MadMaster +1quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:41 schreef MadMaster het volgende:
Andre Sacharov
omgquote:Op maandag 1 oktober 2007 10:41 schreef MadMaster het volgende:
Andre Sacharov
quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:48 schreef CSI_MIAMI het volgende:
De punten zijn bijgewerkt tot en met deel 1027? okej! tof
wtf.. freaky als je dit zo weet zeg..quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:51 schreef MadMaster het volgende:
Was een goede hint m.b.t. je vader...![]()
[afbeelding]
Nog ruim een maandje en dan is het zover...
Mag ik de echte naam van de heer onder deze uitdossing en ook die van 5 van zijn secondanten ooit?
wtfquote:Op maandag 1 oktober 2007 10:56 schreef Flitspaal het volgende:
Bram van de Vlugt
Piet Romer
Erik van Muiswinkel
Eric de Vogel
Michel Kerbosch
Antwoorden wil ik zien, niet diverse posts met reakties op antwoorden...quote:
MadMaster +1quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:13 schreef MadMaster het volgende:
Adrie van Oirschot...
Scherpquote:Op maandag 1 oktober 2007 11:20 schreef ChopperMick het volgende:
wil niet zeiken maar maakte ik de vraag niet af met de 5e piet? eerlijkheidshalve wil ik wel zeggen dat ik niet verder dan drie kwam.
Qua exacte naam wel, maar Flitspaal had daarvoor deze:quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:20 schreef ChopperMick het volgende:
wil niet zeiken maar maakte ik de vraag niet af met de 5e piet? eerlijkheidshalve wil ik wel zeggen dat ik niet verder dan drie kwam.
En dat vond ik voldoende, omdat ik onlangs bij een andere quiz ook niet op zijn naam kon komen, maar hem wel kon benoemen zoals ook Flitspaal deed.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:58 schreef Flitspaal het volgende:
Die gast van de Televisiespelletjes op SBS zit in het team als zanger. Verder ga ik nog peinzen als het nodig is.
Onze schuinsmarcheerder...quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:44 schreef starla het volgende:
Willem III?
quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:57 schreef PhysicsRules het volgende:
Van 't Hooft en Veltman?
O, als afgeleide van 'kanton' zou dat wel eens kunnen...quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:06 schreef erkel het volgende:
Kantonees en Mandarijn?
Dat zijn ze inderdaad, naast talen als Wu, Min en Gan.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:06 schreef erkel het volgende:
Kantonees en Mandarijn?
Nee. Er is ook gewoon een Westerse naam voor hun.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:49 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Is dat niet Han? of Hui?
is dat zo?.. hmm.. *denkt*quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:51 schreef erkel het volgende:
[..]
Nee. Er is ook gewoon een Westerse naam voor hun.
dat klinkt heel bekend!quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:57 schreef steekbal het volgende:
uiguren ?
De Oejgoeren iddquote:Op maandag 1 oktober 2007 12:57 schreef steekbal het volgende:
uiguren ?
http://de.wikipedia.org/wiki/Uigurenquote:Op maandag 1 oktober 2007 12:57 schreef steekbal het volgende:
uiguren ?
quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:11 schreef starla het volgende:
crouching tiger hidden dragon?
Aardrijkskunde mijn favoquote:Op maandag 1 oktober 2007 13:27 schreef starla het volgende:
Een steppe (van het Russische stepj (Степь): onbebouwde vlakte of boomloos landschap) is een boomloos landschap waar alleen korte grassen groeien. Steppen komen voor in gebieden waar 8 tot 9 maanden per jaar droogte heerst en waar door gebrek aan regen geen bomen groeien. Als het regent wordt het gelige gras plotseling groen en komen plots kruidachtige struikjes tot bloei.
Graag de specifieke namen voor:
1) Zuid-Amerikaanse steppe
2) Noord-Amerikaanse steppe
3) Hongaarse steppe
4) Afrikaanse steppe
Bonne Chance!![]()
quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:31 schreef ChopperMick het volgende:
3 is Pusta volgens mij
Assepoesterquote:Op maandag 1 oktober 2007 13:33 schreef ChopperMick het volgende:
3 jaar geleden in Hongarije geweest, mooi land, lekker eten en drinken en aardige mensen.
nieuwe vraag:
Wie was de stiefzus van Anastasia en Drizella?
quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:33 schreef ChopperMick het volgende:
mooi land, lekker eten en drinken en aardige mensen.
Etcetera +1quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:34 schreef Etcetera het volgende:
Assepoester
quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:48 schreef MadMaster het volgende:
Door zich te verstoppen in de klok
uiteraardquote:Op maandag 1 oktober 2007 13:48 schreef MadMaster het volgende:
Door zich te verstoppen in de klok
.. is op 3-1 gekomen.. doelpunten maker Mad Master..quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:56 schreef Etcetera het volgende:
[..]
uiteraard
mijn excuses voor de vertraging trouwens
MM +1
Stand deel 1029:
MadMaster 3
Flitspaal 1
Starla 2
PhysicsRules 1
erkel 1
Steekbal 1
ChopperMick 1
Etcetera 1
Zeg dat dan doideliekquote:Op maandag 1 oktober 2007 14:18 schreef MadMaster het volgende:
Hohoho, ik wil wel graag het personage bij het instrument, anders kan je de hele orkestbak wel opnoemen...
Ik buig nederig, maar wil toch dat antwoord hebben.quote:
Je haalt er een paar door elkaar, maar je bent een heel eind op de goede weg...quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:25 schreef PhysicsRules het volgende:
fluit = peter
fagot = opa![]()
hoorn = jager
cello = wolf
picolo = vogel
Peter = Vioolquote:Op maandag 1 oktober 2007 14:28 schreef PhysicsRules het volgende:
fluit is vogel![]()
hoorn = wolf![]()
cello = jager
en natuurlijk fagot = opa![]()
viool is peter![]()
Ja het sprookje is algemeen bekend, maar de details niet.quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik buig nederig, maar wil toch dat antwoord hebben.
En ja, Peter en de Wolf is dusdanig bekend dat dat volgens mij wel degelijk onder algemene kennis valt.
Want?quote:
Kat is clarinet overigens...quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:29 schreef PhysicsRules het volgende:
cello = kat? dan
Da's niet zo ongebruikelijk.quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:43 schreef StallionJack het volgende:
viool
Da's Spinning Wheel van Blood, Sweat & tears...quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:42 schreef RoofingBurner het volgende:
Draaiorgel?
Ik weet niet wat dat andere is wat jij denkt, maar tot nu toe is er geen een antwoord correctquote:Op maandag 1 oktober 2007 14:41 schreef MadMaster het volgende:
Klavecimbel of is het dat andere wat ik denk?
Het is dat andere wat jij denktquote:Op maandag 1 oktober 2007 14:48 schreef MadMaster het volgende:
Fagot
Oei!! Wordt heel veel gebruikt in popmuziek eigenlijk.quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:49 schreef CSI_MIAMI het volgende:
dwarsfluit?
Ik hoor het zelden.quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:44 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Da's niet zo ongebruikelijk.
serieus? oh.. okaiquote:Op maandag 1 oktober 2007 14:52 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oei!! Wordt heel veel gebruikt in popmuziek eigenlijk.
Strijkinstrumenten = o.a. Electric Light Orchestra, Apocalypticaquote:
Check, met de gelijknamige hoofdstad...quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:01 schreef starla het volgende:
kandahar?
oohw, niets bijzonders, is gewoon niet mijn ding; musicals, opera's, toneelstukken, sprookjes enzoquote:Op maandag 1 oktober 2007 15:03 schreef MadMaster het volgende:
(heb nog geen antwoord van je gehad n.a.v. mijn vorige vraag)
Ok, ik snap de hedendaagse taal niet altijd, geloof ik...quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:06 schreef starla het volgende:
[..]
oohw, niets bijzonders, is gewoon niet mijn ding; musicals, opera's, toneelstukken, sprookjes enzo![]()
(heel erg breed inderdaad)
Daarom vond IK het matig, maar dat anderen het een geweldig leuke vraag vinden is te snappen.
Vandaar...
-edit- Hoewel ik Monteverdi vanochtend wel goed had!!![]()
OPAquote:Op maandag 1 oktober 2007 15:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ok, ik snap de hedendaagse taal niet altijd, geloof ik...
Termen als 'vet, cool, matig, lauw, kicken, heftig' en weet ik veel wat voor turbo-taal hebben voor mij een heel andere betekenis en dat kan soms wel wat 'ruis' geven...![]()
Dat valt op zich wel mee, maar als iemand 'matige vraag' schrijft, weet ik niet in welke context ik dat moet plaatsen...quote:
Rodania is de 5de goede, RB + 1quote:
volgens mij maakte RB hem af, stond ook niet bij dat het in één post moestquote:Op maandag 1 oktober 2007 15:17 schreef steekbal het volgende:
had ik geen vijf zwitserse merken ?
volgens mij wel, maar hoefde niet in één postquote:Op maandag 1 oktober 2007 15:17 schreef steekbal het volgende:
had ik geen vijf zwitserse merken ?
nee, hij had mijn foute antwoord overgenomen, dus hij had 4 goede antwoorden.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:18 schreef ChopperMick het volgende:
[..]
volgens mij maakte RB hem af, stond ook niet bij dat het in één post moest
quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:18 schreef ChopperMick het volgende:
F1 coureur
quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:19 schreef StallionJack het volgende:
[..]
nee, hij had mijn foute antwoord overgenomen, dus hij had 4 goede antwoorden.
ja, inderdaad. Mijn fout. Mijn excuses.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:21 schreef starla het volgende:
[..]
![]()
jij had 2 goede antwoorden: Breitling en Rolex
Toen had PPL nog 2 goede: swatch en tag heuer
en RB maakte het af
Wouter Klootwijk to be precise. Gewldige programmas maakt deze man, heb net nog een aflevering van Klootwijk aan Zee zitten kijkenquote:
Jason Pollock dan...quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:32 schreef CSI_MIAMI het volgende:
was dat niet ene Janson Holhock?
Jackson Pollock inderdaad. Vuige zuiplap was het, maar sommige stukken zijn best geinig om te zien.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:33 schreef steekbal het volgende:
Pollock ?
zo. da's snel, liefhebber van die film ?quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:48 schreef MadMaster het volgende:
Jules Croiset
Nee, maar ik zie hem nog zo het beeld inrijden in zijn oude auto...quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:56 schreef steekbal het volgende:
[..]
zo. da's snel, liefhebber van die film ?
Oh, de fake gijzelaar.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:48 schreef MadMaster het volgende:
Jules Croiset
Ah dat zijn van die dingen die ik altijd door elkaar haal.... Sagen?quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:08 schreef MadMaster het volgende:
Was volgens mij zo'n witte old-timer, cabrio-type. Klopt dat?
De nimf van Loreley, Sint Joris en de Draak, Koning Arthur, Sint Nicolaas (daar is 'tie weer...) en de Trojaanse oorlog zijn allen .....?
Onlangs had ik nog die vraag over Rainer Fassbinder, daar kwam 'ie dus ook in voor.quote:
Er zit een kern van waarheid in, dus het is een legende, als ik het goed onthouden heb.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:13 schreef starla het volgende:
onzin?
quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:11 schreef RoofingBurner het volgende:
Legendes?
Ja, die inderdaad.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:23 schreef StallionJack het volgende:
Geert Jan Jansen
Tankboer dus...quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:21 schreef RoofingBurner het volgende:
Roof heeft ooit een jaar lang met een baret met daarop een embleem met St. Joris en de draak erop rondgelopen![]()
quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:38 schreef StallionJack het volgende:
Jan Jansen
of Jan Janssen
zien wie het laatst lachtquote:Op maandag 1 oktober 2007 16:40 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
[..]
LOL, gekke schoenen voor een wielrenner.
![]()
http://tinypic.com/quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:45 schreef StallionJack het volgende:
Ik wou ook een vraag stellen over de schoenontwerper, maar ik kon geen foto vinden waarin de (bestands)naam van jan jansen niet in voorkwam.
www.tinypic.comquote:Op maandag 1 oktober 2007 16:45 schreef StallionJack het volgende:
Ik wou ook een vraag stellen over de schoenontwerper, maar ik kon geen foto vinden waarin de (bestands)naam van jan jansen niet in voorkwam.
Jan Jansen
Bedankt voor de tip, maar ik weet al van het bestaan af van zulke hosting-sites.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:49 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
www.tinypic.com
Daar kun je je foto's uploaden en hoef je niet eens de bestandsnaam te wijzigen, dat doe ie voor je.
COOL!quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[afbeelding]
Cheers!!
De vader van een voormalig klasgenootje van mij, waar thuis niets te dol was, waar ik mijn eerste video's bekeek en eerste Atari-spelletjes mocht spelen.
Mopper dan niet dat je geen naamloze plaatjes kan vindenquote:Op maandag 1 oktober 2007 16:50 schreef StallionJack het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, maar ik weet al van het bestaan af van zulke hosting-sites.
(gebruik Geocities 10 jaar bijv.)
Ik mopper niet, ik geef iets te kennen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:59 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Mopper dan niet dat je geen naamloze plaatjes kan vinden
Wat is algemeen dan volgens jou?quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:58 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik zeg verder niets meer, het is mij te triviaal hierzo.
ofquote:Op maandag 1 oktober 2007 17:17 schreef MadMaster het volgende:
Voor de volgende vraag gok ik alvast op:
[afbeelding]
quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:26 schreef StallionJack het volgende:
ik ben er klaar voor
sorry, was niet onderdeel van een vraag, ik was nog in de jans(s)en-moodquote:Op maandag 1 oktober 2007 17:39 schreef StallionJack het volgende:
famke jansen
quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:41 schreef U het volgende:
Old Faithful
Ik weet niet wat juist is, maar Wiki is niet 100% te vertrouwen en daarom mag je het ook niet gebruiken...quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:56 schreef starla het volgende:
Bron wikipedia:
De Fins-Oegrische (ook Finoegrische) talen vormen een taalfamilie met twee belangrijke takken
Ja, en de engelse spreekt die weer tegen; dus wikipedia heb je weinig aan.quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:56 schreef starla het volgende:
Bron wikipedia:
De Fins-Oegrische (ook Finoegrische) talen vormen een taalfamilie met twee belangrijke takken
quote:The term Finno-Ugric is somewhat controversial today, with many historical linguists feeling that the Finno-Permic languages are as distinct from Ugric languages as are the Samoyedic languages spoken in Siberia.
ok, maar omdat je fins en hongaars zo specifiek noemde dacht ik meteen aan finoegrisch ipv oeraals. De rest van de oeraalse taalfamilie is volgens mij ook uitgestorven.quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:57 schreef U het volgende:
[..]
Ja, en de engelse spreekt die weer tegen; dus wikipedia heb je weinig aan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Finno-Ugric_languages
[..]
Onderschat het Ests niet ..quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:01 schreef starla het volgende:
[..]
ok, maar omdat je fins en hongaars zo specifiek noemde dacht ik meteen aan finoegrisch ipv oeraals. De rest van de oeraalse taalfamilie is volgens mij ook uitgestorven.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:11 schreef qonmann het volgende:
Athene
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |