Ja ik zeg het er wel bij.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:01 schreef Greys het volgende:
Als jullie tonijn kopen voor sashimi, zeg je dan nog iets speciaals tegen de visboer? Dat het voor sashimi is bedoel ik?
Want ik neem aan dat je niet een stuk tonijn van de Appie neemt er voor, dat ziet er altijd veel minder rood uit dan die plakjes op het bordje van SoL hierboven.
Ik heb trek
Vers is goed. Als de makro dat dagelijks aan laat rukken, is er niets mis mee dus.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:57 schreef vivelafete het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort ook een keer zelf Sushi te maken, maar het waar ik nog het meeste mee zit is waar ik het beste de vis kan kopen. Kopen jullie gewoon bij de lokale visboer of gaan julie op zoek naar een speciale visboer? En is de vis van de Makro bijvoorbeeld goed genoeg? Het ziet er daar wel altijd heerlijk vers uit.
Gerookte zalm of een stuk rauwe zalm?quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:47 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb vorige keer zalm van de AH gebruikt, omdat de visboer al dicht was toen ik besloot sushi te maken, en ik moet zeggen dat het écht niet vies was.
Heb zalm van een visboer gehad die minder lekker smaakte..
Al heb ik het liefst wel vers afgesneden bij Gamba
Over het algemeen is verse vis lekkerder dan niet-verse. Dus kun je vis van de Makro meenemen: ja, alles kan. Vers is niet verplicht of zo, dat de sushi-politie anders je huis binnenvaltquote:Op woensdag 25 juni 2008 14:37 schreef vivelafete het volgende:
Ik had beter kunnen zeggen: Het ziet er altijd heerlijk lekker uit. Veel mooier dan bijv. bij de AH. Hoe vers het is ten opzichte van een viszaak weet ik niet. Maar jullie denken dus dat het wel kan om voor sushi vis van de Makro te pakken?
Dan ga ik verder eens even wat speurwerk doen naar recepten. Sowieso moeten er wat maki's, nigiri's en sashimi's komen. Dan is bijv. tempura nog een mogelijkheid. Iemand nog andere ideeen?
heb daar de rauwe meegenomenquote:
Makro heeft veel voordelen:quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Over het algemeen is verse vis lekkerder dan niet-verse. Dus kun je vis van de Makro meenemen: ja, alles kan. Vers is niet verplicht of zo, dat de sushi-politie anders je huis binnenvalt![]()
Maar ikzelf wil het altijd vers. Omdat ik de smaak beter vind en dat vind ik wel een goed punt, in het geval van eten
De vraag was of Makro verse vis had. Vraagsteller betwijfelde dat. Jij zegt van wel. Nou mooi, kopen dan die vis.quote:
Idd, dat hebben ze een kwalitief erg goedequote:Op maandag 30 juni 2008 17:04 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De vraag was of Makro verse vis had. Vraagsteller betwijfelde dat. Jij zegt van wel. Nou mooi, kopen dan die vis.
Dat klopt, maar mijn donatie aan 't topic was ook meer bedoeld als handige info voor de inkoop van een volgend sushi feestmaal.quote:Op maandag 30 juni 2008 17:04 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De vraag was of Makro verse vis had. Vraagsteller betwijfelde dat. Jij zegt van wel. Nou mooi, kopen dan die vis.
Als je sushi koopt krijg je weinig voor veel geldquote:Op donderdag 3 juli 2008 08:26 schreef motorbloempje het volgende:
wat bedoel je met 'lekker om zo weinig te eten'
Wat babbel je nou weer ins Blaue hinein?quote:Op maandag 30 juni 2008 21:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, dat hebben ze een kwalitief erg goede
Over de vis bij de makro mag ik aannemenquote:Op donderdag 3 juli 2008 10:30 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat babbel je nou weer ins Blaue hinein?
quote:Op donderdag 3 juli 2008 01:49 schreef MoChe het volgende:
Laatst weer sushi gegeten en het blijft te lekker om het zo weinig te eten. Misschien dat ik het binnekort zelf ook eens ga proberen al lijkt me het rollen vrij lastig
Je mist een woordje..quote:Op donderdag 3 juli 2008 08:26 schreef motorbloempje het volgende:
wat bedoel je met 'lekker om zo weinig te eten'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |