quote:Op zondag 23 september 2007 22:24 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
afstand en tijd gaan met elkaar samen; zonder tijd geen afstand, zonder afstand geen tijd.
Je wilt een deel (procenten) berekenen van deel van iets anders (afgelegde afstand) maar dit wil je doen zonder het geheel (totale afstand) te weten?quote:Op zondag 23 september 2007 22:24 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
afstand en tijd gaan met elkaar samen; zonder tijd geen afstand, zonder afstand geen tijd. zodoende wil ik weten hoe je minuten kan omrekenen naar procenten, met als basis de afgelegde (niet de totale) afstand, onafhankelijk van de snelheid.
Het enigste dat ik eruit kan halen is dat hij wil weten hoeveel procent 14 minuten van een uur is (ofzo)quote:Op zondag 23 september 2007 22:39 schreef Maki-maki. het volgende:
% van wat? Wees concreter.
even kijken of ik je nu begijp hoorquote:Op zondag 23 september 2007 22:45 schreef Tarantallegra het volgende:
de afgelegde afstand is de basis waarover het percentage wordt berekend, de totale doet er niet toe.
Dus ik loop 10 km, doe daar 120 minuten over.quote:Op zondag 23 september 2007 22:45 schreef Tarantallegra het volgende:
de afgelegde afstand is de basis waarover het percentage wordt berekend, de totale doet er niet toe.
Basis van?quote:Op zondag 23 september 2007 22:45 schreef Tarantallegra het volgende:
Van A naar B en weer terug naar A duurt 15 minuten. Als dat de hele afstand is die je aflegt, is 15 minuten 100%.quote:Op zondag 23 september 2007 22:00 schreef Tarantallegra het volgende:
hoe reken ik tijd (bv. minuten) om naar procenten? een voorbeeld: het duurt een kwartiertje (om bijvoorbeeld van A naar B, en terug te gaan), hoeveel procenten is dat dan t.o.v. de afstand? (graag met berekening erbij..)
tja.. en dan in procenten ofozquote:Op zondag 23 september 2007 22:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dus ik loop 10 km, doe daar 120 minuten over.
En dan?
quote:Op zondag 23 september 2007 22:49 schreef paarse_paashaas het volgende:
Wehhehe, is dit een kloon van Rudeonline ofzo?
Ja, maar de totale doet er niet toe, X (meters/kilometers) is het afgelegde afstand in een bepaalde tijd (15 min).quote:Op zondag 23 september 2007 22:52 schreef starla het volgende:
[..]
Van A naar B en weer terug naar A duurt 15 minuten. Als dat de hele afstand is die je aflegt, is 15 minuten 100%.
Als je alleen van A naar B zou gaan heb je 50% van de tijd (afstand, mits een constante snelheid) afgelegd, ofwel 7.5 minuten.
Tijd naar % zou dus eventueel wel kunnen, maar je hebt totaal geen gegevens over de afstand.![]()
quote:Op zondag 23 september 2007 22:45 schreef Tarantallegra het volgende:
OMG...quote:Op zondag 23 september 2007 23:00 schreef GlowMouse het volgende:
Als je 5 kilometer in 10 minuten aflegt, dan is dat toch 50%? Of bedoel je dat niet TS?
quote:Op zondag 23 september 2007 23:00 schreef GlowMouse het volgende:
Als je 5 kilometer in 10 minuten aflegt, dan is dat toch 50%? Of bedoel je dat niet TS?
helemaal duidelijk! het antwoord is 19%quote:Op zondag 23 september 2007 23:03 schreef Tarantallegra het volgende:
laatste poging:
[afbeelding]
mijn paint-kunsten zijn niet geweldig, maar ik denk dat het zo wel wat duidelijker is wat ik bedoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |