.....quote:Op donderdag 27 september 2007 14:23 schreef michiel5 het volgende:
I thought FOK! was a dutch forum, well I must be mistaken then.
Kom op man, vertaal het eerst eens eventjes....
Verder mooie poging om een conspiracy te ontkrachten, maar dit is is waar tot in lengte der dagen duscussie over blijft, net als de dood van Kennedy bijvoorbeeld.
Je hebt een puntje met de vertaling, alleen lijkt me dat een beetje veel werk als je het mooi in het Engels hebt opgeschrevenquote:Op donderdag 27 september 2007 14:32 schreef michiel5 het volgende:
Eens, maar op een nederlads forum lijkt het me verstandig om in het nederlands te posten
Verder trouwens een goed verhaal waar weinig tegen is in te brengen, hoewel er wel omstandigheden rond 9/11 zijn die op zijn minst vreemd zijn.
Namen van de kapers niet op de passagierslijsten
Geen lijken bij de "crash" in Pensylvania
Intacte paspoort bij Ground Zero
enz.
dit was inderdaad slechts een topic voor dit specifieke artikel, de discussies kunnen in jouw topic. van mij mag dit topic dus op slot. het is misschien leuk ter informatie.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:35 schreef Terecht het volgende:
[..]
Je hebt een puntje met de vertaling, alleen lijkt me dat een beetje veel werk als je het mooi in het Engels hebt opgeschreven.
Voor de rest zou ik je willen verwijzen naar [9/11] Meningen en argumenten #1 - een herstart! daar kun je je spuisels over 9/11 kwijt![]()
offtopicquote:Op donderdag 27 september 2007 14:46 schreef Salvad0R het volgende:
Stomme conspiracy gelovers
19 grotnegers die vanuit Afghanistan plotten dat NORAD niet meewerkt en 75 % van hun targets geraakt worden.. is nog wel de grootste nonsens-conspiracy ooit.
quote:Op donderdag 27 september 2007 14:50 schreef IkWilbert het volgende:
misschien een samenvatting?
Onzin, geen enkele boeing heeft een comp0utersysteem dat de bewegingen van het vliegtuig tegenhoudt of beïnvloed. Airbus heeft wel zo'n soort systeem (envelop protection)quote:Op donderdag 27 september 2007 14:54 schreef Buschetta het volgende:
Goed verhaal. Ik vlieg zelf ook. Het enige wat mij altijd dwars zat is dat een van de toestellen een bocht maakte die standaard niet mogelijk is bij een boeing. Door de computer wordt het toestel gestabiliseerd. Het kost minstens een uur om dat systeem offline te halen.
tja, aangezien zo een beetje alle conspiracy sites ook in het engels zijn en als bewijs worden voorgedragen, lijkt het mij toch acceptabel om ook een engels geschreven stukje hier te plaatsen. globalisering!quote:Op donderdag 27 september 2007 14:32 schreef michiel5 het volgende:
Eens, maar op een nederlads forum lijkt het me verstandig om in het nederlands te posten
Verder trouwens een goed verhaal waar weinig tegen is in te brengen, hoewel er wel omstandigheden rond 9/11 zijn die op zijn minst vreemd zijn.
Namen van de kapers niet op de passagierslijsten
Geen lijken bij de "crash" in Pensylvania
Intacte paspoort bij Ground Zero
enz.
daar zou ik mijn artikel nog een paar keer voor moeten reviewen voor ik het daar naar opstuur, er staan nog wat spelfouten in, en er staan dingen in waarvan ik wel weet dat ze juist zijn, maar die je toch echt verder dient te onderbouwen voordat je het als een correct artikel kunt opsturen. mijn reactie is op dit moment wat het is, een correspondentie aan de hand van een artikel geplaatst op internet.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:43 schreef morphinum het volgende:
Thnx, mooi, interessant en leerzaam stukje.
En ik heb geen moeite en problemen met Engelse stukjes op Fok.
Misschien kun je je stukje ook opsturen aan Skepsis. Die hebben blijkbaar een stukje over de conspiracy-theorie geschreven in hun laatste nummer:
http://www.skepsis.nl/cover.html
Het oorspronkelijke artikel en jouw reactie gaan ieg. in mijn 'conspiracy dossier'![]()
..even de quote weggehaald...![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_envelopequote:Op donderdag 27 september 2007 15:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Onzin, geen enkele boeing heeft een comp0utersysteem dat de bewegingen van het vliegtuig tegenhoudt of beïnvloed. Airbus heeft wel zo'n soort systeem (envelop protection)
In een boeing en als het systeem uitstaat bij airbus, wat ech tene kwestie is van een paar knoppen, kun je elke bocht maken die je wil, van o tot bijna 90 graden, op elke snelheid, en elke hoogte.
hij had inderdaad een reply gestuurd. ik heb dit echter vorig jaar gedaan en ik zoek me ellendig naar zijn reply. het was in de trend dat zijn artikel ooit begon als een email naar een vriend van hem. verder vond hij het niet nuttig om met mij te discussieren tenzij ik alles had gelezen op een pilotensite (volgens mij pilotsfortruth of pilots911 o.i.d.), waar o.a. op de voorpagina een link stond naar loose change.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:45 schreef Terecht het volgende:
Mooi stukje Cyclonis, heeft de schrijver van het artikel dat jij onderuit hebt gehaald nog gereageerd op jouw kritiek?
Goeie vraag, die in het geval van Hanjour door de FAA onbeantwoord blijft.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:14 schreef Cyclonis het volgende:
I see no reason to believe that he was incompetent to fly an airplane simply because someone uttered "He could not fly at all". If this were true then why did the FAA grant him his pilot certificate?
quote:Federal Aviation Administration records show he obtained a commercial pilot's license in April 1999, but how and where he did so remains a lingering question that FAA officials refuse to discuss. His limited flying abilities do afford an insight into one feature of the attacks: The conspiracy apparently did not include a surplus of skilled pilots.
After three sessions in a single-engine plane, the school decided Hanjour was not ready to rent a plane by himself.
http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn?pagename=article&node=&contentId=A59451-2001Oct14¬Found=true
quote:So, to sum up. Hani Hanjour, took a 757, with zero time in type, did the maneuver described above, a 400 knot 330 degree sprialing dive at 2500 fpm, only gaining 30 knots, then 30 knots more descending from 2200 feet at full power, with a very steady hand as to not overshoot or hit the lawn, inside ground effect, at 460 knots impact speed, but was refused to rent a 172 cause he couldnt land it at 65 knots?
http://pilotsfor911truth.org/pentagon.html
Maar voor 1 van hen i.i.g wel.quote:All of the above requirements are not so hard to meet with some training.
Veel info over de vliegkunsten van de kapers:quote:Hanjour, always an uncertain pilot, showed up at flight school in Bowie, Md. Three times, he attempted to rent a plane. Each time, a different instructor took him on a test flight and deemed him incompetent to fly alone.
http://911review.org/brad(...)ht_school_names.html
Uitgebreide OP , zal er zeker verder op in gaan.quote:"Months before Hani Hanjour is believed to have flown an American Airlines jet into the Pentagon, managers at an Arizona flight school reported him at least five times to the FAA.
They reported him not because they feared he was a terrorist, but because his English and flying skills were so bad...they didn't think he should keep his pilot's license.
En van hem werd gezegd; "could not fly alone, could not handle basic air maneuvers " etc..quote:"Among the five hijackers aboard American Airlines Flight 77, Hani Hanjour was the sole individual who FAA records show completed flight training and received FAA pilot certification. Hanjour received his commercial multi-engine pilot certificate from the FAA in March 1999. He received extensive flight training in the United States including flight simulator training, and was perhaps the most experienced and highly trained pilot among the 9/11 hijackers.
Als je werkelijk vliegt zoals je zegt, dan moet je weten dat de flight envelop geen belemmering geeft om bochten te maken. Ook tijdens de daling heeft een flight envelop weinig te maken met welke snelheden je kunt vliegen.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:25 schreef Buschetta het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_envelope
Onmogelijke daling op het pentagon i.i.g
quote:Flying outside the envelope is possible, since it represents the straight-and-level condition only.
ge het gewoon ff lekker lezenquote:Op donderdag 27 september 2007 17:02 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
* emileuitapeldoorn wacht op vertaling
quote:Op donderdag 27 september 2007 14:48 schreef bijdehand het volgende:
Je kan het voor dit topic toch vertalen?
quote:Op donderdag 27 september 2007 17:02 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
* emileuitapeldoorn wacht op vertaling
quote:Op donderdag 27 september 2007 14:23 schreef michiel5 het volgende:
Kom op man, vertaal het eerst eens eventjes....
Om te beginnen heb ik me niet echt verdiept in het hele JAA brevetten verhaal aangaande de kapers, maar ik weet wel dat het engels spreken nauwelijks van belang was om je brevet te halen.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:01 schreef Resonancer het volgende:
Waarom meld je dit eigenlijk niet ? Het lijkt er nl sterk op dat men Hanjou willens en wetens zijn brevet wilde laten houden.
Ik bedoel hier de daling.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:41 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als je werkelijk vliegt zoals je zegt, dan moet je weten dat de flight envelop geen belemmering geeft om bochten te maken. Ook tijdens de daling heeft een flight envelop weinig te maken met welke snelheden je kunt vliegen.
Een flightenvelop geeft aan aan wat voor condities je vliegtuig kan voldoen in level flight. Dus welke hoogte hij kan halen, en welke snelheid hij daarop kan vliegen, zowel maximum als minimum (Vne en Vs, beide moeten je bekend voorkomen als vlieger). Het zegt niets over daalsnelheden, bochten of draaisnelheden.
je eigen bron zegt immers:
[..]
Ik denk niet dat alleen het slechte Engels aanleiding was om de FAA tot 5x toe te wijzen op Hanjour.quote:Op donderdag 27 september 2007 18:02 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Om te beginnen heb ik me niet echt verdiept in het hele JAA brevetten verhaal aangaande de kapers, maar ik weet wel dat het engels spreken nauwelijks van belang was om je brevet te halen.
Toen ik in 94/95 in Florida een gedeelte van mijn opleiding volgde, werden er in het zelfde trainingscentrum tientallen, zo niet meer Koreaanse jongens opgeleid om op de grote jets van korean air te gaan vliegen.
Deze jongens stonden op het punt om hun examen af te nemen, en ik kon absoluut geen gesprek in het engels met ze aanknopen. Op die school gingen talloze verhalen rond over deze jongens en de voorvallen die ontstonden door hun gebrek aan kennis van de engelse taal.
Ik heb persoonlijk twee Koreanen rondgevlogen die net binnen gekomen waren en kaartjes bij hun hadden met steekwoorden om ons duidelijk te maken dat ze graag eens mee wilden vliegen om zo " te wennen" aan de Amerikaanse luchtverkeersleiding. Er kwam geen goed engels woord uit. Nu was dat aan het begin van hun training, maar je maakt mij niet wijs dat hun engels in 5-6 maand erg vooruit gaat en toch gingen ze na die 5-6 maand allemaal met een papiertje op zak terug naar Korea....
quote:Instructors at a flying school in Phoenix, Arizona express concern to Federal Aviation Administration (FAA) officials about the poor English and limited flying skills of one of their students, Hani Hanjour.
quote:"Months before Hani Hanjour is believed to have flown an American Airlines jet into the Pentagon, managers at an Arizona flight school reported him at least five times to the FAA.
They reported him not because they feared he was a terrorist, but because his English and flying skills were so bad...they didn't think he should keep his pilot's license.
In de daling kun je zo hard gaan als je zelf wilt, totdat er kreukels in je vleugels verschijnen. (kenmerkend als je een te hoge snelheid vliegt) Bochten maken tijdens het dalen verhoogt de stress op, voornamelijk, de vleugels, zodat deze kreukels eerder verschijnen. Deze kreukels zijn een teken dat de structurele grens bereikt is en er mogelijk meer schade zal ontstaan. Maar zeker bij de nieuwere vliegtuigen ligt dit punt vrij hoog en dan nog vliegt het toestel door. Maar niets belemmert je om zo hard of zacht te vliegen als jij wil. Ook het bochtenwerk wordt niet tegengehouden, maar eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat het lastiger wordt met hogere snelheden, net zoals een bocht met de auto ook lastiger wordt op hoge snelheid.quote:Op donderdag 27 september 2007 18:03 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik bedoel hier de daling.Trouwens ik vlieg natuurlijk geen commerciele toestellen dus dat van die stabilisatie had ik een keer gehoord van een vliegenier.
quote:Further, it is known that the craft impacted the Pentagon's ground floor. For purposes of reference: If a 757 were placed on the ground on its engine nacelles (I.e., gear retracted as in flight profile), its nose would be almost 20 above the ground! Ergo, for the aircraft to impact the ground floor of the Pentagon, Hanjour would have needed to have flown in with the engines buried 10-feet deep in the Pentagon lawn. Some pilot.
http://www.mindfully.org/(...)-Training13jun06.htm
Uh wat maakt het uit of je je brevet wel of niet hebt als je een kamikaze actie gaat uitvoeren. Waarom moet z'n kaper een brevet hebben uberhaupt. Kijk een paar lessen neem snap ik wel. Maar waarom een brevet?quote:Op donderdag 27 september 2007 16:01 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Goeie vraag, die in het geval van Hanjour door de FAA onbeantwoord blijft.
[..]
[..]
[..]
Maar voor 1 van hen i.i.g wel.
[..]
Veel info over de vliegkunsten van de kapers:
http://z10.invisionfree.c(...)x.php?showtopic=3550
Waarom meld je dit eigenlijk niet ? Het lijkt er nl sterk op dat men Hanjou willens en wetens zijn brevet wilde laten houden.
[..]
Dat vind ik zeker niet onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Uh wat maakt het uit of je je brevet wel of niet hebt als je een kamikaze actie gaat uitvoeren. Waarom moet z'n kaper een brevet hebben uberhaupt. Kijk een paar lessen neem snap ik wel. Maar waarom een brevet?
Of is het om "ons" te doen laten denken dat de kapers goede vliegers zijn. Waarom?
Om te kunnen oefenen bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 27 september 2007 19:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Uh wat maakt het uit of je je brevet wel of niet hebt als je een kamikaze actie gaat uitvoeren. Waarom moet z'n kaper een brevet hebben uberhaupt. Kijk een paar lessen neem snap ik wel. Maar waarom een brevet?
Of is het om "ons" te doen laten denken dat de kapers goede vliegers zijn. Waarom?
*ook benieuwd is*quote:Op donderdag 27 september 2007 14:45 schreef Terecht het volgende:
Mooi stukje Cyclonis, heeft de schrijver van het artikel dat jij onderuit hebt gehaald nog gereageerd op jouw kritiek?
als je even nadenkt snap je dat die motoren er op het laatste stuk zijn afgeslagen tegen de grond aan natuurlijk, en blijven heus niet aan het vliegtuig vast zittenquote:Op donderdag 27 september 2007 18:57 schreef Resonancer het volgende:
Teveel uitspraken van het artikel blijven onbeantwoord, dus ONTKRACHT vind ik n zware overdrijving.
[..]
En waarom is daar op het gras (en de video) dan niks van te zien ? En wanneer zijn die motoren er dan afgeslagen? Toen het vliegtuig de lantaarnpalen raakte of later?quote:Op donderdag 27 september 2007 23:21 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
als je even nadenkt snap je dat die motoren er op het laatste stuk zijn afgeslagen tegen de grond aan natuurlijk, en blijven heus niet aan het vliegtuig vast zitteneen vliegtuig vliegt nog wel een aardig stukje door zonder motoren hoor, zeker dat kleine stukje vanaf het moment dat hij zo laag zat.
Mwaah, ik heb diezelfde Koreanen ook dingen zien doen waarbij ik blij was dat ik nog op de grond stond, en niet in de lucht. Ondermeer landen op taxibanen in plaats van de landingsbaan, en dat twee maal achter elkaar omdat ze de instructies van de verkeersleiding niet begrepen, verkeerde kant op landen op de landingsbaan, meerdere bijna botsingen, 1 echte botsing met dodelijke afloop, proberen weg te taxiën terwijl het vliegtuig nog vastgebonden was aan de grond, totaal verkeerde belading en zwaartepuntsverdeling...quote:Op donderdag 27 september 2007 18:15 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat alleen het slechte Engels aanleiding was om de FAA tot 5x toe te wijzen op Hanjour.
[..]
[..]
Ja inderdaad zeg, eerst kon het niet door hun uitgevoerd zijn zoals men ons wilde geloven omdat ze niet goed konden vliegen, en nu wordt daar e.e.a. tegenin gebracht en ineens hoeven ze nu helemaal niet goed te kunnen vliegen?quote:Op donderdag 27 september 2007 20:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
en ik dacht trouwens dat je van mening was dat het een complot was omdat de kapers niet goed konden vliegen, en nu zouden ze opeens niet goed hoeven te kunnen vliegen?
Je weet toch, die conspiracy figuren hebben geen ruggegraat en zijn zo glad als een aal.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja inderdaad zeg, eerst kon het niet door hun uitgevoerd zijn zoals men ons wilde geloven omdat ze niet goed konden vliegen, en nu wordt daar e.e.a. tegenin gebracht en ineens hoeven ze nu helemaal niet goed te kunnen vliegen?![]()
ik had te snel geantwoordquote:Op vrijdag 28 september 2007 09:09 schreef Resonancer het volgende:
[..]
En waarom is daar op het gras (en de video) dan niks van te zien ? En wanneer zijn die motoren er dan afgeslagen? Toen het vliegtuig de lantaarnpalen raakte of later?
[afbeelding]
Ik ga het straks nog n keer lezen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:16 schreef Cyclonis het volgende:
ik vermoed niet veel hoger of lager dan de gemiddelde lantaarnpaal? ik schat dat dat een metertje of 10-15 is voor die masten langs een snelweg? ik durf dit niet met zekerheid te zeggen helaas.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:27 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik ga het straks nog n keer lezen.
Vraagje, hoe hoog waren de lantaren palen ?
een een vraagje ernaast voor jou Reso, jij lijkt in principe niet te geloven dat die lantaarnpalen door een vleugel van een vliegtuig eruit zijn geslagen. dan vraag ik mij af wat jij denkt dat ze wel uit de grond heeft gerukt en hen zo een deuk heeft gegeven? ten tijde van de crash kwamen echt ontzettend veel mensen kijken naar de plek des onheils, ik neem aan dat je mij niet wilt doen geloven dat een stel CIA mannetjes lantaarnpalen uit de grond zijn gaan graven en met een hamer bewerkten totdat er een zodanige deuk in zat dat het leek alsof er een vleugel tegenaan kwam?quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:27 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik ga het straks nog n keer lezen.
Vraagje, hoe hoog waren de lantarenpalen ?
Vind jij het waarschijnlijk dat 'n vliegtuigvleugel daarzonder te breken doorheen komt ?
Je moet er wel rekening mee houden dat deze lantaarnpalen erop gemaakt waren om gemakkelijk om te vallen bij een botsing. Iets als dit dus. Het lijkt mij dat lantaarnpalen die erop gemaakt zijn om te vallen als er een smartje tegenaanrijdt tegen 60 per uur, niet al te veel weerstand bieden onder de omstandigheden op 9/11 van het vliegtuig bij het pentagon.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:27 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Vind jij het waarschijnlijk dat 'n vliegtuigvleugel daarzonder te breken doorheen komt ?
leuk dat 2e filmpje over die vleugel. wel wil ik je erop wijzen dat dit meer met de kracht te maken heeft die die vleugel kan verdragen, en dan ook nog eens in verticale richting. het zegt helaas niet zoveel over hoe het zich gedraagt als er met hoge snelheid iets tegenaan komt. om een ietwat misplaatst voorbeeldje te noemen: je zou op een gemiddeld drinkglas best je volle gewicht kunnen plaatsen door er op te staan, maar als je er een beetje een grote knikker van slechts een paar tientallen gram van 2 meter hoogte op laat vallen, heb je een aardige kans dat hij volledig uit elkaar valt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:28 schreef gorgg het volgende:
[..]
Je moet er wel rekening mee houden dat deze lantaarnpalen erop gemaakt waren om gemakkelijk om te vallen bij een botsing. Iets als dit dus. Het lijkt mij dat lantaarnpalen die erop gemaakt zijn om te vallen als er een smartje tegenaanrijdt tegen 60 per uur, niet al te veel weerstand bieden onder de omstandigheden op 9/11 van het vliegtuig bij het pentagon.
Verder zijn vliegtuigvleugels redelijk sterk:
filmpje
Hoe verklaar je trouwens al deze getuigenissen?
http://wtc7lies.googlepages.com/PentWitnesses.xls
En wat bij deze foto? (schade door de rechter vleugel):
[afbeelding]
Zoals ook te zien in deze animatie:
http://video.google.com/videoplay?docid=7012348216203301215
Hoe verklaar ik die tov van welke theorie ?quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:28 schreef gorgg het volgende:
Hoe verklaar je trouwens al deze getuigenissen?
http://wtc7lies.googlepages.com/PentWitnesses.xls
Jij schijnt te twijfelen of er wel een boeing 757 in het pentagon is gevlogen, deze getuigen zeggen dat ze een vliegtuig hebben gezien. Hoe wil je dat verklaren?quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:56 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Hoe verklaar ik die tov van welke theorie ?
Waarom zijn er dan wél onderdelen van een boeing 757 gevonden, en niets van een global hawk? Heeft de global hawk wel genoeg spanwijdte om de lantaarnpalen uit de grond te rukken? zo nee, hoe hebben secret service mensen die palen dan uit de grond gekregen en ook zodanig bewerkt dat het leek alsof het het werk was van een boeing 757 terwijl er een drukke snelweg naast lag (veel getuigen dus)? Hoe verklaar je dat de schade aan het pentagon overeen kwam met de impact van een boeing 757?quote:Ik heb in dit topic overigens helemaal geen alternatieve theorien geopperd (ben vnl aan het kijken of de door de " us govt theorie " naar buiten gebrachte theorie juist is) dus ik doe zelf maar 'n gok.
De global hawk bv?
Daar passen 'n aantal van die getuigenissen prima in.
idd, 'n vliegtuig. small commuter jet.. no markings, etc.quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:17 schreef Terecht het volgende:
[..]
Jij schijnt te twijfelen of er wel een boeing 757 in het pentagon is gevlogen, deze getuigen zeggen dat ze een vliegtuig hebben gezien. Hoe wil je dat verklaren?
De onderdelen , zou allemaal gestaged kunnen zijn, waarom zou n global hawk geen lantarenpalen om kunnen halen.quote:Waarom zijn er dan wél onderdelen van een boeing 757 gevonden, en niets van een global hawk? Heeft de global hawk wel genoeg spanwijdte om de lantaarnpalen uit de grond te rukken? zo nee, hoe hebben secret service mensen die palen dan uit de grond gekregen en ook zodanig bewerkt dat het leek alsof het het werk was van een boeing 757 terwijl er een drukke snelweg naast lag (veel getuigen dus)? Hoe verklaar je dat de schade aan het pentagon overeen kwam met de impact van een boeing 757?
Mijn grootste twijfel zitt idd in de schade aan het pentagon. big exit hole, zonder resten, etc..quote:Global Hawk, which has a wingspan of 116 feet (35.3 meters) and is 44 feet (13.4 meters) long,
http://www.af.mil/factsheets/factsheet.asp?fsID=175
je maakt het jezelf wel lekker makkelijk door even te stellen dat al het bewijs wat jou niet lekker ligt wel eens gestaged zou kunnen zijn. doet me een beetje denken aan een discussie met een gelovige die beweert dat botten van dinosauriers door de duivel zijn begraven om eronderuit te komen dat botten van dinosauriers tegenstrijdig zijn met de scheppingsleer.quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:10 schreef Resonancer het volgende:
[..]
idd, 'n vliegtuig. small commuter jet.. no markings, etc.
Genoeg getuigenverklaringen vind ik twijfelachtig overigens.
Enigne clipped off antenna Cherokee Jeep?
Dan heeft hij veel geluk gehad.
http://video.google.com/videoplay?docid=-5449985769315266652
[..]
De onderdelen , zou allemaal gestaged kunnen zijn, waarom zou n global hawk geen lantarenpalen om kunnen halen.
[..]
Mijn grootste twijfel zitt idd in de schade aan het pentagon. big exit hole, zonder resten, etc..
http://www.kolumbus.fi/sy-k/pentagon/asce_en.htm#3.13
Maar misschien 's n eigen topic over openen want dit ging vnl om de vliegkunsten van de kapers.
Als ik het mezelf makkelijk wilde maken verdiepte ik me helemaal niet in deze materie, heb al ettelijke malen gezegd dat dit aspect van 9-11 imo 'n minimaal onderdeel is.quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:13 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
je maakt het jezelf wel lekker makkelijk..
quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:41 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Als ik het mezelf makkelijk wilde maken verdiepte ik me helemaal niet in deze materie, heb al ettelijke malen gezegd dat dit aspect van 9-11 imo 'n minimaal onderdeel is.
Ik kan als weerwoord geven dat jij wel heel makkelijk bewijs van n evt dader (imo verdachte) als waarheid accepteerd. Verder zijn er imo wel degelijk bewijzen/aanwijzingen (impactzone, getuigenverklaringen, exit hole, schade door staart, etc.) die kunnen duiden op 'n global hawk, uitsluitbaar is het voor mij niet.
Indien n motor dusdanig beschadigd zodat hij gaat roken dan zou je verwachten dat er stukken motor/ vleugel gevonden zouden worden. Daar kan ik niks van terugvinden.
ik weet dat jij je verdiept hebt in de materie, maar jij hebt je meer gespecialiseerd in de dingen die zich eromheen hebben afgespeeld. als jij daarna uitspraken gaat doen op technisch vlak waarvan je niks kunt bewijzen en vervolgens jouw gebrek aan bewijs gaat wijten aan "de overheid heeft mijn bewijzen verduisterd" (wat je overigens ook niet kunt bewijzen) dan maak je het jezelf wel heel makkelijk ja. in feite ben je dus maar gewoon wat theorietjes naar voren aan het schuiven maar breng jij geen enkel bewijs naar voren.quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:41 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Als ik het mezelf makkelijk wilde maken verdiepte ik me helemaal niet in deze materie, heb al ettelijke malen gezegd dat dit aspect van 9-11 imo 'n minimaal onderdeel is.
Ik kan als weerwoord geven dat jij wel heel makkelijk bewijs van n evt dader (imo verdachte) als waarheid accepteerd. Verder zijn er imo wel degelijk bewijzen/aanwijzingen (impactzone, getuigenverklaringen, exit hole, schade door staart, etc.) die kunnen duiden op 'n global hawk, uitsluitbaar is het voor mij niet.
Indien n motor dusdanig beschadigd zodat hij gaat roken dan zou je verwachten dat er stukken motor/ vleugel gevonden zouden worden. Daar kan ik niks van terugvinden.
Het ging mij om vliegtuig onderdelen buiten het pentagon als gevolg van de botsing met de lantaarnpalen.quote:Op zondag 30 september 2007 00:44 schreef Knarf het volgende:
[..]
[afbeelding]
Stukken moter genoeg
Bron:
http://www.aerospaceweb.org/question/conspiracy/q0265.shtml
Verhuizen? Ik ontneem je dat recht toch niet, heb ik niet het recht om bewijzen te bekijken ?quote:Op zondag 30 september 2007 02:27 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
ik weet dat jij je verdiept hebt in de materie, maar jij hebt je meer gespecialiseerd in de dingen die zich eromheen hebben afgespeeld. als jij daarna uitspraken gaat doen op technisch vlak waarvan je niks kunt bewijzen en vervolgens jouw gebrek aan bewijs gaat wijten aan "de overheid heeft mijn bewijzen verduisterd" (wat je overigens ook niet kunt bewijzen) dan maak je het jezelf wel heel makkelijk ja. in feite ben je dus maar gewoon wat theorietjes naar voren aan het schuiven maar breng jij geen enkel bewijs naar voren.
ik heb het volste recht om bewijs van iemand goed te keuren die jij als verdachte ziet. wij leven in een rechtsstaat en zo lang iemand niet schuldig ergens aan is bevonden door een rechtbank, heeft die persoon het recht om zijn bewijzen van onschuld te presenteren en die bewijzen dienen dan serieus genomen te worden. als jij liever in een land wilt leven waar een verdachte geen recht meer heeft zichzelf te verdedigen moet je maar gaan verhuizen.
het enige kritiek wat jullie hebben tegen NIST is dat NIST een overheidsinstantie is, maar afgezien daarvan hebben jullie nergens een daadwerkelijke fout kunnen aantonen in hun onderzoek. en nee, speculeren dat NIST een aantal parameters heeft weggelaten of aangepast is geen bewijs tenzij je kunt aantonen dat deze omissies/wijzigingen hebben geleid tot totaal andere resultaten. tot dat moment blijft het bij speculeren.
waar het op neerkomt is dat juist de conspiracy fanatiekelingen een bedreiging vormen voor onze rechtsstaat, aangezien jullie in staat willen zijn een persoon of regering te beschuldigen op basis van volledig ongefundeerde theorieen, en de verdachte mag zichzelf niet meer verdedigen met zijn eigen bewijsstukken aangezien hij verdacht is. dit werkt gelukkig niet zo in onze samenleving en ben ik blij dat er niet mensen zoals jullie aan de macht zitten want dan zouden jullie lukraak mensen veroordelen van moord simpelweg omdat allerlei circumstancial evidence dat zou aantonen. het feit dat de verdachte kan bewijzen dat hij op de dag van de moord zich 10.000 km aan de andere kant van de wereld bevond doet er niet meer aan toe want zijn alibi is onbetrouwbaar aangezien hij de verdachte is. lekkere wereld willen jullie scheppen
Draai toch niet de hele tijd zo om de hete brei heenquote:Op zondag 30 september 2007 08:27 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Verhuizen? Ik ontneem je dat recht toch niet, heb ik niet het recht om bewijzen te bekijken ?
Dacht dat ik genoeg aanwijzingen heb die ik merkwaardig vind in het geval van 'n 757, exti hole b.v.
Waarom gaat het nu ineens over NIST in dit topic?
De enige kritiek op NIST is dat ? Denk dat je dan wat dingen over het hoofd ziet. Nog geen enkele reactie van jouw kant op de kritiek van Quintiere (andere september topic) overigens. En je bent blij dat : "er niet mensen zoals jullie aan de macht zitten want dan zouden jullie lukraak mensen veroordelen van moord simpelweg omdat allerlei circumstancial evidence dat zou aantonen. " Wel 's van de patriot act gehoord, of Guantanamo ? Denk dat je geen reden hebt om blij te zijn. NIST is maar 'n klein onderdeel in het 9-11 verhaal, de andere aanwijzingen/bewijzen richting de LIHOP theorie , daar zie ik je zelden of nooit 'n reactie op geven.
on topic, waarom doet de FAA geen uitspraken over de verleende vliegbrevetten?
ok ik zal in dat andere topic doorgaan.quote:Op zondag 30 september 2007 08:27 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Verhuizen? Ik ontneem je dat recht toch niet, heb ik niet het recht om bewijzen te bekijken ?
Dacht dat ik genoeg aanwijzingen heb die ik merkwaardig vind in het geval van 'n 757, exti hole b.v.
Waarom gaat het nu ineens over NIST in dit topic?
De enige kritiek op NIST is dat ? Denk dat je dan wat dingen over het hoofd ziet. Nog geen enkele reactie van jouw kant op de kritiek van Quintiere (andere september topic) overigens. En je bent blij dat : "er niet mensen zoals jullie aan de macht zitten want dan zouden jullie lukraak mensen veroordelen van moord simpelweg omdat allerlei circumstancial evidence dat zou aantonen. " Wel 's van de patriot act gehoord, of Guantanamo ? Denk dat je geen reden hebt om blij te zijn. NIST is maar 'n klein onderdeel in het 9-11 verhaal, de andere aanwijzingen/bewijzen richting de LIHOP theorie , daar zie ik je zelden of nooit 'n reactie op geven.
on topic, waarom doet de FAA geen uitspraken over de verleende vliegbrevetten?
Dus jij hebt wel n verklaring voor bv the exit hole? Als je het topic doorleest zul je zien dat ik volgens mij vnl vragen stel, is dat in vreemde bochten wringen.quote:Op zondag 30 september 2007 11:04 schreef Terecht het volgende:
[..]
Draai toch niet de hele tijd zo om de hete brei heen. Feit is dat je je in steeds vreemdere bochten gaat wringen om maar aan te tonen dat er geen 757 in het pentagon is gecrasht. Alsjeblieft zeg, gestaged bewijs? Al die brandweerlieden zitten dan ook in het complot, zij moesten immers de brokstukken van de global hawk verwijderen en schroot van een 757 plaatsen. Ook zouden ze explosieven moeten gebruiken om de schade na te bootsen van een 757.
Denk toch een keertje na man, voordat je weer allemaal vreemde theorieen gaat opperen. En als je dat toch doet, kom dan eens met goede onderbouwing: hoe, wie, wat en waar. Bij jou ontbreken er meestal 2-3. Alpha's en techniek =.
Over het algemeen ? btje vaag.quote:Op zondag 30 september 2007 15:07 schreef Cyclonis het volgende:
hoe het ook zei, de kapers zijn uiteindelijk door hun instructeurs goedgekeurd, en niet door de FAA. als de kapers geen "voldoende" hadden gescored zou er niet eens een aanvraag worden gedaan bij de FAA. een vliegschool is over het algemeen degene die besluit wie wel of niet een brevet krijgt. de FAA zegt alleen waaraan voldaan moet worden.
Lijkt mij dus dat de FAA eindverantwoordelijke is.quote:"Months before Hani Hanjour is believed to have flown an American Airlines jet into the Pentagon, managers at an Arizona flight school reported him at least five times to the FAA.
They reported him not because they feared he was a terrorist, but because his English and flying skills were so bad...they didn't think he should keep his pilot's license.
met over het algemeen bedoel ik dat vlieginstructeurs veelal aangesloten zijn bij een vliegschool. als ik het goed heb is dit geen vereiste en mag een onafhankelijke vlieginstructeur ook een FAA/JAA brevet toekennen aan een student.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:57 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Over het algemeen ? btje vaag.
Feit blijft dat de FAA niet bekend maakt wanneer en waar de brevetten zijn uitgegeven.
Fei blijft dat vliegscholen tot 5 x toe gevraagd hebben om 'n brevet in te trekken, dus welke instructeur heeft hem "goedgekeurd "?
[..]
Lijkt mij dus dat de FAA eindverantwoordelijke is.
Een boeing 757 van +/- 100 ton die met 850 km/h het pentagon invliegt heeft toch al gauw een kinetische energie van 2,79 GJ. Daar kun je een mooie exithole mee maken dacht ik zo.quote:Op zondag 30 september 2007 17:16 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dus jij hebt wel n verklaring voor bv the exit hole?
Vragen?quote:Als je het topic doorleest zul je zien dat ik volgens mij vnl vragen stel, is dat in vreemde bochten wringen.
DIt lijkt me toch duidelijk een stelling.quote:De global hawk bv?
Daar passen 'n aantal van die getuigenissen prima in.
nog een stelling, hmmmquote:De onderdelen , zou allemaal gestaged kunnen zijn, waarom zou n global hawk geen lantarenpalen om kunnen halen.
Als jij nou eens wat beter gaat nadenken voordat je weer met iets als "dat zou allemaal gestaged kunnen zijn" aankomt, dan zou dat de discussie ten goede komen.quote:Verder vind ik je post denigrerend en weinig toevoegen aan deze discussie en ben ik niet van plan om op deze manier met je te discuseren.
Want?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:20 schreef 54321qaz het volgende:
Die ontkrachting is net zo dom als de bekrachting.
Nou en je bent in de states geweest leuk... maar dat zegt niks over je kennis.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Want?
Leg eens uit, want zijn verhaal klopt aardig met wat ik heb meegemaakt in de States....
En nu antwoord op de vraag.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:46 schreef 54321qaz het volgende:
[..]
Nou en je bent in de states geweest leuk... maar dat zegt niks over je kennis.![]()
hap hap hapquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Want?
Leg eens uit, want zijn verhaal klopt aardig met wat ik heb meegemaakt in de States....
Ik probeer altijd eerst op een fatsoenlijke manier te reageren, ook al laat hij het intellect van een zeespons zienquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:50 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
hap hap hapals je de postgeschiedenis leest van de figuur op wie jij nu reageert zie je dat hij sinds vandaag geregistreerd staat en tot nu toe alleen reacties heeft geplaatst met een niveau van een 10-jarige met een attitude
Inhoudelijk wil ik best nog reageren, genoeg te weerleggen. eit hole, zonder het voorwerp dat de exit hole veroorzaakt heeft b.v.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:31 schreef Terecht het volgende:
De vragen die je stelt zijn rethorisch, iig voor jezelf. Denk je wel eens na over die 'vragen'? Het lijkt erop alsof 9/11 een evangelie voor jou is, je grijpt alles aan om de officiele lezing te weerleggen. Hoe ridicuul die dingen ook mogen zijn dat maakt voor jou niet uit, als het maar in jouw straatje past.
[..]
Als jij nou eens wat beter gaat nadenken voordat je weer met iets als "dat zou allemaal gestaged kunnen zijn" aankomt, dan zou dat de discussie ten goede komen.
Ik baal ervan dat ik deze fb in dit topic post maar..quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:56 schreef Jumparound het volgende:
, en het enige wat jij kan roepen is... Is het niet gestaged?!?!? lekkere dooddoener...
Is wel iets meer dan 1 ding roepen dus?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:47 schreef Jumparound het volgende:
oke, 1 punt van je posts...
Vind je het waarschijnelijk dat een vliegtuigvleugel daar doorheen komt.
gevolgd door:
Waarom zou een global hawk dat niet kunnen
je spreek je zelf tegen hoor
Daarnaast zie ik geen enkele overtuigende post van je, alleen maar aannames en eigen inzichten
ik denk niet dat de FAA aan wie dan ook verplicht is om bekend te maken waar en door wie de brevetten zijn uitgereikt. dit zou met privacy te maken kunnen hebben. rechtspersonen met een gerechterlijk bevel zouden deze gegevens waarschijnlijk wel kunnen opvragen, maar gewone personen niet. althans, dit lijkt mij vrij logisch, ik weet het niet zeker. ik heb wel meerdere cursussen enzo gedaan en daar staat ook altijd netjes bij dat je gegevens en omgang met dit bedrijf niet aan derden verstrekt zullen worden. in dit geval zijn wij de derden en kunnen bepaalde dingen niet zomaar opvragen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:42 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Is wel iets meer dan 1 ding roepen dus?
Ik stel 2 vragen die met elkaar in tegenspraak zijn ja klopt, ik doe geen keiharde uitspraken die met elkaar in tegenspraak zijn.
Verder zie je maar lekker wat je wil zien hoor, mijn inzichten baseer ik op bronnen die door iedereen te raadplegen zijn, zet mijn bron er bijna altijd bij. De aannames die doe zijn altijd met n ? teken.
Op de vraag waarom de FAA geen uitspraken doet waar wanneer en door wie de brevetten zijn uitgereikd heb jij wel 'n antwoord? En waarom ze dit niet zeggen weet jij ook ?
ik verkondig niet het woord gods, of pretendeer de waarheid in pacht te hebben, wat ik wel doe is kritisch lezen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:42 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Is wel iets meer dan 1 ding roepen dus?
Ik stel 2 vragen die met elkaar in tegenspraak zijn ja klopt, ik doe geen keiharde uitspraken die met elkaar in tegenspraak zijn.
Verder zie je maar lekker wat je wil zien hoor, mijn inzichten baseer ik op bronnen die door iedereen te raadplegen zijn, zet mijn bron er bijna altijd bij. De aannames die doe zijn altijd met n ? teken.
Op de vraag waarom de FAA geen uitspraken doet waar wanneer en door wie de brevetten zijn uitgereikd heb jij wel 'n antwoord? En waarom ze dit niet zeggen weet jij ook ?
ik wil een kleine correctie op je laatste stukje geven. er is wel een zeer wezenlijk verschil tussen het vliegen in een boeing 757 en een cessna, maar dit verschil zit hem niet zozeer in de moeilijkheidsgraad. een groot vliegtuig reageert gewoon trager op je commandos, vliegt sneller en heeft wat meer systemen. je moet dus wat verder vantevoren aangeven wat je wilt doen en dit vereist nog wat omschakeling, maar is wel goed te doen in een degelijke simulator. verder heb ik zelf nooit in een boeing 757 gevlogen, dus ik hoop niet dat je op mij doeltquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:53 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ik verkondig niet het woord gods, of pretendeer de waarheid in pacht te hebben, wat ik wel doe is kritisch lezen.
Veelal zijn samenzweringstheorien gebaseerd op "volgens die en die" "ondanks dat x y zegt denk ik dat" " volgens mij" "volgens anoniemeborn in de top van het amerikaanse leger" "ik denk" "ik geloof" "een niet nader te noemen bron zegt dat"...
Als er dan iemand met verstand van zaken komt en zegt dat er weinig wezelijk verschil zit tussen het vliegen in een boing 757 en een chesna omdat hij ZELF in beide toestellen heeft gevlogen, ja, dat vind ik dan iets overtuigender...
het is maar net aan welke kant van de lijn je staat...
Als je een case wilt opbouwen moeten alle bewijzen in dezelfde richting wijzen.quote:Op zondag 30 september 2007 08:11 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Het ging mij om vliegtuig onderdelen buiten het pentagon als gevolg van de botsing met de lantaarnpalen.
Die eigen onderbouwingen en bewijzen ontbreken over het algemeen ja... Helaasquote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:32 schreef Bommenlegger het volgende:
Het probleem is dat bij complotdenkers dat anderen hun beweringen moet ontkrachten of weerleggen, ipv eens met harde bewijzen te komen die daadwerkelijk gestaafd kunnen worden...
ja en het ontbreken van de bewijzen is natuurlijk een bewijs dat de bewijzen zijn verduisted en dat het een complot was. als er geen complot was dan waren hun bewijzen dat er wel een complot was namelijk niet verduisterdquote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:00 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die eigen onderbouwingen en bewijzen ontbreken over het algemeen ja... Helaas
Maar natuurlijkquote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:16 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
ja en het ontbreken van de bewijzen is natuurlijk een bewijs dat de bewijzen zijn verduisted en dat het een complot was. als er geen complot was dan waren hun bewijzen dat er wel een complot was namelijk niet verduisterd![]()
Heb je ff?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:32 schreef Bommenlegger het volgende:
Het probleem is dat bij complotdenkers dat anderen hun beweringen moet ontkrachten of weerleggen, ipv eens met harde bewijzen te komen die daadwerkelijk gestaafd kunnen worden...
Bewijzen genoeg om met imo grote mate van waarschijnlijkheid te kunnen beweren; " They let it happen"quote:According to USA Today, “In the two years before the Sept. 11 attacks, the North American Aerospace Defense Command conduct[s] exercises simulating what the White House [later] says was unimaginable at the time:
http://www.cooperativeres(...)99wtccrashsimulation
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |