quote:Op woensdag 26 september 2007 08:36 schreef kavorka het volgende:
Wat een achterlijk advies alweer. Dood aan de Milieudefensie..
quote:Het Centraal Planbureau (CPB) en het Milieu- en Natuurplanbureau (MNP)
quote:Op woensdag 26 september 2007 12:25 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Vandaar dat vlees deel uitmaakt van de pyramide he?
En een mens een OMNIvoor is geen herbivoor
Gebrek aan vlees en vis resulteert in hersenen die zich niet goed ontwikkelen is al eens wetenschappelijk aangetoond.Maar dan moeten we ook even aangeven dat we als westerse mens nogal kritisch zijn geworden van welk stukje vlees wij wensen te eten en de rest gooien we dan maar weg of verwerken we als hondevoedsel omdat het zogenaamd te goed voor ons is geworden. Terwijl men overal behalve in de wetserse wereld veel meer eet van een dier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 26 september 2007 12:25 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Vandaar dat vlees deel uitmaakt van de pyramide he?
En een mens een OMNIvoor is geen herbivoor
Gebrek aan vlees en vis resulteert in hersenen die zich niet goed ontwikkelen is al eens wetenschappelijk aangetoond.Nee, hoor, je kunt makkelijk leven zonder vlees of vis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat kan maar de mensheid bestaat bij de gratie van vlees, ons hele lichaam is gedesigned van mond tot dikke darm om gemengd te eten, anders hadden we wel 7 magen gehad bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, hoor, je kunt makkelijk leven zonder vlees of vis.
We hebben een lichaam dat kan leven zonder vleesconsumptie. Het kan ook bestaan mét, maar het is niet nodig om vlees te eten.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:46 schreef Re het volgende:
[..]
dat kan maar de mensheid bestaat bij de gratie van vlees, ons hele lichaam is gedesigned van mond tot dikke darm om gemengd te eten, anders hadden we wel 7 magen gehad bijvoorbeeld.
Dat dus.quote:Op woensdag 26 september 2007 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is helemaal niet de bedoeling dat er minder vlees gegeten wordt, het gaat om meer inkomsten voor de staat. Kan je de accijnsverhogingen op sterke drank herinneren?
Wat verder niks afdoet aan het feit dat het heel goed mogelijk is om te leven zonder vlees, hoe graag die-hard carnivoren ook willen doen geloven dat iedere veggie aan minstens vijf verschillende vormen van scheurbuik leidt.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:46 schreef Re het volgende:
[..]
dat kan maar de mensheid bestaat bij de gratie van vlees, ons hele lichaam is gedesigned van mond tot dikke darm om gemengd te eten, anders hadden we wel 7 magen gehad bijvoorbeeld.
Dat haal je er wel uit qua benzinekosten jaquote:Op woensdag 26 september 2007 12:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat dus.
Maarre, tis maar een uurtje rijden naar Duitsland, ik haal daar mijn spullen wel als dit idiote plan erdoor komt.
Ja hoor, zonder problemen. Grote vriezer heb ik gelukkig al en ach, je komt nog eens ergens hequote:Op woensdag 26 september 2007 12:50 schreef PLAE@ het volgende:
Dat haal je er wel uit qua benzinekosten ja
De vraag is of het om een belasting gaat op een primaire levensbehoefte of een luxe artikel. Ik vind dat dat wel verschil maakt.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:50 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dat haal je er wel uit qua benzinekosten ja
Kan die onzinnige discussie over wel of niet zonder vlees kunnen leven misschien stoppen![]()
Het gaat hier over vleestax.
Er is wel een theroie dat we ons als mens zo ontwikkeld hebben omdat we meer dieren zijn gaan vangen en hierdoor andere voedingstoffen ten opzichte van ander apen binnen kregen en onze hersenen hierdoor zo groot geworden zijn.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
We hebben een lichaam dat kan leven zonder vleesconsumptie. Het kan ook bestaan mét, maar het is niet nodig om vlees te eten.
Kan, maar is niet relevant.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er is wel een theroie dat we ons als mens zo ontwikkeld hebben omdat we meer dieren zijn gaan vangen en hierdoor andere voedingstoffen ten opzichte van ander apen binnen kregen en onze hersenen hierdoor zo groot geworden zijn.
Om hier landbouw producten vanuit Afrika te laten over komen is desastreus.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:45 schreef PLAE@ het volgende:
Strak plan als je het mij vraagt, als het tenminste ook gebruikt wordt ten bate van het milieu.
en boeren in Nederland moeten sowieso ophouden te mekkeren. Die hebben al jaren geen bestaansrecht meer. Speciaal voor hun verneuken we de markt in Afrika....zodat zij hier op basis van een dozijn subsidies kunnen blijven bestaan
mja, laat iedereen lekker doen wat ze zelf willen, ik heb geen zin om aan te moeten horen dat ik blijkbaar bewust en met regelmaat moet omgaan als er gewoon een perfect alternatief voor is... vlees dus...quote:Op woensdag 26 september 2007 12:50 schreef Nosh het volgende:
[..]
Wat verder niks afdoet aan het feit dat het heel goed mogelijk is om te leven zonder vlees, hoe graag die-hard carnivoren ook willen doen geloven dat iedere veggie aan minstens vijf verschillende vormen van scheurbuik leidt.
Net als bij alles een kwestie van regelmaat en bewust omgaan met wat je in je mik stopt..
Ik kan niet zonder vlees. Ik voel me na verloop van tijd slapjes zonder.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
We hebben een lichaam dat kan leven zonder vleesconsumptie. Het kan ook bestaan mét, maar het is niet nodig om vlees te eten.
We hebben ook een lichaam dat kan leven zonder alcohol, chocolade, koekjes, chips, patat, aardappels, rijst, cola, sap, brood, en niet te vergeten sigaretten.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jij wilt 100KM rijden naar Duitsland en terug dat is 200KM en laten we zeggen dat je een gemiddelde auto hebt die 1 op 15 rijd?, dat is iets meer dan 13 liter benzine welk 2euro nog iets kost? dus dan zit je al over de 26Euro om naar "even" naar Duitsland te gaan om meer dan 30Kilogram vlees te kopen om al even te draaien met je reiskosten? (en let wel, dit is nog een voorzichtige MINIMUM berekening)quote:Op woensdag 26 september 2007 12:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat dus.
Maarre, tis maar een uurtje rijden naar Duitsland, ik haal daar mijn spullen wel als dit idiote plan erdoor komt.
Neehee! Lees!quote:Op woensdag 26 september 2007 13:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We hebben ook een lichaam dat kan leven zonder alcohol, chocolade, koekjes, chips, patat, aardappels, rijst, cola, sap, brood, en niet te vergeten sigaretten.
Zullen we dat allemaal ook maar onzinnig hoog gaan belasten, puur omdat het "kan" ?
zoals gezegd, het lichaam is gebouwd om o.a. vlees te eten, wie ben jij om mij daarvan te moeten overtuigen dat in de wind te slaan...quote:Op woensdag 26 september 2007 12:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |