Contrails, vliegtuigstrepen die verklaard kunnen worden
Hoewel mensen niet meer regelmatig naar boven kijken, is het ook U ongetwijfeld wel eens opgevallen dat
zich achter hoog overvliegende vliegtuigen soms een witte streep vormt. Dit noemen we een contrail en is een normaal verschijnsel dat eenvoudig te verklaren is. Vliegtuigen gebruiken kerosine als brandstof.
![]()
Bij verbranding ontstaat naast koolmonoxide ook waterdamp, dat als stoom de motor verlaat. Vier liter verbrande kerosine produceert ongeveer 1 liter water. Vliegtuigen vliegen op een hoogte van ongeveer 10 kilometer, een gebied dat we de troposfeer noemen. De temperatuur ligt hier ver onder het nulpunt, want voor iedere kilometer die we vanaf de aarde omhoog stijgen daalt de omgevingstemperatuur ongeveer 6 graden. Een combinatie van erg vochtige lucht met een lage omgevingstemperatuur biedt ideale omstandigheden voor de vorming van contrails. Door de warme vochtige uitlaatgassen condenseert de aanwezige waterdamp in kleine druppeltjes water, die op hun beurt weer veranderen in ijskristallen. Deze miljoenen druppeltjes/ijskristallen vormen de contrail, die als een staart van honderden meters lengte achter het vliegtuig hangt. Contrails ontstaan bij een omgevingstemperatuur van ongeveer -57 graden Celcius, waarbij de vochtigheid bepaalt hoe lang een contrail zichtbaar blijft. Dit variëert gemiddeld van enkele minuten tot een maximum van 20 minuten.
Sinds de introductie van straalmotoren in de luchtvaartindustrie (1952) zijn contrails dus een normaal verschijnsel
We zouden de discussie over het bestaan van Chemtrails snel kunnen afronden. Zodra Chemtrails ergens ontstaan, vliegen we er doorheen met een vliegtuig dat luchtmonsters neemt, waarna een laboratorium het verlossende antwoord geeft.
In Nederland zou die taak moeten zijn toebedeeld aan het VROM, dat waakt over de luchtkwaliteit.
Sinds 1996 is het aantal meldingen wereldwijd enorm toegenomen
Maar toen in 2004 VROM-voorlichter Wim van der Weegen gevraagd werd naar Chemtrails, luidde zijn antwoord “Chemtrails? Nog nooit van gehoord”. Voor zover ik weet is er tot op heden door VROM nooit serieus onderzoek gedaan naar Chemtrails. Ook op hun website is er niets over te vinden. In onze zoektocht naar antwoorden, wenden we ons tot de Amerikaan Clifford Carnicom, een man die al jaren onderzoek doet naar Chemtrails. Clifford heeft ook monsters door laboratoria laten onderzoeken.
Hij verzamelt deze op grote hoogte in de bergen om besmetting met andere bronnen zoveel mogelijk te beperken. Bij laboratoriumonderzoek bleken deze monsters hoge concentraties aluminium en barium te bevatten. Deze metalen zijn al jaren onderwerp van discussie in de medische wereld. Aluminium wordt genoemd als veroorzaker van de ziekte van Alzheimer. Barium veroorzaakt allerlei problemen, waaronder ademhalingsmoeilijkheden, hartritme stoornissen, spierverzwakking en opzwellende hersenen. Clifford’s bevindingen worden inmiddels door meerdere mensen bevestigd, zo ook door milieudeskundige Therese Aigner. Naast aluminium en barium, worden er ook stoffen gevonden als magnesium en titanium, maar ook bizarre onverklaarbare fibers en exotische stoffen, schimmels en virussen.
Wat ik hierin dit verhaal geloof is nu niet belangrijk, maar ik denk wel dat dit een fenomeen is waarvoor we zeker moeten uitkijken. Ik bedoel maar, ik neem liever geen risico, mijn leven is mij lief en gezondheid staat boven alles. Laten we het eens heel nuchter bekijken. Inderdaad zijn de grootmachten bezig het weer te sturen, zo kun je dus bepalen waar de meeste orkanen voorkomen en zo kun je ook de zwakkeren in onze samenleving uitroeien. Natuurlijk willen ze allemaal dat we een gedachte hebben, net als de Borg in de SF serie Star Trek. Heb je een collectieve gedachte, kun je mensen sturen. Je doel bereiken en dat is toch waar het allemaal om gaat. Macht en geld. Je creëert een nieuwe wereldorde met 1 grootmacht. Ik wil niemand bang maken, maar ik wil wel waarschuwen. Zie de middenweg van de verhalen. Neem het niet te zwaar maar zeker niet te licht. Maar zelfs als je de middenweg neemt is het nog eng en kun je maar beter oppassen.
![]()
Dus....................houd ze in de gaten, dan heb je altijd een alibi !
[ Bericht 1% gewijzigd door Moondreamer op 13-01-2008 21:28:43 ]