abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53724556
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Let wel: in Utrecht wilden de meeste ondernemers zondag als vrije dag behouden!
Zou het niet meer door concurrentie overwegingen komen door op een vaste dag te sluiten?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:10:54 #127
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53724559
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:09 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nou, dan openen ze hun winkel toch niet? Lijkt me niet zo héél moeilijk. Maar waarom wil je dan automatisch al die andere ondernemers verbieden om hun winkel wél te openen? Komt je dat niet over als concurrentievervalsing?
Heb je de rest van het topic niet gelezen? Dan word je domweg kapotgeconcurreerd. Wel eens een Engelse of doorsnee Amerikaanse binnenstad gezien?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:11:46 #128
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53724576
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:07 schreef Floripas het volgende:
Engeland en Amerika zijn nog erger ver-ketend dan hier.
Nu ga je zelf van de grote steden uit en zelfs daar valt het enorm mee. De mom-and-pop stores maken nog steeds de bulk uit van de ondernemingen in de VS. De grote retailers richten zich daarbij op het goedkope segment (economies of scale) en kunnen daardoor bodemprijzen aan hun klanten aanbieden. Hoe wordt een samenleving daar precies slechter van?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:12:02 #129
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53724583
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:10 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zou het niet meer door concurrentie overwegingen komen door op een vaste dag te sluiten?
Nou en?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:14:32 #130
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53724626
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:11 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nu ga je zelf van de grote steden uit en zelfs daar valt het enorm mee. De mom-and-pop stores maken nog steeds de bulk uit van de ondernemingen in de VS. De grote retailers richten zich daarbij op het goedkope segment (economies of scale) en kunnen daardoor bodemprijzen aan hun klanten aanbieden. Hoe wordt een samenleving daar precies slechter van?
Ik heb het niet over de minidurpies (waar nauwelijks concurrentie is, daar was die winkel dus ook domweg op zondag en om acht uur 's avonds gesloten) en ook niet over steden van het kaliber als New York. Ik heb het over South Bend, IN, bijvoorbeeld. Keten op keten op keten.
Daarnaast werken de kleine ondernemers makkelijk zeventig, tachtig uur in de week. Gekkenwerk, alleen omdat jij met je luie reet de zondag niet aan zag komen en zonder bananen zit?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:15:58 #131
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53724647
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:08 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het gaat ook niet alleen om steden van dat soort formaat. Minneapolis/St.Paul, Winnipeg, Calgary, St. Louis, allemaal van hetzelfde laken een pak hoor. Sowieso, sinds wanneer maakt de grootte iets uit? Het gaat erom dat je zelf mag kiezen wanneer je je winkel opent of niet. Ik zie niet in waarom de grootte van een gemeente daarin bepalend zou moeten zijn. De klandizie lijkt me een veel betere indicator of dat wenselijk is of niet en dat kan elke ondernemer het beste zelf bepalen dunkt me. Of meen jij zo godvergeten arrogant te zijn dat je dat voor álle ondernemers kunt bepalen, hmm?
Nee, ik ben er voor om dat lokaal te regelen.

In Utrecht heeft de middenstand gesproken, en de burgers van Utrecht hebben geluisterd. Prima oplossing toch?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:16:08 #132
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53724652
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:10 schreef Floripas het volgende:
Heb je de rest van het topic niet gelezen? Dan word je domweg kapotgeconcurreerd. Wel eens een Engelse of doorsnee Amerikaanse binnenstad gezien?
Ja hoor. Jij volgens mij niet hè?

Als je als ondernemer niet op openingstijden wil concurreren, dan zul je service excellence als speerpunt moeten gebruiken. Die grote retailers kúnnen dat namelijk niet allebei aan.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:16:50 #133
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53724671
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:01 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Laten we ze dan vooral niet beperken in hun doen en laten.
"We"? In Utrecht is het per referendum bepaald, hoor.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:18:00 #134
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53724698
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:15 schreef Floripas het volgende:
Nee, ik ben er voor om dat lokaal te regelen.

In Utrecht heeft de middenstand gesproken, en de burgers van Utrecht hebben geluisterd. Prima oplossing toch?
Nee, want ze hadden óók kunnen spreken met hun open of gesloten deuren, zónder dat dwangmatig aan anderen op te leggen. Dan wint iedereen omdat iedereen kan doen wat hem/haar goeddunkt. Nu houd je concurrentievervalsing in stand door de beperkingen van een bepaalde groep op te leggen aan een andere groep die daar geen brood in ziet.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:18:15 #135
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53724703
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:16 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja hoor. Jij volgens mij niet hè?

Als je als ondernemer niet op openingstijden wil concurreren, dan zul je service excellence als speerpunt moeten gebruiken. Die grote retailers kúnnen dat namelijk niet allebei aan.
Natuurlijk heb ik die wel gezien. Neem Engelse stadjes. Carphone Warehouse, Cornish Pie Shop, Borders, Nero's, bla bla bla. Er is nauwelijks wat zelfstandigs over.
Op termijn zal zich dat wreken, dan is de rek er een beetje uit.
pi_53724706
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou en?
hmmm, als Jan zijn zaak sluit op zondag moet Piet ook maar sluiten wegens oneerlijke concurrentie.
Leuk
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:19:49 #137
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53724743
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:18 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, want ze hadden óók kunnen spreken met hun open of gesloten deuren, zónder dat dwangmatig aan anderen op te leggen.
Die "anderen" zijn niet de inwoners en ondernemers van de stad Utrecht, die hier democratisch iets over te zeggen hadden. Die "anderen" zijn de managers van de Blokker en de V&D. Denk je dat die zelf op zondag in hun winkel staan? Natuurlijk niet, dat is voor het gepeupel. Ze willen zelf wèl hun zoontje naar tennis brengen, natuurlijk.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:20:51 #138
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53724766
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:03 schreef Empedocles het volgende:

[..]

waarom zou je dat ook doen? kleine ondernemers hebben alleen bestaansrecht als ze op een bepaalde manier toegevoegde waarde hebben. dit zit hem doorgaans niet in de prijs (schaalvoordeel) of in de openingstijden (idem), maar in kwaliteit of uniciteit.
Oh ja? Ik hoor hier anders alleen maar mensen die om acht uur (of tien uur) nog even de Albert Heijn inrennen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:21:57 #139
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53724791
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:20 schreef Jarno het volgende:

[..]

Komkom, waarom zou je als ondernemer service en kwaliteit bieden als de overheid er toch wel voor zorgt dat je kunt blijven bestaan?
Jij hebt echt geen idee hoe het is om een winkel te hebben. hè?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:23:15 #140
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53724811
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Omdat men het op zaterdag nu hartstikke druk heeft, en op zondag niets te doen.
Er is toch godvergeten wel meer te doen in het leven dan winkelen.
pi_53724832
Voor dit soort dingen vind ik een referendum dan wel weer geschikt. In Utrecht was de uitslag heel duidelijk, het gaat tenslotte om de wens van de consument. Tweederde van de Utregters heeft geen behoefte aan meer koopzondagen dan de 12 die er al zijn.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:24:52 #142
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53724842
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:14 schreef Floripas het volgende:
Ik heb het niet over de minidurpies (waar nauwelijks concurrentie is, daar was die winkel dus ook domweg op zondag en om acht uur 's avonds gesloten) en ook niet over steden van het kaliber als New York. Ik heb het over South Bend, IN, bijvoorbeeld. Keten op keten op keten.
Ik heb het óók niet over die minidurpies (hell, Winnipeg heeft bijna 700,000 inwoners). Die ketens die schreeuwen meer en vallen daardoor meer op en als je niet verder kijkt dan je neus lang is dan zul je inderdaad denken dat alle winkels daar franchises zijn, maar dat ís niet zo. Familie-zaken zijn er in overvloed. Niet langs de highways, niet met grote neonborden en lichtbakken en daardoor minder opvallen, maar evengoed alom aanwezig.

En bovendien al wás het zo, wat is er mis met succesvolle formules? Waarom moeten die koste wat kost de kop in worden gedrukt?
quote:
Daarnaast werken de kleine ondernemers makkelijk zeventig, tachtig uur in de week. Gekkenwerk, alleen omdat jij met je luie reet de zondag niet aan zag komen en zonder bananen zit?
Fuck you Floripas, met je 'luie reet'! .
Ik werk die zeventig á tachtig uur óók. Mede daarom ook wil ik op zondag kunnen shoppen, omdat dat meer dan eens de enige mogelijkheid voor mij is (of ik moet het tussen het werk door doen). Maar daar gáát het me niet om. Het gaat om het principe dat je met je eigen zaak mag doen wat je zélf goeddunkt.
Sowieso, ik heb kleine ondernemers over veel horen klagen; over diefstal, drempels, parkeerproblemen, evenementen en noem maar op, maar nog nooit, absoluut nog nooit heb ik een ondernemer horen klagen over het aantal uren wat ze moeten investeren.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:25:44 #143
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53724859
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Winkelen, boodschappen doen, fiets naar de fietsenmaker, van alles. En als je een keer zaterdag geen tijd hebt ben je helemaal de lul.
Er is donderdagavond. De meeste Nederlandse winkels zijn 57 uur per week open. Je werkt gangbaar 37 uur maximaal. Het gemiddelde in Nederland onder de werkenden is een stuk minder.
Dat is dus heus wel te doen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:26:06 #144
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53724866
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:19 schreef Floripas het volgende:
Die "anderen" zijn niet de inwoners en ondernemers van de stad Utrecht, die hier democratisch iets over te zeggen hadden. Die "anderen" zijn de managers van de Blokker en de V&D. Denk je dat die zelf op zondag in hun winkel staan? Natuurlijk niet, dat is voor het gepeupel. Ze willen zelf wèl hun zoontje naar tennis brengen, natuurlijk.
Drogredenering op drogredenering. Probeer het nog eens, joker!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:27:48 #145
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53724892
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:25 schreef Floripas het volgende:
Er is donderdagavond.
Een avond waarop ik niet zelden pas ná 21:30 eens thuis ben, slechts héél incidenteel ervoor.
pi_53724912
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:27 schreef Lithion het volgende:

[..]

Een avond waarop ik niet zelden pas ná 21:30 eens thuis ben, slechts héél incidenteel ervoor.
Ja und?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:29:11 #147
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53724916
Maar goed, als het inderdaad zo is dat er totáál geen behoefte is aan ruimere openingstijden... waarom bestaan er dan nachtwinkels en floreren deze?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:30:08 #148
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53724928
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:24 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik heb het óók niet over die minidurpies (hell, Winnipeg heeft bijna 700,000 inwoners). Die ketens die schreeuwen meer en vallen daardoor meer op en als je niet verder kijkt dan je neus lang is dan zul je inderdaad denken dat alle winkels daar franchises zijn, maar dat ís niet zo. Familie-zaken zijn er in overvloed. Niet langs de highways, niet met grote neonborden en lichtbakken en daardoor minder opvallen, maar evengoed alom aanwezig.
Ik zal eens kijken of ik er wat bronnen over kan vinden. Dit is een beetje welles-nietes.
quote:
En bovendien al wás het zo, wat is er mis met succesvolle formules? Waarom moeten die koste wat kost de kop in worden gedrukt?
[..]
Nee. Maar kleine ondernemers zijn de succesformules en franchises van de toekomst. Ze houden de economie vitaal - maar ze hebben een starttijd nodig waarin enig protectionisme - there, I said it - uitkomst kan bieden.
quote:
Fuck you Floripas, met je 'luie reet'! .
Het was niet specifiek over jou bedoeld, met je aangebrande reactie.
Mensen die er op zondag achtergekomen dat ze verkeerd hebben gepland, daar ging het over.
quote:
Ik werk die zeventig á tachtig uur óók.
Je zult er wel boos om worden dat ik dit zeg, maar dan doe je wel iets verkeerd. De maximale arbeidsperiode in Nederland is 37 uur. Waarom werk jij zo veel meer?
quote:
Mede daarom ook wil ik op zondag kunnen shoppen, omdat dat meer dan eens de enige mogelijkheid voor mij is (of ik moet het tussen het werk door doen). Maar daar gáát het me niet om. Het gaat om het principe dat je met je eigen zaak mag doen wat je zélf goeddunkt.
Sowieso, ik heb kleine ondernemers over veel horen klagen; over diefstal, drempels, parkeerproblemen, evenementen en noem maar op, maar nog nooit, absoluut nog nooit heb ik een ondernemer horen klagen over het aantal uren wat ze moeten investeren.
Ik wel, nou en of. Waarom zouden ze anders in Utrecht tegen zijn?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:30:13 #149
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53724932
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:29 schreef SCH het volgende:
Ja und?
Niks 'Ja und'. Floripas meende even weer een puntje gescoord te hebben, maar zoals gewoonlijk was dat slechts gestoeld op loze aannames en generalisaties. Kan gebeuren hè.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:30:48 #150
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53724945
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:26 schreef Lithion het volgende:

[..]

Drogredenering op drogredenering. Probeer het nog eens, joker!
Hoezo? Utrecht heeft gesproken, en dat is met een reden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')