quote:Blue Army: "100% voor een nieuw stadion"
Blue Army, de supportersorganisatie die wedstrijden van Club Brugge meer kleur en vooral meer sfeer wil bezorgen, is niet opgezet met het voorstel van de Vlaamse Bouwmeester om nu toch het Jan Breydelstadion te verbouwen en uit te breiden. Dat is geen stap vooruit!
Onze verplaatsing twee weken geleden naar het Noorse Brann Bergen duwde ons nogmaals met de neus op de feiten. Qua infrastructuur hinkt het Belgische voetbal mijlenver achterop ten opzichte van landen waar we vroeger wat meewarig naar omkeken. Er moet meer gebeuren dan enkele nieuwe stadions om het vaderlandse voetbal opnieuw op Europees niveau te tillen, máár het zou een belangrijke rol kunnen spelen in de heropleving, dat staat buiten kijf.
Blue Army is resoluut gekant tegen het verbouwen van Jan Breydel en is vóór een verhuis naar een splinternieuw project in Loppem. De toekomst van Club Brugge ligt ons té nauw aan het hart om er anders over te denken, want die toekomst staat of valt met voetbal op een nieuwe site. Een plan dat op geen enkel vlak beter scoort dan een volledig nieuw project is een veel te groot risico en hypothekeert de toekomst van onze Club.
Blue Army ziet in het voorgestelde renovatieplan de samenwerking met Cercle Brugge als een blijvende stoorzender, die alleen maar versterkt zou worden met een project op de grondvesten van het huidige stadion van beide Brugse clubs. Grote infrastructuurwerken zijn tegenwoordig niet denkbaar zonder privé-investeerders. Geen geld is geen plan, zo simpel is het. Maar, wie gaat dat voor Club én Cercle samen willen doen? En hoe zou dat over beide partijen moeten verdeeld worden? Hoe kan men bovendien tegemoet komen aan de noden van een grote Club met Europese uitstraling en een ploeg wiens ambitie veel minder ver reikt ? De huidige infrastructurele behoeftes van beide verenigingen liggen volgens ons te ver uit elkaar om verenigbaar te kunnen zijn.
Maar ook op vlak van timing en planning van de werken vrezen we voor grote problemen. Bij thuiswedstrijden van Club Brugge is het Jan Breydelstadion telkens tot de nok gevuld. Het lijkt onmogelijk om daar tijdens het seizoen aan te werken. Veiligheid, organisatie, beschikbare plaatsen, drie knelpunten waar meteen een rood licht gaat voor branden.
Het Clubbestuur haalde voorts de mobiliteitsproblemen al aan. Clubsupporters staan vandaag al aan te schuiven van op de E40. Wat moet dat worden als er nog eens tien- tot vijftienduizend fans meer opdagen? File van in Aalter? Er zijn ook geen parkeerplaatsen rond het stadion, geen toereikende wegeninfrastructuur, enzovoort. Het idee van de randparking en de pendelbussen is elegant, maar zijn hiervoor voldoende simulaties gemaakt die zo’n oplossing rechtvaardigen? Wat gebeurt er bij vrijdagavond- of midweekwedstrijden (Europees voetbal) als de meeste supporters net op tijd, en dus verdeeld over slechts een heel korte tijdspanne, aankomen?
Het voor ons meest cruciale punt hebben we dan nog niet aangeraakt. Ook als supporter blijven wij al jaren op onze honger zitten. Aangezien Club geen eigenaar is van het Jan Breydelstadion, kunnen we onze vakken niet indelen zoals we het zelf zouden willen. De structuur van de Noord- en Zuidtribune (waaraan bij verbouwing aan de basis weinig zou veranderen) biedt géén mogelijkheden om ons als hechte supportersclan te groeperen.
Ook op visueel vlak worden de mogelijkheden beperkt in Jan Breydel. De eigenheid van onze vereniging is niet terug te vinden in het stadion en zal er ook nooit kunnen komen zolang het stadion gezamenlijk gebruikt wordt. Een stadion met blauw-zwarte stoeltjes, grafitti, spandoeken, het Clublogo, afbeeldingen van de spelers enzovoort, daar kan je je als supporter mee identificeren. Zo’n stadion weerspiegelt onze trots voor Club.
Het Jan Breydelstadion zal nooit Clubs eigen stadion worden en zolang zullen we als het ware gegijzeld worden in ons stadion! Dan spreken we vermoedelijk niet alleen voor onze 1600 leden, want ook heel wat andere Clubfans smachten naar een verhuis richting Loppem.
Club Brugge moet snel een achterstand inhalen om zich terug in het peloton te hijsen. De enige reactie kan maar zijn om dan “een tandje bij te steken” en niet aan te sturen op een “surplace”.
Ik zie daar eerder iets in waardoor Club later niet kan claimen (zoals nu trouwens in de gemeenteraad dat Mercedes-mens al probeerde) dat Club niet in Brugge kan blijven als ze dat zouden willen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:09 schreef Heero87 het volgende:
Het meest hilarische is dan dat onderzoek dat de stad Brugge bestelt om de haalbaarheid van de uitbreiding te onderzoeken. Komaan zeg, het kleinste kind ziet dat dat nooit gaat. Is dat echt incompetentie, of gewoon onwil? Of weten ze zich met hun geld geen blijf en steken ze het daarom maar in een dure haalbaarheidsstudie?
Ik denk dat het probleem is, dat die file's niet ontstaan op de E40, maar wel op de A17 richting Zeebrugge vanaf het kruispunt met de E40.. Das eigenlijk maar een halve autosnelweg met elke 500m verkeerslichten en een gewone gewestbaan richting Jan Breydel.. Een andere manier is langs Loppem afrijden, maar das dan nog een heel eind.. het nieuwe stadion komt gewoon op een afrit aan de E40 zelf lijkt me, wat véél en véél vlotter zou moeten gaan.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar over één puntje dat de Blue Army aanhaalt wil ik toch nog even ingaan. Ze stellen zich de vraag over filevorming. Op dit moment kan men Jan Breydel vanuit diverse hoeken en zelfs 2 autosnelwegafritten bereiken. (ok; nu is er een groter fileprobleem omdat men de Brugse ring aan het heraanleggen is , maar zoiets kan altijd voorkomen) en ze vragen zich af of er met nog meer volk geen file tot in Aalter zal staan. Nu vraag ik mij net af of er met de plannen die voorliggen voor het nieuwe stadion , met één afrit en één hoek waar men het stadion kan bereiken vlak naast de autosnelweg niet pas file's tot in Aalter zal krijgen.
Ik weet het niet, op zich houden die verkeerslichten nog de file wat tegen omdat ze voor een soort "blokrijden" op de expressweg zorgen. (als je overal 70 km/h rijdt heb je trouwens overal groen daar)quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:35 schreef Saviola het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem is, dat die file's niet ontstaan op de E40, maar wel op de A17 richting Zeebrugge vanaf het kruispunt met de E40.. Das eigenlijk maar een halve autosnelweg met elke 500m verkeerslichten en een gewone gewestbaan richting Jan Breydel.. Een andere manier is langs Loppem afrijden, maar das dan nog een heel eind.. het nieuwe stadion komt gewoon op een afrit aan de E40 zelf lijkt me, wat véél en véél vlotter zou moeten gaan.
Ja zo zou het in principe moeten, maar das toch lang niet het geval.. enkele weken terug nog reed ik op een donderdagmiddag (!) vanaf de E40 de A17 op richting Sint Andries en ik stond zowat meteen in file aan te schuiven tot aan dat eerste kruispunt (nota bene zo'n klein baantje naar St Michiels/Oostkamp). M'n ma rijd die route ook haast elke dag naar haar werk en klaagt ook geregeld..quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik weet het niet, op zich houden die verkeerslichten nog de file wat tegen omdat ze voor een soort "blokrijden" op de expressweg zorgen. (als je overal 70 km/h rijdt heb je trouwens overal groen daar)
in Londen en Parijs is de metro natuurlijk het vervoersmiddel en dat beperkt het filerpobleem. Zie Ajax, daar staat standaard een file voor en na de wedstrijdquote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik zie daar eerder iets in waardoor Club later niet kan claimen (zoals nu trouwens in de gemeenteraad dat Mercedes-mens al probeerde) dat Club niet in Brugge kan blijven als ze dat zouden willen.
Maar over één puntje dat de Blue Army aanhaalt wil ik toch nog even ingaan. Ze stellen zich de vraag over filevorming. Op dit moment kan men Jan Breydel vanuit diverse hoeken en zelfs 2 autosnelwegafritten bereiken. (ok; nu is er een groter fileprobleem omdat men de Brugse ring aan het heraanleggen is , maar zoiets kan altijd voorkomen) en ze vragen zich af of er met nog meer volk geen file tot in Aalter zal staan. Nu vraag ik mij net af of er met de plannen die voorliggen voor het nieuwe stadion , met één afrit en één hoek waar men het stadion kan bereiken vlak naast de autosnelweg niet pas file's tot in Aalter zal krijgen.
