Ik heb nog niet goed nagedacht over bedrag... ook een beetje afhankelijk van de termijn.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:37 schreef MrFl0ppY het volgende:
Maar wat is een beetje spaargeld? 10 euro of 10.000 euro?
Ik zag het, maar zijn allemaal van die dubieuze namen... zo klinken zo althans, maar ik geloof dat banken (de meeste althans) risicovrij zijn tot 25k ofzo?quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:38 schreef Snakey het volgende:
Dit topic is misschien ook wel wat voor je. Banken met hoge rente (deel 2)
Hoe werkt zo iets?quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:36 schreef Snakey het volgende:
Of via een voorlopige aanslag het geld bij de belastingdienst parkeren, daar is de rente 5,4% op het moment.
Opgeven dat je 10x meer had verdiend dan realistisch en dan de eerste automatische aanslag domweg betalen om volgend jaar de juiste gegevens doorgeven? Denkikdanquote:
Credit Europe geeft 5.4% rente op een depositorekening voor 5 jaar vast.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:31 schreef jack4ya het volgende:
Het mag dan voor een jaar of 5 ofzo vast.
is prima rente, maar je kan 5 jaar lang niet bij je geld komen!quote:Op zondag 17 februari 2008 19:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Credit Europe geeft 5.4% rente op een depositorekening voor 5 jaar vast.
Kijk nog 'es naar de quote van jack4ya in mijn post?quote:Op zondag 17 februari 2008 19:53 schreef Essebes het volgende:
is prima rente, maar je kan 5 jaar lang niet bij je geld komen!
Ja, ik ben zelf CE gebruiker voor internetspaarrekening, niet deposito, en zou voor CE 5 jaar deposito kiezen (t/m een bedrag van EUR 20.000,-)quote:Op zondag 17 februari 2008 19:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Credit Europe geeft 5.4% rente op een depositorekening voor 5 jaar vast.
Dat zou je denk jaquote:Op zondag 17 februari 2008 19:50 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik denk dat TS na 4,5 maand wel een bestemming voor zijn geld heeft gevonde, Arcee
quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:37 schreef MrFl0ppY het volgende:
Vastgoed beleggingen zoals palminvest. Inleg wel vanaf 50.000 ofzo. Maar heb je wel 9% rente en gegarandeerd je inleg terug.
Maar wat is een beetje spaargeld? 10 euro of 10.000 euro?
* MrFl0ppY is zijn profiel aan het leegmaken voor het geval dat...quote:
Ik zie alleen deze (7,5% en 10 jaar vast)?quote:Op maandag 18 februari 2008 16:40 schreef HarryP het volgende:
De DSB bank heeft een achtergestelde deposito rekening met 7% rente (5 jaar vast).
Maar ook een spaarvorm 1, 2, 3 etc. jaar vast voor 4.5% rente.
DSB bank is echt een enorme kutbank.quote:Op maandag 18 februari 2008 16:40 schreef HarryP het volgende:
De DSB bank heeft een achtergestelde deposito rekening met 7% rente (5 jaar vast).
Maar ook een spaarvorm 1, 2, 3 etc. jaar vast voor 4.5% rente.
Dan kun je het beter op de bovengenoemde internet banken zetten zoals ATB. Dat heb ik ook gedaan, geen voorwaarden en tot 20.000 voor 100% verzekerd. Geniet nu wel van 4,5% rente en als ik het geld nodig heb kan ik het gebruiken.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:57 schreef Jack. het volgende:
Ik heb zelf gekozen voor kasbons volgens de 1-3 formule. Hier heb ik het eerste jaar 4,30% rente op, jaar 2 en 3 wordt dit 4,05%.
Na 1 jaar kan ik kiezen of ik er verder mee wil gaan of alles laat uitbetalen. Ook handig als de rentes voor kasbons na dat jaar een gunstiger rente hebben (bv 4,20% 1ste jaar en 4% jaar 2 en 3), dan laat je alles uitbetalen en zet je het gelijk weer voor een jaar vast in kasbons (maar dan heb je dus wel die 4,20% ipv die 4,05% van jaar 2 oorspronkelijk).
Nadelen:
Je geld staat vast voor minstens 1 jaar (tenzij je de kasbons zou laten overkopen door iemand, maar dan ben je ook wel de rente kwijt)
Max bedrag dat je hiermee kan doen is 25.000 euro
Voordelen:
Geen risico, wat je erin stopt krijg je ook terug met gegarandeerde rente
looptijd van een jaar, dus best kort
hogere rente dan gewoon op de bank te laten staan
Let wel, dit is volgens Belgisch systeem dus geen idee of de rentes looptijden en max bedragen hetzelfde zijn in Nederland.
Je hebt ook formules waar je je geld in kan beleggen en waar je ook na looptijd minstens je bedrag terugkrijgt wat je erin stopt. De rente valt dan af te wachten of de beleggingen het goed gedaan hebben of niet. Doorgaans geven ze wel een min garantie, die gelijk ligt aan wat je op een spaarrekenign krijgt of net eronder. In het slechtste geval heb je dan wel je geld terug maar niet de rente waar je op gehoopt had.
quote:Op maandag 18 februari 2008 20:17 schreef Keksi het volgende:
Wat doen staatsobligaties eigenlijk dezer dagen? Geven die een hogere rente dan een spaarrekening?
2e 20.000 wordt tot 90% vergoed. Is opzich te doen mocht je meer dan een ton willen wegzetten...quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je minder dan zeg €100.000 wilt weg zetten kun je het beste je geld spreiden over een paar van die hoogrentende 'Turkenbanken' die 4,5% geven. Die rekeningen worden tot €20.000 voor 100% gegarandeerd door De Nederlandse Bank en geven een hoger rendement dan staatsleningen (zie yieldcurve hierboven).
Pas als je grotere bedragen kwijt moet loop je tegen het probleem op dat er niet genoeg hoogrentende bankrekeningen zijn om om je geld met 20.000 per rekening te spreiden, en dan worden staatsobligaties weer interessant vanwege het onbreken van failliesementsrisico (tenzij de Nederlandse staat failliet gaat - en mocht dat ooit zover komen dan zie je dat ver van tevoren aankomen).
Ikzelf ga daarom ook tot 40.000 per rekening. Dat geeft in het (overigens onwaarschijnlijke) geval van een faillisement van de bank een eigen risico van 5% over het totale tegoed. Dat is net iets meer dan één jaar rente.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 21:47 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
2e 20.000 wordt tot 90% vergoed. Is opzich te doen mocht je meer dan een ton willen wegzetten...
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:42 schreef jack4ya het volgende:
Nou ik heb wel een doel gevonden voor mijn beetje spaargeld hoor!
Probleem is een beetje dat als alle banken in de problemen komen er waarschijnlijk zoveel inflatie is dat die 20.000 euro snel niets meer waard is.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 23:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ikzelf ga daarom ook tot 40.000 per rekening. Dat geeft in het (overigens onwaarschijnlijke) geval van een faillisement van de bank een eigen risico van 5% over het totale tegoed. Dat is net iets meer dan één jaar rente.
Maar de TS gaf aan NUL risico te willen lopen en bovendien ging dat om een kleiner bedrag.
Een schuldencrisis werkt normaal gesproken juist deflatoir. Geld wordt meer waard omdat iedereen het nodig heeft om schulden af te lossen. Assets (huizen, aandelen, etc) moeten daardoor worden verkocht en dalen in prijs. Dit is exact wat je nu ziet gebeuren. Die paar % rente op de bank is leuk, maar de echte winst zit in het straks goedkoop kunnen kopen van assets. De laatste 2 maanden is het geld op je bankrekening veel meer waard geworden.quote:Op zondag 24 februari 2008 00:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Probleem is een beetje dat als alle banken in de problemen komen er waarschijnlijk zoveel inflatie is dat die 20.000 euro snel niets meer waard is.
Een doort dolle dwaze dagen van de bijenkorf... nog even wachten en dan zometeen lekker koopjes jagenquote:Op zondag 24 februari 2008 00:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Welk scenario we gaan krijgen weet niemand. Ik verwacht zelf een hogere consumer price inflatie maar tegelijkertijd asset deflatie. Die consumer price inflatie is natuurlijk niet fijn maar asset deflatie is goed nieuws voor mensen die geld op de bank hebben. Zij kunnen over een tijdje hun geld tegen zeer gunstige voorwaarden her-investeren in aandelen of onroerend goed.
Ow nee hoor, 't was meer sarcasme...quote:Op zondag 24 februari 2008 00:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
![]()
Vijf jaar willen vastzetten en dan drie maanden later in de problemen komen door een kleine tegenvaller.
Bedanktquote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:48 schreef SeLang het volgende:
Als je minder dan zeg €100.000 wilt weg zetten kun je het beste je geld spreiden over een paar van die hoogrentende 'Turkenbanken' die 4,5% geven. Die rekeningen worden tot €20.000 voor 100% gegarandeerd door De Nederlandse Bank en geven een hoger rendement dan staatsleningen (zie yieldcurve hierboven).
Pas als je grotere bedragen kwijt moet loop je tegen het probleem op dat er niet genoeg hoogrentende bankrekeningen zijn om om je geld met 20.000 per rekening te spreiden, en dan worden staatsobligaties weer interessant vanwege het onbreken van failliesementsrisico (tenzij de Nederlandse staat failliet gaat - en mocht dat ooit zover komen dan zie je dat ver van tevoren aankomen).
Voor iets lagere maandlasten? Zolang de hypotheekrenteaftrek blijft bestaan is het voordeliger het geld te houden en een hogere hypotheek te hebben.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:45 schreef B_BOY het volgende:
ik heb 25k. dat heb ik op een toprekening gezet bij de postbank, 4% rente. voordeel is wel dat je altijd bij kunt leggen of af kunt halen. ik leg per maand nog +/- 750 euro bij. en hoop over een paar jaar hier een redelijk groot deel van me eigen huis mee te kunnen betalen.
en volgens mijn berekening. 750 x 12 = 9000
9000 x 5 = 45.000
25k +45k. = 60k
en dan nog rente.
Bij mij is 25K + 45K 70K. Denk jij dat het verstandig is om dat geld te investeren in een huis? Het kan wel helpen om je sneller een hogere hypotheek te krijgen omdat je eigen vermogen hebt. Maar die rente is te lekker om dat in een huis te investeren toch?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:45 schreef B_BOY het volgende:
ik heb 25k. dat heb ik op een toprekening gezet bij de postbank, 4% rente. voordeel is wel dat je altijd bij kunt leggen of af kunt halen. ik leg per maand nog +/- 750 euro bij. en hoop over een paar jaar hier een redelijk groot deel van me eigen huis mee te kunnen betalen.
en volgens mijn berekening. 750 x 12 = 9000
9000 x 5 = 45.000
25k +45k. = 60k
en dan nog rente.
Doel nummer 2 diende zich 3 maanden later al aan!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:42 schreef jack4ya het volgende:
Nou ik heb wel een doel gevonden voor mijn beetje spaargeld hoor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |