abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53623327
nou hier maar verder met
kind van 11 begint met Prozac voor depressie

In het heel kort het vorige topic samengavat,
Mijn zoon van 11 heeft al een jaar of twee een depressie,en een stuk ASS
Deze is in zo mate ernstig dat er verschillende therapieen geprobeerd zijn, hij heeft sinds 3 weken nu prozac!
Hij staat op een wachtlijst voor een 24 uurs opname in een psyiatrisch verblijf voor kinderen (wickraderheem)

Vorige week was zijn toestand zo dermate erg dat hij in soort van crisis is opgenomen voor een week.
Sinds vandaag weer thuis,en wat de toekomst verder brengt is nog een grote vraag.
We bekijken het van dag tot dag.
De wachttijd voor een opname is ongeveer 4 weken.
Maar dan kan ook pas worden bekeken of het dan echt nodig is of dat de medicijnen zo zijn aageslagen dat twee keer in week therapie voldoende is.
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_53623513
Wat moet een kind van 9 jaar met een depressie?! Die moet argeloos met de blokkendoos spelen ofzo

Het niet niet gekker worden zeg
pi_53624925
ehm, 11 dus.
pi_53631534
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 18:41 schreef NED het volgende:
Wat moet een kind van 9 jaar met een depressie?! Die moet argeloos met de blokkendoos spelen ofzo

Je kan er dan ook van uitgaan dat er geen andere mogelijkheden meer waren.

Sterkte verder TS
pi_53634013
Is het zo dat aanleg voor een depressie erfelijk is??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53634338
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:17 schreef Ticootje het volgende:
ja het kan erfelijk belast zijn,al is hier in dit geval niet echt sprake ervan
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:24:15 #7
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53635123
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:17 schreef Ticootje het volgende:
Kan, en van depressie is bekend dat heet ook familiairs kan zijn, dat wil zeggen dat het in de ene famiele vaker voorkomt dan in de andere. Daar hoeven geen erfelijke factoren een rol te spelen. Overigens betkent dat weer niet dat depressies ALTIJD erfelijk of familiar zijn, ze komen ook (vaak overigens, in veruit de meeste gevallen) zomaar in het wild voor.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_53635561
Ik heb het vorige topic vandeweek helemaal gelezen en ik vind dat je echt ontzettend dappere keuzes maakt Candygirl. Ook al voelt het misschien niet altijd zo, ik vind dat je een heel goede moeder bent omdat je deze beslissingen maakt voor je kind.

Hoe gaat het nu met de prozac? Heeft dat al gewenste resultaten? En de misselijkheid?
I had a signature once. It was awful.
pi_53636012
Ik vind wel dat mensen moeten beseffen dat depressie een geestelijke ziekte is. Ik heb nu al een aantal reacties gezien " hoe komt een kind aan een depressie??" . Bij geestelijke ziektes kun je aan de buitenkant niet zien dat een kind toch echt ziek is, terwijl dat veel makkelijker is als een kind met zn lichaamlijke gezondheid kwakkeld. Dan hoor je er niemand over, en als het bij een geestelijke ziekte gaat wordt er toch vaak met een vingertje gewezen..

Dat vind ik jammer..
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:22:25 #10
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53636270
Ah, nieuw topic. Had het even gemist.
K weer thuis dus.
Succes met van dag tot dag gaan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:32:35 #11
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_53636513
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 18:41 schreef NED het volgende:

wat moet een kind met een gebroken been, die moet rondrennen in het bos

het moet niet gekker worden zeg
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_53640623
Dus het is nu zo dat K weer 4 weken thuis is en dan opgenomen kan worden in de oudere groep?

Tevens TVP
Ik ben een meisje =)
pi_53640905
Heb het vorige topic gelezen, wat moet dat moeilijk zijn voor jullie Veel sterkte ermee.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_53642667
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb het vorige topic vandeweek helemaal gelezen en ik vind dat je echt ontzettend dappere keuzes maakt Candygirl. Ook al voelt het misschien niet altijd zo, ik vind dat je een heel goede moeder bent omdat je deze beslissingen maakt voor je kind.

Hoe gaat het nu met de prozac? Heeft dat al gewenste resultaten? En de misselijkheid?
Thanks
met de prozac gaat het nu,hij neemt het ongevewer nu 3 weken met reglemaat in.
Hij is niuet meer misselijk hij krijgt er medicijnen voor.
Maar hij is wel nog erg moe en duizelig en pijn aan zijn buik.
Maar ja dat kunnen ook allemaal bijwerkingen zijn van het middel tegen missleijkheid
even afwachten nog maar
Hij krijgt ook een lage dosering ,over paar weken als het echt aanslaat word het beetje verhoogd
Hij is wel een stuk rustiger]
Vandaag zegt hij,ik kan niet eens zo uitflippen ook al ben ik kwaad,daar ben ik veel te moe voor
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:50:28 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_53642718
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:42 schreef Scandalous het volgende:
Heb het vorige topic gelezen, wat moet dat moeilijk zijn voor jullie Veel sterkte ermee.
Wat Scandy zegt. Erg geschrokken van je ingrijpende verhaal. Hoop dat door alle behandelingen en AD het iig beter met hem zal gaan/komen...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_53642736
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:31 schreef Dupje het volgende:
Dus het is nu zo dat K weer 4 weken thuis is en dan opgenomen kan worden in de oudere groep?

Tevens TVP
Ja hij kon dus nu ook daar blijven op de crisis opvang.
En dan doorstromen maar omdat K het zelf niet meer zag zitten en om alle redenen die ik heb aangekaart in het vorige topic is hij nu du thuis.
Idd in afwachtin op een gewone 24 uurs opname, we hopen natuulijk dat de medicijnen zo aanslaan in de tussentijd dat het niet meer nodig is ne kan volstaan met alleen medicijnen en therapie
pi_53668831
net bij behandelaar geweest,hij zag ook dat stemming al heel anders was als 2 weken geleden.
Zullen de medicijnen nu dan toch zijn zerk echt gaan doen.
Thuis 2 heerlijke dagen met hem gehad,hij is zo lief en rustig.
Ik hoop dat het niet komt omdat hij zich maar zit in te houden ,bang om een fout te maken,maar dat hij door de medicijnen of wat dan ook wat rustiger in zijn vel is.
Alleen blijft hij erg duizelig en moe,
ik heb zelf zo'n idee nu dat het ook door de preperan komt,dit middel krijgt hij tegen misselijkheid.
Net besloten met psyiather om even een paar dagen te stoppen met de preperan ne kijken hoe het dan gaat.
En anders als hij weer misselijk word een ander medicijn tegen de misselijkheid.

Vrijdag ga ik met hem naar een man die eenm Chakrabehandeling doet.
Baat het niet dan schaad het niet denk ik maar.
Wie weet helpt dit ook een beetje

Iemand hier ervaring mee?
De mensen die er naar toe zijn gegaan zeiden dat het echt wel geholpen heeft.
pi_53671171
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:08 schreef candygirl het volgende:
Vrijdag ga ik met hem naar een man die eenm Chakrabehandeling doet.
Baat het niet dan schaad het niet denk ik maar.
Wie weet helpt dit ook een beetje

Iemand hier ervaring mee?
De mensen die er naar toe zijn gegaan zeiden dat het echt wel geholpen heeft.
Ik heb Touch for Health therapie gehad voor vanalles en nogwat. En ook daar kwamen chakra's bij kijken. Nog veel meer (met kleuren, bachbloesems en stenen), maar het hielp altijd wel iets.
Ik was wel van mening dat het niet alleen met dat opgelost kon worden, maar het was zeker een steuntje in de rug
Ik ben een meisje =)
pi_53671332
Candygirl, wat zou het fijn zijn als de medicatie aanslaat en er nu voor zorgt dat K beter in zn vel zit!
Wel jammer dat hij nog duizelig en misselijk is, hopelijk trekt dat gauw weg.
Sterkte!
Fake it till you make it...
pi_53675268
Candygirl, fijn dat het een beetje lijkt aan te slaan. In ieder geval even een adempauze, ook dat is belangrijk. Die moeheid is ook echt wel een bijwerking die bij het wennen aan de medicatie hoort, dat verdwijnt meestal ook weer na een tijdje. Het heeft er ook mee te maken dat je bijvoorbeeld na een lange tijd een beetje begint te ontspannen, als je dat begint toe te laten voel je opeens pas hoe ongelofelijk moe je bent. Maar het kan vast geen kwaad eens te kijken of die misselijkheids-medicatie nog wel nodig is. Wat hoop ik voor jullie dat dit nu eindelijk echt het begin van die lange opgaande lijn is!
mooi he, alles
pi_53689379
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:48 schreef phileine het volgende:
Candygirl, fijn dat het een beetje lijkt aan te slaan. In ieder geval even een adempauze, ook dat is belangrijk. Die moeheid is ook echt wel een bijwerking die bij het wennen aan de medicatie hoort, dat verdwijnt meestal ook weer na een tijdje. Het heeft er ook mee te maken dat je bijvoorbeeld na een lange tijd een beetje begint te ontspannen, als je dat begint toe te laten voel je opeens pas hoe ongelofelijk moe je bent. Maar het kan vast geen kwaad eens te kijken of die misselijkheids-medicatie nog wel nodig is. Wat hoop ik voor jullie dat dit nu eindelijk echt het begin van die lange opgaande lijn is!
daar zit idd ook echt wel wat in wat je zegt,nu hij zich beetje kan ontspannen van alle spanning ,kan natuurlijk ook de moeheid toeslaan
Heb sinds gister ook geen preperan meer gegeven alleen dan no de prozac.
Hij was gister toen hij uit school kwam zelf zo trots, niet uit de les gestuurd,heel goed kunnen concentreren
pi_53704550
is preperan hetzelfde als primparan? Dat kan ook forse bijwerkingen hebben als je daar gevoelig voor bent, waaronder extreme moeheid. (had hij bijvoorbeeld ook last van zijn kaken/knarsentanden?)

Fijn dat het zo goed ging op school vandaag en dat hij er zo blij mee was. Wie weet was die opname wel even nodig om iets te doorbreken. Hopelijk gaat het nu zo door!
mooi he, alles
pi_53707689
het is idd primperan, in de vorm of naam van metoclopramide primperan
En hij kon er idd moe van worden
Hij heeft het nu dus 2 dagen niet en al een heel stuk minder moe

Alleen merk ik wel dat hij vrij onrustig is, maar dat kan idd ook komen doordat hij nu juist ontspanning in zijn hoofd heeft
Vandaag op school kon hij zich weer goed concentreren.
Behalve bij gym was hij heel druk maar ja dat is ook een vrij moment voor tig van prikkels

Morgen vroeg naar die man van de chakra's
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:29:10 #24
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53732379
Hoe is gegaan bij de chakra meneer vandaag?
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_53737933
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 23:04 schreef candygirl het volgende:
het is idd primperan, in de vorm of naam van metoclopramide primperan

Hihi, dat middel ken ik van de cavia's. Die krijgen het vaak na een operatie om de darmen weer op gang te krijgen, misselijkheid te remmen en eetlust op te wekken. En daarbij werkt het altijd heel erg goed
I had a signature once. It was awful.
pi_53758429
haai,

de sessie ging heel goed
Hij voelde meteen aan dat K last had van de buik en zijn emoties
dat waren twee van de 7 chakra's, eerst soort licht sessie gehad en daarna op een mat liggen met stenen om je heen en toen ging hij nog eens met een steen over je lichaan heen.
K moest toen huilen,heel raar.
Verder twee stenen mee gekregen en over tien dagen terug,

Thuis gaat het nog steeds goed,op school moet er donderdag onder de gymles dus een conflict geweest zijn want de juf is er het vrijdags op terug gekomen,maar ja dat kan altijd gebeuren
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:55:01 #27
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53759833
Candygirl, wat fijn dat het nu best goed gaat.
Geniet er maar lekker van. De goede dagen die jullie nu hebben kan niemand je meer afpakken!
Hoe gaat het met je andere zoon?
pi_53764016
hai,
mijn andere zoon gaat goed,ze hebben zelfs deze week niet eens ruzzie gemaakt.
ook zijn puberende dwarse buien zijn al een hele tijd weg,hoop toch dat hij er al overheem is, maarja dat zal elke moeder denken met een kind in de puberteit

En verder ja ik geniet ook echt nu ervan,en probeer even niet verder te denken.
Even wat rust inbouwen en daar volop van genieten

[ Bericht 4% gewijzigd door candygirl op 07-10-2007 22:19:15 ]
pi_53773254
Mooi dat de chakra therapie goed is gegaan. Er kunnen idd vreemde dingen in gebeuren.
Hopen dat het wat gaat helpen!
Ik ben een meisje =)
pi_53777146
vanavond sinds de eerste keer dat hij terug is echt een conflict gehad,en zijn reactie was wel heftig,maar anders dan normaal.
Hij was ook bij zijn vader geweest in het weekend en is dan sowiso erg druk als hij terug komt ervan.
Maar het conflict heeft alles bij elkaar een dik half uur geduurd en ik ben ook heel rustig gebleven en duidelijk.
Hij heeft een keer de deur hard dicht gegooid maar ja dat doen heel veel mensen in een kwade bui.
Ik heb wat laten afkoelen en daarna gewoon normaal gedaan heb geknuffeld en hij nam ook toen rustig medicijn in (normaal zou hij dan gaan tegen sputteren en niet innemen) en ging douchen.
Hij ligt nu rustig in bed
Ben zo blij en geeft me echt moed dat het zo gelopen is
  zondag 7 oktober 2007 @ 23:00:40 #31
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53778644
Pfff wat een verhaal... heel veel sterkte candygirl!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_53789445
word meer een dagboek ofzo maar ja is ook gewoon fijn om hjet gewoon van me af te schrijven.
Hij had vannacht heel onrustig geslapen en vanmorgen nog erg geirriiteerd.
Ik heb heb toen in bed gelaten en rond 12 urr is hij pas naar school gegaan. Dit was ook zo met de juf afgesproken als ik dacht dat het nu teveel was voor hem.
Hoop dat de middag op school zonder ruzzie verloopt
pi_53864569
Haai,

Het gaat niet echt goed, het is zo vermoeiend allemaal.
Het ging redelijk met Kenneth,maar was buiten weer naar een vriendje gegaan en gerookt.
Terwijl dat 1 van de afspraken was om niet te doen, en hij liegt dan gewoon zo dat ik aan mezelf begon te twijfelen totdat ik hem betrapte.
Maar het is zijn enige vriend hier in de buurt,dus tsja wat nu,vriendschap verbieden,hem niet naar buiten laten gaan, ik weet het niet.
Op school gaat het ook niet goed,zorgt voor veel onrust en ziet alleen maar de negatieve dingen ipv de positieve die er ook ziijn.
De therapie is nog niet opgestart omdat toen we er waren hij dwars tegen alles in ging en niet voor therapie openstond.
Had gehoopt dat therapeut het toch deze week nog zou proberen maar volgende week vrijdag is pas weer nieuwe afspraak met psyiather erbij,ook wat betreft verhoging medicatie.
Dus weer beetje terug bij af
pi_53864685
Candy, wat vervelend zeg. Het gaat wel op en neer he?

Zou het helpen om van het roken niet zo'n punt te maken? (Niet dat je het moet goedkeuren hoor.. Maar meer om de confrontatie niet aan te hoeven gaan...)

Hoe komt hij eigenlijk aan sigaretten?
pi_53864714
Probeer niet te wanhopen Candygirl. Tot nu toe is het steeds op en af gegaan. Nu gaat het dus weer even 'af'. Dat roken is idd niet zo geweldig. Ik zou hem daar toch wel pittig op aanspreken. Denk ik. Maar ik ben niet de moeder van een depressieve puber...
dan maar...
pi_53864742
Confrontaties opzoeken is nu idd niet het slimste lijkt me. Maar zijn depressiviteit mag geen excuus worden om te gaan liegen en roken vind ik.
pi_53864804
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:45 schreef Moonah het volgende:
Confrontaties opzoeken is nu idd niet het slimste lijkt me. Maar zijn depressiviteit mag geen excuus worden om te gaan liegen en roken vind ik.
Nee, daar heb je gelijk in. Ik ben heel blij dat ik niet in deze schoenen hoef te staan.
pi_53865357
nee dat is idd een punt waar ik me probeer bewust van te blijven, zijn depresiviteit kan geen excuus voor alles zijn.

En wat dat roken betreft,hij is 11 dus ik vind het totaal uit den boze.
Hij krijgt die sigaretten van dat vriendje en die krijgt ze van zijn zus.
Ik heb die moeder er wel eens over aangesproken maar ze zei doodleuk,ach meid ik begon al op mijn 8 ste!!!
tsja,dus het is idd zo'n twee strijd,ik weet als K met dat vriendje naar buiten gaat of bij hem thuis dan zal K geen nee zeggen, maar van de andere kant,hij heeft geen vriendjes buiten verder,door alles wat gebeurd is.
Dus dat houd in dat hij dan ook niet naar buiten gaat.
pi_53865411
Roken op je 11e is ook niet normaal hoor.

(Ik begon ook met roken op mn 12e... ondertussen wel gestopt)

Wat raar dat die andere moeder het helemaal niet erg vind. Dat maakt het er niet makkelijker op..
pi_53865463
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:44 schreef Moonah het volgende:
Probeer niet te wanhopen Candygirl. Tot nu toe is het steeds op en af gegaan. Nu gaat het dus weer even 'af'. Dat roken is idd niet zo geweldig. Ik zou hem daar toch wel pittig op aanspreken. Denk ik. Maar ik ben niet de moeder van een depressieve puber...
dan maar...
Fijn dat je dat even benadrukt dat ik niet moet wanhopen en dat het vaker op en neer gaat,dat vergeet ik zelf idd wel eens vlugger

Zal ook wel weer beter gaan,alleen op de dagen dat het niet goed gaat,
Zoals vandaag,
Wakker maken,in wat voor humeur zal hij zijn,zullen we zonder irritatie naar school kunne gaan,Op school ; zal ik telefoontje krijgen? weer halen,hoe is zijn dag geweest, is hij weer uit zijn doen boos en onrustig.
Proberen de postieve dingen benadrukken.
Thuis ,meteen boos want hij is zo druk en onrustig dat hij woorden krijgt mijn zijn broer, boos naar boven ,huiln at hij niet naar buiten mag enzzzzzzzzzzzz
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:18:39 #41
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53866547
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:19 schreef candygirl het volgende:

[..]

Fijn dat je dat even benadrukt dat ik niet moet wanhopen en dat het vaker op en neer gaat,dat vergeet ik zelf idd wel eens vlugger

Zal ook wel weer beter gaan,alleen op de dagen dat het niet goed gaat,
Zoals vandaag,
Wakker maken,in wat voor humeur zal hij zijn,zullen we zonder irritatie naar school kunne gaan,Op school ; zal ik telefoontje krijgen? weer halen,hoe is zijn dag geweest, is hij weer uit zijn doen boos en onrustig.
Proberen de postieve dingen benadrukken.
Thuis ,meteen boos want hij is zo druk en onrustig dat hij woorden krijgt mijn zijn broer, boos naar boven ,huiln at hij niet naar buiten mag enzzzzzzzzzzzz
* Inekris Gaat even naar de bloemist, en koopt een geweldige bos bloemen voor candygirl

Het is flauw om te zeggen, maar voor K is het ook niet makkelijk. Voor jullie is het meeliften op de emotionele rollercoaster ook niet makkelijk, weet ik. Inderdaad is wel het belangrijke, dat het ook omhoog gaat. De overbrugging is ook zwaar, jij weet dat er aan gewerkt wordt, maar tot die tijd blijft het op eieren lopen voor jouw gevoel. En omdat jij het weet, wordt het eierloop gevoel best wel sterker.

En inderdaad de positieve zaken blijven benadrukken, niet alleen voor jezelf, maar ook naar K en broertje toe. (Vooral broertje)
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:30:25 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53866797
Depressieve kinderen zijn bevattelijker voor verslavingen als roken, drugs en alkohol... en zullen die dan ook bewust opzoeken om zich "beter" te voelen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_53867673
[quote]Op donderdag 11 oktober 2007 17:18 schreef Inekris het volgende:

[..]

* Inekris Gaat even naar de bloemist, en koopt een geweldige bos bloemen voor candygirl

pi_53872942
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:38 schreef candygirl het volgende:
Dus weer beetje terug bij af
Ik denk ook niet dat je verwachtingen te hoog moeten liggen. K. heeft er jaren over gedaan om zijn depressie en gedragsproblemen te ontwikkelen, het heeft ook zijn tijd nodig om weer wat steviger in zijn schoenen te staan.

En verder wat Re zegt. Daarnaast voelt K. zich al vaak buiten de groep staan en zal hij eerder bezwijken dan anderen aan de sociale druk in een poging er bij te horen. Elf jaar is inderdaad veel te jong om te roken, je moet het dan ook blijven afkeuren. Die vriendschap verbieden heeft weinig zin, hij zal dan alleen maar nog stiekemer worden.
pi_54026552
vermoeiende week gehad, K heeft geen driftbuien meer gehad maar lijkt of is doodongelukkig.
School heeft ook weer aan de bel getrokken omdat ze zich zorgen maken dat hij zichzelf iets doet in een bui van moedeloosheid.
Ik ben ook in de klas gaan kijken een uur,pfff hij zegt dat hij moe is maar wat een energie.
Hij is zo onrustig dat hj de hele klas gek maakt.
De juffrouwen vinden hem sinds de medicijnen ook veel onrustiger dan normaal.
En ze denken nu ondertussen dat het beter is als hij naar een andere school zou gaan.

Hij is nu de medicijnen 6 weken aan het slikken, en vanmiddag overleg met psycholoog en psyiather.
Zelf heb ik de indruk dat het niet optimaal werkt.
Hij is ook nog steeds heel moe en vaak misselijk.

En vanmiddag wil ik ook echt duidlelijkheid of ze kunnen bieden wat wij willen.
Hij heeft nu 1 keer in de week therapie, en dus eigenlijk aan het wachten voor opname.
Maar K en ik willen die opname igg 24 uurs niet.
Maar er moet toch echt wel meer mogelijk zijn ,dan of 1 keer in de week of 24 uurs.
Ik hoop dat ze instemmen met de dagbehandeling.
Dan zou hij dus van 8 morgens tot 6/7 savonds daar zijn,school,therapie enz,

Mijn oudste zoon gaan volgende week bij zijn vader wonen, dus de prikkels van ruzzie met hem zijn dan ook verdwenen.
Dat en het feit dat ik echt bijna iedere avond thuis ben ook de structuur te bieden en vastigheid, lijkt me dit gewoon haalbaar.

Maar dus ben benieuwd vanmiddag, en over medicatie en opname
pi_54037922
dit was een heftige middag.
Ging K halen van school en de juf zei dat hij een super dag had gehad en bij een weeksluiting een revue bij ilkaarr had gepresenteerd.
Het moment dat we gingen naar het gesprek had hij al slechte zin en wilde niet.
Daar voor de deur wilde hij niet mee naar binnen,na lang vragen ,bijna smeken van mijn kant ging hij mee.
Hij was ontzettend boos ,gaf de psyiather ook geen hand enz.
Na een beetje uit hem te hebben getrokken ,vond de psyiather het toch zo zorgwekkend dat hij vond dat er weer stappen ondernomen moeten worden.
Hij gaat de dagtherapie voorstellen aan de dagbehandelaar ( schijnbaar heeft de behandelaar van K hier niet eens echt om gevraagd, want de psyiather wist er niks van!!!! )
Maar daar moet K natuurlijk wel voor openstaan anders gaat dat sowiso niet.En hoe K nu is staat hij er absoluut niet voor open en wil geen enkele hulp meer.
Er komt ook een onafhankelijke psyiather hem beoordelen, en als hij ook vind dat er dringend zorg nodig is, dan zal ik moeten instemmen met 24 uurs opname en anders gaan ze dit via de rechtelijke machting doen. Dit kan dus wel wat eerder nog een vraagstuk was

Kan iemand tegen zijn zin worden opgenomen?
Mensen met ernstige psychiatrische problemen willen niet altijd geholpen worden. Maar soms is ingrijpen echt nodig omdat zij een gevaar zijn - voor zichzelf of voor anderen. Het kan betekenen dat een opname in een psychiatrisch ziekenhuis noodzakelijk is, ook als iemand dat zelf niet wil.

Hoe is de gang van zaken bij een gedwongen opname en welke rechten heeft een patiënt dan?
Dit is geregeld in de Wet Bijzondere opneming in psychiatrische ziekenhuizen (Wet Bopz). De wet geldt voor:

volwassenen met een psychiatrische ziekte;
mensen met dementie;
mensen met een verstandelijke beperking die psychiatrisch ziek zijn;
kinderen vanaf 12 jaar met een psychiatrische ziekte.
Hoe gaat een gedwongen opname in zijn werk?
Een gedwongen opname wordt geregeld via de burgemeester voor een inbewaringstelling (IBS) of via de rechter voor een rechterlijke machtiging voor opname (RM).

Soms is niet duidelijk of iemand wel of niet opgenomen wil worden, bijvoorbeeld omdat hij dement is of als hij een verstandelijke beperking heeft. Dat noemen we 'niet bereid maar ook geen bezwaar'.
Een onafhankelijke Bopz-commissie gaat dan na of de opname inderdaad noodzakelijk is. De commissie stelt de vraag of de patiënt zich buiten de instelling kan handhaven. Kan hij dat niet maar wil hij toch niet opgenomen worden? Dan vraagt de commissie de rechter om een rechterlijke machtiging of inbewaringstelling.

Voor kinderen onder de 12 jaar beslissen de ouders of voogd over opname. Als men het onderling niet eens is beslist de rechter. Het kind wordt dan opgenomen met een rechterlijke machtiging.
Kinderen van 12 tot 16 jaar mogen ook zelf hun mening geven. Ook zij kunnen tegen hun wil met een inbewaringstelling of rechterlijke machtiging opgenomen worden.

Nu was het wel op het einde zei de psyiather, oh hij is ook nog geen 12 maar 11, dan beslis jij sowiso.
Maar toch komt dan onafhankelijk onderzoek.
En de tekst hierboven, weet ik ook niet of ze nu bedoelen over het niet eesn worden, de ouders ne het kind of de ouders en de behandelaar.
Want bij wijze van kan ik ja ook gewoon met de hele therapie voor hem stoppen (al zal ik dat natuurlijk niet doen)

HIj heeft wel de medicijnen gekregen voor 5 mg en hij ging overleggen met een collega over een ander medicijn maar die waren er volgens hem niet echt voor kinderen behalve de prozac!!!

zal het ooit nog eens echt goed komen
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:58:53 #47
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_54038351
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:15 schreef candygirl het volgende:
vermoeiende week gehad, K heeft geen driftbuien meer gehad maar lijkt of is doodongelukkig.
School heeft ook weer aan de bel getrokken omdat ze zich zorgen maken dat hij zichzelf iets doet in een bui van moedeloosheid.
Ik ben ook in de klas gaan kijken een uur,pfff hij zegt dat hij moe is maar wat een energie.
Hij is zo onrustig dat hj de hele klas gek maakt.
De juffrouwen vinden hem sinds de medicijnen ook veel onrustiger dan normaal.
En ze denken nu ondertussen dat het beter is als hij naar een andere school zou gaan.
Lust- en rusteloosheid, horen er nu, helaas, eenmaal bij. De Prozac, of een ander middel ook hoor, kan ook extra onrust veroorzaaken. Als je zoiets slikt voel je je een tijdje 'raar'. Je emogevoel en je lichaamsgevoel passen niet bij elkaar.
quote:
Hij is nu de medicijnen 6 weken aan het slikken, en vanmiddag overleg met psycholoog en psyiather.
Zelf heb ik de indruk dat het niet optimaal werkt.
Hij is ook nog steeds heel moe en vaak misselijk.

En vanmiddag wil ik ook echt duidlelijkheid of ze kunnen bieden wat wij willen.
Hij heeft nu 1 keer in de week therapie, en dus eigenlijk aan het wachten voor opname.
Maar K en ik willen die opname igg 24 uurs niet.
Maar er moet toch echt wel meer mogelijk zijn ,dan of 1 keer in de week of 24 uurs.
Ik hoop dat ze instemmen met de dagbehandeling.
Dan zou hij dus van 8 morgens tot 6/7 savonds daar zijn,school,therapie enz,
Hoezo dat zij instemmen met dagbehandeling, het lijkt mij dat jij moet instemmen, en zij moeten doen. Het is eng, dat weet ik, maar misschien moet je nog eens nadenken over een 24 uur opname. Dan bedoel ik niet dat jullie dat moeten doen, maar meer dat je een 'goede' beslissing moet nemen. Wat vonden zij eigenlijk vandaag? (24 uur is emotioneel heftig, zeker voor K. De pro's zijn echter niet zomaar uit te vlakken. Aan de andere kant, 11 is wel erg jong om zolang van huis te zijn.)
quote:
Mijn oudste zoon gaan volgende week bij zijn vader wonen, dus de prikkels van ruzzie met hem zijn dan ook verdwenen.
En uhm, hoe bedoel je wonen, is dat als in verhuizen, of als in langer logeren?
quote:
Dat en het feit dat ik echt bijna iedere avond thuis ben ook de structuur te bieden en vastigheid, lijkt me dit gewoon haalbaar.

Maar dus ben benieuwd vanmiddag, en over medicatie en opname
Ik ook, maar alleen als wilt delen.
pi_54039332
inekris fijn je belangstelling .maar volgens mij hebben we langs elkaar heen geschreven
over vanmiddag bedoel ik dan

Heb trouwens van psyiather zijn verslagen meegekregen van een half jaar en een jaar geleden.
Of ik die eens wilde doorlezen en kanttekenignen plaatsen,zodat hij een beter beeld kreeg.
Vooral naar het stukje pdd/nos "asperger!
zijn genoeg dingen te verklaren erheen maarja bij sommige dingen totaal niet

Het verhuizen van zijn broer is voor langere tijd ,igg een jaar.
Zijn broer is 14 en wilde graag bij zijn vader wonen een tijdje.
Zijn vader heeft altijd een klein appertement gehad en nu een huis vandaar.heeft een heel nieuw huis en nieuwe snufjes,andere buurt ,dichter bij school enz
En ik heb zoiets van, het is zijn vader,hij heeft ook evenveel recht op zijn zoon als ik, dus ik vind het natuurlijk wel raar maar ik weet dat het niet aan onze verstandhouding ligt want die is goed.
Ook komy hij dan sowiso 1 dag in de week hier slapen enz.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:28:35 #49
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_54043187
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 20:46 schreef candygirl het volgende:
inekris fijn je belangstelling .maar volgens mij hebben we langs elkaar heen geschreven
over vanmiddag bedoel ik dan
Klopt ik type soms langzaam.
pi_54047859
Ik kan me voorstellen dat je je af en toe afvraagt of het ooit eens goed komt met K, Candygirl.
Maar vergeet niet dat hij op school iig een superdag heeft gehad!
En wat fijn voor je oudste dat hij nu een poos bij zijn vader kan gaan wonen. Dat zal hem hopelijk de nodige rust bieden. Ik vind het erg knap dat jij daar zo rustig onder bent (iig zo kom je over).

Oh, en ik zeg het toch even. Jij schrijft de hele tijd 'psyiather'.
Het is 'psychiater'.
pi_54086782
hai,

Vrijdagavond pakte K me vast en begon hardverscheurend te huilen, we hebben dik uur dicht tegen elkaar aan gezeten en wat verteld.
Heb niet meteen al eruitgegooid van hoe hij zich opstelde teg hulp enz alleen dat hij moest beseffen dat we het samen moeten doen of dat straks anders andere mensen het over hem te zeggen hadden.
Sinds dat moment dat hij zo gehuild had ging het meteen een stuk beter, wel nog emotioneel maar niet meer die woede in hem. Nam ook gewoon medicijn in.
Zaterdag overdag ging ook heel goed, hij was buiten aan het spelen en ik belde hem op hoelaat hij naar huis moest, zegt K , mag ik wat langer blijven, nu ben ik eens een keer echt aan het spelen en geen fluwekul uit aan het halen.
Tsja heb maar eens gelachen, was zo'n leuke opmerking
Zaterdag avond tot gisteravon laat bij zijn vader geweest, tussendoor met een vriendin van mij een flinke boswandeling gemaakt ,en toen ik hem ging halen was hij ook weer heel aanhalig ,beetje emotioneel maar veel rustiger als vrijdag middag!

Deze week herfst vakantie,probeer zo veel mogelijk met ze te gaan doen, en wil proberen igg deze week het savonds na het eten een half uur met K te gaan wandelen. Gewoon even in de frisse lucht en uitwaaien.

Als ik terug kijk op vrijdag besef ik doordat ik zelf emotioneel werd me wee een beetje in de hoek heb laten drijven.
Het was duidelijk een moment opname van K ,alleen heb ik ze dat niet duidelijk kunnen maken.
Ik ben ook nog steeds van mening dat ik het eerst wil proberen in de dag behandeling.
Een vriendin van mij omschreef wat ik bedoelde, wat ik zelf niet echt kon maar ze had gelijk,al zal het nog niet echt duidleijk zijn
Ik ben bang dat juist omdat K zo in extremen leeft en mij als enige ziet die hij kan vertrouwen, blijft hij steeds weer een klein beetje opkrabbelen, de deur blijft zeg maar steeds op een kier staan. En ik weet als hij daar 24 uur per dag zit, die deur heel vlug dicht gaat.
Dan kan de psychiater zeggen ja maar dan prikken we juist tot hem door en dat duurt idd een paar weken, maar hij is nog zo jong, en emotioneel hangt hij nog zo aan mij. Mijn gevoel zegt gewoon dat dit op dit moment niet de juiste insteek is.
Wel de dag behandeling en daar moet hij dus voor open staan en dat ga ik deze week met K bespreken,ik hoop dat ik daar tot hem doordring
pi_54087088
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 09:21 schreef Moonah het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je je af en toe afvraagt of het ooit eens goed komt met K, Candygirl.
Maar vergeet niet dat hij op school iig een superdag heeft gehad!
En wat fijn voor je oudste dat hij nu een poos bij zijn vader kan gaan wonen. Dat zal hem hopelijk de nodige rust bieden. Ik vind het erg knap dat jij daar zo rustig onder bent (iig zo kom je over).

Oh, en ik zeg het toch even. Jij schrijft de hele tijd 'psyiather'.
Het is 'psychiater'.
Ja idd maar dat had ik ook gewoon moeten overbrengen op die psychiater, dat hij echt een leuke dag had gehad en jusit dat hij daardoor zich zo verzette tegenover weer naar de psychiater te gaan.

En wat betreft mijn oudste zoon ,ja ik ben er heel rustig onder. (veel mensen verbaasd het,heb soms zelfs het gevoel dat ik me moet verdedigen! niet hier teg jou bedoel niet hoor omdat je die vraag stelt maar hier in omgeving mensen)
Ik zie het zo, de oudste vind het leuk,en wil het graag,hij heeft ook goede band met zijn vader,en zijn vader krijgt nu een splinternieuw huis, veel groter ezn, voor K is het rustiger even geen prikkels van ruzzie thuis, wij zijn daardoor ook rustiger dan , en mijn ex heeft vind ik net zoveel recht op hem als ik
  maandag 22 oktober 2007 @ 13:03:29 #53
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54087619
Ten eerste gewoon een warme knuffel, omdat je het er niet makkelijk mee hebt.
Zit K op de meezebroek of JFK?
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:11 schreef candygirl het volgende:
-knip-

Ik ben bang dat juist omdat K zo in extremen leeft en mij als enige ziet die hij kan vertrouwen, blijft hij steeds weer een klein beetje opkrabbelen, de deur blijft zeg maar steeds op een kier staan. En ik weet als hij daar 24 uur per dag zit, die deur heel vlug dicht gaat.
Dan kan de psychiater zeggen ja maar dan prikken we juist tot hem door en dat duurt idd een paar weken, maar hij is nog zo jong, en emotioneel hangt hij nog zo aan mij. Mijn gevoel zegt gewoon dat dit op dit moment niet de juiste insteek is.
Wel de dag behandeling en daar moet hij dus voor open staan en dat ga ik deze week met K bespreken,ik hoop dat ik daar tot hem doordring
Hier "val ik een beetje over" eens kijken of ik het uit lan leggen zonder dat ik mensen op wat voor manier beledig.
Je schrijft zelf dat jij het enige vertrouwenspuntje bent van K, het siert je dat je er zoveel voor je zoon bent, en het hem zo plezierig mogelijk wil maken. En blijf dat tot op zekere hoogte ook absoluut doen.
Maar het is niet gezond als hij alleen maar jou vertrouwd, K zal ook moeten leren anderen te vertrouwen.
Zij dat met dagbehandeling of toch opname. ik hoop het eerste, maar ben bang dat je dan toch nog teveel momentopnames gaat krijgen, hij daar de brave knul uithangt, en thuis los gaat bijvoorbeeld.
Daarbij denk ik, maar dat is gewoon mijn inschatting en die kan er heel ver naast zitten, vind je het ook voor jezelf niet veiliger om maar de stress e.d. te hebben, dan de rust voor jezelf ook? de stress ben je gewend en rust dan moet je ook met jezelf aan de slag..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_54087688
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Ten eerste gewoon een warme knuffel, omdat je het er niet makkelijk mee hebt.
Zit K op de meezebroek of JFK?
[..]

Hier "val ik een beetje over" eens kijken of ik het uit lan leggen zonder dat ik mensen op wat voor manier beledig.
Je schrijft zelf dat jij het enige vertrouwenspuntje bent van K, het siert je dat je er zoveel voor je zoon bent, en het hem zo plezierig mogelijk wil maken. En blijf dat tot op zekere hoogte ook absoluut doen.
Maar het is niet gezond als hij alleen maar jou vertrouwd, K zal ook moeten leren anderen te vertrouwen.
Zij dat met dagbehandeling of toch opname. ik hoop het eerste, maar ben bang dat je dan toch nog teveel momentopnames gaat krijgen, hij daar de brave knul uithangt, en thuis los gaat bijvoorbeeld.
Daarbij denk ik, maar dat is gewoon mijn inschatting en die kan er heel ver naast zitten, vind je het ook voor jezelf niet veiliger om maar de stress e.d. te hebben, dan de rust voor jezelf ook? de stress ben je gewend en rust dan moet je ook met jezelf aan de slag..
Op school bedoel je?

Het andere ,voor allebei de inschattingen zijn voor en na delen, en ik heb ondertussen geleerd hoever ik kan gaan met mijn doorzetting en hoeveel ik aankan,en wat K aankan.
Maar dat houd niet in dat k er niet naast kan zitten maar zolang niemand mij dat zwart op wil kan garranderen kan ik alleen mijn eigen verstand, ervaring en moederliefde laten spreken
  maandag 22 oktober 2007 @ 13:13:01 #55
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54087747
ik PM je even

absoluut ben ik het wel groot deel met je eens, maar pas op jezelf dat je niet teveel zelf alles wilt doen.
Tis ook allemaal zo moeilijk.. zovbeel studies over de menselijke psyche gedaan.. zoveel boeke,n en werkelijk dat ze nog geen woord op papier hebben staan.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_54087798
Tjee Candygirl. wat een zorgwekkende situatie met je zoon. Moeilijk hoor. Ik hoop dat je snel een beetje uitslag krijgt over een goed voor K werkend plan. Wat zul jij je zorgen maken zeg. Sterkte!
pi_54087931
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:16 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Tjee Candygirl. wat een zorgwekkende situatie met je zoon. Moeilijk hoor. Ik hoop dat je snel een beetje uitslag krijgt over een goed voor K werkend plan. Wat zul jij je zorgen maken zeg. Sterkte!
thanks
ja het word het echt zo tijd voor wat echte , regelmatige sessies of wat dan ook
en ja ben er constant mee bezig, je afvragen hoe je het het beste kunt doen
pi_54167625
Ik ben op mijn elfde depressief geworden, alleen bij mij heeft er niemand ingegrepen. Mijn moeder vond dat ze wel goed op me gelet heeft, sommige docenten zagen we dat het niet goed ging maar grepen niet in. Uiteindelijk ben ik zelf pas jaaaaaaaaren later naar de dokter gegaan voor behandeling. Ik vind het wel goed dat je er zo veel moeite voor doet, ik neem mijn ouders het nog steeds kwalijk dat ze niets gemerkt/niet ingegrepen hebben. Ik kan me dat niet voorstellen. Bij ons komt het al wel in de familie voor ook.

Ik heb je vorige topic niet gelezen, maar heb je al eens geprobeerd je zoon te laten lezen over depressies? Zodat hij zelf in zijn eigen tempo kan lezen wat het is, hoe het werkt en wat hij er zelf aan kan doen? Misschien dat het hem meer het besef kan geven dat de wereld niet zozeer kut is, maar dat hij een ziekte heeft waardoor het zo lijkt? Dat heeft mij destijds enorm geholpen, al was ik toen wel al ietsjes ouder, 13. Het geeft je wat meer het gevoel dat je zelf de touwtjes in handen hebt.

En laat die medicijnen rustig hun werk doen. Kan gewoon even duren voor ze aanslaan en dan nog ben je niet gelijk helemaal in evenwicht. En anders zijn er nog meer medicijnen natuurlijk.

Wat iemand hierboven zei is wel belangrijk trouwens, die verslavingsgevoeligheid. Met roken heb je dat probleem niet zo, maar met drank, blowen of erger verziek je je geestelijke gesteldheid helemaal. Het is wel heel belangrijk om hem dat goed uit te leggen. Voor wat betreft het roken, nee het is niet gezond, maar misschien dat hij er zelf weer mee wil stoppen als het beter gaat. De kans dat je het nu voor elkaar zal krijgen hem te laten stoppen, terwijl hij zich toch al rot voelt en dus maar dat ene vriendje heeft dat rookt, acht ik zeer klein.

[ Bericht 15% gewijzigd door Maeghan op 25-10-2007 20:55:32 ]
Sanity is (not) statistical
pi_54595551
hier ben ik weer!

Nou even een update van de afgelopen weken, het gaat vrij goed met K!
Hij is een stuk rustiger,bijna geen driftbuien en als ze er zijn is dat minder heftig.
Hij kan weer genieten van dingen die hij doet en zich op dingen verheugen.

Dit kan natuurlijk tig oorzaken hebben,
de medicatie, even geen gesprekken dus er niet actief mee bezig zijn,hij heeft sinds twee weken een vriendinnetje zijn broer is sinds vorge week bij zijn vader gaan wonen
maar het belangsrijkste is nu dat het goed gaat met hem.
Ook op school gaat het goed, gister ging het toevallig even verkeerd en had hij woedeuitbarsting,maar hij was daarna zo verdrietig erom,dat het gebeurd was,terwijl hij normaal alleen heel boos zou zijn.
Ook toen hij na dit vooral thuis kwam,vroeg ik hem iets en werd hij ook beetje kwaad, daarna boven was hij zo aant huilen en zei,ik wil niet op jouw schelden ook niet in de klas, en was er echt verdrietig over.
Dat is wel een heel groot verschil.
Natuurlijk heeft hij nog starre boze buien maar veel minder en gaat vlugger voorbij
pi_54596044
En ja hoe het nu verder gaat???????
De psychiater vond het dus enige tijd geleden zo erg dat hij een onhankelijke psychiater heeft gevraagd om onderzoek te doen.
K heeft toen denk ik een heel ander beeld laten zien van zichzelf, ook wel dat hij verdrietig was en ongelukkig maar wel openstond voor aanpak.
Hij gaf ook aan dat hij er zoveel moeite mee had om iedere week opnieuw de zelfde gesprekken met de psycholoog te voeren.
Dus die hebben we ook drie weken uitgesteld en morgen "mag" hij weer
Ik heb wel vorige week gesprek met hem gehad, toen vroeg hij ALS er plek zou vrijkomen op dag/nacht wat ik dan zou willen.
Ik zei dat ze dat al weken vroegen en toch nog lang geen plaats is, en dat het van mij nu niet hoefde.
Begin september zeiden ze hoogstens 6 weken, tsja zijn nu al bijna 10 weken verder.
Ik vroeg nogmaals voor dagbehandeling.
Ja zegt hij als we alle onderzoeken binnen hebben ,van die onafhankelijke psychiater dan kunnen we dat als blijkt nodig aanvragen.
Dus dat duurt nog wel even, als zelfs de diagnose brief ,hij is in 2003 aangemeld nu pas aant maken zijn.
Dat was ook zoiets dat gesprek met hem,hij begon nu pas dingen te vragen over vroeger,en waarom ik niet eerder hulp had gezocht,en wat de band met zijn vader was,en wat voor band ik met zijn vader had enzzzzzzzzzz
Nou ja komen ze beetje laat mee vind ik om nu pas al die dingen te vragen.
Maarja we blijven positief met K gaat het voorruit en dat is wat telt
  woensdag 14 november 2007 @ 11:53:12 #61
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_54597122
Groots dat het beter met K gaat. Ik had zoiets al begrepen uit het HVJJN topic bij R&P. Wel rot dat het allemaal zo gaat slepen in de hulpverlening. Inderdaad positief blijven he, en je niet laten ringeloren door de hulpverleners. Jij weet heel goed wat jij wil, en zo te lezen heb jij daar helemaal gelijk in.
pi_54597275
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:53 schreef Inekris het volgende:
Groots dat het beter met K gaat. Ik had zoiets al begrepen uit het HVJJN topic bij R&P. Wel rot dat het allemaal zo gaat slepen in de hulpverlening. Inderdaad positief blijven he, en je niet laten ringeloren door de hulpverleners. Jij weet heel goed wat jij wil, en zo te lezen heb jij daar helemaal gelijk in.
ja thanks,krijg hier ook weer ernergie van om weer door te gaan

Hoe ist met jou nu?
pi_54604547
Candygirl, wat fijn om zoveel positiefs van je te horen! Dat mag ook wel eens een keer he?
Wat naar he, dat die wachtlijsten in de geestelijke gezondheiszorg zooooo lang zijn.
En ik vind het ook een beetje vreemd dat die arts nu blijkbaar pas doorvroeg naar bepaalde zaken. Heb je ook gevraagd waarom dat niet eerder aan de orde is gekomen?
pi_54610369
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:45 schreef Moonah het volgende:
Candygirl, wat fijn om zoveel positiefs van je te horen! Dat mag ook wel eens een keer he?
Wat naar he, dat die wachtlijsten in de geestelijke gezondheiszorg zooooo lang zijn.
En ik vind het ook een beetje vreemd dat die arts nu blijkbaar pas doorvroeg naar bepaalde zaken. Heb je ook gevraagd waarom dat niet eerder aan de orde is gekomen?
ja maar daar bleef hij vaag over.
Ook over de diagnose brief, die had ik nodig voor pgb.
Toen hoorde ik pas dat hij nu pas aant schrijven was.
Ach ze zullen er wel op een of andere manier een reden voor hebben.
Ik ben allang blij dat het de goede richting uitgaat met K, hoop dat hij dat morgen ook laat zien daar.
pi_54613400
Fijn dat het beter met hem gaat. Dat de diagnosebrief nu pas wordt geschreven kan ook komen doordat de diagnose door de jaren heen duidelijker is geworden. Mogelijk is er bijvoorbeeld nog opgevallen dat er sprake is van bv comorbiditeit
pi_54718460
nou dit was me weer een heftig dagje!
Vanmorgen naar neuroloog geweest voor K, om uit te sluiten of er iets aan de hand is met zijn hersenen.
Hij krijgt mri scan ,EEG en chromosomenonderzoek (alweer bloedprikken )
Dus dit is wel fijn dat alles word onderzocht nu.
Thuis gaat het nog steeds heel goed.
Maar vandaag na het ziekenhuis bezoek ,breng ik K rond 12 uur naar school, ik heb daar nog een gesprek met de ortopedagoge, zij vertelde dat op school wat aanvaringen waren geweest,bij de juffrouw van de maandag en dinsdag.
ik vroeg of ze nog wel de motivatie hadden om K op die school te houden,ja hoor in afwachting op wat gebeuren zou enz.
Ik ga om half 1 weg en om half 2 krijg ik telefoon,of ik naar school wilden komen, K had weer driftbui gehad.
Ik vroeg is hij nu hanteerbaar en rustig,ja zeiden ze,hij zit wat te tekenen bij de ortopedagoge.
Ik vroeg goh kan ik dan over een half urr komen,want ik zat op een cursus waar ik 50 euro voor had betaald. nou nee ze hadden toch liever dat ik kwam.
Ok dus ik erheen, kom eraan,zit K en de ortopedagoge SAMEN te huilen
Bleek dat K idd boze bui gehad had,met een stoel had gegooid enz.
K had haar verteld en getekend dat hij laatste weken vaak schimmen zag die hem achtervolgden,en dat hij op dit moment dood wilde
Dit vond zij zeer zorgwekkend en de drift aanvallen erbij,had ze met K gepraat.
Zij vond een 24 uurs opname op korte termijn toch de beste oplossing en ZIJ had met K gepraat en K vond dit ook!!!!!!!
Dus of ik dat wilde regelen?
Ik heb uitgelegd dat K nu op dat moment niet eens een heldere keuze kon maken en dat we het morgen nog eens erover zouden hebben.
Maar K was helemaal de kluts kwijt op dat moment en had zoiets of ik word nu met 24 uur ogenomen of nooit meer.
Ik zei hem K dit kan niet zomaar ne we gaan het toch eerst proberen met dag opname,maar de orthopedagoge kwam ertussen en zei maar dat helpt niet genoeg K heeft gelijk hij moet 24 uur worden opgenomen.
Ik nomaaals uitgelgd dat het thuis veel en veel beter ging en dat hij hulp nodig had of therapie maar op dit moment geen 24 uur.
Maar zei bleef op K inpraten.
Ze heeft de behandelaar gebeld en hem verteld wat zei ervan dacht!
Morrgen vroeg hebben we gezamelijk ,K, de pedagoge en Frank en ik een gesprek.
Ik had nu achteraf nog zoveel wilen zeggen,maar stond beetje perplex , vooral omdat zij ook zat te huilen en dat het zo erg was!!!!
Ik schaamde me bijna dat ik er rustig onder bleef en niet in paniek raakte.

Twijfel nu alleen of ik Frank nu nog even zal bellen voor morgen want hij zal ook heel verbaasd zijn denk ik

PS : K is nu hier binnen met zijn vriendje lachend aan het spelen
pi_54718545
Ze zaten samen te huilen? Dat is wel heel onprofessioneel. De orthopedagoge moet het hoofdstuk afstand-nabijheid nog maar eens lezen.

Ik denk ook dat ze bij een 24-uursopname pas echt zicht op het functioneren en de triggers voor K. krijgen. Ik denk ook dat dat tot een snellere oplossing leidt dan aanmodderen met dagopnames. Toch is het uiteraard niet aan de ortho dit met jouw zoon te bespreken en blijft het jouw beslissing.
pi_54718827
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:59 schreef Xennia het volgende:
Ze zaten samen te huilen? Dat is wel heel onprofessioneel. De orthopedagoge moet het hoofdstuk afstand-nabijheid nog maar eens lezen.

Ik denk ook dat ze bij een 24-uursopname pas echt zicht op het functioneren en de triggers voor K. krijgen. Ik denk ook dat dat tot een snellere oplossing leidt dan aanmodderen met dagopnames. Toch is het uiteraard niet aan de ortho dit met jouw zoon te bespreken en blijft het jouw beslissing.
He zal idd wel dat het misschien het beste is, maar er is niet eens dag opname geprobeerd,eigenlijk is er geen enkele therapie gerpobeerd behalve die gesprekken.
Dus idd dat zou ik dan eerst weer met Frank moeten overleggen.
En ja ze zaten samen de ortho en K te huilen, idd heel erg onproffesioneel.
Daar werd K nog meer overstuur van zei hij
En ik vind idd niet dat zij K moet overhalen om dag/nacht te doen ,dat kan eerst in overleg met mij
  maandag 19 november 2007 @ 16:51:08 #69
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_54719388
quote:
Op maandag 19 november 2007 16:15 schreef candygirl het volgende:

[..]

He zal idd wel dat het misschien het beste is, maar er is niet eens dag opname geprobeerd,eigenlijk is er geen enkele therapie gerpobeerd behalve die gesprekken.
Dus idd dat zou ik dan eerst weer met Frank moeten overleggen.
En ja ze zaten samen de ortho en K te huilen, idd heel erg onproffesioneel.
Daar werd K nog meer overstuur van zei hij
En ik vind idd niet dat zij K moet overhalen om dag/nacht te doen ,dat kan eerst in overleg met mij
Dat jij je niet voelt, is wel erg knap hoor. Stiekem ben ik het wel Xennia eens, maar het is uiteindelijk jouw beslissing. En jij doet het heel goed, dus welke beslissing jij ook neemt, het is de goede. Sterkte morgen, en niet de orthopedagoge slaan (al kan ik mij dat wel voorstellen).
pi_54720723
quote:
Op maandag 19 november 2007 16:51 schreef Inekris het volgende:

[..]

Dat jij je niet voelt, is wel erg knap hoor. Stiekem ben ik het wel Xennia eens, maar het is uiteindelijk jouw beslissing. En jij doet het heel goed, dus welke beslissing jij ook neemt, het is de goede. Sterkte morgen, en niet de orthopedagoge slaan (al kan ik mij dat wel voorstellen).
ik ben behoorlijk pissig om haar dus zal me morgen echt wel beheersen haha
en natuurlijk deed het me zeker wat bij K ,maa raakte alleen niet in paniek
pi_55056218
nou bereid je voor ik heb een heel verhaal
De dag na die consternatie op school hebben we dus gesprek gehad me de behandelaar,de juffrouw,de orthopedagogo ,K en ik!
Nou school was het dus erover eens dat ze K niet meer op school konden houden en volgens de orthopedagoge het liefst dezelfde dag al niet meer.
De juf had nog zoiets van ,nou zolang hij geen gevaar vormt dan kunnen we die tijd naar een andere school (REK 4 ) overbruggen.
Maar die wachttijd is dus ook ongeveer dikke 3 maanden.
Maar ok dit afgesproken,K voelde zich heel erg afgewezen door school enz
Kenneth voelde zich de dag erna niet echt lekker en was verdrietig en wilde niet naar school.
toen heb ik de juf een mail gestuurd

Kenneth heeft het moelijk met de veranderingen die er gaan komen,vanmorgen wilde hij niet naar school.
Morgen wel zegt hij,maar hij is zo boos op school enz dat mij dat nu niet verstandig lijkt.
Hij heeft zelf het gevoel ook dat het dan mis gaat.
Of Kenneth moet morgenvroeg zelf wat rustiger zijn.
Vrijdag igg eerst gesprek met Frank,daarna zal hij sowiso wel komen.
Als dit niet in orde is of je andere mening hebt hoor ik het graag.

daarop kreeg ik dit terug

Kenneth hoeft niet boos te zijn op de school. We hebben er met zijn allen aan gewerkt dat het gedrag van Kenneth een positieve wending zou krijgen. Ook Kenneth heeft dat geprobeerd, maar het lukt hem zonder gespecialiseerde hulp niet. Vandaar dat ik ook altijd de weg open gehouden heb. Als er echter aan afspraken die in het verleden gemaakt zijn, niet VOLDAAN wordt, dan moet ik voor de ontwikkeling van Kenneth op lange termijn, maar ook voor de veiligheid van Kenneth en de groep andere keuzes maken. Is het gedrag van Kenneth onacceptabel dan zal hij je bellen en vragen om hem te komen halen.

In die week heeft de school 3 keer gebeld of ik hem wilde komen halen omdat het niet ging.
Een gesprek met de juf en die zei idd nog eens,jullie hebben gezegd dat er hulp voor K zou komen nou die is er niet gekomen dus weten wij het ook niet meer.
Door al die afwijzingen ging het met K meteen ook echt bergafwaarts.
Geen driftbuien ,maar neerslachtig, veel huilen, dwars, verveling enz

Nu had ik maandag een gesprek met de behandelaar en de coordinator van de dag handeling.
Op afspraak aangekomen,bleek dat de coordinator toch niet aanwezig zou zijn maar na de afspraak wel tijd zou hebben voor intake,rondleiding enz.
Behandelaar vertelde dat er op de normale dag/nacht groep voor jeugd 12/18 plek vrij was en wat wij er nu van dachten.
Tsja op school ging het niet meer en thuis wel maar zijn woede en verdriet kan ik niet wegnemen.
ik zou het wel willen maar ja die nachten ,dat vind Kenneth zo erg.
En als ik nu eens probeer zegt hij om K iedere nacht thuis te laten slapen,dat je hem bij wijze van om 8 uur komt halen iedere dag?
Ik dacht eerst dat zou super zijn,maar hij wist natuurlijk niet of dit te realiseren was.
En daar ging dan ook weer wat tijd over heen om dat administratief rond te krijgen.
Maar goed dus wel even nog erover gehad en zouden kijken wat die vrouw van de dag behandeling zei.
Nou na het gesprek kwam die vrouw en ze had helemaal geen tijd, ze wist niks van K ,zo leek het en maar tien minuten gepraat,wel heftig gesprek
Waarbij K wel aangaf dat hij nu echt niet meer wist wat er met hem moest en dat hij geholpen wilde worden.
Toen even naar de groep waar hij een rondleiding zou krijgen , maar daar bleek ook geen tijd voor te zijn en kreeg een folder mee en ze zou me het smiddags bellen.
maar thuis gekomen ,kenneth weer naar school gebracht ,dat wilde hij zelf werd ik weer na een uur opgebeld of ik hem wilde komen halen.
Toen was voor mij de de maat echt vol met verdriet,woede,wanhoop enz,K was ook echt neerslachtig
Hij had ook een tijd geleden een eigen webgemaakt en daar stonden dingen op over ,depressie,zelfmoord ,terror enz.
Toen heb ik de behandelaar een email gestuurd.

Helaas had Tanja geen tijd voor een rondleiding alleen kort gesprek gehad en ze zou me vanmiddag bellen.
Kenneth brak net wel in huilen uit bij Tanja toen ik in het kort vertelde wanneer hij zo is veranderd ,en toen ik dat vertelde van zijn opa hield hij het niet meer.
Ik vroeg of dat echt aan opa lag ,nee zegt hij aan alles.
Ik zie het gewoon niet meer zitten.
Toen Tanja vroeg wat hij zelf dacht dat er mis was zei hij "alles".
En toen ik vroeg goh maar nu huil je erom, ja zegt hij maar in mijn hoofd huil ik iedere dag,maar dat ziet niemand.
Ik heb thuis nog met hem gepraat en nogmaals ook uitgelegd dat er plaats is op Serius, en dat er misschien bepaalde afspraken gemaakt konden worden wat betreft idd de slaaptijden.
Hij had nu wel zoiets van dat zou ik wel doen,nu gaat ook niks meer,niks lukt meer.,
Zou er geen mogenlijkheid zijn om de eerste tijd hem sowiso alvast 1 dag buiten het weekend om thuis te laten slapen?
Het fijnste zou echt voor Kenneth zijn idd savonds gewoon naar huis.
Dat gaf hij net ook aan,hij wilde bij mij ook uithuilen en ik begreep hem zei hij.
Al snap ik wel dat dit niet zomaar te regelen is.
Maar omdat ik het gevoel dat het advies toch dag/nacht word van jullie kant, en dat er nu plaats is en dat Kenneth er nu wel gedeeltelijk voor openstaat is het voor nu misschien toch de oplossing.
Maar dan hoop ik gewoon dat ook onze wensen misschien mogelijk zullen zijn.
En ik ben wel vergeten te vragen, er was plaats,dus op wat voor termijn kunnen we rekenen?
Nou dit is wat ik nu denk en voel erover.

De volgende morgen belde behandelaar dat het een goed idee was ,K laten komen en hem idd 1 nacht door de week thuis te houden.
En het kon deze week al gegeregeld worden.
Nu heb ik vanmiddag om drie uur de intake en rondleiding op de afdeling waar hij terecht komt.
Het is dus de afdeling dag/ nacht 12 tot 18jaar.
Het is momenteel een rustige groep van 4 kinderen en er zouden waarschijnlijk 2 kinderen bij komen va 12 jaar!
de bedoeling is ,of vanavond al komen slapen en dan nog twee dagen naar school ,om ook daar goed afscheid te nemen , of omdat het misschien ook op de groep pakjes avond is morgen avond pas slapen en vrijdag gewoon naar eigen school,weekend thuis en vananf zondag avond dus daar blijven .
En ook daar naar school, wat dus eigenlijk 3 maanden wachttijd normaal zou hebben,maar dat gaat nu gelukkig wel.
Misschien kan hij maandag niet meteen starten op school maar igg wel in de week.
Ze gaan dan smorgens naar school tot half 1 dan eten en dan tot 4 uur therapie.
woensdag mag ik hem dan om 6 uur halen tot donderdagochtend 8 uur en vrijdags mag ik hem halen om 6 uur tot zondag avond 8 uur.

MIjn gevoel op dit moment gaat wel, ik denk dat dit nu een betere en weloverwogen besslissing is dan in september.
Kenneth heeft het wel moelijk ermee maar ziet het wel in dat er iets moet gebeurenen staat er toch redelijk voor open.
maa isr bang om mensen te moeten missen.
Maar dat is ook weer tegenstrijdig, want hij heeft het wel over veel vrienden op school enz,maar eigenlijk heeft hij niet echte vrienden ,in zijn hoop en beleving wel.

Dus tsja heb net lijst gemaakt met onze wensen,want daar wilde ze echt van weten,hoe kunnen we het anders aanpakken dan de vorige keer.
wat betreft de moelijke dingen enz.
En dus zo de behandel overeenkomst opstellen.

En ohja ergens was ik ook wel helemaal boos,na het het telefoontje dat een opname door kon gaan en afspraak gemaakt belt de behandel coordinator van de daggroep.
Zij had smorgens met de psyiather gesproken en zij vond K geschikt voor dag opname mits K ervoor open stond!!!!!!!!!!
Nou ja zeg, ik zei ,ik heb net de afspraak gemaakt met ze over sdag/nacht en nu hoor ik dit,
oh dat was dat een communicatie fout!
Ik heb op dat moment ook niet meer de enerigie erin gestoken om weer verder te kijken.
Ik denk en hoop dat ik nu een goede keuze heb gemaakt

[ Bericht 0% gewijzigd door candygirl op 05-12-2007 13:41:27 ]
pi_55062441
Oooh, Candygirl, wat gun ik jou en Kenneth rust. Want dat welles/nietes, ja/nee, wat moeten we doen, wat is mogelijk, dan weer wel, dan weer niet is ook geen doen he....
Volgende week dus. Heel spannend lijkt me!
Ik ben wel erg blij dat het nu eindelijk zo ver is. Want wat hebben jullie lang moeten wachten zeg.
En ik vind het geweldig van je hoe jij handelt. Echt, een groot compliment voor jou!
pi_55063923
update :

vanmiddag ging goed,werd echt geluisterd naar ons en wat Kenneth zijn wensen waren en kwamen veel tegenmoet.
ze vroeg waarom ik K niet op die andere afdeling had gelaten om dat we nu toch voor en opname kwamen,ze bedoelde het niet kwaad maar gewoon informatief.
De behandelaar zei toen ,ik denk dat moeder en zoon er nu veel meer en weloverwogen voor openstaan en eigenlijk denk ik achter af dat je er idd goed aan hebt gedaan om hem toen mee terug te nemen.
Je hebt bezwezen dat je moedergevoel wat dat betreft goed zat ,en dat is echt een compliment waard

Morgen gaat hij naar oude school,morgenmiddag spullen brengen naar leefgroep,dan blijft hij daar.
Vrijdag morgen ga ik hem halen, dan weer naar school ,afscheid enz.
en dan waarschijnlijk niet die vrijdag terug omdat je normaal om 5 uur weg kan ,maar dat hoor ik morgen en dan zondag avond terug en dan blijft hij er.
Of hij maandag al naar school kan gaan weten ze ook pas morgen anders blijft hij overdag op de groep.
Hij gaat in principe toch hele dagen naar school en tussen door dan therapie.
maar dat gaat pas over paar weken als ze hem geobserveerd hebben.
De woensdag avond kan ik hem om 6 uur halen en blijft hij tot donderdag morgen 8 uur thuis en de weekenden dan naar huis.

Hij is er nu redelijk rustig onder, juist omdat er veel besproken is wat bij de eerste opname misging
pi_55063980
candygirl wat fijn dat je er nu een goed gevoel over hebt en dat er echt naar jullie geluisterd is.

Wat een onwijs rottige stituatie. Hopelijk gaat de opname in de leefgroep hem veel goed doen.
Dat hij toch 2x per week naar huis kan klinkt heel fijn!!

Sterkte!
pi_55064001
quote:
Op woensdag 5 december 2007 18:49 schreef Moonah het volgende:
Oooh, Candygirl, wat gun ik jou en Kenneth rust. Want dat welles/nietes, ja/nee, wat moeten we doen, wat is mogelijk, dan weer wel, dan weer niet is ook geen doen he....
Volgende week dus. Heel spannend lijkt me!
Ik ben wel erg blij dat het nu eindelijk zo ver is. Want wat hebben jullie lang moeten wachten zeg.
En ik vind het geweldig van je hoe jij handelt. Echt, een groot compliment voor jou!
lief van je dat je het zo nog steeds ziet, thanks
ja nu is het wel spannend en ook vreemd.
Mijn andere zoon ja sinds drie weken weg bij zijn vader en nu ook nog zonder K.
Zal echt moeten wennen en mijn dag anders indelen.
Heb tot nu toe niet meer gewerkt omdat het gewoon niet haalbaar was,maar als het oged gaat daar en alles loopt dan hoop ik wel weer.
misschien tot die tijd veel sporten,heb ik echt verwaarloosd laatste maanden en verder maar wat tot rust komen.
pi_55064046
quote:
Op woensdag 5 december 2007 20:12 schreef p_iglet het volgende:
candygirl wat fijn dat je er nu een goed gevoel over hebt en dat er echt naar jullie geluisterd is.

Wat een onwijs rottige stituatie. Hopelijk gaat de opname in de leefgroep hem veel goed doen.
Dat hij toch 2x per week naar huis kan klinkt heel fijn!!

Sterkte!
ja heb er nu echt een beter gevoel bij ,al zitten de tranen me nog hoog maar het is anders.
nu sta ik er meer achter en idd fijn die onderbreking in de week, dat is voor hem denk ik zo belangrijk,dat me dat natuurlijk ook veel doet
pi_55075723
ach germ K gisteravond veel gehuild en onrustig,geprobeerd om niet teveel er0over te praten maar hij bleef maar doorvragen.
denk dat het ook heel fijn is nu eerst maar 1 nacht en dan weet je ook een beetje wat je weeer te wachten staat
pi_55076095
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:21 schreef candygirl het volgende:
ach germ K gisteravond veel gehuild en onrustig,geprobeerd om niet teveel er0over te praten maar hij bleef maar doorvragen.
Misschien moeilijk om als moeder je kind verdrietig te zien, maar het was schokkender geweest als hij er apathisch onder was gebleven toch? Ik bedoel zijn hele wereld en alles wat hem vertrouwd is komt op zijn kop te staan, dat is voor hem ook een verwerkingsproces
pi_55077908
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:36 schreef Xennia het volgende:

[..]

Misschien moeilijk om als moeder je kind verdrietig te zien, maar het was schokkender geweest als hij er apathisch onder was gebleven toch? Ik bedoel zijn hele wereld en alles wat hem vertrouwd is komt op zijn kop te staan, dat is voor hem ook een verwerkingsproces
ja dat is ook zo,ook de spanning eromheen
om half 4 erheen en om 4 uur naar de school wat erbij hoort voor de aanmelding enz
kan hij maandag misschien al beginnen
pi_55082662
haai,

Het ging redelijk goed, van te voren toen ik hem van school haalde heel opstandig en dwars.
De nieuwe school bekeken ,maar hij was nog vrij dwars om daar een mening over te geven.
Een maal op de afdeling zag hij een bekenden van de vorige opname en leuke leiding en maakte meteen contact.
Meteen sloeg zijn stemming om in niet meer dwars,zonder tranen afscheid genomen.
Maar ja hij weet ook dat ik hem morgen vroeg weer haal en dan zondag avond pas terug.
En dan begint het echt.
Tot woensdag sowiso niet naar school, hopenlijk vanaf woensdag wel.
Hij komt in een klas met 12 jongens en een meester als leraar.
tot de kerstvakantie waarschijnlijk halve dagen naar school.
pi_55091118
rond 8 uur belde hij!!
hij wilde even laten weten dat het goed ging,ik merkte wel aan zijn stem dat hij het moelijk had maar de kinderen waren leuk en de leiding tot nu toe ook.
Dus dat viel allemaal mee.
En hij wilde zelf gewoon even bellen
Ook fijn dat dat gewoon even kan dan!
  vrijdag 7 december 2007 @ 07:51:25 #82
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55093569
Nou, de kop is eraf. Fijn dat de eerste ervaring best positief is.
pi_55094831
morge,

ging hem net halen om naar school te gaan ,en hij was heel relaxed en rustig!
Hij vond de groep kinderen echt leuk en een leuke avond gehad.
Hij zei, ik weet niet waarom maar dit is veel anders en leuker dan de vorige groep terwijl die eigenljk ernaast ligt.
Voel me echt wel opgelucht
Ik denk ook wel omdat het toen een crisis was en hij zelf echt niet goed in zijn vel zat,nu natuurlijk ook niet maar op een andere manier.
Nu kan hij genieten van de dag indeling en geen verveling,wat hij thuiis de laatste tijd wel heeft.
Tenminste dit is gisteravond he,maar ben zo opgelucht dat ik hoop dat het dat is en zo doorzet!
Hij had igg geen moeite ermee om zondag weer te gaan.
Alleen vind hij het niet leuk dat hij nog niet naar school kan gan dan omdat hij dan wel hele dag op de groep is zonder andere kinderen. maarja waarschijnlijk woensdag!
pi_55095993
Fijn dat het beter lijkt te gaan!
pi_55096535
Fijn candygirl!
Fake it till you make it...
pi_55096600
Fijn om te horen dat ie het naar zijn zin heeft! Daar gaat het om! Dat zal hem (en jou) een boel rust geven!

En heb je net een uitgebreide pm gestuurd.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:25:21 #87
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_55101542
quote:
Op woensdag 5 december 2007 20:10 schreef candygirl het volgende:
Je hebt bezwezen dat je moedergevoel wat dat betreft goed zat ,en dat is echt een compliment waard
Zie je wel

Veel sterkte, en wijsheid de komende tijd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 december 2007 @ 14:31:59 #88
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55101696
Wat goed dat het positief lijkt uit te pakken en dat hij het naar zijn zin heeft. Kom jij nu zelf ook een beetje tot rust?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_55150965
over een half uur hem wegbrengen,
hij is best down nu en bang
wist ik maar of dit de goede keuze is en over een tijd reslultaat ziet,maarja die zekerheid heb ik ook niet als ik hem thuis laat
pi_55150994
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:55 schreef candygirl het volgende:
over een half uur hem wegbrengen,
hij is best down nu en bang
wist ik maar of dit de goede keuze is en over een tijd reslultaat ziet,maarja die zekerheid heb ik ook niet als ik hem thuis laat
Heeft hij al een afstreepkalender waarop hij elke avond een kruisje kan zetten tot wij weer naar huis gaat?
pi_55151031
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:56 schreef Xennia het volgende:

[..]

Heeft hij al een afstreepkalender waarop hij elke avond een kruisje kan zetten tot wij weer naar huis gaat?
nee
goed idee,zal hem zo vragen wat hij ervan vind , hij is even bij de buren afscheid nemen
pi_55151104
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:58 schreef candygirl het volgende:

[..]

nee
goed idee,zal hem zo vragen wat hij ervan vind , hij is even bij de buren afscheid nemen
Dat maakt het heel concreet zichtbaar voor hem.

Sterkte vanavond en je doet hier echt goed aan, echt. Het is je boven het hoofd gegroeid en je hebt hulp nodig bij de opvoeding van K.
  zondag 9 december 2007 @ 19:06:37 #93
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55151222
En Xen kan het weten Candygirl, die is psycholoog.

Veel sterkte bij het afscheid vanavond!
pi_55198420
haai,

Afscheid nemen zondag was moeilijk voor hem, hij voond het ook heel moeilijk terug te gaan.
Maar ja zou erger als hij dolenthousiast was.
Maandag had ik gebeld naar de leiding en het ging goed met hem,hij was zondagavond wel heel onrustig geweest en er ook op aangesproken en daar reageerde hij goed op.
Net was er een bel uur en hij belde zelf, het ging vrij goed met hem.
Iig vond hij het niet zo vervelend als op die andere afdeling.
Morgen gaat hij ook voor het eerst naar school,dus heel spannend!
Hij gaf zelf al aan ,dat hij me erna zou bellen.

Het mentor gesprek heeft hij donderdag en het klikte ook wel al met die persoon,
Ik vind persoonlijk de leiding op deze groep veel vrolijker en enthousiaster
Het enige probleem of nou ja probleem waar hij mee zit is het douchen, op een of andere manier vind hij dat niet fijn daar.
Ik heb hem net uitgelegd dat dat ook niet echt hoeft,als hij toch 4 dagen thuis kan douchen,als hij zich maar wast.Ik wist dat de leiding daar ook geen problemen mee heeft,en daar was hij meteen opgelucht over.
Ook het feit dat hij morgen toch al naar huis mag deed hem goed, hij had zelf al de berekening gemaakt van dat hij ook toch veel thuis slaapt en dat het te overbruggen is,
een aftelkalender wilde hij niet mama zegt hij ,daar ben ik toch te oud voor haha
De kinderen vond hij leuk echt al leuke contacten gelegd, en de leiding vond hij ook aardig.
Dus heb nu wel goed gevoel erover
  dinsdag 11 december 2007 @ 20:25:25 #95
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55200616
Klinkt goed Candygirl. Heel veel sterkte met het verdere traject.
pi_55203521
Klinkt goed hoor.

Maar begrijp ik nu goed dat hij dan van zondag tot woensdag niet gaat douchen? Vind ik wel lang persoonlijk. Waarom vindt hij het douchen dan niet prettig? Kan de deur bijvoorbeeld niet op slot?
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:11:20 #97
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_55205397
Geweldig, blij dat het zo goed gaat.
pi_55211201
Fijn dat het goed lijkt te gaan candygirl! En dat je er zelf ook een goed gevoel bij hebt.

Wat is er precies met het douchen waarom hij niet wil? Wat Xennia zegt dus.

In plaats van een aftelkalender kan je hem misschien een stoere agenda geven? Kan hij daarin zijn leefschema opschrijven, maar ook afspraken, huiswerk, leuke dingen etc. En als hij er behoefte aan heeft (bijv. met kruisjes) toch aftellen zonder dat het 'kinderachtig' is.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_55211277
Dit klinkt heel goed hoor!

Over dat douchen... Dat kan ik ook wel begrijpen hoor. Ik douch ook het liefste lekker thuis...
pi_55211810
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:07 schreef Xennia het volgende:
Klinkt goed hoor.

Maar begrijp ik nu goed dat hij dan van zondag tot woensdag niet gaat douchen? Vind ik wel lang persoonlijk. Waarom vindt hij het douchen dan niet prettig? Kan de deur bijvoorbeeld niet op slot?
Haai,
Nou zondag kan hij thuis douchen vlak voor hij terug gaat om 7 uur,en woensdag kan hij ook thuis douchen , en het dinsdags na het sporten moet hij ook daar douchen bij de gymzaal en at vond hij minder erg.
Ik weet ook niet wat het is,maar ja dat komt wel,die een of twee dagen in de week niet douchen en wel wassen moet kunnen.
De afspraken daar zijn sowiso,dat je verplicht bent om 2 keer twe douchen in de week,nou ja daar zit hij dan al aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')