En overigens, "dat dat nooit gaat" , pakweg Arsenal bouwde vorig seizoen nog een veel groter stadion midden een woonwijk in hartje Londen ... Net als het Stade de France ook in hartje Parijs ligt.
Maar goed, het ligt niet meteen in de aard van de Belg om het openbaar vervoer te gebruiken natuurlijk.
inderdaad, aan één schaap heb je niks er meoten er meer over de brug komen. Kijk maar in Nederland de kracht zit hem erin dat er 10 jaar geleden vele nieuwe stadions zijn gebouwdquote:Op donderdag 11 oktober 2007 00:30 schreef Heero87 het volgende:
Het is gewoon niet van willen, maar van moeten. Als er nu niks gedaan wordt, dan mogen onze clubs over een aantal jaar gewoon geen Europese wedstrijd in België spelen. Laat Club dat stadion bouwen, de gemeenschap moet er geen cent voor betalen. En ik hoop uit de grond van mijn hart dat Anderlecht, Germinal Beerschot, Gent, KV Mechelen en alle andere clubs met stadionplannen ook slagen in hun missie. Het is écht nu of nooit.
In Londen en Parijs komen ook veel fans van buiten de stad. Die gaan hun auto ergens aan de rand parkeren en daar de metro nemen. Dat zou ook hier moeten gebeuren. Parkeren op diverse invalswegen en dan een shuttlebus nemen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 00:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in Londen en Parijs is de metro natuurlijk het vervoersmiddel en dat beperkt het filerpobleem. Zie Ajax, daar staat standaard een file voor en na de wedstrijd
Het is nogal veel, dus zal ik slechts de belangrijke stukjes vermelden. Als student kon ik in de week niet bij de Humo, waarop we thuis geabonneerd zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:06 schreef Radegast het volgende:
Wat heeft Sonck in de Humo precies gezegd over Ajax?
Eigenlijk onvoorstelbaar dat een topclub zich inlaat met onbekende testers. Zegt toch ook wel wat over het niveau van de scouting bij Club eigenlijk.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:13 schreef blueangel_ het volgende:
Intussen test de Uruguayaanse linksback Ignacio La Luz bij ons
De nieuwe Duarte, Victor of Ernandes?
Wat een domme opmerkingquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Eigenlijk onvoorstelbaar dat een topclub zich inlaat met onbekende testers.
De topscorer van onze competitie is begonnen als gewone tester. Idem voor de Gouden Schoen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Eigenlijk onvoorstelbaar dat een topclub zich inlaat met onbekende testers. Zegt toch ook wel wat over het niveau van de scouting bij Club eigenlijk.![]()
Dat zegt misschien ook wel al iets over onze competitie.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:53 schreef Heero87 het volgende:
[..]
De topscorer van onze competitie is begonnen als gewone tester. Idem voor de Gouden Schoen.
Tja, maar blijkbaar kunnen zo'n spelers wel top worden in onze competitie. Als je een Jovanovic of Boussoufa kan vinden onder een reeks testers, dan doe je een geweldige zaak. Zeker als je die een paar jaar later voor een paar miljoen kan doorverkopen, wat bijvoorbeeld het geval zal zijn met Jovanovic.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat zegt misschien ook wel al iets over onze competitie.
De speler in kwestie is geen speler zonder club. Hij ligt onder contract bij het grootste team van Uruguay.quote:Maar geloof jij werkelijk dat iemand die nu komt testen en nog zonder club zit nog wat kan betekenen ? Die gast is allicht al met z'n manager langs half europa en zuid-amerika gepasseerd voor ie hier kwam ...
Dat zeiden ze van Jovanovic ookquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat zegt misschien ook wel al iets over onze competitie.
Maar geloof jij werkelijk dat iemand die nu komt testen en nog zonder club zit nog wat kan betekenen ? Die gast is allicht al met z'n manager langs half europa en zuid-amerika gepasseerd voor ie hier kwam ...
Al heeft die ook alles te danken aan Boskamp. Als die in die matige flankmiddenvelder geen spits had gezien (gewoon ook al omdat hij toen geen enkele spits had in z'n kern) hadden we daar ook weinig of niks van gehoord natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:41 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Dat zeiden ze van Jovanovic ook
Nu goed, of het een basisspeler is weet ik ook niet.quote:Maar ik vind het vreemd dat iemand die onder contract ligt dan nu komt testen. Dan kan dat toch allesbehalve een basisspeler zijn daar want die zullen ze toch niet willen missen voor zoiets aangezien de competitie daar nog loopt ?
maanden out is hij toch ?quote:Op zondag 14 oktober 2007 00:25 schreef Hrvat het volgende:
Ljubo is ernstig geblesseerd.
Ik heb hem nog zien hinken aan het ziekenhuis, ziet er echt niet goed uit.
jij vindt het dus oprecht leuk als een speler van anderlecht z'n benen breekt ?quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:40 schreef blueangel_ het volgende:
Zoiets wens je niemand toe, tenzij hij bij die van brussel speelt. En die jongen had nu net een basisplaats ...
quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:44 schreef blueangel_ het volgende:
Voor mijn part breken ze elk bot dat ze in hun lichaam hebben
waar ik niks van begrijp? Mijn vader was al clubfan nog lang voor jij moest geboren wordenquote:Op zondag 14 oktober 2007 21:44 schreef blueangel_ het volgende:
Voor mijn part breken ze elk bot dat ze in hun lichaam hebben
En voor je commentaar hebt, spreek je niet uit over een rivaliteit waar je niks van begrijpt
quote:Volgens mij heb je zelf ook nooit gevoetbald in je leven of alleszins nooit blessureleed meegemaakt, anders zou je zoiets nooit zeggen.
Leuk betoog, maar je zit helemaal verkeerdquote:O ja, twee van mijn beste maten zijn respectievelijk Anderlechtfan en FCB-fan. Zij komen onderling ook erg goed overeen en jennen elkaar constant bij slechte resultaten vd rivaal. Maar dat kunnen ze wel doen tussen pot en pint, en dit zonder dat ze daarom elkaar de kop moeten inslaan. En dát is net het leuke aan voetbal, dat je met rivaliserende fans kunt discussieren en elkaar wat kunt jennen enzo ... Maar dat gaat blijkbaar aan jou voorbij.
en wie zouden die dan moeten gaan vullen?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:56 schreef Heero87 het volgende:
. Wellicht tegen de 60.000 zitjes.
Bij matchen van de Rode Duivels allicht ramptoeristen ?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:56 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
en wie zouden die dan moeten gaan vullen?
hoezo, zit ik verkeerd? Dus ik heb het bij het foute eind over het feit dat MIJN maten anderlecht-en clubfan zijn, maar onderling wel overeenkomen?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:13 schreef Saviola het volgende:
[..]
[..]
Leuk betoog, maar je zit helemaal verkeerd![]()
Anderlecht zou zelf mee moeten investeren hoor.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:49 schreef blueangel_ het volgende:
De joden kunnen het zelf niet, dus helpt de staat hun maar ff
Het wordt niet enkel een voetbalstadion. Het wordt een multifunctioneel complex, naar het voorbeeld van de Amsterdan ArenA. Er zullen dus ook allerhande andere evenementen en concerten plaatsvinden. Het wordt dus zo'n beetje de ArenA van Brussel.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bij matchen van de Rode Duivels allicht ramptoeristen ?
Overigens vreemd dat ze blijven zeggen dat het enkel een voetbalstadion wordt. Terwijl je toch ook nog met de Memorial Van Damme zit en men in Parijs bewijst dat je een atletiekpiste perfect onder de tribunes kunt bouwen en die bij atletiekwedstrijden kunt bovenhalen.
Het zal dus allicht wel weer een goedkoop bouwwerkje worden dat snel verouderd zal zijn zoals de Heizel nu ...
En hoe, na zeven jaar is het al onvoldoende.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:25 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Anderlecht zou zelf mee moeten investeren hoor.
O ja, door wie of wat is Jan Breydel weer uitgebreid geweest ... Euro 2000 toch ...?
Ik vraag mij af wat daar het nut van is. Met een beetje logisch verstand maak je het nieuwe stadion helemaal multifunctioneel en leg je er een uitschuifbare piste bij zoals in Parijs en breek je het boudewijnstadion af hé ...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:25 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Het wordt niet enkel een voetbalstadion. Het wordt een multifunctioneel complex, naar het voorbeeld van de Amsterdan ArenA. Er zullen dus ook allerhande andere evenementen en concerten plaatsvinden. Het wordt dus zo'n beetje de ArenA van Brussel.
En het Koning Boudewijnstadion zou trouewns gewoon blijven staan...
Op het moment van de vernieuwing zag zelfs Club Brugge met monde van toenmalig voorzitter & politicus Van Maele in de Brugse gemeenteraad die "grote uitbreiding" niet zitten en vonden ze de uitbreiding die toen plaatsvond voor Euro 2000 al "veel te groot worden" ... Want niet te vergeten , in het seizoen 1999-2000 haalde Club Brugge een toeschouwersgemiddelde van 14.447 toeschouwers. (De jaren ervoor was dat nog minder) In een stadion van 18800 plaatsen. In een jaar waarna ze een stadion kregen van 30.000 plaatsen. Wat toen dus 2x groter was dan het aantal fans dat ze hadden.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:28 schreef Heero87 het volgende:
[..]
En hoe, na zeven jaar is het al onvoldoende.
Het hele Euro 2000 - gebeuren is qua stadions een gigantische flop geweest. De kans die daar gemist is, is onvergeeflijk. Het was het ideale moment om België (Antwerpen, Brussel, Brugge) te voorzien van multifunctionele, moderne stadions voor de 21e eeuw. Maar het enige wat er gebeurd is, is het ver"nieuwen" van oude barakken.
Nee over het feit dat je zegt dat het volledig aan blueangel zou voorbij gaan, zijn beste maat is ook een Anderlecht-supporter.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:23 schreef BramKVO het volgende:
[..]
hoezo, zit ik verkeerd? Dus ik heb het bij het foute eind over het feit dat MIJN maten anderlecht-en clubfan zijn, maar onderling wel overeenkomen?![]()
Het gaat me niet zozeer over het aantal plaatsen, wel over infrastructuur, de locatie, de commerciële mogelijkheden. Jan Breydel is geen stadion voor de 21e eeuw, maar een hoop stenen op elkaar gestapeld. In die zin is er in 2000 een gigantische kans gemist.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Op het moment van de vernieuwing zag zelfs Club Brugge met monde van toenmalig voorzitter & politicus Van Maele in de Brugse gemeenteraad die "grote uitbreiding" niet zitten en vonden ze de uitbreiding die toen plaatsvond voor Euro 2000 al "veel te groot worden" ... Want niet te vergeten , in het seizoen 1999-2000 haalde Club Brugge een toeschouwersgemiddelde van 14.447 toeschouwers. (De jaren ervoor was dat nog minder) In een stadion van 18800 plaatsen. In een jaar waarna ze een stadion kregen van 30.000 plaatsen. Wat toen dus 2x groter was dan het aantal fans dat ze hadden.
Men kan dus perfect stellen dat Jan Breydel op het moment van de uitbreiding perfect aan alle noden van Club voldeed. Zelfs meer dan waar ze toen om vroegen ...
dan strookt dat toch volledig niet met zijn gedachtengang me dunkt?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:14 schreef Saviola het volgende:
[..]
Nee over het feit dat je zegt dat het volledig aan blueangel zou voorbij gaan, zijn beste maat is ook een Anderlecht-supporter.
Dat is juist, maar dat was toen niet meer dan waar om gevraagd werd. Men vroeg gewoon om een hoop stenen op elkaar, en dan klaagde Club toen nog dat het nog te groot zou worden.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:57 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Het gaat me niet zozeer over het aantal plaatsen, wel over infrastructuur, de locatie, de commerciële mogelijkheden. Jan Breydel is geen stadion voor de 21e eeuw, maar een hoop stenen op elkaar gestapeld. In die zin is er in 2000 een gigantische kans gemist.
Ik zeg ook niet dat de clubs daarin vrijuit gaan. Clubs, overheid, de bond: allemaal hebben ze een deel van de schuld.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is juist, maar dat was toen niet meer dan waar om gevraagd werd. Men vroeg gewoon om een hoop stenen op elkaar, en dan klaagde Club toen nog dat het nog te groot zou worden.
En denk je dat daar bij ons ook maar iemand mee tevreden is? Olympia was prachtig ... nu hebben we een walgelijke bunkerquote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:25 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Anderlecht zou zelf mee moeten investeren hoor.
O ja, door wie of wat is Jan Breydel weer uitgebreid geweest ... Euro 2000 toch ...?
Dat Antwerpen afwezig was, was gewoon schandalig. Antwerpen is de tweede grootste stad van België, is internationaal één van de bekendste steden uit ons land en ligt ook pal naast co-organisator Nederland.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Is dat zo vreemd ? Een grote metropool als Rijsel-Roubaix (met ca 2 miljoen inwoners de 2de grootste agglomeratie van Frankrijk) was ook niet vertegenwoordig op het WK twee jaar eerder ...
Dat heeft allemaal te maken met de noden in die stad. Moet je nu in Antwerpen echt een groot stadion gaan bouwen voor twee clubs met elk enkele duizenden toeschouwers ?
Dat Antwerpen afwezig was kwam gewoon goed uit. Zo kon men in Brugge een stadion bouwen waar er wel een topclub aanwezig was. Anders was Jan Breydel er niet gekomen. (want Charleroi schrappen, daar was geen sprake van, dan waren de Walen niet tevreden , die wilden 2 stadions voor Euro 2000 in Wallonië ...)quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:35 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Dat Antwerpen afwezig was, was gewoon schandalig. Antwerpen is de tweede grootste stad van België, is internationaal één van de bekendste steden uit ons land en ligt ook pal naast co-organisator Nederland.
Trouwens dat moest geen stadion van 50.000 zitjes zijn hé. Het kon perfect iets zijn als in Charleroi, waarbij je dan een deel van de capaciteit afbreekt na het EK.
Niet waar... Het oorspronkelijke plan van Courtois was om vijf gaststeden te hebben in België: Antwerpen, Brugge, Brussel, Charleroi en Luik. Pas toen Antwerpen niet aan de eisen kon voldoen, heeft men twee jaar voor het EK besloten Antwerpen te laten vallen en het dus met vier gaststeden te doen. Die wedstrijden zijn toen gewoon naar de andere Belgische steden gegaan. Maar het is dus absoluut niet zo dat een andere stad had moeten wijken voor Antwerpen. Als Antwepen alles in orde had gebracht, waren er gewoon vijf in plaats van vier Belgische stadions geweest.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat Antwerpen afwezig was kwam gewoon goed uit. Zo kon men in Brugge een stadion bouwen waar er wel een topclub aanwezig was. Anders was Jan Breydel er niet gekomen. (want Charleroi schrappen, daar was geen sprake van, dan waren de Walen niet tevreden , die wilden 2 stadions voor Euro 2000 in Wallonië ...)
Die "vernieuwde competitievorm" is echt het meest onlogische wat ik ooit in voetballend europa gehoord heb. Ik ben benieuwd hoeveel supporters hierop gaan afknappen ...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:21 schreef Heero87 het volgende:
De Profliga heeft donderdag de beslissing genomen om vanaf volgend seizoen kerstvoetbal te introduceren, in navolging van Nederland en de UK.
En het ziet er naar uit dat de competitiehervorming (naar twee reeksen van tien ploegen met herst- en lentecompetities) er snel komt. Volgens voorzitter De Witte is er ei zo na een twee-derde meerderheid. De voorzitter denkt alles eind november rond te hebben, zodat die vernieuwde competitie volgend jaar al kan starten.
Maar volgend week eerst tegen Anderlecht toch?quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:23 schreef Masanga het volgende:
![]()
![]()
![]()
En de 0-4 was geen beetje overdreven![]()
Binnen een paar weken is het derby. Hopelijk gaan al die flauwzwarten eens met respect naar de derby toeleven. Overigens krijgen ze vanaf dit jaar slechts 1 tribune (zuid) meer toegewezen ipv 2. Volledig terecht uiteraard!
Inderdaad! Ik hoop op een mooie voetbalavond. Voor ons doet de uitslag er volgende week echt niet toe..quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:34 schreef fanneke het volgende:
[..]
Maar volgend week eerst tegen Anderlecht toch?
Misschien dat ik Brugge weer eens moet gaan bezoeken.
Je komt toch kijken Joost?quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Volgende week is het Cercle - Anderlecht inderdaad ...
Ja ik kom kijken :pquote:Op zondag 21 oktober 2007 00:50 schreef Masanga het volgende:
[..]
Je komt toch kijken Joost?We brengen mooier voetbal dan klup en Anderlecht samen..
Club wordt op eigen veld toch door iedereen weggezongen, niet ?quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:23 schreef Masanga het volgende:
![]()
![]()
![]()
Binnen een paar weken is het derby. Hopelijk gaan al die flauwzwarten eens met respect naar de derby toeleven. Overigens krijgen ze vanaf dit jaar slechts 1 tribune (zuid) meer toegewezen ipv 2. Volledig terecht uiteraard!
Enkel Europees of tegen A'lecht doen ze nog een efforke. T zijn mietjes geworden...quote:Op zondag 21 oktober 2007 04:52 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Club wordt op eigen veld toch door iedereen weggezongen, niet ?
Tegen 10 man. Terechte uitsluiting uiteraard, maar toen ze nog met 11 stonden, lagen ze niet onder.quote:
Dat is een volledig terechte analyse van jou uiteraard, al zou het al 0-1 gestaan hebben door onze Zimbabwaanse parel.quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tegen 10 man. Terechte uitsluiting uiteraard, maar toen ze nog met 11 stonden, lagen ze niet onder.
Dat moet je dan horen van een bende mongolen die bij een 5-0 de polonaise starten (niet dat het opvalt met hun 5 supporters) en "sporting kampioen" beginnen zingenquote:Op zondag 21 oktober 2007 12:30 schreef Masanga het volgende:
[..]
Enkel Europees of tegen A'lecht doen ze nog een efforke. T zijn mietjes geworden...
Nujah, die gifkikkers hebben nog nooit in hun bestaan deftig voetbal, laat staat een goed resultaat, gezien ... ze moeten zich toch op iets kunnen afreageren hé? Als je al de verstandelijke vermogens van een muis hebt, komt jaloezie snel opstekenquote:Op zondag 21 oktober 2007 15:11 schreef Saviola het volgende:
Wat een bullshit. Dan zou je denken, Sirkel speelt eens een goed seizoen met leuk voetbal dus dan hebben ze genoeg om over te praten, maar toch moet er weer gezeur richting Club komen.
Tsja, zo kennen we die van Sirkel weer zeker?
"god" zal daar snel weer persona non grata worden ...quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:08 schreef Heero87 het volgende:
Wat een ontstellend zwak AA Gent zeg...
Zestien ploegen? Daar vind je nooit een tweederdemeerderheid voor. Overtuig de degradatiekandidaten (en dat zijn in België toch steeds een hele hoop teams) maar eens om in te stemmen met het idee dat er niet twee, maar vier degradanten zullen zijn! En dan heb je nog tweede klasse, dat nooit zijn fiat zal geven omdat het dan zelf ook twee extra degradanten uit tweede zal moeten aanduiden...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Laat ons maar hopen dat ze dan maar naar dat idee van 16 ploegen gaan ipv dat idiote eerste voorstel met twee reeksen
Tjah, ik vind dat ze gewoon met 18 moeten blijven. Al die hervormingen zijn eigenlijk echt onzin. Het zijn trouwens vaak nog net die kleinere teams in eerste klasse die nog het meeste hun jeugdwerking laten renderen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:29 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Zestien ploegen? Daar vind je nooit een tweederdemeerderheid voor. Overtuig de degradatiekandidaten (en dat zijn in België toch steeds een hele hoop teams) maar eens om in te stemmen met het idee dat er niet twee, maar vier degradanten zullen zijn! En dan heb je nog tweede klasse, dat nooit zijn fiat zal geven omdat het dan zelf ook twee extra degradanten uit tweede zal moeten aanduiden...
Parasieten ... Leven op de kosten van een club maar wel geen 5 woorden kunnen zeggen zonder dat er 4 gaan over jaloezie en nijd tegenover Club.quote:"Club Brugge betaalt 93 % van de huur in Jan Breydel"
General Manager Filips Dhondt licht de werking en de perspectieven van Club Brugge toe
Op zondag 14 oktober hield de vzw Club Brugge zijn jaarlijkse Algemene Vergadering. Vanuit financieel, commercieel, sociaal, beleidsmatig en sportief standpunt werden de leden van de vzw ingelicht over de stand en de gang van zaken bij blauw-zwart, in een sfeer van openheid en optimisme. Vorige week en ook nog deze week trekt www.clubbrugge.be, die openheid door naar alle supporters, aan de hand van vraaggesprekken met een aantal van de sprekers van de Algemene Vergadering. Vandaag schetst general manager Filips Dhondt de algemene werking van de club en de perspectieven voor de onmiddellijke toekomst.
Filips Dhondt (44) was, sinds hij bij Club Brugge aan de slag ging in de lente van 2001, achtereenvolgens Algemeen Coördinator, Bedrijfsleider en sinds dit jaar General Manager.
“De structuur van Club Brugge als bedrijf werd de afgelopen jaren voortdurend verfijnd. Zo werd in de loop van vorig seizoen een nieuw organigram geïmplementeerd, dat een toch wel aanzienlijke omwenteling in de werking betekende. Cruciaal was de maand januari. Club kwam in een sportief dal terecht, sportleider Marc Degryse diende zijn ontslag in en de herstructurering die op dat ogenblik al grotendeels was uitgetekend is toen in versneld tempo doorgevoerd en door de Raad van Bestuur bekrachtigd. Daarbij werd de voordien eerder uitvoerende taak van de Raad van Bestuur omgevormd tot een beleidsmatige en strategische rol. Club Brugge evolueerde van een tweehoofdige structuur, bedrijf en sportclub, naar een piramidale structuur. Het is daarbij mijn taak om de operationele leiding te voeren over de vier departementen, plus de voorbereiding te doen van het strategisch werk van de Raad van Bestuur. Volgend op deze herstructurering werd, met de aanwerving van Luc Devroe als sportmanager en van Henk Mariman als hoofd jeugdopleidingen, de invulling verzekerd van twee posten binnen het departement sport (A-kern en jeugd). Deze nieuwe structuur, en de werking ervan, worden momenteel geëvalueerd. In november wordt hierover verslag uitgebracht bij de Raad van Bestuur.”
Eén van de vier departementen waarvan u de leiding heeft, “Project Nieuw Stadion”, is sinds de bekendmaking ervan (begin januari) nooit uit de actualiteit verdwenen.
“Club Brugge heeft een duidelijke koers gekozen. Over de noodzaak van het project om onze ambitie als club te kunnen waarmaken, zijn we vanaf de eerste dag heel open geweest. Wij willen als voetbalclub verder kunnen groeien, en onze infrastructurele beperkingen stremmen die groei. Vandaar het project waarmee we naar buiten gekomen zijn. Daar wordt sindsdien keihard aan gewerkt, en op geregelde tijdstippen communiceren wij over de stand van zaken. Zoals op 25 mei is gebeurd, daags voor de bekerfinale. En zoals op 28 september een laatste keer is gebeurd, toen een voorstel van de Vlaamse Bouwmeester openbaar werd gemaakt.”
Het infrastructurele vraagstuk is een tweesnijdend zwaard, want ondertussen moet Club kunnen blijven voetballen in Jan Breydel.
“Op 1 januari 2007 is in die optiek een nieuwe bruikleenovereenkomst voor zes jaar getekend. Deze bruikleenovereenkomst, met Stad Brugge als eigenaar en Cercle Brugge als medehuurder, is steeds opzegbaar mits een opzegperiode van 1 jaar. Ik wil er wel even op wijzen dat Club Brugge instaat voor liefst 93 procent van de huurgelden, tegenover slechts 7 procent dat door Cercle wordt betaald. Om de huidige accomodaties op peil te houden, doet Club de noodzakelijke investeringen. We hebben voorts ook geïnvesteerd in de uitbouw van de Zuidlounge als sfeervolle ontvangstruimte voor de commerciële formule “Top-7”. Bij elke thuiswedstrijd gaat het om 250 tot 300 mensen die we ontvangen."
Welke zijn de perspectieven van Club Brugge als bedrijf voor het werkjaar 2007-08 ?
“Gezien de toch wel tegenvallende sportieve resultaten van de voorbije seizoenen, heeft de Raad van Bestuur beslist om tijdens het voorbije tussenseizoen te investeren in de sportieve uitbouw en heropbouw. Iedereen beseft dat deze heropbouw tijd vergt en geduld, dat een nieuwe ploeg niet zomaar wordt bijeengekocht en in een handomdraai gevormd. Na de vroege Europese uitschakeling dit seizoen is er, ondanks de gezonde financiële toestand van Club Brugge, voorzichtigheid geboden. Wat betekent dat we creatief moeten werken en nadenken over mogelijke extra bronnen van inkomsten.”
U vertegenwoordigt Club Brugge ook bij vele vergaderingen binnen de KBVB en de Profliga, en op het Clubforum van UEFA.
“In Brussel lopen een aantal dossiers die belangrijke financiële implicaties kunnen hebben voor Club. Het tv-contract is in het derde en laatste jaar aanbeland. In april 2008 wordt een beslissing verwacht. Wij hebben daarin onze inbreng en kijken met interesse uit wat de diverse zenders zullen bieden, of dat voor de clubs meer of minder tv-geld betekent, hoe de verdeelsleutel tussen de diverse clubs evolueert. Anderzijds zijn er de voorstellen tot competitiehervorming, de mogelijke en door ons gesteunde invoering van kerstvoetbal. Ook bij de UEFA liggen mogelijke hervormingen van de Europese competities vanaf 2009 ter studie. Wij houden scherp in de gaten of die mogelijke wijzigingen voor de Belgische clubs uitmonden in een makkelijker dan wel een lastiger kwalificatieparkoers. Via het Clubforum van UEFA hebben we ook daar een duidelijke inbreng.”
Waar heb je die bullshit gehoord? Ik denk dat Brugge te klein gaat zijn dan ...quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:23 schreef Masanga het volgende:. Overigens krijgen ze vanaf dit jaar slechts 1 tribune (zuid) meer toegewezen ipv 2. Volledig terecht uiteraard!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |