quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:18 schreef Summers het volgende:[..]
Jij noemde het escapisme , .
Er is een verschil tussen hopen en voelen , je kan idd zo erg op iets hopen dat je het ook gaat voelen , dat kennen we allemaal , ik ook , dat is menselijk .
Ik klamp me niet vast aan wat anderen voor mij verzinnen , iedereen is gelijk , als ik als een schaap achter iemand aan zou hobbelen dan is 1 van ons twee overbodig , ik ben liever me unieke zelf en hoop dat anderen dat ook zijn .
Ik praat uit ervaring en baseer mijn mening daar ook op , net als ieder ander .
Ik ken heel veel mensen die weleens telepathie hebben of paranormale ervaringen hebben , daar hoeven we niet op te wachten , , het zit al in ons . dat bestaat al . ( niet van een internet pagina maar uit praktijk dus ) en zover ik weet heb ik geen 10 % extra chromosomen dus neem ik maar aan dat we al gemaakt zijn om het te kunnen .
Mijn mening zal dan ook altijd gebaseerd zijn in de richting dat het al bestaat , net als ieder ander doet op basis van zijn of haar ervaringen .
Iedereen roept altijd :" äls ik het met mijn eigen ogen zie en erbij sta dan geloof ik het pas " gelijk hebben ze , Ik ben net zo , maar als ik het met eigen ogen heb meegemaakt en erbij stond, dan kan ik toch niet anders dan zeggen het bestaat ?
Sommige gevoelens spreken de waarheid, gevoelens op een dieper of zogezegt paranormaal niveau ,
het is idd moeilijk om te kunnen scheiden op welk niveau je gevoel is , maar dat maakt niet uit , het gaat erom dat het mogelijk is . Weer niet van een internetpagina maar uit eigen ervaring .
het gevoel van tegenovergestelde wereld en dat het nu op zijn kop staat heb ik al anderhalf jaar en ben ik me elke dag bewust van . dat is mijn gevoel . ik ben prima in staat om zelf uit te maken wat waar is en wat niet , daar heb ik ZE niet voor nodig ,
Jij bent juist degene die nu zegt " als ZE morgen bekend maken , wie is ZE ? op wie vertrouw je zo heilig ? je zou het vandaag nog kunnen ervaren bij wijze van spreke , hoezo wachten op ZE .. wij zijn ZE .
ken je dat je iets zoekt en je ziet het niet omdat het onder je neus zit ? daar is het paranormale , in jezelf, heb je helemaal niemand voor nodig .
Waar je mij van "beschuldigt " (escapisme en vastklampen ) doe je dus zelf en is nergens meer op gebaseerd dan een internetpagina .
Met "ze" bedoel ik alle andere mensen behalve mezelf. Aangezien elk mens slechts een beperkte ervaring met het leven heeft, zul je dingen moeten aannemen van anderen. Je kunt simpelweg niet weten of iets waar is, zonder zelf ervaringen te hebben. Bestaat Indonsïe, bestaat een pinguin? Ik ben nog niet in Indonesïe geweest, dus daar moet ik uitgaan van anderen. Pungiuns heb ik wel gezien, dus daar van kan ik zeggen dat ik weet dat ze bestaan.
"Ze" zeggen een heleboel dingen, waaruit iedereen een keuze moet maken wat te geloven en wat niet. Als ze zeggen dat de zon erg heet is, dan kan ik dat geloven of niet. Ik heb niet de mogelijkheid om zelf met een thermometer te gaan kijken. Echter aangezien er vergelijkbare fenomenen zijn (zoals vuur), de theorie goed in elkaar zit en het algemeen geaccepteerd wordt, kies ik ervoor om het te geloven.
Is het ook zo? Geen idee, maar het ondersteunend verhaal is zelf grotendeels na te gaan, dus ik geloof het. Echter het is altijd mogelijk dat het toch een brok ijs blijkt te zijn.
Als het op de maya's aankomt, dan wordt het wat lastig. Wederom zul je op "hun" moeten vertrouwen als je de kant van de voorspellingen op wilt gaan. 99% van de voorspellingen die ik ben tegen gekomen, zijn het resultaat van persoonlijke opvattingen. Geen van die voorspellingen staat vast in steen. En ook al zou dat zo zijn, dan nog ben je afhankelijk van anderen tenzij je het maya schrift kan lezen.
Dus als er mensen zijn die zeggen dat in 2012 alle planeten op een rij komen te staan, dan moet de keuze maken om ze te geloven of niet. Echter anders dan het verhaal van de zon, heb je nu geen enkel punt waarop je het verhaal kan nagaan. Er is niets in steen gezet, niets te vinden op papier uit de tijd van de mayas. Ook heb je geen steun in de bekende natuurwetten, aangezien deze de samenstand niet voorspellen. Het is dus onmogelijk om te
weten of het zo is. Het is ook onmogelijk om na te gaan of het zo is. De enige "hoop" die je hebt is proberen de bronnen van diegenen die het claimt te achterhalen, maar zonder dat kun je het niet weten en is het 100% geloof. Net zoals de hete of koude zon, echter met een stuk minder basis om het geloof te ondersteunen.
Het grootste verschil tussen ons is, denk ik, dat jij "weet" dat er wat gaat gebeuren, ook al is dat niet ondersteunt met "bewijs", terwijl ik ervan uit ga (denk) dat er niets gebeurt. Ik heb bij lange na geen 100% kennis van de hele maya geschiedenis, dus ik kan het makkelijk fout hebben. Echter tot nu toe heb ik geen overtuigend verhaal gezien dat me doet twijfelen aan 2012. Jij gaat er 100% van uit dat er wat gaat gebeuren omdat je dat weet (voelt/denkt) en omdat je dingen klakkeloos geloofd (planeten samenstand) zonder basis.
Dat komt mogelijk omdat jij een stuk spiritueler bent ingesteld dan ik en dat in die belevingswereld voelen, denken en weten wat minder gescheiden zijn dan in mijn logische, rationele beleveningswereld. Ik ga ervan uit dat iets niet waar is, niet bestaat, tenzij anders bewezen, jij precies het tegenovergesteld.... En bewijzen dat iets niet bestaat is praktisch onmogelijk, dus....
[ Bericht 2% gewijzigd door The_stranger op 06-10-2007 15:16:29 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan