abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53500736
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:08 schreef Elwood1802 het volgende:
Je moet natuurlijk kijken naar de samenstelling van de bevolking. Als er 100 crimineeltjes zijn en 60 zijn er leipe Mocro's dan is het natuurlijk niet zo dat het 60-40 is he Relatieve cijfers jeweetss

Hoeveel Marokkanen wonen er in Nederland?
Miljoentje of 1.5? Moet je eens kijken hoe vaak een leipe Mocro bij criminele acties betrokken zijn en dit afzetten tegen de autochtone bevolking.
Je schrikt je wezenloos.

Ook al probeert de TS het weer goed te praten, dit is gewoon niet mogelijk met de echte hard feiten.
Je moet ook naar andere dingen kijken als armoede, scholing, inkomen etc.
pi_53501818
Armoede valt op te lossen door arbeid. Actief op zoek gaan, ook al is het productiewerk.
Scholing hebben ze vaak geen zin aan, kun je zien in de cijfers van allochtone schoolverlaters.
Inkomens heeft te maken met punt 1 en 2.
pi_53503684
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:49 schreef Elwood1802 het volgende:
Armoede valt op te lossen door arbeid. Actief op zoek gaan, ook al is het productiewerk.
Scholing hebben ze vaak geen zin aan, kun je zien in de cijfers van allochtone schoolverlaters.
Inkomens heeft te maken met punt 1 en 2.
Armoede los je niet op met laagbetaalde arbeid, in tegendeel. En laagbetaalde arbeid leidt met de tijd niet tot hoger betaalde arbeid. Als je eenmaal in het laagbetaalde werkcircuit zit kom je daar niet meer uit, zeker niet als je wat meer op leeftijd bent.

En de redenen voor een laag opleidingniveau en schooluitval gaat veel verder "geen zin". Veel verder. Als het zo simpel was zou het probleem wel heel makkelijk op te lossen zijn...
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_53505585
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Armoede los je niet op met laagbetaalde arbeid, in tegendeel. En laagbetaalde arbeid leidt met de tijd niet tot hoger betaalde arbeid. Als je eenmaal in het laagbetaalde werkcircuit zit kom je daar niet meer uit, zeker niet als je wat meer op leeftijd bent.

En de redenen voor een laag opleidingniveau en schooluitval gaat veel verder "geen zin". Veel verder. Als het zo simpel was zou het probleem wel heel makkelijk op te lossen zijn...
Als ze nou eens zouden gaan werken hangen ze de hele dag ook niet buiten op straat. Of moeten buitenlanders meer verdienen omdat ze andere rottigheid uithalen? Ipv 1200 krijgen ze dan 1500 eur omdat de regering bang is dat ze niet voor 1200eur werken

Het moet niet gekker worden. Sollicitatieplicht en het moeten aannemen van een baan is dus een uitstekend idee.
pi_53505607
quote:
Op donderdag 27 september 2007 02:05 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Als ze nou eens zouden gaan werken hangen ze de hele dag ook niet buiten op straat. Of moeten buitenlanders meer verdienen omdat ze andere rottigheid uithalen? Ipv 1200 krijgen ze dan 1500 eur omdat de regering bang is dat ze niet voor 1200eur werken

Het moet niet gekker worden. Sollicitatieplicht en het moeten aannemen van een baan is dus een uitstekend idee.
voor 1200 euro wil balkenellende zeker niet werken en veel hoeft hij niet te doen!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53506240
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:22 schreef Fides het volgende:

[..]

Je moet ook naar andere dingen kijken als armoede, scholing, inkomen etc.

Is er plotseling minder criminaliteit als je ernaar kijkt?
pi_53506283
Opsporing Verzocht is blijkbaar nogal een rechts programma vol met discriminatie zoals ik van de week zag.

Alle daders waren "licht getint". Ze verdommen het gewoon om autochtonen op te sporen.
pi_53506317
quote:
Op donderdag 27 september 2007 07:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
Opsporing Verzocht is blijkbaar nogal een rechts programma vol met discriminatie zoals ik van de week zag.

Alle daders waren "licht getint". Ze verdommen het gewoon om autochtonen op te sporen.
Het zijn er teveel en ze lijken op elkaar.
pi_53506333
quote:

[..]

Jah, minstens 3* modaal salaris moeten ze krijgen met gratis een toegewezen tolk, een hoog opgeleide raadsman, BMW leasebak, Ipod, nieuwste mobiel om je maatjes te bellen om ze van de straat te houden.
pi_53506424
quote:
Op donderdag 27 september 2007 08:01 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Jah, minstens 3* modaal salaris moeten ze krijgen met gratis een toegewezen tolk, een hoog opgeleide raadsman, BMW leasebak, Ipod, nieuwste mobiel om je maatjes te bellen om ze van de straat te houden.
Jij snapt 't.

Jan de Metselaar gaat steeds meer klusjes doen bij de managers met hun duur huis en vage boekhouding.
Daarmee koopt ie dan ook een mooie BMW.
pi_53508554
quote:
Op donderdag 27 september 2007 02:05 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Je leest niet he? Nou ja, je leest wel, maar denkt niet na he?
quote:
En dat is nu niet zo wou je zeggen?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_53508674
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Je leest niet he? Nou ja, je leest wel, maar denkt niet na he?
Dat schijnt samen te gaan met het probleem dat TS aanhaalt.
pi_53509110
quote:
Op donderdag 27 september 2007 07:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Is er plotseling minder criminaliteit als je ernaar kijkt?
Nee, vanzelfsprekend niet, maar waar het ten eerste om gaat is dat waar criminaliteit het gevolg is van armoede, gebrek aan scholing of verveling (lees: geen werk), dat oorzaken zijn die ook aanwijzingen geven hoe de criminaliteit mede kan worden aangepakt, namelijk door armoede, schooluitval en werkeloosheid te bestrijden (dat laatste kan al dioor mensen voor hun uitkering te laten werken, wat gelukkig ook meer een meer gebeurt).

Maar wat moeten we als "Marokkaansheid" de veronderstelde oorzaak is? Ze ombouwen tot Nederlanders? Als nou in plaats daarvan was gevonden dat bepaalde soorten culturen en/of geloven criminaliteit in de hand werken, dan hebben we tenminste iets waar we iets mee kunnen.

Wat dat betreft zou ik liever eens weten in hoeverre moslims in de criminaliteit over- of ondervertegenwoordigd zijn, of christenen of Boeddhisten. Niet dat er ooit iets met zulke info gedaan zou worden zolang we een CDA-PvdA-Christenunie regering hebben.

Waar het ten tweede om gaat is dit: Aannemende dat na correctie voor armoede, opleidingsniveau, werkeloosheid en zo nog wat "oorzaken" van criminaliteit er nog altijd een sterk verband is tussen bepaalde afkomsten en criminaliteit (en ik geloof wel dat dat zo is), moeten we Criminele buitenlanders van oververtegenwoordigde groepen dan uitzetten? Dat helpt waarschijnlijk wel, maar dat geldt voor iedere criminele buitenlander die je het land uitschopt, ook al behoort deze juist tot een ondervertegenwoordigde groep. Daar hebben we dus helemaal geen statistiekjes over Marokkanen voor nodig.

Het enige waar de informatie dat Marokkanen/Turken/Antillianen gemiddeld meer misdaden plegen dan Nederlanders werkelijk goed voor zou kunnen zijn, is om dat als startpunt te nemen van een vervolgonderzoek naar de oorzaken van die oververtegenwoordiging, in de hoop dat daar iets bij zit waar we wel iets mee kunnen. Maar dat is nou net niet waar de mensen die met dit soort gegevens komen op uit zijn. Die willen dat er direct iets met die gegevens wordt gedaan om de criminaliteit onder Marokkanen nou eindelijk eens aan te pakken.
  donderdag 27 september 2007 @ 10:52:41 #114
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53509450
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:38 schreef Petera het volgende:

[..]

Nee, vanzelfsprekend niet, maar waar het ten eerste om gaat is dat waar criminaliteit het gevolg is van armoede, gebrek aan scholing of verveling (lees: geen werk), dat oorzaken zijn die ook aanwijzingen geven hoe de criminaliteit mede kan worden aangepakt, namelijk door armoede, schooluitval en werkeloosheid te bestrijden (dat laatste kan al dioor mensen voor hun uitkering te laten werken, wat gelukkig ook meer een meer gebeurt).

Maar wat moeten we als "Marokkaansheid" de veronderstelde oorzaak is? Ze ombouwen tot Nederlanders? Als nou in plaats daarvan was gevonden dat bepaalde soorten culturen en/of geloven criminaliteit in de hand werken, dan hebben we tenminste iets waar we iets mee kunnen.

Wat dat betreft zou ik liever eens weten in hoeverre moslims in de criminaliteit over- of ondervertegenwoordigd zijn, of christenen of Boeddhisten. Niet dat er ooit iets met zulke info gedaan zou worden zolang we een CDA-PvdA-Christenunie regering hebben.

Waar het ten tweede om gaat is dit: Aannemende dat na correctie voor armoede, opleidingsniveau, werkeloosheid en zo nog wat "oorzaken" van criminaliteit er nog altijd een sterk verband is tussen bepaalde afkomsten en criminaliteit (en ik geloof wel dat dat zo is), moeten we Criminele buitenlanders van oververtegenwoordigde groepen dan uitzetten? Dat helpt waarschijnlijk wel, maar dat geldt voor iedere criminele buitenlander die je het land uitschopt, ook al behoort deze juist tot een ondervertegenwoordigde groep. Daar hebben we dus helemaal geen statistiekjes over Marokkanen voor nodig.

Het enige waar de informatie dat Marokkanen/Turken/Antillianen gemiddeld meer misdaden plegen dan Nederlanders werkelijk goed voor zou kunnen zijn, is om dat als startpunt te nemen van een vervolgonderzoek naar de oorzaken van die oververtegenwoordiging, in de hoop dat daar iets bij zit waar we wel iets mee kunnen. Maar dat is nou net niet waar de mensen die met dit soort gegevens komen op uit zijn. Die willen dat er direct iets met die gegevens wordt gedaan om de criminaliteit onder Marokkanen nou eindelijk eens aan te pakken.
"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
pi_53509967
Ik snap dat er mensen in dit topic zijn die niet willen inzien dat de oplossing van de problemen met de (al dan niet allochtone) jeugd niet te vinden is in het eenvoudig opplakken van een etiketje met zijn/haar afkomst. Buiten dat dit grondwettelijk niet is toegestaan aangezien we discriminatie op basis van afkomst verboden hebben, geeft het geen inzicht in de pluraliteit aan oorzaken die jongeren ertoe zetten zich te gaan misdragen. Een integrale aanpak van sociale achterstanden en "mis-matches" in thuis- en buitencultuur zal voor een grotere afname van jeugdcriminaliteit leiden dan het wegsturen van Nederlandse staatsburgers (want dat zijn ze veelal) naar het land van "herkomst" (lees: het land waar je ouders/voorouders vandaan komen, zullen we afstammelingen van Duitse en Franse voorouders dan ook maar terugsturen bij een vergrijp?).

[ Bericht 0% gewijzigd door DivineJester op 27-09-2007 11:35:07 (plurailiteit bestaat heul niet!) ]
pi_53510160
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:11 schreef DivineJester het volgende:
Ik snap dat er mensen in dit topic zijn die niet willen inzien dat de oplossing van de problemen met de (al dan niet allochtone) jeugd niet te vinden is in het eenvoudig opplakken van een etiketje met zijn/haar afkomst. Buiten dat dit grondwettelijk niet is toegestaan aangezien we discriminatie op basis van afkomst verboden hebben, geeft het geen inzicht in de plurailiteit aan oorzaken die jongeren ertoe zetten zich te gaan misdragen. Een integrale aanpak van sociale achterstanden en "mis-matches" in thuis- en buitencultuur zal voor een grotere afname van jeugdcriminaliteit leiden dan het wegsturen van Nederlandse staatsburgers (want dat zijn ze veelal) naar het land van "herkomst" (lees: het land waar je ouders/voorouders vandaan komen, zullen we afstammelingen van Duitse en Franse voorouders dan ook maar terugsturen bij een vergrijp?).
Neeeeeeeee! Ik wil niet naar Frankrijk! Moet braaf blijven, moet braaf blijven...

Verder zeg je veel zinnigs.
pi_53511291
quote:

[..]

Een vogel moet zingen zoals ie gebekt is. Laagbetaald, hoger betaald, het kan me wat. Als mensen eens zouden nadenken dan zou het er allemaal al veel beter uit zien. Als je salaris niet zo hoog is, kan je niet twee keer op vakantie, een flatscreen tv en 4 kids hebben!
Ik denk zelf dat het denkniveau van groter belang is dan de hoogte van het salaris. Oorzaak en gevolg. Het vermogen om logisch na te denken.
pi_53512444
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:57 schreef kriele het volgende:

[..]

Een vogel moet zingen zoals ie gebekt is. Laagbetaald, hoger betaald, het kan me wat. Als mensen eens zouden nadenken dan zou het er allemaal al veel beter uit zien. Als je salaris niet zo hoog is, kan je niet twee keer op vakantie, een flatscreen tv en 4 kids hebben!
Ik denk zelf dat het denkniveau van groter belang is dan de hoogte van het salaris. Oorzaak en gevolg. Het vermogen om logisch na te denken.
Ook bewustzijn is een belangrijke factor. Bewustzijn van mogelijke oorzaken, maar ook oplossingen voor problemen, bewustzijn van de scheefgroei in sociale verwachtingen van achterstandswijkbewoners en overheid, bewustzijn van eigen verantwoordelijkheid met name.
pi_53514215
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:39 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Ook bewustzijn is een belangrijke factor. Bewustzijn van mogelijke oorzaken, maar ook oplossingen voor problemen, bewustzijn van de scheefgroei in sociale verwachtingen van achterstandswijkbewoners en overheid, bewustzijn van eigen verantwoordelijkheid met name.
Oh absoluut, ben het volledig met je eens. Je ziet nu erg vaak dat de mensen onderaan de sociale ladder steeds verder in de problemen komen(kinderen die ontsporen, geldgebrek, drank, drugs), ipv dat ze met een oplossing bezig gaan om zo uit de problemen te komen. Daar zal een heel groot stuk onvermogen bij zitten.
pi_53514756
zolang de politie laf blijft zal er niet veel veranderen

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/prachtwijken/article1693554.ece
pi_53515177
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:52 schreef TNA het volgende:
Het is een feit dat uit statistieken blijkt dat jonge allochtonen (d.w.z. Nederlands met allochtone ouders), gezien hun aandeel in de populatie een relatief grote rol innemen bij criminaliteit. Maar waarom moet dit constant worden benadrukt?

Stel dat in Amsterdam van de 100 probleemjongeren er 60 van Marokkaanse afkomst zijn. Wat maakt dat deze jongeren een andere behandeling zouden verdienen (het land uitgezet worden?) dan hun autochtone leeftijdsgenoten? Ja, het zijn kutmarokkanen, zoals de overige 40 kutnederlanders zijn. Dan kunnen ze met z'n allen op het vliegtuig worden gezet.
Als je kinderen zich in een restaurant waar je zit te eten zich niet gedragen, wordt je verzocht weg te gaan
Zie Nederland als een groot restaurant.

Die jongetjes storen zich niet aan de Nederlandse wetten en op deze groep hebben we een alternatief om van de overlast af te raken.

Duitsers belgen engelsen etsc worden net zo hard de grens overgebonjourd .... alleen hoor je dat niet zoveel, da's niet interessant want ze hebben geen kleurtje, en vaakk geen dubbele nationaliteit (Welk in die gevallen trouwens ook ontnomen kan worden)

ik ziet niet in waarom dat voor TVA's anders zou moeten zijn
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 27 september 2007 @ 14:09:10 #122
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53515832
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:07 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Als je kinderen zich in een restaurant waar je zit te eten zich niet gedragen, wordt je verzocht weg te gaan

Die jongetjes storen zich niet aan de Nederlandse wetten en op deze groep hebben we een alternatief om van de overlast af te raken.

Duitsers belgen engelsen etsc worden net zo hard de grens overgebonjourd .... alleen hoor je dat niet zoveel, da's niet interessant want ze hebben geen kleurtje, en vaakk geen dubbele nationaliteit (Welk in die gevallen trouwens ook ontnomen kan worden)

Ik stem altijd links, maar hier kan ik me ook aan storen. Als een allochtoon de Nederlandse wetten niet wil respecteren en de cultuur ook al helemaal niks vind, dan mag je dat volk er van mij uitgooien. Het ergste vind ik dan nog dat het altijd aan ons ligt. Ik weet dat links dit helemaal niks vind, maar nog nooit heb ik een goed tegen-argument gehoord van ze.
Als ik bij een ander over de vloer ben, heb ik me ook te gedragen en de huisregels te respecteren.
pi_53516078
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:09 schreef Floripas het volgende:
Wat zijn TVA's?
Trotse Volbloed Arabier...A-sociaal mag ook.
Daar kutmarokkan zo stichmatiserens is...
  donderdag 27 september 2007 @ 14:41:55 #125
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53516137
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:40 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Trotse Volbloed Arabier...A-sociaal mag ook.
Daar kutmarokkan zo stichmatiserens is...
We hebben maar weinig Arabieren in Nederland.
pi_53516271
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:07 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik zou voor het vetgedrukte wel eens een bronnetje willen zien.
pi_53517387
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:31 schreef kriele het volgende:

Als ik bij een ander over de vloer ben, heb ik me ook te gedragen en de huisregels te respecteren.
De jongeren waar over gesproken wordt zijn gewoon thuis.
pi_53518057
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:22 schreef Elseetje het volgende:

[..]

De jongeren waar over gesproken wordt zijn gewoon thuis.
Nee, we zitten met z'n allen in een clubhuis waar andere regels gelden dan thuis.
pi_53518333
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nee, we zitten met z'n allen in een clubhuis waar andere regels gelden dan thuis.
Ik ben het eens met de stelling dat mensen in Nederland zich aan de regels moeten houden, iedereen.

Daar gaat het in dit topic trouwens niet om, TS vraagt zich gewoon af waarom dat steeds meer (bijna dwangmatig) benadrukt wordt in bijvoorbeeld de pers. Dat de achtergrond een culturele rol kan spelen lijkt me evident, maar om te zeggen dat het dus maar bij elk nieuwsbericht genoemd moet worden gaat me te ver, zeker als er geen verband is met de overtreding. Zou het bijvoorbeeld gaan om Marokkaanse jongeren die een Jood in elkaar slaan uit anti-semitisme, dan kan ik nog begrijpen dat je dergelijke zaken erbij betrekt.
Ik vind dan ook dat er weldegelijk gekeken moet worden naar de achtergrond van de overtreders, maar dan op beleids- en hulpverleningsniveau zodat er gericht aan een oplossing gewerkt kan worden die haalbaarder is dan de holle kreten van enkelen dat "ze" dan het land maar uit moeten.

Overigens vind ik ook dat het aandeel van bevolkingsgroepen niet uit de publiciteit gehouden moeten worden, maar dan wel met een degelijke onderbouwing erbij, en niet als enkel kenmerk de afkomst noemen, aangezien dat slechts een klein deel van de identiteit en culturele omgeving van de overtreders weergeeft.
pi_53518853
Als je tasje geroofd wordt door een kutmarokkaan moeten we rekening houden met zijn culturele achtergrond.

Achja, lammaar
pi_53519006
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

We hebben maar weinig Arabieren in Nederland.
Maar wel veel Asocialen Allochtonen of heet dat inmiddels biculturelen...
  donderdag 27 september 2007 @ 16:18:03 #132
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53519043
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
Als je tasje geroofd wordt door een kutmarokkaan moeten we rekening houden met zijn culturele achtergrond.

Achja, lammaar
Dat zegt hij helemaal niet.
Even opletten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')