Die macht hebben de Imam's ook niet, behalve de (zwakke) schapen onder hun. En ik vindt de toon dwingend, niet de uitvoerbaarheid.quote:Op donderdag 27 september 2007 10:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Die hebben zij, maar wie dwingen ze om die ideologie over te nemen en hoe?
Joustra geeft duidelijk aan dat alles gezegd maar worden, maar dat de toon dient te worden gematigd. Joustra heeft geen macht. Dat blijkt wel uit de houding van Wilders.quote:Als de voedingsbodem de vrijheid is te zeggen wat je wil en je wil die weghalen, gooi je het kind met het badwater weg. Daarom vind ik de maatregelen tegen Wilders veel enger, aangezien Joustra en co. wél geïnsitutionaliseerde macht hebben.
Je zegt alleen dat eerwraak niet in de Koran staat: "kijk maar hier. Hier staat het niet."quote:Op donderdag 27 september 2007 10:38 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
In het eerste stuk (eerwraak) staat toch echt duidelijk een verwijzing naar de Koran.
Prima hoor, dat is een politiekk stelling waar ik geen problemen mee heb en met een beetje verstand discussiëren zie ik graag.quote:Op donderdag 27 september 2007 10:35 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Er wordt nergens de vrijheid in twijfel getrokken van wie dan ook. Maar het is sinds een aantal jaren wel de mode om vrijheid van belediging te verwarren met vrijheid van meningsuiting. Natuurlijk moet iedereen kunnen zeggen wat hij/zij wil, maar een beetje empatie ten opzichte van de ander is daarbij ook wel gewenst. Dan houdt je de samenleving en alles wat daarin gebeurt bespreekbaar. Onzinnig harde opstellingen, beledigingen, spreek- en boekverboden en dergelijke zaken zorgen er niet voor dat je met elkaar in gesprek blijft. Maar dit geldt natuurlijk voor beide zijden. Verder verdenk ik Wilders er nog steeds van geen drie pagina's uit de Koran gelezen te hebben...
Dit is wel héél suggestief.quote:Op donderdag 27 september 2007 10:52 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik heb alleen een probleem met mensen die macht hebben die er over oordelen en hun macht kunnen uitoefenen om de een of de ander de mond te snoeren. En Joustra heeft feitelijk het leven van Jami en Wilders in zijn handen.
Man, het stikt hier juist in Nederland van mensen die gelijk hun scheur opentrekken alleen maar omdat ze denken wat te moeten zeggen.quote:Op donderdag 27 september 2007 10:54 schreef Ippon het volgende:
Ben blij dat er nog mensen zijn die durven te zeggen waar het op staat.
Bij deze:quote:Op donderdag 27 september 2007 10:51 schreef Para_Brodda het volgende:
[..]
Je zegt alleen dat eerwraak niet in de Koran staat: "kijk maar hier. Hier staat het niet."Dat het daar niet staat, wil niet zeggen dat het ergens anders niet staat. Ik weet het niet.
En die andere teksten? Ik kan ook wel een verhaal opschrijven met onduidelijke of geen verwijzing. maar ik houd me liever bij de feiten. Dus als je mijn punt wilt weerleggen, graag de vredelievende en tolerante citaten uit de Koran en niet de interpertaties.
Het is in ieder geval gelijkwaardig in die zin dat man en vrouw 100 slagen krijgen. Er staat inderdaad niks over dat ze gedood moeten worden, het ligt er wel aan waarmee je ze slaat.quote:
Dan maar ook even inhoudelijk: Ik ben het ook niet eens met de toon van Jami en Wilders, maar dat wil niet zeggen dat ze hun toon moeten matigen. Natuurlijk probeert Wilders zijn 'ideologie' op te dringen aan de samenleving. Welke politieke partij probeert dat dan niet? Daar is hij politicus voor.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:07 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Wilders en Jami maken gebruik van dezelfde bewoordingen als de islamitische harldiners en dwingen hun eigen idealogie op aan de Nederlandse samenleving.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 27 september 2007 10:52 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb alleen een probleem met mensen die macht hebben die er over oordelen en hun macht kunnen uitoefenen om de een of de ander de mond te snoeren. En Joustra heeft feitelijk het leven van Jami en Wilders in zijn handen.
Nog een paar die ik even opgezocht voor jou:quote:Op donderdag 27 september 2007 11:07 schreef Para_Brodda het volgende:
[..]
Het is in ieder geval gelijkwaardig in die zin dat man en vrouw 100 slagen krijgen. Er staat inderdaad niks over dat ze gedood moeten worden, het ligt er wel aan waarmee je ze slaat.![]()
4:124: De tuin is alleen voor gelovigen, primaquote:Op donderdag 27 september 2007 11:18 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Nog een paar die ik even opgezocht voor jou:
4:124 Maar wie - hetzij man of vrouw - deugdelijke daden doet als gelovige, zij zullen de tuin binnengaan en jullie wordt nog niet zoveel als de holte in een dadelpit onrecht aangedaan.
4:34 Mannen zullen volledig zorg dragen van vrouwen
30:21 En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor ieder van jullie van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid.
Uit de Hadith:
Een man kwam bij de Profeet Mohamed en vroeg hem: O Boodschapper van God, wie onder de mensen is mijn gezelschap het meest waardig? De Profeet zei: jouw moeder. De man zei en wie wie daarna? De Profeet zei: jouw moeder. De man vroeg verder, en vroeg wie komt er daarna? Pas dan zei de Profeet: jouw vader. (Bukhari)
Is dat zo'n dialoog als de Paus wilde met alle wereldreligies, onder voorbehoud dat zij natuurlijk zouden erkennen dat het Katholieke geloof het ware geloof was?quote:Op donderdag 27 september 2007 09:07 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Het dik gedrukte gedeelte vind ik heel jammer. Wilders is door verschillende Islamitische groeperingen uitgenodigd voor een dialoog, het polderen, maar weigert daar op in te gaan. Dan vraag ik me af wie niet kan polderen.
Maar maakt dat hem tolerant?quote:Op donderdag 27 september 2007 09:46 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Niet tolerant tegen over vrouwen? Voor dat de Islam zijn intreden deed hadden de vrouwen geen rechten. Sterker nog, ze waren minder waard dan een kameel.
Google maar zou ik zeggen, wie weet vindt je wat nieuwsquote:Op donderdag 27 september 2007 11:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Is dat zo'n dialoog als de Paus wilde met alle wereldreligies, onder voorbehoud dat zij natuurlijk zouden erkennen dat het Katholieke geloof het ware geloof was?
Linkje: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert3.htm En kijk zelf dan maar hoe het zit.quote:[..]
Maar maakt dat hem tolerant?
Ik betwijfel het. Er valt niets te polderen met religies. Wat verwacht je, dat zo'n imam zegt "okee, als jij je toon nu wat matigt over de fundamentalistische islam, dan zullen wij verkondigen dat mensen niet per se hoeven te bidden onder werktijd, en als jij je uitspraak over het kapotscheuren van de koran intrekt, dan hoeven vrouwen van ons ook geen hoofddoekje meer op te zetten"?quote:Op donderdag 27 september 2007 11:29 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Google maar zou ik zeggen, wie weet vindt je wat nieuws
Ik weet hoe het zit. Je argument is gemankeerd.quote:Linkje: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert3.htm En kijk zelf dan maar hoe het zit.
Sterker nog, dit is gebruikelijk bij veel moslims.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Er valt niets te polderen met religies. Wat verwacht je, dat zo'n imam zegt "okee, als jij je toon nu wat matigt over de fundamentalistische islam, dan zullen wij verkondigen dat mensen niet per se hoeven te bidden onder werktijd,
Hoofddoekjes zijn geen verplichting, maar sterkt de vrouw alleen in haar geloof. In die zin kan dus een mening worden gewijzigd. De interpetatie van het geloof.quote:en als jij je uitspraak over het kapotscheuren van de koran intrekt, dan hoeven vrouwen van ons ook geen hoofddoekje meer op te zetten"?
O gij alwetende. Eleke feit dat wordt opgeworpen is dus bijvoorbaat gedoemd. Dus heeft het voor mij geen nut hier verder op in te gaan of wel?quote:[..]
Ik weet hoe het zit. Je argument is gemankeerd.
Ja, het is de praktijk, maar zou een imam eigenhandig een van de vijf zuilen aanpassen, in het kader van polderen?quote:Op donderdag 27 september 2007 11:44 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Sterker nog, dit is gebruikelijk bij veel moslims.
Het was maar een voorbeeld..quote:Hoofddoekjes zijn geen verplichting, maar sterkt de vrouw alleen in haar geloof. In die zin kan dus een mening worden gewijzigd. De interpetatie van het geloof.
Als je daadwerkelijk wil beweren dat Mohammed volgens onze maatstaven vrouwvriendelijk was, heeft dat inderdaad weinig nut.quote:O gij alwetende. Eleke feit dat wordt opgeworpen is dus bijvoorbaat gedoemd. Dus heeft het voor mij geen nut hier verder op in te gaan of wel?
quote:
Oftewel, als er een terreurdreiging is op o.a. het leven van deze personen, heeft Joustra de regie over wat er moet gebeuren. Feitelijk is er constant een terreurdreiging bij ze.quote:De NCTb regisseert de samenwerking van de verschillende partijen die betrokken zijn bij terrorismebestrijding. Dit geldt zowel voor structurele en incidentele samenwerking, als voor de regie van voorlichting en woordvoering over terrorismebestrijding.
Wat is suggestief?quote:Op donderdag 27 september 2007 10:53 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dit is wel héél suggestief.
http://www.nctb.nl/over_nctb/kerntaken/quote:Op donderdag 27 september 2007 10:49 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Joustra heeft geen macht.
Niet zolang als argument tegen Wilders betoog wordt aangedragen dat volgens de Islam vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:29 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind de theologische discussie niet erg boeiend en is meer onderwerp voor WFL me dunkt.
In de door hem zo gesprezen joods-christelijke cultuur zijn mannen en vrouwen dat ook niet.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:56 schreef Para_Brodda het volgende:
[..]
Niet zolang als argument tegen Wilders betoog wordt aangedragen dat volgens de Islam vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn.
Joustra heeft geen macht om de mond te snoeren.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:51 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[..]
Oftewel, als er een terreurdreiging is op o.a. het leven van deze personen, heeft Joustra de regie over wat er moet gebeuren. Feitelijk is er constant een terreurdreiging bij ze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |