is dat zo? nooit geweten.quote:Op donderdag 27 september 2007 00:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ach ja, zolang het maar niet van dat hardcore en metalcore gejank is (zie trivium, avenged sevenfold en alle even slechte kopies daarvan) vind ik het best. Ik heb hem al uitgeroepen tot beste album van 2007. Zijn er nog andere platen met interessant gitaarwerk die het checken waard zijn? Mark Knopfler beterroriseert de reclameblokken, maar dat zal wel weer weinig boeiends zijn...
en was Behringer niet Duits voor 'beginner'?
Pink Floydquote:Op donderdag 27 september 2007 00:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ach ja, zolang het maar niet van dat hardcore en metalcore gejank is (zie trivium, avenged sevenfold en alle even slechte kopies daarvan) vind ik het best. Ik heb hem al uitgeroepen tot beste album van 2007. Zijn er nog andere platen met interessant gitaarwerk die het checken waard zijn? Mark Knopfler beterroriseert de reclameblokken, maar dat zal wel weer weinig boeiends zijn...
Eh, neequote:en was Behringer niet Duits voor 'beginner'?
Zekers lekker bandje, goeie vriend van me heeft ze nog een keer in Hoogeveen neergezet.quote:Op donderdag 27 september 2007 00:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Uit het metaltopic, melodische metal met bijzonder tof gitaarwerk en zonder growlen etc: Baroness. Inspirerend!
In het nederlands is het iig 'dikke troep'quote:Op donderdag 27 september 2007 00:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
en was Behringer niet Duits voor 'beginner'?
wat weinig mensen weten is dat hun noise-gates ook prima zijnquote:Op donderdag 27 september 2007 00:16 schreef imported_sphinx het volgende:
Behringer heeft ook wel goeie dingen, zoals mics of monitors.. maar het meeste is matige goedkope troep idd..
wel jammer.![]()
De nieuwe Iced Earth?quote:Op donderdag 27 september 2007 00:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Net iets onder de 17 euro [incl verzenden].quote:Op woensdag 26 september 2007 22:54 schreef Witchfynder het volgende:
Tering, ik ben ook ff een avondje weg..
Hey Dean, wat kostte die slagplaat je in totaal?
Misschien moet je hier eens naar kijken. Het gaat over homerecording en het mic'en van je versterker:quote:Op woensdag 26 september 2007 22:32 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik koop iets goeds of ik koop niets. Troep investering ik niet in.Maar het was eigelijk niet 100% serieus. Ter zijner tijd ga ik wel eens uitzoeken hoe en wat.
quote:Op donderdag 27 september 2007 01:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
wat weinig mensen weten is dat hun noise-gates ook prima zijn
Oh, als extra is een condensator mic ook prima. Alleen als je de body van het geluid er mee op wil vangen loop je het risico dat je al gauw geen dure mic meer over hebt.quote:Op donderdag 27 september 2007 10:38 schreef Doodkapje het volgende:
Als je het hele spectrum van je versterker wilt opvangen heb je een dynamische mic nodig voor de lage tonen, wat zij "Gritty sound" noemen. De condensator mic vangt de hogere tonen op.
Ik ben juist wel tevreden over mijn Behringer UB-1202 mixer. Voor 129,- hoor je mij niet klagen. Ik heb m vaak genoeg gebruikt bij Jamsessies en opnames.quote:Op donderdag 27 september 2007 10:39 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ok toegeven, de DI-boxjes zijn ook nog wel ok. Kan ook weinig aan kapot gaan.
Maar voor mixertjes e.d. zou ik niet snel voor Behringer gaan.
Gister pakketje binnen gekregen met 10 setjes 'd Addario EXL115's (011/048) binnen gekregen. 3,90 per pakje incl verzendkosten, echt geen geld.
Tele projectje: Hals, f neckplaate, controlplate, amber neck stain, nitro cellulose, decal,vintage brug, kleiner grut binnen. Nu wachten op m'n GFS spullen en wachten op Tonefactory (totdat m'n body binnen is).
Overkill wschquote:Op donderdag 27 september 2007 10:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oh, als extra is een condensator mic ook prima. Alleen als je de body van het geluid er mee op wil vangen loop je het risico dat je al gauw geen dure mic meer over hebt.
SM57 voor het directe gitaar geluid en een Rode NT1 om het "room" geluid (incl de hogere frequenties idd) op te nemen. Precies zelfde setup als de studio waar ik ben geweest. In hun voorbeeld gebruiken ze (bij gebrek aan een sm57) een SM58 las ik.quote:Op donderdag 27 september 2007 10:38 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Misschien moet je hier eens naar kijken. Het gaat over homerecording en het mic'en van je versterker:
http://www.homerecordingconnection.com/news.php?action=view_story&id=140
Als je het hele spectrum van je versterker wilt opvangen heb je een dynamische mic nodig voor de lage tonen, wat zij "Gritty sound" noemen. De condensator mic vangt de hogere tonen op.
Deze methode hebben wij ook gebruikt om wat op te nemen bij ons in de kelder
Dat is dus precies het mixertje waardoor ik bevooroordeeld benquote:Op donderdag 27 september 2007 10:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Overkill wsch
Nee maar ik had toevallig een Sony ECMMS907 liggen en dacht dat het misschien geen kwaad kon om die erbij te zetten. Het is niet echt een microfoon voor je versterker, maar het volstaat
Volgens mij was er al een discussie aan de gang over de SM-57 en de SM-58 en daar kwam uit dat het hetzelfde was, behalve het kapje. Mijn huisgenoot heeft de 57 en ik de 58, dus we hebben ruime keusquote:Op donderdag 27 september 2007 10:48 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
SM57 voor het directe gitaar geluid en een Rode NT1 om het "room" geluid (incl de hogere frequenties idd) op te nemen. Precies zelfde setup als de studio waar ik ben geweest. In hun voorbeeld gebruiken ze (bij gebrek aan een sm57) een SM58 las ik.
Ben laatst bij een projectje wezen kijken deden ze precies hetzelfde omdat ze de SM57 net iets te nasaal vonden klinken. Leuke site trouwens.
Ik zou zeggen test het uit of die discussie op waarheid berustquote:Op donderdag 27 september 2007 10:52 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Volgens mij was er al een discussie aan de gang over de SM-57 en de SM-58 en daar kwam uit dat het hetzelfde was, behalve het kapje. Mijn huisgenoot heeft de 57 en ik de 58, dus we hebben ruime keus
Nog niks opgevallen aan die potmeters en de input... wie weet komt het nog welquote:Op donderdag 27 september 2007 10:51 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Dat is dus precies het mixertje waardoor ik bevooroordeeld benDie ik tegenkwam had haperende potmeters en een slechte input (waar ik wel meer mensen over heb horen klagen).
Maar mooi dat hij bij jou wel z'n werk doet.![]()
quote:Op donderdag 27 september 2007 10:54 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik zou zeggen test het uit of die discussie op waarheid berust
Kun je iig beide mics tegelijkertijd gebruiken en de perfecte mix tussen die twee kiezen.
Kapje of niet... als het goed klinkt, klinkt het goed,... factoren van je versterker, je gitaar en je mixer enzo moet je ook mee laten wegen, dus ik vind het allemaal best. In de repetitieruimtes hadden wij altijd SM58's en hebben veel te verduren gehad... en het klonk nog steeds prima. Daarom heb ik het eigenlijk gekocht; weet ik ook dat die 104,- een goede investering is geweest.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:04 schreef ikheetmartijn het volgende:
En dat verschil zou volgens die discussie komen door het kapje? hmm...
Hoe krijg je het trouwens in vredesnaam voor elkaar om een jack af te laten breken in je input?
(moet wel een erg gezellige oefen/opnamesessie zijn geweest)
SG's heb ik heel hoog zitten, maar de tailpiece van deze... brrrrquote:Op donderdag 27 september 2007 11:17 schreef Deansensitized het volgende:
Kut, GAS![]()
Gibson SG GT Phantom Black![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind die race strepen nou niet echt geweldig.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:23 schreef Deansensitized het volgende:
Heb er gisteravond twee uur kwijlend naar zitten te staren![]()
Michael Poulsen van Volbeat speelt er ook een. Ben zelf ook niet echt van de maffe tailpieces, maar deze is wel erg vet![]()
Okee... laten we positief wezen... hij klinkt wel erg lekker...quote:Op donderdag 27 september 2007 11:25 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Vind die race strepen nou niet echt geweldig.
Maar wel mooier dan een Dean he?![]()
Aaah geweldig!quote:Op donderdag 27 september 2007 11:17 schreef Deansensitized het volgende:
Kut, GAS![]()
Gibson SG GT Phantom Black![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Andersquote:Op donderdag 27 september 2007 11:25 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Vind die race strepen nou niet echt geweldig.
Maar wel mooier dan een Dean he?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |