quote:Op zondag 23 september 2007 22:04 schreef MouzurX het volgende:
hij/zij bedoelt denk ik 10km reizen en je doet er 10 min over dan wanneer je op 5km zit dan zit je op 50% van de tijd ofzo ?
maar dan t.o.v. de afstand.quote:Op zondag 23 september 2007 22:04 schreef MouzurX het volgende:
hij/zij bedoelt denk ik 10km reizen en je doet er 10 min over dan wanneer je op 5km zit dan zit je op 50% van de tijd ofzo ?
Wanneer de snelheid constant is, is de fractie van de verlopen tijd gelijk aan de fractie van de afgelegde afstand.quote:Op zondag 23 september 2007 22:05 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
maar dan t.o.v. de afstand.
Ongeveer 13,53.quote:Op zondag 23 september 2007 22:11 schreef Tarantallegra het volgende:
ja dat snap ik, maar het gaat mij erom hoeveel procent het is t.o.v. de afstand. en dan onafhankelijk van de exacte snelheid.
Als je de afgelegde afstand en de totale afstand weet?quote:Op zondag 23 september 2007 22:11 schreef Tarantallegra het volgende:
ja dat snap ik, maar het gaat mij erom hoeveel procent het is t.o.v. de afstand. en dan onafhankelijk van de exacte snelheid.
Whehehe,quote:Op zondag 23 september 2007 22:12 schreef rekenwonder het volgende:
Wellicht moet je de hulp van rudeonline even inroepen. Hij heeft vaker met dit bijltje gehakt en klaart dit klusje in een wip.
onafhankelijk van de totale.quote:Op zondag 23 september 2007 22:12 schreef Maki-maki. het volgende:
[..]
Als je de afgelegde afstand en de totale afstand weet?
15% van 50 km, dat maakt toch al gauw een halfuur.quote:Op zondag 23 september 2007 22:11 schreef Tarantallegra het volgende:
Je legt een afstand af en je wilt weten hoeveel procent dit afgelegde afstand is? Van wat?quote:Op zondag 23 september 2007 22:14 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
onafhankelijk van de totale.
afstand en tijd gaan met elkaar samen; zonder tijd geen afstand, zonder afstand geen tijd. zodoende wil ik weten hoe je minuten kan omrekenen naar procenten, met als basis de afgelegde (niet de totale) afstand, onafhankelijk van de snelheid.quote:Op zondag 23 september 2007 22:21 schreef Maki-maki. het volgende:
[..]
Je legt een afstand af en je wilt weten hoeveel procent dit afgelegde afstand is? Van wat?.
Procenten van wat?quote:Op zondag 23 september 2007 22:24 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
afstand en tijd gaan met elkaar samen; zonder tijd geen afstand, zonder afstand geen tijd. zodoende wil ik weten hoe je minuten kan omrekenen naar procenten, met als basis de afgelegde (niet de totale) afstand, onafhankelijk van de snelheid.
quote:Op zondag 23 september 2007 22:24 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
afstand en tijd gaan met elkaar samen; zonder tijd geen afstand, zonder afstand geen tijd.
Je wilt een deel (procenten) berekenen van deel van iets anders (afgelegde afstand) maar dit wil je doen zonder het geheel (totale afstand) te weten?quote:Op zondag 23 september 2007 22:24 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
afstand en tijd gaan met elkaar samen; zonder tijd geen afstand, zonder afstand geen tijd. zodoende wil ik weten hoe je minuten kan omrekenen naar procenten, met als basis de afgelegde (niet de totale) afstand, onafhankelijk van de snelheid.
Het enigste dat ik eruit kan halen is dat hij wil weten hoeveel procent 14 minuten van een uur is (ofzo)quote:Op zondag 23 september 2007 22:39 schreef Maki-maki. het volgende:
% van wat? Wees concreter.
even kijken of ik je nu begijp hoorquote:Op zondag 23 september 2007 22:45 schreef Tarantallegra het volgende:
de afgelegde afstand is de basis waarover het percentage wordt berekend, de totale doet er niet toe.
Dus ik loop 10 km, doe daar 120 minuten over.quote:Op zondag 23 september 2007 22:45 schreef Tarantallegra het volgende:
de afgelegde afstand is de basis waarover het percentage wordt berekend, de totale doet er niet toe.
Basis van?quote:Op zondag 23 september 2007 22:45 schreef Tarantallegra het volgende:
Van A naar B en weer terug naar A duurt 15 minuten. Als dat de hele afstand is die je aflegt, is 15 minuten 100%.quote:Op zondag 23 september 2007 22:00 schreef Tarantallegra het volgende:
hoe reken ik tijd (bv. minuten) om naar procenten? een voorbeeld: het duurt een kwartiertje (om bijvoorbeeld van A naar B, en terug te gaan), hoeveel procenten is dat dan t.o.v. de afstand? (graag met berekening erbij..)
tja.. en dan in procenten ofozquote:Op zondag 23 september 2007 22:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dus ik loop 10 km, doe daar 120 minuten over.
En dan?
quote:Op zondag 23 september 2007 22:49 schreef paarse_paashaas het volgende:
Wehhehe, is dit een kloon van Rudeonline ofzo?
Ja, maar de totale doet er niet toe, X (meters/kilometers) is het afgelegde afstand in een bepaalde tijd (15 min).quote:Op zondag 23 september 2007 22:52 schreef starla het volgende:
[..]
Van A naar B en weer terug naar A duurt 15 minuten. Als dat de hele afstand is die je aflegt, is 15 minuten 100%.
Als je alleen van A naar B zou gaan heb je 50% van de tijd (afstand, mits een constante snelheid) afgelegd, ofwel 7.5 minuten.
Tijd naar % zou dus eventueel wel kunnen, maar je hebt totaal geen gegevens over de afstand.![]()
quote:Op zondag 23 september 2007 22:45 schreef Tarantallegra het volgende:
OMG...quote:Op zondag 23 september 2007 23:00 schreef GlowMouse het volgende:
Als je 5 kilometer in 10 minuten aflegt, dan is dat toch 50%? Of bedoel je dat niet TS?
quote:Op zondag 23 september 2007 23:00 schreef GlowMouse het volgende:
Als je 5 kilometer in 10 minuten aflegt, dan is dat toch 50%? Of bedoel je dat niet TS?
helemaal duidelijk! het antwoord is 19%quote:Op zondag 23 september 2007 23:03 schreef Tarantallegra het volgende:
laatste poging:
[afbeelding]
mijn paint-kunsten zijn niet geweldig, maar ik denk dat het zo wel wat duidelijker is wat ik bedoel.
maar dan dus onafhankelijk van die snelheid.quote:Op zondag 23 september 2007 23:00 schreef starla het volgende:
[..]
![]()
Ik reis 2 seconden lang met 50m/s, dan heb ik 100meter afgelegd. Nu wil jij weten hoeveel % 2 seconden is van 100meter?![]()
berekening?quote:Op zondag 23 september 2007 23:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, 1 minuut is 0,6%
dus als je 15 minuten onderweg bent is dat 9%
Het wil maar niet doordringen dat je een losstaand gegeven niet in procenten kan weergeven, hm?quote:Op zondag 23 september 2007 23:07 schreef Tarantallegra het volgende:
de 0,6 bedoel ik.
Dat staat gewoon vast, kijk maar in je Binas.quote:Op zondag 23 september 2007 23:07 schreef Tarantallegra het volgende:
de 0,6 bedoel ik.
Tja, de 2004 uitgave, daar mist een hoofdstuk, daar staat ook niet in hoe je een Erlang omrekend bijvoorbeeld.quote:Op zondag 23 september 2007 23:11 schreef Tarantallegra het volgende:
ik heb hier een binas liggen (wel van 2004), maar ik zie 't er niet in staan hoor..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Kom je het ons ook nog vertellen?quote:Op zondag 23 september 2007 23:15 schreef Tarantallegra het volgende:
laat maar, ik vraag het wel elders (waar wel serieus gereageerd kan worden..)
Laat nog wel even weten wat het antwoord is want ik brand van nieuwsgierigheid.quote:Op zondag 23 september 2007 23:15 schreef Tarantallegra het volgende:
Nou kijk dat zit zo, als je wilt weten hoeveel % een kwartiertje is van de afgelegde afstand dan neem je eerst 1 % van de afstand en dat deel je op het kwartiertje.quote:Op zondag 23 september 2007 22:00 schreef Tarantallegra het volgende:
hoe reken ik tijd (bv. minuten) om naar procenten? een voorbeeld: het duurt een kwartiertje (om bijvoorbeeld van A naar B, en terug te gaan), hoeveel procenten is dat dan t.o.v. de afstand? (graag met berekening erbij..)
Lees het antwoord van Athmozz nog maar eens. De rest van dit topic kun je gevoeglijk overslaan.quote:Op zondag 23 september 2007 23:15 schreef Tarantallegra het volgende:
die is makkelijker. Overrijpe appels nemen, onrijpe peren (anders zijn ze te zacht) en ze keihard met de punt naar onder toe door de appel rammen. De kans dat je appel dan gedeeld raakt is best groot.quote:Op zondag 23 september 2007 23:21 schreef Thomas B. het volgende:
heerlijke die logica die sommige mensen erop nahouden
ik denk trouwens dat je te beste kunt terugrekenen van kubieke meters
je volgende topic is zeker:
Hoe deel ik appels door peren?
hoe verwacht je een serieus antwoord op deze vraag te kunnen krijgenquote:Op zondag 23 september 2007 23:15 schreef Tarantallegra het volgende:
De lichtsnelheid koppelt de meter en de seconde op zeer intrigerende wijze. Door c in je berekening op te komen kun je tot goede resultaten komen.quote:Op zondag 23 september 2007 23:20 schreef Riparius het volgende:
[..]
Lees het antwoord van Athmozz nog maar eens. De rest van dit topic kun je gevoeglijk overslaan.
da's een makkie..22,9%.. dat reken je zo uit je hoofd uit hoorquote:Op zondag 23 september 2007 23:50 schreef Insomaniac het volgende:
Als we toch aan het rekenen zijn, als ik morgen nou die laarzen haal van 350 ¤, hoeveel % zijn die dan?
Ze gaan allemaal met dezelfde snelheid, dus ik zou gaan voor eentje met koplampen.quote:Op zondag 23 september 2007 23:50 schreef Insomaniac het volgende:
Als we toch aan het rekenen zijn, als ik morgen nou die laarzen haal van 350 ¤, hoeveel % zijn die dan?
WAT BEN JIJ DOM!quote:Op zondag 23 september 2007 23:55 schreef Maki-maki. het volgende:
[..]
Ze gaan allemaal met de snelheid, dus ik zou gaan voor eentje met koplampen.
's Nachts rijden zonder lichten? Kost veel boete hoor, procentueel gezien in kilometers!quote:Op zondag 23 september 2007 23:56 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
WAT BEN JIJ DOM!! Die kan je toch niet 's nachts dragen, mafkees!
![]()
.
Ik doe het toch ook niet 's nachts!quote:Op zondag 23 september 2007 23:58 schreef Maki-maki. het volgende:
[..]
's Nachts rijden zonder lichten? Kost veel boete hoor, procentueel gezien in kilometers!
hmm daar heb jij weer gelijk inquote:Op zondag 23 september 2007 23:31 schreef Athmozz het volgende:
[..]
die is makkelijker. Overrijpe appels nemen, onrijpe peren (anders zijn ze te zacht) en ze keihard met de punt naar onder toe door de appel rammen. De kans dat je appel dan gedeeld raakt is best groot.
Dat ligt aan het weer. Twee graden celcius staat gelijk aan 3 kilometerprocent. Verder moet de staat van je laars boven 50% van de nieuwe waarde zitten, anders komt er nog 300 minuten bij,quote:Op maandag 24 september 2007 00:00 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Ik doe het toch ook niet 's nachts!
Maar hoeveel kilometer% is zo'n boete dan?
Je vergeet de ZOAB-factor mee te nemen in je formule. Sukkel.quote:Op maandag 24 september 2007 00:03 schreef Maki-maki. het volgende:
[..]
Dat ligt aan het weer. Twee graden celcius staat gelijk aan 3 kilometerprocent. Verder moet de staat van je laars boven 50% van de nieuwe waarde zitten, anders komt er nog 300 minuten bij,.
De ZOAB-factor telt alleen voor sandalen, bloedslet.quote:Op maandag 24 september 2007 00:04 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Je vergeet de ZOAB-factor mee te nemen in je formule. Sukkel.
Das waar ook, de tabel daarvan staat ergens in je binas. Daar is TS ook in gaan zoeken voor een antwoord, dus dat is sowieso goed.quote:Op maandag 24 september 2007 00:04 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Je vergeet de ZOAB-factor mee te nemen in je formule. Sukkel.
O ja, my bad.quote:Op maandag 24 september 2007 00:06 schreef Maki-maki. het volgende:
[..]
De ZOAB-factor telt alleen voor sandalen, bloedslet.
Verdomme zeg hey, jij pakt mij ook op alles. Hoeveel liter zonnebrandcreme factor 202 moet je daar nou voor consumeren, zodat je fatsige huid geen uv-straling meer doorlaat?quote:Op maandag 24 september 2007 00:07 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
O ja, my bad.. Maar dan nog ben je de dikte van de ozonlaag vergeten.
.
dan moet er nog steeds een bepaald medium gegeven zijn waarin het licht zich voorplant, dus dan nog ga je met meer gegevens moeten afkomen. De standaard lichtsnelheid die genomen wordt (300.000km/s) is namelijk enkel geldig in het luchtledige. Naargelang je in de stad of op het platteland woont (of zelfs je route) zal je nooit een gelijke lichtsnelheid hebben, in de stad is de samenstelling van de lucht namelijk wat anders dan die op het platteland.quote:Op zondag 23 september 2007 23:40 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
De lichtsnelheid koppelt de meter en de seconde op zeer intrigerende wijze. Door c in je berekening op te komen kun je tot goede resultaten komen.
Vadsig! En dat kan ik niet berekenen zonder het zandkorrelpercentage.quote:Op maandag 24 september 2007 00:11 schreef Maki-maki. het volgende:
[..]
Verdomme zeg hey, jij pakt mij ook op alles. Hoeveel liter zonnebrandcreme factor 202 moet je daar nou voor consumeren, zodat je fatsige huid geen uv-straling meer doorlaat?
Die staat gelijk aan het aantal nuttige cellen in je lichaam.quote:Op maandag 24 september 2007 00:17 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Vadsig! En dat kan ik niet berekenen zonder het zandkorrelpercentage..
maar lachen dat het was! o o oquote:Op maandag 24 september 2007 17:39 schreef Tarantallegra het volgende:
serieus, hij mag op slot hoor. dat sommigen zelfs na de paint nog serieus blijven reageren had ik ook niet kunnen verwachten.
Om een slotje vragen in het topic van je eigen mislukte grapquote:Op maandag 24 september 2007 17:39 schreef Tarantallegra het volgende:
serieus, hij mag op slot hoor. dat sommigen zelfs na de paint nog serieus blijven reageren had ik ook niet kunnen verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |