Na de problemen in de bekende probleemwijken in de grote steden blijkt nu ook het Westland gebukt te gaan onder de geneugten van de multiculturele samenleving .Lees ook is de commentaren van lezers waarin al gerept word over knokploegen, zeer verhelderend.quote:AD
NAALDWIJK - Zodra de schemering inzet, gaan in het Naaldwijkse Verdipark alle deuren op slot. Klachten over jongeren die de wijk met 46 aanleunwoningen terroriseren, zijn er al jaren.
Volgens de vooral oudere bewoners was de situatie echter nooit zo hopeloos als nu. Angst voert er de boventoon.
Toeval of niet, twee weken terug ontvingen alle bewoners van het Verdipark een formulier waarop ze hun tevredenheid over de leefomgeving konden aangeven. Of het gebrek daaraan. Na een zomer van herhaaldelijk brandstichten (twee auto’s, een fiets, bomen, bellen en deurposten), maar ook geluidsoverlast en pesterijen lijkt er nauwelijks meer ruimte voor tevredenheid.
„Ik heb alles negatief ingevuld. Het is vreselijk hier, ik wil nog liever vandaag dan morgen weg.’’ Mevrouw Beek (83) woont op de eerste verdieping van de eerste rij woningen, die een pad en een parkje verwijderd ligt van verzorgingshuis Pijletuinenhof. De deur naar de galerij is afgesloten, maar dat belet jongeren volgens Beek niet een weg naar boven te zoeken. „Vanuit mijn keuken zie ik regelmatig ’s avonds iemand op de galerij staan. Dan klimmen ze gewoon via de bliksemafleider naar boven. Overal liggen wietzakjes en volgeplaste blikjes bier. Laatst hebben ze het over mijn deur gegoten. Twee keer heb ik ze in het trapgat betrapt op seks.’’
Mevrouw Beek woont er nu acht jaar. Constant tuurt ze nerveus naar buiten. „Ik ben de hele dag zenuwachtig. Vanwege mijn slechte gezondheid ben ik dicht bij mijn dochter gaan wonen. Die woont hier twee minuten lopen vandaan, maar ik durf er niet meer heen. En dit duurt al jaren. Ze hebben vorig jaar ingebroken en mijn goud meegenomen. Ook gooien ze soms met eieren of lopen ze ‘s nachts over het dak. Je wordt er helemaal gek van.’’
Er zijn twee plaatsen waar de jongeren zich lijken op te houden. Het eerste parkje ligt voor Pijletuinenhof, tegenover het busstation van de Verdilaan. Even verderop ligt een groter grasveld met banken: een ingesloten gebied met weinig belichting en uit het zicht van de Verdilaan.
Aan dit parkje woont een mevrouw die uit angst haar naam niet noemt. „Ik woon hier net vijf weken, maar ik heb zo’n spijt van die beslissing. Ze bonken vaak keihard op de ramen. Vanochtend om half zes nog. Ze hebben twee weken terug de deurbellen van dit hele rijtje in brand gestoken en de deurposten waren helemaal zwart. Dat hebben ze vanmorgen pas vervangen. Vorige maand stonden twee auto’s in de fik. Je mag het niet zeggen, maar het zijn niet onze Nederlandse jongens.’’
Veel steun heeft ze aan haar buren. „We zijn één blok en dat geeft wel moed. Maar ik ga voor geen goud de deur uit. Het is niet leuk meer,’’ vertelt ze in tranen. „Ik ben zo vreselijk bang. Ik slik pillen om in slaap te komen. En dan schijnt het nog erger te zijn geweest.’’
Op woensdag 3 oktober houdt de Stichting Careyn, verantwoordelijk voor de aanleunwoningen en Pijletuinenhof, een inspraakbijeenkomst waarop met bewoners over de problematiek wordt gesproken. De situatie is volgens locatiemanager Petra van Dijk ’hopeloos’. „Het neemt zorgelijke vormen aan en het is tijd dat we de krachten gaan bundelen. Gelukkig loopt de politie momenteel extra rondjes en is er een buurtpreventieteam actief.’’
De signalen dat de stichting en de politie de zaak serieus nemen, bekijkt mevrouw Beek met argusogen. „Dat hoor ik wel vaker. Deze ellende duurt al jaren en ik doe altijd aangifte. Waarom zou het ditmaal dan wel opgelost gaan worden?’’
We zouden eigenlijk een knokploeg moeten sturen.quote:Lees ook is de commentaren van lezers waarin al gerept word over knokploegen, zeer verhelderend.
Zeg het dan ook niet bejaarde dakduif.quote:" Je mag het niet zeggen, maar het zijn niet onze Nederlandse jongens.’’
Nee, dat oude mens moet haar bek houden want anders scoort Wilders nog hoger in de peilingen.quote:Op zondag 30 september 2007 17:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Zeg het dan ook niet bejaarde dakduif.
Das waar, kijk maar wat er met Ehsan Jani is gebeurd onder druk van de gedachtepolitie van de PvdA.quote:Op zondag 30 september 2007 17:26 schreef gelly het volgende:
Nee, ik ben bang dat de oude bes straks de politie op de stoep heeft staan vanwege haar uitspraak. Je mag het immers niet zeggen.
Ja? Hoeveel jaar moet ie zitten ?quote:Op zondag 30 september 2007 17:38 schreef Ippon het volgende:
[..]
Das waar, kijk maar wat er met Ehsan Jani is gebeurd onder druk van de gedachtepolitie van de PvdA.
Je weet dat het niet mag, maar hoe geweldig zou het niet zijn om met een groep die wijk 's avonds in te trekken en ze even een flinke corrigerende tik te geven. Praten helpt in dit soort gevallen niet. Ik vraag me af of ze het dan nog in hun bolle kop halen om het leven van anderen zo te verstieren.quote:Op zondag 30 september 2007 17:09 schreef Ippon het volgende:
Lees ook is de commentaren van lezers waarin al gerept word over knokploegen, zeer verhelderend.
Hoe lang zal dit nog goed gaan? Wat zijn de oplossingen? Meer praten met din jongens misschien?
quote:Je mag het niet zeggen, maar het zijn niet onze Nederlandse jongens.
Goed om te zien dat het hier niet om moslimjongeren gaat.quote:Overal liggen wietzakjes en volgeplaste blikjes bier. Laatst hebben ze het over mijn deur gegoten. Twee keer heb ik ze in het trapgat betrapt op seks.’’
quote:Op zondag 30 september 2007 18:16 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
[..]
Goed om te zien dat het hier niet om moslimjongeren gaat.
Beetje overdreven dit natuurlijk, maar ergens is het wachten tot een keer een gefrustreerde bewoner van deze wijk (of een andere soortgelijke wijk) dit een keer dus echt doet.quote:Op zondag 30 september 2007 18:33 schreef DemonRage het volgende:
Met een machinegeweer een bezoekje brengen en dat tuig neermaaien. Vervolgens die kadavers ergens op zee dumpen.
Dus Wilders lult maar wat over de moslim-fundamentalisten die de samenleving verzieken?quote:Op zondag 30 september 2007 18:20 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Nee want moslims gaan in Nederland niet massaal naar de hoeren of proberen afzichtelijke blonde "afdankertjes" te schaken voor een neukpartij om ze vervolgens nadat ze zwanger zijn geworden te dumpen , en een "goede" vrouw te zoeken in een of ander bergdorp ?
Daarnaast kan ik stellen dat zeker 70% van alle stamklanten in de gemiddelde coffeeshop moslim is. En dat de gemiddelde kroeg in bepaalde buurten ook dat percentage moslims bevat. Vaak oude mannetjes die als ze dronken worden nog weleens de (blonde) vrouwen daar proberen lastig te vallen. Om vervolgens sjagerijnig naar huis te gaan om hun "goede" vrouw af te rossen.....
Moslims zijn moslim als het ze uitkomt, kortom net zo hypocriet als veel christenen.quote:Op zondag 30 september 2007 18:38 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dus Wilders lult maar wat over de moslim-fundamentalisten die de samenleving verzieken?![]()
verbaast me dat zoiets nog niet is gebeurt..quote:Op zondag 30 september 2007 18:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Beetje overdreven dit natuurlijk, maar ergens is het wachten tot een keer een gefrustreerde bewoner van deze wijk (of een andere soortgelijke wijk) dit een keer dus echt doet.
Neen, (zie bovenstaande reactie over hypocrisie).quote:Op zondag 30 september 2007 18:38 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dus Wilders lult maar wat over de moslim-fundamentalisten die de samenleving verzieken?![]()
Maar het kan toch ook zo zijn dat een Marokkaan denkt: dat meisje is een hoer, ik hoef die blanke slet al bij voorbaat niet. En wijselijk zijn mond houdt.quote:Op zondag 30 september 2007 18:52 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Neen, (zie bovenstaande reactie over hypocrisie).
De gemiddelde moslim denkwereld kan je zo bekijken.
Moslim jongere staan op straat.
Loopt een meisje in kort jurkje langs. Vanuit hun opvoeding is dit slecht. Ze is een hoer. Slechte dingen zijn voor de moslims erg aantrekkelijk. Ze raken dus erg opgewonden en kunnen hunzelf nauwelijks nog in de hand houden. Gevolg allerlei dierlijke geluiden die het meisje moeten lokken. 9,9/10 meiden loopt natuurlijk door. De Moslims zien dit als een bevestiging dat ze een hoer is kwaad als ze zijn door de afwijzing beginnen ze haar na te roepen "Hur, hur.... vieze kankuh hur".
In het geval dat het meisje wel reageert is ze ook een "hur" alleen door hun onbedwingbare drang om westerse meisjes te neuken zullen ze proberen om hun dromen uit te laten komen. Indien dit lukt en ze neuken het meisje is ze daarna alsnog een "hur". Ze is tenslotte met de moslim naar bed gegaan.
Je begrijpt dat de "hur" een paralel is voor de westerse maatschappij en zo'n beetje toepasbaar is op alle mogelijke zaken.
Ze willen wel kijken en profiteren maar op het moment dat het hen niet uitkomt is het allemaal slecht. En Haram![]()
quote:Op zondag 30 september 2007 18:58 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Maar het kan toch ook zo zijn dat een Marokkaan denkt: dat meisje is een hoer, ik hoef die blanke slet al bij voorbaat niet. En wijselijk zijn mond houdt.![]()
dit dus en wie krijgt dan de schuldquote:Op zondag 30 september 2007 18:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Beetje overdreven dit natuurlijk, maar ergens is het wachten tot een keer een gefrustreerde bewoner van deze wijk (of een andere soortgelijke wijk) dit een keer dus echt doet.
Want?quote:Op zondag 30 september 2007 17:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Zeg het dan ook niet bejaarde dakduif.
Dat is inderdaad het frustrerende. <Hypocriete moraalridder mode on>"Voor eigen rechter spelen mag niet, boehoequote:Op zondag 30 september 2007 19:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit dus en wie krijgt dan de schuld
Klopt.quote:Op zondag 30 september 2007 18:20 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Nee want moslims gaan in Nederland niet massaal naar de hoeren of proberen afzichtelijke blonde "afdankertjes" te schaken voor een neukpartij om ze vervolgens nadat ze zwanger zijn geworden te dumpen , en een "goede" vrouw te zoeken in een of ander bergdorp ?
Daarnaast kan ik stellen dat zeker 70% van alle stamklanten in de gemiddelde coffeeshop moslim is. En dat de gemiddelde kroeg in bepaalde buurten ook dat percentage moslims bevat. Vaak oude mannetjes die als ze dronken worden nog weleens de (blonde) vrouwen daar proberen lastig te vallen. Om vervolgens sjagerijnig naar huis te gaan om hun "goede" vrouw af te rossen.....
Komt je zeker wel bekend voor he ?
Mja, de beroemde No true scotsman argumentatie. daar zijn moslims zeer bedreven in.quote:Op zondag 30 september 2007 19:03 schreef Kanjer het volgende:
NeeeeeeeeeeeHeeeeeeeeeeeeeee,
Het zijn GEEN moslims, moslims doen zulke dingen niehiet!!!!!!!
Leer het nou eens, dat zijn afvallige moslims, die hun geloof niet serieus nemen, geen echte en dus kun je het "de" moslims niet kwalijk nemen.
Wat zou ik graag een ploegie bij elkaar hebben om dat soort tuig weg te trappen zeg.
De tijd is daar....
En hoe wil je dat nu dan inkleden? Want geweld met geweld vergelden lost vaak niets opquote:Op zondag 30 september 2007 19:29 schreef Kanjer het volgende:
Denk terug in zijn geheugen.
Jaren 60 toen een groep militairen? de Dam schoonveegden van de hippies en de zwervers die er een ongelovelijke zooi van maakten.
Mocht eigenlijk ook niet, maar heeft wel mega geholpen.
Sommige mensen begrijpen alleen maar de taal van het geweld, klaar met die softe geitenwollensokken aanpak van de linkse agogen.quote:Op zondag 30 september 2007 19:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En hoe wil je dat nu dan inkleden? Want geweld met geweld vergelden lost vaak niets op
Het is toch echt vanuit overheidsbeleid dat er niet hardhandig mag worden ingegrepen door de politie. en we hebben net een paar jaar een rechtse regering gehad. Ga die eens even de schuld geven hiervan graag alstublieft dankjewel.quote:Op zondag 30 september 2007 19:55 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Sommige mensen begrijpen alleen maar de taal van het geweld, klaar met die softe geitenwollensokken aanpak van de linkse agogen.
Ben je ook bekend met deze Hasty generalization en deze Spotlight fallacy?quote:Op zondag 30 september 2007 19:29 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mja, de beroemde No true scotsman argumentatie. daar zijn moslims zeer bedreven in.
Harder aanpakken ook maar gelijk met geweld beginnenquote:Op zondag 30 september 2007 19:55 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Sommige mensen begrijpen alleen maar de taal van het geweld, klaar met die softe geitenwollensokken aanpak van de linkse agogen.
Gelijk met geweld beginnen???quote:Op zondag 30 september 2007 20:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Harder aanpakken ook maar gelijk met geweld beginnenWaar moet het eindigen dan?
Dat eeuwige argument alweer.....quote:Op zondag 30 september 2007 20:20 schreef Kanjer het volgende:
we zijn al 20 jaar aan het theedrinken met dat tuig, alleen heeft al miljoenen gekost en PickWick groot gemaakt.
Tot 4 jaar terug (nog voor die tig 'rechtse' kabinetjes dus) was het er anders prima toeven. Of wou je soms zeggen dat er pas sinds 4 jaar probleemjongeren zijn die 'links' vroeger blijkbaar niet goed aanpakte en nu overlast veroorzaken?quote:Op zondag 30 september 2007 17:46 schreef rutger05 het volgende:
Met dank aan de slappe aanpak in Nederland van tuig en de vele geitenwollensokkenfiguren in deze mietjesmaatschappij.
Hoe was Birma?quote:Op zondag 30 september 2007 18:33 schreef DemonRage het volgende:
Met een machinegeweer een bezoekje brengen en dat tuig neermaaien. Vervolgens die kadavers ergens op zee dumpen.
Knokploegen in het Westland zijn er al sinds jaar en dag. Ik kan me nog prima heugen dat er elke week wel een afspraak gemaakt werd om hier of daar te gaan knokken. Naaldwijk versus 's Gravenzande was het dan, ofzo. Altijd fijn, afspreken om elkaar de hersens in te slaan.quote:Op zondag 30 september 2007 17:09 schreef Ippon het volgende:
[..]
Na de problemen in de bekende probleemwijken in de grote steden blijkt nu ook het Westland gebukt te gaan onder de geneugten van de multiculturele samenleving .Lees ook is de commentaren van lezers waarin al gerept word over knokploegen, zeer verhelderend.
Hoe lang zal dit nog goed gaan? Wat zijn de oplossingen? Meer praten met din jongens misschien?
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord en ik woon toch al echt 25 jaar in het Westland...quote:Op zondag 30 september 2007 21:15 schreef Yildiz het volgende:
Knokploegen in het Westland zijn er al sinds jaar en dag. Ik kan me nog prima heugen dat er elke week wel een afspraak gemaakt werd om hier of daar te gaan knokken. Naaldwijk versus 's Gravenzande was het dan, ofzo. Altijd fijn, afspreken om elkaar de hersens in te slaan.
Sta jij daar dan voortaan elke nacht om de problemen op te lossen? Nee? Nou dan.quote:Op zondag 30 september 2007 21:21 schreef BaajGuardian het volgende:
Het probleem is dat de politiek dit heeft laten gebeuren en wij de politiek mak gevolgd zijn.
Gaan we dan nu wederom naar de politiek luisteren of stoppen we eens met het eeuwig op de bank gehang, jullie lijken wel christenen, die wachten op jezus om de kastanjes uit het vuur te halen, jullie op de politiek, ik lach om jullie, slapjanussen.
Als ik ergens een hekel aan heb zijn het zulke spelfouten..quote:Op zondag 30 september 2007 17:09 schreef Ippon het volgende:
.Lees ook is de commentaren van lezers waarin al gerept word over knokploegen, zeer verhelderend.
Je vergeet de aai over hun bol nog.quote:Op zondag 30 september 2007 22:24 schreef JohnDope het volgende:
ik zou zeggen; pomp er ouderwets een grote zak met geld in... clubhuisje hier, rapclinicje zus, kopje thee zo en houdt van zelf wel op....
Wie wou je dan meppen, alleen die gastjes die je op heterdaad betrapt, of wou je alle Marokkanen, Polen en negers maar even een preventieve mep verkopen?quote:Op zondag 30 september 2007 18:10 schreef Johnns het volgende:
[..]
Je weet dat het niet mag, maar hoe geweldig zou het niet zijn om met een groep die wijk 's avonds in te trekken en ze even een flinke corrigerende tik te geven. Praten helpt in dit soort gevallen niet. Ik vraag me af of ze het dan nog in hun bolle kop halen om het leven van anderen zo te verstieren.
Wat begrijp jij niet aan corrigerende tik.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wie wou je dan meppen, alleen die gastjes die je op heterdaad betrapt, of wou je alle Marokkanen, Polen en negers maar even een preventieve mep verkopen?
Sinds wanneer zou ik het normaal vinden om mensen die zich fatsoenlijk gedragen klappen te verkopen?quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wie wou je dan meppen, alleen die gastjes die je op heterdaad betrapt, of wou je alle Marokkanen, Polen en negers maar even een preventieve mep verkopen?
Als dat zo waszou het in onze binnenstad een klereherrie zijn want daar lopen nogal wat blanke meiden en Marrokanen. Maar ja een Marrokaan die je passseert en nks doet, die valt niet op.quote:Op zondag 30 september 2007 19:03 schreef Buschetta het volgende:
[..]
De eerste marrokaan die z'n bek dicht kan houden als er een blank meisje langsloopt moet ik nog tegenkomen.
Één van de andere oorzaken hiervan zijn dat bepaalde figuren Marokkanen steevast als "orcs" of iet soortgelijks bestempelen en / of de gehele bevolkingsgroep Marrokanen als gewoon inslechte halfmensen beschouwen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:31 schreef zwemmerseczeem het volgende:
kan HBO-Ali geen baan vinden en raakt steeds gefrustreerder over de Nederlandse maatschappij...
Dus jij wil met een knokploeg gaan staan wachten tot iemand rottigheid uithaalt?quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:35 schreef Johnns het volgende:
[..]
Sinds wanneer zou ik het normaal vinden om mensen die zich fatsoenlijk gedragen klappen te verkopen?
Een corrigerende tik kreeg je dacht ik altijd nadat je iets fout gedaan had
Ik wil helemaal niks. Ik zeg alleen dat het misschien wel eens goed zou zijn om deze jongeren eens een corrigerende tik te geven, ipv ze met de fluwelen handschoen te aaien.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus jij wil met een knokploeg gaan staan wachten tot iemand rottigheid uithaalt?
Ringo, kap eens met je getroll.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:49 schreef Ringo het volgende:
Ontopic: dat soort ontaarde jeugd moet natuurlijk keihard worden aangepakt. Elke vorm van medelijden is uit den boze, en een teken van morele zwakte. Je zqal op een of andere manier toch boven de wet moeten durven staan, of de wet op jouw methoden aanpassen.
In elk geval moeten ze pijn lijden, of sterven. Of allebei.
quote:
quote:Op zondag 30 september 2007 18:10 schreef Johnns het volgende:
[..]
Je weet dat het niet mag, maar hoe geweldig zou het niet zijn om met een groep die wijk 's avonds in te trekken en ze even een flinke corrigerende tik te geven. Praten helpt in dit soort gevallen niet. Ik vraag me af of ze het dan nog in hun bolle kop halen om het leven van anderen zo te verstieren.
Maar dan ga je dus staan wachten tot er rottigheid wordt uitgehaald? Of ga je preventief meppen? Op welke selectiegrond?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het misschien wel eens goed zou zijn om deze jongeren eens een corrigerende tik te geven, ipv ze met de fluwelen handschoen te aaien.
En om even in te gaan op je vraag. Als je weet dat dit tuig 's avonds en 's nachts de boel terroriseert, kan je gewoon op een willekeurige dag 's avonds even een "rondje maken"![]()
![]()
Wat is er mis met wachten op rottigheid??quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:56 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar dan ga je dus staan wachten tot er rottigheid wordt uitgehaald? Of ga je preventief meppen? Op welke selectiegrond?
Niks. Maar niet als vigilante.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is er mis met wachten op rottigheid??
floripas begon ermeequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:03 schreef Ringo het volgende:
Is men hier het fatsoenlijk quoten verleerd?
Wat zou jouw plan van aanpak zijn om de leefbaarheid weer terug te krijgen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:13 schreef Floripas het volgende:
Strange fruit hangin' in the poplar trees....
Niks. Maar niet als vigilante.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is er mis met wachten op rottigheid??
Een combinatie van spreiding, meer politietoezicht en schooluitval tegengaan. Ook gradueel straffen: de eerste keer mild, dan streng, en vervolgens überstreng. Daarnaast zouden dit soort jongeren een maatschappelijke straf moeten doen (tafeltje-dekje bij die ouderen), en bij één misdraging of weigering tijdens zo'n werkstraf de grotemensengevangenis in.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat zou jouw plan van aanpak zijn om de leefbaarheid weer terug te krijgen?
Ik denk ook dat dat poging tot moord is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:23 schreef BlaZ het volgende:
Waarom niet als vigilante. Bijv groepje staat te kutten, gooit er eentje een raam in. Je pakt dat kereltje bindt hem aan lantaarnpaal benzine eroverheen en steekt hem in brand.
Denk dat dat wel afschrikt.
Wat is eigenlijk überstreng in jou ogen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een combinatie van spreiding, meer politietoezicht en schooluitval tegengaan. Ook gradueel straffen: de eerste keer mild, dan streng, en vervolgens überstreng. Daarnaast zouden dit soort jongeren een maatschappelijke straf moeten doen (tafeltje-dekje bij die ouderen), en bij één misdraging of weigering tijdens zo'n werkstraf de grotemensengevangenis in.
Welnee joh, je denk toch niet dat ze dat overlevenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat poging tot moord is.
Oke beetje overdreven maar flink in elkaar gerost wordenquote:Waarom niet als vigilante. Bijv groepje staat te kutten, gooit er eentje een raam in. Je pakt dat kereltje bindt hem aan lantaarnpaal benzine eroverheen en steekt hem in brand.
Denk dat dat wel afschrikt.
Het gaat natuurlijk om de paradigma shift. Als je daartoe niet bereid bent; blijft steken in termen van gelijkheid, rechtsstaat en kansenvooriedereen -- dan komen we nergens.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat poging tot moord is.
Jij maakt je eigen Godwins.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk überstreng in jou ogen?
Ik zou voorstellen 3de overtreding 20 jaar werkkamp in Polen ofzo.
Oh, dan is het gewoon moord.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Welnee joh, je denk toch niet dat ze dat overleven![]()
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om de paradigma shift. Als je daartoe niet bereid bent; blijft steken in termen van gelijkheid, rechtsstaat en kansenvooriedereen -- dan komen we nergens.
Moord is ok als je de samenleving als geheel ermee helpt.
Gaan we tegenwoordig niet meer op elkaars argumenten in?quote:
Dit zijn geen argumenten. Dit is waanzin.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gaan we tegenwoordig niet meer op elkaars argumenten in?
je weet niet wat je zegt .... dan ga je uiteindelijk ook onschuldigen vermoorden en dan krijg je situaties als in die moslimlanden ...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gaan we tegenwoordig niet meer op elkaars argumenten in?
Zou je echt iemand in elkaar willen slaan omdat-ie een klein vandaaltje is?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:47 schreef MouzurX het volgende:
[..]
je weet niet wat je zegt .... dan ga je uiteindelijk ook onschuldigen vermoorden en dan krijg je situaties als in die moslimlanden ...
in elkaar slaan .. of (hardhandig) oppakken en een paar dagen in de cel is wel een goed idee.
Geen kwestie van willen, maar van moeten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zou je echt iemand in elkaar willen slaan omdat-ie een klein vandaaltje is?
Tuurlijk, werkt beter als een keer foei roepen en een kopje thee drinken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:58 schreef Herald het volgende:
Blaat.
PS dit bericht is getypt met mijn penis van 22cm
Net weer een hoofdstukje uit mijn lesboek psychologie gelezen. daaruit blijkt dat mensen opvallende informatie beter onthouden (een irritante Marrokaan valt op, 100 stille niet). Daarom zijn we snel geneigd te denken dat een flink deel van de Marrokanen irritant is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:53 schreef Varr het volgende:
Ik was een jaar of paar jaar geleden volledig objectief, maar onderhand komen die berichten over buitenlanders me zo de strot uit, dat ik echt een hekel aan ze begin te krijgen.
Bepleit ik dat dan ergens?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, werkt beter als een keer foei roepen en een kopje thee drinken.
Je maatregelen komen zo ongeveer daar op neer ja.quote:
Een maand cel en een strafblad is niet niks.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je maatregelen komen zo ongeveer daar op neer ja.
Je zegt überstreng en komt dan aanzetten met een maandje cel.
Wat is normaal streng aanpakken dan ?? 10 uur harken ofzo??
Waarom, een tasjesroof, vernieling of iets dergelijks is toch totaal niet vergelijkbaar met bijv 30km/h te hard rijden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een maand cel en een strafblad is niet niks.
Zullen we verkeersovertreders eens zo gaan straffen?
Tasjesroof? Het gaat in de OP om hinderlijk rondhangen en in portieken pissen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom, een tasjesroof, vernieling of iets dergelijks is toch totaal niet vergelijkbaar met bijv 30km/h te hard rijden.
Bijv een verkeersovertreding blijf je gewoon van andermans eigendom af en dat is voor mij een essentieel verschil.
Voor het hardcore probleemtuig is een strafblad eerder een erekwestie. Die moet je op een heel andere manier aanpakken. Fysiek straffen dus. Het taboe daarop zou eindelijk eens ter discussie moeten worden gesteld.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een maand cel en een strafblad is niet niks.
Zullen we verkeersovertreders eens zo gaan straffen?
Het hardcore tuig kun je gewoon bij elke overtreding nog zwaarder straffen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Voor het hardcore probleemtuig is een strafblad eerder een erekwestie. Die moet je op een heel andere manier aanpakken. Fysiek straffen dus. Het taboe daarop zou eindelijk eens ter discussie moeten worden gesteld.
Inderdaad. Een veel hardere aanpak van recidivisten is noodzakelijk.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het hardcore tuig kun je gewoon bij elke overtreding nog zwaarder straffen.
Ze rennen weg voor de politie, hoor. Natuurlijk willen ze niet opgepakt worden
En hoe zou het komen dat veel mensen ze niet moeten ? Hebben ze soms willekeurig 1 volk uitgekozen ?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:22 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ik zou niet met jullie willen integreren als ik Marrokaan was geweest. Mezelf een beetje aanpassen aan mensen die mij uitkotsen en mijn lijk aan de boom willen hangen..
Nee, men moet Antillianen en Polen tegenwoordig ook niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:31 schreef znarch het volgende:
[..]
En hoe zou het komen dat veel mensen ze niet moeten ? Hebben ze soms willekeurig 1 volk uitgekozen ?
Feiten zijn er ook, toen ze berekenen welk % van de jongeren het meest problemen veroorzaakten bleken dit de marokkanen. Ook de klapperijen richting homos worden voor 50% door marokkanen gepleegd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:22 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Net weer een hoofdstukje uit mijn lesboek psychologie gelezen. daaruit blijkt dat mensen opvallende informatie beter onthouden (een irritante Marrokaan valt op, 100 stille niet). Daarom zijn we snel geneigd te denken dat een flink deel van de Marrokanen irritant is.
Mensen kunnen negatieve informatie beter onthouden. De kranten springen daar op in door met negatieve berichten te komen. Als je de kranten mag geloven zijn we zo ongeveer in staat van beleg. In mijn dagelijks leven zie ik er echter helemaal niets van.
Trieste is, dat door dit soort berichtgeving een aanzienlijk deel van dit forum al enthousiast aan het praten is over een 'definitieve oplossing van het Marrokanenprobleem'.
Ik zou niet met jullie willen integreren als ik Marrokaan was geweest. Mezelf een beetje aanpassen aan mensen die mij uitkotsen en mijn lijk aan de boom willen hangen..
Vraag jezelf dan eens af waarom ze niks tegen indonesiers en jappaners hebben.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, men moet Antillianen en Polen tegenwoordig ook niet.![]()
Wat? Rob Geus?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:34 schreef Varr het volgende:
[..]
Feiten zijn er ook, toen ze berekenen welk % van de jongeren het meest problemen veroorzaakten bleken dit de marokkanen. Ook de klapperijen richting homos worden voor 50% door marokkanen gepleegd.
[afbeelding]
hier word ik niet vrolijk van..
Het ging ook wel degelijk om vernieling en andere lichte criminaliteit.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Tasjesroof? Het gaat in de OP om hinderlijk rondhangen en in portieken pissen.
En als jij mijn kind doodrijdt dan blijf jij niet van andermand lijf af
Waarom zou ik me dat moeten afvragen? Dat weet ik al: omdat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit (iets van 3% tegen 1% Nederlanders).quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:35 schreef znarch het volgende:
[..]
Vraag jezelf dan eens af waarom ze niks tegen indonesiers en jappaners hebben.
Dus jij vindt ook dat hardrijders in woonwijken "brandend aan bomen moeten worden gehangen, door de knieen en het hoofd geschoten"?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het ging ook wel degelijk om vernieling en andere lichte criminaliteit.
Verschil is dat geen ongelukken in het verkeer niet mogelijk is en dat deze zonder enige opzet gebeuren vaak.
Als er sprake is van roekeloos rijgedrag of alcohol in het verkeer wordt dat wat mij betreft te licht bestraft.
Als ze meerdere malen opzettelijk iemand aanrijden ja, lijkt me niet dat dan nog veel mensen voor in aanmerking komen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus jij vindt ook dat hardrijders in woonwijken "brandend aan bomen moeten worden gehangen, door de knieen en het hoofd geschoten"?
Er gaan anders jaarlijks een factor honderd meer mensen dood door verkeer dan door zinloos geweld.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als ze meerdere malen opzettelijk iemand aanrijden ja, lijkt me niet dat dan nog veel mensen voor in aanmerking komen.
Ging om straffen na meerdere overtredingen overigens, verkeer is zowieso geheel andere situatie en naar mijn mening helemaal niet vergelijkbaar.
Die van dat 50% van de homoklappers marokkanen zijn kwam voor in de aflevering bimbo's of burka's in de wereld draait door, de exacte bron weet ik niet. Dat grotendeels van de jeugdcriminaliteit van marokkanen komt heeft in de krant gestaan. Tis gewoon overduidelijk dat dit volk in NL een probleem vormt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat? Rob Geus?
En heb je ook een bron voor die cijfers?
Zinloos geweld is het gevolg van een bewuste actie, verkeersdoden (praktisch altijd) niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er gaan anders jaarlijks een factor honderd meer mensen dood door verkeer dan door zinloos geweld.
Individuen. Zeker de helft is niet crimineel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:50 schreef Varr het volgende:
[..]
Die van dat 50% van de homoklappers marokkanen zijn kwam voor in de aflevering bimbo's of burka's in de wereld draait door, de exacte bron weet ik niet. Dat grotendeels van de jeugdcriminaliteit van marokkanen komt heeft in de krant gestaan. Tis gewoon overduidelijk dat dit volk in NL een probleem vormt.
Dronken achter het stuur zitten of te hard rijden is wel moedwillig het in gevaar brengen van een ander.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:51 schreef Varr het volgende:
[..]
Zinloos geweld is het gevolg van een bewuste actie, verkeersdoden (praktisch altijd) niet.
Het % van dit volk dat wel crimineel is is echter aanzienlijk hoger dan andere volken in NL. Dit maakt het probleem.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Individuen. Zeker de helft is niet crimineel.
Dit veroorzaakt ten eerste niet het grootste deel van de verkeersdoden, en staat daarnaast niet gekoppeld aan een bepaalde bevolkingsgroep.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dronken achter het stuur zitten of te hard rijden is wel moedwillig het in gevaar brengen van een ander.
Tsja zo simpel kan je ook weer niet stellen. In het verkeer zitten zoveel variabelen dat elk ongeluk op zich staat.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dronken achter het stuur zitten of te hard rijden is wel moedwillig het in gevaar brengen van een ander.
Een bekende van me werkt als supermarkt-manager. Ongeveer een half jaar geleden hebben ze hem gevraagd om een filiaal in Rotterdam over te nemen, omdat het niet lekker liep. De persoon in kwestie had nog nooit direct met Marokkanen te maken gehad, wel met Turken, Surinamers en andere nationaliteiten. Met al deze mensen kon hij over het algemeen prima werken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:22 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Net weer een hoofdstukje uit mijn lesboek psychologie gelezen. daaruit blijkt dat mensen opvallende informatie beter onthouden (een irritante Marrokaan valt op, 100 stille niet). Daarom zijn we snel geneigd te denken dat een flink deel van de Marrokanen irritant is.
Mensen kunnen negatieve informatie beter onthouden. De kranten springen daar op in door met negatieve berichten te komen. Als je de kranten mag geloven zijn we zo ongeveer in staat van beleg. In mijn dagelijks leven zie ik er echter helemaal niets van.
Trieste is, dat door dit soort berichtgeving een aanzienlijk deel van dit forum al enthousiast aan het praten is over een 'definitieve oplossing van het Marrokanenprobleem'.
Jij vindt criminaliteit erger wanneer die 'gekoppeld aan een bepaalde bevolkingsgroep' is?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:56 schreef Varr het volgende:
[..]
Dit veroorzaakt ten eerste niet het grootste deel van de verkeersdoden, en staat daarnaast niet gekoppeld aan een bepaalde bevolkingsgroep.
Dan is het probleemgebied toch een stuk duidelijker, daar gaat dit topic om.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij vindt criminaliteit erger wanneer die 'gekoppeld aan een bepaalde bevolkingsgroep' is?
Ja. Maar wilde je ook niet-criminelen aankijken op wat criminelen doen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:55 schreef Varr het volgende:
[..]
Het % van dit volk dat wel crimineel is is echter aanzienlijk hoger dan andere volken in NL. Dit maakt het probleem.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja. Maar wilde je ook niet-criminelen aankijken op wat criminelen doen?
Dat laatste lijkt me irrelevant, en dat eerste is gewoon niet waar.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:56 schreef Varr het volgende:
[..]
Dit veroorzaakt ten eerste niet het grootste deel van de verkeersdoden, en staat daarnaast niet gekoppeld aan een bepaalde bevolkingsgroep.
Leuke anecdotische info, not. Ik neem aan dat die lui ontslagen werden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:04 schreef Roellio het volgende:
Binnen een half jaar is er een cassiere aangerand door Marokkanen, zijn er complete muren vernield door Marokkanen, wordt er bedreigd en gescholden richting vrouwelijke leidinggevenden. Er was er 1'tje die het wel heel goed deed, en die werd na 3 maanden gepakt voor diefstal. En het ergste is nog, het zijn geen jongens van 14 uit een achterbuurt, maar grotendeels gasten die HBO of soms zelfs Uni doen.
Uiteraard, maar het is dweilen met de kraan open. Het heeft die kennis van me (en mij) in ieder geval weer een iets realistischer beeld gegeven van hoe groot het probleem met die lui nu daadwerkelijk is. Ik was zelf ook nog steeds iemand die neigde naar: "Een kleine groep verpest het voor de rest". Dat denkbeeld heb ik inmiddels laten varen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Leuke anecdotische info, not. Ik neem aan dat die lui ontslagen werden.
Jouw keuze, maar de feiten van het cbs spreken anders.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:48 schreef Roellio het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is dweilen met de kraan open. Het heeft die kennis van me (en mij) in ieder geval weer een iets realistischer beeld gegeven van hoe groot het probleem met die lui nu daadwerkelijk is. Ik was zelf ook nog steeds iemand die neigde naar: "Een kleine groep verpest het voor de rest". Dat denkbeeld heb ik inmiddels laten varen.
Volgens mij was het eerder 10 % van de marokkanen ... (geen bronnen ervoor , heb wel een keer een tabel erover gezien)quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom zou ik me dat moeten afvragen? Dat weet ik al: omdat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit (iets van 3% tegen 1% Nederlanders).
Wat heeft dat te maken met wat ik zei?
Welke cijfers? Hoeveel Marokkanen er procentueel in het gevang zitten? Men maakt zich schuldig aan intimidatie, geweldpleging, inbraak, vernieling, heling, drugsdealen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jouw keuze, maar de feiten van het cbs spreken anders.
Tsja, dat geloof ik ook wel. Maar stel (verzonnen cijfers) dat de Marrokaanse jongens tien keer zoveel problemen veroorzaken als Nederlandse jonges. Als van de Nederlanders 1% crimineel is, is dat dan bij de Marrokanen 10% Behandel je nog steeds 90% van de Marrokanen onterecht als tuig.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:34 schreef Varr het volgende:
[..]
Feiten zijn er ook, toen ze berekenen welk % van de jongeren het meest problemen veroorzaakten bleken dit de marokkanen. Ook de klapperijen richting homos worden voor 50% door marokkanen gepleegd.
[afbeelding]
hier word ik niet vrolijk van..
Dat zei men vroeger ook altijd van de kampers.. zelf nooit last van gehad.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:03 schreef japojapo16 het volgende:
ik heb een hekel aan morokanen ze zoeken altijd ruzie en als je maar tegen 1 wat terug zegt komen ze met al hun (gejate) "180"cc scooters achter je aan
is de wereld vergaan door kampers? Nee. Gaan Marrokanen Nederland met de grond gelijk maken? Not likely, al duwen we sommigen wel in die richting door te roepen datwe hun lijken op zee moeten dumpen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:12 schreef japojapo16 het volgende:
kampers zijn ook aso ik woon in een dorp en op een avond kwamen er 2 bootjes aan met wat kampers om wat boten leeg te jatten sindien komen/durven ze hier noooit meer te komen
Om te beginnen gooi je een leeg wietzakje al niet op de grond, maar in een prullenbak... Daarnaast hoor je niet op straat alcohol en (soft)drugs te gebruiken. Niemand zit te wachten op asociale jongeren in de omgeving. Tuig dat mensen wil lastig vallen omdat zij terecht klagen mag van mij helemaal keihard worden aangepakt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:02 schreef Knip het volgende:
Sorry hoor, maar "je ziet af en toe lege wietzakjes liggen en volgeplaste bierblikejs, ik heb wel eens en stel betrapt op seks...'
Waar heeft ze het over. Ten eerste vind ik het behoorlijk knap om een bierblikje vol te pissen (bij mij gaan zeker de helft ernaast, ten tweede: wat voor overlast heb je van een leeg wietzakje (baal je soms dat er niet nog een topije inzit) ten derde: als er een stel in een portiekje staat de vozen is dat in principe toch niet overlast gevend??
Dat mens moet dus niet zo zeuren. Zelf misschien tekort gekomen in haar jeugd? Als ik bij dat groepje zou horen zou ik ook een geinjte uithalen met zo een zeikwijf.
Ehm er worden ook voordeuren vernielt ?? Dat is zeker ook gewoon normaal?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:02 schreef Knip het volgende:
Sorry hoor, maar "je ziet af en toe lege wietzakjes liggen en volgeplaste bierblikejs, ik heb wel eens en stel betrapt op seks...'
Waar heeft ze het over. Ten eerste vind ik het behoorlijk knap om een bierblikje vol te pissen (bij mij gaan zeker de helft ernaast, ten tweede: wat voor overlast heb je van een leeg wietzakje (baal je soms dat er niet nog een topije inzit) ten derde: als er een stel in een portiekje staat de vozen is dat in principe toch niet overlast gevend??
Dat mens moet dus niet zo zeuren. Zelf misschien tekort gekomen in haar jeugd? Als ik bij dat groepje zou horen zou ik ook een geinjte uithalen met zo een zeikwijf.
Tuurlijk. Maar je gaat daar mensen niet voor lynchen, wel?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:17 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Om te beginnen gooi je een leeg wietzakje al niet op de grond, maar in een prullenbak... Daarnaast hoor je niet op straat alcohol en (soft)drugs te gebruiken.
Ooit ruzie mee gehad jaar of 6 geleden. 2 dronken kampers op een scooter reden achter tegen fiets van vriend van me aan en begonnen hem toen te slaan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:05 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Dat zei men vroeger ook altijd van de kampers.. zelf nooit last van gehad.
Wat heeftr dat met dit topic te maken?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:46 schreef Varr het volgende:
Kijk ook eens voor de grap opsporing verzocht trouwens, vorige aflevering waren het allemaal noord afrikanen. Applausje!![]()
Dat marokkanen lastpakken zijn. (jaja niet allemaal)quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat heeftr dat met dit topic te maken?
Wat is het nou, wel of niet?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:53 schreef Varr het volgende:
[..]
Dat marokkanen lastpakken zijn. (jaja niet allemaal)
Nee en dat stel ik ook niet voor.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar je gaat daar mensen niet voor lynchen, wel?
Oke, kampers kunnen ook vervelend zijn. Maar is dat de ondergang van de beschaving? Nee. Waarom denkt met dit dan wel van Marrokanen?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ooit ruzie mee gehad jaar of 6 geleden. 2 dronken kampers op een scooter reden achter tegen fiets van vriend van me aan en begonnen hem toen te slaan.
12 vs 2 dus die twee kampers afgeslagen, scooter kapot gestampt en kanaal in geduwt en verder gefietst.![]()
Dat zei ik ook niet - maar anderen in dit topic stelden dat wel voor.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Nee en dat stel ik ook niet voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |