Nou, nee. Dat geld gaat, even simpel gezegd, naar een andere verzekerde die meer verbruikt dan zijn premie.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oftewel mensen met zo'n eigen risico declareren nooit wat, oftewel die 60 euro/maand is gewoon PURE WINST voor de verzekering! Ik wil ook een verzekering oprichten, eigen risico 1000 euro, voor mensen die nooit wat hebben, premie 40 euro
Je moet kijken naar de kosten van de zorg. Vroeger legde de overheid veel meer geld op tafel.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:36 schreef _Flash_ het volgende:
Onmogelijk... Het kan toch niet zo zijn dat in een paar jaar tijd de premie verviervoudigd?
Dat geld gaat *ergens* heen, maar het lijkt me onmogelijk dat de gemiddelde Nederlander vier keer zo ziek is geworden dan zeg, in 2000.
Ik kijk ook naar de kosten van de zorg.. Het lijkt me onmogelijk dat die zo sterk stijgen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet kijken naar de kosten van de zorg. Vroeger legde de overheid veel meer geld op tafel.
Waarom? Verzekeringsmaatschappijen schuiven onderling tot niet met geld? Dat de overheid dat doet met de vele potjes en dingetjes waar de 55 miljard voor de gezondheidszorg vandaan komt geloof ik, maar de verzekeringsbedrijven toch niet?quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, nee. Dat geld gaat, even simpel gezegd, naar een andere verzekerde die meer verbruikt dan zijn premie.
Is een manier, maar vergeet niet dat alles wat je niet vergoed krijgt (dus ook brillen en contactlenzen) kan je aftrekken als ziektekosten bij je belastingaangifte. Dat geldt ook voor een vast bedrag voor de basisverzekering (¤ 1059 voor 2007) minus de door jou ontvangen zorgtoeslag. Daarnaast kan je ook alle premies voor je aanvullende verzekeringen en tandartsverzekeringen aftrekken. Daarbij is dan voor veel mensen de kans vrij groot dat je boven je drempel uitkomt. Zeker als je ook nog eens ¤ 808 extra kan aftrekken voor chronisch zieken.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:19 schreef Stereotomy het volgende:
Ik stap elk jaar over van verzekeraar omdat de meeste verzekeraars maar 1x in de 2 jaar uitkeren voor brillen en contactlenzen.
Bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:11 schreef RJD het volgende:
[..]
Is een manier, maar vergeet niet dat alles wat je niet vergoed krijgt (dus ook brillen en contactlenzen) kan je aftrekken als ziektekosten bij je belastingaangifte. Dat geldt ook voor een vast bedrag voor de basisverzekering (¤ 1059 voor 2007) minus de door jou ontvangen zorgtoeslag. Daarnaast kan je ook alle premies voor je aanvullende verzekeringen en tandartsverzekeringen aftrekken. Daarbij is dan voor veel mensen de kans vrij groot dat je boven je drempel uitkomt. Zeker als je ook nog eens ¤ 808 extra kan aftrekken voor chronisch zieken.
Binnenkort zal ik eens een lijstje posten met alle aftrekposten voor ziektekosten voor de aangifte van 2007. Je zal versteld staan wat er allemaal af te trekken is voor de belasting.
Eén verzekeringsmaatschappij heeft natuurlijk meerdere leden voor wie zij de ziektekosten vergoeden, hè. Al die premies gaan in één pot en daaruit betalen zij alle gehonoreerde claims. Dus dat jij voor jouw premie geen claims indient, betekent niet dat jouw premie automatisch pure winst is, zoals je zei.quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom? Verzekeringsmaatschappijen schuiven onderling tot niet met geld? Dat de overheid dat doet met de vele potjes en dingetjes waar de 55 miljard voor de gezondheidszorg vandaan komt geloof ik, maar de verzekeringsbedrijven toch niet?
Sowieso ben ik voorstander van doorzichtigheid:
-OF schaf die premies af en laat alles uit de algemene middelen betalen
-OF laat iedereen de echte kosten betalen, zonder geschuif met potjes (300 euro pp gemiddeld per maand premie!)
Ik neem aan dat de categorieen eigen risico met de bijbehorende prijs zodanig zijn, dat er per categorie winst gemaakt wordt.quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eén verzekeringsmaatschappij heeft natuurlijk meerdere leden voor wie zij de ziektekosten vergoeden, hè. Al die premies gaan in één pot en daaruit betalen zij alle gehonoreerde claims. Dus dat jij voor jouw premie geen claims indient, betekent niet dat jouw premie automatisch pure winst is, zoals je zei.
Dat is iets anders.quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de categorieen eigen risico met de bijbehorende prijs zodanig zijn, dat er per categorie winst gemaakt wordt.
Volgens mij beide vanaf 2008.quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:10 schreef exode het volgende:
even een snelle vraag:
Tandarts consult van iemand boven de 22, basisverzekering? Ik keek bij FBTO maar daar staat het alleen in de aanvullende verzekering terwijl ik dacht dat die vanaf 2008 onder de basisverzekering zou vallen.
Zelfde vraag over anti conceptie pillen. Die vallen toch onder basisverzekering?
Verder ook nog antwoord van FBTO zelf over het ontbreken van de offerte :quote:Geachte WVL_KsZeN,
FBTO biest twee zorgverzekeringen aan. Een standaardverzekering en een internetverzekering. Bij de internetverzekering moet u alles via internet en email regelen. Deze ziektekostenverzekering komt op ¤ 84,75. Op deze verzekering krijgen wij geen korting. Wij krijgen korting op de full service zorgverzekering die standaard iets duurder is, namelijk 90,75. Met onze korting komt die op ¤ 84,40. Iets voordeliger en full service. Daarnaast krijgt u 10% korting op de aanvullingen.
Dit is het aanbod van FBTO dat we sowieso kunnen bieden. We zijn nog in onderhandeling met een aantal andere zorgverzekeraars. Dus ik raad u aan om nog even te wachten tot er meer duidelijkheid is. Nog niet alle zorgverzekeraars hebben hun premies bekend gemaakt. U heeft tot 1 januari om op te zeggen en tot 1 februari om een nieuwe af te sluiten. Als u bent aangemeld voor onze nieuwsbrief dan houden we u op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Aardige Meneer van Vereniging de Vastelastenbond
over hierboven : anderzorg is ook 81,25, dus even 'goedkoop' als PMA.quote:Geachte WVL_KsZeN,
Bedankt voor de melding, wij gaan ermee aan de slag!
Er is gebleken dat personen met een gmail account de offerte niet kunnen openen. Wij weten nog niet of dit aan gmail ligt of aan FBTO. Wij zijn dit aan het uitzoeken. Tot die tijd is het helaas niet mogelijk om voor u een offerte via mail te sturen.
U kunt natuurlijk alle berekeningen nog steeds via fbto.nl doen, ook is het mogelijk om de verzekering af te sluiten. Dit is niet afhankelijk van de emailofferte.
Heeft u nog vragen? Kijk dan ook eens bij de veelgestelde vragen op www.fbto.nl
Met vriendelijke groet,
FBTO Klantenservice
Wel leuk zo'n goedkope basisverzekering, maar door de "slechte" vergoedingen in de aanvullende pakketten wordt deze verzekeraar weer erg duur. Ik blijf bij mijn keuze om naar De Friesland over te stappen. Ze zijn misschien iets duurder met de basisverzekering, maar de aanvullende verzekeringen geven prima vergoedingen tegen een lage premie.quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:38 schreef Dirk19 het volgende:
(...)
Op www.kiesbasisverzekering.nl kan je vanaf 6,30 Euro je tandarts-dekking verzekeren zonder medische vragen.
ik heb trouwens vorig jaar een basisverzekering afgesloten bij PMA zorgcollectief, zij hebben dit jaar weer de laagste basis-premie, maar liefst 81,25 euro per maand.
(...)
Verdomd, dat is nog nooit in me opgekomenquote:Op zaterdag 10 november 2007 13:19 schreef Stereotomy het volgende:
Ik stap elk jaar over van verzekeraar omdat de meeste verzekeraars maar 1x in de 2 jaar uitkeren voor brillen en contactlenzen.
Klopt, je moet wel boven de drempel uitkomen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 18:15 schreef thaleia het volgende:
[..]
Verdomd, dat is nog nooit in me opgekomen![]()
Kan best eens nieuwe lenzen gebruiken.
Die andere manier die iemand hierboven noemt, aftrekken van ziektekosten, dat kan toch pas als je kosten boven een bepaalde drempel uitkomen? Of is dat veranderd? In elk geval ben ik in het verleden nog nooit boven die drempel uitgekomen, dus voor mij is veranderen van verzekeraar denk ik wel handiger
Ja, hoi: dit gaat allemaal verdwijnen, helaas.quote:Op zaterdag 10 november 2007 18:43 schreef RJD het volgende:
[..]
Klopt, je moet wel boven de drempel uitkomen.
11,5% x (gezamenlijk) drempelinkomen.
De drempel is minimaal ¤ 793 of ¤ 1586 voor fiscale partners.
Het drempelinkomen in het inkomen in box 1, 2 en 3 bij elkaar opgeteld (vóór aftrek van de persoongebonden aftrekposten).
Als je dus alle premies voor de zorgverzekering opvoert en ook nog eens een (dure) bril koopt, dan ben je er vrij snel. Daarnaast: als je bril minimaal ¤ 298 kost, dan kan je ook nog eens ¤ 808 EXTRA opvoeren als aftrekpost voor chronisch zieken. Binnenkort zal ik hier alles over de ziektekosten eens posten.
Voor vergelijking kun je ook terecht op www.zorgplanet.nl ... is weliswaar ook een tussenpersoon, maar daar hoef je je niks van aan te trekken. Geeft een goed vergelijk tussen de diverse verzekeringen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:39 schreef Dirk19 het volgende:
hier alsnog me informatie voor de mensen die het wel interesseert
edit: spam verwijderd
Nee! mijn aftrek, wat doe jequote:Op zaterdag 10 november 2007 18:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, hoi: dit gaat allemaal verdwijnen, helaas.(2008 zal de basisaftrek er af gaan net als de werkgeversbijdrage)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |