abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2007 @ 15:56:47 #226
107521 Furia
snoopy weer
pi_54407038
Heeft er iemand hier ervaring met Anderzorg? Ik was van plan mijn CZ pakket uit te kleden tot ongeveer 70 euro, maar zie dat het even zo kale pakket bij hen nog bijna een tientje minder in de maand is!
pi_54425109
Gisteren een offerte aangevraagd bij FBTO, en kreeg vandaag het mailtje :
quote:
Hierbij ontvangt u uw offerte voor de FBTO Internet Zorgverzekering.
Ga naar fbto.nl om uw verzekering direct af te sluiten.

Met vriendelijke groet,
FBTO

********************* DISCLAIMER *********************
De informatie in dit e-mail bericht is uitsluitend
bestemd voor de geadresseerde. Verstrekking aan
en gebruik door anderen is niet toegestaan.
Door de elektronische verzending van het bericht
kunnen er geen rechten worden ontleend aan de
informatie.
Welke offerte? Geen attachment, niks
De disclaimer is ook best grappig
pi_54425912
Ook geen link in het mailtje ?
pi_54426180
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:01 schreef Ulreazj het volgende:
Ook geen link in het mailtje ?
Dat wel, maar gewoon naar fbto.nl, kom je gewoon op de site.
pi_54437160
Basispremie FBTO door de internetactie omlaag naar ¤ 84. Dat is geen slecht bedrag.
  woensdag 7 november 2007 @ 20:18:06 #231
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_54438138
quote:
Op woensdag 7 november 2007 19:44 schreef exode het volgende:
Basispremie FBTO door de internetactie omlaag naar ¤ 84. Dat is geen slecht bedrag.
Ja, alleen gelden nu opeens de collectiviteiten niet meer?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_54439089
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ja, alleen gelden nu opeens de collectiviteiten niet meer?
Ja, dan heeft FBTO besloten niet meer verder te gaan. Dit is feitelijk één groot collectief, maar dan bij FBTO
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 7 november 2007 @ 22:37:55 #233
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_54442592
de vraag zit em nu in de prijzen van de aanvullende verzekeringen..

wordt toch weer een hele puzzel.
Neerkomen wel!
  woensdag 7 november 2007 @ 22:53:02 #234
12913 GreatWhiteSilence
pi_54443170
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:54 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, dan heeft FBTO besloten niet meer verder te gaan. Dit is feitelijk één groot collectief, maar dan bij FBTO
Dan is Anderzorg nog steeds goedkoper dan FBTO. Ze hebben geluk dat ik geïnteresseerd ben in die aanvullende verzekeringen. Ik weet dat die in principe los staan van de basisverzekering, maar je kunt ze niet eens los afsluiten, al had ik begrepen dat dit wel de bedoeling was?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_54447811
Gelukkig is mijn zorgverzekeraar weer het goedkoopst (Anderzorg) Ik ga volgend jaar 61 euro betalen per maand.

Wel jammer dat vanaf volgend jaar de no claim wordt afgeschaft, dat is echt klote voor mensen die nooit wat hebben.
  donderdag 8 november 2007 @ 08:27:41 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_54448655
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dan is Anderzorg nog steeds goedkoper dan FBTO. Ze hebben geluk dat ik geïnteresseerd ben in die aanvullende verzekeringen. Ik weet dat die in principe los staan van de basisverzekering, maar je kunt ze niet eens los afsluiten, al had ik begrepen dat dit wel de bedoeling was?
Je kunt volgens mij inderdaad niet de aanvullende verzekering ergens anders afsluiten dan de basisverzekering. Wellicht dat dit wel mag, maar de verzekeraars zullen daar niet om staan te springen en aangezien er geen acceptatieplicht is voor de aanvullende verzekeringen zullen ze je hoogstwaarschijnlijk weigeren als je het probeert
Maar FH zal dit waarschijnlijk beter weten, dus met een zeker weten antwoord kunnen komen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_54455719
quote:
Op donderdag 8 november 2007 03:04 schreef Brammetje het volgende:
Gelukkig is mijn zorgverzekeraar weer het goedkoopst (Anderzorg) Ik ga volgend jaar 61 euro betalen per maand.

Wel jammer dat vanaf volgend jaar de no claim wordt afgeschaft, dat is echt klote voor mensen die nooit wat hebben.
met korting? want dat is wel een leuk bedrag.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:41:16 #238
12913 GreatWhiteSilence
pi_54455906
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:33 schreef exode het volgende:

[..]

met korting? want dat is wel een leuk bedrag.
Dat bedrag betaal je als je 650 euro eigen risico neemt.
pi_54456825
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

ah ok...ook al declareer ik zo goed als niets, dat is wel een hoog eigen risico.
pi_54463088
Is er ook iemand die weet hoe het zit met die tegemoetkoming voor chronisch zieken? Het eigen risico van 150 euro valt voor die groep namelijk lager uit. Mijn vrouw heeft astma en loopt jaarlijks voor controle bij de longarts. Is er dan sprake van chronisch ziek? Zo ja, hoe werkt dat dan met die tegemoetkoming?
  donderdag 8 november 2007 @ 19:36:14 #241
12913 GreatWhiteSilence
pi_54463219
Ik heb begrepen dat als je een bepaalde hoeveelheid van een aantal vooraf bepaalde medicijnen gebruikt je chronisch ziek wordt gezien. Ik heb er verder niet naar gekeken, dus ik weet er het fijne niet van.
pi_54463390
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb begrepen dat als je een bepaalde hoeveelheid van een aantal vooraf bepaalde medicijnen gebruikt je chronisch ziek wordt gezien. Ik heb er verder niet naar gekeken, dus ik weet er het fijne niet van.
quote:
Dat is nog niet definitief bekend. Er is wel een voorlopige regeling.

In aanmerking komt voorlopig een groep mensen die zowel in 2006 als in 2007 tenminste 180 dagen medicijnen heeft moeten slikken voor een vaste lijst chronische aandoeningen. Die is de lijst van zogenaamde farmaceutische kostengroepen (FKG's).

Het gaat om de volgende 17 ziekten:

Hersen- en ruggemergaandoeningen.
CARA (astma, chronische bronchitis, longemfyseem, etc.)
Cystische fibrose (Taaislijmziekte) / pancreas-aandoeningen
Diabetes (Suikerziekte) type I en type II
Epilepsie
Glaucoom
Groeihormonen
Hartaandoeningen
HIV / AIDS
Kanker
Nieraandoeningen
Parkinson, Ziekte van
Psychische aandoeningen
Reuma
Schildklieraandoeningen
Transplantaties
Crohn, Ziekte van en Colitis Ulcerosa
Bron: Vektis, centrum voor informatie en standaardisatie voor zorgverzekeraars, juli 2007.

Mensen die in een AWBZ-instelling verblijven (verpleeghuizen e.d.), krijgen hun medicijnen van de instelling. Zij zouden daarom niet in aanmerking komen, maar voor hen wordt een uitzondering gemaakt. Zij krijgen ook de compensatie.

Hoe krijg ik de compensatie?
Als u aan een van de ziekten op de lijst lijdt, weet uw verzekeraar dat: u hebt de medicijnen immers via die instelling vergoed gekregen. De verzekaar geeft uw recht op compensatie (en uw bankrekeningnummer) door aan een instantie genaamd het Centraal Administratiekantoor Bijzondere Zorgkosten (CAK-BZ). Die keren de compensatie automatisch uit, in de laatste drie maanden van 2008.

Hoe hoog is de compensatie?
De compensatie is 47 euro. U krijgt dus niet het hele eigen risico terug. De 47 euro het bedrag wat volgens de minister gemiddeld betaald zal worden door niet-chronisch zieke Nederlanders aan kosten voor het eigen risico. De hoeveelheid geld die een chronisch zieke kwijt is aan het eigen risico wordt zo dus rechtgetrokken met wat de rest van Nederland betaalt. Een volledige vergoeding zou chronisch zieken in dit geval bevoordelen boven de rest van Nederland, iets wat het ministerie dus niet wil.

Ik sta niet op de lijst! Krijg ik definitief niks?
Een aantal mensen valt buiten de regeling: personen met hoge bloeddruk, migraine en maagaandoeningen bijvoorbeeld. En mensen die geen medicijnen, maar hulpmiddelen nodig hebben: bijvoorbeeld een rolstoel.

De reden is eigenlijk administratief. Het probleem is dat van gebruikers van hulpmiddelen en medicijnen voor ziekten als migraine geen mooie geregistreerde lijst bestaat.

De Tweede Kamer heeft in moties gevraagd om een betere afbakening van de groep mensen die gecompenseerd wordt, en specifiek om compensatie van mensen die hulpmiddelen gebruiken. De minister onderzoekt dat nu. De definitieve plannen moeten april 2008 bekend worden.
http://www.corv.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7620
  zaterdag 10 november 2007 @ 12:39:09 #243
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54502433
Ik heb bericht over mijn premie bij IZZ voor 2008. Ik ga ruim 4% meer betalen. Dat valt mij mee.

Het basispakket is van 89,99 naar 87,30 (is de prijs mét collectieve korting) gegaan.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:08:40 #244
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_54502932
Ben benieuwd waar mijn aanbieder mee komt. (Zilveren Kruis)

Ik betaal nu iets van 75 euro per maand (inclusief een extra tandarts-pakketje)
Noclaim wordt geschrapt 250 euro per jaar
Eigen risico verhoogd met 150 euro, dat zal gemiddeld 75 euro besparen voor de verzekeraar?
Dus de jaarpremie zou kunnen dalen met 325 euro als de kosten gelijk blijven.
Maar stel, de kosten stijgen 5% (bevolkingsgroei, salarisverhogingen verplegend personeel en dokters enzo), of laten we zelfs 10% nemen ivm vergrijzing en verbetering omstandigheden in zorginstellingen:

(75 per maand + 10%) - (325/12) = 56 euro per maand.

Positief blijven denken ;-)
Als het voorstel van mijn verzekeraar veel hoger blijkt te zijn klim ik weer eens in de pen om tekst en uitleg te vragen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:10:45 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54502976
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:08 schreef _Flash_ het volgende:
Ben benieuwd waar mijn aanbieder mee komt. (Zilveren Kruis)

Ik betaal nu iets van 75 euro per maand (inclusief een extra tandarts-pakketje)
Noclaim wordt geschrapt 250 euro per jaar
Eigen risico verhoogd met 150 euro, dat zal gemiddeld 75 euro besparen voor de verzekeraar?
Dus de jaarpremie zou kunnen dalen met 325 euro als de kosten gelijk blijven.
Maar stel, de kosten stijgen 5% (bevolkingsgroei, salarisverhogingen verplegend personeel en dokters enzo), of laten we zelfs 10% nemen ivm vergrijzing en verbetering omstandigheden in zorginstellingen:

(75 per maand + 10%) - (325/12) = 56 euro per maand.

Positief blijven denken ;-)
Als het voorstel van mijn verzekeraar veel hoger blijkt te zijn klim ik weer eens in de pen om tekst en uitleg te vragen.
Ik kan je nu al wel zeggen dat jij té optimistisch bent.
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:13:52 #246
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_54503038
I know..
Maar ik vind het zo'n naaistreek, dat 1-2'tje van de overheid en verzekeraars.
Nu lijkt het alsof je premie maar 4% stijgt, maar een normaal gezond persoon krijgt dus vanwege afschaffen no-claim meer dan 2 tientjes per maand minder terug. Het was al een sigaar uit eigen doos, en nu steken de verzekeraars die sigaar ook nog eens in de binnenzak.

Oftewel, in plaats van een verhoging van 4% gaat jouw premie bijna 20% omhoog..
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:15:40 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54503084
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:13 schreef _Flash_ het volgende:
I know..
Maar ik vind het zo'n naaistreek, dat 1-2'tje van de overheid en verzekeraars.
Nu lijkt het alsof je premie maar 4% stijgt, maar een normaal gezond persoon krijgt dus vanwege afschaffen no-claim meer dan 2 tientjes per maand minder terug. Het was al een sigaar uit eigen doos, en nu steken de verzekeraars die sigaar ook nog eens in de binnenzak.
Ik moet je gelijk geven. Ik heb nog een tijdje de hoop en verwachting gehad dat die 255 noclaim op de premie in mindering zou worden gebracht, maar die blijft dus toch gewoon deel uitmaken van het jaarbedrag van de premie. En dáár komt het eigen risico dan bovenop.
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:16:10 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54503094
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:13 schreef _Flash_ het volgende:
[...]
Oftewel, in plaats van een verhoging van 4% gaat jouw premie bijna 20% omhoog..
Ware het niet dat ik nooit noclaim heb teruggekregen.
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:19:11 #249
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_54503163
Ik stap elk jaar over van verzekeraar omdat de meeste verzekeraars maar 1x in de 2 jaar uitkeren voor brillen en contactlenzen.
Confidence through competence
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:30:42 #250
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54503394
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Oftewel mensen met zo'n eigen risico declareren nooit wat, oftewel die 60 euro/maand is gewoon PURE WINST voor de verzekering! Ik wil ook een verzekering oprichten, eigen risico 1000 euro, voor mensen die nooit wat hebben, premie 40 euro
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')