quote:
quote:Op zondag 30 september 2007 18:10 schreef Johnns het volgende:
[..]
Je weet dat het niet mag, maar hoe geweldig zou het niet zijn om met een groep die wijk 's avonds in te trekken en ze even een flinke corrigerende tik te geven. Praten helpt in dit soort gevallen niet. Ik vraag me af of ze het dan nog in hun bolle kop halen om het leven van anderen zo te verstieren.
Maar dan ga je dus staan wachten tot er rottigheid wordt uitgehaald? Of ga je preventief meppen? Op welke selectiegrond?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het misschien wel eens goed zou zijn om deze jongeren eens een corrigerende tik te geven, ipv ze met de fluwelen handschoen te aaien.
En om even in te gaan op je vraag. Als je weet dat dit tuig 's avonds en 's nachts de boel terroriseert, kan je gewoon op een willekeurige dag 's avonds even een "rondje maken"![]()
![]()
Wat is er mis met wachten op rottigheid??quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:56 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar dan ga je dus staan wachten tot er rottigheid wordt uitgehaald? Of ga je preventief meppen? Op welke selectiegrond?
Niks. Maar niet als vigilante.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is er mis met wachten op rottigheid??
floripas begon ermeequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:03 schreef Ringo het volgende:
Is men hier het fatsoenlijk quoten verleerd?
Wat zou jouw plan van aanpak zijn om de leefbaarheid weer terug te krijgen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:13 schreef Floripas het volgende:
Strange fruit hangin' in the poplar trees....
Niks. Maar niet als vigilante.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is er mis met wachten op rottigheid??
Een combinatie van spreiding, meer politietoezicht en schooluitval tegengaan. Ook gradueel straffen: de eerste keer mild, dan streng, en vervolgens überstreng. Daarnaast zouden dit soort jongeren een maatschappelijke straf moeten doen (tafeltje-dekje bij die ouderen), en bij één misdraging of weigering tijdens zo'n werkstraf de grotemensengevangenis in.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat zou jouw plan van aanpak zijn om de leefbaarheid weer terug te krijgen?
Ik denk ook dat dat poging tot moord is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:23 schreef BlaZ het volgende:
Waarom niet als vigilante. Bijv groepje staat te kutten, gooit er eentje een raam in. Je pakt dat kereltje bindt hem aan lantaarnpaal benzine eroverheen en steekt hem in brand.
Denk dat dat wel afschrikt.
Wat is eigenlijk überstreng in jou ogen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een combinatie van spreiding, meer politietoezicht en schooluitval tegengaan. Ook gradueel straffen: de eerste keer mild, dan streng, en vervolgens überstreng. Daarnaast zouden dit soort jongeren een maatschappelijke straf moeten doen (tafeltje-dekje bij die ouderen), en bij één misdraging of weigering tijdens zo'n werkstraf de grotemensengevangenis in.
Welnee joh, je denk toch niet dat ze dat overlevenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat poging tot moord is.
Oke beetje overdreven maar flink in elkaar gerost wordenquote:Waarom niet als vigilante. Bijv groepje staat te kutten, gooit er eentje een raam in. Je pakt dat kereltje bindt hem aan lantaarnpaal benzine eroverheen en steekt hem in brand.
Denk dat dat wel afschrikt.
Het gaat natuurlijk om de paradigma shift. Als je daartoe niet bereid bent; blijft steken in termen van gelijkheid, rechtsstaat en kansenvooriedereen -- dan komen we nergens.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat poging tot moord is.
Jij maakt je eigen Godwins.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk überstreng in jou ogen?
Ik zou voorstellen 3de overtreding 20 jaar werkkamp in Polen ofzo.
Oh, dan is het gewoon moord.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Welnee joh, je denk toch niet dat ze dat overleven![]()
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om de paradigma shift. Als je daartoe niet bereid bent; blijft steken in termen van gelijkheid, rechtsstaat en kansenvooriedereen -- dan komen we nergens.
Moord is ok als je de samenleving als geheel ermee helpt.
Gaan we tegenwoordig niet meer op elkaars argumenten in?quote:
Dit zijn geen argumenten. Dit is waanzin.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gaan we tegenwoordig niet meer op elkaars argumenten in?
je weet niet wat je zegt .... dan ga je uiteindelijk ook onschuldigen vermoorden en dan krijg je situaties als in die moslimlanden ...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gaan we tegenwoordig niet meer op elkaars argumenten in?
Zou je echt iemand in elkaar willen slaan omdat-ie een klein vandaaltje is?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:47 schreef MouzurX het volgende:
[..]
je weet niet wat je zegt .... dan ga je uiteindelijk ook onschuldigen vermoorden en dan krijg je situaties als in die moslimlanden ...
in elkaar slaan .. of (hardhandig) oppakken en een paar dagen in de cel is wel een goed idee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |