abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53623327
nou hier maar verder met
kind van 11 begint met Prozac voor depressie

In het heel kort het vorige topic samengavat,
Mijn zoon van 11 heeft al een jaar of twee een depressie,en een stuk ASS
Deze is in zo mate ernstig dat er verschillende therapieen geprobeerd zijn, hij heeft sinds 3 weken nu prozac!
Hij staat op een wachtlijst voor een 24 uurs opname in een psyiatrisch verblijf voor kinderen (wickraderheem)

Vorige week was zijn toestand zo dermate erg dat hij in soort van crisis is opgenomen voor een week.
Sinds vandaag weer thuis,en wat de toekomst verder brengt is nog een grote vraag.
We bekijken het van dag tot dag.
De wachttijd voor een opname is ongeveer 4 weken.
Maar dan kan ook pas worden bekeken of het dan echt nodig is of dat de medicijnen zo zijn aageslagen dat twee keer in week therapie voldoende is.
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_53623513
Wat moet een kind van 9 jaar met een depressie?! Die moet argeloos met de blokkendoos spelen ofzo

Het niet niet gekker worden zeg
pi_53624925
ehm, 11 dus.
pi_53631534
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 18:41 schreef NED het volgende:
Wat moet een kind van 9 jaar met een depressie?! Die moet argeloos met de blokkendoos spelen ofzo

Je kan er dan ook van uitgaan dat er geen andere mogelijkheden meer waren.

Sterkte verder TS
pi_53634013
Is het zo dat aanleg voor een depressie erfelijk is??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53634338
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:17 schreef Ticootje het volgende:
ja het kan erfelijk belast zijn,al is hier in dit geval niet echt sprake ervan
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:24:15 #7
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53635123
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:17 schreef Ticootje het volgende:
Kan, en van depressie is bekend dat heet ook familiairs kan zijn, dat wil zeggen dat het in de ene famiele vaker voorkomt dan in de andere. Daar hoeven geen erfelijke factoren een rol te spelen. Overigens betkent dat weer niet dat depressies ALTIJD erfelijk of familiar zijn, ze komen ook (vaak overigens, in veruit de meeste gevallen) zomaar in het wild voor.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_53635561
Ik heb het vorige topic vandeweek helemaal gelezen en ik vind dat je echt ontzettend dappere keuzes maakt Candygirl. Ook al voelt het misschien niet altijd zo, ik vind dat je een heel goede moeder bent omdat je deze beslissingen maakt voor je kind.

Hoe gaat het nu met de prozac? Heeft dat al gewenste resultaten? En de misselijkheid?
I had a signature once. It was awful.
pi_53636012
Ik vind wel dat mensen moeten beseffen dat depressie een geestelijke ziekte is. Ik heb nu al een aantal reacties gezien " hoe komt een kind aan een depressie??" . Bij geestelijke ziektes kun je aan de buitenkant niet zien dat een kind toch echt ziek is, terwijl dat veel makkelijker is als een kind met zn lichaamlijke gezondheid kwakkeld. Dan hoor je er niemand over, en als het bij een geestelijke ziekte gaat wordt er toch vaak met een vingertje gewezen..

Dat vind ik jammer..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:22:25 #10
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53636270
Ah, nieuw topic. Had het even gemist.
K weer thuis dus.
Succes met van dag tot dag gaan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:32:35 #11
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_53636513
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 18:41 schreef NED het volgende:

wat moet een kind met een gebroken been, die moet rondrennen in het bos

het moet niet gekker worden zeg
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_53640623
Dus het is nu zo dat K weer 4 weken thuis is en dan opgenomen kan worden in de oudere groep?

Tevens TVP
Ik ben een meisje =)
pi_53640905
Heb het vorige topic gelezen, wat moet dat moeilijk zijn voor jullie Veel sterkte ermee.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_53642667
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb het vorige topic vandeweek helemaal gelezen en ik vind dat je echt ontzettend dappere keuzes maakt Candygirl. Ook al voelt het misschien niet altijd zo, ik vind dat je een heel goede moeder bent omdat je deze beslissingen maakt voor je kind.

Hoe gaat het nu met de prozac? Heeft dat al gewenste resultaten? En de misselijkheid?
Thanks
met de prozac gaat het nu,hij neemt het ongevewer nu 3 weken met reglemaat in.
Hij is niuet meer misselijk hij krijgt er medicijnen voor.
Maar hij is wel nog erg moe en duizelig en pijn aan zijn buik.
Maar ja dat kunnen ook allemaal bijwerkingen zijn van het middel tegen missleijkheid
even afwachten nog maar
Hij krijgt ook een lage dosering ,over paar weken als het echt aanslaat word het beetje verhoogd
Hij is wel een stuk rustiger]
Vandaag zegt hij,ik kan niet eens zo uitflippen ook al ben ik kwaad,daar ben ik veel te moe voor
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:50:28 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_53642718
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:42 schreef Scandalous het volgende:
Heb het vorige topic gelezen, wat moet dat moeilijk zijn voor jullie Veel sterkte ermee.
Wat Scandy zegt. Erg geschrokken van je ingrijpende verhaal. Hoop dat door alle behandelingen en AD het iig beter met hem zal gaan/komen...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_53642736
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:31 schreef Dupje het volgende:
Dus het is nu zo dat K weer 4 weken thuis is en dan opgenomen kan worden in de oudere groep?

Tevens TVP
Ja hij kon dus nu ook daar blijven op de crisis opvang.
En dan doorstromen maar omdat K het zelf niet meer zag zitten en om alle redenen die ik heb aangekaart in het vorige topic is hij nu du thuis.
Idd in afwachtin op een gewone 24 uurs opname, we hopen natuulijk dat de medicijnen zo aanslaan in de tussentijd dat het niet meer nodig is ne kan volstaan met alleen medicijnen en therapie
pi_53668831
net bij behandelaar geweest,hij zag ook dat stemming al heel anders was als 2 weken geleden.
Zullen de medicijnen nu dan toch zijn zerk echt gaan doen.
Thuis 2 heerlijke dagen met hem gehad,hij is zo lief en rustig.
Ik hoop dat het niet komt omdat hij zich maar zit in te houden ,bang om een fout te maken,maar dat hij door de medicijnen of wat dan ook wat rustiger in zijn vel is.
Alleen blijft hij erg duizelig en moe,
ik heb zelf zo'n idee nu dat het ook door de preperan komt,dit middel krijgt hij tegen misselijkheid.
Net besloten met psyiather om even een paar dagen te stoppen met de preperan ne kijken hoe het dan gaat.
En anders als hij weer misselijk word een ander medicijn tegen de misselijkheid.

Vrijdag ga ik met hem naar een man die eenm Chakrabehandeling doet.
Baat het niet dan schaad het niet denk ik maar.
Wie weet helpt dit ook een beetje

Iemand hier ervaring mee?
De mensen die er naar toe zijn gegaan zeiden dat het echt wel geholpen heeft.
pi_53671171
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:08 schreef candygirl het volgende:
Vrijdag ga ik met hem naar een man die eenm Chakrabehandeling doet.
Baat het niet dan schaad het niet denk ik maar.
Wie weet helpt dit ook een beetje

Iemand hier ervaring mee?
De mensen die er naar toe zijn gegaan zeiden dat het echt wel geholpen heeft.
Ik heb Touch for Health therapie gehad voor vanalles en nogwat. En ook daar kwamen chakra's bij kijken. Nog veel meer (met kleuren, bachbloesems en stenen), maar het hielp altijd wel iets.
Ik was wel van mening dat het niet alleen met dat opgelost kon worden, maar het was zeker een steuntje in de rug
Ik ben een meisje =)
pi_53671332
Candygirl, wat zou het fijn zijn als de medicatie aanslaat en er nu voor zorgt dat K beter in zn vel zit!
Wel jammer dat hij nog duizelig en misselijk is, hopelijk trekt dat gauw weg.
Sterkte!
Fake it till you make it...
pi_53675268
Candygirl, fijn dat het een beetje lijkt aan te slaan. In ieder geval even een adempauze, ook dat is belangrijk. Die moeheid is ook echt wel een bijwerking die bij het wennen aan de medicatie hoort, dat verdwijnt meestal ook weer na een tijdje. Het heeft er ook mee te maken dat je bijvoorbeeld na een lange tijd een beetje begint te ontspannen, als je dat begint toe te laten voel je opeens pas hoe ongelofelijk moe je bent. Maar het kan vast geen kwaad eens te kijken of die misselijkheids-medicatie nog wel nodig is. Wat hoop ik voor jullie dat dit nu eindelijk echt het begin van die lange opgaande lijn is!
mooi he, alles
pi_53689379
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:48 schreef phileine het volgende:
Candygirl, fijn dat het een beetje lijkt aan te slaan. In ieder geval even een adempauze, ook dat is belangrijk. Die moeheid is ook echt wel een bijwerking die bij het wennen aan de medicatie hoort, dat verdwijnt meestal ook weer na een tijdje. Het heeft er ook mee te maken dat je bijvoorbeeld na een lange tijd een beetje begint te ontspannen, als je dat begint toe te laten voel je opeens pas hoe ongelofelijk moe je bent. Maar het kan vast geen kwaad eens te kijken of die misselijkheids-medicatie nog wel nodig is. Wat hoop ik voor jullie dat dit nu eindelijk echt het begin van die lange opgaande lijn is!
daar zit idd ook echt wel wat in wat je zegt,nu hij zich beetje kan ontspannen van alle spanning ,kan natuurlijk ook de moeheid toeslaan
Heb sinds gister ook geen preperan meer gegeven alleen dan no de prozac.
Hij was gister toen hij uit school kwam zelf zo trots, niet uit de les gestuurd,heel goed kunnen concentreren
pi_53704550
is preperan hetzelfde als primparan? Dat kan ook forse bijwerkingen hebben als je daar gevoelig voor bent, waaronder extreme moeheid. (had hij bijvoorbeeld ook last van zijn kaken/knarsentanden?)

Fijn dat het zo goed ging op school vandaag en dat hij er zo blij mee was. Wie weet was die opname wel even nodig om iets te doorbreken. Hopelijk gaat het nu zo door!
mooi he, alles
pi_53707689
het is idd primperan, in de vorm of naam van metoclopramide primperan
En hij kon er idd moe van worden
Hij heeft het nu dus 2 dagen niet en al een heel stuk minder moe

Alleen merk ik wel dat hij vrij onrustig is, maar dat kan idd ook komen doordat hij nu juist ontspanning in zijn hoofd heeft
Vandaag op school kon hij zich weer goed concentreren.
Behalve bij gym was hij heel druk maar ja dat is ook een vrij moment voor tig van prikkels

Morgen vroeg naar die man van de chakra's
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:29:10 #24
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53732379
Hoe is gegaan bij de chakra meneer vandaag?
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_53737933
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 23:04 schreef candygirl het volgende:
het is idd primperan, in de vorm of naam van metoclopramide primperan

Hihi, dat middel ken ik van de cavia's. Die krijgen het vaak na een operatie om de darmen weer op gang te krijgen, misselijkheid te remmen en eetlust op te wekken. En daarbij werkt het altijd heel erg goed
I had a signature once. It was awful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')