abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53462743
Dit gaat over de PvdA, dat is 1, en wel inzake punt 2, de EU, wijzigings-verdragen en hoe men daar over draait als PvdA zijnde.

Er was meermaals 'nieuws' dat de PvdA 2e kamer fractie, in tegenstelling tot de pvda regerings bobo's, WEL een referendum wilden.

Wat zien we vandaag echter weer...?

http://www.nrc.nl/binnenl(...)eferendum_EU-verdrag

Zo slecht kan het met bijv. de SP (vooralsnog) niet gaan, of de PvdA ligt er mijlen ver in voor...
Of ik verbaasd ben? In het geheel niet !!

Zoals vaker met 1-2tje voor de buhne door de PvdA top en 2e kamerleden: het is gewoon weer op 1 lijn spelen, free publicity en snel vergetende kiezers, en oh wat doet het open en democratisch aan he!?
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_53463172
Het is nog erger, ik verdenk de bobo-top ervan de verkiezing door de leden, voor een nieuwe voorzitterbewust te hebben gesaboteerd, zodat het vriendinnetje van Bos TOCH heeft gewonnen... Ze hadden geen zin in iemand die zo'n duidelijk (linkse) mening heeft als Pronk, dus hebben ze de computer de schuld gegeven, en eigen resultaten gemaakt.

"e bezweren de kiezers dat ondanks de spontane computerproblemen de uitslag geheel authentiek is... "

Euheu!
sub/
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:48:26 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_53463353
Go hier waren nog geen topics over
pi_53463391
Ronald Plasterk over het verdrag op 24 april 2005:
"De discussie over de Grondwet begint een beetje op gang te komen. Ik wil er vandaag een argument uitpikken, dat steeds terugkomt.
Deze Grondwet bevestigt dat we op veel terreinen onze macht aan Brussel geven. De regering doet daar dubbelzinnig over. Ze zegt: ten eerste is het niet waar, en ten tweede is het goed dat het wel waar is, want anders werd het een vrijblijvende puinhoop. Neem bijvoorbeeld de website van Buitenlandse Zaken: daar staan "Tien fabels over de Europese Grondwet". "Fabel 2: de Nederlandse Grondwet wordt ondergeschikt aan de Europese." Als je de hele Grondwet leest, dan is het glashelder dat dat geen fabel is. Het staat netjes samengevat in artikel 1 lid 6: "De Europese Grondwet heeft voorrang boven het nationale recht." Duidelijker kan niet, de een heeft voorrang, de ander is ondergeschikt. De regering spreekt op haar voorlichtingssite gewoon niet de waarheid. En de terreinen waarop Brussel de baas is staan keurig opgesomd: dat is niet alleen terrorismebestrijding, ook sociaal beleid, economische samenhang, milieu, consumentenzaken, vervoer, energie, en nog zo wat. Nederland mag beleefd vragen om heroverweging, maar heeft niet meer het laatste woord. Die macht zijn we kwijt. Daar kun je maar één keer over besluiten, en dat is nu.

En dan het argument dat je steeds van de regering hoort, dat is dit: we dragen hiermee geen macht over aan Brussel, want die macht hadden we al lang weggegeven. Het was al zo dat Brussel die macht heeft. Dus je kunt net zo goed voor stemmen.

Dat vind ik zo'n eigenaardig argument, want dit is de eerste keer dat wij als burgers onze mening mogen geven. We stemmen over het gehele document. Laat het nu eens waar zijn, wat de regeringscampagne zegt, dat veel hiervan al lang zo was. Dat is niet helemaal zo, want we hadden veto-rechten, maar laat het nu eens zo zijn. Dan hebben onze politici in Brussel dus op al deze terreinen de macht, in feite de souvereiniteit van ons land, ingeleverd, zonder dat we daarover expliciet geraadpleegd zijn. Dan is dit de gelegenheid voor ons als burgers om te zeggen of we het daar mee eens zijn, of dat we vinden dat men misschien een snippertje is doorgeschoten.

De discussie is niet of deze Grondwet veel macht bij Brussel legt, dat is glashelder en de regering kan beter ophouden dat te ontkennen. Het argument dat Brussel die macht toch al had zal twijfelaars niet overtuigen. Nee, we moeten het erover eens worden of het wenselijk is. Willen we het? Is het nodig? Moeten over milieu en vervoer en energie de Zweden en de Kroaten, de Belgen en de Bulgaren, binnenkort de Roemenen en de Turken samen willen regelen wat er in elkaars land gebeurt? Zoals de grondwet zegt: "steeds hechter verenigd", willen we dat? Daar moet het over gaan; we hebben nog zes weken."

bron: VPRO
"That rug really tied the room together".
pi_53463532
De PvdA zou onderhand meer subsidie moeten verlenen aan het Nationale Ballet aangezien zij zelf er niet voor chromen om met hun eigen standpunten te draaien, zelfs al zoveel pirouettes hebben gemaakt dat ze er een voorstelling van zouden kunnen maken, en zo de kiezers die mede vanwege het standpunt over de EU-referendum voor de PvdA hebben gestemd schaamteloos belazeren.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:05:54 #6
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_53463741
Heb de voorzitter een mail gestuurd over hun kiezersbedrog...

Daarin heb ik ook nogmaals mijn standpunt over t Europeesche verdrag en de
agenda waarbij het volk niet op de eerste plek staat duidelijk gemaakt...

Ik heb in de mail aangegeven samen met een boel anderen van me te zullen
laten horen totdat deze poppenkast ophoud...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:15:18 #7
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_53463980
PVDA is lekker bezig. Eerst roepen dat ze voor een parlementair onderzoek naar de besluitvorming rond het steunen van de oorlog in Irak zijn. Verkiezingen voorbij zijn ze opeens tegen. En nu dit weer.

Ach ja, de PVDA stemmer is dit bij de volgende verkiezingen allemaal wel weer vergeten.
pi_53464059
Deze minachting van het eigen electoraat gaat de pvda veel stemmen kosten, al schijnt men dat in de partijtop niet te beseffen. Dit is het zoveelste voorbeeld dat men de kop in het zand steekt op het moment dat er juist daadkracht wordt verlangd.
Raak ik hier een gevoelige sneer?
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:25:51 #9
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_53464270
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:15 schreef Dlocks het volgende:
PVDA is lekker bezig. Eerst roepen dat ze voor een parlementair onderzoek naar de besluitvorming rond het steunen van de oorlog in Irak zijn. Verkiezingen voorbij zijn ze opeens tegen. En nu dit weer.

Ach ja, de PVDA stemmer is dit bij de volgende verkiezingen allemaal wel weer vergeten.
Kiezersbedrog is strafbaar, als we als bevolking hierop geen actie ondernemen verdienen
we alles wat er over onze rug gebeurt...

Dit moeten geen protesten worden die te vergelijken zijn met een daggie op de dam tegen de
oorlog in Irak, maar dit moet veel groter, serieuzer en harder worden aangepakt...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_53464282
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:41 schreef mantamanta het volgende:
Het is nog erger, ik verdenk de bobo-top ervan de verkiezing door de leden, voor een nieuwe voorzitterbewust te hebben gesaboteerd, zodat het vriendinnetje van Bos TOCH heeft gewonnen... Ze hadden geen zin in iemand die zo'n duidelijk (linkse) mening heeft als Pronk, dus hebben ze de computer de schuld gegeven, en eigen resultaten gemaakt.

"e bezweren de kiezers dat ondanks de spontane computerproblemen de uitslag geheel authentiek is... "

Euheu!
Ik dacht ik eerst ook even, maar denk je iets langer, dan kom je tot de conclusie dat dat nagenoeg uitgesloten is.

Stel dat ze wel fraude met die uitslag hebben gepleegd.
Stel dit komt aan het licht.
Dan is dat einde PvdA.
Niemand stemt toch op een partij die knoeit meet een verkiezingsuitslag.
pi_53464363
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:26 schreef gtotep het volgende:

[..]

Ik dacht ik eerst ook even, maar denk je iets langer, dan kom je tot de conclusie dat dat nagenoeg uitgesloten is.

Stel dat ze wel fraude met die uitslag hebben gepleegd.
Stel dit komt aan het licht.
Dan is dat einde PvdA.
Feitelijk doen ze dat nu ook: een deel van de kiezers die de PvdA aan zijn zetels geholpen heeft zal dat mede gedaan hebben omdat de PvdA een verklaard voorstander was van een nieuw referendum.
pi_53464382
Dit is de 2e grote verkiezingsbelofte die ze niet nakomen.

• Onderzoek naar oorlog in Irak
  • EU referendum

• "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_53465033
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 17:26 schreef gtotep het volgende:
    Zie:
    http://groups.google.com/group/microsoft.public.excel/browse_thread/thread/2bcad1a1a4861879/2f8806d5400dfe22?hl=en#2f8806d5400dfe22>,

En weet dan dat de PvdA of extern daarin een algoritme schreef voor een
    gecombineerde stemming welke uitkomsten onderling ook weer effect hadden.

Nieuwe munitie voor pronk zou ik zeggen, her-stemming!
    http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
    Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
    pi_53465094
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 17:30 schreef venomsnake het volgende:
    Dit is de 2e grote verkiezingsbelofte die ze niet nakomen.

• Onderzoek naar oorlog in Irak
  • EU referendum

• Wat wil je dan? Dat ze letterlijk het kabinet gaan opblazen? Ik zweer het je: als Tichelaar om 2 uur s'middags met een grijns het omgekeerde zat te vertellen, dan zou morgen al Balkenende z'n ontslagbrief aan het schrijven zijn.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
    pi_53465530
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 17:57 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Zie:
    http://groups.google.com/group/microsoft.public.excel/browse_thread/thread/2bcad1a1a4861879/2f8806d5400dfe22?hl=en#2f8806d5400dfe22>,

En weet dan dat de PvdA of extern daarin een algoritme schreef voor een
    gecombineerde stemming welke uitkomsten onderling ook weer effect hadden.

Nieuwe munitie voor pronk zou ik zeggen, her-stemming!
    Een gecombineerde stemming welke uitkomsten onderling ook weer effect hebben? Wat moet ik me daar voor een stemming bij voorstellen? Dat een president én een parlement gelijkertijd worden gekozen, maar dat de twee uitslagen onderling aan elkaar worden aangepast om een president te hebben met een werkbare meerderheid?

En wat is het verband met Pronk?
      dinsdag 25 september 2007 @ 18:45:25 #16
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_53466115
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
      dinsdag 25 september 2007 @ 19:13:34 #17
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_53466836
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 16:48 schreef Hexagon het volgende:
    Go hier waren nog geen topics over
    Ik geloof een topic of 2 of 3 al geloof ik
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_53466909
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 19:13 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik geloof een topic of 2 of 3 al geloof ik
    kan je nagaan hoe het leeft
    pi_53466981
    Van Bommel zet zijn initiatiefwetsvoorstel gewoon door, laten ze er maar hoofdelijk over stemmen, voor het nageslacht
    pi_53467219
    dubbel: ff alles centraal houden mensen 'Geen referendum over Europees verdrag' deel 2
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')