Tsja, dat hoef je mij niet te vertellen. Wat mij betreft gaat daar ook de prioriteit van de VN naar uit. Dat hoeft echter nog niet te betekenen dat andere landen geen aandacht meer hoeven te krijgen. En ik moet zeggen dat je behoorlijk veel tijd en moeite stopt in een topic over een land waar volgens jou nog niet zo heel veel gebeurd is.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nog even en alles en iedereen is uitgemoord in Darfur.![]()
Ja en? Wat heeft Darfur hier mee te maken? Het gaat hier om Myanmar.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En onder tussen gaan de afschuwelijke oorlogs misdrijven tegen de Burger in o.a. Darfur gewoon verder![]()
En ja waar is de (real-life) media?![]()
Dit levert geen mooie real-life televisie op. En de 'Darfurse' politiek is te chaotisch om die te spiegelen aan westerse maatstaven.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, dat hoef je mij niet te vertellen. Wat mij betreft gaat daar ook de prioriteit van de VN naar uit.
Een nekschot? Waarom? Wat heeft dat er nu mee te makenquote:Op woensdag 26 september 2007 11:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ow ja, straks krijgen die mensen geen visa meer voor de VS. Nee, daar zullen ze wakker van liggen![]()
Een nekschot lijkt me een betere oplossing.
Er is inderdaad aandacht, maar het is wel negatieve aandacht. De media staat namelijk te trappelen om een escalatie.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:41 schreef dyslexie_man het volgende:
[..]
Nouja, het zal wel nooit goed zijn voor jou, want nu is er aandacht voor een poging tot vreedzame revolutie, is het nog niet genoeg. Wat wil jij? Alles in 1 keer goed is in de wereld?![]()
Wat is daar nu mis mee? Bush is ook niet in elk land welkom. Jullie reageren alsof niemand uit dat land meer welkom is.quote:Bush doelt op specifieke maatregelen tegen topfiguren van het regime of sleutelfiguren die de militaire heersers van dienst zijn.
Woooow, schokkend.quote:
volgens mij heb je geen flauw idee waar je het over hebt. ik ben er geweest, en heb meegemaakt hoe monniken worden afgevoerd en ondervraagd omdat ze met je staant te praten. of hoe een taxichauffeur wordt afgeperst door de verkeerspolitie. geloof me, in dat "gehucht" mogen ze bar weinig. burgers worden gedwongen straten te repareren, onder het mom van vrijwilligerswerk. Doordat soldaten te weinig geld krijgen om van te leven, dwingen zij de lokale bevolking weer om hen van voedsel te voorzien.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
In dat gehucht mogen ze netzo veel, voorlopig.
Als het daar gaat escaleren, dan komt dat enkel door dat de media het vuurtje lekker aan het opstoken is.
Wij hier in Nederland hebben in verhouding netzoveel recht. Het cultuurverschil is het geen dat het verschil maakt in hardere mentaliteit.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:14 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
volgens mij heb je geen flauw idee waar je het over hebt. ik ben er geweest, en heb meegemaakt hoe monniken worden afgevoerd en ondervraagd omdat ze met je staant te praten. of hoe een taxichauffeur wordt afgeperst door de verkeerspolitie. geloof me, in dat "gehucht" mogen ze bar weinig. burgers worden gedwongen straten te repareren, onder het mom van vrijwilligerswerk. Doordat soldaten te weinig geld krijgen om van te leven, dwingen zij de lokale bevolking weer om hen van voedsel te voorzien.
In een land waar monniken echt vereerd worden. Ja dan is het behoorlijk schokkend als ze daar met traangas op schieten.quote:
het cultuurverschil is dat birmezen boedhisten zijn. dus echt verzet is eigenlijk onmogelijk, het moet vreedzaam gaan. de junta heeft dat probleem kennelijk niet.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wij hier in Nederland hebben in verhouding netzoveel recht. Het cultuurverschil is het geen dat het verschil maakt in hardere mentaliteit.
het gaat er ondemocratisch aan toe. toevallig zijn er nu protesten daar en dat is gewoon nieuws. heeft niks met propaganda te maken.quote:Dit verhaal in dit gehucht is inderdaad wel goed te gebruiken in de westerse propaganda zovan: 'kijk het daar eens ondemocratisch aan toe gaan"
Achja de Chinezen schieten zo wel eens met scherp op Tibettanen, daar hoor je niemand over, sterker ze mogen zelfs de olympische spelen organiseren.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:21 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
In een land waar monniken echt vereerd worden. Ja dan is het behoorlijk schokkend als ze daar met traangas op schieten.
Jij gaat me toch niet vertellen dat je niet een beetje cultuur hebt gesnoven in dat gehucht en dus niet naar zo'n volksgevecht bent gegaan?quote:Op woensdag 26 september 2007 12:22 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
het cultuurverschil is dat birmezen boedhisten zijn. dus echt verzet is eigenlijk onmogelijk, het moet vreedzaam gaan. de junta heeft dat probleem kennelijk niet.
[..]
het gaat er ondemocratisch aan toe. toevallig zijn er nu protesten daar en dat is gewoon nieuws. heeft niks met propaganda te maken.
quote:Op woensdag 26 september 2007 12:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij gaat me toch niet vertellen dat je niet een beetje cultuur hebt gesnoven in dat gehucht en dus niet naar zo'n volksgevecht bent gegaan?
Cultuur barbaarquote:
Vertel eens, waarom steek je zoveel tijd en energie in een topic over een land waar volgens jou niets aan de hand is. Laat anderen dan hun energie verspillen als ze dat willen en ga zelf lekker in topics hangen over zaken die volgens jou wel belangrijk zijn? Je komt nu enkel over als een etterige puber, aangezien je je standpunten nu al weer aan het herhalen bent.quote:
Jawel en gas, daarom schijnen India en China ook een oogje dicht te knijpen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:02 schreef Jarno het volgende:
Er zit zeker geen olie ofzo?
Wist ik.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jawel en gas, daarom schijnen India en China ook een oogje dicht te knijpen.
Omdat ik het hele circus gewoon erg hypocriet vind.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vertel eens, waarom steek je zoveel tijd en energie in een topic over een land waar volgens jou niets aan de hand is.
China heeft geen recht van spreken, ook al viel er niks te halen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
China ook een oogje dicht te knijpen.
Okee, duidelijk.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat ik het hele circus gewoon erg hypocriet vind.
Omdat ik gewoon zo moe word van die wereldwijde hypocrisie dat wordt veroorzaakt door een paniekzaaiende Media.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Okee, duidelijk.
Volgende vraag: waarom voel je de drang om dit 20x duidelijk te maken?
Dat punt van de Olympische Spelen heb je nu al tig keer aangehaald. Wat mij betreft boycotten we die handel dan ook volgend jaar want ik ben er ook niet blij mee. Maar goed, als je je daar echt zo'n zorgen om maakt stuur dan een brief naar het NOC*NSF in plaats van het telkens te posten in een topic over Myanmar. Je positioneert jezelf als een om aandacht krijsende baby op deze manier.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
China heeft geen recht van spreken, ook al viel er niks te halen.
Waar blijven die massale demonstraties tegen de onderdrukking van de Tibettanen en waarom mag china de olympische spelen organiseren
Stuur jij dan maar even een brief naar de VN mbt Myanmarquote:Op woensdag 26 september 2007 13:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar goed, als je je daar echt zo'n zorgen om maakt stuur dan een brief naar het NOC*NSF in plaats van het telkens te posten in een topic over Myanmar. Je positioneert jezelf als een om aandacht krijsende baby op deze manier.
je vergeet dat het vuur niet door Taiwan mag hequote:Op woensdag 26 september 2007 13:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
China heeft geen recht van spreken, ook al viel er niks te halen.
Waar blijven die massale demonstraties tegen de onderdrukking van de Tibettanen en waarom mag china - ondanks de terreur jegens de Tibettanen - de olympische spelen organiseren
Zoals gisteren de complete pers van de zgn. vrije wereld (aka Amerika) compleet uit hun plaat stond te gaan op het feit dat een zekere Iraanse president een lezing kwam houden op een universiteit? Dát soort hypocrisie bedoel je?quote:Op woensdag 26 september 2007 13:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat ik gewoon zo moe word van die wereldwijde hypocrisie dat wordt veroorzaakt door een paniekzaaiende Media.
Precies in principe laten zowel de (kijkbuis) voorstanders als tegenstanders zich ordinair entertainen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
je vergeet dat het vuur niet door Taiwan mag he
Ach ja... we staan d'r bij en kijken ernaar..
Het is sowieso al heel bijzonder democratisch dat een aartsvijand van Amerika, Amerika mag in komen en daar vervolgens nog even een provocerend praatje mag houden.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zoals gisteren de complete pers van de zgn. vrije wereld (aka Amerika) compleet uit hun plaat stond te gaan op het feit dat een zekere Iraanse president een lezing kwam houden op een universiteit? Dát soort hypocrisie bedoel je?
Ik vind het best dat je aandacht vraagt voor de hypocrisie van de media en westerse landen die nu schande spreken van de gebeurtenissen in Myanmar en volgend jaar vrolijk hun sporters uitzenden naar de OS in China, ik denk alleen niet dat dit daarvoor de juiste plaats is. Daarnaast, je punt is inmiddels wel duidelijk en alles wat je nu nog zegt komt op veel mensen over als vervelende drammerij die niet serieus genomen hoeft te worden.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Stuur jij dan maar even een brief naar de VN mbt Myanmar
Bush durft alleen scripted "discussies" te houden.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is sowieso al heel bijzonder democratisch dat een aartsvijand van Amerika, Amerika mag in komen en daar vervolgens nog even een provocerend praatje mag houden.
Ik zou het omgekeerde ook wel eens real-life willen zien![]()
Spring mij ook eens een keertje bij als er tegen mij gedramd wordt.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daarnaast, je punt is inmiddels wel duidelijk en alles wat je nu nog zegt komt op veel mensen over als vervelende drammerij die niet serieus genomen hoeft te worden.
Agossiequote:Op woensdag 26 september 2007 13:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Spring mij ook eens een keertje bij als er tegen mij gedramd wordt.![]()
Dat geldt voor al die politici op de bühne.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Bush durft alleen scripted "discussies" te houden.
dus jij vindt het normaal?quote:Op woensdag 26 september 2007 12:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wij hier in Nederland hebben in verhouding netzoveel recht. Het cultuurverschil is het geen dat het verschil maakt in hardere mentaliteit.
En ik bedoel met harde mentaliteit dat ze vroeger wedstrijden daar hielden, waar de vechters hun handen omwikkelden met hennep, die vervolgens doordrenkte met hars en daar vervolgens glas of zand op strooiden en toen pas de ring in stapten.
Dit verhaal in dit gehucht is inderdaad wel goed te gebruiken in de westerse propaganda zovan: 'kijk het daar eens ondemocratisch aan toe gaan"
Dat China dat doet, maakt dit toch niet minder erg?quote:Op woensdag 26 september 2007 12:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Achja de Chinezen schieten zo wel eens met scherp op Tibettanen, daar hoor je niemand over, sterker ze mogen zelfs de olympische spelen organiseren.
quote:Somalië en Myanmar het meest corrupt
Gepost door Ferdinand (Ferdo) - Bron: Teletekst
Gepubliceerd: woensdag 26 september 2007 @ 22:09
Myanmar, Somalie en Irak zijn volgens Transparency International de meest corrupte landen ter wereld. Dat blijkt uit de nieuwste uitgave van de jaarlijkse ranglijst die de anti-corruptie-organisatie heeft opgesteld. Aan de andere kant van de lijst prijken Denemarken, Finland en Nieuw-Zeeland. Ook Nederland doet het goed met een zevende plaats, wat een winst van twee plaatsen hoger is ten opzichte van vorig jaar.
In Myanmar, het vroegere Birma, gaan corruptie, onderdrukking en armoede al jaren hand in hand. Volgens Transparency International komen de recente onlusten in het land dan ook niet bepaald aanwaaien.
Politieke onschendbaarheid? Hij zou zich zelf wel erg voor schut zetten als hij een bezoeker van het VN hoofdkwartier zou willen vasthouden.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:25 schreef JohnDope het volgende:
En als Bush/Amerika echt zo corrupt was geweest - zoals velen beweren -, dan was dat voor die Iranees een enkele reis Amerika geworden ipv een retourtje.
Inderdaad, hoe moeilijk, gevaarlijk en zwaar het ook is, lijkt me dat het beste.quote:Op donderdag 27 september 2007 02:51 schreef dyslexie_man het volgende:
Twee dode monniken en een dode burger. Ik hoop dat ze door blijven gaan met vreedzaam protesteren.........
quote:***************************************
Leger Myanmar bestormt kloosters
` In Myanmar hebben veiligheidstroepen
zeker vier boeddistische kloosters
bestormd.Er zijn honderden monniken
opgepakt.Dat gebeurde in de stad Yangon
en in kloosters elders in het land.
Het militaire bewind beschouwt de
kloosters als verzetshaarden.Monniken
begonnen bijna twee weken geleden met
protestmarsen tegen de junta,die al
tientallen jaren aan de macht is.