abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:47:57 #241
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53814465
Iedereen is de schuilkelder weer even uit
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_53814594
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:30 schreef athlonkmf het volgende:
is er eigenlijk een harde grens waar de dollar echt valt?
nee, die is er niet ... 'vallen' is gewoon een neerwaartse beweging...

de 'angst' die bestaat is dat er echter een bepaalde moment komt dat de 'plunge protection' domweg stopt omdat het te duur wordt en geen effect meer zal hebben .... met 'plunge protection' wordt gedoeld op gerichtte steunaankopen om koersen te steunen..
Er zijn veel aanleidingen om te geloven (onder meer uitlatingen van een belangrijke adviseur in 2000) dat dit in amerika domweg gebeurt door geld 'bij te drukken' en meer kredieten te verstekken... wat een levensgroot gevaar van hyperinflatie oplevert omdat het een domino-effect kan geven als de validiteit van de kredietverlenende instanties 'breekt', iets wat men recentelijk dus ook op de 'short-prime'-markt gezien heeft, de marjkt van risicovolle hypotheken.

Maar niemand kan precies voorspellen wanneer dat moment bereikt is, omdat het geen 'vaste grens' is.
behalve mensen die contacten hebben _binnen_ de centrale banken, en die eerder zouden kunnen doorkrijgen dat de VS ophoudt met 'plunge protection'...
Juist daarom zijn veel beleggers doodzenuwachtig, want _als_ dat gebeurt moet je als de donder uit die markt zijn want dan kunnene r klappen gaan vallen (echter, ook te vroeg uitstappen betekent veelal verlies nemen en dus zullen beleggers graag 'tot het gaatje' meegaan)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:05:47 #243
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53814792
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:46 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

In het topic is iig wel een bubbel geknapt. Een week geleden werd elke tick nog gepost door oa DemonRage en DonGorgon maar nu is het wat kalmer.
1.4043 (15.05uurCET)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53815842
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, die is er niet ... 'vallen' is gewoon een neerwaartse beweging...

Maar niemand kan precies voorspellen wanneer dat moment bereikt is, omdat het geen 'vaste grens' is.
behalve mensen die contacten hebben _binnen_ de centrale banken, en die eerder zouden kunnen doorkrijgen dat de VS ophoudt met 'plunge protection'...
Juist daarom zijn veel beleggers doodzenuwachtig, want _als_ dat gebeurt moet je als de donder uit die markt zijn want dan kunnene r klappen gaan vallen (echter, ook te vroeg uitstappen betekent veelal verlies nemen en dus zullen beleggers graag 'tot het gaatje' meegaan)

En wat betekent dat nou voor de aaseters? Alle beurzen donderen naar beneden. Als je nou al je geld nu opspaart en dan aandelen gaat kopen nadat het dal is bereikt, kan je dan flink winst maken?
Of worden de resterende valuta ook minder waard?

Wat als de dollar valt, en de euro hoog, kunnen bedrijven met de hoge eurowaarde veel amerikaanse aandelen opkopen of zo?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 16:17:23 #245
40566 Ericr
Livewrong
pi_53816190
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Er zijn veel aanleidingen om te geloven (onder meer uitlatingen van een belangrijke adviseur in 2000) dat dit in amerika domweg gebeurt door geld 'bij te drukken' en meer kredieten te verstekken... wat een levensgroot gevaar van hyperinflatie oplevert omdat het een domino-effect kan geven als de validiteit van de kredietverlenende instanties 'breekt', iets wat men recentelijk dus ook op de 'short-prime'-markt gezien heeft, de marjkt van risicovolle hypotheken.

Zo'n vreemde lijn volgt de valutagrafiek niet als onderdeel van de M1-component van de monetaire volumes in de USA.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:39:38 #246
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53817826

Zo te zien is er nog steeds sprake van een hoge geldgroei in de VS. Dit zal denk ik niemand erg verbazen.
De VS draaien op cheap: oil, credit en grondstoffen.
Het tijdperk van goedkope olie en grondstoffen is over dus dan maar nog meer goedkoop crediet daarvoor in de plaats.
Het is imo de laatste stuiptrekking van een failliete staat.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_53818099
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:46 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

In het topic is iig wel een bubbel geknapt. Een week geleden werd elke tick nog gepost door oa DemonRage en DonGorgon maar nu is het wat kalmer.
1.4088!
pi_53818661
Inmiddels de 1.41 weer bereikt, einde daling?
Ich bin der Führer.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:28:22 #249
38496 Perrin
pi_53818929
Daar is even een flinke terugval, idd.
pi_53823318
Een klein beetje off-topic, maar ik zit hier in Turkije aan te kijken tegen een waardevermindering van de euro van inmiddels tegen de 10% ten opzichte van de Turkse Lira. Ik heb daar wat dubbele gevoelens over, want de waarde van mijn pand stijgt daardoor wel fors, maar tegelijkertijd kan ik minder doen van de huuropbrengst want mijn huurovereenkomsten zijn in euro.
pi_53823957
De eu is denk ik opgehouden dollars op te kopen het gaat weer hard de 1.42 komt weer in zicht maar zal denk ik minder hard gaan (of juis heel rap)
pi_53829338
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:39 schreef digitaLL het volgende:
Volledig mee eens. Zoals al 's eerder opgemerkt, interessant om te zien hoe een supermacht ten onder gaat; zonder dat ze het zelf door hebben.
pi_53829733
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:00 schreef japojapo16 het volgende:
De eu is denk ik opgehouden dollars op te kopen het gaat weer hard de 1.42 komt weer in zicht maar zal denk ik minder hard gaan (of juis heel rap)
ik denk niet dat het de EU is geweest, want stiekem is de stijgende euro nog geen echt probleem.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 07:09:17 #254
38496 Perrin
pi_53830122
Ter vergelijking, Dollarkoers van de Austrialian Dollar:
pi_53830162
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 02:09 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Zoals al 's eerder opgemerkt, interessant om te zien hoe een supermacht ten onder gaat; zonder dat ze het zelf door hebben.
zo'n vaart loopt het niet.
en als het wel gebeurt gaan Europa en China er in mee als afzetmarkt V.S. wegvalt.
dus als het echt moet zal de hele wereld proberen een failliet van Amerika te voorkomen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  woensdag 10 oktober 2007 @ 08:33:21 #256
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_53830599
Maar is dat failliet wel te voorkomen en is al de moeite die erin wordt gestoken niet alleen maar uitstel van de executie?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_53830706
dat is niet te verkomen het zal gebeuren want amirika wil niet veranderen
pi_53830731
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 02:09 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Kun je dat ook onderbouwen? Er zijn behoorlijk wat (Westerse) landen die er slechter voor staan en de VS heeft natuurlijk ook al veel ergere periodes dan deze overleeft.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:02:26 #259
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53830975
Een groot gedeelte van de groei van de VS kun je toeschrijven aan demografische ontwikkelingen (meer inwoners->meer consumptie, dus meer groei). Als je BBP per hoofd van de bevolking uitrekent dan ziet de situatie EU-VS er heel anders uit.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53834710
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:02 schreef gronk het volgende:
Een groot gedeelte van de groei van de VS kun je toeschrijven aan demografische ontwikkelingen (meer inwoners->meer consumptie, dus meer groei). Als je BBP per hoofd van de bevolking uitrekent dan ziet de situatie EU-VS er heel anders uit.
en vervolgens nog eens naar gewerkt uur
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 10 oktober 2007 @ 13:47:19 #261
pi_53837730
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en vervolgens nog eens naar gewerkt uur
Ik heb ergens gelezen dat ze in Amerika geen vakanties hebben. In ieder geval geen betaalde.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53839762
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen dat ze in Amerika geen vakanties hebben. In ieder geval geen betaalde.
Jawel, maar meestal maar 2 weken per jaar.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:29:26 #263
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53840224
ze hebben overigens wel meer losse vrije dagen dacht ik.
pi_53842599
De TT klopt weer.
pi_53842715
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 07:27 schreef Caesu het volgende:

[..]

zo'n vaart loopt het niet.
en als het wel gebeurt gaan Europa en China er in mee als afzetmarkt V.S. wegvalt.
dus als het echt moet zal de hele wereld proberen een failliet van Amerika te voorkomen.
Ik neig toch meer naar een beeld dat dat voor de EU wel mee gaat vallen, aangezien ruim 80% binnen de EU verhandeld wordt. Ik zie niet in waarom van de 20% die buiten de EU gaat, waarvan dus een deel naar de VS, wij net zo hard een trap in de ballen krijgen als de VS? Of heeft dat te maken met alle AEX bedrijven die grote belangen in de VS hebben en de pensioenfondsen enzo die daar geïnvesteerd hebben?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:33:12 #266
pi_53843959
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:31 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik neig toch meer naar een beeld dat dat voor de EU wel mee gaat vallen, aangezien ruim 80% binnen de EU verhandeld wordt. Ik zie niet in waarom van de 20% die buiten de EU gaat, waarvan dus een deel naar de VS, wij net zo hard een trap in de ballen krijgen als de VS? Of heeft dat te maken met alle AEX bedrijven die grote belangen in de VS hebben en de pensioenfondsen enzo die daar geïnvesteerd hebben?
Dat is toch maar fictief geld. Als je die pensioenen nu wilt cashen dan kan dat niet omdat heel Amerika leeft op leningen. Ik denk dat het weinig uitmaakt of Amerika economisch in elkaar klapt of overleeft op fictief kapitaal.

Een crash maakt duidelijk dat we minder rijk zijn dan we dachten en zet iedereen misschien weer flink aan het werk. Als je het goed aanpakt kan het voordelig uitpakken voor de EU.
pi_53850583
1.4147op dit moment hij stijgt weer rap naar een snelle daling
pi_53851963
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:39 schreef digitaLL het volgende:

Zo te zien is er nog steeds sprake van een hoge geldgroei in de VS. Dit zal denk ik niemand erg verbazen.
De VS draaien op cheap: oil, credit en grondstoffen.
Het tijdperk van goedkope olie en grondstoffen is over dus dan maar nog meer goedkoop crediet daarvoor in de plaats.
Deze cijfers zijn ziek. Sinds de Amerikaanse overheid gestopt is met het officieel publiceren van de geldgroeicijfers is het bijdrukken van geld de fucking pan uitgerezen. Bijna een verdubbeling ten opzichte van anderhalf jaar gelden.
pi_53852083
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 23:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Deze cijfers zijn ziek. Sinds de Amerikaanse overheid gestopt is met het officieel publiceren van de geldgroeicijfers is het bijdrukken van geld de fucking pan uitgerezen. Bijna een verdubbeling ten opzichte van anderhalf jaar gelden.
quote:
The Federal Reserve ceased publishing M3 statistics in March 2006, ostensibly because it costs a lot to collect the data but doesn't provide significantly useful information.[1] The other three money supply measures continue to be provided in detail.

In an effort to reverse this change, Congressman Ron Paul introduced the now expired H.R.4892[2] on March 7th, 2006, and subsequently sponsored H.R.2754[3][4] on June 15th, 2007 which has been referred to the House Committee on Financial Services.
http://en.wikipedia.org/wiki/M1_monetary_aggregate#United_States
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:21:45 #270
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53852453
Eui, pberends, hou je huizentopic eens in de gaten. De pleuris begint nu zo'n beetje *echt* uit te breken op de amerikaanse huizenmarkt.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')