Wat zeur je dan dat dikkertjes het zo slecht hebben?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 08:09 schreef girl123456 het volgende:
[..]
Dikke vrouwen zijn niet per definitie lelijk. Misschien alleen in jouw (zeer) beperkte visie.
Bovendien is dat een door de commercie en media opgelegde visie. Die met maatregelen moet worden bereikt (steeds verdergaande photoshoppen van foto's van al uitgemergelde modelskeletten).
En minder succes? Geen idee hoe je nou bij dat idee komt. Genoeg voorbeelden bekend hoor (nogmaals, Marilyn Monroe had volgens de huidige BMI-normen gewoon overgewicht hoor!).
Maar WAT is nou precies succes in jouw ogen? Anna-aanhangers?
Mja, als je net zo macho (=zielig) bent als Diego Maradona, dan begrijp ik je reactie wel.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Het probleem is namelijk dat fastfood, zoals kroketten, hamburgers, frikandellen enz.... verhoudingsgewijs nogal goedkoop zijn en dat er daarom teveel van gegeten wordt.quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
-edit- dat eerste las ik even verkeerd..
Ben je het er ondertussen over eens dat een kroket op z'n tijd (zeg: 1 per week) niet ongezond is (mits er van genoten wordt), en dat daarmee een tax daarop onzin is? Ik noem een kroket, omdat me dat typisch iets lijkt wat onder die tax zou moeten vallen.
Een broodje kroket is gezonder dan een broodje kaas he... Kroketten zijn niet ongezond, punt.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik niet met je eens. Het probleem is namelijk dat fastfood, zoals kroketten, hamburgers, frikandellen enz.... verhoudingsgewijs nogal goedkoop zijn en dat er daarom teveel van gegeten wordt.
Een kroketje per week kan inderdaad niet zoveel kwaad, als je daarnaast betrekkelijk gezond eet. Goede vetten helpen om de slechte vetten weg te werken.
Het is nu echter zo dat de goede voedingsmiddelen duurder zijn dan de 'foute'. Mensen met een krap budget kiezen dus vaker voor de foute voedingsmiddelen. Daardoor zie je ook vaak dat het armere deel van de bevolking dikker is dan de rijkelui, die wél de gezonde voeding kunnen betalen.
Oftewel: het maakt me niet uit of ze het 'slechte' voer duurder maken of het goede voer goedkoper (liefst dit laatste natuurlijk) als dat prijsverschil maar minder wordt.
Kaas ook niet. Maar teveel is altijd fout.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Een broodje kroket is gezonder dan een broodje kaas he... Kroketten zijn niet ongezond, punt.
Inkoppertje; als ze al die negatieve energie eens om zou zetten in trainingsinspanning.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 08:15 schreef Xith het volgende:
Wat zeur je dan dat dikkertjes het zo slecht hebben?
5kg patat: 5,72quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:21 schreef Gia het volgende:
En een broodje rookvlees is weer gezonder dan een broodje kroket. Maar rookvlees is per ons wel duurder dan kroket.
Dat is toch een beetje simpel gedacht denk ik. heeft ook te maken met het klaarmaak gemak. Mensen hebben gewoon geen zin om uren in de keuken te staan voor een gezonde maaltijd. dus gaan ze voor makkelijk en simpel. Dat is meestal ongezond. hoewel als je een beetje research doet je erachter komt dat je echt wel simpel, makkelijk, lekker en gezond kunt eten voor weinig geld. Je moet er echter wel vooraf wat moeite voor doen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik niet met je eens. Het probleem is namelijk dat fastfood, zoals kroketten, hamburgers, frikandellen enz.... verhoudingsgewijs nogal goedkoop zijn en dat er daarom teveel van gegeten wordt.
Een kroketje per week kan inderdaad niet zoveel kwaad, als je daarnaast betrekkelijk gezond eet. Goede vetten helpen om de slechte vetten weg te werken.
Het is nu echter zo dat de goede voedingsmiddelen duurder zijn dan de 'foute'. Mensen met een krap budget kiezen dus vaker voor de foute voedingsmiddelen. Daardoor zie je ook vaak dat het armere deel van de bevolking dikker is dan de rijkelui, die wél de gezonde voeding kunnen betalen.
Oftewel: het maakt me niet uit of ze het 'slechte' voer duurder maken of het goede voer goedkoper (liefst dit laatste natuurlijk) als dat prijsverschil maar minder wordt.
Marilyn Monroe mag dan volgens die hele BMI overgewicht hebben gehad, echt moddervet was ze ook niet bepaald hé. Een beetje ronde vormen mag best wel, maar echt DIK zijn (en dan bedoel ik dus niet een kilootje of twee boven je streefgewicht zitten) is toch nog steeds ongezond hoor.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 08:09 schreef girl123456 het volgende:
[..]
Dikke vrouwen zijn niet per definitie lelijk. Misschien alleen in jouw (zeer) beperkte visie.
Bovendien is dat een door de commercie en media opgelegde visie. Die met maatregelen moet worden bereikt (steeds verdergaande photoshoppen van foto's van al uitgemergelde modelskeletten).
En minder succes? Geen idee hoe je nou bij dat idee komt. Genoeg voorbeelden bekend hoor (nogmaals, Marilyn Monroe had volgens de huidige BMI-normen gewoon overgewicht hoor!).
Maar WAT is nou precies succes in jouw ogen? Anna-aanhangers?
Mja, als je net zo macho (=zielig) bent als Diego Maradona, dan begrijp ik je reactie wel.
Nou ja, rijst en pasta zijn dan weer wel de slechtste carbohydrates die er zijn (zijn simpele carbs, wat betekent dat ze heel snel in je lichaam komen maar ook weer heel snel 'weg'). Ik zou frituur boven pasta stellen, mits het frituur zich bij bijv. kip/vis en varken houdt - friet is ook een snelle kcarb.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:45 schreef FJD het volgende:
[..]
Inkoppertje; als ze al die negatieve energie eens om zou zetten in trainingsinspanning.
Maar goed, das flauw
[..]
5kg patat: 5,72
8 kroketten: 2.28
5kg grote aardappelen: 5.49
2 bloemkool 1.98
Nee natuurlijk geld dat niet altijd zo maar ik vind het maar een slap excuus dat het aan het geld ligt. Met wat creativiteit kun je best redelijk gezond eten. Rijst en pasta producten kosten erg weinig als je flink hoeveelheden bij een Lidl oid haalt, daar kan geen frituurpan tegenop. Voor minder geld kun je dus nog gezonder eten ook![]()
Ik kan nog wel wat andere redenen verzinnen waarom mensen in lagere sociale lagen over het algemeen dikker (zouden) zijn.
Maar dat is nou nét het heikele punt. Ik wordt hier bang van. Waar stopt dit? En waarom moet dit zo zwart/wit zijn. De prikkers die reageren dat dikkerds (w.o. ikzelf) maar meer moeten sporten/trainen ipv zeuren denken uitsluitend in uitersten. Volgens de BMI heb ik nl. overgewicht en zou ik dus ongezond zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 21:32 schreef Chancard het volgende:
[..]
Marilyn Monroe mag dan volgens die hele BMI overgewicht hebben gehad, echt moddervet was ze ook niet bepaald hé. Een beetje ronde vormen mag best wel, maar echt DIK zijn (en dan bedoel ik dus niet een kilootje of twee boven je streefgewicht zitten) is toch nog steeds ongezond hoor.
Er is ook nog zoiets als cholesterol. Alle cholesterol verlagende voedingsmiddelen, de goede vetten, zijn gewoon heel duur.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:45 schreef FJD het volgende:
5kg patat: 5,72
8 kroketten: 2.28
5kg grote aardappelen: 5.49
2 bloemkool 1.98
Nee natuurlijk geld dat niet altijd zo maar ik vind het maar een slap excuus dat het aan het geld ligt. Met wat creativiteit kun je best redelijk gezond eten. Rijst en pasta producten kosten erg weinig als je flink hoeveelheden bij een Lidl oid haalt, daar kan geen frituurpan tegenop. Voor minder geld kun je dus nog gezonder eten ook![]()
Ik kan nog wel wat andere redenen verzinnen waarom mensen in lagere sociale lagen over het algemeen dikker (zouden) zijn.
Met voedselbonnen, anders eet je te veelquote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Nog enkele tientalle jarern en je zit aan de staatsmaaltijden, Af te halen in daar de staat erkende keukens.
Oa. het veelvuldig eten uit de frituur zorgt juist voor een verhoogd cholesterol. Gekookte aardappels wordt als verantwoorde keuze aangemerkt op cholesterol.nl. Dan heb je dus al die fancy marketing producten om je cholesterol te verlagen niet eens meer nodig en kun je gewoon een normaal pakje halverine kopen. Wat niet omhoog gaat hoeft immers ook niet naar beneden...quote:Op zaterdag 12 juli 2008 14:05 schreef Gia het volgende:
Er is ook nog zoiets als cholesterol. Alle cholesterol verlagende voedingsmiddelen, de goede vetten, zijn gewoon heel duur.
Ik geloof ook niet dat het aan het geld ligt. Ik ken alleenstaande moeders met een klein parttime baantje die echt elk dubbeltje om moeten draaien, en die vinden het heel belangrijk hun kinderen gezond te eten te geven, en slagen daarin. Op de markt is je gulden een daalder waard he. Het is maar hoe belangrijk je gezond eten vindt. Volgens mij zit het hem niet zozeer in inkomen als wel in gezond verstand. Dat er wellicht een correlatie bestaat tussen gezond verstand en inkomen betekent niet dat mensen dus niet gezond eten OMDAT ze weinig geld hebben.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:45 schreef FJD het volgende:
Nee natuurlijk geld dat niet altijd zo maar ik vind het maar een slap excuus dat het aan het geld ligt.
Er is weinig eenduidigheid over het cholesterol-gehalte in bloed. Er zijn onderzoeken die zeggen dat voedsel van grote invloed is op dat gehalte en er zijn onderzoeken die zeggen dat dit niet zo is. Daarnaast heb je ook nog onderzoeken die aangeven dat eerdergenoemde onderzoeken niet op de juiste manier zijn uitgevoerd. Wat wel lijkt te kloppen is dat een algehele ongezonde leefstijl nooit goed kan zijn, maar dat is dus een combinatie van factoren (ongezond voedsel, weinig beweging, roken, drugs, stress en nog veel meer andere factoren).quote:Op zondag 13 juli 2008 12:04 schreef FJD het volgende:
Je cholesterol zakt toch gewoon vanzelf als je overstapt op gezond eten zoals bv. gekookte aardappels![]()
Klopt. Maar ik heb dan weer een moeder die daar het liefst jus van roomboter overheen giet. Gekookte aardappels zijn heel gezond. Maar ook wel tamelijk droog.quote:Op zondag 13 juli 2008 12:04 schreef FJD het volgende:
Je cholesterol zakt toch gewoon vanzelf als je overstapt op gezond eten zoals bv. gekookte aardappels![]()
ik dacht dat het vooral te maken had met een gebrek aan kennis over voeding waarom de lagere inkomensgroepen slechter eten.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 13:48 schreef Gia het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |