abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53482649
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:37 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nog even en alles en iedereen is uitgemoord in Darfur.
Tsja, dat hoef je mij niet te vertellen. Wat mij betreft gaat daar ook de prioriteit van de VN naar uit. Dat hoeft echter nog niet te betekenen dat andere landen geen aandacht meer hoeven te krijgen. En ik moet zeggen dat je behoorlijk veel tijd en moeite stopt in een topic over een land waar volgens jou nog niet zo heel veel gebeurd is.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2007 11:40:55 ]
pi_53482703
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En onder tussen gaan de afschuwelijke oorlogs misdrijven tegen de Burger in o.a. Darfur gewoon verder

En ja waar is de (real-life) media?
Ja en? Wat heeft Darfur hier mee te maken? Het gaat hier om Myanmar.

De real life media hebben er geen kans. Ik ben er 4 weken geleden geweest en als je fotos van bepaalde punten wilde maken werd je vriendelijk doch dringend verzocht even ergens anders te gaan staan. Toen was het dus rustig. Dat vriendelijke zal er nu wel af zijn. Dan is er nog het feit dat al het internet verkeer toen al zwaar gereguleerd was, zal nu wel plat liggen. Telefoonverkeer was mogelijk maar er is maar 1 provider en als de overheid wil, kan die dat zo plat leggen.
Nouja, het zal wel nooit goed zijn voor jou, want nu is er aandacht voor een poging tot vreedzame revolutie, is het nog niet genoeg. Wat wil jij? Alles in 1 keer goed is in de wereld?
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_53482912
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tsja, dat hoef je mij niet te vertellen. Wat mij betreft gaat daar ook de prioriteit van de VN naar uit.
Dit levert geen mooie real-life televisie op. En de 'Darfurse' politiek is te chaotisch om die te spiegelen aan westerse maatstaven.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53482945
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ow ja, straks krijgen die mensen geen visa meer voor de VS. Nee, daar zullen ze wakker van liggen

Een nekschot lijkt me een betere oplossing.
Een nekschot? Waarom? Wat heeft dat er nu mee te maken
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_53482947
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:41 schreef dyslexie_man het volgende:

[..]

Nouja, het zal wel nooit goed zijn voor jou, want nu is er aandacht voor een poging tot vreedzame revolutie, is het nog niet genoeg. Wat wil jij? Alles in 1 keer goed is in de wereld?
Er is inderdaad aandacht, maar het is wel negatieve aandacht. De media staat namelijk te trappelen om een escalatie.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53483040
Onrust Myanmar neemt toe

Hebben we het daar nog wel over?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_53483168
er is geschoten met traangas
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_53483216
quote:
Bush doelt op specifieke maatregelen tegen topfiguren van het regime of sleutelfiguren die de militaire heersers van dienst zijn.
Wat is daar nu mis mee? Bush is ook niet in elk land welkom. Jullie reageren alsof niemand uit dat land meer welkom is.

Het lijkt wel of iets altijd fout is omdat de naam Bush er staat.

Zo'n drama vind ik deze sanctie dus niet
pi_53483420
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:59 schreef marcb1974 het volgende:
er is geschoten met traangas
Woooow, schokkend.
pi_53483531
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In dat gehucht mogen ze netzo veel, voorlopig.

Als het daar gaat escaleren, dan komt dat enkel door dat de media het vuurtje lekker aan het opstoken is.
volgens mij heb je geen flauw idee waar je het over hebt. ik ben er geweest, en heb meegemaakt hoe monniken worden afgevoerd en ondervraagd omdat ze met je staant te praten. of hoe een taxichauffeur wordt afgeperst door de verkeerspolitie. geloof me, in dat "gehucht" mogen ze bar weinig. burgers worden gedwongen straten te repareren, onder het mom van vrijwilligerswerk. Doordat soldaten te weinig geld krijgen om van te leven, dwingen zij de lokale bevolking weer om hen van voedsel te voorzien.
pi_53483554
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:14 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

volgens mij heb je geen flauw idee waar je het over hebt. ik ben er geweest, en heb meegemaakt hoe monniken worden afgevoerd en ondervraagd omdat ze met je staant te praten. of hoe een taxichauffeur wordt afgeperst door de verkeerspolitie. geloof me, in dat "gehucht" mogen ze bar weinig. burgers worden gedwongen straten te repareren, onder het mom van vrijwilligerswerk. Doordat soldaten te weinig geld krijgen om van te leven, dwingen zij de lokale bevolking weer om hen van voedsel te voorzien.
Wij hier in Nederland hebben in verhouding netzoveel recht. Het cultuurverschil is het geen dat het verschil maakt in hardere mentaliteit.
En ik bedoel met harde mentaliteit dat ze vroeger wedstrijden daar hielden, waar de vechters hun handen omwikkelden met hennep, die vervolgens doordrenkte met hars en daar vervolgens glas of zand op strooiden en toen pas de ring in stapten.

Dit verhaal in dit gehucht is inderdaad wel goed te gebruiken in de westerse propaganda zovan: 'kijk het daar eens ondemocratisch aan toe gaan"
pi_53483711
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Woooow, schokkend.
In een land waar monniken echt vereerd worden. Ja dan is het behoorlijk schokkend als ze daar met traangas op schieten.
pi_53483747
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wij hier in Nederland hebben in verhouding netzoveel recht. Het cultuurverschil is het geen dat het verschil maakt in hardere mentaliteit.
het cultuurverschil is dat birmezen boedhisten zijn. dus echt verzet is eigenlijk onmogelijk, het moet vreedzaam gaan. de junta heeft dat probleem kennelijk niet.
quote:
Dit verhaal in dit gehucht is inderdaad wel goed te gebruiken in de westerse propaganda zovan: 'kijk het daar eens ondemocratisch aan toe gaan"
het gaat er ondemocratisch aan toe. toevallig zijn er nu protesten daar en dat is gewoon nieuws. heeft niks met propaganda te maken.
pi_53483749
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:21 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

In een land waar monniken echt vereerd worden. Ja dan is het behoorlijk schokkend als ze daar met traangas op schieten.
Achja de Chinezen schieten zo wel eens met scherp op Tibettanen, daar hoor je niemand over, sterker ze mogen zelfs de olympische spelen organiseren.
pi_53483773
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:22 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

het cultuurverschil is dat birmezen boedhisten zijn. dus echt verzet is eigenlijk onmogelijk, het moet vreedzaam gaan. de junta heeft dat probleem kennelijk niet.
[..]

het gaat er ondemocratisch aan toe. toevallig zijn er nu protesten daar en dat is gewoon nieuws. heeft niks met propaganda te maken.
Jij gaat me toch niet vertellen dat je niet een beetje cultuur hebt gesnoven in dat gehucht en dus niet naar zo'n volksgevecht bent gegaan?
pi_53483821
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij gaat me toch niet vertellen dat je niet een beetje cultuur hebt gesnoven in dat gehucht en dus niet naar zo'n volksgevecht bent gegaan?
pi_53483995
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:26 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Cultuur barbaar
pi_53484094
pi_53484245
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Cultuur barbaar
Vertel eens, waarom steek je zoveel tijd en energie in een topic over een land waar volgens jou niets aan de hand is. Laat anderen dan hun energie verspillen als ze dat willen en ga zelf lekker in topics hangen over zaken die volgens jou wel belangrijk zijn? Je komt nu enkel over als een etterige puber, aangezien je je standpunten nu al weer aan het herhalen bent.
pi_53484614
volgens 3FM nieuws wordt er inmiddels met scherp geschoten en zijn er ook doden gevallen
pi_53484626
Er zit zeker geen olie ofzo?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_53484666
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:02 schreef Jarno het volgende:
Er zit zeker geen olie ofzo?
Jawel en gas, daarom schijnen India en China ook een oogje dicht te knijpen.
pi_53484673
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jawel en gas, daarom schijnen India en China ook een oogje dicht te knijpen.
Wist ik. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_53484717
1 dode en 5 gewonden op dit moment volgens Reuters. Daarnaast demonstraties in andere landen.
pi_53484911
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vertel eens, waarom steek je zoveel tijd en energie in een topic over een land waar volgens jou niets aan de hand is.
Omdat ik het hele circus gewoon erg hypocriet vind.
pi_53484937
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:03 schreef Monidique het volgende:

[..]
China ook een oogje dicht te knijpen.
China heeft geen recht van spreken, ook al viel er niks te halen.

Waar blijven die massale demonstraties tegen de onderdrukking van de Tibettanen en waarom mag china - ondanks de terreur jegens de Tibettanen - de olympische spelen organiseren
pi_53484952
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Omdat ik het hele circus gewoon erg hypocriet vind.
Okee, duidelijk.

Volgende vraag: waarom voel je de drang om dit 20x duidelijk te maken?
pi_53484967
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Okee, duidelijk.

Volgende vraag: waarom voel je de drang om dit 20x duidelijk te maken?
Omdat ik gewoon zo moe word van die wereldwijde hypocrisie dat wordt veroorzaakt door een paniekzaaiende Media.
pi_53484986
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Waar blijven die massale demonstraties tegen de onderdrukking van de Tibettanen en waarom mag china de olympische spelen organiseren
Dat punt van de Olympische Spelen heb je nu al tig keer aangehaald. Wat mij betreft boycotten we die handel dan ook volgend jaar want ik ben er ook niet blij mee. Maar goed, als je je daar echt zo'n zorgen om maakt stuur dan een brief naar het NOC*NSF in plaats van het telkens te posten in een topic over Myanmar. Je positioneert jezelf als een om aandacht krijsende baby op deze manier.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2007 13:17:19 ]
pi_53485021
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Maar goed, als je je daar echt zo'n zorgen om maakt stuur dan een brief naar het NOC*NSF in plaats van het telkens te posten in een topic over Myanmar. Je positioneert jezelf als een om aandacht krijsende baby op deze manier.
Stuur jij dan maar even een brief naar de VN mbt Myanmar
pi_53485030
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Waar blijven die massale demonstraties tegen de onderdrukking van de Tibettanen en waarom mag china - ondanks de terreur jegens de Tibettanen - de olympische spelen organiseren
je vergeet dat het vuur niet door Taiwan mag he

Ach ja... we staan d'r bij en kijken ernaar..
pi_53485067
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Omdat ik gewoon zo moe word van die wereldwijde hypocrisie dat wordt veroorzaakt door een paniekzaaiende Media.
Zoals gisteren de complete pers van de zgn. vrije wereld (aka Amerika) compleet uit hun plaat stond te gaan op het feit dat een zekere Iraanse president een lezing kwam houden op een universiteit? Dát soort hypocrisie bedoel je?
pi_53485068
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]

je vergeet dat het vuur niet door Taiwan mag he

Ach ja... we staan d'r bij en kijken ernaar..
Precies in principe laten zowel de (kijkbuis) voorstanders als tegenstanders zich ordinair entertainen.
pi_53485127
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zoals gisteren de complete pers van de zgn. vrije wereld (aka Amerika) compleet uit hun plaat stond te gaan op het feit dat een zekere Iraanse president een lezing kwam houden op een universiteit? Dát soort hypocrisie bedoel je?
Het is sowieso al heel bijzonder democratisch dat een aartsvijand van Amerika, Amerika mag in komen en daar vervolgens nog even een provocerend praatje mag houden.
Ik zou het omgekeerde ook wel eens real-life willen zien
pi_53485128
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Stuur jij dan maar even een brief naar de VN mbt Myanmar
Ik vind het best dat je aandacht vraagt voor de hypocrisie van de media en westerse landen die nu schande spreken van de gebeurtenissen in Myanmar en volgend jaar vrolijk hun sporters uitzenden naar de OS in China, ik denk alleen niet dat dit daarvoor de juiste plaats is. Daarnaast, je punt is inmiddels wel duidelijk en alles wat je nu nog zegt komt op veel mensen over als vervelende drammerij die niet serieus genomen hoeft te worden.
pi_53485185
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is sowieso al heel bijzonder democratisch dat een aartsvijand van Amerika, Amerika mag in komen en daar vervolgens nog even een provocerend praatje mag houden.
Ik zou het omgekeerde ook wel eens real-life willen zien
Bush durft alleen scripted "discussies" te houden.
pi_53485199
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Daarnaast, je punt is inmiddels wel duidelijk en alles wat je nu nog zegt komt op veel mensen over als vervelende drammerij die niet serieus genomen hoeft te worden.
Spring mij ook eens een keertje bij als er tegen mij gedramd wordt.
pi_53485249
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Spring mij ook eens een keertje bij als er tegen mij gedramd wordt.
Agossie

Uhm, misschien lees je over het stuk heen dat ik je gelijk geef wat betreft je punt over hypocrisie?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2007 13:25:30 ]
pi_53485262
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Bush durft alleen scripted "discussies" te houden.
Dat geldt voor al die politici op de bühne.

En als Bush/Amerika echt zo corrupt was geweest - zoals velen beweren -, dan was dat voor die Iranees een enkele reis Amerika geworden ipv een retourtje.
pi_53488267
Spoedzitting VN

NEW YORK - De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties komt later woensdag in spoedzitting bijeen om zich te buigen over de escalerende crisis in Myanmar (Birma). Dat heeft de Franse minister van Buitenlandse Zaken, Bernard Kouchner, gezegd. Frankrijk is een van de permanente leden van de raad.
pi_53492354
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En ik bedoel met harde mentaliteit dat ze vroeger wedstrijden daar hielden, waar de vechters hun handen omwikkelden met hennep, die vervolgens doordrenkte met hars en daar vervolgens glas of zand op strooiden en toen pas de ring in stapten.

dus jij vindt het normaal?

En even tussendoor hoor, maar het gaat er toch om wat het volk wil? Iedereen mag tenslotte over zijn eigen leven beslissen. Een beetje vreemd als de overheid of soldaten dat voor je gaan doen. Maar ja, da's slechts een cultuurverschil...
pi_53492402
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Achja de Chinezen schieten zo wel eens met scherp op Tibettanen, daar hoor je niemand over, sterker ze mogen zelfs de olympische spelen organiseren.
Dat China dat doet, maakt dit toch niet minder erg?
pi_53494218
Op het betrouwbare RTL Nieuws wisten ze te vertellen dat ze in Birma 'straat en straatarm' zijn.
Uit de beelden blijkt dat niet, die demonstranten zien er allemaal gezond en verzorgd uit.
pi_53502403
Eerste dode in Myanmar. .
I´m back.
pi_53505792
quote:
Somalië en Myanmar het meest corrupt

Gepost door Ferdinand (Ferdo) - Bron: Teletekst
Gepubliceerd: woensdag 26 september 2007 @ 22:09

Myanmar, Somalie en Irak zijn volgens Transparency International de meest corrupte landen ter wereld. Dat blijkt uit de nieuwste uitgave van de jaarlijkse ranglijst die de anti-corruptie-organisatie heeft opgesteld. Aan de andere kant van de lijst prijken Denemarken, Finland en Nieuw-Zeeland. Ook Nederland doet het goed met een zevende plaats, wat een winst van twee plaatsen hoger is ten opzichte van vorig jaar.

In Myanmar, het vroegere Birma, gaan corruptie, onderdrukking en armoede al jaren hand in hand. Volgens Transparency International komen de recente onlusten in het land dan ook niet bepaald aanwaaien.
  donderdag 27 september 2007 @ 02:48:17 #96
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_53505829
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:25 schreef JohnDope het volgende:
En als Bush/Amerika echt zo corrupt was geweest - zoals velen beweren -, dan was dat voor die Iranees een enkele reis Amerika geworden ipv een retourtje.
Politieke onschendbaarheid? Hij zou zich zelf wel erg voor schut zetten als hij een bezoeker van het VN hoofdkwartier zou willen vasthouden.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_53505833
Twee dode monniken en een dode burger. Ik hoop dat ze door blijven gaan met vreedzaam protesteren.........
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
  donderdag 27 september 2007 @ 02:54:42 #98
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53505836
quote:
Op donderdag 27 september 2007 02:51 schreef dyslexie_man het volgende:
Twee dode monniken en een dode burger. Ik hoop dat ze door blijven gaan met vreedzaam protesteren.........
Inderdaad, hoe moeilijk, gevaarlijk en zwaar het ook is, lijkt me dat het beste.
En misschien moet het westen zich er maar eens niet mee bemoeien,..
pi_53505971
Nou ja, er staat overal geschreven dat zij die kritiek hebben "stooges" zijn die door buitenlandse destructieve elementen aangezet worden de unie van myanmar te beschadigen. Ze moeten dan ook "crushed" worden.......
Het motto van Myanmar:
1. Oppose those relying on external elements, acting as stooges, holding negative views.
2. Oppose those trying to jeopardize stability of the State and progress of the nation.
3. Oppose foreign nations interfering in internal affairs of the State.
4. Crush all internal and external destructive elements as the common enemy.

Lijkt me dus niet dat je in Myanmar als westerling de mensen opzichtig moet gaan helpen en zo....
pi_53506357
quote:
Leger Myanmar bestormt kloosters

` In Myanmar hebben veiligheidstroepen
zeker vier boeddistische kloosters
bestormd.Er zijn honderden monniken
opgepakt.Dat gebeurde in de stad Yangon
en in kloosters elders in het land.

Het militaire bewind beschouwt de
kloosters als verzetshaarden.Monniken
begonnen bijna twee weken geleden met
protestmarsen tegen de junta,die al
tientallen jaren aan de macht is.

De Veiligheidsraad is het niet eens
geworden over een veroordeling van het
geweld tegen de betogers.De raad wil zo
snel mogelijk een gezant naar Myanmar
sturen.Sancties tegen Myanmar stuiten
op verzet van buurland China.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')