abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:12:08 #251
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53723222
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:10 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Weinig krediet krijgt hij, voor iemand die zoveel goeds voor je betekent als je hebt geschetst in dit topic. Nu zal jouw redenering wel zijn dat dat aan jou ligt, aan jouw ervaringen, en niet aan hem. Maar deze gedachte heb je waarschijnlijk niet letterlijk aan hem verteld, terwijl je wel verzucht wel dat je hoopt dat je hem duidelijk hebt kunnen maken wat hij voor jou betekent - dat je van hem houdt..

Zoiets van: Met mijn rechteroog vertrouw ik hem blind, maar met mijn linkeroog hou ik in de gaten of hij er niet toch op los gaat meppen?
Ik heb het wel helemaal aan hem vertelt en hij weet hoe het zit. Hij weet ook, maar dat wist hij al langer, dat ik altijd met een soort angst zit. Dat viel ook niet te ontkennen. Een complete verrassing was het niet voor hem, alleen hij vindt het jammer dat we het zo hebben laten lopen. Tussen de middag heeft hij mij weer gebeld, dat-ie wel vrienden wilt blijven, daar ben ik heel erg blij mee. Nu hopen dat het ooit weer zo wordt als het was.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:16:25 #252
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53723315
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:52 schreef LadyXochi het volgende:
Goed punt, Roquefort. Misschien is TS vaker mishandeld in haar leven? Is trouwens ook een feit dat sommige vrouwen gewoon voor foute mannen bijven vallen... Zijn ook meestal vrouwen die zichzelf wegcijferen. Vrouwen die vinden dat ze het ongeluk waar ze mee te maken krijgen ook wel verdienen. Hmmm.. klinkt bekend, TS?
Het klopt grotedeels wel. Al moet ik zeggen dat mijn laatste vriendin en hij eerder het tegenover gestelde van dit spiraal zijn. Zeker toen ik jonger was heb ik hele foute verkeringen gehad. Overigens vind ik niet dat ik het verdien, anders had ik me er niet tegen verzet en werd ik nogsteeds geslagen, anders had ik keuze niet gemaakt om nieuwe vrienden en een nieuwe omgeving te zoeken. Nu heb ik wel door dat ik beter verdien, misschien ben ik nog (emotioneel)onevenwichtig, maar ik accepteer het absoluut niet meer.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:19:27 #253
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53723390
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 22:16 schreef MMach het volgende:
Hmm, tja, ik kan natuurlijk niet voor alle mannen spreken, maar ik denk dat het merendeel voldoende is opgevoed om te weten dat je een vrouw niet slaat.
Ik kan begrijpen dat je vriend pissed is (maar pissed is niet het juiste woord, hij zal vooral geschrokken zijn als hij het niet zag aankomen). Hij zal wel beseffen dat het voor hem ook geen ideale situatie zou zijn later. Dat kan je later wel even vermelden in een gesprek met hem.
Ik vrees dat je negatieve ervaringen met mannen ook veel remmingen bij jou hebben veroorzaakt. Misschien dat je daarom zoals Erodome komt aan te geven je vooral de bescherming (wederom, niet het perfecte woord, je voelt je waarschijnlijk veiliger bij een vrouw omdat je niet verwacht dat ze je iets zou aandoen) zoekt bij de vrouw. Als dat zo is, of je hebt toch ergens het gevoel dat dat zo is, dan zijn daar inderdaad mensen voor. Ik ben niet op de hoogte van de mogelijke hulp-instanties op dat vlak, maar ze bestaan zeker.
In elk geval is het nu een goed moment om dat soort hulp te zoeken.
Het klopt dat de meeste mannen niet zo zijn, rationeel gezien weet ik dat ook. En tja... ik denk dat het wel klopt dat ik bij mannen altijd een soort angst of remming voel. Echt ontspannen kan ik me niet bij mannen. Misschien moet ik er inderdaad wat mee doen, maar misschien leert de tijd me ook veel.
pi_53725520
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 22:12 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Maar ik weet het niet zeker. Het is niet eens zeker te zeggen of ik wel eens echt verliefd ben geweest. Het staat wel vast dat een vrouw me een veiliger gevoel geeft. Maar ja... ook dat is niet iets om een relatie mee te onderbouwen.
[..]

Die jongen is de enige man waarbij ik me in zekere zin veilig voel. BIj andere zit ik toch nog wel in een soort vlucht of vecht systeem, of het nou nodig is of niet. Maar goed... ook dit is een kwestie van schoppen en niet zeuren. Angst is er om te negeren
[..]

Ja, dat heb ik. Alleen het stond me absoluut niet aan. Ze willen voordurend je verhaal horen en daar heb ik geen trek in. Het past prima in mijn hoofd.
Je verwerkt het wel goed, je moet alleen nooit een relatie beginnen tenzij je echt verliefd bent en met die persoon dolgraag naar bed wil om lekker samen te sexen. Dan ben je gelukkig en goed bezig
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:31:47 #255
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53726217
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:52 schreef LadyXochi het volgende:
Goed punt, Roquefort. Misschien is TS vaker mishandeld in haar leven? Is trouwens ook een feit dat sommige vrouwen gewoon voor foute mannen bijven vallen... Zijn ook meestal vrouwen die zichzelf wegcijferen. Vrouwen die vinden dat ze het ongeluk waar ze mee te maken krijgen ook wel verdienen. Hmmm.. klinkt bekend, TS?

Dat is overigens niet beperkt tot vrouwen.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
  zondag 7 oktober 2007 @ 18:25:52 #256
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53770334
Even een kleine up to date: Gisteren heb ik hem een mailtje gestuurd met extra uitleg en gevraagt of mij me kon vergeven en gewoon vrienden blijven. Vrij snel daarna belde hij me op, om te zeggen dat hij het compleet belachelijk vond dat ik hem vroeg me te vergeven en dat we zeker vrienden blijven. Vandaag zijn we weer bij elkaar gekomen. We hebben goede kerkdiensten gehad, gezellig geluncht en een gezellige middag gehad.

Ikzelf was enorm opgelucht, en ik had het idee dat dit wederzijds was.

Desondanks weet ik absoluut nog niet wat ik met het idee liefdesleven aan moet...
pi_53770479
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:25 schreef boekenworm het volgende:
Even een kleine up to date: Gisteren heb ik hem een mailtje gestuurd met extra uitleg en gevraagt of mij me kon vergeven en gewoon vrienden blijven. Vrij snel daarna belde hij me op, om te zeggen dat hij het compleet belachelijk vond dat ik hem vroeg me te vergeven en dat we zeker vrienden blijven. Vandaag zijn we weer bij elkaar gekomen. We hebben goede kerkdiensten gehad, gezellig geluncht en een gezellige middag gehad.

Ikzelf was enorm opgelucht, en ik had het idee dat dit wederzijds was.

Desondanks weet ik absoluut nog niet wat ik met het idee liefdesleven aan moet...

Voorlopig even niets. Hoe oud ben je?
pi_53777927
quote:
Je hebt voorlopig genoeg issues op te lossen alvorens je een gezonde relatie aan kunt gaan
pi_53791213
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 16:12 schreef boekenworm het volgende:
hij vindt het jammer dat we het zo hebben laten lopen.
Helemaal mee eens. Dit was niet nodig geweest als jullie al in het begin, of eigenlijk vóór het begin, al in hadden gezien dat jullie basis (van elkaar houden als heel goede vrienden en met elkaar oud willen worden) niet voldoende was om een relatie op te baseren.
quote:

Komt nog wel. Er is pas sprake van een liefdesleven als er ook echt liefde in het spel is. En dat moet je niet proberen af te dwingen. En geloof me, als je later wel de ware (m/v) vindt, dan ben je zo blij dat je toch niet met je beste vriend getrouwd bent!
Assumption is the mother of all fuckups.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:38:51 #260
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_53817806
Tja... misschien hebben jullie wel gelijk. Gewoon wachten. Ik heb ook helemaal geen zin een relatie op het moment. Maar ach... het klinkt ook gelijk zo hopeloos.
pi_53818549
Nee hoor, niets hopeloos aan! Gewoon lekker je leventje leiden en je niet de druk maken. De liefde komt vanzelf wel, als je er voor open staat tenminste. Als je het probeert te forceren, kan het alleen maar ellende opleveren.

Relax. Geniet van het leven.
pi_54624092
Hoe is het nu met TS?
pi_54626167
Out of the closet ! Nu !
Niets menselijks is mij vreemd.
pi_54628548
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:14 schreef boekenworm het volgende:
Ook delen we hetzelfde geloof en willen we allebei naar deze principes leven.
Ik ben dol op hem en wil hem niet kwijt, maar verliefd ben ik niet en zal ik ook nooit worden.
Natuurlijk, homoseksualiteit is zondig, het is een verboden vrucht, die we moeten weerstaan.
Zelfverloochening hoort bij het geloof.
Ik zou eens naar de pastoor gaan, én naar een psycholoog, met dit soort kromme ideeën.

Zelfverloochening hoort bij het geloof Dat is een stuk kolder dat je jezelf hebt wijsgemaakt om de sociale druk om gelovig te blijven te verenigen met de sociale afkeuring waar je bang voor bent als je jezelf zou ontplooien.

Geef die stelling eens aan je pastoor en vraag of hij het geloof ook ziet als straf, en als test. Ik denk dat je een interessant standpunt te horen krijgt.

Geloof is wat je er zelf van maakt. Wat jij nu doet is het geloof overnemen zoals andere mensen zeggen dat het in elkaar zit. Alsof zij de wijsheid in pacht hebben. Alsof zij meer weten dan jij.

Je hebt een desctructieve levensinstelling en ik hoop dat je ooit inziet dat dit geen stabiele situatie is.
pi_54629798
Jaja, is allemaal al gezegd. TS heeft ook al gezegd dat ze tóch besloten hebben om deze 'relatie' niet door te zetten. Daarom nu ook mijn vraag hoe het met TS is.
pi_54631008
Dat homoseksualiteit zondig is, is zo'n ouderwetse gedachte..
Meid, volg je hart gewoon. Je zal nooit echt gelukkig worden met een man.
God zal het je wel vergeven. Zonde dat je je vorige relatie met een vrouw hebt verbroken.
Jij moet jouw keuzes maken in je leven, waarbij je je goed voelt. En je doet er niemand kwaad mee door een relatie met een vrouw te hebben. We leven nu in een hele andere tijd en weten veel meer dan vroeger. Ik denk niet dat de bijbel daar nog goed op aan sluit, dus ik zal zeker niet alles te letterlijk nemen of het op jouw manier te interpeteren.

[ Bericht 14% gewijzigd door -Strawberry- op 15-11-2007 18:26:37 ]
pi_54643548
*zucht*

Moeilijk he, lezen...

TS, reageer eens. Hoe is het nu met je?
pi_54651731
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:17 schreef LadyXochi het volgende:
*zucht*

Moeilijk he, lezen...

TS, reageer eens. Hoe is het nu met je?
Ik laat het lekker staan
pi_54654271
Mag
pi_54764326
Als ik mijn geaardheid in de doofpot zou stoppen zou ik dood ongelukkig zijn. Dit ben jij ook, dat weet ik zeker. Accepteer je geaardheid of sluit jezelf op bij de nonnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')