quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:11 schreef Jarno het volgende:
Zeg, hoe lang duurt die 13 maanden fase eigenlijk?.
quote:
quote:
Owjaaaaah... en die duurde zeker wel een week he?! Kweetutnog...quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:25 schreef nebelung het volgende:
Even eerlijk dan, zo rond de 14-16 maanden was er een opleving![]()
Vooral niet willen slapen. En dat is even schrikken, want we hebben 6 maanden van voorbeeldig slaapgedrag achter de rug. Maar het is nu helemaal mis: om zeven uur, half acht gaat ze naar bed (alles volgens een vast schema: eten, badje, tik tak kijken, slapen) en na een kwartier, half uur wordt ze huilend wakker en moét ze per se drinken (bv) bij mama. Weer terug naar bed (soms herhaalt dit zich nog een keer) en gedurende de nacht komt ze ook makkelijk 4 of 5 keer. En eerst sliep ze dus zonder problemen in 1 x tot een uur of zes, zeven door. Zo gaat het dus al bijna een maand!quote:
Oh, heeft dat een naam?quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Vooral niet willen slapen. En dat is even schrikken, want we hebben 6 maanden van voorbeeldig slaapgedrag achter de rug. Maar het is nu helemaal mis: om zeven uur, half acht gaat ze naar bed (alles volgens een vast schema: eten, badje, tik tak kijken, slapen) en na een kwartier, half uur wordt ze huilend wakker en moét ze per se drinken (bv) bij mama. Weer terug naar bed (soms herhaalt dit zich nog een keer) en gedurende de nacht komt ze ook makkelijk 4 of 5 keer. En eerst sliep ze dus zonder problemen in 1 x tot een uur of zes, zeven door. Zo gaat het dus al bijna een maand!
Bij onze oudste hielp een spaarsysteem. Ze had een potje waar ongeveer 20 houten beestjes in pasten. Elk half uur dat ze niet riep, deden we zo'n beestje in het potje. Het laatste beestje als ze in slaap was gevallen. Bij elke keer roepen ging het half uur opnieuw in. Als ze het erg bont maakte (met haar deur smijten was favoriet) ging er een beestje uit. Als het potje vol was (na ongeveer een week) kreeg ze een kleine beloning. We hadden een poppenkastpoppensetje 3xwoordwaarde gekocht, en iedere week verdiende ze een popje.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:28 schreef vamperotica het volgende:
Hier begint eht gedonder rond een uur of 11 's avonds... En ja we hebben m veuls te veul verwend.... Maar hoe leren we t weer af zonder dat het hele huis en de buren er last van hebben?
Ja echt wel. Ze slaapt ineens niet meer overdag. En nu 's nachts ook erg slecht.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:53 schreef Suzanna het volgende:
Ingrid, Kim is ook zo'n dondersteentje he?
Ben jaloers op je!quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Vooral niet willen slapen. En dat is even schrikken, want we hebben 6 maanden van voorbeeldig slaapgedrag achter de rug. Maar het is nu helemaal mis: om zeven uur, half acht gaat ze naar bed (alles volgens een vast schema: eten, badje, tik tak kijken, slapen) en na een kwartier, half uur wordt ze huilend wakker en moét ze per se drinken (bv) bij mama. Weer terug naar bed (soms herhaalt dit zich nog een keer) en gedurende de nacht komt ze ook makkelijk 4 of 5 keer. En eerst sliep ze dus zonder problemen in 1 x tot een uur of zes, zeven door. Zo gaat het dus al bijna een maand!
Oeps, dat klopt natuurlijk niet. Dat wil zeggen, het klopt wel, maar heeft niets met 13 maanden te maken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:00 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Bij onze oudste hielp een spaarsysteem. Ze had een potje waar ongeveer 20 houten beestjes in pasten. Elk half uur dat ze niet riep, deden we zo'n beestje in het potje. Het laatste beestje als ze in slaap was gevallen. Bij elke keer roepen ging het half uur opnieuw in. Als ze het erg bont maakte (met haar deur smijten was favoriet) ging er een beestje uit. Als het potje vol was (na ongeveer een week) kreeg ze een kleine beloning. We hadden een poppenkastpoppensetje 3xwoordwaarde gekocht, en iedere week verdiende ze een popje.
quote:Op woensdag 26 september 2007 12:55 schreef cattie het volgende:
En, heeft Mikael lekker geslapen? Slimme vent!
Ik ben zo trots op mijn grote vent. Hij drinkt niet meer uit flessen maar uit tuitbekers en hij is nu langzaam de stap naar gewone bekers aan het maken en dat gaat ook goed. In het nieuwe huis heeft hij een heerlijke slaapkamer waar hij lekker kan spelen en dat doet hij ook graag. In de woonkamer gaat het wat moeizamer, daar zoekt hij nog heel erg de grenzen. Van alles in de vuilnisbak gooien is hier nu ook een favoriet trouwens.
Hier is dat ook een ramp, zijn schoentjes moeten echt ruim zitten, anders lukt het niet meer. Ik vrees dat hij mijn voeten heeft, ik heb ook steeds problemen met schoenen. Een maat 39 zou goed moeten zijn maar spannen in het begin veel te veel, of ik raak er niet in. Koop ik een maat groter zijn ze na het inlopen veel te groot...quote:Op woensdag 26 september 2007 15:39 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoe leg ik mijn dreumes van bijna 15 maanden uit dat wanneer ik hem zijn schoenen aan wil trekken, het niet helpt dat hij zijn voeten in allerlei bochten wringt?
Kortom: hoe trekken jullie je kind(eren) sloffen/schoenen aan?![]()
edit: heb ik die pokkedingen eindelijk aan zijn voeten, til ik hem op vallen ze eraf.![]()
en nee: ze zijn niet te groot, want anders waren ze te klein. Of hebben jullie kinderen ook onmogelijke voeten? Te hoge wreef misschien? Want ik weet het niet meer!
Okeequote:Op woensdag 26 september 2007 22:28 schreef Jelief het volgende:
PV, ik streek altijd over Emma haar voetzool en duwde haar tenen een beetje naar boven. Dat hielp vaak wel tegen het tenenkrommen.
Dat helpt hier idd ook bij de oudste twee monsters.... Bij t minimonster met vlagen, maar t miniminimonster is daar nog een beetje te jong voor... (juni 2006)quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:00 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Bij onze oudste hielp een spaarsysteem. Ze had een potje waar ongeveer 20 houten beestjes in pasten. Elk half uur dat ze niet riep, deden we zo'n beestje in het potje. Het laatste beestje als ze in slaap was gevallen. Bij elke keer roepen ging het half uur opnieuw in. Als ze het erg bont maakte (met haar deur smijten was favoriet) ging er een beestje uit. Als het potje vol was (na ongeveer een week) kreeg ze een kleine beloning. We hadden een poppenkastpoppensetje 3xwoordwaarde gekocht, en iedere week verdiende ze een popje.
Hoe het in onze gemeente precies werkt, weet ik niet. Wel dat er in de gemeente waar ik werk een grote rol wordt toebedeeld aan psz'en. Onder andere op het gebied van signaleren van achterstanden, voorbereiden op de basisschool. Toch wel belangrijk.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:21 schreef pinquit het volgende:
als het een KDV zou zijn zou ik een klacht indienen![]()
Er is 1 gediplomeerde leidster en de rest wordt aangevuld met stagiaires en vrijwilligers (die leidster is er wel elke dag)quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:59 schreef owlet het volgende:
Pinquit, wat is er onprofessioneel aan de PSZ in jouw ogen?
Pooh dat vind ik wel veel geld. Hier betalen ze bij de PZS waar Mikael straks heen gaat nu ¤ 35 per maand voor 2 keer in de week. Kan over een jaar nog hetzelfde zijn maar ook iets meer of iets minder.quote:Op zaterdag 29 september 2007 08:51 schreef Vicky het volgende:
Bij ons kost een PSZ 90 euro per maand voor 2 ochtendjes in de week.
ja ik ook.. dfus ik weet nog niet of Amber daarnaartoe gaat.quote:Op zaterdag 29 september 2007 08:59 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Pooh dat vind ik wel veel geld. Hier betalen ze bij de PZS waar Mikael straks heen gaat nu ¤ 35 per maand voor 2 keer in de week. Kan over een jaar nog hetzelfde zijn maar ook iets meer of iets minder.
Misschien verdienen jullie gewoon teveelquote:Op zaterdag 29 september 2007 09:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja ik ook.. dfus ik weet nog niet of Amber daarnaartoe gaat.
Tis bij ons idd inkomensafhankelijk.quote:Op zaterdag 29 september 2007 09:03 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Misschien verdienen jullie gewoon teveelAls dat zo is wil ik je ook wel ff mijn rekeningnummer geven hoor
![]()
Bedankt voor het meedenken.quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:48 schreef Jelief het volgende:
Dat is ook heel moeilijk Ingrid. Als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd de dokter(sdienst) bellen om advies. Op zich is koorts niet gevaarlijk,pas als het langer aanhoudt én hoog is. Probeer Kim iig wat te laten drinken. Niet eten is niet erg maar drinken is heel belangrijk, zeker als ze koorts heeft.
Hoesten en piepen wordt zorgelijk als ze echt moeite heeft met ademhalen, gaat happen naar lucht.
ik ben natuurlijk geen arts en mijn advies is op basis van mijn eigen ervaring
Precies. Ik vond 39,2 aardig hoog. Ze gloeide ook als een gek. 100ml sinds de koorts. Ze was bij mijn ouders wezen logeren en was er rond 15.00 weer. Vandaag had ze weinig gegeten en gedronken bij mijn ouders.quote:Op zaterdag 29 september 2007 23:52 schreef Mammietje het volgende:
Niets vervelender dan dat je kind ziek is, he, Ingrid?En de koorts loopt bij die kleintjes ook altijd zo lekker op! Ik probeer mezelf altijd voor te houden dat koorts het virus bestrijdt, ze krijgen bij mij dan ook alleen een zetpil voor het slapen gaan. Heeft ze maar 100 ml vocht over de hele dag gehad, of sinds ze koorts heeft? Probeer in ieder geval er zoveel mogelijk vocht in te krijgen, andere flesjes, pakjes, ander smaakje, maakt niet uit wat, al zijn het ijsjes. Zeker als ze gaat overgeven of diarree krijgt, is dat belangrijk. Dan kan je ook eventueel nog ORS er bij gaan geven. Ik sluit me verder volkomen bij JeLief aan, met de toevoeging: bellen als ze suf wordt en verminderd of niet reageerd.
Beterschap Kim!![]()
Dank je. We hebben slecht geslapen. Kim heeft nog een hele poos op mijn borst gelegen.quote:Op zondag 30 september 2007 09:06 schreef PM-girl het volgende:
He bah Ingrid, wat naar. Ik hoop op beterschap.
En weet je wat het is. Die kleine druif van jullie kan straks in een keer alles tegelijk. Tis toch allemaal verschillend hoe ze zich ontwikkelen. Geniet lekker van haarquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:28 schreef owlet het volgende:
ah nee joh! Ik weet niets over welke vraag je het hebt![]()
Het is was meer een algemeen gevoel, zeker niet persoonlijk bedoeld.
![]()
We waren nu gewoon in ons streekziekenhuis. Maar dat bultje wat er nu nog zit zie je bijna niet hoor. Ik vind het niet een duidelijke reden om hem voor zoiets kleins weer zoveel ellende te bezorgen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:48 schreef owlet het volgende:
Nicole, misschien kan je voor een volgende keer in een kiinderziekenhuis terecht (of waren jullie daar al?). Daar hebben ze volgens mij wat prettiger regels rondom dingen als wakker worden enzo. Maar ik kan me goed voorstellen dat je niet staat te springen om een volgende operatie. Ik krijg nog kippenvel als ik denk aan een dreumes die helemaal alleen wakker moet worden terwijl zijn moeder op de gang er naast staat!
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:29 schreef _evenstar_ het volgende:
wat ik bedoel met pushen is tot in den treure er mee bezig zijn, weet ook niet zo goed hoe ik het anders moet verwoorden, maar denk dat de meeste wel snappen wat ik bedoel![]()
Maar lukt dat dan ook? Ik denk niet dat je een kind aan het kruipen of lopen kunt krijgen als ze er nog niet aan toe zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:31 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
[/s]
ik heb geenszins bedoel mensen hier ervan te beschuldigen ofzo, maar zie dat hier in de omgeving gewoon ontzettend veel
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:30 schreef Belana het volgende:
Ezra stond trouwens vanmorgen een tijdje los in de box. hij had zijn handjes vol en liet de rand los en stond zo maar. echt moeite doen om zijn evenwicht te bewaren, zag er leuk uit
jaquote:
Mijn dochter loopt nog maar net joh! Er waren hier al babies die liepen terwijl zij nog kroop en nog niet eens stondquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:14 schreef owlet het volgende:
Inmiddels ben ik er echter wel uit dat we niets verkeerd doen en dat een kind zich zonder al die dingen net zo goed ontwikkelt. Ze is immers ook gaan lachen, rollen, kruipen en zitten zonder onze hulp.
En dat Ronja gewoon een rustig, bedachtzaam kindje is dat nog niet echt de noodzaak inziet van los lopen en woordjes zeggen![]()
Dat kan niet, want dat heb ik al!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:40 schreef MeNicole het volgende:
Ik geniet ook echt van Mikael hoor. Hij laat me elke dag weer versteld staan van wat ie allemaal al kan enzo. En het is gewoon echt zo dat ie elke dag leuker word (en ook ondeugender). Volgens mij heb ik het allerleukste kind van de hele wereld. Kan gewoon niet anders
![]()
![]()
Ja en ik moet bijna alweer weg, niks aan die topics per leeftijd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:45 schreef owlet het volgende:
Ik vind het zo leuk dat eindelijk de grootste groep kinderen van rond Ronja's leeftijd over zijn naar dit topic.![]()
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:57 schreef MeNicole het volgende:
Als ik dan toch al aan het opscheppen benMikael heeft ook al een paar keer perongeluk op de wc geplast. Dan wilde ik hem in bad doen en dan greep ie naar zijn peimeltje. dus snel boven de wc en dan ging ie plassen
Kind helemaal gek doen omdat mama zo gek doet.
Maar zindelijk is ie niet hoor
![]()
Hier ook de hele dag nee nee nee neeeeeeheeeeeeeeeeee mamma neeeequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:55 schreef nebelung het volgende:
'nee nee nee nee nee nee nee'
Dat is de conversatie wel zo'n beetje de hele dag
Ik zie een beetje op tegen de overstap van dit topic naar het volgende topic. Stom he, maar wij ontgroeien dit topic ook een beetje merk ik.
Nou, dat laatste bedacht ik ook laatst. Vooral naar aanleiding van het CB, die Eva zo snel mogelijk uit een gewone beker wilden laten drinken, en ze moest in alles zo snel mogelijk een minivolwassene worden, kreeg ik het gevoel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:15 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het soms gewoon jammer dan Anna zo aan het staan en lopen (schuifelen langs iets wat ze beet kan houden) is. Ik vind het toch allemaal al zo snel gaan, ze kan nog een jaar of 80 staan en lopen, laat ze nog maar even klein en baby blijven denk ik dan. Hetzelfde heb ik ook met mensen die met alle geweld al met 3 maanden potjes of ander eten willen proberen. Je kind kan z'n hele leven nog meuk eten denk ik dan, laat het ook eens gewoon een baby zijn.
dank je wel! Gelukkig vond ik elke fase leuk, dus als dat zo blijft, dan zal de 'heimwee' wel meevallenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:29 schreef Jelief het volgende:
En nog welkom aan de nieuwe aanwas! Blij genieten want het tweede jaar gaat net zo snel voorbij als het eerste
Je kunt er maar beter aan het begin bij zijn toch?!quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:58 schreef Wennie het volgende:
Vanochtend even met Robin naar de ha geweest, want ik had vannacht met 'm opgelopen, aan een stuk door huilen, wat lichte koorts en greep naar z'n linkeroortje. Hij heeft een beginnende oorontsteking. Misschien een beetje vroeg gegaan, maar zag het niet zitten om dat 't weekend naar de hap ofzo te moeten
Somsquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 08:37 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Whieeeej Amber! Ook goedemorgen!Amber is lief
ja echt leyuk dat kletsen alleen wordt het nu heeel erg opletten wat er gezegd wordt.. Amber aapt echt alles na. Praten maar ook met dingen doen...quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:23 schreef Belana het volgende:
hier ook tijd voor de BMR prik vandaag, beetje laat zelfs, maar Ezra was ziek en dan geef ik geen prikken.
over een weekje kan ie ziek worden dan, dus ben benieuwd.
ook hier komt er een kies door, gaat redelijk voorspoedig moet ik zeggen.
vicky, leuk he dat kletsen en zo snel als dat ineens kan gaan
Ezra begint ook interesse te krijgen in praten en probeert veel na te zeggen, erg lief
Tja lekker bij me liggen is er ook niet meer bij hoorquote:
Nee helemaal niet. Maar ja kevin was normaal gesproken hele dag na school. Denk dat Mikael Kevin de laatste 2 weken vaker heeft gezien dan normaalquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:48 schreef Belana het volgende:
over verschillen in kindjes, ik zat even te vergelijken met Liam, die was op deze leeftijd een kilo lichter dan Ezra nu
ach MeNicole, Mika is gewoon een slimme dappere dodo
heeft ie er last van dat Kevin weg is?
Nee, het scharnier brak 'gewoon' af.... Krak-boem-krijs En hij had al hoofdpijn van de vorige val. Hij is de afgelopen dagen ontzettend:quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:12 schreef PM-girl het volgende:
Nee, mijn kind doet dat (nog) niet! Viel het met schroef en al eruit? Want dan zijn die misschien niet sterk genoeg geweest?
Mijn kind vindt alleen zijn tas met traktaties nog over van het kdv, om die vervolgens allemaal open te maken! En gooit de waterbak dit keer óver zich heen! En zit in de supermarkt in het autootjeskarretjemaar gaat vervolgens achterstevoren zitten!
Dan hadden wij waarschijnlijk eenzelfde hekje.... godzijdank was het niet bovenaan de trap...quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:37 schreef E.T. het volgende:
hier is laatst ook een traphekje stuk gegaan.. een zwart scharnier gescheurd.. (was zwart kunstof) en daarmee de bovenste schroef gewoon helemaal uit het hout van de trap-paal getrokken
Saskia ging er aan hangen
Ik heb geen flauw idee. Ze heeft ook wel Amber gezegd maar nu is het Opee.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:32 schreef Belana het volgende:
hoe komt ze aan opee? klinkt wel erg lief
en mika, jij wil te snel groot zijn
Ik geloof dat het hekje al een paar jaar (3 jaar...?) oud is. Mijn vader gebruikte hem om de hond beneden te houden. Maar toch.....quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:49 schreef PM-girl het volgende:
Ik weet niet hoe lang er garantie op zoiets zit, maar wellicht kun je er mee terug PV? Wel schrikken!
Nou, hij ligt nu even te slapen.quote:
Ezra heeft geen last meer gehad vandaag, maar Liam wel. bij onze oppas was iedereen geveldquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:07 schreef cattie het volgende:
Hallo Thies! Leuke verjaardag gehad?
Belana, hoe is het met Ezra? Nog ziek?
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Pictire this:
ik en Arwen in de macro.. Arwen ziet dora tas, pakt mijn gezicht vast..al kusjes gevend
Arwen: Oh mama, oh dora oh mooi ja mama oh mooi ja dora ja mama ooh dora dora mooi ja kikke mooi ja mama dora ?![]()
![]()
![]()
weiger dat maar eens![]()
Ik heb dat eens nagezocht en het wordt pas vanaf 2 jaar aangeraden.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:43 schreef MeNicole het volgende:
Vanaf wanneer mag je bij kleintjes echt een dekbedje gebruiken?
Niet dat ik dat wil hoor maar vroeg me dat zomaar af
owquote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Pictire this:
ik en Arwen in de macro.. Arwen ziet dora tas, pakt mijn gezicht vast..al kusjes gevend
Arwen: Oh mama, oh dora oh mooi ja mama oh mooi ja dora ja mama ooh dora dora mooi ja kikke mooi ja mama dora ?![]()
![]()
![]()
weiger dat maar eens![]()
Ja, die van goud met diamanten ritshanger waar gucci opstaat wel jaquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:36 schreef Moonah het volgende:
Zijn die van babywaltz dan 2000 euro...?
Heb er maar 1 met mouwen ja. En een zonder mouwen. Als die met vies is doe ik die in de was en dan heeft ie 1 nacht zonder mouwen aan. Dan doe ik hem een dikke pyama met romper met lange mouw aan.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:49 schreef PM-girl het volgende:
Maar Nicole, heb jij dan maar 1 slaapzak?
Beetje offtopic, maar dankjewel Sjak. Het gaat ook echt stukken beter dan een aantal maanden terug.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:01 schreef sjak het volgende:
Moonah en Thies van harte! Je klinkt erg gelukkig Moonah, fijn om te lezen!
Ja, valt ook iets voor te zeggen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 10:02 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, herkenbaar! Ik laat ze juist staan, mooie oefening voor ons beiden op 'nee''
Is fleece niet erg zweterig?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:12 schreef MamavAron het volgende:
bij de zeeman hebben ze lekkere dikke fleece pyamaatjes...
Ik heb pas geleerd (van Owlet dacht ik), dat fleece niet een soort stof is, maar een manier van produceren. Er is dus natuurlijke fleece maar ook synthetische fleece. Afhankelijk daarvan is het zweterig of niet. Toch, Owlet?quote:
Ha, mijn kind kan alles!quote:En PM, hoe kan je kind nou twéé slaapzakken op een dag onderpoepen??
Oh, wacht op het moment dat ik dit tik bedenk ik me dat Simon waterdunne luiers had... Hoe is het nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |