abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54702695
Idd vorige week een halve gelopen.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_54704517
Zo, mannen, da's allemaal lang niet gek!

Ik heb de schade beperkt weten te houden door slechts vijf minuten boven m'n PR te lopen. Da's minder dan een minuut langzamer per kilo meer

Wat een fantastisch weer hadden we zeg Die windvlagen af en toe waren wel koud, maar verder top! Leuk ook weer al die orkestjes, djembe-spelers en zingende kinderen langs de kant, en de deelnemende Sinterklazen en iemand op klompen. En DE held van de Zevenheuvelen: de Elvis die de hele weg luidkeels loopt te zingen

De toppers hebben geen WR gelopen he. Maar schijnt wel ultiem spannend te zijn, met name bij de vrouwen: Kiplagat nipt verslagen. Tja wat wil je met iemand met de naam Bekele?

Die dames waren trouwens overall zeventiende en achttiende, dus er waren maar 16 mannen sneller Waanzinnig!

[edit]Oh, m'n tijd: ik ben net binnen de 1:20 gebleven, wat ik vooraf ook had ingeschat als het maximale dat er dit jaar in zat, dus ik ben tevreden
  zondag 18 november 2007 @ 22:57:27 #254
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_54706269
39-40 graden bij deze buitentemperaturen? Dat had ik niet verwacht
pi_54707841
Mijn vader heeft rond de 1.11.11 gelopen en ik had dit jaar gezegd dat ik mee zou lopen.. maar er kwam wat leukers tussen.

Dus volgend jaar de Zevenheuvelen lopen.. en de 1.06 van mijn nichtje proberen te verbeteren..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  maandag 19 november 2007 @ 00:28:12 #256
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54708363
quote:
Op maandag 12 november 2007 05:53 schreef pfaf het volgende:
Ik denk dat ik deze week wat rustiger aan ga doen. Ik heb de laatste 2 weken veel last van m'n heup tijdens het lopen. Ik hoop in ieder geval dat het een lichte overbelasting is...
Vrijdag had ik bij het lopen last van m'n knie in plaats van heup. Duidelijk overbelasting dus. k Heb vanavond 3 dagen rust gehad, ga geen gekken dingen doen (gewoon rustig joggen ), dus hopelijk dat ik pijnvrij blijf...
  maandag 19 november 2007 @ 09:18:22 #257
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_54710558
Dik tevreden. 1:00:08
Hoopte eigenlijk binnen het uur, maar ik kon echt geen seconde harder, dus ik kan alleen maar heel erg tevreden zijn. Ruim 3 minuten sneller dan vorig jaar. Die 8 seconden is wel een uitdaging voor volgend jaar.

Iedereen ook gefeliciteerd met zijn / haar toptijd!

Het weer was heerlijk om te lopen. Koude wind maar je loopt je wel warm.....

Nu even inschrijven voor de circuitrun
pi_54713409
Ik ben ook dik tevreden. Zoals ik al eerder in dit topic meldde was ik afgelopen week ziek geweest, maar daar heb ik onder het lopen niet zoveel van gemerkt gelukkig.

Die zandloperstart was echt ideaal: je kon meteen op een redelijk tempo weg in plaats van de eerste kilometer slalommend naar voren te dribbelen. Ik wilde graag onder het uur lopen en dat zou moeten lukken want de afgelopen weken had ik al 35:50 op een 10km en 1:02:55 op een 10 Engelse mijl gelopen. De eerste 5 km gingen dus netjes in 18:46. Op dat vlakke stukje bij de eerste drankpost versnelde ik nog wat, maar bij het opgaan van die Zevenheuvelenweg werd het al wel wat zwaarder. Toch ging ook de tweede 5 km tot mijn verbazing nog in 18:39, maar toen zat ik toch al wel aardig kapot. Maar die laatste paar kilometer heb ik blijkbaar nog wat gebruik kunnen maken van de daling in het parcours en de stukjes meewind, want ook die ging onder de 19 minuten: in 18:58. Eindtijd dus 56:23, ruim onder het uur! En ook al voelde het onder het lopen absoluut niet zo, ook nog in een vlak tempo.

Ook mijn trainingsgenoten hadden goed gelopen en het weer en de organisatie waren ook dik in orde! Topdag dus! Alleen had ik toch wat kleren moeten afgeven bij die garderobe bij de start, want ik ben behoorlijk afgekoeld op het stukje wandelen tussen de finish en de garage van de ING-bank. Mijn spieren waren toen al zo koud en stijf dat ik niet meer kon uitlopen en dat voel ik nu aardig.
And there was much rejoicing.
  maandag 19 november 2007 @ 12:08:27 #259
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54713540
mooie tijd hoor, en zelfs minuut sneller dan mijn PR van 57:21, respect, want ik weet hoe moe/kapot ik was
pi_54713625
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:26 schreef Grumpey het volgende:
Die circuitloop is trouwens wel echt een aanrader aan iedereen denk ik: eerst 4,5 kilometer over het heuvelachtige parcour van zandvoort, daarna over het strand 4 kilometer om vervolgens via kilometertje duinen en de boulevard en het centrum van Zandvoort terug te keren naar het parcour
Lekker afwisselend en uitdagend dus
Leuk zeg!

Moet ik wel 's flink gaan oefenen op het strand, want dat zand lijkt me wel pittig...

Doe twee weken eerder voor het eerst een halve marathon, dus denk dat ik nog even wacht me inschrijven of denk je dat het snel vol zal zitten?
Sweet and innocent...
  maandag 19 november 2007 @ 12:21:38 #261
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_54713845
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:00 schreef SuperSiem het volgende:
Ik ben ook dik tevreden. Zoals ik al eerder in dit topic meldde was ik afgelopen week ziek geweest, maar daar heb ik onder het lopen niet zoveel van gemerkt gelukkig.

Die zandloperstart was echt ideaal: je kon meteen op een redelijk tempo weg in plaats van de eerste kilometer slalommend naar voren te dribbelen. Ik wilde graag onder het uur lopen en dat zou moeten lukken want de afgelopen weken had ik al 35:50 op een 10km en 1:02:55 op een 10 Engelse mijl gelopen. De eerste 5 km gingen dus netjes in 18:46. Op dat vlakke stukje bij de eerste drankpost versnelde ik nog wat, maar bij het opgaan van die Zevenheuvelenweg werd het al wel wat zwaarder. Toch ging ook de tweede 5 km tot mijn verbazing nog in 18:39, maar toen zat ik toch al wel aardig kapot. Maar die laatste paar kilometer heb ik blijkbaar nog wat gebruik kunnen maken van de daling in het parcours en de stukjes meewind, want ook die ging onder de 19 minuten: in 18:58. Eindtijd dus 56:23, ruim onder het uur! En ook al voelde het onder het lopen absoluut niet zo, ook nog in een vlak tempo.

Ook mijn trainingsgenoten hadden goed gelopen en het weer en de organisatie waren ook dik in orde! Topdag dus! Alleen had ik toch wat kleren moeten afgeven bij die garderobe bij de start, want ik ben behoorlijk afgekoeld op het stukje wandelen tussen de finish en de garage van de ING-bank. Mijn spieren waren toen al zo koud en stijf dat ik niet meer kon uitlopen en dat voel ik nu aardig.
Knappe tijd
Inderdaad die zandloper is perfect. je hebt gelijk de ruimte. Zevenheuvelenweg viel mij ook tegen, ik zat effe stuk toen.

Ik had een trui in het startvak aan, en die heb ik aan het hek geknoopt. Toen ik terugkwam hing hij er nog, dus toen kon ik die weer aandoen. Misschien een tip voor volgend jaar....
pi_54717188
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:11 schreef Innocence het volgende:

[..]

Leuk zeg!

Moet ik wel 's flink gaan oefenen op het strand, want dat zand lijkt me wel pittig...

Doe twee weken eerder voor het eerst een halve marathon, dus denk dat ik nog even wacht me inschrijven of denk je dat het snel vol zal zitten?
gezien de enthousiaste reacties hier en omdat het de 1e keer is en vrij uniek verwacht ik dat het binnen no-time vol zit ja.
  maandag 19 november 2007 @ 21:35:13 #263
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_54725639
Weet iemand hoe je je lidnr. van Runner's World kan terugvinden? Ik wil ook inschrijven voor die Zandvoort loop, maar kan m'n nummer nergens terugvinden.
pi_54728427
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:26 schreef Grumpey het volgende:
Die circuitloop is trouwens wel echt een aanrader aan iedereen denk ik: eerst 4,5 kilometer over het heuvelachtige parcour van zandvoort, daarna over het strand 4 kilometer om vervolgens via kilometertje duinen en de boulevard en het centrum van Zandvoort terug te keren naar het parcour
Lekker afwisselend en uitdagend dus
Bedankt voor de reminder, zat al te wachten op de inschrijving. Lijkt mij ook een geweldige en afwisselende loop en gewoon starten op de startgrid van Zandvoort Binnenkort ook inschrijven voor de marathon van Rotterdam, dat gaat als alles goed gaat m'n eerste marathon worden. Voor nu ben ik vooral blij dat ik weer eindelijk zonder pijn in me knie meer dan 4 km kan lopen. Zondag heerlijk 6.5 km gelopen zonder maar ook enige irritantie in de knie te voelen, komende 2 maanden opbouwen naar de halve marathon van Egmond.

Wat een heerlijk loopweer is het toch
  dinsdag 20 november 2007 @ 03:42:06 #265
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54731166
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:28 schreef pfaf het volgende:

[..]

Vrijdag had ik bij het lopen last van m'n knie in plaats van heup. Duidelijk overbelasting dus. k Heb vanavond 3 dagen rust gehad, ga geen gekken dingen doen (gewoon rustig joggen ), dus hopelijk dat ik pijnvrij blijf...
Pijnvrij! Ging zelfs behoorlijk vlot voor m'n gevoel. Stom dat ik m'n hartslagmeter annex stopwatch niet heb mee genomen.
pi_54731655
Goed gelopen allemaal Klinkt als een perfecte wedstrijd!

Ik lig even 10 dagen stil vanwege een vakantie maar daarna is het weer een maand trainen naar Egmond
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54835760
vandaag lekker in de duinen 10,5 km gelopen
  zondag 25 november 2007 @ 21:56:51 #268
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54835832
iemand hier ervaring met die sportkit voor de iPod-nano?
The line is a dot to you!
  maandag 26 november 2007 @ 20:39:17 #269
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54854191
Gaat weer heerlijk met trainen. Ben nog steeds bezig voor een fittest begin januari. Daarvoor niet al TE veel lange stukken (1x in de 1,5-2 weken mijn normale rondje van 9 km), maar nu meer intervaltrainingen en dergelijke.

Vanavond weer eens een coopertest gelopen die ik voor de test ook moet doen. Streefafstand: 2600 meter. Via runningmap.com kwam ik net tot 3070 meter. Oftewel: appeltje eitje in 12 minuten

Oh, ook ingeschreven voor de circuitrun Zandvoort. Streeftijd een uur, maar of ik dat ga halen met dat parcours....
pi_54862091
Weet iemand nog een leuk parcours in amsterdam?
* niet adam bos, te vaak gelopen ,is niet meer leuk of motiverend *
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:34:17 #271
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54865646
Loop het rondje amstel, is toch wel de meest gebruikte route. De amstel heeft vanaf overamstel tot aan oudekerk een heel stuk door weilanden, 7km lang. Je kan dan op allerlei manieren door de weilanden en langs de amstel lopen, met misschien maar 1 auto die je tegenkomt en wat fietsers.

Een andere optie is om de sloterplas, hangt er beetje vanaf hoelang je het wilt en waar je zelf woont.
pi_54868688
of rondje vondelpark, 3,3 km per rondje
pi_54869040
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:34 schreef Grumpey het volgende:
Loop het rondje amstel, is toch wel de meest gebruikte route. De amstel heeft vanaf overamstel tot aan oudekerk een heel stuk door weilanden, 7km lang. Je kan dan op allerlei manieren door de weilanden en langs de amstel lopen, met misschien maar 1 auto die je tegenkomt en wat fietsers.
aan de drukke kant (westkant) kom je wel meer dan 1 auto tegen hoor. Tenzij je midden in de nacht loopt. Er staat altijd wel veel wind!
pi_54870253
Voor mijn Zweedse gevorderde cursus moet ik een opstel en presentatie geven.. dacht ik het over endorfine te doen.. maar misschien is dat wel iets te veel hooi op mijn vork..

Misschien dan maar over hardlopen
  dinsdag 27 november 2007 @ 15:10:38 #275
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54870495
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 13:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

aan de drukke kant (westkant) kom je wel meer dan 1 auto tegen hoor. Tenzij je midden in de nacht loopt. Er staat altijd wel veel wind!
Dat stuk loop ik dan ook altijd door de weilanden
pi_54891278
Dag Hardlopers

Ik ben vrij nieuw in het hardloopgebeuren. Ben eigenlijk pas begonnen om een betere conditie voor het snowboarden op te bouwen. Voor het snowboarden zelf is mijn conditie wel prima, maar ik hike nogal veel naar boven en dat is, zeker op grote hoogte, nogal inspannend.

Maar goed, nu mijn vraag. hoe kan ik het beste mijn conditie hiervoor verder opbouwen en blessures voorkomen. Ik ben nu een twee weken bezig - voornamelijk op een loopband vanwege het slechte weer - De eerste week (vorige week) liep ik de eerste keer 3 km, tweede keer 5 km, derde keer ook 5. Steeds een dag rust na het lopen. Deze week, maandag 10 km. en gisteren 15 km. Ik ren zegmaar door tot ik niet meer kan. nu denk ik dat ik gisteren nog wel door had gekund, maar ik was al anderhalf uur bezig. Wat betreft snelheid heb ik alles op 10 of 11 km/uur gerend.

Is dit een goede manier om het op te pakken? Ik ga immers wel snel vooruit maar ben bang dat het wellicht wat te snel gaat en het laatste wat ik wil is geblesseerd raken of het snel zat zijn. graag hoor ik wat tips voor een beginner
  woensdag 28 november 2007 @ 14:23:44 #277
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54892681
Zoals je nu gaat heb je wel veel kans op blessures. Voornamelijk omdat overbelasting langzaam opbouwd. Zolang je elke keer 2 volle dagen rust neemt voordat je weer gaat lopen is het voor je lichaam vol te houden, ook op lange termijn. Als je afstanden langer worden dan 15 km is 3 dagen rust geen overbodige luxe.

Misschien is het ook een idee om wat meer op snelheid te trainen. Ik snowboard zelf ook veel, en je hebt ook veel meer aan inspannings-conditie dan aan uithoudingsconditie, dus probeer eens een 5 in bijvoorbeeld 13 km/h af te ronden en dan weer verder uitbouwen
succes, heb je nog een hardloopdoel?
pi_54893710
Ik zal hier mijn vorderingen ook nog eens melden. Ik ben ruim twee maanden geleden begonnen met het meest simpele schema dat je je maar kunt bedenken 1 (1) 1 (1) 2 (2) 2 (2) etc...

Op dit moment loop ik drie avonden in de week bijna vijf en een halve kilometer, zonder pauze, in iets meer dan 30 minuten. En dat is prima vol te houden. Ik ben geen enkele keer 'op' als ik twee grote ronden heb gelopen, maar ik stop omdat ik pas in februari/maart er een ronde aan vast plak. En dan in april/mei nóg een ronde erbij, zodat ik in juni in Roosendaal de 10 kilometer kan lopen.
pi_54894443
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:23 schreef Grumpey het volgende:
Zoals je nu gaat heb je wel veel kans op blessures. Voornamelijk omdat overbelasting langzaam opbouwd. Zolang je elke keer 2 volle dagen rust neemt voordat je weer gaat lopen is het voor je lichaam vol te houden, ook op lange termijn. Als je afstanden langer worden dan 15 km is 3 dagen rust geen overbodige luxe.

Misschien is het ook een idee om wat meer op snelheid te trainen. Ik snowboard zelf ook veel, en je hebt ook veel meer aan inspannings-conditie dan aan uithoudingsconditie, dus probeer eens een 5 in bijvoorbeeld 13 km/h af te ronden en dan weer verder uitbouwen
succes, heb je nog een hardloopdoel?
Ok, wat meer rust dus tussendoor en meer wisselen met snelheid. Het is overgens niet zozeer voor het boarden maar voor het hiken/klimmen wat eraan vooraf gaat. Dus dan lijkt het me dat ik meer heb aan uithoudingsconditie.

Een hardloopdoel heb ik (nog) niet, ben net bezig. Het lijkt me wel leuk om een keer een halve marathon te lopen maar het lopen is nu nog meer een middel dan een doel.
pi_54910773
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:24 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ok, wat meer rust dus tussendoor en meer wisselen met snelheid. Het is overgens niet zozeer voor het boarden maar voor het hiken/klimmen wat eraan vooraf gaat. Dus dan lijkt het me dat ik meer heb aan uithoudingsconditie.

Een hardloopdoel heb ik (nog) niet, ben net bezig. Het lijkt me wel leuk om een keer een halve marathon te lopen maar het lopen is nu nog meer een middel dan een doel.
mja, als je zo snel al 15 km kunt hardlopen lijkt het me dat je condititie in elk geval niet het zwakke punt is. Inderdaad meer sneller lopen dan verder lopen. Die halve marathon zal geen hele grote uitdaging zijn als je reeds 15 km loopt.

Bij verdere verbetering van conditie eerder denken aan meer sporten dan aan langere afstanden. En vooral verschillende sporten. Zodat je niet enkel je knieen belast (bij hardlopen) maar ook zwemt, fiets etc.
pi_54914556
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:56 schreef kepler het volgende:
iemand hier ervaring met die sportkit voor de iPod-nano?
Sinds april heb ik de Nike Plus en ben er zeer tevreden over, het is echt een extra stimulans om te gaan lopen. Voor maar 30 euro is het behoorlijk nauwkeurig maar het is geen GPS maar een afwijking van zo'n 3% op de gelopen afstand is acceptabel voor mij. En als je vast tempo hebt en de sensor goed calibreert kan hij zeer nauwkeurig van.

Voordeel van de Nike Plus vind ik de gesproken instructies tijdens het lopen, vooraf geef je aan of je een bepaalde afstand of tijd wilt lopen en tijdens het lopen worden de kilometers of minuten doorgegeven (2 kilometers completed, 5 minutes to go etc.) en met een druk op de knop krijg je de gelopen afstand op dat moment, de totale tijdsduur en snelheid op dat moment. Iets harder drukken en je powersong start, een nummer wat je zelf kan kiezen om ff een extra boost te krijgen. Aan het eind van je loop krijg je te horen wat de totale afstand en tijd was en soms wordt je toegesproken door Paula Radcliff of Lance Armstrong. Gister werd ik gefeliciteerd door Lance omdat ik mijn record op de 5km had verbroken

Hang de Ipod aan Itunes en alle gegevens worden naar een persoonlijke pagina ge-upload waar je grafiekjes kan zien van alle runs die je hebt gedaan, je top tijden etc. Maar het leukste zijn de goals en challenges, bij goals kan je voor jezelf een doel vaststellen (bijv. 100km in een maand) aan de hand van je runs wordt je voortgang bijgehouden (voor of achter op schema). bij challenges loop je tegen de rest van de wereld, er zijn honderden challenges waar je je voor kan aanmelden. Je hebt individuele waarin je binnen bepaalde tijd een bepaalde afstand moet lopen (wie haalt het eerst 100 km in een maand) of op snelheid (snelste 5Km in een maand) of team challenges waarbij je je aansluit bij een team en tegen andere teams loopt. Zo loop ik nu voor Nederland tegen Belgie (belgen liggen ver voor) en voor Noord Holland tegen de andere provincies. Er doen soms duizenden mensen mee met een challenge en het is leuk om te zien hoe jij het doet in vergelijking met de rest. Gister ook de eerste milestone gehaald, ben over de 250 km grens gegaan Zoals gezegd de gelopen afstand is niet zo nauwkeurig als met een GPS systeem maar als je daar geen probleem mee hebt is het zeker een leuke gadget.
  donderdag 29 november 2007 @ 11:20:18 #282
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54915352
hehe, dat klinkt stiekem eigenlijk best wel geinig
pi_54918748
Misschien toch maar eens aanschaffen, misschien een stimulans om wat meer duurloopjes te doen. Volgend jaar ga ik de zevenheuvelenlopen en ik had gezegd dat ik 5 minuten voor mijn vader zou finishen

Ik heb al een Nike Plus schoen. Onthoud de chip je tijden en afstanden, of je moet je constant je iPod bij je hebben? Ik heb namelijk niet veel zin om tijdens de baantrainingen en atletiektrainingen met mijn iPod in mijn zak te sprinten..
pi_54932364
quote:
Op donderdag 29 november 2007 13:43 schreef PieterBas het volgende:
Misschien toch maar eens aanschaffen, misschien een stimulans om wat meer duurloopjes te doen. Volgend jaar ga ik de zevenheuvelenlopen en ik had gezegd dat ik 5 minuten voor mijn vader zou finishen

Ik heb al een Nike Plus schoen. Onthoud de chip je tijden en afstanden, of je moet je constant je iPod bij je hebben? Ik heb namelijk niet veel zin om tijdens de baantrainingen en atletiektrainingen met mijn iPod in mijn zak te sprinten..
De chip gaat in je schoen en de receiver in je Ipod, je moet je Ipod bij je hebben anders werkt het niet. Je regelt alles via je Ipod. de sensor zendt alleen het singaal naar de receiver. Voor sprinten is het niet aan te raden, heb gemerkt dat verschillen in tempo invloed hebben op de gemeten afstand. Je calibreert de chip op een bepaald tempo, ga je veel harder of langzamer dan geeft het een verkeerd beeld van de gelopen afstand of je moet hem vooraf hercaliberen naar het tempo wat je gaat lopen. Voor duurlopen is het een prima tool omdat je die meestal in een vast tempo loopt. zoals gezegd het is geen gps het meet de beweging van de chip en berekent dan de gelopen afstand ivm plaatsbepaling met een gps systeem.
  donderdag 29 november 2007 @ 23:46:40 #285
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54934667
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:40 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Sinds april heb ik de Nike Plus en ben er zeer tevreden over, het is echt een extra stimulans om te gaan lopen. Voor maar 30 euro is het behoorlijk nauwkeurig maar het is geen GPS maar een afwijking van zo'n 3% op de gelopen afstand is acceptabel voor mij. En als je vast tempo hebt en de sensor goed calibreert kan hij zeer nauwkeurig van.

Voordeel van de Nike Plus vind ik de gesproken instructies tijdens het lopen, vooraf geef je aan of je een bepaalde afstand of tijd wilt lopen en tijdens het lopen worden de kilometers of minuten doorgegeven (2 kilometers completed, 5 minutes to go etc.) en met een druk op de knop krijg je de gelopen afstand op dat moment, de totale tijdsduur en snelheid op dat moment. Iets harder drukken en je powersong start, een nummer wat je zelf kan kiezen om ff een extra boost te krijgen. Aan het eind van je loop krijg je te horen wat de totale afstand en tijd was en soms wordt je toegesproken door Paula Radcliff of Lance Armstrong. Gister werd ik gefeliciteerd door Lance omdat ik mijn record op de 5km had verbroken

Hang de Ipod aan Itunes en alle gegevens worden naar een persoonlijke pagina ge-upload waar je grafiekjes kan zien van alle runs die je hebt gedaan, je top tijden etc. Maar het leukste zijn de goals en challenges, bij goals kan je voor jezelf een doel vaststellen (bijv. 100km in een maand) aan de hand van je runs wordt je voortgang bijgehouden (voor of achter op schema). bij challenges loop je tegen de rest van de wereld, er zijn honderden challenges waar je je voor kan aanmelden. Je hebt individuele waarin je binnen bepaalde tijd een bepaalde afstand moet lopen (wie haalt het eerst 100 km in een maand) of op snelheid (snelste 5Km in een maand) of team challenges waarbij je je aansluit bij een team en tegen andere teams loopt. Zo loop ik nu voor Nederland tegen Belgie (belgen liggen ver voor) en voor Noord Holland tegen de andere provincies. Er doen soms duizenden mensen mee met een challenge en het is leuk om te zien hoe jij het doet in vergelijking met de rest. Gister ook de eerste milestone gehaald, ben over de 250 km grens gegaan Zoals gezegd de gelopen afstand is niet zo nauwkeurig als met een GPS systeem maar als je daar geen probleem mee hebt is het zeker een leuke gadget.
zo klinkt goed

Morgen maar eens halen
pi_54938229
quote:
Op donderdag 29 november 2007 22:33 schreef mouzzer het volgende:

[..]

De chip gaat in je schoen en de receiver in je Ipod, je moet je Ipod bij je hebben anders werkt het niet. Je regelt alles via je Ipod. de sensor zendt alleen het singaal naar de receiver. Voor sprinten is het niet aan te raden, heb gemerkt dat verschillen in tempo invloed hebben op de gemeten afstand. Je calibreert de chip op een bepaald tempo, ga je veel harder of langzamer dan geeft het een verkeerd beeld van de gelopen afstand of je moet hem vooraf hercaliberen naar het tempo wat je gaat lopen. Voor duurlopen is het een prima tool omdat je die meestal in een vast tempo loopt. zoals gezegd het is geen gps het meet de beweging van de chip en berekent dan de gelopen afstand ivm plaatsbepaling met een gps systeem.
Jammer, dat je altijd je iPod bij je moet hebben, dan maar niet tijdens de atletiektraining
pi_54944601
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 08:22 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Jammer, dat je altijd je iPod bij je moet hebben, dan maar niet tijdens de atletiektraining
zo werkt het:
http://www.youtube.com/watch?v=qOr5_GaGnPc
http://www.youtube.com/watch?v=nhStKDFGv_s

Deze is echt goed:
http://www.youtube.com/watch?v=AosWDv2oc3A
pi_54945761
Das best geinig

Wel weer last van m'n benen op dit moment. Ruim 10 dagen rust gehad, in de vakantie wel normaal gewandeld op m'n schoenen. Gisteren 55minuten in D1 incl. 3x3min in D2 en ik heb weer spierpijn in m'n bovenbeen. Begin dat wennen aan nieuwe schoenen nu wel zat te worden Anders toch maar met zachtere demping kopen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54947401
Eigenlijk een veredelde stappenteller met geheugen. Hoe calibeer je hem? Door een stuk te lopen waar je de afstand van weet?

Ik hoef niet zo zeer muziek tijdens het lopen. Ik wacht wel op een betaalbare gps (of galileo ) horloge. Zal nog wel ff duren...
pi_54949074
In een stappenteller van Polar zat ook een lichte afwijking op.. Op een 400 meter atletiekbaan kwam hij ook uit op 404 meter. Afwijking van 1%
pi_54950408
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 13:28 schreef Raphaelo29 het volgende:
of rondje vondelpark, 3,3 km per rondje

Dat dus
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
  zaterdag 1 december 2007 @ 13:07:19 #292
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_54965576
Als iemand mijn inschrijving van de olympisch stadion loop van morgen wil hebben, moet diegene het even zeggen. Ik heb me ingeschreven maar ik ga niet, heb niet genoeg getraint en ook geen tijd. Het is wel lekker weer vandaag, ik denk dat ik straks toch even voor een 10km ga, ondanks dat ik nog 1000 dingen te doen heb
I'm just a girl in the world.
pi_54966806
Hey allemaal!

ik had n vraagje:
ik ben sinds n paar maanden aan t hardlopen met zo'n trainingsschema op mn mp3 (als t even kan 2 x per week). de eerste weken ging dat prima omdat een paar minuutjes achter elkaar geen probleem opleverden. Nu moet ik steeds iets langer lopen en probeer ik voor mezelf ook te versnellen. Dat gaat alleen niet, door erge (erg als in amper kunnen lopen) pijn in mn zij.
dat schijnt iets te zijn wat wel vaker voorkomt en tegen mij is gezegd dat ik dan gewoon door moet gaan en op mn ademhaling moet letten. dit helpt helemaal niet, en t wordt nu iedere keer erger.

zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben of weten wat je er het beste aan kunt doen? alvast bedankt!
  zaterdag 1 december 2007 @ 14:19:31 #294
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_54966988
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 14:11 schreef Bagel het volgende:
Hey allemaal!

ik had n vraagje:
ik ben sinds n paar maanden aan t hardlopen met zo'n trainingsschema op mn mp3 (als t even kan 2 x per week). de eerste weken ging dat prima omdat een paar minuutjes achter elkaar geen probleem opleverden. Nu moet ik steeds iets langer lopen en probeer ik voor mezelf ook te versnellen. Dat gaat alleen niet, door erge (erg als in amper kunnen lopen) pijn in mn zij.
dat schijnt iets te zijn wat wel vaker voorkomt en tegen mij is gezegd dat ik dan gewoon door moet gaan en op mn ademhaling moet letten. dit helpt helemaal niet, en t wordt nu iedere keer erger.

zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben of weten wat je er het beste aan kunt doen? alvast bedankt!
Als je eens probeert niet te versnellen en gewoon de tijd vol maakt, dan kun je daarna iets aan je snelheid gaan doen. Die snelheid komt vanzelf wel als je 30 minuten (of langer) vol kunt houden.
I'm just a girl in the world.
  zondag 2 december 2007 @ 10:22:47 #295
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54984859
Ben nu een beetje minder duurlooopjes aan het doen, wat meer korte afstanden.
Ik heb begin januari een fittest (al eerder hier over geschreven) met Coopertest (minimaal 2600 meter) en een 4km loop (binnen 21 minuten).

Nu ben ik er niet bang voor dat dat niet lukt, maar het gaat om zo weinig mogelijk energie verspillen/gebruiken, zodat er voor de andere onderdelen genoeg over is. Hoe train ik het beste voor deze twee onderdelen?

Ik ben al veel intervaltrainingen aan het doen, en daarnaast soms een loop waarbij ik puur opbouw naar sprintsnelheid binnen 4 km, om wat vermogen op te bouwen. Iemand anders nog tips????
pi_54985130
intervallen is altijd goed..

Probeer 4*1000m of 5*800 te lopen.
Normaal ziet mijn bostraining er zo uit..

1 rondje ongeveer 800m
3-4 minuten actief herstellen, beetje dribbelen en warm blijven
1 rondje ongeveer 250m (veel draaien en keren, dus veel versnellen)
3-4 minuten actief herstellen
Weer 800 meter
rondje 250m
rondje 800m
rondje 800m
rondje 250m
Meestal zit het herstel tussen de 3-4 minuten..
pi_54985157
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 14:19 schreef annoh het volgende:

[..]

Als je eens probeert niet te versnellen en gewoon de tijd vol maakt, dan kun je daarna iets aan je snelheid gaan doen. Die snelheid komt vanzelf wel als je 30 minuten (of langer) vol kunt houden.

Je gaat te hard.
Wat bij mij soms ook pijn in mijn zij veroorzaakt: te snel na het eten te lopen.
  zondag 2 december 2007 @ 11:39:03 #298
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54985702
quote:
kheb dat ding voor het eerst in Tokyo gezien, in de Apple-winkel ging een Japanner het voordoen Het zag er echt heel grappig uit, vooral omdat ik geen idee had wat ze aan het doen waren
pi_54987082
Bedankt voor de reacties!
t eten is t niet denk ik, het maakt geen verschil of ik voor of na t eten loop. Maar dan zal ik idd rustiger aan doen!
pi_54987794
Iemand gisteren Haile (die vandaag de Montferlandrun doet) gezien bij Studio Sport? Wat een figuur he "De marathon op de Olympische Spelen van 2008? Ik zit met m'n hoofd bij die van 2012!"
Verslaggever: "maar dan ben je 39, denk je dat je dan nog kunt winnen?"
Haile: "why not?"

En inderdaad, als er iemand is die ik het zie doen is hij het wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')