En die noem jij dan betrouwbaar? Dus als de The Times schrijft, Blair heeft een hond in de fik gestoken, dan geloof je dat gelijk?quote:Op donderdag 27 september 2007 15:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
In Engeland? De BBC. The Guardian. The Times. The Telegraph. The Economist.
quote:Op donderdag 27 september 2007 15:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Tja wilders... hij is extreem en helaas heeft hij extreme idioten als volgelingen.
De enige manier om de wereld te aanschouwen is door middel van bronnenkritiek. Nee, niet alles wat de Times schrijft is waar, en nee, niet alles wat de Daily Mail schrijft is onwaar. Maar dat maakt ze nog niet gelijk aan elkaar.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:07 schreef DarkManta het volgende:
[..]
En die noem jij dan betrouwbaar? Dus als de The Times schrijft, Blair heeft een hond in de fik gestoken, dan geloof je dat gelijk?
Jammer dat mensen zo afhankelijk zijn van dit soort nieuwsbronnen, het enig wat ze doen is mensen bang maken.
Maar uiteindelijk wel een betrouwbare bron voor jou.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
De enige manier om de wereld te aanschouwen is door middel van bronnenkritiek. Nee, niet alles wat de Times schrijft is waar, en nee, niet alles wat de Daily Mail schrijft is onwaar. Maar dat maakt ze nog niet gelijk aan elkaar.
"De media" is geen entiteit. Veel bronnen lezen maakt informatie betrouwbaarder, doorgaans.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:12 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk wel een betrouwbare bron voor jou.
We worden verleid en voorgelogen door de media, geen enkele media kan een betrouwbare bron zijn.
En Wilders maakt daar handig gebruik van.
The Telegraph is heel aardig, inderdaad. Net als The Independent toen Boris Johnson er nog werkte.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
In Engeland? De BBC. The Guardian. The Times. The Telegraph. The Economist.
Waar lees je dat ik aan geef dat de media een entiteit is? Nou jah doorgaans...quote:Op donderdag 27 september 2007 16:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
"De media" is geen entiteit. Veel bronnen lezen maakt informatie betrouwbaarder, doorgaans.
Daar heb je geen enkel argument voor.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:27 schreef Angeliquetje het volgende:
Doorgaans is het beter om bij je eigen vertrouwde volk te blijven. Dit geld voor zowel nederlanders als welke allochtoon dan ook.
Áls...quote:Op donderdag 27 september 2007 15:25 schreef Agradavel-Nao het volgende:
Die Wilders is idioot man, ik zou niet weten wat ik zou doen als ik hem zou tegenkomen met zijn kapseltje
ik ben allochtoon en pro-wildersquote:Op woensdag 26 september 2007 11:54 schreef wadgem het volgende:
Als je tegen Wilders bent, ben je vast een allochtoon!
in de Koran staat indirect dat moslims christenen en andere ongelovigen moeten discriminerenquote:Op woensdag 26 september 2007 12:17 schreef rival het volgende:
[..]
moslims (sommige) discrimineren vrouwen vanwege hun geloof (geen handen schudden) dus die zijn neo nazi's?
en ik ken genoeg "buitenlanders" die discrimineren
Ze heeft volstrekt gelijk natuurlijk.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Daar heb je geen enkel argument voor.
Wat is jou probleem met meningen? Hier mag dit helaas voor jou.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:34 schreef Agradavel-Nao het volgende:
[..]
Áls...
Ik zou hem zeker even om z'n mening vragen over mij
Natuurlijk niet. Genetische diversificatie is goed voor de mens.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:37 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ze heeft volstrekt gelijk natuurlijk.
Dat niet alleen. Wij geven dat soort mensen een podium door onze overdreven tolerantie.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
in de Koran staat indirect dat moslims christenen en andere ongelovigen moeten discrimineren
Dat is een kwestie van tijd. Dat is altijd al een kwestie van tijd geweest.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:39 schreef Angeliquetje het volgende:
Quote: Nuurlijk niet. Genetische diversificatie is goed voor de mens
Dan moeten ze nog wel met elkanders cultuur kunnen overeenstemmen.
De divesificatie binnen een soort is groot genoeg. Je hebt niets aan de genen van een populatie uit een geheel andere omgeving.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Genetische diversificatie is goed voor de mens.
Doorgaans jah..quote:Op donderdag 27 september 2007 16:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Genetische diversificatie is goed voor de mens.
Dus mogen wij daar onder lijden? Het gebeurd wel in ons land en wie weet zit onze cultuur daar wel helemaal niet op te wachten.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van tijd. Dat is altijd al een kwestie van tijd geweest.
Islam = vrede, duidelijk voorbeeldquote:Op donderdag 27 september 2007 15:25 schreef Agradavel-Nao het volgende:
Die Wilders is idioot man, ik zou niet weten wat ik zou doen als ik hem zou tegenkomen met zijn kapseltje
Zo is hetquote:Op woensdag 26 september 2007 11:54 schreef wadgem het volgende:
Als je tegen Wilders bent, ben je vast een allochtoon!
Juist wel! Recessieve ziektes komen minder voor bij halfbloedjes. Een halfbloedje zal niet snel last krijgen van sikkelcel.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
De divesificatie binnen een soort is groot genoeg. Je hebt niets aan de genen van een populatie uit een geheel andere omgeving.
Noem eens een samenleving waarbinnen seculiere, Islamitische en Christelijke minderheden met succes zijn opgenomen.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van tijd. Dat is altijd al een kwestie van tijd geweest.
Canada.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:42 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Noem eens een samenleving waarbinnen seculiere, Islamitische en Christelijke minderheden met succes zijn opgenomen.
Is het zo'n lijden dan?quote:Op donderdag 27 september 2007 16:41 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Dus mogen wij daar onder lijden? Het gebeurd wel in ons land en wie weet zit onze cultuur daar wel helemaal niet op te wachten.
En in de VS doen islamitische migranten het ook stukken beter in vergelijking met veel Europese landen.quote:
Nee, waarom wil je perse verschillende culturen in een samenleving zien?quote:
Het schijnt dat WO II al in '39 begon, meneer 'Ik ken de geschiedenis heel goed' En dat was in een tijd waarin het heel erg slecht ging met Duitsland ( mega inflatie). Geloof niet dat zó slecht gaat met Nederland.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:13 schreef 2Me het volgende:
[..]
Nee nog niet, omdat als hij dat nu zegt hij kiezertjes verliest.
Ik ken de geschiedenis heel goed en weet dus ook van een zeker man uit Duitsland die eerst ook met onzin begon te strooien om kiezers te winnen. Toen die eenmaal alle mensen in z'n zak had begon hij radicaal te worden. De mensen volgden zonder nadenken, net als alle Wilders stemmers meestal doen. Daarna volgde '40 - '45
Ik hoop dat je daar rekening mee wilt houden
Een flapdrol die in Utrecht woont. Een flapdrol die zowel wel eens beroofd is door een buitenlander als een boel buitenlanders in haar vriendenkring heeft die haar vaak hebben geholpen met van alles en nog wat.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:45 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Wat ben jij voor flapdrol?
Er zijn in de geschiedenis anders landen zát waarin minderheden zijn geintegreerd - in de eerste plaats ook Nederland.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:46 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Nee, waarom wil je perse verschillende culturen in een samenleving zien?
Het feit ligt al op straat dat het bijna onmogelijk is door de media, door religies, door de mens zelf.
Als mensen problemen hebben met het westerse cultuur en andersom, moeten ze op plaats van bestemming blijven waar hun overtuiging wel plaats heeft.
Was het maar waar, ze zijn alleen voorzichtiger. En Canada, mijn god dat is zo`n naief volk dat ze zelfs hun voordeur niet op slot doen. Opmerkelijk is wel dat de criminaliteit in Canada veel minder, maar dat komt niet omdat de Islam zich daar beter heeft geintegreerd. Maar door de opvatting van de canadees zelf.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
En in de VS doen islamitische migranten het ook stukken beter in vergelijking met veel Europese landen.
Waarom zijn er dan nog groeperingen?quote:Op donderdag 27 september 2007 16:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er zijn in de geschiedenis anders landen zát waarin minderheden zijn geintegreerd - in de eerste plaats ook Nederland.
Begrijp me niet verkeerd ik heb ook geen hekel aan buitenlanders. Maar door dat alles hier zo loopt zijn hun ook al lang niet meer de gelukkigste. En jah dan krijg je gefrustreerde allochtonen, verdrietige , noem maar op.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een flapdrol die in Utrecht woont. Een flapdrol die zowel wel eens beroofd is door een buitenlander als een boel buitenlanders in haar vriendenkring heeft die haar vaak hebben geholpen met van alles en nog wat.
Dat heb ik toch al gezegd? Dat is een kwestie van tijd.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:51 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan nog groeperingen?
Wel verdomme. Sikkelcel-anemie komt het meest voor onder Afrikanen en Latino's omdat het bescherming biedt tegen malaria. Nauwelijks onder Nederlanders. Als een Afrikaan gemeenschap heeft met een Nederlander is de kans op sikkelcel voor het kind dus groter geworden dan wanneer de Nederlander gewoon met een Nederlandse naar huis was gekomen. Die ziekte is gewoon ingevlogen.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Juist wel! Recessieve ziektes komen minder voor bij halfbloedjes. Een halfbloedje zal niet snel last krijgen van sikkelcel.
Denk je dat echt? Ik zal niet zeggen dat het nooit zal gebeuren, alles kan.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat heb ik toch al gezegd? Dat is een kwestie van tijd.
Je hebt toch ook wel blanke ziektes? Borstkanker wordt vast verminderd, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:55 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Wel verdomme. Sikkelcel-anemie komt het meest voor onder Afrikanen en Latino's omdat het bescherming biedt tegen malaria. Nauwelijks onder Nederlanders. Als een Afrikaan gemeenschap heeft met een Nederlander is de kans op sikkelcel voor het kind dus groter geworden dan wanneer de Nederlander gewoon met een Nederlandse naar huis was gekomen. Die ziekte is gewoon ingevlogen.
Dat is toch ook met de doodarme Portugese Joden gebeurd?quote:Op donderdag 27 september 2007 16:55 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Denk je dat echt? Ik zal niet zeggen dat het nooit zal gebeuren, alles kan.
Maar geloven dat het een kwestie van tijd is, is wel erg naief.
Dat zou kunnen, maar genetische afwijkingen zijn voor de ene populatie steeds voordeling en voor de andere niet. Het is een illusie te denken dat je ziektes kan wegmixen.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je hebt toch ook wel blanke ziektes? Borstkanker wordt vast verminderd, bijvoorbeeld.
En ik ken de genetische koppeling.
Nee, dat snap ik. Maar zeggen dat je mengen niet goed voor je is is gewoon niet waar.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:02 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar genetische afwijkingen zijn voor de ene populatie steeds voordeling en voor de andere niet. Het is een illusie te denken dat je ziektes kan wegmixen.
Frappant, dat dacht Tito ook.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat heb ik toch al gezegd? Dat is een kwestie van tijd.
Maar goed om even ontopic te gaan...quote:Op donderdag 27 september 2007 17:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is toch ook met de doodarme Portugese Joden gebeurd?
Slaat inderdaad he-le-maal nergens op.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Maar zeggen dat je mengen niet goed voor je is is gewoon niet waar.
Joden vergelijken met de islam is net zoiets als vergelijken met zand en worst.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is toch ook met de doodarme Portugese Joden gebeurd?
18e eeuw:quote:Op donderdag 27 september 2007 17:06 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Joden vergelijken met de islam is net zoiets als vergelijken met zand en worst.
De joden kwamen naar Nederland en intergreerde tenminste en bezorgde zelfs werk voor nederlanders.
De islam komt hier en begint meteen eisen te stellen dat er een moskee moet komen.
http://www.joodsmonument.nl/article-274276-nl.htmlquote:De armoede onder grote delen van de joodse bevolking was groot en van integratie was nog maar weinig sprake.
Nee, hoor.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:04 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Maar goed om even ontopic te gaan...
Als ik jou levenbeleving zo hoor. Dan had jij dus het liefst een 1op 1 verhouding gezien tussen allochtonen en nederlanders... Waarom?? Waarom????
quote:En wat moet er dan met de helft van nederland gebeuren die dan te veel is. Denk aan banen etc. Levensvoorzieningen etc.
Wat is jou point eigelijks.
Je komt met iets. We beargumenteren het , en hoppa snel naar een ander onderwerp jij.
Neuh, ik ben geen Dr. Mengele. Ik vraag me alleen af wat de concrete voordelen van rassenmenging zijn, buiten het feit dat een Italiaanse vriend of Marokkaanse vriendin spannend kan zijn. Dat is namelijk zuiver egoďstisch gedacht.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Maar zeggen dat je mengen niet goed voor je is is gewoon niet waar.
quote:Op donderdag 27 september 2007 17:11 schreef cultheld het volgende:
Vind je het gek: Joden kregen geen enkele kans in die tijd.
Klinkt mij als klassieke integratieproblemen.quote:Joden hadden te weinig scholing in de nieuwe beroepen, ze waren niet erg gewenst in nieuwe beroepen, ze konden niet makkelijk voor niet-joden werken in verband met de zaterdagrust
Dreef egoisme de mens niet?quote:Op donderdag 27 september 2007 17:10 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Neuh, ik ben geen Dr. Mengele. Ik vraag me alleen af wat de concrete voordelen van rassenmenging zijn, buiten het feit dat een Italiaanse vriend of Marokkaanse vriendin spannend kan zijn. Dat is namelijk zuiver egoďstisch gedacht.
quote:Op donderdag 27 september 2007 17:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
18e eeuw:
[..]
http://www.joodsmonument.nl/article-274276-nl.html
Je trekt de hele context naar zijn malle moer, uiteraard kunnen ze niet integreren als ze niet zijn opgeleid.quote:De armoede onder grote delen van de joodse bevolking was groot en van integratie was nog maar weinig sprake.
Marokkanen en Turken hebben altijd kansen gekregen in dit land. Dat blijkt ook wel uit mannen als Aboutaleb en Marcouch, die zich prima hebben opgewerkt. Dat konden joden in die tijd vergeten.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
[..]
Klinkt mij als klassieke integratieproblemen.
Zolang hun gezicht te zien is wel. Of dat je wordt afgemaakt door familie als je net even wat te hard met habibi hebt doorgezakt.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dreef egoisme de mens niet?
Halfbloedjes zijn trouwens wel heel vaak heel mooi.
Wat de neuk. Halfbloedjes zijn zelf al het gevolg van integratie. En wat voor integratiequote:Op donderdag 27 september 2007 17:14 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Zolang hun gezicht te zien is wel. Of dat je wordt afgemaakt door familie als je net even wat te hard met habibi hebt doorgezakt.
Dat is niet helemaal waar: Joden kregen in dit land eerder rechten en vrijheden dan in Vlaanderen. Onze Joden zijn uitstekend geintegreerd, maar in Vlaanderen zijn een groot aantal volledig niet-geintegreerde Joden.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Marokkanen en Turken hebben altijd kansen gekregen in dit land. Dat blijkt ook wel uit mannen als Aboutaleb en Marcouch, die zich prima hebben opgewerkt. Dat konden joden in die tijd vergeten.
Als je Désanne van Brederode destijds bij Buitenhof hebt gehoord: inderdaad. Dat mens pleiite voor de "nobele wilde", maar puur omdat ze het zo leuk vond om eens andere gezichten te zienquote:
Nou ja, Marokkaanse meisjes zijn over het algemeen gewoon mooi om te zien.quote:Halfbloedjes zijn trouwens wel heel vaak heel mooi.
Nou jij kwam volgens mij net met een voorbeeld uit 1800. En in die tijd hadden joden het wereldwijd lastig. In reguliere beroepen kwamen ze heel moeilijk terecht: Gelukkig gingen ze zich scholen.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar: Joden kregen in dit land eerder rechten en vrijheden dan in Vlaanderen. Onze Joden zijn uitstekend geintegreerd, maar in Vlaanderen zijn een groot aantal volledig niet-geintegreerde Joden.
Wij zijn übermenschenquote:Op donderdag 27 september 2007 17:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat de neuk. Halfbloedjes zijn zelf al het gevolg van integratie. En wat voor integratie![]()
Dat scholen is van véél later: ze bleven in de handel, of in het lompenproletariaat. Zwervers, dus.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nou jij kwam volgens mij net met een voorbeeld uit 1800. En in die tijd hadden joden het wereldwijd lastig. In reguliere beroepen kwamen ze heel moeilijk terecht: Gelukkig gingen ze zich scholen.
En wat heeft dat te maken met de Islam? Een nederlander lukt het echt niet om een hoofddoekje te paaien, jah misschien als ie met haar trouwt en zich tot de Islam voegt.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat de neuk. Halfbloedjes zijn zelf al het gevolg van integratie. En wat voor integratie![]()
Gemengde huwelijken komen anders steeds vaker voor.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:22 schreef DarkManta het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met de Islam? Een nederlander lukt het echt niet om een hoofddoekje te paaien, jah misschien als ie met haar trouwt en zich tot de Islam voegt.
Maar niet tussen Marokkaanse/Turkse vrouwen en Nederlandse mannen. Beslist niet. Andersom wel; Steeds vaker zelfs.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Gemengde huwelijken komen anders steeds vaker voor.
Dat is ook een kwestie van tijd.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:25 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maar niet tussen Marokkaanse/Turkse vrouwen en Nederlandse mannen. Beslist niet. Andersom wel; Steeds vaker zelfs.
Je lult je er in en er uit... In de Islam vind jij geen gemengd huwelijk.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een heel oud gezegde:quote:Op donderdag 27 september 2007 17:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Tot iedere Nederlander zich bekeerd heeft?quote:Op donderdag 27 september 2007 17:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is ook een kwestie van tijd.
Wishful thinking. Ik hoop echt dat je gelijk krijgt, maar ik denk dat je er naast zit.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is ook een kwestie van tijd.
quote:Op donderdag 27 september 2007 17:27 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Tot iedere Nederlander zich bekeerd heeft?
Wishful thinking. En hoe.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
![]()
![]()
Academicus: Moslims secualriseren.
En lezen kun je ook al niet, dat zegt ie helemaal niet.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
![]()
![]()
Academicus: Moslims secualriseren.
Wil jij even je brutale mond houden? Ik praat met Zwaardvisch.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:32 schreef DarkManta het volgende:
[..]
En lezen kun je ook al niet, dat zegt ie helemaal niet.
Niet zo fel, meteen.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:32 schreef DarkManta het volgende:
[..]
En lezen kun je ook al niet.
Snel denken - snel typen - spaanders - bos hout voor de deur.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:33 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik vraag me wel af wat secualriseren is. Zes jaar academicus, en nog steeds m'n woordjes niet kennen. [afbeelding]
Anders wat?quote:Op donderdag 27 september 2007 17:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wil jij even je brutale mond houden? Ik praat met Zwaardvisch.
Nee, maar ik debatteer graag met mensen op grond van argumenten, feiten en, oh, de waarheid. Zeiken en zuigen mag je van mij doen, maar je komt dan vrij snel op de negeerstand.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:37 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Anders wat?![]()
Een normale discussie kun je niet aan gaan, je grijpt naar andere bronen die totaal uit het verband worden gerukt.
Misschien is het wat fel, maar niemand vertelt mij om mijn mond te houden omdat iemand andermans mening niet bevalt.
Er zijn aardig wat moslims die van hun geloof vallen door domweg niet te geloven (zelfs op dit forum). Of je daarbij een hoofddoekje om die hersens hebt maakt niet veel uit - die secularisatie komt toch wel. Kwestie van wachten tot de oudere generatie dood is.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
Maar nu we toch entre nous zijn, ik geloof niet in die secularisatie-fabel. Zolang er geen recht van vrije uittreding is, zeker niet voor de vrouw, is dat laffe toekomstmuziek.
Nou jah, de katholieken is het wel gelukt.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
Maar nu we toch entre nous zijn, ik geloof niet in die secularisatie-fabel. Zolang er geen recht van vrije uittreding is, zeker niet voor de vrouw, is dat laffe toekomstmuziek.
Een laf excuus, mijn argumenten, feiten en vooral de waarheid wimpel je af met een knuffel-gebaar.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar ik debatteer graag met mensen op grond van argumenten, feiten en, oh, de waarheid. Zeiken en zuigen mag je van mij doen, maar je komt dan vrij snel op de negeerstand.
Dat lijkt me wat te optimistisch hoor. Ik heb erg veel contact met moslims (waar ik persoonlijk ook gewoon aardig tegen ben omdat het best aardige gasten kunnen zijn), maar kom als niet-moslim niet aan hun zus, want dan heb je een probleem.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er zijn aardig wat moslims die van hun geloof vallen door domweg niet te geloven (zelfs op dit forum). Of je daarbij een hoofddoekje om die hersens hebt maakt niet veel uit - die secularisatie komt toch wel. Kwestie van wachten tot de oudere generatie dood is.
Misschien dat wat vrijdenkende jongens zich los kunnen vechten, maar ik geloof dat meisjes dat niet zo snel levend zullen meemaken. Buiten m'n vriendin heb ik eigenlijk nog nooit een exemplaar gesproken dat volledig seculier is, en zij komt dan nog uit een verwesterde familie.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er zijn aardig wat moslims die van hun geloof vallen door domweg niet te geloven (zelfs op dit forum). Of je daarbij een hoofddoekje om die hersens hebt maakt niet veel uit - die secularisatie komt toch wel. Kwestie van wachten tot de oudere generatie dood is.
Even recapituleren:quote:Op donderdag 27 september 2007 17:45 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Een laf excuus, mijn argumenten, feiten en vooral de waarheid wimpel je af met een knuffel-gebaar.
Wel een goed advied inderdaad om jou maar te negeren, want het heeft geen zin om iemand met geen ruggegraat te laten staan.
quote:Op donderdag 27 september 2007 17:22 schreef DarkManta het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met de Islam? Een nederlander lukt het echt niet om een hoofddoekje te paaien, jah misschien als ie met haar trouwt en zich tot de Islam voegt.
quote:Op donderdag 27 september 2007 17:26 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Je lult je er in en er uit... In de Islam vind jij geen gemengd huwelijk.
Katholieken met christenen, jah een gemengd huwelijk.
Bijna was ik met een Iraanse meid getrouwd geweest, jah gemengd huwelijk.
Houd de kerk wel in het midden.
quote:Op donderdag 27 september 2007 17:32 schreef DarkManta het volgende:
[..]
En lezen kun je ook al niet, dat zegt ie helemaal niet.
quote:Op donderdag 27 september 2007 17:37 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Anders wat?![]()
Een normale discussie kun je niet aan gaan, je grijpt naar andere bronen die totaal uit het verband worden gerukt.
Misschien is het wat fel, maar niemand vertelt mij om mijn mond te houden omdat iemand andermans mening niet bevalt.
Ja, ik wel. Ook verstraagd geseculariseerd. Eerst studeren, toen voorzichtjes eens met een nederlander thuiskomen van marokkaanse afkomst maar volledig seculier.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:47 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Misschien dat wat vrijdenkende jongens zich los kunnen vechten, maar ik geloof dat meisjes dat niet zo snel levend zullen meemaken. Buiten m'n vriendin heb ik eigenlijk nog nooit een exemplaar gesproken dat volledig seculier is, en zij komt dan nog uit een verwesterde familie.
Het valt niet mee he, om te negeren.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Even recapituleren:
[..]
[..]
[..]
[..]
Er is een reden waarom ik met Zwaardvisch wel over vanalles en nog wat kan debatteren en met jou niet.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:49 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Het valt niet mee he, om te negeren.
Ga anders de Donald Duck lezen voor nieuwe feiten.
Ik vind DarkManta wel vermakelijk. Maar ik kan ook vreselijk lachen om StefanP, dus dat zal wel een afwijking zijn.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er is een reden waarom ik met Zwaardvisch wel over vanalles en nog wat kan debatteren en met jou niet.
*zucht*quote:Op donderdag 27 september 2007 17:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er is een reden waarom ik met Zwaardvisch wel over vanalles en nog wat kan debatteren en met jou niet.
Oh, maar met StefanP kan ik ook wel eens heel aardige debatten voeren. Hangt er van af hoe zijn jasje hangt. Ik herinner me een heel bevredigend debat met hem over negers en genen en IQ - en het ging ook echt ergens over.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik vind DarkManta wel vermakelijk. Maar ik kan ook vreselijk lachen om StefanP, dus dat zal wel een afwijking zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |