Bij sommige motoren kan dat inderdaad het geval zijn. Misschien ook wel bij de TS ?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:57 schreef Diepvriez het volgende:
Ik heb dit twee keer mogen meemaken maar gelukkig beide gevallen moest ik alleen nieuwe riemen kopen, monteren en ik kon weer gaan.
Wat kost het om een riem te laten vervangen?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:07 schreef method21 het volgende:
Als je geluk hebt zijn er 8 tot 16 kleppen krom, dus nieuwe kleppen, je zuigerstangen aan gort lijkt me niet, cilinderkop lijdt er niks onder mits je nieuwe klepzetting en rubbers erin laat zetten, dit kost ook niet de kop.
Je zuigers zijn mischien beschadigt maar dat zal reuze meevallen.
Al met al ben je bij een beetje garage tussen de 500 en 800 euro kwijt.
Al heb ik verhalen gehoort dat je bij een dealert al gauw rond de 1000 euro uit komt.
Dit is een klusje dat binnen 2 dagen met kop vlakken etc toch wel gedaan kan worden.
En in het vervolg je riem goed in de gaten houden, ze zijn namelijk aan vervanging toe rond de 60.000 km of 4 jaar.
tussen de 50 en 75 euro, ligt een beetje aan het type autoquote:Op zaterdag 23 februari 2008 10:23 schreef RoodWitBlauw het volgende:
[..]
Wat kost het om een riem te laten vervangen?
Distributie riem is wel wat duurder hoorquote:Op zaterdag 23 februari 2008 10:24 schreef Dulk het volgende:
[..]
tussen de 50 en 75 euro, ligt een beetje aan het type auto
zelf doen bedoel ik hequote:Op zaterdag 23 februari 2008 10:27 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Distributie riem is wel wat duurder hoor
We reden niet zo hard, 20km/h 30km/h denk ik? 't Was namelijk in de stad.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:57 schreef Diepvriez het volgende:
Hoe hard was je aan het rijden toen het geknapt was? Was je op de snelweg?
Ik heb dit twee keer mogen meemaken maar gelukkig beide gevallen moest ik alleen nieuwe riemen kopen, monteren en ik kon weer gaan.
Maar ik rij ook Honda
Aha. Kijk eens in je onderhoudsschema om de hoeveel km het moet worden gedaan? Heb je het bij een dealer laten doen? Zo ja, dan kun je de importeur aanspreken. Je hebt namelijk onderhoud volgens de regels laten doen en mag dan verwachten dat het gemonteerde materiaal het ook uithoudt zolang als de fabrikant aangeeft dat ze het uit moeten kunnen houden..quote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:01 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Controle, ja, dat weten we ook wel, de riem was 40000km geleden vervangen en dat was 2 jaar terug. Niet direct een aanleiding om zoiets te verwachten.
Auto's van 10 jaar oud doen ze niet zoveel meer aan coulance.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Aha. Kijk eens in je onderhoudsschema om de hoeveel km het moet worden gedaan? Heb je het bij een dealer laten doen? Zo ja, dan kun je de importeur aanspreken. Je hebt namelijk onderhoud volgens de regels laten doen en mag dan verwachten dat het gemonteerde materiaal het ook uithoudt zolang als de fabrikant aangeeft dat ze het uit moeten kunnen houden..
Als het bij de dealer gebeurd is en het onderhoud wordt volgens de regels uitgevoerd, heeft dat niks met coulance te maken.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Auto's van 10 jaar oud doen ze niet zoveel meer aan coulance.![]()
Maar je hebt gelijk; onderdeel/riem zou nog niet versleten moeten zijn.
Wellicht spanrol niet vervangen; of moet dat alleen bij Alfa's?
Ben bang dat je dan wel naar de rechter moet.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als het bij de dealer gebeurd is en het onderhoud wordt volgens de regels uitgevoerd, heeft dat niks met coulance te maken..
Precies; gewoon uitzooeken wat het bad-case scenario is, en dan gewoon een rekenmachine erbij pakken of het ding weg moet of gefixt wordt. Balen; maar het is niet andersquote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:33 schreef jack4ya het volgende:
...
Weet je,ik wil nu echter niet achterom gaan zitten kijken zoals...had ik maar dit of had ik maar dat. Dat heeft nu toch geen zin meer. We hebben altijd alles correct gedaan en ik denk dan ook dat het nu gewoon botte pech is.
Ik wil gaan kijken wat we nu moeten/kunnen gaan doen.
Dan was dat vast een 8 kleppertje, een 16 klepper heeft vrijwel altijd schade ...quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:57 schreef Diepvriez het volgende:
Hoe hard was je aan het rijden toen het geknapt was? Was je op de snelweg?
Ik heb dit twee keer mogen meemaken maar gelukkig beide gevallen moest ik alleen nieuwe riemen kopen, monteren en ik kon weer gaan.
Maar ik rij ook Honda
Heb de auto nu niet hier staan, hoe kom ik er anders achter? Of waar kan ik het vinden?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 15:22 schreef Robbiej het volgende:
Wat is je motorcode?
Want? Het is een Polo Gti uit 2000. 1.6 16V 125 PS (92 kW)quote:Op zaterdag 23 februari 2008 15:40 schreef Turquaz52 het volgende:
wat is je kenteken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |