Jammer genoeg: jaquote:Op donderdag 27 september 2007 00:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Mark Knopfler beterroriseert de reclameblokken, maar dat zal wel weer weinig boeiends zijn...
dat is de spider valve: http://nl.youtube.com/watch?v=NY7-AMpcP74quote:Op donderdag 27 september 2007 15:53 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hm dacht dat ze samen gingen werken met Bogner?
Nee, ze pikken het geluid ook net iets anders op. Een sm57 is meer een richtmicrofoon terwijl de sm58 ook iets meer van rondom meepakt (daar zijn allemaal mooie woorden voor zoals nierkarakteristiek enzo, maar daar ben ik niet erg in thuis).quote:Op donderdag 27 september 2007 11:04 schreef ikheetmartijn het volgende:
En dat verschil zou volgens die discussie komen door het kapje? hmm...
Heb je die video ook gezien dat hij dat nummer speelt en dan iets van 10 verschillende gitaren gebruikt.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:16 schreef Doodkapje het volgende:
Dean... mocht je ooit genoeg krijgen van enkelvoudig spelen op je V...
http://www.deanguitars.com/angelo/mab_videos/
Zijn 1991 video Speed Kills is meesterlijk trouwens... geniale 80's metal ponnie op zijn poekel...
amenquote:Op donderdag 27 september 2007 16:21 schreef Cynic het volgende:
Wat een verschrikkelijke muziek produceert die man...
Nee, dan kan je het geluid van die verschillende mic's naar behoeven mengen. Ze pikken uiteindelijk net even een ander geluid op, zijn anders geplaatst en hebben andere geluidseigenschappen. Krijg je een wat breder geluid en heb je met het mixen wat meer mogelijkheden.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:42 schreef punkjunk het volgende:
Waarom hangen daar 2 mics voor?Voor verschillende frequentie berijken?
Maar stel hé, puur hypotetisch gezien, ik ben beetje kleurenblind, wat dan?quote:Op donderdag 27 september 2007 16:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zie het als volgt: om de kleur groen te krijgen moet je geel met blauw mengen
quote:Op donderdag 27 september 2007 17:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
dan moet je gewoon raggen!!!
Klinkt wel cool manquote:Op donderdag 27 september 2007 17:31 schreef punkjunk het volgende:
Mijn sound(s):
klikkerdeklik
en nog een klik
klinkt wel lekker energiek in ieder gevalquote:Op donderdag 27 september 2007 17:31 schreef punkjunk het volgende:
Mijn sound(s):
klikkerdeklik
en nog een klik
wel een vette classic (punk)rocksound!quote:Op donderdag 27 september 2007 17:31 schreef punkjunk het volgende:
Mijn sound(s):
klikkerdeklik
en nog een klik
Dit was allemaal op me brug element. Op me hals element krijg ik een heerlijk vette blues rocknroll achtige sound. Zo noem ik het altijd. Mooi opengesprongen clean dat lekker beukt en rolt. Haha, mkay, ik neem wel wat op.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
wel een vette classic (punk)rocksound!
ik ben net klaar met een red-hot-chili-pepper-achtig bandje die wel eigen liedjes maken en die hebben bij mij in de studio (nouja lees opgepimpte slaapkamer) een liedje gemaakt. het is niet zo hard opgenomen, dus je moet je boxen wel wat harder zetten! ziehier het resultaat:
http://www.gearslutz.com/(...)und-expertstest2.mp3
als het niet hard is opgenomen.. zet je het toch wat harderquote:Op donderdag 27 september 2007 17:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
wel een vette classic (punk)rocksound!
ik ben net klaar met een red-hot-chili-pepper-achtig bandje die wel eigen liedjes maken en die hebben bij mij in de studio (nouja lees opgepimpte slaapkamer) een liedje gemaakt. het is niet zo hard opgenomen, dus je moet je boxen wel wat harder zetten! ziehier het resultaat:
http://www.gearslutz.com/(...)und-expertstest2.mp3
Heerlijk man! Hij bespeelt zyn gitaar gelijk een grootmoe haar kleindochter kietelt...quote:Op donderdag 27 september 2007 16:21 schreef Cynic het volgende:
[..]
Heb je die video ook gezien dat hij dat nummer speelt en dan iets van 10 verschillende gitaren gebruikt.![]()
Of een videoclip van zijn band Nitro?![]()
http://www.youtube.com/watch?v=w3x-pRIMArc
Wat een verschrikkelijke muziek produceert die man...
0.11's zijn hier favoriet. Vollere toon in ruil voor lastiger bends.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:18 schreef punkjunk het volgende:
Ik speel nu voor de grap ene keer 0.10 op me gitaar. En dit is veel lekkerder zo op het eerste gezicht. Werken voor je noten!
die zitten standaard in de winkel erop zodat alle gitaren licht lijken te spelenquote:Op donderdag 27 september 2007 21:31 schreef imported_sphinx het volgende:
09 is ook ontzettend gay!
veel te licht man.. wie dat als standaard heeft bedacht speelt vast alleen solo's met teveel bends op strats.
bleh.
Ik vind licht spelende gitaren eigelijk helemaal niet zo fijn, je moet wel wat te doen hebben.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:33 schreef Pwny het volgende:
[..]
die zitten standaard in de winkel erop zodat alle gitaren licht lijken te spelen![]()
ik speel ook in dropped C met 11-54quote:Op donderdag 27 september 2007 21:33 schreef punkjunk het volgende:
09 is gay? ok laatmaar, ik ga er niet op in ook niet, jij speelt ook maar ESP.
Ja ik vind 010 ook veel lekkerder spelen als 009.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:36 schreef Pwny het volgende:
Dan moet je geen .09 erop hebben staan he
ik vind het toch maar een raar excuusmaar dat zal wel persoonlijk zijn. Heb ik liever en gitaar die lekker licht speelt met lage actie dan dat m'n snaren meters boven m'n fretboard uitsteken
Ja dat zeg ik dat is persoonlijkquote:Op donderdag 27 september 2007 21:48 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja ik vind 010 ook veel lekkerder spelen als 009.
Maari k bedoel ook wel netjes afgesteld. Maar soms heb je van die mega snelle halsjes met kleine fretjes. Daar hou ik nie van.
Ik speelde vandaag op een richwoodquote:Op donderdag 27 september 2007 21:56 schreef punkjunk het volgende:
Haha, daarom heb ik dus ook een mooi dun halsje, voor de afwisseling.
Ik speelde vanavond ff op een squier tele deluxe (met 2 humbuckers) niet versterkd verder. Wat een kut gitaar.
Dat moet je zelf ook niet doen joh...quote:Op donderdag 27 september 2007 21:51 schreef Pwny het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik dat is persoonlijksommige willen juist een dikke hals, maar dat is gewoon om te compenseren, hebben ze eindelijk wél iets diks in hun hand he [afbeelding]
[afbeelding]
Ja, maar vind van dit soort muziek ook altijd erg cool, al is het dan ook Fries, Engels, Nederlands of zelfs Gronings, zolang ik het maar kan verstaanquote:Op donderdag 27 september 2007 21:38 schreef SNArky het volgende:
[..]
En je bent nog wel een Fries.
Hm, ik heb hier nu een gitaar in D staan met een 0.11 setje erop die ik eigenlijk naar E wil hebben. Heb al een setje 0.09 liggen maar misschien moet ik eerst maar eens proberen omhoog te stemmen. Ben toch niet zo'n enorme fan van het knoeien met halsspanningen trouwens...quote:Op donderdag 27 september 2007 21:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
0.11's zijn hier favoriet. Vollere toon in ruil voor lastiger bends.
Iemand die een beetje fatsoenlijk kon spelen dus?quote:Op donderdag 27 september 2007 21:31 schreef imported_sphinx het volgende:
09 is ook ontzettend gay!
veel te licht man.. wie dat als standaard heeft bedacht speelt vast alleen solo's met teveel bends op strats.
bleh.
Stevie Ray Vaughan en Dickey Betts zijn dat niet met je eens. Wel met je PI uiteraardquote:Op donderdag 27 september 2007 22:05 schreef Cynic het volgende:
[..]
Iemand die een beetje fatsoenlijk kon spelen dus?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |