Driewerf ja. Maar er zijn wel consequenties aan verbonden, natuurlijk.quote:Op maandag 24 september 2007 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij mag je aan de wet houden? Jij mag trouw zijn? Jij mag werken om te overleven?
Juist, en daarom is het een 'moeten'. Alleen een determinist gelooft dat 'moeten' logische noodzakelijkheid behelst.quote:Op maandag 24 september 2007 21:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Driewerf ja. Maar er zijn wel consequenties aan verbonden, natuurlijk.
Bij mij viel het samen met de Janis Joplin en Smashing Pumpkins fase. Maar eerlijk gezegd, ik kan het allemaal af en toe nog steeds waarderen hoor. The Roadhouse Blues bijvoorbeeld. En dan een beetje rondspringen door het huis. Ik krijg daar veel energie van.quote:Op maandag 24 september 2007 21:09 schreef thaleia het volgende:
Ik heb wel een Doors-fase gehad, maar kon toch altijd niet anders dan fronsen als m'n hartsvriendinnetje me bij de gym op school toesiste: "I'm the lizard king, I can do anything" vlak voor een schot of service.
Nu ja, ik gedij beter bij woorden als 'mogen' en 'willen' dan bij woorden als 'moeten' en 'zullen'.quote:Op maandag 24 september 2007 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Juist, en daarom is het een 'moeten'. Alleen een determinist gelooft dat 'moeten' logische noodzakelijkheid behelst.
Als het gebruik van die woorden zo gevoelig bij je ligt of zo belangrijk voor je is, is dat volgens mij ook een vorm van onvrijheid.quote:Op maandag 24 september 2007 21:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nu ja, ik gedij beter bij woorden als 'mogen' en 'willen' dan bij woorden als 'moeten' en 'zullen'.
Ja, daar hebben we het wel eens over gehad.quote:Op maandag 24 september 2007 21:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu ja, ik gedij beter bij woorden als 'mogen' en 'willen' dan bij woorden als 'moeten' en 'zullen'.
Ik heb het nergens over vrijheid gehad.quote:Op maandag 24 september 2007 21:19 schreef mane het volgende:
[..]
Als het gebruik van die woorden zo gevoelig bij je ligt of zo belangrijk voor je is, is dat volgens mij ook een vorm van onvrijheid.
Haha, ik ben tijdens het lesgeven over prehistorie en godverhoede de jagers en verzamelaars ook altijd redelijk cynisch naar de leerlingen toe over het vak archeologie. De leerlingen verzinnen doorgaans ook veel leukere theorietjes over het waarom van de grotschilderingen dan de archeologen of kunsthistorici in kwestie.quote:Op maandag 24 september 2007 21:20 schreef thaleia het volgende:
Ga toch weg man, 440 vChr of 430 vChr, aflezen aan de hoek die de pupil maakt met het oogwit, of weet ik veel. En dan ben je voor andere vakken ronduit briljante teksten aan het lezen, en dan moet je tussendoor voor een tentamen archeologie gaan leren over die pupillen en die oogwitten. Alsof je Apocalypse Now uitzet voor Eigen Huis en Tuin. Bluh.
Het was een of andere entr'acte tijdens de Nacht van de Poëzie. Een komische act. Toneel. Belabberd toneel. Helemaal niet grappig.quote:Op maandag 24 september 2007 21:24 schreef thaleia het volgende:
Wat was die voorstelling trouwens Claudia, waar de spelers werden weggeklapt?
Jij hebt moeite met autoritair optreden.quote:Op maandag 24 september 2007 21:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik hoor gewoon liever 'Willen jullie dit boek lezen voor het eind van de maand?' dan 'Jullie moeten dit boek gelezen hebben voor het eind van de maand.' C'est tout.
Wat sneuquote:Op maandag 24 september 2007 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het was een of andere entr'acte tijdens de Nacht van de Poëzie. Een komische act. Toneel. Belabberd toneel. Helemaal niet grappig.
Eerst begreep ik niet wat er aan de hand was. Het publiek ging op een onbegrijpelijk moment, middenin het stuk, opstaan, klappen, joelen, nog meer staan, nog harder klappen. Uiteindelijk heeft de act het toneel maar verlaten.![]()
True.quote:Op maandag 24 september 2007 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij hebt moeite met autoritair optreden.![]()
Tell me about it.quote:Op maandag 24 september 2007 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij hebt moeite met autoritair optreden.![]()
Ik heb je deze gevoeligheid over 'moeten' vaker zien uiten, dus kennelijk is het belangrijk voor je, en het is niet per definitie 'gewoon'.quote:Op maandag 24 september 2007 21:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb het nergens over vrijheid gehad.
Ik hoor gewoon liever 'Willen jullie dit boek lezen voor het eind van de maand?' dan 'Jullie moeten dit boek gelezen hebben voor het eind van de maand.' C'est tout.
quote:Op maandag 24 september 2007 21:32 schreef mane het volgende:
[..]
Ik heb je deze gevoeligheid over 'moeten' vaker zien uiten, dus kennelijk is het belangrijk voor je, en het is niet per definitie 'gewoon'.
Vandaar mijn idee van onvrijheid.quote:Op maandag 24 september 2007 21:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Het lijkt een beetje op een dwangneurose. Je kan niet anders dan bij het woord "moeten" opstandig te zijn?
Neuh.quote:Op maandag 24 september 2007 21:34 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jullie draven door!
Ohoh, krijg je nu iets teveel aandacht?quote:Op maandag 24 september 2007 21:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hoeveel psychoanalytici telt TTK, eigenlijk?
Moeite hebben met autoriteit én bescheiden zijn. Je bent een merkwaardig mens.quote:Op maandag 24 september 2007 21:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
En nu moeten jullie ophouden!
Bescheidenheid is ook niet nodig.quote:Op maandag 24 september 2007 21:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Niet altijd even bescheiden, hoor.
Ik lees net dat je erg te spreken bent over het nieuwe album van PJ. Ik ben ook erg benieuwd!quote:Op maandag 24 september 2007 21:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee, oneven.
Nou, ze is een nieuwe weg ingeslagen. Dus het lijkt eigenlijk op geen enkel ander PJ album.quote:Op maandag 24 september 2007 22:00 schreef mane het volgende:
[..]
Ik lees net dat je erg te spreken bent over het nieuwe album van PJ. Ik ben ook erg benieuwd!. Waar lijkt het op? Uh-huh-her vond ik ontzettend goed.
Opstekertje: mijn gekwakkel, uitlopend op een grmbl dag -die ik sinds mijn verhuizing kan doorbrengen in m'n ligbadquote:Op maandag 24 september 2007 21:53 schreef mane het volgende:
Ik heb keelpijn. En dat is altijd erg irritant als je voor de klas staat. Ik voel me sowieso fysiek geloof ik niet zo top.. Misschien komt er weer een ouderwetse grmbl dag aan. Het begint wel een beetje die tijd van het jaar te worden.
maag is ook al zo vreemd idd.quote:Op maandag 24 september 2007 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een raar woord eigenlijk, mag.
Ik wil best erkennen dat ik het minder luister dan voorheen, niettegenstaande dat ik het nog steeds erg weet te waarderen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:12 schreef Z het volgende:
Ben je nu nog niet over The Doors heen JAM?
Hippieouders!quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:09 schreef JAM het volgende:
Mijn beide ouders die reeds de vijfig zijn gepasseerd (nou ja, dat is ook niet waar, m'n moeder moet nog twee maandjes wachten) zijn 'die fase' ook nog niet gepasseerd. Ondertussen heb ik LA woman opgezet.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:27 schreef Bupatih het volgende:
Koefnoen - Møf: De Zierikzee
Brilfuckingjant!
Ik kan niet wachten tot ze binnenkort Spinvis gaan parodiëren.
Dat 't geen hippies zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:27 schreef Gellius het volgende:
De mijne ook, whatcher point?
Nee, dat is vrije keuze.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:33 schreef Gellius het volgende:
Welnee joh.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:34 schreef broer het volgende:
Fitnessen. Dat is bijna nog erger dan Simon Vinkenoog.
De loosheid van die opmerking is zeker juist wat aanspreekt.quote:
Vinkenoog. De mislukte Provo.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:34 schreef broer het volgende:
Fitnessen. Dat is bijna nog erger dan Simon Vinkenoog.
Had je al meegeblaat over Mulisch en Dalì?quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:45 schreef broer het volgende:
Pff... Laat mij ook eens een keer een loze opmerking maken.
Nee. Daar heb ik niks over te zeggen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:48 schreef Lienekien het volgende:
Had je al meegeblaat over Mulisch en Dalì?
Ik moet prioriteren.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:49 schreef broer het volgende:
[..]
Nee. Daar heb ik niks over te zeggen.
(Lees je niet meer terug?)
Ik zou die tweede zin nog eens heroverwegen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:51 schreef Petertje81 het volgende:
Vrije keuze, vrije keuze. De erwtjes in en en hun staarblik denken er anders over.![]()
Ik kijk wel uit! Niet naar de erwtjes, overigens.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou die tweede zin nog eens heroverwegen.
Was dat die HP van juli waarin ze oude interviews met HM hadden verzameld? Ik vond die gesprekken tussen HM en Hermans eigenlijk voor beide heren -zeker achteraf - nogal genant.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:11 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik las deze week welgeteld twee interviews met Mulisch in de HP (oude nummers). Wat een laffe streek om Hermans pas na zijn dood terug te pakken met die vuilspuierij. Wie heeft er dan uiteindelijk gewonnen?
Maar waar zijn die erwtjes dan?quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:31 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Ik kijk wel uit! Niet naar de erwtjes, overigens.
Ook. Maar Mulisch werd ook twee keer ondervraagd naar aanleiding van z'n verjaardag. Daar maakte hij van de gelegenheid gebruik om alle Hermans-registers nog maar eens open te trekken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:33 schreef mane het volgende:
[..]
Was dat die HP van juli waarin ze oude interviews met HM hadden verzameld? Ik vond die gesprekken tussen HM en Hermans eigenlijk voor beide heren -zeker achteraf - nogal genant.
Als vochten ze om knikkers. Die een jaar later waardeloos bleken, want Flippo's.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:33 schreef mane het volgende:
[..]
Was dat die HP van juli waarin ze oude interviews met HM hadden verzameld? Ik vond die gesprekken tussen HM en Hermans eigenlijk voor beide heren -zeker achteraf - nogal genant.
Ze hebben mijn virtuele cortex bezet, de klootzakken. En hun blik ook. En hun blik bovendien!quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar waar zijn die erwtjes dan?
In glas konden sommigen nog naar buiten kijken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:38 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Ze hebben mijn virtuele cortex bezet, de klootzakken. En hun blik ook. En hun blik bovendien!
De transparantie is verleden tijd, Lienekien. Ook in de wereld der erwten.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In glas konden sommigen nog naar buiten kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |