Het is een blijft een lul 1ste klassequote:Op woensdag 27 februari 2008 11:12 schreef Beschouw het volgende:
Waar rook is, is vuur. Eens te meer komt de ware aard van HtC aan het licht.
Gezellige man is het toch!quote:'Street Dog' Henk Ten Cate: I won't sing!
By Paul Smith 2/03/2008
Henk Ten Cate's relationship with the Chelsea players was torpedoed within 24 hours of his arrival at Stamford Bridge. The tough-talking Dutchman has not been taken seriously after reacting so negatively to the initiation ceremony all Chelsea new boys undergo.
It was last October that Ten Cate, 53, was recruited to the Blues backroom staff in the wake of Jose Mourinho's departure and Avram Grant's promotion to manager. At the club's Cobham training ground every new boy is expected to stand on a chair in the diningroom and sing a song in front of his new colleagues.
It's a tradition established from Dennis Wise's days at the club, when he brought some of the Crazy Gang rules with him from Wimbledon. Even the likes of Mourinho, Claudio Ranieri and Andriy Shevchenko have accepted the challenge. It can even be a nursery rhyme in a foreign tongue - but the song must be sung.
Ten Cate refused. According to a club insider the Dutchman's hair-trigger temper snapped and he furiously accused the players of taking the mickey out of him. Before Ten Cate stormed out of the room he told the players his nickname was "Street Dog". And he added: "I'll take on anyone."
The Chelsea source added: "That statement had the players barking at him as he marched out of the room. It was unbelievable. And if the lads weren't barking they were booing him!"
Henk, wtf!quote:Before Ten Cate stormed out of the room he told the players his nickname was "Street Dog". And he added: "I'll take on anyone."
precies... boeiend. ff een half minuutje voor lul.. misplaatste trots van henkie.quote:Op maandag 3 maart 2008 13:51 schreef Triptamine het volgende:
Wtf dan zing je toch effe altijd is kortjakje ziek ofzo. Wat een sufkut
Daarbij, het is een traditie. Als mannen al Mourinho het al doen kun je toch niet meer weigeren. Ik zou vrolijk "Always look on the bright side of life" uit life of brian oid gaan zingen.quote:Op maandag 3 maart 2008 13:54 schreef Grulez het volgende:
[..]
precies... boeiend. ff een half minuutje voor lul.. misplaatste trots van henkie.
quote:Henk ten Cate: „Ik heb bij Ajax dus goed opgelet”
LUWTE IN DE TOP
LONDEN, zaterdag
Opeens stond hij in het brandpunt van de conversatie. Henk ten Cate had slaande ruzie met John Terry. Er lag een bom onder Chelsea. Dat schreven althans de schandaalkranten. Omdat hij nu wel weet hoe het werkt in het riolenstelsel, liet hij de storm overwaaien. Tot zijn verbazing echter namen enkele Nederlandse media de verhalen over. „Ze verlagen zichzelf al tot hetzelfde niveau. Zelfs Studio Sport bracht het als nieuws. Het gezeik wordt steeds erger en de groep schreeuwers steeds groter. De ene week roepen ze dit, de andere week dat. Die dommigheid is stuitend. Moet ik die mensen serieus nemen?”
Vooral om die reden was het vertrek naar Londen een zegen. De nieuwe veldtrainer van Chelsea vond wat hij zocht: de top en de luwte onder hetzelfde dak. „Het was een voorwaarde van mij toen ik kwam. De enige verplichting die ik af en toe heb, is Chelsea TV te woord staan.
Verder praat ik met niemand. Ik wil het niet, ik doe het niet. Die stilte vind ik heerlijk.”
Vooropgesteld: hij lag inderdaad even overhoop met Terry, aanvoerder en leadzanger van The Blues. Maar het was niet meer dan een doorsnee woordenwisseling, benadrukt Ten Cate. „Eentje die je dagelijks meemaakt op een trainingsveld. Een stevige maar normale discussie over voetbal, met over en weer een godverdomme ertussendoor. Daarna gaf Terry mij gewoon weer een hand. Zand erover, klaar. Het was gewoon niks.”
Het ging om een besloten training, waardoor Ten Cate meteen begreep dat waarschijnlijk een ontevreden speler voor het lek in de organisatie zorgde. Hij heeft die dingen al vaker meegemaakt. „Het is de volgende dag ook niet eens gepubliceerd in de pers. Maar we verliezen de finale om de League Cup en daar wachten ze op. Bestaat 95 procent van alle kranten niet uit onrust en ellende?”
Met het gevolg dat zijn moeder meteen ongerust aan de telefoon hing. „Heb je gevochten, jongen?” Kon hij weer uitleggen dat ze in Londen echt geen hekel aan hem hebben. „Het is allemaal te kinderachtig voor woorden. Toen ik hier net zat, werd er al gesuggereerd dat de spelers van mij niet mochten lachen. Ik had een keer in de groep gezegd: er is een tijd van lachen en een tijd van werken. Die uitspraak ging een eigen leven leiden. Bij de club heb ik er geen last van, omdat ik me helemaal kan richten op de dingen waar ik goed in ben. Maar ik heb er wel moeite mee als mensen uit een groep doelbewust lekken. In de kleedkamer moet het voor iedereen veilig zijn.”
Dat het verwachtingspatroon zo krankzinnig hoog is, verbaast hem niet. „Zo werkt het in de top, van Spanje tot Cyprus.” Toch is het een twijfelachtige ontwikkeling: de verloren finale tegen Tottenham Hotspur was de dertigste wedstrijd van het duo Avram Grant-Henk ten Cate. Ze leden pas hun tweede nederlaag. Vervolgens werden West Ham United en Olympiakos ruim verslagen. De cijfers na 32 duels: 23 overwinningen en 7 gelijke spelen. Chelsea hield 21 keer een clean sheet.
Hiermee zou je geen revolte in de media verwachten. „Zo slecht doen we het niet. Maar de druk is enorm. Managers kunnen niet meer dan tien wedstrijden vooruit plannen. Ze moeten overleven. Een slechte serie en je staat buiten. Dat is in Nederland ook een beetje de tendens geworden. Je mag niet meer verliezen.”
Ajax ziet hij soms nog spelen op de televisie. „Ik volg het zijdelings.” Er is ook te veel veranderd om nog betrokkenheid te voelen. Ten Cate kreeg wel bezoek van Stanley Menzo en Reinier van Dantzig. Onomwonden gaf hij zijn mening tegenover de onderzoekscommissie. Wat hij dacht toen het rapport gepresenteerd werd? „Het leek een blauwdruk van mijn verhaal. Ik heb dus goed opgelet.”
Hij bespeurde ernstige tekortkomingen in de scouting, op de werkvloer en in het aankoopbeleid. Hij pleitte voor een nieuw technisch model en op de vraag wie de nieuwe trainer van Ajax moest worden, dacht hij meteen aan Marco van Basten. „Dat is namelijk de enige die de tijd krijgt om iets op te bouwen.”
Ten Cate heeft geen spijt van zijn periode bij Ajax. „Spijt moet je niet hebben in je leven. Van de vier prijzen wonnen we er in het eerste jaar drie, dus ik had dit ook niet willen missen. Je zou hooguit kunnen spreken van een inschattingsfout. Maar als mens ben je nooit uitgeleerd. Je leert tot de dag dat je sterft.”
„Weinig mensen wisten dat ik gestopt zou zijn als we vorig seizoen kampioen waren geworden. Ik kreeg in de gaten dat ik niet meer met sommige mensen door één deur kon. Er werd compleet anders gedacht over bepaalde zaken en over het niveau. Vandaag kon alles, morgen niks. Na twee maanden voelde ik de spanningen op verschillende afdelingen al, en dan vooral tussen Martin van Geel en Maarten Fontein. Dat werd altijd maar ontkend, maar inmiddels is het wel gebleken.”
Een schrijnend voorbeeld noemt Ten Cate de dag dat hij een akkoord bereikte met Peter Kenyon, de directeur van Chelsea. „Hij werd maandag door Van Geel gebeld met de vraag of er al duidelijkheid was. Terwijl Fontein zondagavond de zaak met Kenyon had afgerond.”
„Ik heb de directieleden naderhand horen zeggen dat hun eigen afdeling wél goed liep. Dat onderschrijft mijn visie alleen maar. Allerlei groeperingen waren voor zichzelf bezig. Een slangenkuil wil ik het niet noemen, maar ik constateerde dat mensen slecht samenwerkten. Ze hielden hun eigen straatje schoon. Er was geen cohesie. Dan bedoel ik puur de intermenselijke verhoudingen. Al dat gekonkel en geroddel heb ik als zeer onprettig ervaren. Als ik bij de één koffie ging drinken, zei de ander: ’Waarom ga je daar zitten? Hier kun je ook koffie drinken.’ Is waar gebeurd… Op een gegeven moment ging ik alleen nog naar boven om de post te halen.”
Ten Cate streefde er vorig jaar al naar om de A-selectie naar De Toekomst over te hevelen. Dat bleek praktisch onmogelijk. Ajax wil nu echter alsnog proberen uit te breiden. Op het fraaie trainingscomplex van Chelsea in Cobham ervaart hij hoe belangrijk een kloppend hart kan zijn. „Het eerste, het tweede, het hoogste jeugdelftal; alles loopt hier door elkaar heen. Ze eten in hetzelfde restaurant en doen mee aan de poolcompetitie die John Terry heeft opgezet. Het gevoel dat je samen traint en werkt; dat schept een band.”
„Bij Ajax praat je in feite over twee clubs. De club Ajax huist op De Toekomst en de club binnen de club vind je in de ArenA. Het beste dat Ajax nu zou kunnen overkomen, is dat het weer één geheel wordt. Ik hoop het van harte, want Ajax blijft Ajax. Hoe kort ik er ook heb gewerkt, ik houd al jaren van die club. Ze spelen altijd het beste voetbal, zijn toonaangevend geweest en een voorbeeld in de voetbalwereld. Over tien jaar zal ik Ajax ook nog volgen. Het is alleen jammer dat ik er net werkte in een periode dat het allemaal wat minder florissant was.”
„Het is niet zo dat ik met tegenzin naar mijn werk ging. Het grootste deel van de dag werkte ik met een leuke groep. Waar ik plezier uit haalde, was dat we aardig gingen voetballen. De mensen werden weer enthousiast en ik heb misschien wel het realisme teruggebracht. We waren op de goede weg, ondanks alle beperkingen. Maar soms moet je weten wanneer je ergens weg moet gaan. Ik denk dat ik het goede moment gekozen heb.”
Welke drie dan? Beker, Johan-Cruijff Schaal, en? Of rekent die dwaas de playoffs mee?quote:Van de vier prijzen wonnen we er in het eerste jaar drie, dus ik had dit ook niet willen missen.
Dat is tegenwoordig een prijs jaquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:47 schreef RayMania het volgende:
[..]
Welke drie dan? Beker, Johan-Cruijff Schaal, en? Of rekent die dwaas de playoffs mee?.
nee, straathond en straatvechter is idd niet hetzelfdequote:Op woensdag 19 maart 2008 18:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is niet het zelfde prutser
quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:33 schreef borisz het volgende:
Ten Cate heeft niet op 'De Stoel' gezeten. Dus ja dan vraag je om problemen.
quote:Chelsea striker Didier Drogba had a blazing dressing room row with coach Henk Ten Cate after Wednesday's draw with Tottenham.
woef woefquote:
quote:'Ook Ten Cate geslachtofferd'
In navolging van Avram Grant moet ook assistent-coach Henk ten Cate zijn koffers pakken bij Chelsea. De 53-jarige veldtrainer kreeg van de Londense club te horen dat zijn contract wordt ontbonden, heeft Voetbal International weten op te vangen. De finalist van de Champions League gaat aan de Amsterdammer een afkoopsom betalen. Chelsea had de afgelopen periode diverse gesprekken met kandidaten die in aanmerking komen voor de hoofdtrainerpost bij The Blues. Allen wensten hun eigen assistenten mee te nemen, waardoor de rol van Ten Cate onhoudbaar werd.
Eerder liet de oud-coach van onder meer Vitesse, NAC Breda en Ajax weten dat zijn positie niet te discussie kwam te staan nadat Grant zijn congé had gekregen. Algemeen Peter Kenyon zou dit aan Ten Cate hebben bevestigd, hetgeen nu uiteindelijk anders lijkt te lopen.
krijgt die kneus nog een zak geld toe gvdquote:
Ja, ach. Alleen als Frank Rijkaard zou komen, zat hij goed. Verder neemt bijna iedere trainer/coach zijn eigen staf mee, dus denk niet dat hij heel erg verrast is.quote:
Jammer voor Frank en Chelsea.quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ja, ach. Alleen als Frank Rijkaard zou komen, zat hij goed. Verder neemt bijna iedere trainer/coach zijn eigen staf mee, dus denk niet dat hij heel erg verrast is.
En dan nog niet want de relatie tussen Rijkaard en Ten Cate was op het einde van hun samewerking bij Barca ook redelijk bekoeld.quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ja, ach. Alleen als Frank Rijkaard zou komen, zat hij goed.
Mij niet bekend, maar als jij het zegt.quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:36 schreef PyTh het volgende:
[..]
En dan nog niet want de relatie tussen Rijkaard en Ten Cate was op het einde van hun samewerking bij Barca ook redelijk bekoeld.
Zat er in he.quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:01 schreef DANILXL het volgende:
[..]
krijgt die kneus nog een zak geld toe gvd
Voor 8 mln idd.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:08 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Nou, die heeft het dus ook nog geen seizoen volgehouden. En daarvoor verlaat je dan in het seizoen je club
http://www.chelseafc.com/(...)0268~1321063,00.htmlquote:CHELSEA PART COMPANY WITH TEN CATE
Chelsea Football Club can confirm we have terminated Henk Ten Cate's contract today (Thursday, May 29). This follows a meeting this morning.
As a result of the team management changes at Chelsea FC, and in the light of any forthcoming appointment, it was clear this was the correct decision for all parties.
Everybody at Chelsea would like to thank Henk for his contribution since coming to the club last year.
Fc Amsterdam of de Volenwijckers lijkt mij een prima club voor hem.quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:06 schreef RayMania het volgende:
Ben benieuwd waar hij volgend jaar komt te zitten.
quote:Ten Cate in beeld bij Panathinaikos
AMSTERDAM - Henk ten Cate staat in de belangstelling van Panathinaikos. De Griekse topclub heeft zich gemeld bij de trainer, met wie een dezer dagen een gesprek gepland staat. Ten Cate kreeg vorige week te horen dat hij geen toekomst meer heeft als assistent-coach bij Chelsea.
Als assistent weer of wat? Want op www.vi.nl staat dat die club Laudrup als trainer heeft aangetrokken...quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |