen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Uh, ik ben niet voor de winkelsluitingstijdenwet. Maar als je dan toch een dag verplicht dicht gaat dan lijkt de woensdag me beter dan de zondag. Overigens slechter dan de maandag, omdat veel ouders voor de woensdag juist vrij nemen/zijn en het dan dus wel handiger zou zijn als de winkels open zijn...
Ja, zie ook mijn reactie daarop.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:41 schreef Lithion het volgende:
[..]
Jij begon hoor, met je 'luie reet'. Zie hierboven.
Ah, Utrecht heeft gesproken. De uitspraak is nu ineens unaniem?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:30 schreef Floripas het volgende:
Hoezo? Utrecht heeft gesproken, en dat is met een reden.
*zucht*. Ik zei al 'zie hierboven'. Ik reageer dáárop. Genoeg hierover.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:41 schreef Floripas het volgende:
Ja, zie ook mijn reactie daarop.
Waar is 'hier'?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:31 schreef Floripas het volgende:
Hier floreren die totaal niet. Ik kan je er geen eentje opnoemen.
Ik vind dat de overheid hier geen regels over mag opstellen, anders dan iets als overlast.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, dan hebben de mensen dus dagen zát om te winkelen.
Ben jij overigens ook voor referenda over dit onderwerp, of vind jij dat de landelijke overheid hier dwingende regels over mag opstellen?
Hoe kom je daarbij? Dat is niet waar. Per zestien weken mag je 48 uur per week werken, over vier weken mag dit zelfs 55 zijn. Het wettelijk maximum per week is 60. Bron.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:30 schreef Floripas het volgende:
Je zult er wel boos om worden dat ik dit zeg, maar dan doe je wel iets verkeerd. De maximale arbeidsperiode in Nederland is 37 uur. Waarom werk jij zo veel meer?
Service offerings? Zoals wat? Ze leggen het doorgaans gewoon af!quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:40 schreef Lithion het volgende:
[..]
Onzin. Weet je wat, op prijs verliezen kleine winkeltjes het ook vaak tegen de grote ketens, moet de overheid dan ook maar subsidie geven aan kleine winkels zodat ze hun prijzen kunnen drukken? Of wellicht dat de overheid een franchise-tax op producten kan gaan heffen? Feit is dat kleine winkels bepaalde concurrentievoordelen hebben en dat er in feite geen enkele reden is voor de overheid om hen daarbij te helpen. Op álle andere gebieden kunnen ze prima concurreren en als de overheid niet zo betuttelend zou doen, dan zouden ze ook een manier vinden om op openingstijden te concurreren of dat te compenseren door andere service offerings.
[..]
Zit niet zo te piepen. Volgens mij ben je overspannen van je zeventigurige werkweek.quote:Cop-out. Dan moet je geen 'jij' maar 'je' gebruiken. Weet je net zo goed als ik. Dat was een persoonlijke aanduiding en daarmee totaal ongepast.
[..]
Maar je werkgever vraagt dat van je? Dan vindt je wergever het ook vast niet erg als jij tussendoor even naar de winkel gaat. Je mag tenslotte ook FOKken.quote:Je hebt ook mensen (zoals ik) die dat vaak niet anders kúnnen plannen. Ik ben doordeweeks doorgaans elke dag van 06:00 tot 21:00 van huis en heb op zaterdagen ook nogal eens afspraken staan. En denk maar niet dat ik daar uniek in ben. Maar ja, hč, wijken voor de massa zullen we!
Maar je bent een uitzondering. Eigenlijk wil je dus een beslissing van de burgers, consumenten en ondernemers van Utrecht terugdraaien omdat jij je werk zo leuk vindt. Weet je hoe arrogant dát overkomt?quote:[..]
37 Uur? Hahaha, onzin. Sla het arbeidsrecht er nog maar eens op na. En waarom zou ik iets verkéérd doen? Waarom stel jij zo'n absolute norm en als iemand daar niet aan voldoet, doet die persoon iets verkéérd? Enig idee hoe verwaand en arrogant je nu overkomt? Ik werk zoveel meer omdat ik mijn werk bijzonder leuk vind, omdat het klantgericht werk is en je dus vaak gewoon meer uur moet maken, omdat ik in mijzelf wil investeren en omdat mijn werk grote mobiliteit vereist (mijn enkele reistijd is meer dan eens langer dan 2 uur).
[..]
Ze hebben die competatieve edge natuurlijk al nodig, want ketenwinkels zijn al veel langer open. Bovendien hebben ketenwinkels websites, landelijke reclame op televisie, folders, enzovoorts. Het is niet alsof ze door de winkeltijdenwet op hun reet hoeven zitten, of zo.quote:Protectionisme, wat je hierboven al zei. Concurrentievervalsing. Waarom zou je zélf je competitive edge ten opzichte van andere winkels opzoeken en uitbuiten als de overheid dat mooi voor je kan regelen? Is een stuk makkelijker.
Ja, maar niet constant, dat staat er ook. Arbeidscontracten heb je hier niet voor meer dan veertig uur.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:53 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Dat is niet waar. Per zestien weken mag je 48 uur per week werken, over vier weken mag dit zelfs 55 zijn. Het wettelijk maximum per week is 60. Bron.
Ja, precies. Dat vind ik dus ook.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Maar goed, dat lijkt me niet haalbaar... praktisch kan ik dan nog wel ermee akkoord gaan dat het lokaal besloten wordt. Landelijke besluitvorming hierover ben ik niet gelukkig mee. Wat goed is op de Veluwe, is niet per se goed in de Randstad.
Uitspraken zijn zelden unaniem.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:42 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ah, Utrecht heeft gesproken. De uitspraak is nu ineens unaniem?
Dat is juist. Maar waarom beweer je dan dat het maximum 37 uur is?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, maar niet constant, dat staat er ook. Arbeidscontracten heb je hier niet voor meer dan veertig uur.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:56 schreef Floripas het volgende:
Service offerings? Zoals wat? Ze leggen het doorgaans gewoon af!
quote:Zit niet zo te piepen. Volgens mij ben je overspannen van je zeventigurige werkweek.![]()
quote:Maar je werkgever vraagt dat van je? Dan vindt je wergever het ook vast niet erg als jij tussendoor even naar de winkel gaat. Je mag tenslotte ook FOKken.
quote:Maar je bent een uitzondering.
quote:Eigenlijk wil je dus een beslissing van de burgers, consumenten en ondernemers van Utrecht terugdraaien omdat jij je werk zo leuk vindt. Weet je hoe arrogant dát overkomt?
quote:Ze hebben die competatieve edge natuurlijk al nodig, want ketenwinkels zijn al veel langer open. Bovendien hebben ketenwinkels websites, landelijke reclame op televisie, folders, enzovoorts. Het is niet alsof ze door de winkeltijdenwet op hun reet hoeven zitten, of zo.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:59 schreef Floripas het volgende:
Uitspraken zijn zelden unaniem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |