abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53459677
Vorig deel: Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 14

Dreumesjes:

18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl( Tamea)
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 10-10-2007 09:35:28 ]
Variety is the spice of life
pi_53459710
Even Jarno plagen
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:11 schreef Jarno het volgende:
Zeg, hoe lang duurt die 13 maanden fase eigenlijk? .
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:18 schreef E.T. het volgende:

13 maanden
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:19 schreef nebelung het volgende:

Die gaat voorlopig niet weg
pi_53459778
Grrrr.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_53459807
Even eerlijk dan, zo rond de 14-16 maanden was er een opleving
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:28:24 #5
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53459864
Euh, wat is de 13 maanden fase ?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53459868
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:25 schreef nebelung het volgende:
Even eerlijk dan, zo rond de 14-16 maanden was er een opleving
Owjaaaaah... en die duurde zeker wel een week he?! Kweetutnog...
pi_53459884
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:28 schreef PM-girl het volgende:
Jarno weet het!
pi_53460016
quote:
Dat is die fase die 13 maanden duurt!
pi_53460074
quote:
Vooral niet willen slapen. En dat is even schrikken, want we hebben 6 maanden van voorbeeldig slaapgedrag achter de rug. Maar het is nu helemaal mis: om zeven uur, half acht gaat ze naar bed (alles volgens een vast schema: eten, badje, tik tak kijken, slapen) en na een kwartier, half uur wordt ze huilend wakker en moét ze per se drinken (bv) bij mama. Weer terug naar bed (soms herhaalt dit zich nog een keer) en gedurende de nacht komt ze ook makkelijk 4 of 5 keer. En eerst sliep ze dus zonder problemen in 1 x tot een uur of zes, zeven door. Zo gaat het dus al bijna een maand!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:37:16 #10
94046 PM-girl
pi_53460078
Jarno, enlighten me! Over een week of 6 zijn wij zover, moet ik ramen dichttimmeren met latten, meubels laten plastificeren, de hond in quarantaine zetten en valhelmen aanschaffen?
*
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:39:22 #11
94046 PM-girl
pi_53460115
Ai, die post van Jarno had ook door Nebelung, ET of mammietje geschreven kunnen worden, of kiest elke dreumes zijn eigen kuur-gebied?
*
pi_53460235
Overigens doet YPPY het allemaal zonder (heel erg) te mopperen hoor, maar ze wil echt alleen mama 's nachts (zonder bv terugleggen is écht geen optie, geloof me ) en die gun ik ook wel weer eens een tijdje doorslapen. .

Gisteren hadden we bedacht dat het wellicht angst voor het donker kon zijn, dus hadden we een lampje aangelaten, maar ook dat had geen effect helaas. En echt honger kan het volgens mij ook niet zijn, als je ziet wat ze allemaal eet overdag (bijna 4 boterhammen, 2 stuks fruit, avond eten incl. toetje)... Toch een sprongetje? Of heeft het zin om toch maar even langs de HA te gaan om iets medisch uit te sluiten? Ze is niet ziek ofzo en lijkt ook niks te markeren, maar toch.
pi_53461382
Hier begint eht gedonder rond een uur of 11 's avonds... En ja we hebben m veuls te veul verwend.... Maar hoe leren we t weer af zonder dat het hele huis en de buren er last van hebben?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_53463480
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Vooral niet willen slapen. En dat is even schrikken, want we hebben 6 maanden van voorbeeldig slaapgedrag achter de rug. Maar het is nu helemaal mis: om zeven uur, half acht gaat ze naar bed (alles volgens een vast schema: eten, badje, tik tak kijken, slapen) en na een kwartier, half uur wordt ze huilend wakker en moét ze per se drinken (bv) bij mama. Weer terug naar bed (soms herhaalt dit zich nog een keer) en gedurende de nacht komt ze ook makkelijk 4 of 5 keer. En eerst sliep ze dus zonder problemen in 1 x tot een uur of zes, zeven door. Zo gaat het dus al bijna een maand!
Oh, heeft dat een naam? Ik vond de peuterpuberteit al zo vroeg aangebroken.

Mag Ingmar in het lijstje btw? Hij is van 4 jan 2006.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_53463605
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:28 schreef vamperotica het volgende:
Hier begint eht gedonder rond een uur of 11 's avonds... En ja we hebben m veuls te veul verwend.... Maar hoe leren we t weer af zonder dat het hele huis en de buren er last van hebben?
Bij onze oudste hielp een spaarsysteem. Ze had een potje waar ongeveer 20 houten beestjes in pasten. Elk half uur dat ze niet riep, deden we zo'n beestje in het potje. Het laatste beestje als ze in slaap was gevallen. Bij elke keer roepen ging het half uur opnieuw in. Als ze het erg bont maakte (met haar deur smijten was favoriet) ging er een beestje uit. Als het potje vol was (na ongeveer een week) kreeg ze een kleine beloning. We hadden een poppenkastpoppensetje 3xwoordwaarde gekocht, en iedere week verdiende ze een popje.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53463651
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:53 schreef Suzanna het volgende:
Ingrid, Kim is ook zo'n dondersteentje he?
Ja echt wel. Ze slaapt ineens niet meer overdag. En nu 's nachts ook erg slecht.
pi_53467829
Heel herkenbaar, Jarno (en nu ben ik serieus hoor!). En het begon inderdaad met 13 maanden. Ik heb het ervaren als een 'sprong' en ik denk dat ook wel klopt, want toe het minder begon te worden, kon ze ineens van alles . Het duurde zeker een paar weken overigens.

Met 18 maanden begon het gedonder opnieuw trouwens en we zijn nu net daar een beetje uit. En ook dat klopt wel, want ineens praat ze in 2 en 3-woorden zinnen en haar woordenschat en dingen die ze kan groeit met de dag (22 maand nu).
pi_53475392
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ben jaloers op je! Tinka is nu ruim 17 maanden en die heeft nog NOOIT meer dan 3 uur achter elkaar doorgeslapen! Eh... dat lieg ik... 2 keer tijdens de vakantie, nu 3 weken terug! En de afgelopen 2 nachten wil ze geen bv meer maar heeft ze bedacht dat het flesje water bij mama leegdrinken toch wel zo gezellig is!
pi_53478751
Ik snap dat het altijd erger kan, en we zijn ook zeker blij met hoe ze tot nu bijna een maand geleden geslapen heeft, maar het is vooral het verschil tussen die 2 periodes wat opvallend is. Een beetje dag/nacht verhaal zeg maar. Maar goed, vannacht nog 'maar' 2 keer wakker, wie weet gaat het wat beter vanaf nu.
pi_53479357
Jarno Mikael heeft sinds deze week die periode weer achter de rug. En die is nu bijna 14 maand. Laat het een troost zijn
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_53479928
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:00 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Bij onze oudste hielp een spaarsysteem. Ze had een potje waar ongeveer 20 houten beestjes in pasten. Elk half uur dat ze niet riep, deden we zo'n beestje in het potje. Het laatste beestje als ze in slaap was gevallen. Bij elke keer roepen ging het half uur opnieuw in. Als ze het erg bont maakte (met haar deur smijten was favoriet) ging er een beestje uit. Als het potje vol was (na ongeveer een week) kreeg ze een kleine beloning. We hadden een poppenkastpoppensetje 3xwoordwaarde gekocht, en iedere week verdiende ze een popje.
Oeps, dat klopt natuurlijk niet. Dat wil zeggen, het klopt wel, maar heeft niets met 13 maanden te maken.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53481145
Op zich vind ik het niet zo verschrikkelijk erg. Het is jammer dat ik niet door kan slapen en dat de voedingen nu een half uur duren ipv 5-10 minuutjes, maar het is gewoon zo. Niks aan te doen.

Anna is zo knap. Ze kan nu zonder te gillen duidelijk maken wat ze wil, gaat naar de stoel als ze wil eten, snapt het als je iets vraagt (of het is toevallig dat ze net het goede doet ) en is echt superschattig met gekamde haartjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53481286
Mikael wilde net apen Wat zeg je mama snapt je niet. Loopt ie naar zijn bed. Apen Aha wil je slapen
Liefde
pi_53484444
En, heeft Mikael lekker geslapen? Slimme vent!

Ik ben zo trots op mijn grote vent. Hij drinkt niet meer uit flessen maar uit tuitbekers en hij is nu langzaam de stap naar gewone bekers aan het maken en dat gaat ook goed. In het nieuwe huis heeft hij een heerlijke slaapkamer waar hij lekker kan spelen en dat doet hij ook graag. In de woonkamer gaat het wat moeizamer, daar zoekt hij nog heel erg de grenzen. Van alles in de vuilnisbak gooien is hier nu ook een favoriet trouwens.
pi_53484509
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:55 schreef cattie het volgende:
En, heeft Mikael lekker geslapen? Slimme vent!

Ik ben zo trots op mijn grote vent. Hij drinkt niet meer uit flessen maar uit tuitbekers en hij is nu langzaam de stap naar gewone bekers aan het maken en dat gaat ook goed. In het nieuwe huis heeft hij een heerlijke slaapkamer waar hij lekker kan spelen en dat doet hij ook graag. In de woonkamer gaat het wat moeizamer, daar zoekt hij nog heel erg de grenzen. Van alles in de vuilnisbak gooien is hier nu ook een favoriet trouwens.
Nee, na 5 minuten had ie er alweer genoeg van

Maar Ive knap uit een beker drinken. Dat kan Mikael echt nog niet. We oefenen altijd in bad met als gevolg 30 keer verslikken en tijdens het afdrogen alles weer uitspugen.
Liefde
pi_53484561
Anna is gek op d'r rietjesbeker, maar zelf uit een normale beker drinken zie ik ook nog niet snel gebeuren! . Die ligt binnen 2 tellen op de grond vrees ik.
pi_53484639
Dat was een kort slaapje van Mikael!

Ive is met een open beker juist voorzichtiger. Al blijf ik er wel dicht bij in de buurt. Met water spelen is natuurlijk ook wel erg leuk. Hij verslikt zich gelukkig niet in water.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:07:23 #28
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53484754
Cas drinkt ook veel uit een gewone beker. Ik doe er altijd een bodempje in, kan hij daar mee stoeien. Als die dan omgaat valt het nog mee met de troep.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_53485999
Vergeet ik zomaar te vertellen dat Mikael kan kruipen Niet dat ie er iets aan heeft omdat ie de hele dag loopt. Maar hoera gaan speciaal onderwijs kindje voor mij Gekke lui
Liefde
  woensdag 26 september 2007 @ 14:42:02 #30
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53487594
Mikael houd er zijn eigen volgorde op na zo te zien Tobias deed heel lang kontschuiven ipv kruipen, de fysio zag het al niet meer gebeuren dat hij ging kruipen omdat het kontschuiven hem zo goed afging (schijnt ook niet veel voor te komen dat ze gaan kruipen als ze kontschuiven) en ineens had hij ook het kruipen door, toen was het kontschuiven niet meer interessant! Maar hier werden we ook 'gewaarschuwd' door een kennisje dat dyslectie meer voorkomt bij kontschuivertjes dan bij kruipertjes. Ik heb altijd geweigerd me daar druk om te maken, als het zo is, zie ik het dan wel weer, kan hem moeilijk dwingen te gaan kruipen, toch?
Uit een beker drinken is ontzettend stoer en mag hij standaard na het eten, het liefst uit mama d'r glas, dat is het leukst! Na het tandenpoetsen tegenwoordig ook even een slokje water en verder nog heel veel uit zijn tuitbeker. O, ja de laatste slok koffie jat hij bij mijn ouders en oma en papa uit zijn beker om ze daarna keurig in de keuken op te ruimen, zie je alle bekers op een rijtje staan!

Ik ben net met Tobias bij de pz gaan kijken, hij zag 'oto's' en was meteen vertokken om te spelen! Maar toen de kindjes herrie gingen maken (klappen en hard roepen in een liedje) kwam hij snel naar me toe rennen, want dat was toch wel eng! Ik heb een inschrijfformuliertje meegekregen en hij is met 2jr3mnd welkom mits er plek is. Hij mag er 3 dagdelen naartoe (de andere pz's hebben er 2) er zijn 3 groepen en per groep niet meer dan 16 kindjes. Het zag er heel gezelig uit, werkjes aan een lijntje om te drogen, verschillende hoeken met speelgoed, een buitenspeelplek, speelgoed netjes opgeruimd, ik kreeg er een goed gevoel bij!
Wel gek hoor, Tobias is nog geen 2 jaar oud (oke, bijna 2 ) en ik heb 'm net ingeschreven voor 'school'. Wat wordt hij snel groot
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_53489098
Hoe leg ik mijn dreumes van bijna 15 maanden uit dat wanneer ik hem zijn schoenen aan wil trekken, het niet helpt dat hij zijn voeten in allerlei bochten wringt?

Kortom: hoe trekken jullie je kind(eren) sloffen/schoenen aan?
edit: heb ik die pokkedingen eindelijk aan zijn voeten, til ik hem op vallen ze eraf.
en nee: ze zijn niet te groot, want anders waren ze te klein. Of hebben jullie kinderen ook onmogelijke voeten? Te hoge wreef misschien? Want ik weet het niet meer!

[ Bericht 25% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 26-09-2007 15:49:30 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_53491379
Lastig PV. Gewoon doorgaan met proberen, dat is denk ik het enige dat helpt.
Ive heeft ook een periode gehad dat hij zijn teentjes introk bij het aandoen. Helpt ook niet. Daar is hij nu gelukkig vanaf en hij houdt zijn voetjes al klaar. Hij probeert ze zelfs al zelf aan te doen. Of bij andere kindjes. Maar dat lukt nog niet.
pi_53491474
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:39 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoe leg ik mijn dreumes van bijna 15 maanden uit dat wanneer ik hem zijn schoenen aan wil trekken, het niet helpt dat hij zijn voeten in allerlei bochten wringt?

Kortom: hoe trekken jullie je kind(eren) sloffen/schoenen aan?
edit: heb ik die pokkedingen eindelijk aan zijn voeten, til ik hem op vallen ze eraf.
en nee: ze zijn niet te groot, want anders waren ze te klein. Of hebben jullie kinderen ook onmogelijke voeten? Te hoge wreef misschien? Want ik weet het niet meer!
Hier is dat ook een ramp, zijn schoentjes moeten echt ruim zitten, anders lukt het niet meer. Ik vrees dat hij mijn voeten heeft, ik heb ook steeds problemen met schoenen. Een maat 39 zou goed moeten zijn maar spannen in het begin veel te veel, of ik raak er niet in. Koop ik een maat groter zijn ze na het inlopen veel te groot...
Maar dan ben je niet veel mee, he.
pi_53491517
Lastig he pv? Heb helaas geen tips. Heeft Kim ook erg gehad. Nu wil ze de schoentjes zelf aan doen. Wat nog niet lukt en dan word ze boos. En roept ze mama ja ?
Ze heeft 2,5 uur geslapen! gelukkig kan ze het nog
pi_53494814
Ik hoor het al...: we moeten nog even doorzetten Gelukkig is papa nu even lekker met hem bezig boven en kan ik even rustig aandoen hier beneden.

Goedzo Kim!
pi_53501001
PV, ik streek altijd over Emma haar voetzool en duwde haar tenen een beetje naar boven. Dat hielp vaak wel tegen het tenenkrommen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_53503134
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:28 schreef Jelief het volgende:
PV, ik streek altijd over Emma haar voetzool en duwde haar tenen een beetje naar boven. Dat hielp vaak wel tegen het tenenkrommen.
Okee
pi_53507092
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:00 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dat helpt hier idd ook bij de oudste twee monsters.... Bij t minimonster met vlagen, maar t miniminimonster is daar nog een beetje te jong voor... (juni 2006)
  donderdag 27 september 2007 @ 13:02:59 #39
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53513165
7 januari gaat Arwen naar de PSZ

Alles in heel goed overleg, duidelijke afspraken gemaakt , nette grote ordenlijke ruimte ! en twee steenworpen afstand dus ben zo daar, en ga tezijnertijd als vrijwilliger daar ook soms mee helpen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_53513239
Wat goed en spannend Evenstar!
pi_53513820
Oe, wat spannend evenstar!!

Wat mogen Max en Arwen vroeg naar de psz. Wij moeten nog minstens een half jaar wachten.
pi_53514991
Lijkt me idd spannend als je kleintje ineens naar het kdv of de psz gaat....
pi_53515535
jaaah arwen, max gaat 15 januari naar de PSZ
is arwen ook wezen kijken? en vond ze het leuk?

Max vond het harstikke leuk gisteren, hij ging gelijk rondrennen
het is daar niet zo professioneel, maar gelukkig woon ik bijna in dezelfde straat en is het alleen om te spelen, dus het maakt me niet zoveel uit. als het een KDV zou zijn zou ik een klacht indienen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 27 september 2007 @ 14:49:02 #44
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53516352
Arwen heeft lekker daar gespeeld, ze stonden verbaasd dat ze zo goed zelf kon spelen, nu waren er nog geen kindjes bij buiten djulian dat scheelt.
En de leidsters lieten haar ook even, en daarna kwam het wel iets hielp ze mee opruimen

Wel wijs als zo;n klein fruppie tegen een van de leidsters zegt konnamee die daaj ( kom maar mee die daar ) en als de leidster het in het goede bakje doet ze heeeuy zegt en klapt
wijsneusje
pi_53517509
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:21 schreef pinquit het volgende:
als het een KDV zou zijn zou ik een klacht indienen
Hoe het in onze gemeente precies werkt, weet ik niet. Wel dat er in de gemeente waar ik werk een grote rol wordt toebedeeld aan psz'en. Onder andere op het gebied van signaleren van achterstanden, voorbereiden op de basisschool. Toch wel belangrijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_53521555
Pff ben weer bijgelezen..

stiekum voel ik me hier niet mee rhelemaal thuis. Nog maar 3 weken en dan is Ambertje al weer 2

Dinsdag dus naar de HA geweest. Amber heeft weer eens een luchtweginfectie. Wederom een puffer gekregen, 5 dagen lang 5x per dag neussprayen en 2x per dag een zetpilletje voor het slapen gaan. Een van dr oortjes was nog wat geirriteerd.

Jeetje Evenstar, wat een gedoe weer.

[ Bericht 13% gewijzigd door Vicky op 27-09-2007 18:00:01 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 27 september 2007 @ 19:17:54 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53523909
Ambertje
pi_53532165
Wat leuk Evenstar! Spannend joh! Wat goed dat je knopen doorgehakt hebt en kennelijk goede afspraken hebt kunnen maken. Knap dat je haar los kunt laten, lijkt me toch wat moeilijker met een zorgenkindje als Arwen. En je zal zien dat ze geniet straks! Randy is nu 5 keer heen geweest (die is 2 jaar en 9 maanden nu) en dat gaat van een leien dakje, hij vindt het geweldig. En om ontopic te blijven met een dreumes, Tinka geniet er op de morgens ook volop van want die krijgt eindelijk eens onverdeelde aandacht en kan ongestoord spelen. De middagen zijn wat minder leuk voor haar omdat ik haar wakker moet houden tot ik Randy naar school gebracht heb en haar 1,5 uur later al weer van bed af moet slepen om hem weer op te halen... dat vind ik wel zielig. Maar goed... het is maar 1 keer per week en daar staat die morgen dan tegenover. Tinka hobbelt daar trouwens ook de klas in alsof ze er thuis hoort!
Wat voor dagdelen gaat Arwen straks?

Ambertje... wat sneu zeg... snel weer beter worden hoor!
pi_53537295
Wat goed, Evenstar!
Pinquit, wat is er onprofessioneel aan de PSZ in jouw ogen?

Arme Amber, hopelijk knapt ze snel op!
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:39:15 #50
24188 Belana
kloon van belana
pi_53538164
hier mogen de kindjes ook met 2 naar de PSZ, was voorheen 2,5. ik hoop wel dat ik straks met Ezra weer hier in de buurt terecht kan, Liam zat een eind weg.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 28 september 2007 @ 12:15:44 #51
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_53540670
Hier ook weer bijgelezen Ik heb dat ook hoor Vicky

Wat leuk evenstar, dat Arwen naar de psz gaat! En ook fijn dat het zo dichtbij is en je er zelf bij betrokken gaat zijn

Ambertje Wel helemaal beter zijn voor je verjaardag hè!

Met Robin gaat alles prima. Heeft zich op vakantie tot een ware waterrat ontpopt: hij spring zo (natuurlijk met bandjes ) het diepe in! Slapen was een drama, hij sliep niet voor 11 uur 's avonds, maar weer terug is dat weer goed, alleen had hij zo nu en dan de neiging zijn slaapje over te slaan Gelukkig gaat het nu weer beter Verde kletst hij er lekker op los en begint hij eindelijk een beetje babyvet te verliezen. Kortom: hij wordt een peutertje
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_53543079
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:59 schreef owlet het volgende:

Pinquit, wat is er onprofessioneel aan de PSZ in jouw ogen?
Er is 1 gediplomeerde leidster en de rest wordt aangevuld met stagiaires en vrijwilligers (die leidster is er wel elke dag)
Ze hebben niet veel beveiliging qua deuren enzo.
Enkel glas, zonder beveiliging
Ze zitten nu met zn 12en in een klein mini lokaaltje omdat van het 'normale' lokaal de vluchtroute afgekeurd was, dat moet nog goedgemaakt worden, daarna gaan ze weer terug.

het is al een heel oud buurthuis, ik heb zelf ook nog op die PSZ gezeten maar je kan het er ook wel aan zien dus.
maargoed, ik heb even staan kijken en verder zijn er geen dingen waarvan ik met open mond sta te kijken ofzo, dus ik vertrouw het verder wel hoor
pi_53558534
Na de psz verhalen denken wij er nu ook (meer) over na.
Toevallig van de week bij cb geweest. Daar wilde een meisje van een jaar of 3 met Kim spelen. Kon duidelijk merken dat ze niet goed wist wat ze ermee aan moest. In de straat hier wonen geen kindjes van haar leeftijd. En in de straat achter ons oudere kindjes.
Het lijkt mij goed dat ze emt andere kindjes leert omgaan. Samen spelen, delen etc. En tzt als voorbereiding op de basisschool.

Maar is er ook nog verschil tussen een psz en een creche/kinderdagverblijf? En wie weet of het klopt dat de psz niet "vergoed" wordt door de belastingdienst. Kinderopvang toeslag oid?
Want wij moeten nu eenmaal wel goed met de kosten rekening houden. Al heb ik geen idee wat het uberhaupt kost.

Met Kim gaat het gelukkig weer goed! Ze begint steeds meer te praten en kan dr meer duidelijker maken. Tisdat horen we vaak.

Nouja, nu lekker slapen. Kim is uit logeren bij opa en oma. Lekker uitslapen morgen. En morgen komt ze weer, met mijn zusje en haar Franse vriend. 1e ontmoeting, kunnen we onze Engels ophalen. kim schijnt al aardig aan hem gewend te zijn.
inet kapt er hier telkens mee. dus misschien is over kinderopvang een topic, dan excuus dat het hier offtopic is. belastingdienst site ligt er hier ook telkens uit.
pi_53558937
psz kost veel minder dan een kdv ingrid. de kosten voor een kdv krijg je wel voor een deel vergoed via de belastingdienst (hoe groot dat deel is is afhankelijk van je inkomen) maar dat geldt alleen als je zelf werkt op die dag(en) en dus door dat werk niet in staat bent voor je kind te zorgen. en dan nog betaal je netto nog altijd meer voor een kdv dan voor een psz volgens mij. bij een kinderdagverblijf gaat het doorgaans om dagen van ± 10 uur, je kunt ook halve dagen nemen. (bij die van ons althans, op voorwaarde dat er plaats is uiteraard). bij een peuterspeelzaal gaat het meestal om twee dagdelen per week, een keer 's ochtends, een keer 's middags.
  zaterdag 29 september 2007 @ 07:54:44 #55
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53562121
De tarieven voor psz bij ons in de gemeente (zijn trouwens ook inkomensafhankelijk!):
Inkomen tot ¤ 1236,-- Eenmaal per week ¤ 11,20 per maand, Tweemaal per week ¤ 22,40 per maand

Inkomen van ¤ 1237,-- tot ¤ 1737,-- Eenmaal per week ¤ 16,96 per maand Tweemaal per week ¤ 33,92 per maand

Een kinderdagverblijf is opvang voor de hele dag en meer een 'vervanging' voor thuis en kost ca. 250 euro per maand als je je kind 1 dag heenbrengt. Als je allebei werkt en een inkomen hebt krijg je hiervan een deel terug van de belastingdienst.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53562318
Bij ons kost een PSZ 90 euro per maand voor 2 ochtendjes in de week.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53562357
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 08:51 schreef Vicky het volgende:
Bij ons kost een PSZ 90 euro per maand voor 2 ochtendjes in de week.
Pooh dat vind ik wel veel geld. Hier betalen ze bij de PZS waar Mikael straks heen gaat nu ¤ 35 per maand voor 2 keer in de week. Kan over een jaar nog hetzelfde zijn maar ook iets meer of iets minder.
Liefde
pi_53562367
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 08:59 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Pooh dat vind ik wel veel geld. Hier betalen ze bij de PZS waar Mikael straks heen gaat nu ¤ 35 per maand voor 2 keer in de week. Kan over een jaar nog hetzelfde zijn maar ook iets meer of iets minder.
ja ik ook.. dfus ik weet nog niet of Amber daarnaartoe gaat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53562383
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 09:01 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja ik ook.. dfus ik weet nog niet of Amber daarnaartoe gaat.
Misschien verdienen jullie gewoon teveel Als dat zo is wil ik je ook wel ff mijn rekeningnummer geven hoor
Liefde
pi_53562431
Bij ons kost het zo'n 45 euro per maand. Ik had geen idee dat het inkomensafhankelijk is, of is dat niet zo in elke gemeente? Ik kreeg gewoon een foldertje met vaste prijzen.
pi_53562478
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 09:03 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Misschien verdienen jullie gewoon teveel Als dat zo is wil ik je ook wel ff mijn rekeningnummer geven hoor
Tis bij ons idd inkomensafhankelijk.
Oh het is 87 euro voor 2 dagdelen. 1 dagdeel kan niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53570626
Bedankt voor de info! Denk dat een psz dan de beste optie is. Dan ga ik volgende week eens rondbellen. Hier schijnen er amper wachttijden te zijn. Het lijkt me erg leuk en leerzaam voor Kim!
pi_53573274
Wow, bij de psz waar ik via mijn werk contact mee heb betalen ouders nog geen 15 euro per maand voor 2 ochtenden per week. Onafhankelijk van hun inkomen, iedereen betaalt evenveel.

Het is wel goed voor Kim denk ik Ingrid. En anders op zoek naar speelochtendjes in een buurthuis, die zijn er ook vaak.

Anna is echt verschrikkelijk. Ik had zelf frietjes gebakken en omdat ze nog geen sla mag, kreeg ze er bloemkool blij. Vertikt ze het gewoon haar bloemkool op te eten en pakt ze de frietjes bijna van onze borden. Kwaad dat ze was toen ze niet meer mocht.
*OUD heilige*
pi_53573413
Die Anna toch!

Speelochtendjes heb ik nog nooit van gehoord. Ik zal er eens naar vragen.

Hier een koortsig kindje. 39,2 om 18.30. Zetpil gegeven. Ze is muisstil en wil niks. Zo kennen we haar niet. Ze meot ook veel hoesten en piept dan een beetje. Ze wil niks eten en drinken. We houden haar goed in de gaten! Vind het wel lastig wanneer je eventueel de dokter moet bellen.
pi_53574143
Dat is ook heel moeilijk Ingrid. Als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd de dokter(sdienst) bellen om advies. Op zich is koorts niet gevaarlijk,pas als het langer aanhoudt én hoog is. Probeer Kim iig wat te laten drinken. Niet eten is niet erg maar drinken is heel belangrijk, zeker als ze koorts heeft.
Hoesten en piepen wordt zorgelijk als ze echt moeite heeft met ademhalen, gaat happen naar lucht.

ik ben natuurlijk geen arts en mijn advies is op basis van mijn eigen ervaring
pi_53575535
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 19:48 schreef Jelief het volgende:
Dat is ook heel moeilijk Ingrid. Als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd de dokter(sdienst) bellen om advies. Op zich is koorts niet gevaarlijk,pas als het langer aanhoudt én hoog is. Probeer Kim iig wat te laten drinken. Niet eten is niet erg maar drinken is heel belangrijk, zeker als ze koorts heeft.
Hoesten en piepen wordt zorgelijk als ze echt moeite heeft met ademhalen, gaat happen naar lucht.

ik ben natuurlijk geen arts en mijn advies is op basis van mijn eigen ervaring
Bedankt voor het meedenken.
Ze heeft zo'n 50ml gedronken tot nu toe en evenveel pap gehad. Ze is ontzettend schor. Piept nog een beetje. En hoest als een gek. Denk dat er slijm vastzit, want het klinkt hetzelfde als bij Djeez. (hij heeft dan wel astma, dus is wel anders maar toch)
Ze heeft al wel wat meer praatjes gelukkig. Dus de zetpil heeft gelukkig geholpen. Mocht ze maandag nog zo hoesten en piepen ga ik langs de dokter. Als het erger wordt, trekken we natuurlijk eerder aan de bel.
pi_53579504
Niets vervelender dan dat je kind ziek is, he, Ingrid? En de koorts loopt bij die kleintjes ook altijd zo lekker op! Ik probeer mezelf altijd voor te houden dat koorts het virus bestrijdt, ze krijgen bij mij dan ook alleen een zetpil voor het slapen gaan. Heeft ze maar 100 ml vocht over de hele dag gehad, of sinds ze koorts heeft? Probeer in ieder geval er zoveel mogelijk vocht in te krijgen, andere flesjes, pakjes, ander smaakje, maakt niet uit wat, al zijn het ijsjes. Zeker als ze gaat overgeven of diarree krijgt, is dat belangrijk. Dan kan je ook eventueel nog ORS er bij gaan geven. Ik sluit me verder volkomen bij JeLief aan, met de toevoeging: bellen als ze suf wordt en verminderd of niet reageerd.
Beterschap Kim!
pi_53580576
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 23:52 schreef Mammietje het volgende:
Niets vervelender dan dat je kind ziek is, he, Ingrid? En de koorts loopt bij die kleintjes ook altijd zo lekker op! Ik probeer mezelf altijd voor te houden dat koorts het virus bestrijdt, ze krijgen bij mij dan ook alleen een zetpil voor het slapen gaan. Heeft ze maar 100 ml vocht over de hele dag gehad, of sinds ze koorts heeft? Probeer in ieder geval er zoveel mogelijk vocht in te krijgen, andere flesjes, pakjes, ander smaakje, maakt niet uit wat, al zijn het ijsjes. Zeker als ze gaat overgeven of diarree krijgt, is dat belangrijk. Dan kan je ook eventueel nog ORS er bij gaan geven. Ik sluit me verder volkomen bij JeLief aan, met de toevoeging: bellen als ze suf wordt en verminderd of niet reageerd.
Beterschap Kim!
Precies. Ik vond 39,2 aardig hoog. Ze gloeide ook als een gek. 100ml sinds de koorts. Ze was bij mijn ouders wezen logeren en was er rond 15.00 weer. Vandaag had ze weinig gegeten en gedronken bij mijn ouders.
Rond 22.00 is ze uiteindelijk in slaap gevallen.
We letten morgen goed op. En zullen zeker veel vocht aanbieden. Hoop maar dat ze ook weer gaat eten, want ze heeft weinig reserve. We zullen het wel merken. Nu maar eens naar bedje.
pi_53581515
We zijn toch nog naar de hapost geweest net. Ze werd in paniek wakker en bleef er haast in. Ze werd bleek en haar lipjes blauw. Ze probeerde te huilen maar lukte niet. Heel zielig. En nog steeds koorts.
Blijkt dat ze pseudo kroep (weet niet of je het zo schrijft) heeft. Gelukkig "mild". Moet vanzelf over gaan. Als ze een aanval heeft kalm blijven. En haar rechtop houden. Eventueel stomen in de douche, al denkt de dokter dat dat niet veel zin heeft.
Nou, we gaan een poging wagen om te slapen.
  zondag 30 september 2007 @ 09:06:14 #70
94046 PM-girl
pi_53583213
He bah Ingrid, wat naar. Ik hoop op beterschap.
*
pi_53585813
quote:
Op zondag 30 september 2007 09:06 schreef PM-girl het volgende:
He bah Ingrid, wat naar. Ik hoop op beterschap.
Dank je. We hebben slecht geslapen. Kim heeft nog een hele poos op mijn borst gelegen.
Maar toch nog wel een paar uur. Ze ziet er wel wat beter uit. Heeft verhoging. Maar dat kan in totaal 3 dagen duren. Ze heeft 1 soepstengel op en 100ml gedronken. Ze is nog wat stilletjes, maar we zien wel al verbetering gelukkig. Vandaag en ws ook morgen, lekker rustig aan doen.
Terwijl ik dit typ krijg ik wel luchtkusjes.
pi_53585939
Aah wat lief! Fijn dat ze al weer wat beter lijkt, niks leuk een ziek kindje
pi_53602767
He getsie Ingrid, dat lijkt me doodeng. Gelukkig dat het wat beter met haar gaat. Ik herken ook je zorg over haar eten. Tinka is ook ronduit mager te noemen, zit op de onderlijn van de curve (woog met 14 maanden nog niet eens 9 kilo en denk dat ze dat nu met 17 maanden nog maar amper weegt). Als ze ziek is, merk je dat het eerst aan haar eten, dat laat ze radicaal staan en binnen 2 dagen is ze vel over been. Toch leert de ervaring inmiddels dat ze het er binnen no-time weer bij eten. Desalniettemin... is maar niks als ze zo weinig reserve hebben. Ik hoop dat Kim snel weer de oude is en jullie niet meer zo laat schrikken.
Lief trouwens zeg... luchtkusjes!
  maandag 1 oktober 2007 @ 08:57:54 #74
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_53609282
Fijn dat Kim weer wat opknapt, Ingrid! Het lijkt mij idd ook eng, zo'n aanval. Goed dat jullie toch naar de hap zijn gegaan. Jij kent je kindje het beste en liever te snel dan te laat gaan, toch?

Jeetje, wat een verschillen tussen de psz Wij zouden idd ook aan die 87 euro (2de kind voor de helft) komen (nee MeNicole, wij hebben geen geld over voor je ). Ik denk dat Robin niet gaat. Hij gaat al 1 dag naar het kdv en op dinsdagochtend zwem ik met hem. Verder ga ik regelmatig met hem naar de speeltuin en kinderboerderij. Op vakantie was hij ontzettend sociaal naar andere kindjes toe, dus het gaat wel goed zo denk ik
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_53609416
Eva toch hier in het topic. En terecht hoor Linda, nu moet je ons op de hoogte blijven houden.
*OUD heilige*
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:41:35 #76
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53612693
Brrr Ingrid, wat eng! Maar wat fijn dat het nu alweer wat beter gaat. En die kusjes zijn allemaal dankbaarheid omdat jullie zo goed voor haar zorgen!
pi_53612775
En Lis is 1 vandaag! Hier zijn we dan

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_53612934
Hee waar zijn haar zwarte haartjes gebleven?

Van harte Lis en welkom Snoop
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:53:25 #79
24188 Belana
kloon van belana
pi_53613007
Lis alweer 1 jaar van harte snoopy en welkom hier
stormy waters...
sailin'
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:54:23 #80
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53613021
Aw Lis! Gefeliciteerd en welkom
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:58:56 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53613144
welkom hier gefeliciteerd!
  maandag 1 oktober 2007 @ 12:52:43 #82
94046 PM-girl
pi_53614611
Snoopy, van harte met Lis!
*
pi_53614919
Gefeliciteerd lieve Lis!

En morgen komt er wéér zo'n leuk kindje bij hier...
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_53614955
Gefeliciteerd met Lisje!
pi_53615425
Lis gefeliciteerd!
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:23:00 #86
108648 cattie
lieve moeder
pi_53625759
Welkom Lis en gefeliciteerd!

Ive was vandaag in verband met de overdracht van ons oude huis even een paar uurtjes extra op het kdv. Daar hebben ze nieuw speelgoed, namelijk een fornuisje. Ive was er direct naar toe gegaan om in de pannetjes te "roeren" en te koken. Hij is zo schattig en slim!
pi_53627701
Wat leuk van Ive!

Kim had wat water gemorst, maar geen doekje bij de hand om droog te maken.
Toen ging ze "bah" naar papa brengen. Dus kwam ze met een paar duppels water op dr handje naar Djeez. Zo lief!
pi_53628425
Gefeliciteerd Lis , en welkom hier!

Tinka zit in de fase 'ik kan zelf lopen dusssssss wil ik geen hand geven'! Bij de straat oversteken mag het nog net, maar probeer het verder niet... TENZIJ... je Randy heet! We gaan broerlief ophalen van de PSZ (¤43,-- p.m. voor 2 dagdelen per week overigens, vast tarief!) en Tinka banjert alvast over het schoolplein alsof ze er al jaaaren komt (Randy is nog maar 5 keer geweest!). Ze wacht tot de deur opengaat en stormt tussen alle kleuters door die naar buiten komen (lees: wordt bijna onder de voet gelopen!) richting het lokaal waar Randy moet zijn. Zodra ik zeg dat ze hem mag gaan zoeken, wurmt ze zich naar binnen, duwt wat volwassen benen van ouders en opa's en oma's opzij om binnen te kunnen komen en gaat op zoek, onderweg afgeleid door allerlei speelgoed. Als ze hem ziet, komt er een soort van oerkreet en een gelukstrappeltje! Randy heeft eigenlijk geen tijd voor haar, maar als ik tegen hem zeg dat Tinka zo blij is hem weer te zien, draait hij zich om en loopt naar haar toe. Tinka staat al met haar lipjes getuit en Randy smakt er op! Kennelijk was het niet genoeg want de lipjes blijven getuit en ze kijkt ook wat beteuterd als Randy al op weg is om zijn beker te pakken! Ik wil ze het lokaal uithebben en moet vooral Tinka daartoe aansporen... Het duurt Randy te lang en hij pakt haar bij de hand en sleurt haar mee naar de gang waar hij zijn jas aan krijgt. Randy -inmiddels op de hoogte van haar antipathie tegen handje geven- zegt even op een streng, hoog babytoontje tegen haar dat ze hem wel een handje moet geven. En jawel hoor, ze laat zich door haar grote broer begeleiden! Ontroerd loop ik achter mijn kroost aan, die hand in hand over het schoolplein lopen, Randy die -op datzelfde hoge babytoontje- haar op de hoogte stelt van alles wat ze voorbij komen ("Kijk Tinka, hond, kindje, mijn klas, mama's fiets").
Tinka blijkt te praten... Blijkt ja, want als je verdomd goed oplet, blijken er in die brabbelzinnen echte woorden voor te komen! Ik ben nu zeker van: Tikka, op (in de zin van leeg), bah, auw, ja. Maar ik vermoed dat ze er nog meer zegt!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 08:10:31 #89
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_53633195
Ive en Kim

Mammietje, wat lief die twee koters bij elkaar En wat goed dat Tinka kletst Op vakantie was er ook een jongetje (2j2m)waarvan ik eerst dacht dat ie de boel maar bij elkaar brabbelde, maar als je heel goed luisterde praatte hij wel, maar hij slikte de helft van z'n woorden in en praatte heel erg snel

Hier een rommelig nachtje gehad Robin is ontzettend verkouden en dat uit zich eigenlijk vooral 's nachts door een hoop gekuch, waardoor mama 's nachts elke keer wakker wordt Gelukkig heeft hij er verder geen last van
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:57:46 #90
94046 PM-girl
pi_53634604
We staan in het lijstje
*
pi_53634941
Welkom lieve nieuwe dreumesjes

Met de kleine klauterkabouter hier gaat het uitstekend. Ik heb me een periode best onzeker gevoeld over haar ontwikkeling en vooral onze rol als ouders daarin. Als ik soms dingen lees die kindjes hier al kunnen en als ik, niet zo zeer hier, maar irl, zie hoe sommige kinderen eindeloos gestimuleerd worden om te praten, te lopen, etc. dan vraag ik me wel eens af wat wij verkeerd doen Ik oefen nog geen "mama" met haar, geen idee waarom niet maar het zit er gewoon niet in denk ik en ergens heb ik ook het gevoel dat het wel komt als ze er aan toe is.
Maar dan toch die onzekerheid
Inmiddels ben ik er echter wel uit dat we niets verkeerd doen en dat een kind zich zonder al die dingen net zo goed ontwikkelt. Ze is immers ook gaan lachen, rollen, kruipen en zitten zonder onze hulp.
En dat Ronja gewoon een rustig, bedachtzaam kindje is dat nog niet echt de noodzaak inziet van los lopen en woordjes zeggen

Dus ja, wat is er aan update te geven Ze loopt nog niet los, past één woord toe, namelijk "mmmmmm" als ze eet. Eet uitstekend, eigenlijk alles gaat op. Ze krijgt nu floradix voor kinderen omdat ze wat bleekjes was, er komt weer wat kleur bij gelukkig. Het is gewoon een heerlijk kind en al echt geen baby meer.

* owlet gaat weer wat meer tijd vrijmaken om bij te lezen in o.a. dit topic. Studeren is leuk maar er moet ook wel wat ontspanning bij!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:22:42 #92
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53635086
Oh, owlet, mijn vraag in het filmpjestopic was niet bedoeld als check of Ronja wel goed die dingen doet, he? Ik bedoelde alleen dat ik wilde checken of Storm echt zo'n ontzettende gekke klimjongen is als ik denk (in vergelijking met Maria).
Ronja klinkt als een lekkertje.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53635203
ah nee joh! Ik weet niets over welke vraag je het hebt Het is was meer een algemeen gevoel, zeker niet persoonlijk bedoeld.
pi_53635326
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:28 schreef owlet het volgende:
ah nee joh! Ik weet niets over welke vraag je het hebt Het is was meer een algemeen gevoel, zeker niet persoonlijk bedoeld.
En weet je wat het is. Die kleine druif van jullie kan straks in een keer alles tegelijk. Tis toch allemaal verschillend hoe ze zich ontwikkelen. Geniet lekker van haar

We zijn vanmorgen met Mikael naar de dokter geweest voor nacontrole. Maar alles zag er mooi uit alleen nog wel een rare bult onder zijn weg gehaalde bijoor. Maar ik moest het 4 maand de tijd geven om weg te laten trekken en als dan nog niet weg was maar weer langs komen want dan kunnen ze dat nog wel weg halen. Heb die dokter maar meteen even gezegd dat er helemaal niks weg word gehaald Dat ik het zo zielig vond dat Mikael de vorige keer al zo snel wakker was en dat ik er nog niet bij mocht. Dat ik hem dat niet nog een keer aan wilde doen. Dat vond ie maar raar want is toch voor je kinds bestwil Nou ja mooi meneer de dokter maar aan mijn kind geen gesnij meer

En Mikael heeft weer nieuwe woordjes: kom en koekje Mijn kleine kletskous
Liefde
pi_53635583
Nicole, misschien kan je voor een volgende keer in een kiinderziekenhuis terecht (of waren jullie daar al?). Daar hebben ze volgens mij wat prettiger regels rondom dingen als wakker worden enzo. Maar ik kan me goed voorstellen dat je niet staat te springen om een volgende operatie. Ik krijg nog kippenvel als ik denk aan een dreumes die helemaal alleen wakker moet worden terwijl zijn moeder op de gang er naast staat!
pi_53635677
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:48 schreef owlet het volgende:
Nicole, misschien kan je voor een volgende keer in een kiinderziekenhuis terecht (of waren jullie daar al?). Daar hebben ze volgens mij wat prettiger regels rondom dingen als wakker worden enzo. Maar ik kan me goed voorstellen dat je niet staat te springen om een volgende operatie. Ik krijg nog kippenvel als ik denk aan een dreumes die helemaal alleen wakker moet worden terwijl zijn moeder op de gang er naast staat!
We waren nu gewoon in ons streekziekenhuis. Maar dat bultje wat er nu nog zit zie je bijna niet hoor. Ik vind het niet een duidelijke reden om hem voor zoiets kleins weer zoveel ellende te bezorgen.
Liefde
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:19:32 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53636203
owlet, t gaat zoals het gaat hoor, ik ga ook niet ellenlang mama zitten roepen of weet ik veel wat,
Ik vind dat ze zelf moet aangeven wat ze kan en wil, dan pas ga ik het verder stimuleren.
Dus als ze fiets zegt wel verbeteren bijv.

Mijn AWB-er haar kinderen zaten pas met 1 jaar en liepen pas met 2 , en die zijn keurig terecht gekomen

Persoonlijk vind ik dat er door mensen teveel gepushed wordt naar de kinderen toe om maar het slimste beste snelste kindje te hebben. want dat lijkt wel de maatschappelijke norm

last but not least.. Simon en PM welkom hier en proficiat
pi_53636310
Ik denk eerlijk gezegd niet eens dat je een kind kan 'pushen' om vroeg te gaan lopen of praten bijvoorbeeld. Tenzij met een loopstoel.
pi_53636397
Ik denk niet dat je een kind altijd kan pushen hoor. Mikael praat al heel goed voor zijn bijna 14 maand. Maar daar kan ik toch helemaal niks aan doen. Hij zegt me gewoon steeds na. Kan moeilijk niks meer tegen hem zeggen. Hij word gestimuleerd door wat ie hoort en ziet. En das toch met lopen enzo het zelfde. Een kind gaat lopen wanneer ie eraan toe is. Niet omdat papa en mama dat zo graag willen.

Oh haha wat BM zegt dus
Liefde
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:28:09 #100
24188 Belana
kloon van belana
pi_53636401
nee hoor, ze doen het lekker op hun eigen tempo allemaal en zo hoort het
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:29:01 #101
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53636417
wat ik bedoel met pushen is tot in den treure er mee bezig zijn, weet ook niet zo goed hoe ik het anders moet verwoorden, maar denk dat de meeste wel snappen wat ik bedoel
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:30:12 #102
24188 Belana
kloon van belana
pi_53636447
Ezra stond trouwens vanmorgen een tijdje los in de box. hij had zijn handjes vol en liet de rand los en stond zo maar. echt moeite doen om zijn evenwicht te bewaren, zag er leuk uit
stormy waters...
sailin'
pi_53636457
Ik ben blond en snap niet wat je bedoelt

Want weet je wat ik soms ook heb. Dat ik bepaalde dingen die Mikael al kan hier niet neer durf te zetten omdat ik lees dat kinderen van zijn leeftijd of iets ouder dat nog niet doen. Dan denk ik dat anderen denken dat ik mijn kind ook de hele dag loop te pushen terwijl ie gewoon heel snel is met alles.
Liefde
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:31:46 #104
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53636479
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:29 schreef _evenstar_ het volgende:
wat ik bedoel met pushen is tot in den treure er mee bezig zijn, weet ook niet zo goed hoe ik het anders moet verwoorden, maar denk dat de meeste wel snappen wat ik bedoel

ik heb geenszins bedoel mensen hier ervan te beschuldigen ofzo, maar zie dat hier in de omgeving gewoon ontzettend veel, of dat je n vragen naar je kop krijgt kan ze nog niet zus kan ze nog niet zo enzovoorts.. , tegenwoordig lijkt het wel standaard dat je kind met 1 jaar zelf kan eten, zindelijk is , het woordenboek uit het hoofd kan, de marathon loopt en ook nog eens goed kan puzzelen, vormen etc.

En als je daar niet mee bezig bent, dan ben je onverantwoordelijk en ongeschikt.
heb die discussie ook met het Cb gehad, ze vroegen ofdat ik met een vormstoof bezig ging en met zindelijkheid.
Heb dus ook simpel gezegd dat ik dat niet deed.
Werd er op gewezen dat ze met 2 jaar toch echt wel moets kunnen vormen stoppen en zindelijk zijn.
Ik heb heel fijn gezegd dat ze niks moet. Alles op haar tijd

[ Bericht 22% gewijzigd door _evenstar_ op 02-10-2007 11:36:22 (toevoeging) ]
pi_53636552
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:31 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

[/s]

ik heb geenszins bedoel mensen hier ervan te beschuldigen ofzo, maar zie dat hier in de omgeving gewoon ontzettend veel
Maar lukt dat dan ook? Ik denk niet dat je een kind aan het kruipen of lopen kunt krijgen als ze er nog niet aan toe zijn.
pi_53636554
Maa het is toch heel normaal als dat gevraagt word. Ik vraag ook aan mensen met kinderen van Mikael zijn leeftijd of die de dingen die Mikael kan ook kunnen. En dan bedoel ik dat helemaal niet van: Haha mijn kind kan dat lekker al, maar dan ben ik gewoon benieuwd. Mensen bedoelen het niet altijd zo
Liefde
pi_53636568
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:30 schreef Belana het volgende:
Ezra stond trouwens vanmorgen een tijdje los in de box. hij had zijn handjes vol en liet de rand los en stond zo maar. echt moeite doen om zijn evenwicht te bewaren, zag er leuk uit
Goed zo Ezra
Liefde
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:34:34 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_53636572
MeNicole, niemand die dat denkt hier als je het mij vraagt, want we weten juist allemaal wel dat je dat soort dingen niet kunt afdwingen

evenstar, ik denk dat die neiging er altijd is geweest van mensen. en dat het ook misschien snel zo overkomt als je enthousiast vertelt. precies de angst die MeNicole nu dus heeft.
ach, lekker belangrijk. laten we gewoon blij en trots zijn met en op onze ukkeltjes
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:36:32 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_53636626
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:34 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Goed zo Ezra
ja ik vind het ook knap en gewoon zo mooi om te zien die ontwikkeling. ik kan daar vreselijk van genieten
stormy waters...
sailin'
pi_53636642
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:14 schreef owlet het volgende:
Inmiddels ben ik er echter wel uit dat we niets verkeerd doen en dat een kind zich zonder al die dingen net zo goed ontwikkelt. Ze is immers ook gaan lachen, rollen, kruipen en zitten zonder onze hulp.
En dat Ronja gewoon een rustig, bedachtzaam kindje is dat nog niet echt de noodzaak inziet van los lopen en woordjes zeggen
Mijn dochter loopt nog maar net joh! Er waren hier al babies die liepen terwijl zij nog kroop en nog niet eens stond

Ze leren het allemaal vanzelf. Ik heb ook zo'n bedachtzaam kind.

Ha die Simon, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Oe en een knappe Ezra
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:39:04 #111
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53636683
Menicole , daarom zeg ik ook het heeft niet iets met hier te maken..

Maar als iemand overduidelijk met stem en blik afkeurend iets vraagt dan is het geen interesse meer

trouwens belana wel een filmpje ja
pi_53636716
PS: met zindelijkheid zijn we hier ook totaal niet bezig.

Ik lees dan bijvoorbeeld dat Emma wel plast op de wc (even qua dezelfde leeftijd), maar mijn dochter heeft er toch zo'n géén belangstelling voor. Nou, dan ga ik mijn energie er niet insteken
pi_53636722
Ik geniet ook echt van Mikael hoor. Hij laat me elke dag weer versteld staan van wat ie allemaal al kan enzo. En het is gewoon echt zo dat ie elke dag leuker word (en ook ondeugender ). Volgens mij heb ik het allerleukste kind van de hele wereld. Kan gewoon niet anders
Liefde
pi_53636849
Gewoon blijven schrijven over Mikael zijn kunsten hoor, Nicole!
Ezra ook zo knap!

Ik vind het zo leuk dat eindelijk de grootste groep kinderen van rond Ronja's leeftijd over zijn naar dit topic.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:46:48 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53636872
das die van mij al nicole

En nebelung, emma is een snel meisje wat dat betreft, saartje van fuente ook. Maar die zijn er volgens mijn weten ook pas op ingesprongen nadat ze het zelf aangaven.
Verder als een arwen die zegt kikke poek poek komen we heir niet
pi_53636911
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:40 schreef MeNicole het volgende:
Ik geniet ook echt van Mikael hoor. Hij laat me elke dag weer versteld staan van wat ie allemaal al kan enzo. En het is gewoon echt zo dat ie elke dag leuker word (en ook ondeugender ). Volgens mij heb ik het allerleukste kind van de hele wereld. Kan gewoon niet anders
Dat kan niet, want dat heb ik al!

Eerder maakte ik me wel druk om wat Kim wel en niet kan. Maar nu niet meer. Idd eigen tempo.
Laatst nog bij cb geweest. Daar allemaal lof. Ontwikkeling ed is goed. Zindelijk worden doen we hier nog niks aan.
pi_53637097
Als ik dan toch al aan het opscheppen ben Mikael heeft ook al een paar keer perongeluk op de wc geplast. Dan wilde ik hem in bad doen en dan greep ie naar zijn peimeltje. dus snel boven de wc en dan ging ie plassen Kind helemaal gek doen omdat mama zo gek doet. Maar zindelijk is ie niet hoor
Liefde
pi_53637101
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:45 schreef owlet het volgende:

Ik vind het zo leuk dat eindelijk de grootste groep kinderen van rond Ronja's leeftijd over zijn naar dit topic.
Ja en ik moet bijna alweer weg, niks aan die topics per leeftijd.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:05:45 #119
24188 Belana
kloon van belana
pi_53637240
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:57 schreef MeNicole het volgende:
Als ik dan toch al aan het opscheppen ben Mikael heeft ook al een paar keer perongeluk op de wc geplast. Dan wilde ik hem in bad doen en dan greep ie naar zijn peimeltje. dus snel boven de wc en dan ging ie plassen Kind helemaal gek doen omdat mama zo gek doet. Maar zindelijk is ie niet hoor
yeah right

grapje he
stormy waters...
sailin'
pi_53637343
Weet je wat ik me trouwens zat te bedenken? In het boek van babygebaren staat dat kinderen die gebaren leren ook vaak eerder praten. Zou Mikael daarom al zo wijs zijn wat dat betrefd? Want de eerste woordjes wat hij zei waren ook de woordjes die die in gebaren kon. Zal het dan toch zo zijn
Liefde
pi_53637427
Ik vind het soms gewoon jammer dan Anna zo aan het staan en lopen (schuifelen langs iets wat ze beet kan houden) is. Ik vind het toch allemaal al zo snel gaan, ze kan nog een jaar of 80 staan en lopen, laat ze nog maar even klein en baby blijven denk ik dan. Hetzelfde heb ik ook met mensen die met alle geweld al met 3 maanden potjes of ander eten willen proberen. Je kind kan z'n hele leven nog meuk eten denk ik dan, laat het ook eens gewoon een baby zijn.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:30:19 #122
62233 Jelief
ikke lief!
pi_53637769
Dat zou kunnen MeNicole maar ja je weet het gewoon niet, voor hetzelfdegeld is hij gewoon snel en had hij die woordjes ook gezegd als je geen gebaren had gebruikt.
Wij voeden op volgens ons gevoel. Hoofdlijn daarbij is dat Emma nieuwe dingen aangeboden krijgt als ze daar aan toe is, bijvoorbeeld een hand of een loopwagen toen ze ging lopen. En nu een mesje om zelf haar boterham te smeren en ze gaat voor het bad op het potje óf als ze daar om vraagt. meestal komt er niks maar soms wel. We zijn nu aan het overdenken of ze een stickerkaart krijgt. Ik ben er nog niet over uit of dat voor haar een toegevoegde waarde heeft en of ze daardoor meer op het potje gaat plassen. Eigenlijk wil ik gewoon dat ze 'vanzelf' zindelijk wordt, dus vanuit haar eigen kunnen en niet omdat ik dat aanmoedig.
zo daar ben ik ook weer uit, geen stickerkaart voor emma

Ennuh MeNicole, lekker vertellen wat Mika allemaal doet hoor, geen kind is gelijk!

Dan kan ik ook meteen wel vertellen dat Emma dit topic echt ontgroeit. Ze is zo overduidelijk een peuter en geen dreumes meer. Ze weet goed hoe ze haar zin duidelijk kan maken en heeft af en toe ook geweldige NEE buien.
Afgelopen zondag heeft ze een nachtje bij oma geslapen. Ik had het er moeilijker mee dan zij.
pi_53638281
'nee nee nee nee nee nee nee'

Dat is de conversatie wel zo'n beetje de hele dag

Ik zie een beetje op tegen de overstap van dit topic naar het volgende topic. Stom he, maar wij ontgroeien dit topic ook een beetje merk ik.
pi_53638319
Ik weet niet of dat zo is, Nicole. Als ik naar Ronja kijk dan denk ik dat ze ook gebaren niet snel op gepikt zou hebben. Ze is echt als ware nog heel babyachtig bij gebrek aan een beter woord.
Nog heel dromerig en niet erg geinteresseerd in wat ze allemaal zou kunnen doen. Er is zeg maar nog geen echte drive om vooruit te komen, iets wat je bij sommige kinderen weer wel ziet. Die kunnen ook gefrustreerd raken als iets niet lukt bijvoorbeeld.
Ronja heeft dat helemaal niet, die ontdekt bij toeval dat ze iets kan en dan doet ze het vanaf dat moment.
het klinkt misschien een beetje negatief over Ronja maar zo bedoel ik dat helemaal niet , het is meer een observatie

Om terug te komen op de gebaren, ik kan me wel voorstellen dat de woorden die Mika al kent vanuit de gebaren dan ook de woorden zijn die hij als eerste leert spreken. Hij kent immers de betekenis al, hij hoeft alleen nog maar te leren hoe hij ze met zijn stem kan zeggen inplaats van met zijn handen.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:07:42 #125
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53638561
Dat ontgroeien heb ik ook, erg herkenbaar dus!
Het 'nee'-gebeuren heb ik (nog ) geen last van, de gooi en smijtfase daarintegen....
Gister hebben we bij de Ikea een tafel en 2 stoelen gehaald voor Tobias, werd toch echt wel tijd. Hij ging er meteen aan spelen, kwam ineens naar me toe en wilde iets in mijn mond stoppen, rent terug naar zijn tafel stopt ook 'iets' in zijn eigen mond, zat hij te spelen dat hij zat te eten! Vanmorgen wilde hij zijn pap meteen aan zijn eigen tafeltje eten
Favoriet is grapjes maken en plagen, snel op je stoel gaan zitten als je iets moet pakken en dan scháteren als je terugkomt en niet kan gaan zitten is het helemaal nu. Je laten schrikken door heel hard Boe! te roepen is ook geweldig!
Ylana
pi_53642311
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:55 schreef nebelung het volgende:
'nee nee nee nee nee nee nee'

Dat is de conversatie wel zo'n beetje de hele dag

Ik zie een beetje op tegen de overstap van dit topic naar het volgende topic. Stom he, maar wij ontgroeien dit topic ook een beetje merk ik.
Hier ook de hele dag nee nee nee neeeeeeheeeeeeeeeeee mamma neeee

En ik ontgroei dit topic ook merk ik. Nog 2,5 week en dan mag ik de grote stap maken naar het andere topic. Zie ik ook wel een beetje tegen op maar hier voel ik me ook nmiet echt meer "thuis"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53644420
Ik wel! Ik vind iedereen hier leuk en al die kindjes 'ken' ik. ooh ik ben zo'n muts
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:03:08 #128
62233 Jelief
ikke lief!
pi_53644597
Emma is aan het koken met kastanjes en eikels en het eierkookpannetje, ze snijdt met een lepel. Ik krijg afwisselend appel (aardb)ei,aardappel, chocola en druif aangeboden. We gaan echt zo heerlijk spelen na haar verjaardag want ze krijgt pannetjes en kookspul enzo
pi_53644762
Haha leuk

Heeft ze dus al een keukentje?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:12:04 #130
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53644776
Pompiedompie, ladiedadie.... (ter ontmoediging.. ) Juul heeft nog NOOIT op het potje geplast (is NU 2,5). Lopen deed ie wél al met 1 en klauteren als een aapje ook. Maar een simpel plasje of drolletje.... nee hoor. Ik zie het voor z'n derde niet gebeuren. Maar ach, dan denk ik altijd maar; het zal toch niet zo zijn dat ie tot z'n 18de in een luiertje rondloopt. Denk niet dat z'n vriendinnetjes dat leuk zullen vinden namelijk.
pi_53647417
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:15 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het soms gewoon jammer dan Anna zo aan het staan en lopen (schuifelen langs iets wat ze beet kan houden) is. Ik vind het toch allemaal al zo snel gaan, ze kan nog een jaar of 80 staan en lopen, laat ze nog maar even klein en baby blijven denk ik dan. Hetzelfde heb ik ook met mensen die met alle geweld al met 3 maanden potjes of ander eten willen proberen. Je kind kan z'n hele leven nog meuk eten denk ik dan, laat het ook eens gewoon een baby zijn.
Nou, dat laatste bedacht ik ook laatst. Vooral naar aanleiding van het CB, die Eva zo snel mogelijk uit een gewone beker wilden laten drinken, en ze moest in alles zo snel mogelijk een minivolwassene worden, kreeg ik het gevoel.
Ze is nog mijn baby! dreumes! Eva is ook snel gegaan, de laatste weken. In een paar weken kan ze opeens stevig zitten, écht kruipen, en staan! Ze is heel lief, heel makkelijk opeens weer, na een paar weken veel gedoe voor haar doen. 't Is gewoon genieten van ons wurmpje!
Eva en Maria
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:14:08 #132
94046 PM-girl
pi_53649805
Jarno en Linda_, de spijker op de kop! Ik verkeer vandaag nog in de ontkenningsfase natuurlijk, maar ze moeten nog zo veel later!

Maar man o man, wat is het ineens een groot kindje!
*
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:29:19 #133
62233 Jelief
ikke lief!
pi_53650278
Nebelung, het keukentje heeft ze nog niet, staat wel op haar verlanglijst. Een heel simpele van de Hema. van ons krijgt ze eenpoppenhuis met alles er op en er aan. We vonden het eerst wat te vroeg maar ze kan bij oma zo heerlijk met het poppenhuis daar spelen dat we het dus toch maar doen.

En nog welkom aan de nieuwe aanwas! Blijf genieten want het tweede jaar gaat net zo snel voorbij als het eerste

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 02-10-2007 21:53:16 ]
pi_53651729
Ik merk hier dat Lis zoveel sneller gaat dan ik gewend ben Waarschijnlijk omdat ze al een grote broer heeft waaraan ze zich optrekt en misschien omdat je een 2e veel makkelijker laat gaan met alles wat ze doen. En heel misschien omdat ze een meisje is?
pi_53651986
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:29 schreef Jelief het volgende:
En nog welkom aan de nieuwe aanwas! Blij genieten want het tweede jaar gaat net zo snel voorbij als het eerste
dank je wel! Gelukkig vond ik elke fase leuk, dus als dat zo blijft, dan zal de 'heimwee' wel meevallen
Eva en Maria
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:54:56 #136
62233 Jelief
ikke lief!
pi_53653132
Snoop, je weet toch dat meisjes sneller zijn, die kunnen allemaal voor hun eerste jaar lopen en voor hun tweede binnen de lijntjes kleuren en blindelings een vormenstoof vullen
pi_53653884
Echt waar? Ik ga Lis gelijk wakker maken en een paar stiften in haar handen drukken. Kijken of het waar is!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:25:02 #138
62233 Jelief
ikke lief!
pi_53654261
tss ligt ze al in bed???

ontopic. Emma heeft deze week weer door hoe ze door moet slapen én ze is zonder mij in slaap gevallen, dat lukt steeds vaker en daar ben ik erg blij mee
pi_53654403
Wat ik maar wil zeggen is dat elk kindje idd anders is en met 2 kindjes wordt dat helemaal duidelijk. Het fijnste is om van ze te genieten zoals ze zijn
pi_53659850
Het gaat veel te snel inderdaad en dan heb ik steeds het gevoel dat ik de echte babytijd gemist heb. Wat eigenlijk ook zo is natuurlijk. Ze kan zoveel nu en het wordt steeds 'gezelliger'. Na het eten poetst ze haar stoel en zwaait ze met een doekje voor ons gezicht. Geeft netjes brood terug wanneer ze niet meer wil. Of gooit het over de vloer, dat kan ook.

Owlet, dat hebben wij hier ook wel gehad. Nichtje was/is nogal snel met kruipen en lopen enz en het dochtertje van een vriendin ook. Wanneer ik de verhalen moet geloven konden de kleinkinderen van collega's al lopen toen ze een half jaar waren. Extra stimuleren heeft geen zin, ze gaan het vanzelf leren als ze er aan toe zijn. Al heeft Anna al wel heel lang een vormenstoof. Die maakt zo'n leuk geluid.
*OUD heilige*
pi_53664902
Mikael had vanmorgen ruzie met een mede dreumes Kindje zei mama tegen mij. Mikael NEEE MIJN MAMA. Duw. Haha mijn kleine held.
En ja heb hem gezegd dat ie niet mag duwen en ja hij moest sorry zeggen Hij snapte het sorry zeggen alleen niet . 14 Maand en dat dan nog niet snappen.
En toen we doorliepen riep is nog een keer. Nee mijn mama
Liefde
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:21:41 #142
1762 YPPY
Yppiaans
pi_53713209
Gisterenavond hebben we voor het eerst de huisartsenpost van binnen (en van buiten) gezien. Anna had het zo benauwd en hoestte heel eng. Ook pseudo kroep. We zijn al gewaarschuwd dat het een paar nachten terug kan komen. Nu gaat het best goed, al is ze niet helemaal zichzelf en hoest ze soms. Ze was echt een stoer meisje.
*OUD heilige*
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:40:48 #143
3011 E.T.
pi_53713560
het heerst echt, die pseudo-kroep..
Hier op het kdv waren ook al 3 kindjes uit de babygroep die het hadden.

Het schijnt niet zo besmettelijk te zijn, maar ik vind het wel opvallend
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53713596
Het was keizielig en ook eng. Arm meiske.
pi_53713837
ooh wat naar, al die benauwde kindjes. heel veel sterkte ermee en snelle beterschap gewenst!

snoopy zeer herkenbaar, die verschillen. grappig he!
pi_53715394
He bah, wat schrikken van Anna. Beterschap!
pi_53716118
Anna, een dikke knuf van Kim!

Kim hoest nog wel, maar stukken minder. Gisteren niet gepoept en gisteravond ws kramp en dan nog hoesten erbij. Uiteindelijk zijn Kim en ik samen op ons bed gaan liggen. En sliep ik al om 22.00! Kim lekker tegen me aan, hand in hand.
Nu gaat het wel beter, ze is heel vrolijk en sjeest de kamer door met haar autotje.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:58:57 #148
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_53716964
Vanochtend even met Robin naar de ha geweest, want ik had vannacht met 'm opgelopen, aan een stuk door huilen, wat lichte koorts en greep naar z'n linkeroortje. Hij heeft een beginnende oorontsteking. Misschien een beetje vroeg gegaan, maar zag het niet zitten om dat 't weekend naar de hap ofzo te moeten
Mijn afvalstrijd!
pi_53718504
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:58 schreef Wennie het volgende:
Vanochtend even met Robin naar de ha geweest, want ik had vannacht met 'm opgelopen, aan een stuk door huilen, wat lichte koorts en greep naar z'n linkeroortje. Hij heeft een beginnende oorontsteking. Misschien een beetje vroeg gegaan, maar zag het niet zitten om dat 't weekend naar de hap ofzo te moeten
Je kunt er maar beter aan het begin bij zijn toch?!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 14:12:45 #150
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53720343
Beterschap Anna. Arme mama en papa, zo geschrokken!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 14:27:41 #151
94046 PM-girl
pi_53720743
He Jarno en YPPY, wat akelig zeg. Ik hoop dat Anna zich vlug beter voelt!

Ook beterschap voor Robin!
*
pi_53738674
Hoe is het nu met Robin, al wat beter?

Wat ben ik blij dat Anna zo'n sterk gestel heeft. Gisterenmiddag had ze wat last van de pseudo kroep, daarna niks meer. Ze is wel verschrikkelijk verkouden, dus overal zit snot. Snot op haar, snot op mij, snot op het tafelkleed, snot op de bank, snot op de poezen. Vannacht was ze wel ineens supereenkennig, maar behalve het snot is ze weer haar vrolijke zelf. Kunnen we toch nog een nachtje op vakantie (logeren bij m'n schoonouders die een weekendje weg zijn). Tot morgen.
*OUD heilige*
pi_53738711
Gelukkig gaat het beter met snotty-Anna! Lis is ook snotterig. 2 dagen naar de creche en het is weer bingo. Gelukig blijft ze er zelf vrolijk onder.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:57:29 #154
94046 PM-girl
pi_53741229
Fijn he, dat snot Ik kan geen dag op mijn werk komen of ik ontdek wel ergens snot op mijn kleding.

Simon heeft ontdekt dat je door een rietje, behalve kunt drinken, ook kunt blazen in het water
*
pi_53742815
Lekkerr, snot. Knuffeltje voor mama, en dan plak ik aan alle kanten. En ik ben zelf nu voor de tigste keer verkouden. Ik geloof dat Eva alle bacillen van de Deventerse kindjes meesleept naar huis

Eng Yppy, die pseudokroep. Eva heeft het ook al een keer gehad, twee maanden geleden al geloof ik. Toen heeft ze voor het eerst sinds haar geboorte maar weer eens bij ons in bed geslapen, we wilden een oogje in het zeil houden...
Eva en Maria
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:27:08 #156
24188 Belana
kloon van belana
pi_53750981
snot ja herkenbaar

Ik heb vandaag een tondeuse gekocht en ezra gekortwiekt. alleen is het nu wel erg kort, volgende keer een tandje hoger het misstaat niet trouwens.
stormy waters...
sailin'
pi_53759487
Is een schimmelinfectie bij die kleintjes besmettelijk? Mijn achterneefje heeft het namelijk en nu heeft Mikael daar van de week gespeeld. Nu heeft hij ook zijn liezen helemaal kapot? Is dat toeval of
Morgen maar ff de huisarts bellen of die er wat voor heeft. Nu maar ff goed smeren met sudocreme.
Liefde
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:55:55 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53761057
Och Anna... Veel beterschap!
Ook al die andere snotkinderen...

Tot snel!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 7 oktober 2007 @ 14:58:28 #159
56471 pinquit
oh my lama!
pi_53764882
MeNicole: schimmels zijn besmettelijk ja.

en belaan: foto!! (niet alleen vanwege ezra's nieuwe kapsel, maar wil je kinders wel weer es zien )
  zondag 7 oktober 2007 @ 19:43:30 #160
1762 YPPY
Yppiaans
pi_53772574
We zijn weer terug. Anna vond het een heel avontuur, logeren op een vreemde plek met opa en oma erbij en haar nichtje. 's Nachts was het heel gezellig zij en nichtje waren ombeurten wakker. Tandjes in combinatie met snot gok ik. Morgen gaat ze maar even lekker rustig aan doen.

Knappe Simon!

Is Thies hier al?
*OUD heilige*
  zondag 7 oktober 2007 @ 20:36:40 #161
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_53774074
Wij waren vandaag een dagje weg. Ook even naar een speeltuintje met zo een minizweefmolentje (3 zitjes).
Er zaten een paar jongens in die heel wild heen en weer gingen slingeren. Iris loopt er heen, Peter ziet dat en rent op haar af, maar was net te laat Jemig zeg.. Ze kreeg zo een stoeltje met kind (jaar of 8, dus best zwaar) vol in haar gezicht
Thuis had ze weer het hoogste woord gelukkig en net zo vrolijk als anders Gelukkig

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_53774202
Jeetje wat een schrik LadyS!
Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen. Arm Irisje
  zondag 7 oktober 2007 @ 20:45:46 #163
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53774354
O LadyS, de rillingen lopen over mijn rug. Wat zijn die kinderen toch 'buigzaam' hè. Het moet een enorme klap zijn geweest en even later lacht ze gewoon weer, dat zie ik een ouder niet doen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 7 oktober 2007 @ 20:55:44 #164
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_53774681
Ik draaide me om (om te kijken waarom Peter zo hard wegrende) en ik zag haar nog net naar achter gezwiept worden . Het eerste wat ik dacht was: "dat wordt een ritje ziekenhuis, dat kan nooit goed aflopen" Gelukkig viel het dus wel mee.
Eerst had ik nog mijn twijfels, ze bleef maar een beetje mekkeren in mijn armen en hing maar een beetje op mijn schouders, maar ik bedacht me toen ook dat ze nog niet geslapen had die dag (was inmiddels al 15.00 uur) dus dat ze ook gewoon moe kon zijn. Na een half uurtje slapen in de auto, was ze weer zo vrolijk dat ik me eigenlijk geen zorgen meer maakte.
pi_53774777
Oh lady-S, wat eng! Gelukkig is het goed afgelopen.
pi_53774886
Jemig, LadyS wat een schrik zeg toch maar even goed in de gaten houden.
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:47:45 #167
24188 Belana
kloon van belana
pi_53776179
ow gossie arme Iris

foto van ezra in fototopic geplaatst
stormy waters...
sailin'
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:52:29 #168
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53776337
Ojee, wat een schrik zeg. Gelukkig zijn ze zo flexibel.
Lekker douchen!
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:58:41 #169
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53776526
Een dagje met brokken dus. Kendahl viel vandaag head-first vanuit de box midden in een doos met speelgoed. Hij was ergens op gaan staan en leunde voorover over de rand. Ik heb het niet zien gebeuren, ik had me net even omgedraaid. Geen grote dingen meer in de box dus.
Hevig huilen, minibloedneusje, maar niet suffig geweest. Wel een naar gevoelig plekje op zijn koppie.
Arme kleine sufferd

Iris ook goed afgelopen, die kleintjes lijken af en toe wel van elastiek, hé?
pi_53784184
Ik heb hier een kleine dreumespuber in huis. Hij denkt dat ie alles zo maar even kan regelen hier Hij beslist wat er gebeurd en als het dan niet gaat zoals hij wil, dan is het huis echt te klein. Jemig wat een driftkikker. Heb al vanalles geprobeert, negeren, hem de hemel in prijzen als ie iets goed doet, afleiden. Maar staat het hem niet aan dan word ie wild, heel wild. En dat duurt lang voordat ie er weer "bij" is zeg maar. Hij word al driftig als de hond niet naar hem luisterd en gewoon door loopt. Dan gilt en schreeuwt ie, gaat ie op de grond liggen de dramaqueen uithangen, met vanalles gooien. Ik word er soms een beetje moedeloos van. Als dit nu was omdat Kevin weg was dan had ik misschien wel gesnapt waarom ie zo doet maar tis al een hele tijd. Maar eerder konden we met zijn 2en de mee bezig. Nu moet ik het alleen doen en valt me pas op hoe erg het is. Bij mijn ouders doet ie trouwens ook zo, dus het is niet alleen thuis. Had al met mijn moeder afgesproken hem daar ook niet teveel te keizen tegeven omdat ie wild word als het niet goed gaat.

En ik weet gewoon niet of dit meneertje zijn karakter is (want dan lijkt ie wel heel erg op zijn mama) of dat hem iets anders dwars zit, of ie dan toch nog steeds een stuk verder in zijn ontwikkeling is en ie denkt dat ie al 2 is en nu probeert te kijken hoever ie kan gaan.

Maar verder is ie wel heel lief hoor. Ik moet nog steeds ook heel veel met hem lachen en hij is ook heel lief ondeugend. En ik sta er nog steeds elke dag versteld van wat ie allemaal nu weer heeft geleerd.
Liefde
pi_53784421
Dat hele driftgedoe en nee zeggen begint echt niet bij 2 hoor, maar al veel eerder. (twee rijmt lekker op nee, maar het hele gedonder begint maanden eerder).

LadyS, jeeeemineee, het arme wichtje! Mens, je zal je lam geschrokken zijn! Hoe is het nu met Iris?

En met de snot en pseudokroepkindjes? (wat me trouwens ook heel eng lijkt om mee te maken!)
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:12:48 #172
108648 cattie
lieve moeder
pi_53784897
Pfff MeNicole, dat klinkt nogal intensief! Succes.

Iris, auw, dat is rot. Hoe is het nu?

Ive doet ook fijn met de snotbrigade mee. Ladingen komen er uit.

Ezra, dat korte koppie staat je goed!
pi_53784929
Herkenbaar, dat dramaqueengedrag. Al is het hier nog maar heel pril aanwezig. We hadden altijd een heel zoet ritme van "nog een minuutje spelen", een knuffel, op de arm zwaaien naar papa, tandenpoetsen en húp naar bed. Gister ontdekte ze echter dat ze helemaaaaaal niet naar bed wilde Je zag echt het kwartje vallen, ze ontdekte in slow motion dat je echt niet alles zo keurig hoeft te volgen.
En jawel, daar ging het speelgoed tegen de muur, mijn handen werden weggeslagen en mevrouw was vooral heel erg boos...
Nu lach ik er nog om maar ik kan me goed voorstellen dat het soms helemaal niet leuk is.
Ik vind het knap van je, Nicole. 24/7 alleen met je kind zijn lijkt me echt heel moeilijk.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:19:55 #174
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53785076
Hoe gaat het vandaag met Iris? Zijn jullie eigenlijk nog naar een dokter geweest of hebben jullie haar nog wakker gemaakt om de twee uur? ( voor de zekerheid)
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:21:03 #175
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_53785096
Hier ook een dramaqueen hoor, die kan me een partij boos worden Maar haar zuster geeft dan ook wel het goede voorbeeld
En ze kan ook goed neeschudden

Vanmorgen werd Iris wakker met een heel dik oog. Ik dacht eerst dat het dicht was van de snot oid. Maa nadere studie leerde dat het gewoon opgezwollen was . En een beetje blauwig. Het is nu alweer aardig weggetrokken.
Gisteren had ik haar toch nog maar even wakker gemaakt voordat ik naar bed ging. Ze wilde niet wakker worden (van de slaap dus) maar die anderhalve seconde dat ze redelijk wakker was keek ze aardig helder in de rondte. Dus toen was ik helemaal gerustgesteld
pi_53785101
Sorry Nicole, ik wilde er nog verder op ingaan, maar de telefoon ging.

Voor mezelf heb ik al vroeg bedacht wat de dingen zijn die de moeite waard zijn (met name op lange termijn) om de strijd over aan te gaan. Kijk, ik ben het grote mens en ik heb het voor het zeggen. De bedoeling is namelijk wel dat ze uiteindelijk zelf een groot mens wordt en bij voorkeur helemaal 'heel'

Dingen zoals: niet in de keuken als er gekookt wordt, hoe ze om moet gaan met de katten (geen staarten trekken), maar ook dingen als de boeken uit de kast trekken, de cd's uit hun hoesje halen enzo mogen hier niet. Nou ja, dingen die ik echt niet goed vind. En toen bleek het een kwestie van een lange adem, maar dit heeft wel zijn vruchten afgeworpen. Er komen weer dingen bij en andere dingen blijken later helemaal niet relevant meer.

Krijgt ze een driftbui en/of gedraagt ze zich als een dramaqueen dan laat ik haar meestal even uitrazen (vond ik eerst heel moeilijk). Ik hou wel in de gaten of ze zich pijn doet of zo, maar met drift bereikt ze niet wat ze wil. als ze klaar is troost ik wel even, want echt leuk vindt ze het zelf ook niet natuurlijk.

Lastig hoor, ik heb er heel wat mee geworstelt. En dan kan ik me voorstellen dat het, nu je er min of meer, vooral alleen voorstaat, nog lastiger is. En misschien heeft de verandering ook wel zijn invloed.
pi_53785336
Ik vind het vooral zo vervelend omdat ie zelf niet weet wat ie ermee moet. Ik zie gewoon aan hem dat ie in de war raakt als ie zo wild word. Net of ie bang is voor zich zelf zeg maar. Maar ik mag hem dan niet troosten want dan begint ie te schoppen en te slaan. Maar als ik hem negeer dan komt ie helemala tegen me aan gekropen. Hij weet op zo'n moment gewoon zelf niet wat ie wil. Heel af en toe helpt het wel eens als ik hem heel stevig vast houdt zodat ie geen kant meer op kan. Dan word ie soms wel een beetje rustig. Maar hij luisterd wel heel goed hoor. Maar tis dat ie soms iets wil wat op een bepaald moment gewoon niet kan. En daar word ie dan boos om. Tis ook heel verschillend hoor. Sommige dagen gaat het de hele dag door en soms helemaal niet. Maar ik kan er ook geen partoon in vinden.
Liefde
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:34:56 #178
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_53785402
MeNicole, wat ik zou doen in zo een situatie is hem naar je toe laten komen en hem dan proberen te kalmeren. Als het alleen maar erger wordt door eerder naar hem toe te gaan, zou ik het van hem af laten hangen wat hij wil.

Iris is dus al aardig bijgetrokken:
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:20:33 #179
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53787912
He LadyS wat een schrik zeg ze knpat wel goed op hoor

Puberende dreumesjes (nog) geen last van hier, succes ermee

alle snotterende zieke kindjes beterschap
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:21:21 #180
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_53787935
YPPY, is Anna alweer een beetje snotvrij? Ook ik heb een mooie snotstreep op mijn jas zitten die ik er elke vergeet af te halen

LadyS Wat een schrik zeg. Je zou zo'n knulletje toch bijna van die schommel aftrekken Gelukkig is het weer een beetje weggetrokken. En ook lekker snotterig zie ik

Ah Kendahl, nu al op avontuur uit!

MeNicole, moeilijk hoor Robin begon ook al veeeel eerder met de nee-fase en gaat zo nu en dan helemaal boos en huilend stamvoetend in een hoekje staan. Ik laat hem dan maar uitrazen. Een andere manier van hem is helemaal over de zeik gaan en dan stoppen met ademhalen en blauw aanlopen. Dat vind ik echt vreselijk, maar daarna is het ook wel over. Wat LadyS zegt: geef hem de ruimte en laat hem naar je toe komen. Succes ermee

Met Robin zijn oorontsteking gaat het goed, maar heeft het ingeruild voor wat anders: hij is gister heel hard met zijn achterhoofd tegen de punt van onze salontafel gevallen en heeft ook net boven zijn rechterslaap een flinke bult zitten Z'n achterhoofd bloedde ook een beetje. Hij huilde meteen en was niet suf, maar toch de hap gebeld voor advies: koelen, calendulan of arniflor erop, eerste 4 uur om het uur wekken en daarna om de 2 uur. Alles is verder prima. Dat en een paar krabbels op de neus zullen vast prachtige "school"foto's maken vandaag op het kdv
Mijn afvalstrijd!
pi_53789712
Wat eng LadyS. Iris

Vandaag vierden we Djeez' verjaardag. Noli, man en kids waren er ook. Erg gezellig. Foto's volgen nog.
Kim heeft zo goed en lief gespeeld. Is wel goed voor haar, met andere kindjes om gaan.
  maandag 8 oktober 2007 @ 14:09:30 #182
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53790302
Nou, LadyS gelukkig

Aw! Robin

Kendahl viel net naast me in slaap, in zijn eetstoel lieve schattebol!
  maandag 8 oktober 2007 @ 20:26:27 #183
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53798594
Wij hebben ook al drie weken zo'n onhandelbare dreumes. Ik zal eens een foto in het fototopic doen. Gelukkig (of helaas) weten we wel waardoor het komt, haar kiezen aan de bovenkant willen niet goed doorkomen. Ze heeft er veel last van. En toen werd ze ziek en toen kreeg ze prikken, nou ja, alles zat tegen. Ik hoop dat het snel over is, ik word er GEK van!
Lekker douchen!
  maandag 8 oktober 2007 @ 20:43:37 #184
1762 YPPY
Yppiaans
pi_53798934
Arme Iris, gelukkig maar dat ze er zo weinig last van heeft gehad.

Kendahl ook al zo veel pech. Hier wachen we op de eerste keer dat er zoiets gebeurd. Anna is wel een keer uit het wipstoeltje gevallen, maar verder valt het gelukkig mee.

Van het weekend waren we met nichtje op stap, die was al flink aan het peuterpuberen. En ze is nog geeneens anderhalf. Hopen dat Anna dat niet in de familie heeft zitten.

Sterkte Sjak, lijkt me lastig, zeker als je dan ook nog zwanger bent.

Het snot heeft zich vermeerderd met papa. Het wordt steeds erger. Ze heeft afgelopen nacht veel beter geslapen dan de twee nachten daarvoor. Wel vijf keer wakker geworden, maar dat is al veel beter dan twee nachten niet slapen.
*OUD heilige*
pi_53800702
Sterkte Sjak!
Enne slapen, wat is dat? Kim is anti slapen op het moment. En het ging zo goed.
  maandag 8 oktober 2007 @ 23:47:52 #186
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53803536
Kendahl weer op het cb geweest. Was allemaal
Ze heeft alleen het verkeerde genoteerd in het groeiboekje.
Hij was in elk geval een ruime kilo gegroeid. Cm heb ik even gemist...
En hij kreeg de BMR en Mc. Tanden bijten, auw-schreeuw-huil-snik. Gelukkig gauw weer over. Onze kleine bikkel Maar hij wilde niet zwaaien naar de arts, een klein lachje wel...
pi_53806377
Vervelend al die niet willen slapen kindjes. Gelukkig heb ik er hier niet zoveel last van.. *afklopt*

Amber gaat ineens snel met praten.. echt niet normaal. Ze weet nu hoog en laag, vast en los, mickey (mouse), boot, strand, eten, vogel, buiten, bomen, sok aan, broek aan, trui aan, bad, duoche lezen, kapot en als ze een vlieg ziet is het beestej beestje
Daarnet liet ze een poepie, kijkt ze me aan gaat ze heel hard lachen en doet ze met dr vingertje niet doen en dat zegt ze doen poep.
Ze zegt net ook mamma beestje. Dus ik zeg waar is het beestje, wijst ze naar het raam zegt ze daar buiten..

Zondagochtend was ze een beetje vroeg wakker, 7.00 uur terwijl ze laat in bed lag. De manier waarop ze wakker werd was wel heel schattig. iep iep ahhhh iep iep ahhh en toen pappa pappa mamma mamma oma oma opa opa noen noen (is Manon, mijn zusje) ale ale (is Alex, mijn zwager) WOEIIIIIIIII hoihoihoihoi en dan springend in dr bed. Toen ik naar dr kamer ging lag d'r pop ergens aan de andere kant van haar kamer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 08:37:58 #188
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53806478
Whieeeej Amber! Ook goedemorgen! Amber is lief
pi_53806513
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 08:37 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Whieeeej Amber! Ook goedemorgen! Amber is lief
Soms

whaha nee hoor. Ze is hartstikke lief maar het is ook een ontzettende kattekop en doordrammertje...
Ze wilde net persee op het bed. Liep te stampen bij de deur en eht was mamma mamma bed bed bed. Heb haar nu laten zien heo ze zelf op het bed kan klimmen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 08:46:13 #190
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53806570
Weetje nog op de meeting> dat Kendahl steeds kwam knuffelen? Dat doet hij nog steeds en dan kan hij zich helemaal aan mensen vastklampen en koppie in buik of op schouder drukken. 'love me love me, say that you love me
pi_53806680
wat lief!!

Hmm ik had mijn make-up doos blijkbaar laten staan. Komt AMber net naar de woonkamer toe. Mamma kijk Opee (is Amber op z'n Ambers) mooi.. oog oog
heeft ze oogschaduw op haar oog gedaan..
Mijn moeder doet altijd lippestift op haar wang en wrijft het dan uit. Amber doet dat allemaal na...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 09:23:48 #192
24188 Belana
kloon van belana
pi_53807096
hier ook tijd voor de BMR prik vandaag, beetje laat zelfs, maar Ezra was ziek en dan geef ik geen prikken.
over een weekje kan ie ziek worden dan, dus ben benieuwd.
ook hier komt er een kies door, gaat redelijk voorspoedig moet ik zeggen.

vicky, leuk he dat kletsen en zo snel als dat ineens kan gaan
Ezra begint ook interesse te krijgen in praten en probeert veel na te zeggen, erg lief
stormy waters...
sailin'
pi_53807130
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:23 schreef Belana het volgende:
hier ook tijd voor de BMR prik vandaag, beetje laat zelfs, maar Ezra was ziek en dan geef ik geen prikken.
over een weekje kan ie ziek worden dan, dus ben benieuwd.
ook hier komt er een kies door, gaat redelijk voorspoedig moet ik zeggen.

vicky, leuk he dat kletsen en zo snel als dat ineens kan gaan
Ezra begint ook interesse te krijgen in praten en probeert veel na te zeggen, erg lief
ja echt leyuk dat kletsen alleen wordt het nu heeel erg opletten wat er gezegd wordt.. Amber aapt echt alles na. Praten maar ook met dingen doen...

Nog 1,5 week dan gaan we hier al weer weg....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 11:46:19 #194
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_53810035
Leuk hè Vicky, dat ze zo goed gaan praten. Robin was gisterochtend even met oma aan het voetballen, zegt hij: Nee oma, niet doen, zo doen, ja. Echt dreumes-af Het zijn gewoon kleine aapjes: monkey see, monkey do

voor de BMRprik-slachtoffertjes

Mijn man vertelde me trouwens dat Robin na zijn val zondagavond meteen weer op de tafel wilde klimmen

[ Bericht 2% gewijzigd door Wennie op 09-10-2007 12:40:36 ]
Mijn afvalstrijd!
pi_53811024
We hebben zondag kadootjes gekocht voor Amber. Ze was zelf ook mee en we wiste niet zo goed wat we moesten kopen. Ze liep zelf elke keer naar dit ding toe:

Die hebben we dus maar gekocht
En dan de garage van Smartville. Van mijn schoonouders krijgt ze de Ark van Noach
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:54:36 #196
24188 Belana
kloon van belana
pi_53811728
Ezra heeft zijn prikken goed doorstaan, stoere vent!
Hij is nu 80.5 cm en 11,1 kilo. 3 cm en bijna 1,5 kilo gegroeid in 3 maanden. hij is lekker bijgetrokken dus en zit nu precies op de middenlijn
stormy waters...
sailin'
pi_53811818
Stoere Ezra

Mikael had gister verjaardag van zijn achternichtje. Die was 2 geworden. Komt Kevin hem terug brengen dus ik vraag: Was je naar het feestje van O. geweest. Jaha is baby Oke ze is klein van stuk en hij is groot van stuk maar om nou alles wat kleiner dan je is een baby te noemen
Liefde
pi_53811887
a gossie Mika

Amber kruipt af en toe bij mij op schoot en dan komt ze met haar hoofd tegen mijn borst aan liggen en dan zegt ze Opee mamma baby
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:32:19 #199
24188 Belana
kloon van belana
pi_53812651
hoe komt ze aan opee? klinkt wel erg lief

en mika, jij wil te snel groot zijn
stormy waters...
sailin'
pi_53813009
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:32 schreef Belana het volgende:

Tja lekker bij me liggen is er ook niet meer bij hoor Gister viel ie bijna op mijn schoot in slaap. Ineens springt ie op: Nee is baby Hoe die er toch bij komt!!
Liefde
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:45:05 #201
94046 PM-girl
pi_53813026
LadyS, wat een schrik zeg!

Well done Ezra!

* PM-girl maakt alvast een plekje voor Thies en Moonah
*
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:48:42 #202
24188 Belana
kloon van belana
pi_53813144
over verschillen in kindjes, ik zat even te vergelijken met Liam, die was op deze leeftijd een kilo lichter dan Ezra nu

ach MeNicole, Mika is gewoon een slimme dappere dodo
heeft ie er last van dat Kevin weg is?
stormy waters...
sailin'
pi_53813281
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:48 schreef Belana het volgende:
over verschillen in kindjes, ik zat even te vergelijken met Liam, die was op deze leeftijd een kilo lichter dan Ezra nu

ach MeNicole, Mika is gewoon een slimme dappere dodo
heeft ie er last van dat Kevin weg is?
Nee helemaal niet. Maar ja kevin was normaal gesproken hele dag na school. Denk dat Mikael Kevin de laatste 2 weken vaker heeft gezien dan normaal

Maar nu ga ik mijn slimme dodo ophalen bij zijn papa
Liefde
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:08:24 #204
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53817193
Gaan jullie kindjes ook op traphekjes staan? En donderen die traphekjes dan ook van de muur af, bovenop je kind? En dan is het nog wel prenatalhekje!
Edit: gelukkig hing het hekje in een deuropening....
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:12:50 #205
94046 PM-girl
pi_53817293
Nee, mijn kind doet dat (nog) niet! Viel het met schroef en al eruit? Want dan zijn die misschien niet sterk genoeg geweest?

Mijn kind vindt alleen zijn tas met traktaties nog over van het kdv, om die vervolgens allemaal open te maken! En gooit de waterbak dit keer óver zich heen! En zit in de supermarkt in het autootjeskarretje maar gaat vervolgens achterstevoren zitten!
*
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:34:14 #206
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53817714
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:12 schreef PM-girl het volgende:
Nee, mijn kind doet dat (nog) niet! Viel het met schroef en al eruit? Want dan zijn die misschien niet sterk genoeg geweest?

Mijn kind vindt alleen zijn tas met traktaties nog over van het kdv, om die vervolgens allemaal open te maken! En gooit de waterbak dit keer óver zich heen! En zit in de supermarkt in het autootjeskarretje maar gaat vervolgens achterstevoren zitten!
Nee, het scharnier brak 'gewoon' af.... Krak-boem-krijs En hij had al hoofdpijn van de vorige val. Hij is de afgelopen dagen ontzettend:
- lief
- actief
- ondeugend
- aanhankelijk
- veel aan het vallen
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:37:48 #207
3011 E.T.
pi_53817792
hier is laatst ook een traphekje stuk gegaan.. een zwart scharnier gescheurd.. (was zwart kunstof) en daarmee de bovenste schroef gewoon helemaal uit het hout van de trap-paal getrokken
Saskia ging er aan hangen
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:42:44 #208
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53817884
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:37 schreef E.T. het volgende:
hier is laatst ook een traphekje stuk gegaan.. een zwart scharnier gescheurd.. (was zwart kunstof) en daarmee de bovenste schroef gewoon helemaal uit het hout van de trap-paal getrokken
Saskia ging er aan hangen
Dan hadden wij waarschijnlijk eenzelfde hekje.... godzijdank was het niet bovenaan de trap...

Pff.... ik heb hier een kind dat een gevaar voor zichzelf is... Hij leert de wonderlijke waarheid van de zwaartekracht kennen. Nu moet hij die nog accepteren...
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:49:26 #209
94046 PM-girl
pi_53818039
Ik weet niet hoe lang er garantie op zoiets zit, maar wellicht kun je er mee terug PV? Wel schrikken!
*
pi_53818754
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:32 schreef Belana het volgende:
hoe komt ze aan opee? klinkt wel erg lief

Ik heb geen flauw idee. Ze heeft ook wel Amber gezegd maar nu is het Opee.
Kleindochter van de buren van mijn ouders zegt steeds Ambi tegen d'r
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:35:57 #211
24188 Belana
kloon van belana
pi_53819078
hier geen traphekjes, misschien gelukkig
ik laat ze niet bij de trap. nou ja, Liam kan inmiddels prima trap lopen natuurlijk, maar Ezra gaat boven niet over de grond tenzij slaapkamerdeuren dicht zijn.
stormy waters...
sailin'
pi_53820014
Kim doet nu ineens aan nep eten. Ze ging met dr autotje aan tafel zitten en smakte. Ik kijk en is ze aan het nepeten. Zo schattig! Ik kreeg ook wat en moest wel mmmmm zeggen natuurlijk.

PV wat eng zeg. Gelukkig gebeurde het niet boven aan de trap.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:37:26 #213
108648 cattie
lieve moeder
pi_53820222
Zo PV, dat is even schrikken! Slechte kwaliteit, dat hekje, dat mag toch niet gebeuren!

Ezra heeft zijn prikken goed doorstaan, mooi zo. Hij is ook lekker gegroeit zeg. Ive is trouwens helemaal niet ziek geweest van die prikken.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:47:23 #214
1762 YPPY
Yppiaans
pi_53820474
Dat is gevaarlijk, zo'n traphekje.

Hoe gaat het met Maud en het eten? Mag ze al wat meer?

Thies, waar blijf je?
*OUD heilige*
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:08:45 #215
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53820989
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:49 schreef PM-girl het volgende:
Ik weet niet hoe lang er garantie op zoiets zit, maar wellicht kun je er mee terug PV? Wel schrikken!
Ik geloof dat het hekje al een paar jaar (3 jaar...?) oud is. Mijn vader gebruikte hem om de hond beneden te houden. Maar toch.....
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:33:11 #216
3011 E.T.
pi_53821700
Die van mij was van de Hema PV, niet helemaal hetzelfde dus (ander merkje erop )

En hij is een jaar of 3 oud. Hij hangt hier trouwens boven de eerste trede van de trap, en Saskia ging er aan hangen terwijl hij open stond.. 18 kilo aan dat ding hangen aan de punt.. op 4 schroefjes kan dat idd niet goed gaan
pi_53832499
Thies Grote knul Gefeliciteerd Hoe was je verjaardag? Heb je al taart gegeten en cadeautjes uitgepakt?
*OUD heilige*
pi_53832622
Ik kwam gister tot de schokkende ontdekking dat Mikael gewoon zomaar even 3 kiezen heeft Raar kind, ook niet ff zeggen ofzo
Liefde
  woensdag 10 oktober 2007 @ 10:28:58 #219
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53832837
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:47 schreef YPPY het volgende:
Thies, waar blijf je?
Nou, hij ligt nu even te slapen.
Maar ik meld mij alvast!

Wat is het super als je kind één wordt zeg! Ik kan er niet over uit. Ik heb helemaal kriebels in mijn buik en zit continu te glunderen. En dan is de dag nog maar net begonnen!
pi_53832897
Welkom

En vanavond lig je in bed, helemaal trost op jezelf te zijn dat je het allemala toch maar mooi ff gedaan hebt. Een jaar lang mama zijn, een leuke verjaardag gehad en ga nog maar ff door.

Gefeliciteerd
Liefde
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:03:10 #221
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53835297
thies en Moonah profociat en welkom hier
pi_53836896
Gefeliciteerd Thies! Welkom hier.

Noli, Hanne heeft echt goed voorgedaan hoe de loopauto werkt. Kim is er nu mee vergroeid.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 14:33:42 #223
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53838874
Welkom Thies en Moonah
pi_53842015
Hoe doen jullie dat als je de kleine in blote kont laat lopen? Mikael heeft namelijk zijn liezen helemaal kapot dus wil ik zoveel mogelijk bloot laten lopen. Maar nu heeft ie ondekt dat ie overal tegen aan kan plassen Ik heb hem dus maar weer een luier aan gedaan omdat dat natuurlijk niet de bedoeling is. Help
Liefde
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:33:07 #225
24188 Belana
kloon van belana
pi_53843955
veel luier verschonen en goed insmeren met zinkzalf moet het hem echt wel doen hoor MeNicole.

welkom Thies en moonah
stormy waters...
sailin'
  woensdag 10 oktober 2007 @ 19:07:29 #226
108648 cattie
lieve moeder
pi_53844753
Hallo Thies! Leuke verjaardag gehad?

Belana, hoe is het met Ezra? Nog ziek?
pi_53846499
Kan iemand Klaas Vaak hierheen sturen?
pi_53846788
Welkom Thies en Moonah!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 10 oktober 2007 @ 20:30:11 #229
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53846943
Zo, mijn dreumes ligt in bed!
Pfieuw, wát een dag, ik ben ka-pot!
Maar oh zo geweldig! De hele aanloop naar deze dag vond ik al erg indrukwekkend, compleet met herbeleving en dromen over zwangerschap en bevalling. Vannacht om 2 uur werd Thies even wakker, en mama dus ook, en toen heb ik hem maar eens even heeeeel goed geknuffeld. Want toen was hij écht jarig! Vanochtend zingen en cadeautjes op bed. Dát was al super! Vanmiddag heel gezellig visite gehad, Thies is heerlijk verwend, hij heeft genoten van alle aandacht. Ik hield het niet droog toen we met zijn allen "Lang zal hij leven" zongen en de taart met één kaarsje op tafel stond. Wat een superervaring...
Dit zijn van die dingen die snap je dus pas als je het echt zelf ervaart...

Nu de boel aan kant maken en dan ga ik ook naar bed.
Dank voor het welkom en tot morgen!
pi_53847050
Ha, daar zijn Moonah en Thies
Fijn dat het zo leuk was vandaag. Slaap lekker.
pi_53847090
Klinkt als een hele leuke dag Moonah!
slaaplekker!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 10 oktober 2007 @ 20:57:50 #232
94046 PM-girl
pi_53847764
Klinkt heerlijk Moonah! Goedzo! Enne, welkom hier
*
  woensdag 10 oktober 2007 @ 21:11:48 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_53848217
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 19:07 schreef cattie het volgende:
Hallo Thies! Leuke verjaardag gehad?

Belana, hoe is het met Ezra? Nog ziek?
Ezra heeft geen last meer gehad vandaag, maar Liam wel. bij onze oppas was iedereen geveld
Ik hoop maar dat het meevalt (en dat ik het zelf niet krijg)
overigens heeft mijn oppas haar jongste dochter net een baby gekregen en die heb ik vanavond gezien, oei wat een liefje zo'n ieniemini babietje.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 10 oktober 2007 @ 21:16:09 #234
108648 cattie
lieve moeder
pi_53848381
Ik hoop met je mee dat het meevalt Belana. De virusjes zijn nu al wel vaak genoeg bij jullie thuis geweest!
Oooh, ieniemini babietjes, alleen het idee al en ik rammel de tent uit!

Moonah, dat klinkt als een hele fijne verjaardag, mooi zo.
pi_53848423
Dus het lag toch niet aan de inenting Belana? Sterkte met de zieken!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 21:23:05 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_53848602
moonah, dat klinkt als een superverjaardag

snoop, nee, toch niet de enting idd. gelukkig eigenlijk. een virusje is ook niet fijn, maar wat overzichtelijker.
en ja, pfff, ik heb het ook wel gehad met de ziekenboeg hier.
ik ga er vroeg in vanvond

ow en ik rammelde niet van de baby, maar ik vond het wel vreselijk vreselijk lief. ik had ook nog nooit een donker babietje gezien trouwens. erg mooi. ik had van die spierwitte ukkies en dit prachtige jongetje heeft al zo'n mooi kleurtje en van die prachtige zwarte haartjes
stormy waters...
sailin'
  woensdag 10 oktober 2007 @ 21:30:38 #237
94046 PM-girl
pi_53848751
Veel beterschap Belana!
Lief he zo'n kleintje, ik had vandaag een 4-weekjes-oud meisje vast Zo lief en klein, maar ik geloof ook echt niet dat ik daar weer aan toe ben!
*
  woensdag 10 oktober 2007 @ 21:34:35 #238
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53848850
Moonah je klinkt helemaal Zo te lezen hebben jullie een geweldige dag gehad!
Kleine baby'tjes *rammel*rammel*
Ylana
pi_53848863
Thies en Moonah! Welkom!!
Ik had jullie ook graag een écht kaartje gestuurd, maar dat komt nog wel, binnenkort
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_53855459
Goedemorgen. Ik kom even opscheppen. Anna heeft gisteravond twee losse pasjes gedaan. Half vallend van de kast naar mij, maar het was echt los. Ze is zo snel nu.
*OUD heilige*
  donderdag 11 oktober 2007 @ 08:08:49 #241
24188 Belana
kloon van belana
pi_53855473
zow heej!! woeiiii Anna
stormy waters...
sailin'
pi_53855502
Anna aan de wandel! Wat leuk
pi_53855563
Wat goed van Anna!

Thies en Moonah welkom hier! Wat klink je heerlijk enthousiast Moonah. Ik heb dat zelf niet zo intensief ervaren, maar dat komt ook omdat ik alletwee de eerste verjaardagen van mijn kinderen net bevallen was van de tweede en daarna zwanger van derde... dat maakt het weer heel anders! Je hebt dan veel meer aan je hoofd voor je gevoel.
Ik zat van de week weer eens de foto's te bekijken en toen zag ik (oh ja!) dat Noa huilend op de foto staat met de taart, gevoelig hartje... ze vond het maar eng. Het hielp ook niet echt dat het een kwarktaart (dus heel koud) was. En die kaarsjes erop...brrr! Wel heel schattig.

[ Bericht 3% gewijzigd door Suzanna op 11-10-2007 08:37:38 ]
  donderdag 11 oktober 2007 @ 10:08:25 #244
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53857293
Gefeliciteerd nog met je dreumes Moonah!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 10:33:22 #245
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53857886
Jippie, Anna loopt!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53858442
Wat goed Anna!

Amber heeft gister weer op de wc gepoept
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53859012
Anna en Amber

Mikael heeft zojuist zijn eerste straatschurft te pakken

Vol op de stoep, grote schaafwond voor zijn hoofd.
Liefde
  donderdag 11 oktober 2007 @ 11:21:53 #248
108648 cattie
lieve moeder
pi_53859162
Goed zo Anna!

Ive heeft vanochtend tot 8.30 uur geslapen! En ik lekker ook! En nu ligt hij alweer in bed, maar slaapt nog niet. Hij is wat snotterig en ik zag net dat er 2 tanden aankomen en volgens mij ook nog 2 kiezen. daar zal hij wel even moe van zijn. Hij eet ook wat minder nu.

Ive begint steeds meer te brabbelen. Niet dat het te begrijpen is, maar hij maakt steeds meer klanken. Erg schattig!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 11:40:00 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53859639
anna

en cattie daar bnegint het mee, op den duur weet je wat hij bedoelt, en dan kijken anderen je zo aan van huh
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:15:45 #250
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53860570
Pictire this:

ik en Arwen in de macro.. Arwen ziet dora tas, pakt mijn gezicht vast..al kusjes gevend
Arwen: Oh mama, oh dora oh mooi ja mama oh mooi ja dora ja mama ooh dora dora mooi ja kikke mooi ja mama dora ?

weiger dat maar eens
pi_53860762
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Pictire this:

ik en Arwen in de macro.. Arwen ziet dora tas, pakt mijn gezicht vast..al kusjes gevend
Arwen: Oh mama, oh dora oh mooi ja mama oh mooi ja dora ja mama ooh dora dora mooi ja kikke mooi ja mama dora ?

weiger dat maar eens
dat kan je niet weigeren
pi_53860999
Moonah en Thies, welkom. Nog gefeliciteerd, het klinkt als een hele fijne dag!

Hup Anna hup

Evenstar: ondoenlijk om dat te weigeren
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:38:49 #253
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53861115
hihi, nou kon ik het mooi verantwoorden, tasje is precies groot genoeg dat ze hem zelf kan dragen , maar er passen ook wel luiers enzo in .

Ben trouwens een beetje aan het wijfelen, ze krijgt nl. voor der verjaardag van ons een nieuwe kamer,omdat ze der oude kamertje uit moet de muren zijn zacht pastelpaarsgrijs, niets meer aan doen dus, alleen nieuwe kast meubeltjes en een vloerbedekking en wat decoratie .

Ze is al een paar maanden helemaal Dora gek, toch maar iets met dora doen dan of gewoon lekker stoer meisjes kamertje zonder thema van een bepaald figuur.
pi_53862634
Hmmm waarom moet ze der oude kamer uit

Maar ik zou niet Dora doen. Misschien paar Dora accenten maar straks vind ze Dora misschien niet meer zo leuk en dan...
Liefde
pi_53863603
MeNicole denkt het zelfde als ik

Anna, wat leuk! Lopen , Moonah en Thies, gefeliciteerd!

Met Eva alles goed. Ze kan zo lekker spelen, de bromtol vindt ze heel leuk (tnx Kozakken voor de tip), en ook boekjes zijn favoriet. Ze lijkt op haar mama .
Eva en Maria
  donderdag 11 oktober 2007 @ 14:55:50 #256
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_53863703
En ik dacht ook meteen hetzelfde
pi_53863868
En ik ook.

Kim kan eindelijk uit de rietjesbeker drinken!
Ze kon dus alleen maar uit de normale fles.
pi_53863922
Evenstar waarom moet Arwen haar kamertje uit? Wil je niet iets vertellen?

Ik zou ook niet teveel Dora doen want net wat de rest zegt straks vind ze er niets aan en dan moet je weer.

Goed zo Kim...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_53863967
Gaat Arwen mijn slaapplek inpikken?
pi_53864546
Knappe Amber en niet zo handige Mika

Die Ive, dat is pas slapen.

Arwen heeft nu dus een dora tas? Wat ontzettend schattig. Een paar Dora dingen zou ik doen, dan kun je het over een paar maanden weer veranderen.

Goed van Kim.
*OUD heilige*
  donderdag 11 oktober 2007 @ 15:47:14 #261
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53864771
Walking Anna!!!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:12:23 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53867664
hahaha nee ik heb niks te vertellen
Tis ook niet zo dat ze nu haar kamertje direct uit moet, maar wil dat in de loop van het nieuwe jaar wel doen, en niet pas mocht er een tweede komen , lijkt me dan namelijk teveel verandering in een keer

misschien ga ik nog wel een klein k&w topicsje openen voor tips
  donderdag 11 oktober 2007 @ 19:01:37 #263
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53868668
Moonah en Thies van harte! Je klinkt erg gelukkig Moonah, fijn om te lezen!
En Lis ook al hier, dus beter laat dan nooit, ook Lis enorm gefeliciteerd
Lekker douchen!
pi_53869623
Vanaf wanneer mag je bij kleintjes echt een dekbedje gebruiken?
Niet dat ik dat wil hoor maar vroeg me dat zomaar af
Liefde
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:10:13 #265
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53873056
Anna, wow, wat ga je hard!
MeNicole ik dacht met 2 jaar dat ze een dekbedje mogen.

Tobias heeft vandaag zijn eerste volzin gezegd (buiten dingen als 'aaien poes', 'papa sitten daar/hier' enzo) Hij was aanhet spelen met zijn bus en komt ermee naar me toe, hij wijst de buschauffeur's stoel aan en zegt in verstaanbaar nederlands; 'En dáár kan je sitten.' *trots is. De hele dag heeft hij allemaal dingen aangewezen waar je op kan zitten en me dat ook even verteld natuurlijk! In de auto, bij de winkels, bij oma, noem maar op, zó leuk dit!
Ylana
pi_53874773
Anna! Stoere meid! Wat lijken ze dan ineens baby-af he, Yppy?

Evenstar... dat was echt niet te weigeren!!!
En over het kamertje, ik sluit me bij de rest aan; hooguit een paar Dora-accenten. Zelf heb ik een kamer voor Tinka in de maak met een algemener thema, nl. 'lente'. Het kamertje heeft echt knalgroene muren en ik heb bloemen en vlinders en andere assecoires in allerlei felle kleuren, soorten en maten. Lekker fleurig en vrolijk. Denk dat het heel leuk wordt. En misschien kan je wat inspiratie opdoen in het 'kinderkamertopic'?
pi_53875253
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 19:43 schreef MeNicole het volgende:
Vanaf wanneer mag je bij kleintjes echt een dekbedje gebruiken?
Niet dat ik dat wil hoor maar vroeg me dat zomaar af
Ik heb dat eens nagezocht en het wordt pas vanaf 2 jaar aangeraden.
Ik ben zelf een echte angsthaas op dit gebied (ook van dekens) en Randy heeft ook ruim 2 jaar alleen in een slaapzakkie gelegen. Hij lag ook 10 keer per nacht een andere kant op in zijn bed en volgens mij had hij tot die tijd ook niet het benul om een dekentje over zich heen te trekken als hij het koud zou krijgen. En natuurlijk kan hij wel onder een dekentje vandaan komen (kiekeboe!) maar ik was bang dat als hij verstrikt in de lakens zou raken, het in paniek alleen maar erger zou maken. Ik heb eerst 'geoefend' met een klein babydekentje die ik los over hem heengooide als hij sliep om er zelf vertrouwen in te krijgen. Sinds een paar maanden slaapt hij nu onder laken met deken en sindsdien blijft hij ook keurig 1 kant opliggen. Over een paar maanden wordt hij 3 en krijgt hij een echt bedje. Dan ben ik ook van plan om hem een dekbedje te geven. Zou ik nu ook wel vertrouwen, maar het 'hoort' niet in een ledikant ofzo!
Ook Tinka ligt nu nog in een slaapzakkie. Weet nog niet hoe ik het met haar doe, ligt een beetje aan haar ontwikkeling eigenlijk, zij is wat vlotter op dat gebied dan Randy. Denk dat zij al een los dekentje krijgt zodra ze op haar eigen kamer ligt.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:54:07 #268
94046 PM-girl
pi_53880474
Moonah!

Cattie en Ive, wat heerlijk he, zo langslapen! Het is hier ook snotteren, volop (en spuitluiers vol water )

Evenstar, wat een overredingskracht al he, op die leeftijd!

Anna Goed bezig!!
*
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:00:38 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_53880578
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Pictire this:

weiger dat maar eens
ow dat kan je niet weigeren
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:05:03 #270
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53883127
[ubertrotserdantrots] Arwen heeft bananenprut gegeten, verdunde prut, een aantal hapjes en tot op heden alleen een erg lichte reactie door zuuraanvalletjes en rode neusjes en oogjes, maar niet noemnswaardig, gewone verse benaan zo verwerkt zorgt wel voor heftige reactres, maar zo verdund dus niet noemenswaardig. echt zo fijn !! ze is nog wel een beetje van slag omdat het toch wel even spannend voor haar is , maar ze mag zich vandaag gewoon even laten gaan dat heeft ze zo verdiend !! [ubertrotserdantrots]
pi_53883291
Dat klinkt hoopvol Evenstar!
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:21:48 #272
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53883495
Fijn Evenstar!
Ylana
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:34:46 #273
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53886124
Mijn grote kleine man heeft nog steeds ruzie met de zwaartekracht en kan daar heel verdrietig en boos van worden. Ook wordt hij boos op zijn speelgoed, omdat het wegrolt. Maar gelukkig is hij al een stuk vrolijker door knuffels en kusjes, graag zelfs... hij slaat zijn armen helemaal om me heen
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:36:18 #274
94046 PM-girl
pi_53886156
Evenstar, wat super Heerlijk voor jullie!

Arme Kendahl, het valt ook niet mee, die boze wereld he!
*
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:45:57 #275
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53886337
Lees ik zomaar over Arwen heen! ik ben dee laatste tijd sowieso een beetje "overheenlezerig", beetje druk namelijk.
Goedzo meis!
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:30:49 #276
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53892568
Wat fijn Evenstar!
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:17:41 #277
94046 PM-girl
pi_53893585
Ik ben net voor Simon op winterslaapzakkenjacht geweest, maar dat valt nog niet mee. Overal zonder mouwen, terwijl ik ze met wil. Ik weet dat Prenatal ze heeft, maar ik dacht dat kan vast goedkoper! Maar die babywalz is nog 100x keer zo duur!
*
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:30:53 #278
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53893854
Zijn rompers met lange mouwen en een pyjama met lange mouwen niet voldoende PM? (en daaroverheen dan een slaapzak zonder mouwen). Tobias heeft het snel warm die doe ik geen plezier met een lange-mouwen-slaapzak, is Simon een koukleumpje?
Tobias is heel erg verkouden en gisteravond heb ik voor de zekerheid een dekentje extra over hem heen gelegd, maar hem kennende heeft hij die er wel weer afgeduwd voor ik goed en wel weg was.
Ylana
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:35:56 #279
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53893985
Nou, hier in de winter ook écht een slaapzak met lange mouwen. En PM, idd Prenatal. +/- 20 euro...
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:36:14 #280
94046 PM-girl
pi_53893991
Ik twijfel er wel over, nu heeft hij nog een tussenvorm (geen zomer maar ook geen winter)slaapzak, dat met een romper en pyjama lijkt te koud. Nouja, hij heeft dan koude handjes en niet zulke warme voeten. Ikzelf zou dan niet (lekker) slapen.
*
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:36:43 #281
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53894002
Zijn die van babywaltz dan 2000 euro...?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:37:06 #282
94046 PM-girl
pi_53894010
Dan is 20 euro niks Moonah, op internet is het minimaal 50 euro! Ik dacht er even 3 a 4 in te slaan, met die diarreeluiers de laatste tijd, ik was me suf!
*
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:37:08 #283
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53894011
Sorry, is wel heeeel flauw. ben weg, moe.
pi_53894021
"C&A is toch voordeeeeeliger" was vroeger de reclameslogan.

Ik haal ze altijd bij de C&A. Ook niet zeer goedkoop, maar ja. Ik heb er laatst ook 1 bij de Bentex gescoord, maar die moet je in de buurt hebben denk ik.

Evenstar
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:37:48 #285
94046 PM-girl
pi_53894030
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 20:36 schreef Moonah het volgende:
Zijn die van babywaltz dan 2000 euro...?
Ja, die van goud met diamanten ritshanger waar gucci opstaat wel ja
*
pi_53894039
Goedzo Arwen! Wat fijn Evenstar!

PM, ik ken het. Uiteindelijk toch bij Prenatal geslaagd. Maar toen was het wel met 20% korting. Maarja, je doet er wel lang mee.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:39:03 #287
94046 PM-girl
pi_53894065
C&A kreeg ik ook van mammietje aangeraden, maar dat was ook niet echt een succes. Wat er hing was te klein, te roze ( ) of te weinig winter.
*
pi_53894181
Tot welke maat gaat een slaapzak eik? Want een dekbed of deken zie ik niet zitten. Nouja, misschien is ze er tegen die tijd wel aan toe.
pi_53894304
Ik haal altijd de slaapzakken bij Prenatal. En dan koop ik die die je om kunt slaan met knoopjes. Vorig jaar heb ik een 70 cm gekocht die zonder de knoopjes 90 cm is. En die kan ik dus dit jaar ook weer gebruiken. Volgende week koop ik er een die 90 is met knoopjes en zonder knoopjes 110, voor volgend jaar. Zo valt het qau geld wel mee.
Liefde
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:49:20 #290
94046 PM-girl
pi_53894329
Maar Nicole, heb jij dan maar 1 slaapzak?
*
pi_53894831
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 20:49 schreef PM-girl het volgende:
Maar Nicole, heb jij dan maar 1 slaapzak?
Heb er maar 1 met mouwen ja. En een zonder mouwen. Als die met vies is doe ik die in de was en dan heeft ie 1 nacht zonder mouwen aan. Dan doe ik hem een dikke pyama met romper met lange mouw aan.
Liefde
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:12:40 #292
194312 MamavAron
Mama van Aron Marick
pi_53899261
Hello!

Om me maar meteen weer in de discussie te mengen
Mocht het nu niet lukken met de slaapzakkies, bij de zeeman hebben ze lekkere dikke fleece pyamaatjes...
Vanacht lag ik op bed naar de sterren te kijken en toen bedacht ik me ineens....
Waar is me dak??
Ook wel bekend als Renegate en NaatjeAron.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 08:52:13 #293
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53902920
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 19:01 schreef sjak het volgende:
Moonah en Thies van harte! Je klinkt erg gelukkig Moonah, fijn om te lezen!
Beetje offtopic, maar dankjewel Sjak. Het gaat ook echt stukken beter dan een aantal maanden terug.

En meer ontopic:
Mijn zoon denkt dat je zand uit de plantenbakken kunt eten.
Ik heb ze dus gisteravond maar meteen afgedakt.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:02:41 #294
94046 PM-girl
pi_53903323
Moonah, herkenbaar! Ik laat ze juist staan, mooie oefening voor ons beiden op 'nee''

MamavAron, bedankt voor de tip!

Nicole, twee zou hier erg krap zijn, omdat hij bijvoorbeeld gisteren tweemaal een schone slaapzak onderpoepte...
*
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:50:43 #295
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53904449
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 10:02 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, herkenbaar! Ik laat ze juist staan, mooie oefening voor ons beiden op 'nee''
Ja, valt ook iets voor te zeggen.
Maar ik vind het toch wel erg handig dat ik niet de héle tijd hoef te kijken wat hij nu toch weer aan het uit-/opvreten is.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:52:06 #296
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53904463
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:12 schreef MamavAron het volgende:
bij de zeeman hebben ze lekkere dikke fleece pyamaatjes...
Is fleece niet erg zweterig?

En PM, hoe kan je kind nou twéé slaapzakken op een dag onderpoepen??
Oh, wacht op het moment dat ik dit tik bedenk ik me dat Simon waterdunne luiers had... Hoe is het nu?
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:55:54 #297
94046 PM-girl
pi_53905432
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 11:52 schreef Moonah het volgende:

[..]

Is fleece niet erg zweterig?
Ik heb pas geleerd (van Owlet dacht ik), dat fleece niet een soort stof is, maar een manier van produceren. Er is dus natuurlijke fleece maar ook synthetische fleece. Afhankelijk daarvan is het zweterig of niet. Toch, Owlet?
quote:
En PM, hoe kan je kind nou twéé slaapzakken op een dag onderpoepen??
Oh, wacht op het moment dat ik dit tik bedenk ik me dat Simon waterdunne luiers had... Hoe is het nu?
Ha, mijn kind kan alles!
Maar vanmorgen hadden we een niet gelekte luier, dus we zijn aan de beterende hand!
*
pi_53905649
Maar ga er maar van uit dat fleece van de zeeman helemaal synthetisch is en dus best zweterig kán zijn.
Ronja slaapt nu in een bemouwde slaapzak van de prenatal met van die akelige ritsjes onder de oksels. Die gaan er dus vandaag of morgen uit, die ritsjes dan. Achterafgezien denk ik dat een mouwloze slaapzak met een flanellen pyjamahesje ook prima was geweest, van die dikke gewatteerde mouwen vind ik wel erg log en stijf.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:22:38 #299
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53910649
Ik heb ook die van de prenatal en dan afritsbare mouwen. Dan doe ik hem gewoon in romper in de slaapzak. Als het een romper met lange mouwen is, rits ik de mouwen af. Romper met korte mouwen, mouwen weer aanritsen. Maar het ligt er ook maar net aan hoe snel je kind het warm heeft, hé?
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:24:32 #300
194312 MamavAron
Mama van Aron Marick
pi_53910683
Aron slaapt ook in die fleece pyamaatjes, maar hij zweet niet hoor.
Juist in die katoenen dingen is hij helemaal klam in zijn nek snachts..
Of ik heb gewoon een omgekeerd kind haha kan maar zo.
Vanacht lag ik op bed naar de sterren te kijken en toen bedacht ik me ineens....
Waar is me dak??
Ook wel bekend als Renegate en NaatjeAron.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:33:10 #301
94046 PM-girl
pi_53913084
Volmaakpost
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')