Die foto's zijn van vliegtuigen die bij brandbestrijding (bosbranden) worden gebruikt: Geen gewone commerciële vliegtuigen dus, zo bijvoorbeeldquote:Op woensdag 30 januari 2008 09:40 schreef Lambiekje het volgende:
Uh bij de Franse F1 komen er altijd een stel F16s over en hebben dan de 3e gekleurde rook van de franse vlag.
Maar die 3 fotots zijn wel grappig om te zien dat dus commerciele vliegtuigen die rotzooi sproeien.
http://www.evergreenaviation.com/supertanker/whyst.htmlquote:Evergreen International Aviation realizes new aerial firefighting challenges call for a new and improved aircraft. In response to this urgent problem, Evergreen International Aviation has combined its years of aerial firefighting expertise with its experience as an owner/operator of Boeing 747 aircraft to develop the nation’s next generation firefighting and aerial application platform—the Evergreen Supertanker.

quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:40 schreef Lambiekje het volgende:
Uh bij de Franse F1 komen er altijd een stel F16s over en hebben dan de 3e gekleurde rook van de franse vlag.
Maar die 3 fotots zijn wel grappig om te zien dat dus commerciele vliegtuigen die rotzooi sproeien.

Geloof jij soms ook in sprookjes?quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:40 schreef Lambiekje het volgende:

En er nog serieus op ingaan ookquote:Op woensdag 30 januari 2008 09:40 schreef Lambiekje het volgende:

Ik ben atheist dus nee ik geloof niet in sprookjes.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:17 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Geloof jij soms ook in sprookjes?

Maar je gelooft wel in het bestaan van chemtrails?quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik ben atheist dus nee ik geloof niet in sprookjes.

Of voor het zelfde geld: Contrail van een 747-800 op FL40, van ongeveer twee uur oud, en een contrail van een Fokker100 op FL200 die net de foto uitgevlogen is.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:18 schreef jogy het volgende:
[afbeelding]
Dit vind ik wel een duideijke foto op zich.

Hij is wel duidelijk ja. Waar is het op gebaseerd?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:18 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]

We kunnen natuurlijk allemaal wat tekst in een foto plakken en het op die manier anders doen voorkomen, dan het in werkelijkheid isquote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:18 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]

quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:18 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]

Fuck nu is er al zoveel gechemtrailt dat de lucht er groen van geworden is en de bomen blauw!quote:

Ohja we zijn in het doemdenkersbeschermingsgebied van FOK! hehquote:Op woensdag 27 februari 2008 12:08 schreef NorthernStar het volgende:
Oi![]()
Willen de heren vliegeniers/sims het een beetje rustig aan doen?

Niet meer vergeten hequote:Op woensdag 27 februari 2008 12:10 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ohja we zijn in het doemdenkersbeschermingsgebied van FOK! heh

Die links gaan beide over militaire experimenten, en hebben niets met grootschalig gebruik danwel met burgerluchtvaart te maken.quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:05 schreef jogy het volgende:
Lekker puh. Ik heb trouwens helemaal geen verstand van die chem/contrails, waarom ze het doen en met wat etc. Ik bedoel de mensen in de politiek vinden het ook best leuk om buiten te lopen zullen we maar zeggen.
Anyway, ze doen maar. En ik weet niet of Deze al voorbij is gekomen. en natuurlijk die chemtrail patent uit 1974
Maar uiteindelijk kunnen ze een stuk efficiënter te werk gaan door gewoon ons water te vergiftigen of rotzooi in het vreten te gooien mnochten ze ons dood/ziek/whatever willen hebben. Komt wel goed.

idd echter doet men dat in een grote woestijn waar geen hond woontquote:Op woensdag 27 februari 2008 21:16 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Die links gaan beide over militaire experimenten, en hebben niets met grootschalig gebruik danwel met burgerluchtvaart te maken.
Dat het leger nog wel eens gevaarlijke dingen uit een vliegtuig wil laten vallen, is toch wel redelijk algemeen bekend lijkt me zo.

Gozer, de luchtverstoring die een vliegtuig maakt heeft een verschillende impact per hoogte. Verder triggeren contrails vaak het onstaan van een wolk, een zetje in de rug als het ware.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:18 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]

Tja Global Warming kan het niet zijnquote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:30 schreef fathank het volgende:
Volgens mij zijn ze vandaag ook weer bezig geweest, hoe kan het anders dat er in de lente sneeuw ligt.

Het grappige is juist dat het wel global warming kan zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Tja Global Warming kan het niet zijn

Er wordt jou gevraagd om aan te geven waarom het KNMI sprookjes verteld. Die bewering weiger je te duidelijk onderbouwen. In plaats daarvan kom je met andere dingen aanzetten.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:46 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Als jij HAARP en Chemtrails als 2 totaal verschillende onderwerpen ziet zal ik me idd de moeite besparen om hun relatie uit te leggen.

Nogmaals, ik zal je niet verder afleiden met info en heb geen zin in flauwe woordspelletjes.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 00:55 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Er wordt jou gevraagd om aan te geven waarom het KNMI sprookjes verteld. Die bewering weiger je te duidelijk onderbouwen. In plaats daarvan kom je met andere dingen aanzetten.
Ik heb nergens beweerd dat trails alleen maar op 10 k hoogte ontstaan. Dus misschien moet je voortaan wat beter gaan lezen.
En mijn mening staat echt niet vast. Als je duidelijke argumenten hebt en duidelijke uitleg over chemtrails dan wil ik daar best wel naar kijken.
Maar wat jij tot nu toe hebt aangedragen maakt weinig indruk. Afstanden meten aan de hand van pixels kan ik niet bepaald serieuser nemen dan onderzoeken van het KNMI.

Wat een aanstellerige slachtoffer rol... Ik zeg net dat ik open sta voor duidelijke informatie.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 09:45 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zal je niet verder afleiden met info en heb geen zin in flauwe woordspelletjes.

Slachtofferrol ? Ik zie er hier maar een klagen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 10:01 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Wat een aanstellerige slachtoffer rol... Ik zeg net dat ik open sta voor duidelijke informatie.

Ik blaat helemaal niet blind het KNMI na. Jij komt er mee aanzetten dat ze sprookjes vertellen, ik vraag jou waar dat op gebasseerd is en het enige waar jij mee aankomt is die uiterst discutabele pixel meetmethode.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:12 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Slachtofferrol ? Ik zie er hier maar een klagen.
Voor duidelijke info heb jij het KNMI, NASA e.d. toch die houden het lekker simpel en duidelijk en praten in hun algemene stukjes over trails als ware het alleen waterdamp. Andere dubieuze maar soms duidelijke info vind je als je de voorgaande tig topics doorspit.
Maar waarom wil je nog meer info ?
Als het KNMI het over waterdamp heeft dan is dat toch zo, als zij beweren dat trails meestal op 10 km hoogte ontstaan. idem.
Als ik n methode aanreik waarbij je hoogtes van trails zelf bij benadering kunt berekenen en je twijfelt daar om voor mij onduidelijke redenen aan. so be it. Ik vind het gemakzuchtig en kortzichtig om blind het KNMI na te blaten dan vind ik liever n.a.v eigen waarnemingen uit hoe het zit.
Het gedeelte in mijn reactie waarbij ik aangeef dat je via internet live kunt zien hoe hoog het toestel zit dat je op dat moment trails ziet maken negeer je gewoon. Lijkt me toch vrij duidelijke en betrouwbare info.
" N door mij in die tig topics veel gequote en gelezen link:
http://members.aol.com/doewatch/chemtrails.html
Maar ook nu zal 'n inhoudelijke reactie op deze info hoogstwaarschijnlijk uitblijven omdat het " te onduidelijk, te zweverig, te theoretisch e.d. is.

Heb je dit zelf waargenomen of heb je n bron ?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 15:10 schreef Rasing het volgende:
Trails ontstaan meestal op een kilometer of 10 (daar vliegen ook de meeste vliegtuigen) en soms ook lager ja. Dat ligt net aan de weersomstandigheden.
Ze bestaan voor het overgrote deel uit waterdamp, en eventuele opgeloste stoffen erin (barium, wat dan ook) zouden geen enkel effect hebben op het al dan niet langer blijven hangen van de trail in kwestie.
En het zal best zo zijn dat van 'n aantal stoffen verbrande jet fuel niet de bron is, maar om het waterdamp te noemen.quote:Did you ever wonder what blows out of a jet airplane? Here is what you'll find in the air around an airport:
Freon 11, Freon 12, Methyl Bromide, Dichloromethane, cis-l,2-Dichloroethylene, 1,1,1-Trichloro-ethane, Carbon Tetrachloride, Benzene, Trichloroethylene, Toluene, Tetrachloroethene, Ethylbenzene, m,p-Xylene, o-Xylene, Styrene, 1,3,5-Trimethyl-benzene, 1,2,4-Trimethylbenzene, o-Dichlorobenzene, Formaldehyde, Acetaldehyde, Acrolein, Acetone, Propinaldehyde, Crotonaldehyde, Isobutylaldehyde, Methyl Ethyl Ketone, Benzaldehyde, Veraldehyde, Hexanaldehyde, Ethyl Alcohol, Acetone, Isopropyl Alcohol, Methyl Ethyl Ketone, Butane, Isopentane, Pentane, Hexane, Butyl Alcohol, Methyl Isobutyl Ketone, n,n-Dimethyl Acetamide, Dimethyl Disulfide, m-Cresol, 4-Ethyl Toulene, n-Heptaldehyde, Octanal, 1,4-Dioxane, Methyl Phenyl Ketone, Vinyl Acetate, Heptane, Phenol, Octane, Anthracene, Dimethylnapthalene (isomers), Flouranthene, 1-methylnaphthalene, 2-methylnaphthalene, Naph-thalene, Phenanthrene, Pyrene , Benzo(a)pyrene, 1-nitropyrene, 1,8-dinitropyrene, 1,3-Butadiene, sulfites, nitrites, nitrogen oxide, nitrogen monoxide, nitrogen dioxide, nitrogen trioxide, nitric acid, sulfur oxides, sulfur dioxide, sulfuric acid, urea, ammonia, carbon monoxide, ozone, particulate matter
http://educate-yourself.org/cn/jp8jetfueltoxicity31dec05.shtml
quote:The high fuel sulfur content also caused an increase in the typical number concentrations of contrail particles by about one third with respect to low sulfur fuel, while the effective diameter of the size distribution was lowered at a fuel sulfur independent ice water content.
http://www.agu.org/pubs/crossref/1997/97JD02209.shtml
quote:As for the sulfur in fuel option, current jet fuel sulfur levels are around 400ppm, mostly due to the removal of sulfur by use of hydroprocessing to meet other parts of the jet fuel specification or the fact that low sulfur feedstock is available (27-29). Jet aircraft have a specification limit of 3000ppm in their fuel in the U.S. and similar elsewhere, so the level could be increased by a factor of almost 8 without any modification to the specifications (30).
http://www.global-warming(...)al-Jet-Fuel/ag7.html

Hoeveel lager, en hoe heb je dat bepaald?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 22:10 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Heb je dit zelf waargenomen of heb je n bron ?
In mijn waarneming ontstaan ze nl meestal ook lager.

Wat voor een abnormaal iets zit er volgens jou in die uitlaatgassen?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 22:10 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Heb je dit zelf waargenomen of heb je n bron ?
In mijn waarneming ontstaan ze nl meestal ook lager.
Het overgrote deel van wat je secundair waarneemt is (hoop ik,) i.d.d. waterdamp, Wat er primair in de uitlaatgassen zit is wel iets gedetaileerder te beschrijven:
[..]
En het zal best zo zijn dat van 'n aantal stoffen verbrande jet fuel niet de bron is, maar om het waterdamp te noemen.
De samenstelling van de gebruikte brandstof heeft wel invloed op het ontstaan van trails en dus ook op de hoeveelheid trails , persistent of niet.
Zwavel b.v.:
[..]
[..]

Nog maar een keer dan:quote:Op zondag 4 mei 2008 10:56 schreef Lambiekje het volgende:
Dat kneuzen die hier nog steeds roepen dat er niet zo iets als chemtrails is. Elders in wereld zijn er wel nieuwszenders die aandacht er aangeven. Dat onze propagandamedia niets meldt maakt het nog niet zo dat het niet bestaat. Je bent achterhaald met je debunkgejammer. Hand voor je ogen en het is er niet, hoe triest.
Het godverdomme bespottelijk is het, Duitsland geeft toe dat ze ons bij de grens besproeien maar onze verrotte media meldt niets? Mogen wij Nederlands nog niet collectief bekend worden met de term Chemtrails?!

Alsjeblieft niet zeg. Dan komen er nog meer van die fantasten onder hun steen vandaan met hun zelfverzonnen theorieen en zeer vaag "bewijsmateriaal".quote:Op zondag 4 mei 2008 10:56 schreef Lambiekje het volgende:
Mogen wij Nederlands nog niet collectief bekend worden met de term Chemtrails?!

Dus het devies is domhouden.quote:Op zondag 4 mei 2008 12:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg. Dan komen er nog meer van die fantasten onder hun steen vandaan met hun zelfverzonnen theorieen en zeer vaag "bewijsmateriaal".

Waarom zou er aandacht worden geschonken aan iets wat totaal niet bestaat, en slechts in stand wordt gehouden door mensen die in sprookjes geloven?quote:

Het devies is zelf nadenken en niet domweg de youtube filmpjes van de complotters napraten.quote:

Sprookjesgelovers zijn mensen die naar de kerk gaan en mensen die voorgelogen willen worden door staatspropaganda middels de azijnbode. Mensen die niet zelf kunnen en willen nadenken. Het kunnen is door onderwijs veroorzaakt.quote:Op zondag 4 mei 2008 13:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Waarom zou er aandacht worden geschonken aan iets wat totaal niet bestaat, en slechts in stand wordt gehouden door mensen die in sprookjes geloven?

Jouw devies is dus staatspropaganda napraten. Politici zijn pathologische leugenaars, you know!quote:Op zondag 4 mei 2008 13:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het devies is zelf nadenken en niet domweg de youtube filmpjes van de complotters napraten.

Nee dat is het 'dus' nietquote:Op zondag 4 mei 2008 19:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Jouw devies is dus staatspropaganda napraten. Politici zijn pathologische leugenaars, you know!

Grappig. Dat laatste is best van toepassing op jouw houding richting de wereld. Gebrek aan kennis over dingen als natuurkunde, om maar eens wat te noemen.quote:Op zondag 4 mei 2008 19:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Sprookjesgelovers zijn mensen die naar de kerk gaan en mensen die voorgelogen willen worden door staatspropaganda middels de azijnbode. Mensen die niet zelf kunnen en willen nadenken. Het kunnen is door onderwijs veroorzaakt.
Oh dus UK govt heeft sprookjes toegegeven. Wet-samenstellers verzinnen sprookjes. Patentbureaus patenteren sproojes. Kruip uit je luciferdoos - leuk gekozen referentiekader- en betreedt de realiteit. Wake Up!

Ja lachen manquote:Op zondag 4 mei 2008 19:34 schreef Lambiekje het volgende:
Kruip uit je luciferdoos - leuk gekozen referentiekader-
Denk dat ik wakker genoeg ben om te kunnen oordelen dat er geen verborgen sproei installaties aan boord van vliegtuigen zitten.quote:en betreedt de realiteit. Wake Up!

Ben je ook wakker genoeg om te kunnen oordelen of er geen " verborgen" toevoegingen in jet fuel zitten ?quote:Op zondag 4 mei 2008 20:17 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Denk dat ik wakker genoeg ben om te kunnen oordelen dat er geen verborgen sproei installaties aan boord van vliegtuigen zitten.

Kom op man, die onzin geloof je toch zeker zelf niet?quote:Op zondag 4 mei 2008 20:25 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ben je ook wakker genoeg om te kunnen oordelen of er geen " verborgen" toevoegingen in jet fuel zitten ?

Welke onzin ? Dat 'n select gezelschap de ingredienten bepaalt en de samenstelling geheim mag/kan houden?quote:Op zondag 4 mei 2008 20:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Kom op man, die onzin geloof je toch zeker zelf niet?

Dat is dan best een taai goedjequote:Op zondag 4 mei 2008 20:25 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ben je ook wakker genoeg om te kunnen oordelen of er geen " verborgen" toevoegingen in jet fuel zitten ?

Dan vraag ik het nogmaals. Welke abnormale stoffen zitten er volgens jou in die kerosine?quote:Op zondag 4 mei 2008 20:25 schreef Resonancer het volgende:
[..]

Wij mogen helemaal niet weten wat er precies inzit. (trade secret e.d.) Abnormaal is 'n relatief begrip en daarom is er geen eenduidig en duidelijk antw op je vraag mogelijk. Kan je wel 'n aantal stoffen geven waarvan de uitwerking op flora en fauna ongewenste gevolgen heeft, ik zou het gebruik daarvan wel als abnormaal willen omschrijven. Maar de vraag is volgens mij , welke stoffen zitten er in jet fuel die niet primair aanwezig zijn om 'n vliegtuigmotor optimaal te laten presteren maar die 'n ander doel dienen.quote:Op zondag 4 mei 2008 23:21 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Dan vraag ik het nogmaals. Welke abnormale stoffen zitten er volgens jou in die kerosine?

Je hebt dus geen idee wat er precies in die kerosine zit. Ik heb je eerder al zien zeggen dat je niet goed weet wat voor een doel die chemtrails hebben, maar toch ben je er heilig van overtuigd dat er bewust gerommeld wordt met kerosine.quote:Op maandag 5 mei 2008 09:50 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Wij mogen helemaal niet weten wat er precies inzit. (trade secret e.d.) Abnormaal is 'n relatief begrip en daarom is er geen eenduidig en duidelijk antw op je vraag mogelijk. Kan je wel 'n aantal stoffen geven waarvan de uitwerking op flora en fauna ongewenste gevolgen heeft, ik zou het gebruik daarvan wel als abnormaal willen omschrijven. Maar de vraag is volgens mij , welke stoffen zitten er in jet fuel die niet primair aanwezig zijn om 'n vliegtuigmotor optimaal te laten presteren maar die 'n ander doel dienen.

Heilig overtuigd nog wel ? Ik vind het niet onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 5 mei 2008 10:08 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Je hebt dus geen idee wat er precies in die kerosine zit. Ik heb je eerder al zien zeggen dat je niet goed weet wat voor een doel die chemtrails hebben, maar toch ben je er heilig van overtuigd dat er bewust gerommeld wordt met kerosine.
Best wel apart dan.

Wat is er apart aan "onschuldig totdat het tegendeel is bewezen"?quote:Op maandag 5 mei 2008 12:42 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Heilig overtuigd nog wel ? Ik vind het niet onwaarschijnlijk.
Maar, ik kan dus ook zeggen:
Je hebt dus geen idee wat er precies in die kerosine zit. Ik heb je eerder al zien zeggen dat je niet goed weet wat voor een doel die chemtrails hebben, maar toch ben je er heilig van overtuigd dat er NIET bewust gerommeld wordt met kerosine.
Best wel apart dan.

Heb jij dan enig idee wat voorn stof intact door een moderne straalmotor komt?quote:Op maandag 5 mei 2008 12:42 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Heilig overtuigd nog wel ? Ik vind het niet onwaarschijnlijk.
Maar, ik kan dus ook zeggen:
Je hebt dus geen idee wat er precies in die kerosine zit. Ik heb je eerder al zien zeggen dat je niet goed weet wat voor een doel die chemtrails hebben, maar toch ben je er heilig van overtuigd dat er NIET bewust gerommeld wordt met kerosine.
Best wel apart dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |