SVAquote:De SVA organiseert naast vakantiekampen voor kinderen ook een gezinsvakantie. Bij het gezinsvakantiekamp gaat u als gezin op kampeervakantie. Uw autistische kind volgt overdag een dagprogramma verzorgd door de SVA en wordt 1 op 1 begeleid bij activiteiten. Overdag kunt u als ouders alleen of met uw andere kinderen op stap. Naast het programma voor de kinderen, zijn er in het kampprogramma ook een aantal activiteiten voor broertjes en zusjes of het hele gezin opgenomen.
Ik denk ook niet dat de Wielewaal geschikt is voor Eva. Ik lees hier af en toe mee en denk dat het voor Eva te ongestructureerd zal zijn. Qua nivo van functioneren zal het wel kunnen, schat ik.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:48 schreef YPPY het volgende:
Misschien is de Wielewaal iets. Zij hebben kinderthemaweken. Je hebt dan vijf dagen in de week opvang. Er is 1 begeleider op 2 kinderen (vanaf 4 jaar). Er zijn ook vakanties met 1 of 1 begeleiding (vanaf 6 jaar), maar dan ga je zelf niet mee.
Je komt de Wielewalers ook overal tegen. Leuk!quote:Op vrijdag 16 november 2007 12:04 schreef YPPY het volgende:
Cat22, zelf ben ik twee keer mee geweest met de Wielewaal, MG en LG, vandaar dat ik al al snel begon met zoeken. Het lijkt me wel ontzettend leuk om zoiets, met kinderen, ook eens te doen.
Met de MG vakantie hadden we overigens een jongen (jaar of 17 mee) met echt heel erg autisme. Die was helemaal niet aanspreekbaar, we konden echt geen contact met hem krijgen. We sleepten hem overal mee naar toe en zorgden ervoor dan 1 iemand voor hem verantwoordelijk was. Die liep dan een paar uur lang rondjes met hem, daarna nam iemand anders het weer over. Toen we terugkwamen, waren zijn ouders helemaal verbaasd. Hij glom van plezier zeiden ze. Wij zagen het niet, maar volgens zijn ouders was hij helemaal blij. Dat is dan wel leuk om te horen.
Ah ok, ik begreep de vraag weer eens andersquote:Op maandag 19 november 2007 18:31 schreef loezzie het volgende:
friemelen komt zeker bij autisten voor. mogelijke tips zijn bijv een koosh-bal, oud telefoonsnoer, stressballetjes of een bal met noppen..
Thnx. Zal nog wel vaker langs komenquote:Op maandag 19 november 2007 20:40 schreef Lois het volgende:
Welkom hier Frank.
Dit gevoel hebben wij ook heel vaak. Dat zal dan wel de oorzaak zijn van het niet willen luisteren.quote:Mijn ervaring met dat ogenschijnlijk niet willen luisteren is dat autisten gewoon vaak heel vluchtig zijn. Ze doen iets wat fijn aanvoelt, of leuk vinden, en vervolgens horen ze dat dat niet mag. Dat erkennen ze, ze stoppen datgene wat ze aan het doen zijn, en binnen 1 minuut zijn ze alweer kwijt wat ook alweer niet mag en beginnen weer opnieuw. Tenminste, zo werkt het bij mijn dochter.
De enige reden die we zelf kunnen verzinnen is dat mijn vrouw nu weer 's avonds meer weg is. Mijn vrouw werkt in de zorg. Dus gemiddeld de helft van de week is ze der 's avonds niet als hij naar bed moet. Hij is daar de laatste tijd ook heel veel mee bezig. Mam waarom moet je werken, ik wil niet dat je gaat werken maar ook richting mij als ik hem 's avonds instop. Wanneer komt mam weer thuis. etc.quote:Als mijn dochter dit gedrag zou vertonen wat jij nu beschrijft zou ik het zoeken in een verandering waar ze niet mee om kan gaan. Is er iets veranderd wat van belang is voor je zoon? Andere kamer, ander huis, andere juf, broertje of zusje erbij, ander ritme? Noem het maar op.
Ik merk bij mijn dochter dat ze heel extreem kan reageren op kleine veranderingen. Zo is mijn man de laatste weken veel op zaterdag aan het werk wegens extreme drukte. Dat kon ze helemaal niet handelen, was extreem negatief en dan niet alleen op zaterdag. Inmiddels is het duidelijk dat papa voorlopig op zaterdag werkt, en gaat het beter. Dit gedrag kan ze ook wekenlang hebben als ze bijv. een nieuwe taxibuschauffeur heeft, om nog maar een voorbeeld te noemen.
Nou dat wachten we nog af. Daar zijn we nu nog niet mee bezig. Dus voorlopig gaan we ons daar nog niet druk over maken. We willen eerst kijken of we hem beter kunnen begrijpen en begeleiden.quote:Tries wat een geduld moet je hebben he met instantiesHet is echt ergerlijk soms.
Qua PGB kan ik je niet helpen, wij hebben dat (nog) niet. Zolang ik zorg in natura, dus niet met PGB, kan regelen probeer ik het zonder die rompslomp te doen.
Is het een speciale fiets (sorry niet alles in de topic gelezen)? Onze zoon kan fietsen op een fiets met zijwieltjes, dit voorjaar hebben we de wieltjes eraf gehaald. En vanaf dat moment heeft hij zijn fiets niet meer aangeraakt. We zijn nog een paar keer gaan oefenen maar hij vertikt het nu om er op te gaan zitten.quote:Goed nieuws hier, de fiets is bezorgdEva was helemaal door het dolle, Jeroen is nog snel een rondje met haar gaan fietsen voor het donker werd en ze heeft zitten juichen van plezier.
Nu wachten op een dag met mooi weer en we kunnen
Dit is ook wat Jeugdzorg al aangaf. Het is alleen zo verdomd frustrerend. Hij ligt soms huilend in bed en dan kan mijn vrouw of ik vragen wat er aan de hand is en dan nog is het Weet ik niet. Je wilt je kind toch troosten.quote:Op maandag 19 november 2007 18:24 schreef Pruk het volgende:
Tja, persoonlijk denk ik dat het echt niet uitmaakt of je een IQ test bij een bekende maakt of bij een onbekende. Volgens mij wordt daar namelijk echt wel rekening mee gehouden. Wat betreft dat huilen, is dat niet omdat hij op dit moment geen andere manier heeft om zich te uiten omdat hij bijvoorbeeld niet kan vertellen wat hij precies voelt? Ik word zelf ook heel erg knuffelig als ik niet lekker ben.
....
Daar ging het eigenlijk ook over. Het "verbieden" om steeds maar weer met haar te friemelen werkt niet. Hij blijft het doen. (zie mijn andere reply)quote:Op maandag 19 november 2007 18:38 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ah ok, ik begreep de vraag weer eens andersIk dacht dat het om het niet luisteren ging en niet zozeer om het friemelen
Precies hij vind het leuk. Hij houdt echter geen rekening met het feit dat zijn zusje er (op een gegeven moment) niet van gedient is. Iets anders geven werkt niet.quote:Op maandag 19 november 2007 18:47 schreef loezzie het volgende:
de vraag heeft ook betrekking op het niet luisteren (in combinatie met het friemelen), maar waarom zou je steeds maar zeggen dat hij niet mag friemelen (terwijl hij het waarschijnlijk leuk vind). Je kan hem beter iets aanbieden waar hij wèl aan mag zitten.
Ik ben ook benieuwd waar MEE mee komt, voorlopig willen we zelf toch het een en ander in hand houden, waardoor het waarschijnlijk naar een budget gaat hier. Maar goed, we wachten maar weer eens af;-)quote:Op maandag 19 november 2007 20:40 schreef Lois het volgende:
Tries wat een geduld moet je hebben he met instantiesHet is echt ergerlijk soms.
Qua PGB kan ik je niet helpen, wij hebben dat (nog) niet. Zolang ik zorg in natura, dus niet met PGB, kan regelen probeer ik het zonder die rompslomp te doen.
Ik weet niet of hij besef van tijd heeft, of klok kan kijken, maar ik vermoed dat het voor hem te onduidelijk is wanneer zijn moeder terug komt. Hij gaat namelijk slapen, en pas als hij wakker wordt is mama thuis. En dan al heel lang. Snap je?quote:Op dinsdag 20 november 2007 08:51 schreef FrankV34 het volgende:
De enige reden die we zelf kunnen verzinnen is dat mijn vrouw nu weer 's avonds meer weg is. Mijn vrouw werkt in de zorg. Dus gemiddeld de helft van de week is ze der 's avonds niet als hij naar bed moet. Hij is daar de laatste tijd ook heel veel mee bezig. Mam waarom moet je werken, ik wil niet dat je gaat werken maar ook richting mij als ik hem 's avonds instop. Wanneer komt mam weer thuis. etc.
Hij is heel erg gefixeerd om mijn vrouw.
Omdat hij dan denkt te gaan vallen. Daarbij is het een belangrijke verandering voor hem. Je hebt eerst een fiets met vier wielen, waarvan twee willen als zij wielen. En dan, wanneer je je veilig voelt, opeens, zomaar, zonder aanwijsbare oorzaak, zijn de zijwielen er afgesloopt. Erger nog: behalve dat ze er af zijn, zou je zo maar kunnen vallen. Want je kan niet leunen op die zijwielen. Bij authisme zijn dit soort veranderingen heel cruciaal. ( of hoe je dat ook schrijft).quote:Is het een speciale fiets (sorry niet alles in de topic gelezen)? Onze zoon kan fietsen op een fiets met zijwieltjes, dit voorjaar hebben we de wieltjes eraf gehaald. En vanaf dat moment heeft hij zijn fiets niet meer aangeraakt. We zijn nog een paar keer gaan oefenen maar hij vertikt het nu om er op te gaan zitten.
Och, wat een troel...quote:Op woensdag 21 november 2007 19:51 schreef Lois het volgende:
En het was nog geen 1 tel binnen of ze liep naar de zuster, als een dronken man waggelde ze over de gang, en zei " ik heb gedronken, ik ga naar huis"
Ze is ook geen kind, maar een kadoshop volgens haar profiel!quote:Op donderdag 6 december 2007 22:27 schreef bixister het volgende:
lijkt me ook een heel avondtuur, een kind als jij!
Ik heb Havo gedaan op een reguliere school. Wel met speciale begeleiding, vanuit het Speciaal Onderwijs. De Tweede Fase, heb ik gehaald, met hulp van de Leerplicht Ambtenaar, die een apart rooster voor mij, bedacht heeft.quote:Op donderdag 6 december 2007 21:10 schreef YPPY het volgende:
Goed zeg, dat je er zo over praat Oxy. Op wat voor school heb jij eigenlijk gezeten?
Isa is dan wel 'gewoon' maar een eigenwijze meid... Maar de enige manier waarop de antibiotica hier naar binnen gaat is gemengd met pudding. Na trauma's met lepeltjes, spuitjes en weet ik wat allemaal, kwam de huisarts daarmeequote:Op zondag 25 november 2007 19:59 schreef Lois het volgende:
Zoiets hoop ik ook Ynske want ik weet anders ook even niet hoe ze het binnen zou moeten krijgen.
Wat is een down ectra?quote:Op donderdag 6 december 2007 22:25 schreef jessica87 het volgende:
yo wat een avondtuur en ik ben erg blij dat ik geen autisme heb al zal men dat willen ..............
als ik ooit eens kinderen neem zal ik geen autisje willen of een down ectra
ik wil gewoon een normaal gezond kind net als ik of niet dan?
Waarschijnlijk!! Ik bedoel niemand weet wat er met dat ventje is. Ik heb er echt wel om moeten lachen hoor. Vorig jaar trouwens al maar dat maakt niet uit. De een zegt dat dit gewoon nep is de ander weer dat hij autistisch is. Tja zolang niemand het weet vind ik dat je er best om mag lachen.quote:Op zondag 23 december 2007 20:43 schreef Mwanatabu het volgende:
'Tom steekt vuurwerk af' grote hit YouTube
Om je ff flink kwaad te maken: lekker lachen met zn allen over een waarschijnlijk autistisch jongetje dat lol met vuurwerk heeft.
Waarom zou je er niet om mogen lachen dan? Misschien is hij inderdaad autistisch of verstandelijk beperkt, maar ik vind het een heel lief filmpje, kinderlijk verheugen en vrolijke spanning!quote:Op zondag 23 december 2007 20:43 schreef Mwanatabu het volgende:
'Tom steekt vuurwerk af' grote hit YouTube
Om je ff flink kwaad te maken: lekker lachen met zn allen over een waarschijnlijk autistisch jongetje dat lol met vuurwerk heeft.
Ja tuuk, zo heb ik er ook om gelachenquote:Op maandag 24 december 2007 09:23 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Waarom zou je er niet om mogen lachen dan? Misschien is hij inderdaad autistisch of verstandelijk beperkt, maar ik vind het een heel lief filmpje, kinderlijk verheugen en vrolijke spanning!
ik moest er ook om lachen.quote:Op maandag 24 december 2007 09:23 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Waarom zou je er niet om mogen lachen dan? Misschien is hij inderdaad autistisch of verstandelijk beperkt, maar ik vind het een heel lief filmpje, kinderlijk verheugen en vrolijke spanning!
dat zegt meer over de gemiddelde fp-poster dan over deze jongen.quote:Op maandag 24 december 2007 19:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja tuuk, zo heb ik er ook om gelachen
Ik bedoelde natuurlijk de typische fp-reacties van "lol zie die kutmongool dan".
Ja, dat was ook mijn punt zo ongeveerquote:Op maandag 24 december 2007 20:10 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat zegt meer over de gemiddelde fp-poster dan over deze jongen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |