een sony dslrquote:Op zaterdag 17 april 2010 16:19 schreef Fredo55 het volgende:
Als ik mijn spiegelreflex (Sony a200) aanzet, gaat de lens lopen trillen.
Iemand die ervaring hier mee heeft?
Ik baal behoorlijk, binnenkort heb ik een bruiloft en een reis naar Rome.
Een echte "My First Sony"quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:19 schreef Fredo55 het volgende:
Iemand die ervaring hier mee heeft?
Ik baal behoorlijk, binnenkort heb ik een bruiloft en een reis naar Rome.
Deze opmerking heeft nut omdat?.... Sony dSLR is gewoon Minolta onder een andere naam, en die maken gewoon goede camera'squote:
quote:Op zondag 18 april 2010 10:59 schreef Kremers het volgende:
[..]
Deze opmerking heeft nut omdat?.... Sony dSLR is gewoon Minolta onder een andere naam, en die maken gewoon goede camera'sZelf heb ik ook een a200.
normaal heb je een lens die de trilling die je zelf maakt opvangt, niet 1 die het gaat genereren.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:19 schreef Fredo55 het volgende:
...................
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
moet ik in een en software topic nu inhoudelijk reageren op hardware vragen?quote:Op zondag 18 april 2010 12:30 schreef Kremers het volgende:
Misschien moet je beter leren lezen: Hij gaat trillen wanneer hij hem aanzet, garantiegeval dus. Ik heb daar namelijk geen last van.
Waar jij het over hebt is beeldstabilisatie, iets wat overigens in de body zit bij Sony dSLR's.
Merk nerd's
Het gebeurt als de foto's geimporteerd zijn en ik ze zelf aanklik om te bekijken. Hij laat dan eerst het origineel zien en zodra hij het histogram berekend heeft, de nieuwe versie. Ik krijg het idee dat het een soort autocorrectie is omdat overbelichte foto's opeens onderbelicht zijn en vale kleuren opeens gesatureerd, in vergelijking met digital photo professional (dat Canon zelf heeft meegeleverd en wat ik tot nu toe altijd gebruikte).quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:58 schreef Kremers het volgende:
Gebeurt dit nadat je de foto's geïmporteerd hebt?
Je camera maakt een JPG preview en voegt deze aan het RAW bestand toe, Lr negeert dit bestand en laat het RAW bestand zien dat alle camera instellingen niet bevat.
Kun je dus niet uitzetten.
Dat was ook het eerste dat in mij opkwam ja.quote:Op zondag 1 mei 2011 00:31 schreef Omniej het volgende:
Je zegt dat hij eerst het origineel laat zien en hij automatisch wordt aangepast als je erop klikt, maar is het eigenlijk niet andersom..?
Het kan zo zijn namelijk dat je eerst de JPG-preview ziet die in het rawbestand verwerkt zit; die kunnen immers heel snel geladen worden in het overzicht met thumbnails. Zodra je de foto activeert/opent, wordt pas de RAW zelf geladen en krijg je het origineel te zien.
Hij past niets toe tijdens importeren, geen presets, dan is het dus toch inderdaad wat jullie zeggen. Apart, want de 'nieuwe' versie is 9 vd 10 keer mooier dan de preview die canon me geeft. Nou, is dit ook weer opgelost. Bedankt heren!quote:Op zondag 1 mei 2011 00:31 schreef Omniej het volgende:
Je zegt dat hij eerst het origineel laat zien en hij automatisch wordt aangepast als je erop klikt, maar is het eigenlijk niet andersom..?
Het kan zo zijn namelijk dat je eerst de JPG-preview ziet die in het rawbestand verwerkt zit; die kunnen immers heel snel geladen worden in het overzicht met thumbnails. Zodra je de foto activeert/opent, wordt pas de RAW zelf geladen en krijg je het origineel te zien.
Zo niet: controleer dan even of er bij het importeren van de foto's in Lightroom onder 'Apply during import' een bepaalde preset aanstaat. Het kan ook zo zijn dat die preset al bepaalde wijzigingen in je RAW aanbrengt, en die wijzigingen dus inderdaad pas zichtbaar worden zodra je een foto activeert. (omdat de 1:1 preview met de LR-wijzigingen dan niet meer in de cache zit)
ik wilde net deze vraag stellen want ik wist dat die feature ergens zat, kon het niet vindenquote:Op zondag 1 mei 2011 18:00 schreef Omniej het volgende:
Je kan ook gewoon aangeven dat 'ie bijvoorbeeld weer de 1:1 previews van bepaalde foto's in moet laden (bij Library -> Previews -> Render)... Dat doe ik meestal als ik weer met een bepaalde map foto's aan de slag ga waarvan Lightroom geen previews meer heeft; eerst even de hele zooi 1:1 in laten laden om daarna wat vlotter te kunnen werken.
Leuke tip: selecteer de preset bij het importeren, hoef je er nooit meer aan te denkenquote:Op zondag 3 juli 2011 21:44 schreef Schanulleke het volgende:
En prompt lukt het me wel. Laat bovenstaande vraag dus maar hangen.
Ik zal eens uitvogelen hoe dat moet.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:04 schreef freud het volgende:
[..]
Leuke tip: selecteer de preset bij het importeren, hoef je er nooit meer aan te denken.
Uiteraard.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:51 schreef Schanulleke het volgende:
Is het mogelijk om in Lightroom ook presets van anderen in te laden om zo je arsenaal effecten en bewerkingen uit te breiden?
Ik snuffel hier vaak tussen. http://lightroomkillertips.com/category/presets/quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:58 schreef Schanulleke het volgende:
En zijn er sites die goed zijn voor het vinden van die presets? M.a.w.: waar haalt de doorgewinterde Lightroomgebruiker die vandaan?
Als je alleen Lightroom hebt, kan dat volgens mij niet. Als je Photoshop ook hebt, kun je gewoon de verschillende foto's in LR selecteren, rechts klikken en 'Merge to panorama in PS' doen, dan plakt PS de boel aan elkaar en zit te gemergede foto ook automatisch in je LR-bibliotheek.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:09 schreef Qlubtempo het volgende:
Hoe kan je in Lightroom van enkele opnames die overlap met elkaar hebben een 'panorama' maken?
Dank! Enigszins gelukt ...quote:Op zondag 10 juli 2011 15:48 schreef Omniej het volgende:
[..]
Als je alleen Lightroom hebt, kan dat volgens mij niet. Als je Photoshop ook hebt, kun je gewoon de verschillende foto's in LR selecteren, rechts klikken en 'Merge to panorama in PS' doen, dan plakt PS de boel aan elkaar en zit te gemergede foto ook automatisch in je LR-bibliotheek.
Maar dat gaat dus in principe buiten Lr om.
Net even getest en bij mij doet hij het zonder problemen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:07 schreef Schanulleke het volgende:
Hebben meer mensen hier problemen met het koppelen van hun Facebook account? Bij mij blijft hij tabs openen tot ik zowel Lightroom als browser heb afgesloten.
Ik denk dat je dit bedoelt:quote:Op woensdag 13 juli 2011 09:40 schreef Cryothic het volgende:
ik heb ook een vraagje...
je kan je bewerkingen bij mijn weten opslaan in de files, of in een lightroom-database.
maar waar kan je die keuze maken? Want ik kom het niet tegen.
Ik heb dat ooit gedaan met de correction-brush (heet dat ging geloof ik).quote:Op woensdag 13 juli 2011 17:10 schreef Qlubtempo het volgende:
Kan je in LR een bepaald onderwerp/achtegrond zwart-wit maken en de rest in kleur laten?
Op tweakers een verhaaltje:quote:Op zaterdag 10 maart 2012 08:52 schreef Schanulleke het volgende:
In de SC werd gisteren gemeld dat iemand hem geïnstalleerd had. Ik ben ook wel benieuwd, vraag me af of de meerwaarde groot genoeg is voor een nieuwe aanschaf.
Ja, maar ben niet verder gekomen dan 1 foto aanpassen.quote:
Ik ookquote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:45 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ja, maar ben niet verder gekomen dan 1 foto aanpassen.
Dus meer dan een paar sliders verslepen heb ik niet gedaan
Niet uitgeprobeerd, maar ik vermoed dat je foto's automatisch uit die map geïmporteerd worden zodra je LR opstart. Dat kan handig zijn als dat bijvoorbeeld je standaard fotomap met RAW-files is.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:03 schreef Cryothic het volgende:
Zo, even een aanvulling nu ik Lightroom opnieuw heb geinstalleerd, en alle opties doorloop (verse format en installatie.. was wel weer eens nodig.)
Ik zit onder "File"de optie:
Auto Import.
En die kan ik enable'n
En bij de settings een "Watched folder".
Is dat iets waar je wat aan hebt?
Ja, enige verschil is dat je zo te zien maar 1 map aan kunt geven, waar je bij lightroom elke willekeurige map op je pc kunt aangeven om te scannen.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Niet uitgeprobeerd, maar ik vermoed dat je foto's automatisch uit die map geïmporteerd worden zodra je LR opstart. Dat kan handig zijn als dat bijvoorbeeld je standaard fotomap met RAW-files is.
Automatisch pakt ie volgens mij idd de oude methode (zodat je settings niet ge-reset worden).quote:Op zondag 25 maart 2012 20:26 schreef Omniej het volgende:
Ah, dat zou kunnen kloppen inderdaad... Althans, het gaat in mijn geval ook om foto's die ik nog in LR3 heb geïmporteerd, en nu in LR4 dus voor het eerst bewerk, maar blijkbaar pakt hij dan dus nog steeds automatisch de 'oude' develop mode.
Ik ga binnenkort maar eens kijken of ik ze ook geconverteerd krijg.Thanks!
quote:
Met die brush kun je niet letterlijk iets inkleuren maar wel "plaatselijk" bijvoorbeeld saturatie, contrast en belichting en dergelijke aanpassenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:44 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Geen ideeik heb vandaag geen tijd gehad, ik ga het morgen even proberen. Thanks!
Tis gelukt!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:44 schreef HaJee het volgende:
[..]
[..]
Met die brush kun je niet letterlijk iets inkleuren maar wel "plaatselijk" bijvoorbeeld saturatie, contrast en belichting en dergelijke aanpassen
Voor scherm is 72 genoeg, voor drukwerk tussen de 150 en 300.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:34 schreef Mercan het volgende:
Misschien is deze vraag al eerder voorbij gekomen, maar kon het niet terugvinden.
Mijn vraag heeft betrekking op het Exporteren van een foto.
Standaard staat bij mij de Resolutie op 240 Pixels Per Inch.
Is dit de beste instelling?
Via: Ctrl + komma de importoptie-voorkeur aanpassen.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:27 schreef Roces18 het volgende:
weet iemand hoe je ervoor zorgt dat Lightroom niet meer opstart zodra je een sd of usb in je computer steekt.
idd, gewoon bij de import instellingenquote:Op zondag 20 mei 2012 15:27 schreef Roces18 het volgende:
Even inhaken, weet iemand hoe je ervoor zorgt dat Lightroom niet meer opstart zodra je een sd of usb in je computer steekt. Begint zo onderhand aardig irritant te worden.
Ah eindelijk. Heb al tijden al die opties afgestruind maar heb dit dialoogvenster nooit kunnen vindenquote:Op zondag 20 mei 2012 16:52 schreef Cryothic het volgende:
[..]
idd, gewoon bij de import instellingen
Super! Onder- en overbelichting is aanzienlijk beter te corrigeren dan versie 3.2 die ik voorheen gebruikte. De eerste versie van LR4 wilde wel eens crashen bij het importeren, maar met de laatste update heb ik daar geen last van gehad.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:12 schreef Schanulleke het volgende:
Hoe bevalt LR4 bij de mensen die het hebben? En hoe gladjes ging de upgrade?
Ik zag vandaag dat hij bij surfspot duurder is dan bij Adobe zelf, op basis van de educatieprijzen. Bizar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |