Nee, maar wel arbeid, een van de essentiele onderdelen van de economie.quote:Op maandag 1 oktober 2007 01:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je draait de zaken weer om. Degenen die profiteren van de bedrijven in polen zijn de polen zelf, en niet de Nederlanders. Ik heb nog nooit een pool gezien die hier geld naartoe bracht.
Ook uit Italie en Griekenland. Natuurlijk moet je leren van je fouten, maar dat wil niet zeggen dat je je grenzen maar hermetisch moet sluiten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 01:14 schreef OldJeller het volgende:
Dan maar enige arbeiderstekort voor bepaalde banen.
Dus? Daardoor stort heel Nederland niet in elkaar en wordt het niet een derde wereld land.
Er wordt gezegd dat men leert van fouten, blijkbaar niet als we kijken dat we eerder goedkope arbeiders hierheen haalden.
Alles voor geld.
kassenbouw/ transport / bouwvakkers / inbrekers / verkrachters etc etcquote:Op zondag 30 september 2007 13:35 schreef dubidub het volgende:
[..]
Welke bedrijven zijn dat? Kom eens met wat statistieken, beetje makkelijk om dingen in de rondte te gaan roepen.
Hiervoor wel dus. Hoeveel incidenten zijn er tot nu toe wel niet geweest met (dronken) Polen?quote:Op maandag 1 oktober 2007 01:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ook uit Italie en Griekenland. Natuurlijk moet je leren van je fouten, maar dat wil niet zeggen dat je je grenzen maar hermetisch moet sluiten.
En hoe veel incidenten met dronken Nederlanders?quote:Op maandag 1 oktober 2007 01:21 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Hiervoor wel dus. Hoeveel incidenten zijn er tot nu toe wel niet geweest met (dronken) Polen?
Sluiten die grenzen.
Je zegt het zelf al.quote:Op maandag 1 oktober 2007 01:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
En hoe veel incidenten met dronken Nederlanders?
"Opgelost"? Het probleem van dronken lui op straat los je niet zo maar op.quote:Op maandag 1 oktober 2007 01:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al.
We hebben inderdaad genoeg problemen in onze samenleving met onze eigen bevolking die eerst opgelost dienen te worden. Het is nog verre van een Utopia in Nederland.
Waarom dan een ander volk incluis haar problemen hier brengen? Ik pas.
Geweld onder alcoholmisbruikers tegengaan en alcoholpreventie is een begin.quote:Op maandag 1 oktober 2007 01:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Opgelost"? Het probleem van dronken lui op straat los je niet zo maar op.
Polen stijgen niet dramatisch uit in de criminaliteitscijfers.
En als je zo gaat redeneren, mag je ook wel een moratorium of geboortes instellen.
Buuuurgerlijk.quote:Op maandag 1 oktober 2007 01:41 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Geweld onder alcoholmisbruikers tegengaan en alcoholpreventie is een begin.
Onzin. Ik ken Polen die, vermoed ik, al meer hebben betekend in de vijf jaar dat ze hier zijn dan jij in je hele leven.quote:Ze zijn ook niet bepaald een ware toevoeging. (understatement)
Moratorium. "Eerst maar de problemen oplossen van de mensen die nu leven."quote:Kun je die laatste zin uitleggen? Een geboorte instellen?
Absoluut geen moratorium, in tegendeel zelfs.. waarom?
Die Nederlandse bedrijven in Polen maken wel winst en die winst gaat niet naar Polen maar naar de aandeelhouders. En wie zijn die aandeelhouders? Voor een groot deel de Nederlandse pensioenfondsen en beleggers. Een deel van je pensioen wordt dus in Polen verdiend terwijl de gemiddelde arbeider daar bij Philips of Heineken voor 300 euro werkt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 01:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je draait de zaken weer om. Degenen die profiteren van de bedrijven in polen zijn de polen zelf, en niet de Nederlanders. Ik heb nog nooit een pool gezien die hier geld naartoe bracht.
Nee hoor die gaan van de centjes die ze hier verdienen fijn studerenquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als jij in Nederland maar drie maanden moet werken om de rest van het jaar in polen straalbezopen op je luie kloten te liggen, wil je wel hard werken.
Naja, ik ben het wel met een deel van de mensen hier eens. Je moet ze van beide kanten zien. Ik heb 2 jaar geleden met een paar polen gewerkt, die waren wel ok. Ze kwamen een maand of 4 werken en dan weer terug naar polen. Ze waren nooit aggresief of dronken dat ze overlast veroorzaakten.quote:
Blijf maar roepen als je volledig inhoudloos bent en zonder iets substantiëel beters komt, je zou zo voor de PVV de kamer in kunnen.quote:
Goed gegrond argument.quote:[..]
Onzin. Ik ken Polen die, vermoed ik, al meer hebben betekend in de vijf jaar dat ze hier zijn dan jij in je hele leven.
Nee, van je eigen bevolking.quote:[..]
Moratorium. "Eerst maar de problemen oplossen van de mensen die nu leven."
Dat wist ik niet, maar dit betekent niet dat ze niet aan de bak komen. Er is echt werk te over in de transportsector.quote:Op maandag 1 oktober 2007 01:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vos transport bijvoorbeeld. Heeft tientallen polen rondlopen, Nederlandse chauffeurs worden er niet aangenomen.
Bronquote:Er is ook een keerzijde. De sterke positie van Nederland op het gebied van internationaal goederenvervoer staat onder druk als gevolg van de concurrentie van voormalige Oostbloklanden. In deze landen groeit de economie stevig en stijgen de lonen. Chauffeurs uit deze landen die voorheen in Nederland aan de slag waren, zijn nu hard nodig in hun eigen land. Zij kiezen voor een baan in eigen land. Het aantal transportbedrijven neemt in de voormalige Oostbloklanden in snel tempo toe.
Haha, nu is er iemand uitgeluld schat ik zo inquote:Op maandag 1 oktober 2007 17:08 schreef dubidub het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, maar dit betekent niet dat ze niet aan de bak komen. Er is echt werk te over in de transportsector.
Trouwens, TS kan stoppen met huilen, want:
[..]
Bron
Dus omdat jij net de douche schoonmaakt, waarna zij er in douchen, zijn ze een ranzig kankervolk? Ze douchen toch? Beetje grote contradictie..... Blowde constant? Ga eens voor de grap (als het mag van je mama anders moet ze maar even mee) kijken in de coffeeshop op de hoek en tel de luie Nederlanders en Polen eens die daar de hele dag zitten.... en ook al douchen ze... stinken ze nog steeds? Weet jij wel hoe je een douche moet schoonmaken? Hmmm? Voor de rest klinkt dit:quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:48 schreef Tommeke het volgende:
Goeie reactie Koen!
Ik woon in een studentenhuis dat door Polen verbouwd werd, die gasten moesten zonodig op een van de kamers wonen. Hadden we net de douche schoon, kwamen zij nog geen 5 minuten daarna met hun schurftige lichamen de boel vies maken, wat een ranzig kankervolk
Verder blowden ze constant, dat zorgde samen met hun lichaamsgeuren niet voor een lekker aroma. Ze moesten de hele dag werken, en 's avonds hadden ze altijd wodka etc. Meestal gingen we dan ook snachts vet lawaai maken omdat zij er de volgende ochtend weer vroeg af moestenGelukkig zijn ze nu weg
heel zielig... je weet zeker dat je ouder dan 15 bent?quote:Ze moesten de hele dag werken, en 's avonds hadden ze altijd wodka etc. Meestal gingen we dan ook snachts vet lawaai maken omdat zij er de volgende ochtend weer vroeg af moesten
Dat doet Duitsland anders wel.quote:Op maandag 1 oktober 2007 01:18 schreef Floripas het volgende:
Ook uit Italie en Griekenland. Natuurlijk moet je leren van je fouten, maar dat wil niet zeggen dat je je grenzen maar hermetisch moet sluiten.
Ik heb je al eerder uitgelegd dat het zo niet werkt, ik blijf het niet doen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:53 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Die Nederlandse bedrijven in Polen maken wel winst en die winst gaat niet naar Polen maar naar de aandeelhouders. En wie zijn die aandeelhouders? Voor een groot deel de Nederlandse pensioenfondsen en beleggers. Een deel van je pensioen wordt dus in Polen verdiend terwijl de gemiddelde arbeider daar bij Philips of Heineken voor 300 euro werkt.
In principe heb ik er ook niets op tegen, dat heet nou eenmaal vrij verkeer van kapitaal, goederen en mensen.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:03 schreef Document1 het volgende:
Nee hoor die gaan van de centjes die ze hier verdienen fijn studeren![]()
En daarom zie ik nog steeds zoveel polen in Nederland rondrijden?quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:08 schreef dubidub het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, maar dit betekent niet dat ze niet aan de bak komen. Er is echt werk te over in de transportsector.
Trouwens, TS kan stoppen met huilen, want:
[..]
Bron
Is het moeilijk begrijpend lezen? Lees de quote even door, denk na, vraag je oma om hulp desnoods en probeer dan nog een keer inhoudelijk te reagerenquote:
a) het is middernachtquote:Op maandag 1 oktober 2007 23:51 schreef Document1 het volgende:
Is het moeilijk begrijpend lezen? Lees de quote even door, denk na, vraag je oma om hulp desnoods en probeer dan nog een keer inhoudelijk te reageren![]()
't stukje gaat over een trend die zich de komende jaren zal gaan ontwikkelen. "quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En daarom zie ik nog steeds zoveel polen in Nederland rondrijden?
Ten eerste: coffeeshops etc. heb ik niets op tegen en kom er zelf ook wel, ware het niet dat wij thuis absoluut geen drugs mogen gebruiken van onze huisbaasquote:Op maandag 1 oktober 2007 23:06 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dus omdat jij net de douche schoonmaakt, waarna zij er in douchen, zijn ze een ranzig kankervolk? Ze douchen toch? Beetje grote contradictie..... Blowde constant? Ga eens voor de grap (als het mag van je mama anders moet ze maar even mee) kijken in de coffeeshop op de hoek en tel de luie Nederlanders en Polen eens die daar de hele dag zitten.... en ook al douchen ze... stinken ze nog steeds? Weet jij wel hoe je een douche moet schoonmaken? Hmmm? Voor de rest klinkt dit:
quote:[..]
heel zielig... je weet zeker dat je ouder dan 15 bent?
![]()
Ja maar toch tig keer erger want polen stinken en zijn zonder uitzondering allemaal lelijk.quote:
Geen flauw idee, moest ik doorgeven van een Poolse klasgenoot.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Is dat pools voor "ik ben een grote imbeciel"?
Gast feit is dat jouw land voor 50% homofoob is. Als kleurling ben je er je leven niet zeker. En polen vinden alles wat niet pools is minder.....quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:51 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Waarom zou ik nog reageren? Jullie reacties zijn vervallen tot racistisch gezwam.
nouw in Nederland is 50% dat t tegenwoordig ook weerquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:06 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Gast feit is dat jouw land voor 50% homofoob is. Als kleurling ben je er je leven niet zeker. En polen vinden alles wat niet pools is minder.....
Ga effe snel eerst in je eigen land campagne voeren over rasisme en kom dan hier maar eens terug.
Dat zegt ie toch niet? het is opeens niet minder erg omdat het ergens anders ook gebeurd, toch?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:20 schreef magic_dreamer het volgende:
[..]
dus jah of het hier al overal geweldig is....
Nee maar zijn bericht gaf mij het gevoel van wel en hij schildert Polen wel heel zwart af terwijl hij er denk ik nog nooit geweest is..?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:28 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Dat zegt ie toch niet? het is opeens niet minder erg omdat het ergens anders ook gebeurd, toch?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:33 schreef magic_dreamer het volgende:
[..]
Nee maar zijn bericht gaf mij het gevoel van wel en hij schildert Polen wel heel zwart af terwijl hij er denk ik nog nooit geweest is..?
ok dus je woont in Duitlsand?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:38 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Mijn schoonouders wonen 28 km van de poolse grens.....
En ik woon op 2 uur rijden van m'n schoonouders.... Doe weleens boodschappen daar
Duitlsand ? Nee Tsjechiequote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:05 schreef magic_dreamer het volgende:
[..]
ok dus je woont in Duitlsand?
Ja ze stinken en zijn lelijk.quote:Maar je hebt dus die dingen geconstanteerd toen je aan het winkelen was in Polen?
hmm Tsjechie kan ookquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:07 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Duitlsand ? Nee Tsjechie
[..]
Ja ze stinken en zijn lelijk.
Ik ben eerlijkquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:12 schreef magic_dreamer het volgende:
[..]
hmm Tsjechie kan ook
Wat een lelijk antwoord en wat ik ook dikke bulshit vind ik kan je vertellen dat mijn familie zich daar elke dag doucht en echt niet stinken wat jij nu doet is generaliseren en antwoorden geven die gewoon nergens op slaan.
ik vind het beledigend voor mij als Poolquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:14 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik ben eerlijkhier stinkt het ook vaak in de tram bij gebrek aan deodorant.. De Tsjechen zijn over het algemeen minder lelijk als de Polen.
Jij woont in Nederland en bent bekend met het fenomeen deodorant.... In polen zijn de mensen dat niet..quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:23 schreef magic_dreamer het volgende:
[..]
ik vind het beledigend voor mij als Pool![]()
Ik heb er zelf nooit last van stank gehad misschien ruik je jezelf![]()
En knapheid tjah dat is voor elk persoon anders maar ik weet wel dat ik meer perfecte meisjes/vrouwen in Polen zie lopen dan hier.
Toen ik afgelopen vakantie er was haalde mijn neef ook gewoon deo.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:25 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Jij woont in Nederland en bent bekend met het fenomeen deodorant.... In polen zijn de mensen dat niet..
Over de vrouwen heb je enigzins gelijk. Maar de mannen zijn oerlelijk.
Bij onze buren woont nu een poolse jongen die 60 uur per week werkt om zo genoeg geld bij elkaar te krijgen om zijn vrouw en 1 jarig kindje naar Nederland te halen. Die jongen werkt erg hard voor zijn geld en de Nederlandse maatschapij is daarmee een goed persoon rijker. Liever hem dan 1000 werkeloze uitkering trekkers.quote:Op zondag 23 september 2007 15:47 schreef Koenz0r het volgende:
[..]
Overtuig mij dan maar eens met positieve bronnen over Poolse mensen [afbeelding]
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:51 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Waarom zou ik nog reageren? Jullie reacties zijn vervallen tot racistisch gezwam.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:56 schreef -Muse- het volgende:
Bij onze buren woont nu een poolse jongen die 60 uur per week werkt om zo genoeg geld bij elkaar te krijgen om zijn vrouw en 1 jarig kindje naar Nederland te halen. Die jongen werkt erg hard voor zijn geld en de Nederlandse maatschapij is daarmee een goed persoon rijker. Liever hem dan 1000 werkeloze uitkering trekkers.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik heb het al vaker gezegd, als je hier drie maanden moet werken om de rest van het jaar op je luie kloten te kunnen liggen in polen, wil je wel werken.
En waarom moet zijn vrouw en kind zonodig naar Nederland komen? Hebben we hier nog niet genoeg opvreters?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:59 schreef Samson het volgende:
Jeez, heb je nu echt niets anders om je zo over op te winden. OK, alle buitenlanders maar vooral de Polen zijn schoften, uitvreters die enkel een ander zn baan in willen pikken. Rasechte profiteurs die dit ook allemaal nog het liefst doen om jou persoonlijk dwars te zitten. Get a life![]()
quote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:30 schreef magic_dreamer het volgende:
We hebben geholpen met de bevrijding van Nederland dus nu willen we allemaal mee profiteren van de welvaart die Nederland heeft![]()
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:56 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Bij onze buren woont nu een poolse jongen die 60 uur per week werkt om zo genoeg geld bij elkaar te krijgen om zijn vrouw en 1 jarig kindje naar Nederland te halen. Die jongen werkt erg hard voor zijn geld en de Nederlandse maatschapij is daarmee een goed persoon rijker. Liever hem dan 1000 werkeloze uitkering trekkers.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hadden jullie die Oekrainers maar niet binnen moeten laten die voor nog veel minder aan de slag gaan dan een pool.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 10:35 schreef magic_dreamer het volgende:
Maar in Polen maken ze er niet zon probleem van![]()
En veel Oekrainers wie in de buurt van Polen wonen waren voor de 2de wereldoorlog Poolse mensen![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als ze 16% werkloosheid geen probleem vinden, snap ik niet waarom ze hier massaal naartoe komen
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En daarom post je ook zoveel in andere topics? Rot op kutkloon, heb gewoon de moed om onder je eigen username te posten. Dat je dat niet hebt is al veelzeggend.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:02 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Polen zijn de nieuwe Marokkanen!
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 20:35 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Nee ik post alleen hier omdat ik ziek wordt van de onzin die hier uitgekraamd wordt. Niet iedereen is een puber die zonder kennis van zaken 24 uur per dag op Fok kan posten.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:56 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Hahaha uitgeluld
Nu niet gaan huilen, stuur maar een PM'tje voor een afspraak.quote:Op zondag 7 oktober 2007 18:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Flikker toch op, achterlijke. Je bent net zo stom als je reacties zijn dus flikker in Godsnaam op hier.
Grappig dat je het goed schrijft, terwijl je niet weet wat het betekend. Als ze het riepen dan verstond je "Koerva". Ik geloof dus eigenlijk geen flikker van je hele verhaal.quote:Op zondag 23 september 2007 15:44 schreef Koenz0r het volgende:
En wat betekend "Kurwa" dat schenen ze ook de hele tijd te roepen.
Nee, je hebt gelijk! Ik heb dit hele topic ook uit mijn duim gezogen. Is het topic toch best geslaagd hé!quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:10 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Grappig dat je het goed schrijft, terwijl je niet weet wat het betekend. Als ze het riepen dan verstond je "Koerva". Ik geloof dus eigenlijk geen flikker van je hele verhaal.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:32 schreef Frappelsien het volgende:
Kankervolk.. mensen die met kanker vloeken.. BAH!
Ik wilde nog een alinea erbij tikken waar ik ze met mijn bradda's vollop betoekt heb, ewa swa.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:58 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik moet toe geven dat je over een rijke fantasie beschikt
Dat zou je wel willen he, perverse viespeuk.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:07 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Nu niet gaan huilen, stuur maar een PM'tje voor een afspraak.
Nou ja, dat klopt ook niet helemaal... In een aantal talen spreek je de u uit als oe. En in het Zweeds spreek je de v ook uit als een v/w, dus mischien dat de TS daar zijn juiste schrijfwijze vandaan heeft.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:10 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Grappig dat je het goed schrijft, terwijl je niet weet wat het betekend. Als ze het riepen dan verstond je "Koerva". Ik geloof dus eigenlijk geen flikker van je hele verhaal.
Nee okee maar het is een voorbeeld. Er zullen vast nog wel een boel talen zijn waarbij de v wordt uitgesproken als een v/w. Turks bv.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Als je het alleen maar hoort, dan schrijf je het toch op zoals je het hoort? Zeker als je zeker weet dat het Polen zijn. Dan ga je toch niet aan Zweeds denken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |