abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:33:34 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54503468
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Oftewel mensen met zo'n eigen risico declareren nooit wat, oftewel die 60 euro/maand is gewoon PURE WINST voor de verzekering! Ik wil ook een verzekering oprichten, eigen risico 1000 euro, voor mensen die nooit wat hebben, premie 40 euro
Nou, nee. Dat geld gaat, even simpel gezegd, naar een andere verzekerde die meer verbruikt dan zijn premie.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:36:11 #252
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_54503536
Onmogelijk... Het kan toch niet zo zijn dat in een paar jaar tijd de premie verviervoudigd?
Dat geld gaat *ergens* heen, maar het lijkt me onmogelijk dat de gemiddelde Nederlander vier keer zo ziek is geworden dan zeg, in 2000.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:37:31 #253
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54503562
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:36 schreef _Flash_ het volgende:
Onmogelijk... Het kan toch niet zo zijn dat in een paar jaar tijd de premie verviervoudigd?
Dat geld gaat *ergens* heen, maar het lijkt me onmogelijk dat de gemiddelde Nederlander vier keer zo ziek is geworden dan zeg, in 2000.
Je moet kijken naar de kosten van de zorg. Vroeger legde de overheid veel meer geld op tafel.
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:42:28 #254
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_54503657
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je moet kijken naar de kosten van de zorg. Vroeger legde de overheid veel meer geld op tafel.
Ik kijk ook naar de kosten van de zorg.. Het lijkt me onmogelijk dat die zo sterk stijgen.

Als het zo is dat de overheid nu minder hoeft te spenderen aan zorg dan zou Jan Modaal dat aan zijn inkomstenbelasting moeten merken. Die zou dan een stukje omlaag kunnen. Dit zie ik als Jan Modaal echter niet op mijn loonstrookje terug. Oftewel, de koopkracht gaat achteruit.

Waar gaat het geld heen en waarom?
Als ik naar het follow the money principe kijk zie ik een bepaalde generatie waar steeds meer geld in gepompt wordt... De babyboomers...
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_54503734
Domme vraag maar vallen medicijnen ook onder eigen risico?
  zaterdag 10 november 2007 @ 14:00:20 #256
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_54503977
Valt alle zorg onder het eigen risico? Ook de huisarts?

Zorg voor kinderen tot achttien jaar wordt altijd helemaal door uw zorgverzekeraar betaald. Voor deze kinderen geldt geen eigen risico of no-claimteruggave. Heeft u een zorgpolis met een eigen risico, dan moet u alle zorgkosten tot aan uw eigenrisico-bedrag voor uw eigen rekening nemen. Er is één uitzondering: het jaarlijkse inschrijfgeld voor uw huisarts valt niet onder uw eigen risico.
In tegenstelling tot bij de no-claimteruggave vallen kosten van kraamzorg, verloskundige zorg en van het consult van een huisarts dus wel onder het eigen risico.

Wat is het verschil tussen de no-claimteruggave en een eigen risico?

Het verschil tussen de no-claimteruggave en een eigen risico is ten eerste dat de no-claimteruggave voor iedereen geldt en dat een eigen risico een keuzemogelijkheid is. No-claim is het recht dat u heeft op teruggave van 255 euro per jaar als u weinig of geen beroep (claim) op vergoeding van zorgkosten bij uw verzekeraar doet. Doet u wel een beroep op vergoeding van zorgkosten bij uw verzekeraar, maar minder dan 255 euro dan krijgt u het overgebleven no-claim bedrag na afloop van het verzekeringsjaar terug. Bezoeken aan de huisarts, kraam- en verloskundige zorg tellen niet mee voor de no-claimteruggave. Ook het jaarlijkse inschrijfgeld voor de huisarts telt niet mee voor de no-claimteruggave. Voor kinderen onder de 18 jaar geldt de no-claimteruggave niet.
Eigen risico is het bedrag dat u in één kalenderjaar eerst zelf moet betalen (van 0 tot maximaal 500 euro) voordat u uw zorgkosten van uw zorgverzekeraar terugkrijgt. In ruil hiervoor krijgt u een korting op de premie. Onder het eigen risico vallen alle zorgkosten, behalve het jaarlijkse inschrijfgeld voor de huisarts. Voor kinderen onder de 18 jaar kan geen eigen risico worden gekozen.

http://www.basisverzekeri(...)ing_eigen_risico.htm
Confidence through competence
  zaterdag 10 november 2007 @ 14:06:59 #257
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54504079
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, nee. Dat geld gaat, even simpel gezegd, naar een andere verzekerde die meer verbruikt dan zijn premie.
Waarom? Verzekeringsmaatschappijen schuiven onderling tot niet met geld? Dat de overheid dat doet met de vele potjes en dingetjes waar de 55 miljard voor de gezondheidszorg vandaan komt geloof ik, maar de verzekeringsbedrijven toch niet?
Sowieso ben ik voorstander van doorzichtigheid:
-OF schaf die premies af en laat alles uit de algemene middelen betalen
-OF laat iedereen de echte kosten betalen, zonder geschuif met potjes (300 euro pp gemiddeld per maand premie!)
censuur :O
pi_54504170
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:19 schreef Stereotomy het volgende:
Ik stap elk jaar over van verzekeraar omdat de meeste verzekeraars maar 1x in de 2 jaar uitkeren voor brillen en contactlenzen.
Is een manier, maar vergeet niet dat alles wat je niet vergoed krijgt (dus ook brillen en contactlenzen) kan je aftrekken als ziektekosten bij je belastingaangifte. Dat geldt ook voor een vast bedrag voor de basisverzekering (¤ 1059 voor 2007) minus de door jou ontvangen zorgtoeslag. Daarnaast kan je ook alle premies voor je aanvullende verzekeringen en tandartsverzekeringen aftrekken. Daarbij is dan voor veel mensen de kans vrij groot dat je boven je drempel uitkomt. Zeker als je ook nog eens ¤ 808 extra kan aftrekken voor chronisch zieken.

Binnenkort zal ik eens een lijstje posten met alle aftrekposten voor ziektekosten voor de aangifte van 2007. Je zal versteld staan wat er allemaal af te trekken is voor de belasting.
  zaterdag 10 november 2007 @ 14:31:05 #259
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_54504556
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 14:11 schreef RJD het volgende:

[..]

Is een manier, maar vergeet niet dat alles wat je niet vergoed krijgt (dus ook brillen en contactlenzen) kan je aftrekken als ziektekosten bij je belastingaangifte. Dat geldt ook voor een vast bedrag voor de basisverzekering (¤ 1059 voor 2007) minus de door jou ontvangen zorgtoeslag. Daarnaast kan je ook alle premies voor je aanvullende verzekeringen en tandartsverzekeringen aftrekken. Daarbij is dan voor veel mensen de kans vrij groot dat je boven je drempel uitkomt. Zeker als je ook nog eens ¤ 808 extra kan aftrekken voor chronisch zieken.

Binnenkort zal ik eens een lijstje posten met alle aftrekposten voor ziektekosten voor de aangifte van 2007. Je zal versteld staan wat er allemaal af te trekken is voor de belasting.
Bedankt voor de tip!

Alhoewel ik zo'n n00b ben dat ik niet eens weet wat aftrekken voor de belasting betekent voor mij. Ik ben nog student en heb behalve stufi geen inkomen, en de bijbaantjes die ik heb, daarvan kan ik altijd belasting terugvragen met een T(j)-biljet

Maar ik zal me eens gaan inlezen. Altijd als er mensen zijn zoals jij die andere mensen willen helpen op een forum.
Confidence through competence
  zaterdag 10 november 2007 @ 14:35:18 #260
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54504640
Als je nu al je belasting al terugkrijgt, kan je niet meer aftrekken...
  zaterdag 10 november 2007 @ 15:26:14 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54505485
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 14:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom? Verzekeringsmaatschappijen schuiven onderling tot niet met geld? Dat de overheid dat doet met de vele potjes en dingetjes waar de 55 miljard voor de gezondheidszorg vandaan komt geloof ik, maar de verzekeringsbedrijven toch niet?
Sowieso ben ik voorstander van doorzichtigheid:
-OF schaf die premies af en laat alles uit de algemene middelen betalen
-OF laat iedereen de echte kosten betalen, zonder geschuif met potjes (300 euro pp gemiddeld per maand premie!)
Eén verzekeringsmaatschappij heeft natuurlijk meerdere leden voor wie zij de ziektekosten vergoeden, hè. Al die premies gaan in één pot en daaruit betalen zij alle gehonoreerde claims. Dus dat jij voor jouw premie geen claims indient, betekent niet dat jouw premie automatisch pure winst is, zoals je zei.

En die echte kosten: hou daar maar over op, die discussie is al eens vergeefs voorbijgekomen in dit topic.
  zaterdag 10 november 2007 @ 15:31:16 #262
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54505574
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 15:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Eén verzekeringsmaatschappij heeft natuurlijk meerdere leden voor wie zij de ziektekosten vergoeden, hè. Al die premies gaan in één pot en daaruit betalen zij alle gehonoreerde claims. Dus dat jij voor jouw premie geen claims indient, betekent niet dat jouw premie automatisch pure winst is, zoals je zei.
Ik neem aan dat de categorieen eigen risico met de bijbehorende prijs zodanig zijn, dat er per categorie winst gemaakt wordt.
  zaterdag 10 november 2007 @ 15:33:06 #263
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54505616
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 15:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de categorieen eigen risico met de bijbehorende prijs zodanig zijn, dat er per categorie winst gemaakt wordt.
Dat is iets anders.
pi_54507529
even een snelle vraag:
Tandarts consult van iemand boven de 22, basisverzekering? Ik keek bij FBTO maar daar staat het alleen in de aanvullende verzekering terwijl ik dacht dat die vanaf 2008 onder de basisverzekering zou vallen.

Zelfde vraag over anti conceptie pillen. Die vallen toch onder basisverzekering?
  zaterdag 10 november 2007 @ 17:11:48 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54507557
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 17:10 schreef exode het volgende:
even een snelle vraag:
Tandarts consult van iemand boven de 22, basisverzekering? Ik keek bij FBTO maar daar staat het alleen in de aanvullende verzekering terwijl ik dacht dat die vanaf 2008 onder de basisverzekering zou vallen.

Zelfde vraag over anti conceptie pillen. Die vallen toch onder basisverzekering?
Volgens mij beide vanaf 2008.
pi_54508069
De pil zit in het basispakket en ook de tandarts tot 22 jaar.
Tandarts boven de 22 helaas...pindakaas.
Op www.kiesbasisverzekering.nl kan je vanaf 6,30 Euro je tandarts-dekking verzekeren zonder medische vragen.

ik heb trouwens vorig jaar een basisverzekering afgesloten bij PMA zorgcollectief, zij hebben dit jaar weer de laagste basis-premie, maar liefst 81,25 euro per maand.

[ Bericht 13% gewijzigd door Dirk19 op 10-11-2007 18:41:12 ]
pi_54508122
Even een update van mijn kant over die FBTO verzekeringen.

Antwoord van De Vastelastenbond wbt de fbto-verzekering. Het is zoals ik dacht, maar gek genoeg is dus op de website van FBTO _niets_ te vinden over de full-service verzekering!
quote:
Geachte WVL_KsZeN,

FBTO biest twee zorgverzekeringen aan. Een standaardverzekering en een internetverzekering. Bij de internetverzekering moet u alles via internet en email regelen. Deze ziektekostenverzekering komt op ¤ 84,75. Op deze verzekering krijgen wij geen korting. Wij krijgen korting op de full service zorgverzekering die standaard iets duurder is, namelijk 90,75. Met onze korting komt die op ¤ 84,40. Iets voordeliger en full service. Daarnaast krijgt u 10% korting op de aanvullingen.

Dit is het aanbod van FBTO dat we sowieso kunnen bieden. We zijn nog in onderhandeling met een aantal andere zorgverzekeraars. Dus ik raad u aan om nog even te wachten tot er meer duidelijkheid is. Nog niet alle zorgverzekeraars hebben hun premies bekend gemaakt. U heeft tot 1 januari om op te zeggen en tot 1 februari om een nieuwe af te sluiten. Als u bent aangemeld voor onze nieuwsbrief dan houden we u op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Aardige Meneer van Vereniging de Vastelastenbond
Verder ook nog antwoord van FBTO zelf over het ontbreken van de offerte :
quote:
Geachte WVL_KsZeN,

Bedankt voor de melding, wij gaan ermee aan de slag!

Er is gebleken dat personen met een gmail account de offerte niet kunnen openen. Wij weten nog niet of dit aan gmail ligt of aan FBTO. Wij zijn dit aan het uitzoeken. Tot die tijd is het helaas niet mogelijk om voor u een offerte via mail te sturen.

U kunt natuurlijk alle berekeningen nog steeds via fbto.nl doen, ook is het mogelijk om de verzekering af te sluiten. Dit is niet afhankelijk van de emailofferte.

Heeft u nog vragen? Kijk dan ook eens bij de veelgestelde vragen op www.fbto.nl

Met vriendelijke groet,

FBTO Klantenservice
over hierboven : anderzorg is ook 81,25, dus even 'goedkoop' als PMA.

De reden dat ik zit te twijfelen over FBTO is dat ik me eigenlijk alleen wil bijverzekeren voor therapiën, en dan zijn zowel anderzorg als PMA duurder. Denk dat ik trouwens ook maar voor het hoogste eigen risico ga. Geld zat op de bank en op die manier kan ik mijn geld weer eens extra laten renderen

[ Bericht 9% gewijzigd door WVL_KsZeN op 10-11-2007 17:47:37 ]
pi_54508475
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 17:38 schreef Dirk19 het volgende:
(...)
Op www.kiesbasisverzekering.nl kan je vanaf 6,30 Euro je tandarts-dekking verzekeren zonder medische vragen.
ik heb trouwens vorig jaar een basisverzekering afgesloten bij PMA zorgcollectief, zij hebben dit jaar weer de laagste basis-premie, maar liefst 81,25 euro per maand.
(...)
Wel leuk zo'n goedkope basisverzekering, maar door de "slechte" vergoedingen in de aanvullende pakketten wordt deze verzekeraar weer erg duur. Ik blijf bij mijn keuze om naar De Friesland over te stappen. Ze zijn misschien iets duurder met de basisverzekering, maar de aanvullende verzekeringen geven prima vergoedingen tegen een lage premie.
pi_54508790
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:19 schreef Stereotomy het volgende:
Ik stap elk jaar over van verzekeraar omdat de meeste verzekeraars maar 1x in de 2 jaar uitkeren voor brillen en contactlenzen.
Verdomd, dat is nog nooit in me opgekomen
Kan best eens nieuwe lenzen gebruiken.

Die andere manier die iemand hierboven noemt, aftrekken van ziektekosten, dat kan toch pas als je kosten boven een bepaalde drempel uitkomen? Of is dat veranderd? In elk geval ben ik in het verleden nog nooit boven die drempel uitgekomen, dus voor mij is veranderen van verzekeraar denk ik wel handiger
pi_54509368
edit: dit had je hier in het topic al gemeld. Het begint wat mij betreft al op spam te lijken.

[ Bericht 44% gewijzigd door Five_Horizons op 10-11-2007 18:44:04 ]
pi_54509432
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 18:15 schreef thaleia het volgende:

[..]

Verdomd, dat is nog nooit in me opgekomen
Kan best eens nieuwe lenzen gebruiken.

Die andere manier die iemand hierboven noemt, aftrekken van ziektekosten, dat kan toch pas als je kosten boven een bepaalde drempel uitkomen? Of is dat veranderd? In elk geval ben ik in het verleden nog nooit boven die drempel uitgekomen, dus voor mij is veranderen van verzekeraar denk ik wel handiger
Klopt, je moet wel boven de drempel uitkomen.
11,5% x (gezamenlijk) drempelinkomen.
De drempel is minimaal ¤ 793 of ¤ 1586 voor fiscale partners.
Het drempelinkomen in het inkomen in box 1, 2 en 3 bij elkaar opgeteld (vóór aftrek van de persoongebonden aftrekposten).

Als je dus alle premies voor de zorgverzekering opvoert en ook nog eens een (dure) bril koopt, dan ben je er vrij snel. Daarnaast: als je bril minimaal ¤ 298 kost, dan kan je ook nog eens ¤ 808 EXTRA opvoeren als aftrekpost voor chronisch zieken. Binnenkort zal ik hier alles over de ziektekosten eens posten.
pi_54509600
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 18:43 schreef RJD het volgende:

[..]

Klopt, je moet wel boven de drempel uitkomen.
11,5% x (gezamenlijk) drempelinkomen.
De drempel is minimaal ¤ 793 of ¤ 1586 voor fiscale partners.
Het drempelinkomen in het inkomen in box 1, 2 en 3 bij elkaar opgeteld (vóór aftrek van de persoongebonden aftrekposten).

Als je dus alle premies voor de zorgverzekering opvoert en ook nog eens een (dure) bril koopt, dan ben je er vrij snel. Daarnaast: als je bril minimaal ¤ 298 kost, dan kan je ook nog eens ¤ 808 EXTRA opvoeren als aftrekpost voor chronisch zieken. Binnenkort zal ik hier alles over de ziektekosten eens posten.
Ja, hoi: dit gaat allemaal verdwijnen, helaas. (2008 zal de basisaftrek er af gaan net als de werkgeversbijdrage)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_54510740
edit: opzouten met je spam.

[ Bericht 95% gewijzigd door Five_Horizons op 11-11-2007 09:46:01 ]
pi_54510850
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 19:39 schreef Dirk19 het volgende:
hier alsnog me informatie voor de mensen die het wel interesseert
edit: spam verwijderd
Voor vergelijking kun je ook terecht op www.zorgplanet.nl ... is weliswaar ook een tussenpersoon, maar daar hoef je je niks van aan te trekken. Geeft een goed vergelijk tussen de diverse verzekeringen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Five_Horizons op 11-11-2007 09:46:25 ]
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_54511758
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 18:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, hoi: dit gaat allemaal verdwijnen, helaas. (2008 zal de basisaftrek er af gaan net als de werkgeversbijdrage)
Nee! mijn aftrek, wat doe je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')