Iedere 4 jaar alle kennis en ervaring overboord gooien. Is Amerika op die manier een christelijk-fundamentalistsiche terror-dictatuur geworden?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:17 schreef StefanP het volgende:
1. Er wordt altijd een coalitie gevormd; het is godsonmogelijk om een echte regering op te zetten die daadkracht heeft. Water bij de wijn, poldermodellen, tegemoetkomingen, enz, enz. Uiteindelijk blijft er niets over behalve een grijs gedrocht dat enkel in naam afwijkt van vorige coalities, want op elk ander gebied zijn ze keurig in pas gaan lopen om elkaar -en de achterban- maar niet boos te maken.
Dit betekent niet dat er minder partijen hoeven te zijn, maar wel dat er bijvoorbeeld op een andere wijze een winnaar verkozen dient te worden o.i.d.
2. Het maakt geen worst uit wat een kabinet wil, want de linkse ambtenaartjes doen toch wat ze zelf willen. Dit is er ook debet aan dat er geen enkele noemenswaardige verandering plaats heeft gevonden in de afgelopen kabinetten, ook al klaagt men zoveel dat 'rechts' aan de macht was/is. Wat er dient te gebeuren, is dat -op z'n Amerikaans- het kabinet z'n eigen ambtenaren meeneemt die ervoor zorgen dat beslissingen van het kabinet ook echt uitgevoerd worden.
Je hebt geen verstand van zaken.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iedere 4 jaar alle kennis en ervaring overboord gooien. Is Amerika op die manier een christelijk-fundamentalistsiche terror-dictatuur geworden?
Op zich geen nieuw idee. De liberale traditie ging er jarenlang prat op.quote:Hoe zijn voorstellen als “Stop met het betalen van politici.” er doorgekomen?
Goed argument. Ik ben om.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je hebt geen verstand van zaken.
Dat was nog voor de tijd dat het (meer dan) fulltime banen waren, gok ik?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Op zich geen nieuw idee. De liberale traditie ging er jarenlang prat op.
Een paar dagen bedenktijd. Dat is nog altijd een langere tijd dan de gemiddelde stemmer bij een referendum investeert in het uitdiepen van het onderwerp. Lang leve de diepgang van directe democratie.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:47 schreef Perrin het volgende:
Eh, Pool.. deze voorstellen zijn met nauwelijks filtering/selectie in een paar dagen verzameld.. Daar kun je ook niet al teveel van verwachten. Het initiatief vind ik wel leuk, alleen jammer dat het zo haastig gaat en dat er weinig mensen de kans hebben gekregen er serieus en uitgebreid op te reageren.
Waarom moet ik per se drie stellingen kiezen?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:36 schreef Spuyt12 het volgende:
Overigens is de stemronde op WZDB al begonnen! http://www.wijzijndebaas.nl/page/stellingen
Mja, toen politiek nog slechts weggelegd was voor de rijken om zo belangenverstrengeling (dmv omkoping en focus op het eigen belang) te voorkomen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat was nog voor de tijd dat het (meer dan) fulltime banen waren, gok ik?
Dat is echt geniaal, dat niemand dat ooit eerder heeft bedacht.quote:Ministers moeten solliciteren bij de plenaire Tweede Kamer op basis van een vacature, zodat de ongeschreven regel dat de grote partijen een regering mogen samenstellen kan verdwijnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |