abonnement Unibet Coolblue
pi_53393453
Het peutertopic [2-4 jaar] deel 12

Peuters

6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
9 juli 2004: Sander, zoon van LovelyLady
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 03-11-2007 21:23:12 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_53393464
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 00:12 schreef Luchtbel het volgende:
Als ik mijn kind wil troosten en er ook echt een oplossing voor wil bedenken, moet er altijd wat mis gaan.
In plaats van 'moet er altijd wat misgaan' hoop ik dat je gaat zeggen 'moet er altijd wat anders gaan'. Meer dan je best kun je niet doen, lieverd.
pi_53393467
En ik sloot de vorige met dze post:
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:27 schreef renzell het volgende:
Tex, vanavond wéér zonder? Ik ben benieuwd!
Tot nu toe heb ik hem nog niet gehoord

Hij vroeg bij naar bed gaan wel om een speen, maar toen ik hem herinnerde aan de stickertjes (die op zijn kamertje hangen) vond ie dat ook wel weer heel leuk! Vandaag waren we ook bij mijn ouders, waar ook nog wat andere familie was (die hij eigenlijk niet echt kent) en die waren natuurlijk ook allemaal enthousiast dat ie zonder speen had geslapen Geen idee of hem dat wat doet, maar wie weet wat er in z'n koppie allemaal omgaat he.

Ik vind het wel nu al zo knap van hem! Ik had echt veel meer drama verwacht, vooral juist bij het naar bed gaan!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 22 september 2007 @ 23:08:33 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53393526
Klinkt goed, texelonia. Hopelijk blijft het zo goed gaan. En de complimenten van de familie zal zeker wel geholpen hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_53393532
Goed van Noah hoor!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 22 september 2007 @ 23:09:42 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53393564
Noah!!! Wauw, goed hoor! En ik hoop verder dat Julius en Saar zich ook weer wat beter voelen

We zijn vandaag met Isa en de buurjongens naar het Sprookjesbos in Valkenburg geweest. Persoonlijk vonden we het wat uhm... verouderd... Maar de kids hebben zich geweldig geamuseerd
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53393861
Brrr... je kan het inderdaad niet beter omschrijven, Luchtbel. Nu weet ik ook precies waarom je posts me soms zo 'pakken'. Een paar jaar geleden voelde ik me precies zo als jij nu. En dat gevoel valt inderdaad niet met een complimentje weg te vagen, kan zelfs het tegengestelde veroorzaken en je het gevoel geven dat je niet begrepen wordt. Het gevoel van 'is dit het dan' en overleven i.p.v. leven. Enige troost die ik je kan geven; ik ben er weer vanaf. Er komt een dag dat de zon schijnt en dat je hem ook ZIET schijnen. De dag dat je een enkel bloempje in een grasveld ziet en de tranen in je ogen schieten omdat je ineens ziet dat het leven zo simpel en mooi kan zijn.
*hoort hier idd niet, ik baal er nu voor het eerst in mijn leven van dat ik geen msn ofzo heb*
  zaterdag 22 september 2007 @ 23:24:47 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53393975
Ja, een beetje vergane glorie inderdaad , maar onze kinderen vinden het ook steeds leuk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_53394073
Dan maar even over peuters: Randy vindt de PSZ helemaal te gek kennelijk, hij is iedere keer weer met plezier heen gegaan! Normaal gesproken moet je hem echt niet proberen voor 9 uur van bed af te halen en dan gaat het nog allemaal moeilijk, moeilijk. Maar toen ik hem donderdag om 7.30 vertelde dat hij naar school ging, was hij meteen enthousiast! Heerlijk. Hopen dat het zo blijft. Hoewel ik nog wel een beetje mijn twijfels heb bij de maandagmiddagen, hij vond het de laatste keer kennelijk erg zwaar. Hij was echt bekaf en zei toen ik hem op ging halen halfhuilend dat hij het niet leuk vond. Even aankijken want ik wil niet dat het ten koste gaat van zijn plezier in 'schooltje'; dan heb ik liever dat hij 1 keer per week gaat.
Meneer zingt ook meer liedjes en vandaag voor het eerst tegelijk met mij! Anders is het altijd zin afmaken of om de beurten zingen! Erg leuk! En ondanks dat hij nog regelmatig een dwarse draak kan zijn, is het net of mijn liefde voor hem een nieuwe boost heeft gekregen ofzo. Ben zo trots op hem!
  zondag 23 september 2007 @ 07:54:35 #10
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53399366
Klinkt goed Tex!

Met Juul gaat het gelukkig weer beter, al klaagt hij nog wel wat over pijn in z'n bukje en heeft hij de afgelopen 2 dagen vrijwel niets gegeten. Vaders en moeders zijn daarentegen wél ziek geworden. Ik ben zelf gelukkig inmiddels weer beter, maar de papa heeft de gehele nacht boven de plee gehangen.
  zondag 23 september 2007 @ 10:23:45 #11
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53400074
Hmmm, hij is toch nog niet echt lekker merk ik nu. Een heel hangerig en huilerig peutertje heb ik deze ochtend. Wilde alleen maar als een baby in mijn armen liggen en zelfs het vooruitzicht van een grote speeltuin of het vliegveld haalde hem niet uit die staat van zijn. Toen heb ik hem naar zijn bedje gedragen, nog steeds als een baby, er een dekentje overheen gelegd (kleertjes gewoon nog aan, want ik verwachtte er niet te veel van) en jawel... twee minuten later sliep meneer. Klein dotje.
  zondag 23 september 2007 @ 13:10:34 #12
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53403096
Beterschap Renzell. Rot dat jullie zo ziek zijn!

Tex, nog lekker geslapen?

Jolie wil graag op ballet. Ze mag soms mee de dochter van de oppas ophalen en ze vindt het echt machtig. Gister waren we op een tweedehands kledingbeurs en ze zag een balletvestje....Al mijn argumenten over wanneer ze dat dan aan moest trekken en ze nog te klein is voor ballet, vond ze maar stom Ze zei dat ze er dan voor verkleden zou gaan gebruiken en dat ze toch thuis kon dansen. En zelfs dat ze het wilde kopen in plaats van de My Little Pony, die ze mocht kopen op vakantie maar die er niet was. Uiteindelijk hebben we het vestje toch maar gekocht (het was ook maar twintig cent maar daar heeft kind natuurlijk geen weet van hihi) Ze wilde het natuurlijk toch aan vandaag....ik vroeg me nog steeds af hoe. Jolie niet, gelukkig had ze een dik hemd aan en is het niet zo koud vandaag

  zondag 23 september 2007 @ 14:35:30 #13
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53405621
Mooi vestje van Jolie! Weet je Luchtbel, hier is wel een balletgroep voor kinderen van Jolies leeftijd. Vast ook in jouw plaats! Het is dan nog niet echt serieus balletten, maar een soort voorbereidingsklasje.
  zondag 23 september 2007 @ 17:04:51 #14
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53409885
Ja weet ik Spuug. Is hier ook. Alleen vind ik het te druk voor Jolie omdat ze al vijf dagen per week wat te doen heeft (drie dagen oppas, twee halve dagen peuterzaal) Wel jammer want ik denk dat zoiets wel goed voor haar zou zijn. Dus voorlopig ballet ze lekker thuis
pi_53410179
Leuk toch, Myhron is hier ook altijd aan het balletten. Gisteren zei ze ook nog "Ikke ook ballet?" Dus ik heb gezegd dat ze van mij op ballet mag als ze groter is. Op het KDV bij haar hebben ze wel van die peuterdans en dan zes lessen ofzo. Dus dat is wel heel leuk.

Hoe ze erbij komt weet ik trouwens niet, wellicht van het KDV. Ik heb het nooit met haar over ballet gehad. Wel eens naar het Zwanenmeer en de Notenkraker gekeken op TV, maar toen wist ze al dat het 'ballet' was.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 23 september 2007 @ 19:42:11 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53413237
even een tvp...

wat een strijd is het toch soms...3,5...
bij vlagen word ik echt gek van het jong! Hij kan ook zo ontzettend lief zijn. Maar bij vlagen zulke streken en rottigheid. Dat deden zijn broers een stuk minder. (of ik ben het alweer vergeten, wat waarschijnlijker is... )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 23 september 2007 @ 19:59:11 #17
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_53413623
Herkenbaar debuurvrouw. Ik voel me af en toe net een politieagent. Melvin gaat ook van het ene dat niet mag naar het volgende dat niet mag. Zeer vermoeiend om de hele dag te moeten optreden.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_53417463
Strijd, streken en rottigheid? Politieagentje spelen? Waar hebben jullie het over?
pi_53424340
Goedemorgen

Noah heeft al 3 nachten zonder speen geslapen Alleen de eerste avond is ie even een paar keer wakker geworden, verder geeft ie helemaal geen kik meer! Als ik dit had geweten had ik die speen een half jaar geleden al weg gedaan

Vandaag mag Noah dus een cadeautje uitzoeken. Ik vroeg of ie al wist wat ie wilde hebben: "uhm.... chocomel!"
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 24 september 2007 @ 08:53:39 #20
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53424410
Wat heerlijk Tex! Echt heel goed!!! Enne.... het geeft me goede hoop, ook dat. Ik heb hier al geïntroduceerd dat we de tutjes op de post gaan doen en dat meneer een heel aanlokkelijk idee, dus ik hoop dat het ook daadwerkelijk werkt straks. Nog 2 weken, dan gaan we ervoor.
  maandag 24 september 2007 @ 08:53:59 #21
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53424414
En chocomel...
  maandag 24 september 2007 @ 08:56:37 #22
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53424445
quote:
Op maandag 24 september 2007 08:47 schreef texelonia het volgende:
Goedemorgen

Noah heeft al 3 nachten zonder speen geslapen Alleen de eerste avond is ie even een paar keer wakker geworden, verder geeft ie helemaal geen kik meer! Als ik dit had geweten had ik die speen een half jaar geleden al weg gedaan

Vandaag mag Noah dus een cadeautje uitzoeken. Ik vroeg of ie al wist wat ie wilde hebben: "uhm.... chocomel!"
Tex, je geeft een mens hoop. Kai heeft ook nog steeds die rottige speen. Gisteren kreeg ik daar weer eens commentaar over. Nu kan dat me aan mijn *piep* roesten, maar ik vind zo'n speen bij een groot kind ook een rotgezicht (afgezien van het feit dat het natuurlijk ook gewoon slecht voor zijn tanden is). Wij gaan de spenen aan Sinterklaas meegeven. Kai heeft dan nog even de tijd om alle veranderingen van de komende tijd met zijn speentje te verwerken.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_53424451
Spannend renzell! Ik hoop dat het bij jullie straks net zo goed gaat als hier En bij jullie ook m@x!

En als we gewoon boodschappen gaan doen, moeten we altijd chocomel halen volgens Noah. Dus vandaar denk ik
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 24 september 2007 @ 13:37:15 #24
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53430880
OMFG; ik heb mijn peuter TOTAAL verknipt. Het ziet er echt NIET uit. Knippen is hier altijd een drama. Zo ook vandaag weer. Op goed geluk knip ik dan hier en daar tussen het gillen en het grijpen naar de schaar door een pluk weg en meestal pakt dat niet eens zo slecht uit, maar dit keer.... Nee, het is echt een zeer rattig kapseltje, waar ik Julius mee opgezadeld heb. Een soort mislukte punkpeuter is het, met hier en daar een hap eruit. Shame on me!!!

[ Bericht 5% gewijzigd door renzell op 24-09-2007 14:57:00 ]
pi_53430914
Tja, foto dan maar he
pi_53431127
Idd, dat vraagt om een foto
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 24 september 2007 @ 14:56:27 #27
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53432730
Ik heb geen digitale camera....
pi_53433548
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:56 schreef renzell het volgende:
Ik heb geen digitale camera....
Kan ook met een mobiel als die in de buurt is
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 24 september 2007 @ 15:31:05 #29
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_53433556
Zit ik daarvoor te F5-en
pi_53433712
Of anders ga je even gezellig bij Sugar langs

Noah heeft zijn cadeautje uitgezocht. Het is werkelijkwaar de makkelijkste peuter OOIT volgens mij. Bij alles wat ie zag zei ie "Dat is ook mooi!" Maar niet één keer gezeurd dat ie iets wilde hebben. En dat terwijl ie iets mocht uitzoeken notabene! Volgens mij als we zonder iets te kopen weg waren gegaan had ie het ook best gevonden Hij wees ook wel wat hele grote en dure dingen aan, en als ik dan zei "dat is te groot/duur" zei ie alleen maar "oh". Nou ja volgens mij kon ie niet echt iets uitzoeken, dus heb ik hem maar een handje geholpen. Hij wees o.a. een hele grote doos van playmobil aan omdat ie de stofzuiger mooi vond. Toevallig hadden ze ook een klein doosje met een stofzuiger, wasmachine, wasrek en strijkplank. Nou daar was ie ook helemaal gelukkig mee En hij wilde zelf het tasje vasthouden

Owjah de chocomel heeft ie ook nog gehad, we hebben bij de V&D gezellig een krentenbol gegeten en chocomel gedronken
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 24 september 2007 @ 16:04:14 #31
95752 crew  Chell
Kluns
pi_53434506
Wat lief tex
pi_53437851
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:37 schreef renzell het volgende:
OMFG; ik heb mijn peuter TOTAAL verknipt. Het ziet er echt NIET uit. Knippen is hier altijd een drama. Zo ook vandaag weer. Op goed geluk knip ik dan hier en daar tussen het gillen en het grijpen naar de schaar door een pluk weg en meestal pakt dat niet eens zo slecht uit, maar dit keer.... Nee, het is echt een zeer rattig kapseltje, waar ik Julius mee opgezadeld heb. Een soort mislukte punkpeuter is het, met hier en daar een hap eruit. Shame on me!!!
Ik kan het niet helpen, maar ik schoot finaal in de lach
Het vraagt idd om een foto.
Hopelijk groeit het snel weer aan Renz

Sara is weer helemaal opgeknapt! Ze is momenteel een zelfverzonnen liedje met dansje aan het doen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 24 september 2007 @ 20:11:03 #33
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53441502
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:14 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ik kan het niet helpen, maar ik schoot finaal in de lach
Het vraagt idd om een foto.
Hopelijk groeit het snel weer aan Renz

Sara is weer helemaal opgeknapt! Ze is momenteel een zelfverzonnen liedje met dansje aan het doen
Ik kan er gelukkig zelf inmiddels ook om lachen en heb het met wat omkoperij qua koeken zo hier en daar nog een beetje kunnen verbeteren gelukkig. Maar geloof me, op dat moment vond ik het écht niet leuk.

Fijn dat Saar weer beter is! En wat lief, een zelfverzonnen liedje met een dansje erbij!


Juul is ook weer van de partij gelukkig, hoewel ie al drie dagen nauwelijks iets eet. De brutaliteit en de kleur in het snoetje komen wel weer een beetje terug. Net een halve bak verse courgettesoep erin, en samen met een boterham vanochtend was het dat wel weer. Maar goed, er zitten weer wat vitaminen in.
pi_53461190
Fijn dat het weer beter gaat met Julius, Renzell. Pak van je hart zeker? Echt naar als ze zo ziek zijn. Succes met hem weer aan het eten krijgen courgettesoep klinkt heerlijk!
(wij hadden hier vanmiddag pompoenensoep maar de kinderen vinden het maar niets, zo'n gepureerde soep...)

Even een update over Noa. Is alweer héél lang geleden!

Noa is echt een grote meid aan het worden. Ze is gisteren voor het eerst naar de tandarts geweest en toen was ze eigenlijk toch wel een heel klein meiske ineens ... ze durfde niet op de stoel en ging huilen. Uiteindelijk met veel moeite is het de tandarts gelukt om in haar mondje te kijken, maar alleen om haar tandjes te tellen. 16 in totaal, ze loopt íets achter maar dat is niet erg.
Verder begint ze echt volzinnen te maken en dat klinkt vaak heel grappig. Ook gebruikt ze wat minder 'normale' woorden zoals 'verschrikkelijk' en 'dat is niet de bedoeling!'. Klinkt érg schattig! Ze wordt echt een wijsneusje en kan mij ook vaak op dingen wijzen als ik wat vergeet. 'Dat ben je vergeten!' zegt ze dan...
Zindelijk is ze nu eigenlijk wel helemaal, behalve 's nachts. Maar ook 's middags is ze bijna altijd droog in bed, en steeds vaker poept ze ook op het potje. Zelfs als ze haar luier aan heeft, bijvoorbeeld in de auto, gaat ze gewoon naar de wc als ze nodig moet. De luier is eigenlijk meer voor 'het geval dat...' en dat is handig!
Ze is pasgeleden weer voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest en dat vond ze weer heerlijk.
Verder houdt ze van:
- met de duplo grote torens en huisjes bouwen
- ketting maken van kralen/knopen
- knutselen, dingen maken, knippen en plakken
- met Julia spelen en haar knuffelen en kusjes geven
- vervelen en zeuren
- knuffelen met mama en papa
- op schoot zitten achter de computer
- computerspelletjes kijken als Emily (buurmeisje van half jaar ouder) die speelt
- tv kijken, vooral met olifantjes (een bepaalde reclame met olifantjes vindt ze helemaal te gek) 'Ik vind díe leuk!'
- fietsen bij de peuterspeelzaal
- kleien op de psz en natuurlijk de meeste andere dingen die ze daar doen
- samen zingen en dansen
- lekker stoeien

Ze slaapt de laatste tijd weer heel goed, dus dat is echt héél fijn!! Een heerlijke meid is het.
En alweer bijna 3.... wat gaat het superhard....
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:34:08 #35
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53467384
Noa heeft het maar druk Leuk dat je zo'n uitgebreide update over haar geeft, Suzanna En het gaat hardstikke lekker als ik het zo lees met je grote, kleine meid!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 25 september 2007 @ 22:27:22 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53473135
Mijn nichtje van 2,5 is niet echt een fan van fruit dus probeerden mijn zus en zwager haar te stimuleren met het sticker systeem.

Zegt dat bijdehandje na 3 dagen 'Ik hoef niet watermeloen meer, ik heeft al genoeg stickers'.
Nou, daar zit je dan met je goeie gedrag!

Overigen lijken de stickers wel goed te werken als beloning bij de zindelijkheid die ineens sinds de vakantie vorige week ingezet lijkt te hebben.
***
pi_53474939
Hier zijn de stickers voor het tandenpoetsen (met af en toe een kadootje ingepland) een goede methode! Vooral als hij een klein sterretje (het zijn allemaal sterretjes) heeft gekozen, want "Die is helemaal alleen, he, mama? Dat is wel een beetje zielig he, daar moet wel een mama bij"! Met het gevolg dat de volgende dag 1 vakje leeg blijft en in 1 vakje een kleine en een grote ster staan!

Leuk zo'n uitgebreide update van Noa, Suzanna! Een meissie om trots op te zijn! Zie toch een aantal dingen iin het lijstje staan die ik Randy nog niet binnen 3 maanden zie doen! (Zoals fietsen of ketting maken.) En dat ze een tandarts eng vindt, nah ja... laten we eerlijk zijn... dat zijn ze toch ook!
pi_53475713
Misschien een fruitdiploma als variatie op www.ophetpotje.nl BE?

Erg leuk die uitgebreide update idd Suzanna

Myrthe is nogal van de geheimpjes tegenwoordig. Het zijn wel leuke geheimpjes, maar ik mag het niet weten want het is geheim. Papa wel.
  woensdag 26 september 2007 @ 10:22:44 #39
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53480839
Ze hebben trouwens bij het Kruidvat deze week zo'n beloningsbord in de aanbieding. Wij zijn ook gewoon van het stickeren (alleen voor het oefenen vd logopedie, verder nog niet nodig gehad). Maar als je het echt meer gaat gebruiken, misschien wel een idee.

Tex, ik vind het echt super van Noah. En ook van jullie dat jullie doorgepakt hebben. Vaak zie je er meer tegenop dan dat het echt wat voorstelt.

Poemojn, leuk om weer iets over Myrthe te horen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 26 september 2007 @ 10:28:25 #40
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53480961
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:22 schreef dutchie het volgende:
Ze hebben trouwens bij het Kruidvat deze week zo'n beloningsbord in de aanbieding. Wij zijn ook gewoon van het stickeren (alleen voor het oefenen vd logopedie, verder nog niet nodig gehad). Maar als je het echt meer gaat gebruiken, misschien wel een idee.

Tex, ik vind het echt super van Noah. En ook van jullie dat jullie doorgepakt hebben. Vaak zie je er meer tegenop dan dat het echt wat voorstelt.

Poemojn, leuk om weer iets over Myrthe te horen.
geie tip! moet dat echt strakker invoeren. Op dit tempo is Bram niet zindelijk voordat hij 4 is.. En ik weet dat ie het kan, hij heeft het immers al 2 weken gedaan. Het is puur gemakzucht, of dwarsigheid...

sowieso een aantal dwarse weken achter de rug. Lastig om dat positief en met humor weer om te buigen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:04:01 #41
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53481818
Stap voor stap buurvrouw. Ken je deze veelgebruikte mantra van hier al?
"Het is een faaaaaaaaaase."
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:10:23 #42
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53481967
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:04 schreef dutchie het volgende:
Stap voor stap buurvrouw. Ken je deze veelgebruikte mantra van hier al?
"Het is een faaaaaaaaaase."


oudste broer deed het eigenlijk net zo. was vlak voordat ie 4 werd éindelijk zindelijk. Broer twee ongeveer tegelijkertijd ( maar die leeft volgens het motto: wat jij kan kan ik ook, maar dan beter ) Ik had dus van mezelf verwacht er luchtig en ontspannen mee om te kunnen gaan.
Die volwassen drollen gaan me écht tegen staan.

dus stickers voor de poep en pies, en voor de rest..

hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 september 2007 @ 11:25:54 #43
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53482347
Hetwaseenfase hetwaseenfase hetwaseenfase

Ik denk dat ik hier nu wel heel voorzichtig durf te melden dat Isa zindelijk is... helemaal...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53482847
Stickeren om zindelijk te krijgen is echt super. Morgaine was binnen 2 weken dag en nacht zindelijk. Mooi roze boekje van Diddle gekocht, mooie stickers uit laten zoeken van winnie the pooh en die ponies en dan gaat het toch snel. Inmiddels ook al weer 7 maanden geleden, waar blijft de tijd.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:59:32 #45
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53483159
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
Stickeren om zindelijk te krijgen is echt super. Morgaine was binnen 2 weken dag en nacht zindelijk. Mooi roze boekje van Diddle gekocht, mooie stickers uit laten zoeken van winnie the pooh en die ponies en dan gaat het toch snel. Inmiddels ook al weer 7 maanden geleden, waar blijft de tijd.
hier verzwakt na een poosje de aandacht. na drie dagen: ik hoef geen sticker hoor mam, ik heb er al een paar...

en vervolgens met een natte broek blij te roepen: ik geloof dat ik naar de wc moet...

toch maar weer proberen, deze fase duurt nu lang genoeg!

en hoera voor Isa! en Morgaine
geeft de burger moed!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 september 2007 @ 12:23:17 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53483757
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:59 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

hier verzwakt na een poosje de aandacht. na drie dagen: ik hoef geen sticker hoor mam, ik heb er al een paar...

en vervolgens met een natte broek blij te roepen: ik geloof dat ik naar de wc moet...

toch maar weer proberen, deze fase duurt nu lang genoeg!

en hoera voor Isa! en Morgaine
geeft de burger moed!
Ik heb voor Isa de kalender van www.ophetpotje.nl in photoshop vergroot en die op de wc opgehangen. Staan 20 hokjes op voor stickertjes, en ik heb het kadootje (in haar geval iets voor op haar croc's) ernaast geplakt in een doorzichtig zakje. Het was haar heel duidelijk dat het vel eerst vol stickers moest zitten voor ze dat kadootje zou krijgen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 26 september 2007 @ 20:34:00 #47
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53496376
Ha wat fijn Sjeen

Jolie is vandaag naar een kinderfeestje geweest Van de dochter van de oppas ik moest werken dus ze was er sowieso wel geweest hihi maar ze was door het meisje echt uitgenodigd en alles. Ze vond het best spannend zei ze vanochtend omdat er allemaal grotere kindjes waren. Maar ze heeft het leuk gehad. Bij het ophalen zat ze echt als het kleinste kindje aan tafel. Doodmoe. Maar na poffertjes met flink veel zoetigheid was ze nog een klein beetje in beweging te krijgen Thuis bleek het namelijk weer feest. Mijn tante stuurde haar een groot cadeau, een doos vol met nieuwe kleren. Ze was helemaal verbaasd. Ze bleef maar kletsen tijdens het naar bed gaan. Leuk van die kinderen die helemaal vol zijn van dingen
  woensdag 26 september 2007 @ 23:20:09 #48
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53502762
Isa ook al zindelijk . Knap hoor!

Ik weet niet helemaal hoe ik Jobs 'zindelijkheid' moet noemen. Ik kan in ieder geval zeggen dat hij nu al best lang geen luier meer draagt, zowel overdag als 's nachts. Maar ik kan hem met de beste wil van de wereld ook niet echt zindelijk noemen. Hij zal namelijk nooit uit zichzelf naar de wc gaan. Als wij zeggen dat hij naar de wc moet, gaat hij braaf en als wij het niet zeggen, plast hij in zijn broek.
Aan de andere kant heeft hij 's nachts eigenlijk nooit een ongelukje.

Ik vrees dat ik de juffrouw op school straks toch maar moet vragen of zij hem af en toe naar de wc wil sturen.

Jolie al haar eerste echte feestje Ik kan me nog goed Katja's eerste feestje herinneren. Na de taart had ze het al helemaal gehad en is ze gewoon weer naar huis gelopen (het was de verjaardag van een buurjongetje). Ik heb nog wel geprobeerd haar weer terug naar het feestje te praten, maar dat is niet gelukt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 27 september 2007 @ 00:17:54 #49
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53504254
Suzanna, wat leuk om te lezen, de update over Noa! Wat ik me afvraag; hoe gaat dat tussen Emma en Noa? Ik bedoel... Emma is ook bijna twee inmiddels en die zullen misschien behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn. Levert dat veel strijd, of vooral veel zusterliefde?

Wat heerlijk Luchtbel, een heus feest voor Jolie. Wat maakt dat een kind groot, zelfstandig en vooral 'echt mens' ineens. Lief.

Wat betreft zindelijkheid...
Juul heeft welgeteld 1 plas op het potje gedaan en dat was toen ik de pot onder zijn piemel hield toen ie toevallig moest plassen. Zucht. Nog een zeer lange weg te gaan dus.
pi_53505488
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:34 schreef Luchtbel het volgende:
Ha wat fijn Sjeen

Jolie is vandaag naar een kinderfeestje geweest Van de dochter van de oppas ik moest werken dus ze was er sowieso wel geweest hihi maar ze was door het meisje echt uitgenodigd en alles. Ze vond het best spannend zei ze vanochtend omdat er allemaal grotere kindjes waren. Maar ze heeft het leuk gehad. Bij het ophalen zat ze echt als het kleinste kindje aan tafel. Doodmoe. Maar na poffertjes met flink veel zoetigheid was ze nog een klein beetje in beweging te krijgen Thuis bleek het namelijk weer feest. Mijn tante stuurde haar een groot cadeau, een doos vol met nieuwe kleren. Ze was helemaal verbaasd. Ze bleef maar kletsen tijdens het naar bed gaan. Leuk van die kinderen die helemaal vol zijn van dingen

Heerlijk is dat he?
Zo kan Djulian ook uren bzig zijn met een autootje die hij gehad heeft en een lol en pret dan
Zo kan ik uren genieten van Arwen, die heeft alles al 1000x gezien, maar ze is zo blij alsof het nieuw is en dan lacht ze, wil ze danse op haar manier en helemaal door het dolle heen

wat ook zo genieten is, is djulian die arwen uitlegt hoe je een autoin en uit het kasteel kan rijden en Arwen die echt heel aadchtig staat te luisteren en djulian die dan zegt: nu jij doen en dan Arwen twijfelend de auto pakt en het probeert, djulian die nog wat aanwijzingen geeft en dan beide helemaal happy dat het Arwen gelukt is. Djulian word later leraar het geduld, de vrolijkheid, zijn hele doen en laten als hij iets uitlegt aan haar herlijk
pi_53512864
Mijn dochter van 2 jaar en 3 maanden heeft keelpijn.
Veel medicijnen zijn vanaf 3 jaar, heeft iemand tips wat ik haar zou kunnen geven?
  donderdag 27 september 2007 @ 13:00:23 #52
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53513079
Naar de huisarts gaan
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 27 september 2007 @ 13:02:25 #53
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53513145
Heeft een vriendin van mij ook erge problemen mee gehad.

Ik herinner me inderdaad dat er weinig tegen te doen is.Je kunt eventueel informeren bij de apotheek, misschien hebben ze intussen wel iets op de markt gebracht.

Mijn vriendin gaf haar kindje toen Tijm Siroop, maar dat is meer tegen hoesten. Het hielp wel een beetje.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_53513221
Thee met honing?
Strepsils? (al heb ik geen idee of kinderen van die leeftijd zuigsnoepjes aankunnen)
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  donderdag 27 september 2007 @ 13:09:02 #55
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53513388
Koud drinken, ijsjes eten..
en idd even langs de HA gaan om te kijken wat de keelpijn veroorzaakt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53513555
kruidensiroop bij de tuinen...

En even langs de HA, maar het kan natuurlijk best het weer zijn. Dan is het warm dan weer koud en nat.. Daar worden we hartstikke ziek van..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53513648
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:09 schreef E.T. het volgende:
en idd even langs de HA gaan om te kijken wat de keelpijn veroorzaakt
Serieus? Dat doen volwassenen toch ook niet als we keelpijn hebben? Behalve als het lang aanhoudt mss.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_53513780
Net even de huisarts gebeld, om 16 uur toch even er langs.
Ze heeft al een paar dagen griep, maar door de keelpijn, wil ze (sinds vandaag) ook niet meer echt drinken omdat het slikken pijn doet.
pi_53513934
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:17 schreef Misstique het volgende:

[..]

Serieus? Dat doen volwassenen toch ook niet als we keelpijn hebben? Behalve als het lang aanhoudt mss.
Volwassen kunnen goed relativeren of een HA echt nodig is. Heb jij wel eens een peuter van 2 horen uitleggen wat er aan de hand is. Het doet pijn, maar je weet als ouders zijnde niet hoeveel pijn. Misschien is het wel alleen maar een griepje, maar voor het zelfde geldt misschien is het wel een flinke keelontsteking.

Heeft ze koorts??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53514017
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Volwassen kunnen goed relativeren of een HA echt nodig is. Heb jij wel eens een peuter van 2 horen uitleggen wat er aan de hand is. Het doet pijn, maar je weet als ouders zijnde niet hoeveel pijn. Misschien is het wel alleen maar een griepje, maar voor het zelfde geldt misschien is het wel een flinke keelontsteking.
Ik heb er ook totaal geen ervaring mee hoor, vroeg het me gewoon af. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_53514116
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:29 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ik heb er ook totaal geen ervaring mee hoor, vroeg het me gewoon af. .
Ik ben ook niet boos

edit--> wat doe jij eigenlijk in OUD???
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53514122
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Volwassen kunnen goed relativeren of een HA echt nodig is. Heb jij wel eens een peuter van 2 horen uitleggen wat er aan de hand is. Het doet pijn, maar je weet als ouders zijnde niet hoeveel pijn. Misschien is het wel alleen maar een griepje, maar voor het zelfde geldt misschien is het wel een flinke keelontsteking.

Heeft ze koorts??
Ja gisteren 39,1, vandaag 38,6
pi_53514180
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:32 schreef Utrecht het volgende:

[..]

Ja gisteren 39,1, vandaag 38,6
Dan kan het best wel een keelontsteking zijn, dat gaat gepaard met koorts. Maar je zei zelf al dat ze wat grieperig was. Ach, de dokter weet het vast beter dan "wij-fokkers".
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53514387
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben ook niet boos

edit--> wat doe jij eigenlijk in OUD???
Ik was verdwaald, dus ik ga ook gauw weer weg.

(sorry voor offtopic OUDmodjes )
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_53514543
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:40 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ik was verdwaald, dus ik ga ook gauw weer weg.

(sorry voor offtopic OUDmodjes )
Jammer, dus geen fokbaby in de maak??

---> Back on topic
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 27 september 2007 @ 14:10:15 #66
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53515238
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:17 schreef Misstique het volgende:

[..]

Serieus? Dat doen volwassenen toch ook niet als we keelpijn hebben? Behalve als het lang aanhoudt mss.


Maar bij een peuter weet je niet of het gewoon geirriteerd is, of dat het een keelontsteking is.. wellicht een virusje... De peuter kan je dat iig niet uitleggen. De HA kan wel even kijken in de keel wat er aan de hand is
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53555597
Het was dus een keelontsteking, niets aan te doen, uitzieken en veel drinken
  zaterdag 29 september 2007 @ 16:28:19 #68
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_53569921
Beterschap!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_53628799
Tinka zit in de fase 'ik kan zelf lopen dusssssss wil ik geen hand geven'! Bij de straat oversteken mag het nog net, maar probeer het verder niet... TENZIJ... je Randy heet! We gaan broerlief ophalen van de PSZ en Tinka banjert alvast over het schoolplein alsof ze er al jaaaren komt (Randy is nog maar 5 keer geweest!). Ze wacht tot de deur opengaat en stormt tussen alle kleuters door die naar buiten komen (lees: wordt bijna onder de voet gelopen!) richting het lokaal waar Randy moet zijn. Zodra ik zeg dat ze hem mag gaan zoeken, wurmt ze zich naar binnen, duwt wat volwassen benen van ouders en opa's en oma's opzij om binnen te kunnen komen en gaat op zoek, onderweg afgeleid door allerlei speelgoed. Als ze hem ziet, komt er een soort van oerkreet en een gelukstrappeltje! Randy heeft eigenlijk geen tijd voor haar, maar als ik tegen hem zeg dat Tinka zo blij is hem weer te zien, draait hij zich om en loopt naar haar toe. Tinka staat al met haar lipjes getuit en Randy smakt er op! Kennelijk was het niet genoeg want de lipjes blijven getuit en ze kijkt ook wat beteuterd als Randy al op weg is om zijn beker te pakken! Ik wil ze het lokaal uithebben en moet vooral Tinka daartoe aansporen... Het duurt Randy te lang en hij pakt haar bij de hand en sleurt haar mee naar de gang waar hij zijn jas aan krijgt. Randy -inmiddels op de hoogte van haar antipathie tegen handje geven- zegt even op een streng, hoog babytoontje tegen haar dat ze hem wel een handje moet geven. En jawel hoor, ze laat zich door haar grote broer begeleiden! Ontroerd loop ik achter mijn kroost aan, die hand in hand over het schoolplein lopen, Randy die -op datzelfde hoge babytoontje- haar op de hoogte stelt van alles wat ze voorbij komen ("Kijk Tinka, hond, kindje, mijn klas, mama's fiets").
Hij vindt het trouwens boven verwachting verschrikkelijk leuk op de PSZ. Heb nog niet 1 keer een wanklank gehoord en hij gaat iedere keer met heel veel plezier er naar toe. Zelfs als hij bekaf is zoals vanmiddag, hoewel hij zich dan wel op de terugweg hardop verheugd op 'met zijn foppie en een dekentje op de bank liggen kijken naar een filmpje'! De schat... hij weet het al precies dat dat speciaal op die middag mag! Je moet hem alleen niet vragen wat hij gedaan heeft op 'schooltje' want daarop is het standaard antwoord: "Niets"...
Het klinkt zo alsof hij echt een engeltje is, maar de rest van de dag was hij gewoon onvoorstelbaar lastig...
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:50:38 #70
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53635639
Fijn dat het goed gaat met hem op de peuterspeelzaal, Mammietje.

Jolie heeft soms echt last van haar eigen onhandigheid en/of angst. Ik weet niet eens precies wat het is. Volgende week kan ze ook (eindelijk!) bij de oogarts terecht. Ik weet dat kinderen vaak vallen enzovoorts maar Jolie struikelt zo vaak over haar eigen voeten en van alles, ze moet er zelf van zuchten vaak. Gisterochtend vertelde ze me dat ze het soms niet leuk vindt om met de oppas naar de speeltuin te gaan omdat ze vaak valt en daarom niet meer durft te klimmen. Zo zielig, vond ik dat. We zijn samen naar de speeltuin gegaan en ik heb haar geleerd hoe ze daar voorzichtig op de glijbaan kan klimmen. Ook wilde ze wel op een klimrek kunnen klimmen. Dat heb ik ook maar voor gedaan en uitgelegd. Zonder na te denken ben ik er weer af gegaan Het duurde even maar uiteindelijk had ze de smaak te pakken en klom tot aan de vijfde lat naar boven. 'Ik doe dit zoals mijn mama, eerst een hand, dan een voet, en dan weer en weer en zo ga ik naar beneden.' En ze liet zich gewoon vallen. Ja dat had ik ook gedaan maar mijn voeten raakten de grond bijna Zij viel natuurlijk een stukje naar beneden, gelukkig kwam ze goed terecht, gelukkig zette ze zich een stukje af en kwam ze niet met d'r mond tegen zo'n rand. Ik schrok echt erg en zei iets lomps als wat doe je nu dan ofzo. 'Ja dat deed jij ook!'
Ik was weer even vergeten hoe letterlijk zo'n kind dat soort dingen soms neemt.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:08:26 #71
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53636002
Oh ja luchtbel, dat heb ik ook vaak. je moet echt nadenken bij alles wat je zegt en doet lijkt wel

Bram doet een dappere poging tot zindelijk worden. Of beter: ik doe een dappere poging
Ik heb heel zoet een stickerkalender geknutseld (van backyardigans) maar meneer heeft : "niet zo'n zin"

neu t hoeft niet. Kadootje, door hemzelf uitgezocht staat in folie verpakt met strikken en linten te lachen vanaf het plankje. Maar hij verdomt het

tenzij we boodschappen gaan doen. dan moet ie ineens plassen en bij de peuterzaal ook

dus hij kan het wel... nu thuis maar een poosje zonder "onderbroekluier"dat ie goed voelt wanneer ie nat wordt. Het is blijkbaar wel lekker makkelijk thuis, poepen en piesen waar je zit.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_53697358
Oh Luchtbel, ik zie het zo voor me! Ik denk dat je het zo goed hebt aangepakt hoor, voordoen!

debuurvrouw, hopelijk snapt Bram het snel
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 07:35:37 #73
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53712134
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:20 schreef Mammietje het volgende:
Zelfs als hij bekaf is zoals vanmiddag, hoewel hij zich dan wel op de terugweg hardop verheugd op 'met zijn foppie en een dekentje op de bank liggen kijken naar een filmpje'! De schat... hij weet het al precies dat dat speciaal op die middag mag!
Het klinkt zo alsof hij echt een engeltje is, maar de rest van de dag was hij gewoon onvoorstelbaar lastig...
Dus het is toch niet gelukt om de speen af te leren? Jammer.

Debuurvrouw, succes met zindelijkheidstraining.
Het ging hier eigenlijk hartstikke goed. Maar dit is al de 3e nacht deze week dat Léon in zijn broek geplast heeft. We laten hem 's avonds voor we gaan slapen altijd plassen en eerder ging hij altijd plassen 's ochtends. Nu ineens gaat het weer minder. We hebben begin deze week een behoorlijke aanvaring met elkaar gehad (zo'n aanvaring waarbij je letterlijk met je handen in je haren zit en je afvraagt wat je nog in godsnaam kan doen om het tij te keren ), maar dat hebben we allang bijgelegd. En toch, als je je huistuinenkeuken-psychologie erop loslaat, heb ik het gevoel dat het een met het ander te maken heeft. Hoe kun je zoiets weer doorbreken?

LB, kinderen apen alles letterlijk na hè? Bijna grappig, maar ik zou ook schrikken. Ben benieuwd of het aan haar ogen ligt. Jolie met een brilletje, ik zie het al helemaal voor me.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_53732667
Eh... Dutchie... ik was die ene die het nog niet geprobeerd heeft om het foppie af te leren! Hij mag hem nog even houden, heeft hem toch alleen maar in zijn bed, vind ik niet zo erg.
Zindelijkheidstraining is ook zoiets dat ik voorlopig nog uitstel tot hij er zelf een beetje interesse in krijgt. Krijg hem nog niet eens met kleren aan op dat potje.
Lakse moeder ben ik eigenlijk...
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 15:42:20 #75
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53743909
Nou Dutchie, ik hoop om eerlijk te zijn wel echt dat haar gezichtje gewoon zonder bril blijft hoor. Tuurlijk las het helpt dan moet het en dan is het beter. Maar ik hoop toch ergens dat het niet hoeft en d'r gezichtje nog 'leeg' mag blijven.

Ik moet ook zeggen dat ik steeds meer resultaat zie, als we oefenen. Het klinkt suf, oefenen. Maar het helpt wel echt om tegen haar te zeggen. 'En nu gaan we gewoon proberen.' Ze kon eerst zelf geen wipkip op omdat ze niet wist hoe het moest. Ik vind het lastig om tegen haar te zeggen dat ze moet kijken hoe andere kindjes het doen. Ik wil niet dat ze het gevoel krijgt dat ze moet kunnen of moet doen wat andere kinderen ook doen. Maar ja dat zeg ik eigenlijk ook niet, ik zeg wel tegen haar dat andere kinderen ook niet zomaar vallen, dat het niet gevaarlijk hoeft te zijn. En dat ze soms ook wel vallen maar dat ze wel gaan. En het helpt haar echt op dit moment. Het lijkt dan net alsof ik ontevreden ben vind ik, alsof ik vind dat ze iets moet. Maar vandaag heeft ze zelf weer gezien hoe die dingen ook kunnen en dan heeft ze er ook echt lol in. Ze wil zelfs meteen weer terug. Ik moet haar echt helpen om te leren hoe ze kan klimmen, steppen en glijden.
We gaan tegenwoordig vaak naar een speeltuintje in een andere wijk. Bij ons in de straat is het toch alleen maar getrek en geduw, dan is ze vaak al van slag voordat ze zelf kan gaan spelen. Vandaag speelde ook met een ander meisje, een hele flinkerd die Jolie echt aanmoedigde. Dat hielp. We gaan denk ik de komende tijd maar extra vaak zulke dingen doen en hopelijk leert ze dan dat ze in ieder geval niet zo bang hoeft te zijn. Want verdrietig zijn omdat ze dingen niet kan of durft, vind ik helemaal niet leuk voor haar. En misschien is het ook gewoon niet nodig.
En ik schaam me best wel voor deze post maar ik denk er vaak aan.
pi_53745774
LB,ik lees niets anders in je post dan dat je begaan bent met Jolie. Dat je weet hoe ze functioneert (of niet). Je helpt haar om nieuwe dingen te leren en te doen.Je doet (in mijn ogen) gewoon goed hoor!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:16:31 #77
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53746879
Lief dat je dat zegt Jelief. Ik voel me dan gewoon wat stom ofzo, ik hoop dat ze nooit het gevoel heeft dat ze zulke dingen moet van mij. Maar ja ze wil zelf graag, alleen lukt het d'r niet. Of dat denkt ze steeds en dan gaat ze niet. Als ik logisch nadenk weet ik ook wel dat het best in orde is om d'r aan te moedigen.

Actie





En toen ze die jurk laatst aan had, was ie echt langer
pi_53747734
Ach LB, het is niet altijd leuk dat onhandige maar sommige kinderen/mensen zijn nu eenmaal zo, toch? Ik ben zelf ook heel onhandig, loop tegen deurposten op, struikel over niks en lig dan op languit op straat en ik heb nog nooit van m'n leven een radslag of handstand kunnen maken. In gym was ik altijd de slechtste, maar in de klas wilde wel iedereen naast me zitten met sommige vakken. Uitleggen en voordoen is wel heel goed denk ik en er geen druk op leggen.

Myhron lijkt wel wat behendiger te zijn dan ik, maar dat kan nog veranderen natuurlijk.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:14:27 #79
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53747922
Ja, ze is ook gewoon zo hoor Igraine. Dat weet ik ook en ik weet ook van wie ze het heeft Maar ik vind het wel sneu als ze verdrietig is omdat ze soms niet mee kan doen of niet mee wil doen omdat zij bang is om te vallen. Want met wat uitleg blijkt ze het toch te kunnen. Geen idee of ze het zal doen als ik er niet bij ben maar misschien wel
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:09:29 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_53750578
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 22:40 schreef Mammietje het volgende:
Eh... Dutchie... ik was die ene die het nog niet geprobeerd heeft om het foppie af te leren! Hij mag hem nog even houden, heeft hem toch alleen maar in zijn bed, vind ik niet zo erg.
Zindelijkheidstraining is ook zoiets dat ik voorlopig nog uitstel tot hij er zelf een beetje interesse in krijgt. Krijg hem nog niet eens met kleren aan op dat potje.
Lakse moeder ben ik eigenlijk...


nee hoor, hier nog 1 die het nog niet aangedurfd heeft
en zindelijk is ie vanzelf geworden van de 1 op de andere dag.
ik hoop gewoon dat het ook zo gaat met die fop
stormy waters...
sailin'
pi_53752284
Ik vind het juist een herkenbaar verhaal Luchtbel, juist 'leuk' hoe je beschrijft hoe je haar probeert aan te moedigen in dingen durven.
Doet me heel sterk denken aan onze vakantie een maandje terug. Randy vond voor de vakantie ook plotseling alles eng, alsof hij ineens de gevaren van dingen doen inzag. Zelfs dingen die hij daarvoor wel durfde (van de glijbaan af, met mama in het diepe gedeelte van het zwembad) waren nu onoverkomelijk. Ik vond het maar niets.
Nu was er in de buurt van ons vakantieadres een open water waar een eilandje in was. Om naar het eilandje te komen lagen er 5 planken -trapsgewijs naast/achter elkaar- met een touw als leuning over het water heen. Ik zat Randy aan te moedigen: "Durf jij dat wel, ik weet niet of ik alleen durf, zullen we samen gaan?" En verdomd: hij ging er op in! Halverwege de eerste plank realiseerde hij zich ineens hardop dat er wel water onder zat! Nog geen nood: hij hield mama aan beide handen vast (ik had dus niets aan het touw, wat het voor mij enger maakte!!!) dus we liepen door. Na 3 planken hield hij het voor gezien: hij wou terug... Ik probeerde nog dat we dan verder over het water moesten omdat we al meer dan de helft gehad hadden, maar dat mocht niet baten, de terugweg leek hem veiliger! Hmm... dus draaien (met elkaars handen vast dus! ) op die planken en terug! Ik hem toch prijzen dat hij het zover 'gedurfd' had en natuurlijk dat ik ons allebei ( !) heel stoer vond! Vanaf dat moment was 'durven' een magisch woord!
Toen we een paar dagen later er weer waren, nam hij zelf het initiatief: "Hoe gaan wij dat nou durven he, mama?!" En jawel, handen vast en weer -mama de balans houdend- over de planken heen! Wat doet die lolbroek nou >>> Hij wordt zo overmoedig dat hij halverwege -vol vertrouwen in mama- doodleuk mijn handen steviger vasthoudt en zijn benen optrekt!!! Whaaaaa! Dat was dus bijna plons!!! Afijn... we belanden toch droog op het eilandje en lopen erover heen, want aan de andere kant konden we er weer af via een 'bruggetje'. Dat bleek een boomstam te zijn die op 2 kettingen ballanseerde met zo'n zelfde touwleuning - waar ik dus weer niets aan had. Mijn advies: niet doen met een kind die niet zelf de touwen vasthoudt!!! Mijn gotttttttttwat wiebelde die boomstam, dat had ik niet verwacht! Dat was al een uitdaging om alleen te doen! Was dan ook maar wat blij toen mijn man aan de andere kant de boomstam zo stil mogelijk probeerde te houden en Randy zo snel mogelijk aanpakte! Het had echt weinig gescheeld of het 'durven' had een ernstige deuk opgelopen!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:17:30 #82
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53753037
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 22:40 schreef Mammietje het volgende:
Eh... Dutchie... ik was die ene die het nog niet geprobeerd heeft om het foppie af te leren! Hij mag hem nog even houden, heeft hem toch alleen maar in zijn bed, vind ik niet zo erg.
Zindelijkheidstraining is ook zoiets dat ik voorlopig nog uitstel tot hij er zelf een beetje interesse in krijgt. Krijg hem nog niet eens met kleren aan op dat potje.
Lakse moeder ben ik eigenlijk...

O nee hoor, zo bedoelde ik het niet. Ik dacht echt dat jullie het aan het proberen waren, maar nu weet ik het niet meer.
(ik ben de laatste om je terecht te wijzen, Léon krijgt nog steeds 's ochtends en 's avonds een fles pap. omdat ik niet uit mijn hoofd krijg dat hij anders niet genoeg binnenkrijgt. hoe ging dat ook alweer van die steen en de zonde. )
Als je niet lacht, ben je dood.
  Jubileum moderator zondag 7 oktober 2007 @ 12:25:09 #83
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53760361
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:42 schreef Luchtbel het volgende:
Nou Dutchie, ik hoop om eerlijk te zijn wel echt dat haar gezichtje gewoon zonder bril blijft hoor. Tuurlijk las het helpt dan moet het en dan is het beter. Maar ik hoop toch ergens dat het niet hoeft en d'r gezichtje nog 'leeg' mag blijven.


O heel herkenbaar dit. Ik vond het zo geweldig zonde van Eva´s mooie snoetje dat er zo´n bril op moest, heb daar best heel wat voor weg moeten slikken
Inmiddels zijn we er zo aan gewend dat het helemaal kaal staat als ze hem eventjes niet opheeft, en hoort het helemaal bij Eva.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53775920
Op Randy's neus staat -als hij hem op wil - ook een brilletje. Balen ja, maar niet het einde van de wereld. We hebben maar een lekker opvallend kleurtje bril uitgezocht. Zijn vriendjes vinden hem prachtig!

Meneer is de hele afgelopen week al onuitstaanbaar dwars, druk, vervelend, stout, wordt 'brutaal' en luistert niet. Hij haalt me soms echt het bloed onder de nagels vandaan. Ik ben hele dagen politie-agentje aan het spelen en moet hem continu in de gaten houden. Snap niet waar het vandaan komt. Ga hem komende week maar flink kort houden en zeer consequent zijn met straffen, want dat continu waarschuwen, maakt me echt superchagrijnig en sloopt me.
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:44:46 #85
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53778129
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:37 schreef Mammietje het volgende:
Op Randy's neus staat -als hij hem op wil - ook een brilletje. Balen ja, maar niet het einde van de wereld. We hebben maar een lekker opvallend kleurtje bril uitgezocht. Zijn vriendjes vinden hem prachtig!

Meneer is de hele afgelopen week al onuitstaanbaar dwars, druk, vervelend, stout, wordt 'brutaal' en luistert niet. Hij haalt me soms echt het bloed onder de nagels vandaan. Ik ben hele dagen politie-agentje aan het spelen en moet hem continu in de gaten houden. Snap niet waar het vandaan komt. Ga hem komende week maar flink kort houden en zeer consequent zijn met straffen, want dat continu waarschuwen, maakt me echt superchagrijnig en sloopt me.
Vervelend is dat toch hè?! Wij hebben hier ook een draak in huis. Al zeker een maand lang is Julius zó vreselijk dwars dat ik merk enorm op m'n tenen te gaan lopen af en toe. Gewoon een jas aandoen, of schoenen, lukt al bijna niet meer zonder ruzie te maken. Gisteren wilden we met z'n drieën boodschappen gaan doen en toen ging ie ineens, vanuit het niets, enorm dwars liggen doen. Ik mocht niet mee, moest naar binnen en werd resoluut weggeduwd. Uiteraard liet ik me dat niet gebeuren. Na veel gegil, gehuil en gezeur zetten we hem in de buggy. Daar ging Juul volkomen door het lint. Echt eng gewoon, zó hard gilde en trapte hij. Ik ben uiteindelijk in m'n eentje, op de fiets, boodschappen gaan doen. Het ging gewoon niet. En toen ik bijna een uur later thuis kwam, was hij nog steeds heel verdrietig en bezig met die boodschappen. Ineens wilde hij perse wél (uiteraard). Het was pas weer een beetje goed toen we later samen naar de bakker zijn gegaan (en meneer een dikke koek kreeg daar). Vooral dat laatste vind ik zo vervelend, dat het zo lang duurt voor hij er weer 'uit' komt. Ik maak me daar soms echt zorgen over. Julius is echt vreselijk koppig en halsstarrig als hij boos of verdrietig is. Hij maakt het zichzelf dan ontzettend moeilijk. Ik zie hem volkomen met zichzelf in de knoop zitten en niets kan hem daar uit halen. Echt helemaal niets. Heel zielig. Het heeft iets dwangmatigs vind ik, iets neurotisch ook. Klein jongetje opgesloten in zijn eigen woede/onmacht. Vreselijk irritant natuurlijk, maar vooral écht zielig vind ik. En soms heeft hij 's nachts ineens paniekaanvallen. Hij droomt dan volgens mij, of half. Maar wakker maken lukt niet. Hij zit echt in een loop op zulke momenten. Blijft de hele tijd de zelfde tekst herhalen en maakt zichzelf knettergek. Net zolang tot het gillen, schreeuwen en trappen is. Blinde paniek. Arme kleine. Daarna ligt hij vervolgens nog een tijdje in het grote bed, met van die schokkerige zuchten van na het huilen. Het gebeurt gelukkig niet vaak en ik hoop heel erg dat het iets 'peuter-eigens' is, maar denk en vrees dat het niet alleen dat, maar ook een wezenlijk onderdeel van zijn karakter is.
Wat een gekke wezens zijn peuters! Tussen de wal en het schip. Ik snap ineens ten volste waarom het peuterpuberteit heet. Peuters en pubers hebben met exact dezelfde problemen te maken. Identietisvorming en zelfstandig worden gaat niet zonder slag of stoot, blijkt wel weer. Ze hebben je zó hard nodig en willen dat tegelijkertijd zó hard niet. Maar poeh, die peuter van mij belooft een een monster van een puber straks.

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 07-10-2007 23:18:45 ]
pi_53779402
*geeft Renzell ff een dikke vol op haar bekkie* Yesss... iemand die me begrijpt! Ik kom bij je wonen.... onee, toch niet, jij hebt ook zo'n monster!
Je voorbeeld is zo herkenbaar. Het lijkt wel dwarsliggen OM het dwarsliggen. Maakt niet uit wat je nog voorstelt om hem er weer uit te slepen, het is nooit goed. Het afstoten, mama moet weg (of zelfs "wegwezen mama"), wegduwen of zelfs een 'klap' geven... maar ook commanderen "mama kom hier" of "jij moet NU drinken geven"... Het maakt je boos en verdrietig tegelijk. Ik herken ook de hysterische buien waarin ze nog het meest zichzelf dwars lijken te zitten (al beleef ik het op het moment zelf soms anders! ) en de nachtmerries.
Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft die peuterpuberteit EN wat betreft karaktertje. (Vrees ook het ergste met zijn kleine zussie want die heeft al vanaf geboorte duidelijk een 'karaktertje'! ) Vind het moeilijk om mee om te gaan. Aan de ene kant wil ik hem de ruimte geven om zijn eigen ideeen en wensen te hebben / ontwikkelen en zijn eigen persoontje te ontdekken... aan de andere kant kan ik hem soms wel wat! Hij doet iets wat ECHT niet mag (bijv. Tinka omduwen), hij moet voor straf op de gang, als ik hem ophaal zegt hij TE gemakkelijk dat hij het 'nooit meer zal doen', en nog geen minuut later flikt hij precies hetzelfde weer. Het is soms ook net of hij me uit de tent lokt: hoe reageert ze als ik dit doe? Hoe reageert ze als ik het nog eens doe? En nog eens? Doodmoe ben ik er van. Het meest baal ik dat het zo'n inpact heeft op mijn humeur -en ook dat lijkt weer zijn wisselwerking te hebben.
Dusss... als jij (of anderen) goede tips hebt.... graaggg!
Tot nu toe heb ik de volgende gevonden: hij mag 'helpen' met iets wat hij tot nu toe niet mocht (brood smeren bijv). In een vroegtijdig stadium iets samen met hem gaan doen dat hij echt leuk vindt (verven ofzo). En hem (terwijl hij degene is die niet mee wil) vragen of hij Tinka even mee wil nemen omdat ze niet doorloopt! Als ik dit zo opschrijf, realiseer ik me dat 'verantwoordelijkheid' en persoonlijke aandacht de sleutelwoorden bij hem zijn. Hmm... dit verdient nog uitwerking...
  zondag 7 oktober 2007 @ 23:36:16 #87
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53779615
ik hou me vast aan wat iemand mij ooit zei: lastige peuterpubers zijn makkelijke tienerpubers

als dat zo is wordt die hele puberteit een eitje
Wat echt het beste werkt is het belonen van positief gedrag, ipv het bestraffen van negatief. Als ik het zo schrijf voel ik me een halve heilige, geloof me, we knokken elkaar hier ook de keet uit...

Toch heb ik het idee dat het hele dwarse voortkomt uit het vragen van aandacht. Selluf willen doen, ook al groot zijn. Ik probeer het hele negatieve te negeren. makkelijker gezegd dan gedaan maar het helpt bij Bram enorm. Het vraag wel veel van mijzelf, maar de verbetering is ingezet. Want als ie dan rustig en lief aan het spelen is kom ik bij hem zitten, spelen we samen. En dat op een punt waarop ik eigenlijk liever iets voor mijzelf gedaan had, gezien de rust....
en het gaat over, Bram is hier de derde en ik weet nog dat ik me net zo voelde bij de oudere twee.... en daar heb je dan weer hele andere uitdagingen mee
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_53798605
Vandaag ben ik met Morris naar het ziekenhuis geweest om een foto te laten maken van zijn sleutelbeen ter controle. Dat ging heel goed allemaal, hij ging netjes staan en kreeg na afloop een ballon. We moesten nog even wachten om te horen of de foto goed gelukt was en als het goed is krijgen we de uitslag van de huisarts.

Oh ja, mocht iemand vandaag in een amsterdams ziekenhuis een moeder hebben zien lopen met een jongetje dat helemaal door het lint ging? Dat was ik met Morris. Hij werd lichtelijk hysterisch omdat hij niet kon kiezen tussen de trap en de lift Toen heb ik hem maar over mijn schouder gelegd en hem het ziekenhuis uitgedragen. Het was werkelijk waar afschuwelijk. Peuterpubers
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 8 oktober 2007 @ 21:27:59 #89
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53799885
Renzell, Mammietje, debuurvrouw en Snoopy, allemaal gezegend met zo'n peuterpubertje. En volgens mij zijn jongetjes nog een graadje erger peuterpuberig dan meisjes

Maar er gloort hoop. Een half jaar geleden heb ik ongeveer net zulke wanhopige verhalen geschreven over Job, maar nu hij over een maandje 4 wordt en bijna peuter af is, durf ik voorzichtig te zeggen dat het ook echt beter gaat. Hij wordt wat gezeglijker, heeft minder vaak van die oncontroleerbare driftbuien en is in zijn drift en boosheid ook wat benaderbaarder. Het lijkt erop dat het toch enorm helpt dat hij steeds beter duidelijk kan maken wat hij wil of niet wil.
De keerzijde van de medaille is wel dat hij wat angstiger is geworden. Was hij voorheen onbevreesd, nu durft hij ineens dingen niet meer. Of het iets met elkaar te maken heeft, geen idee
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_53800165
Livelink, dat zijn positieve berichten! Echt, soms gaat hij zo over de rooie, dan is hij gewoon op een andere planeet lijkt wel. En dan lees je in de bekende kindertijdschriften: heeft je kind een driftbui? Laat hem even uitrazen, dan gaat het wel over. Nou, bij Morris kan het rustig een uur duren En ik vind het ook zo rot voor hemzelf, want het lijkt me echt heel naar als je zo overstuur raakt van iets.
Gelukkig zijn we weer vriendjes nu
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 8 oktober 2007 @ 21:51:09 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_53800359
livelink, herkenbaar. hoewel Liam nog steeds wel een onhandelbaar driftkikkertje kan zijn, gaat het richting zijn 4e verjaardag toch beter. valt meer mee te praten. is makkelijker tot bedaren aan het brengen met rede.
en hier ook, meer angsten. voor spoken, het donker, monsters, kapitein haak, you name it.

snoop, arme jij zo lopen wij regelmatig door de stad
ook sneu voor die ukkies zelf evengoed denk ik, gewoon zich geen raad weten ofzo.
stormy waters...
sailin'
pi_53802117
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 21:27 schreef livelink het volgende:
volgens mij zijn jongetjes nog een graadje erger peuterpuberig dan meisjes
dat gaat hier niet bepaald op!

maar heel fijn dat Job beter aanspreekbaar is inmiddels!
  maandag 8 oktober 2007 @ 23:09:57 #93
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53802532
Ai, Anna is ook stevig aan het puberen, begrijp ik. Sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:51:56 #94
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53811669
Peuterpuberteit, wie heeft dat woord eigenlijk verzonnen?
Léon heeft echt de laatste tijd van die buien, argghh!
Meldde ik vorige week al iets, gister was het weer zover.
Meneer wilde niet naar bed. Dus ik hem opgetild.
"NEE IK WIL LOPEN!!"
Dus neergezet en hij laat zich languit op de vloer vallen om niet meer in actie te komen.
Dus weer opgetild, hele drama herhaalt zich tot boven aan de trap. Daar neergezet, o nee het herhaalde zich tot in de badkamer. Daar stort hij zich wederom ten gronde.
"Léon ga je zelf beginnen met tandenpoetsen of moet mama het doen?"
Geen reactie. Nogmaals gevraagd en nog geen reactie. Dus begon ik maar.
Drama wederom. Gillen, schoppen en jawel slaan.
"Als je dat nog een keer doet krijg je geen verhaaltje."
Je zag hem zijn opties overwegen en besloot toch maar niet te slaan. Maar tandenpoetsen ho maar. Dus uiteindelijk in de houtgreep moeten houden om zijn tanden te poetsen. Dat is gelijk het enige voordeel van als ze overstuur zijn, de mond staat wagenwijd open om te gillen/huilen.
"WAAROM DOE JE DAT NOUHOU???"
"Omdat je niet luistert. Ga je nu plassen?"
En wederom stort meneer zich theatraal op het badmatje. Opgepakt pyamabroek en onderbroek omlaag en op de wc gezet.
"NEEHEE, IK WIL STOER PLASSEN!!"
"Dus je gaat het wel zelf doen?"
Onverstaanbaar gemopper.
Dus meneer stond om te gaan plassen, zegt hij uit giftigheid: "Ik ga niet in de wc plassen, ik plas lekker over jou heen."
(niet lachen Dutsj, want hij meent het)
Dus kordaat voor de w.c. geplant en hij ging zowaar in de wc plassen.
Al die tijd heeft hij gegild en gehuild.
"IK WIL EEN VERHAALTJE."
"Die krijg je ook wel, als je maar luistert."
Weer worden opties afgewogen en hij kiest toch eieren voor zijn geld. Eindelijk is hij wat rustiger geworden en neemt plaats op zijn bed. Maar niet bij mij op schoot.
Snik, snik: "Waarom deed je dat nou?"
"Wat?"
"Mij zo vasthouden?" snik
Toen wilde hij wel luisteren wat ik te zeggen had en kroop toch bij mij op schoot voor het verhaaltje.
Heftig hoor, vind ik zoiets.

Vanmorgen kroop hij bij ons in bed en papa trok hem lekker tegen zich aan. Maar ik voelde al snel in het donker een handje naar mijn gezicht zoeken. En hoe een warm lijfje zich tegen me aan nestelde.
"Mama, zijn we weer vriendjes?"

Ja lief, hele dikke.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:22:19 #95
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53812413
Oh, Dutchie, dit komt me heeeeeel bekend voor. Wat blijf je knap rustig! bij de afdeling geduld ga ik nog wel eens de mist in
het lastigste aan dit soort buien vind ik om wel zijn nee te respecteren (ze moeten tenslotte leren dat als ze nee zeggen anderen daar naar luisteren, en anders nog duidelijker nee zeggen. vind ik echt belangrijk)
maar ook wel voor elkaar te krijgen dat ze een beetje meewerken en luisteren. Tandenpoetsen moet gewoon, kan niet anders, maar leg dat maar eens uit aan een peuter die zich aan het deurkozijn vastklemd.
maar dan is er dit opbeurende topic en weet ik weer dat ik nog even moet volhouden. Bij de big boys is het ook over gegaan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:09:29 #96
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_53822442
Arme kleine peuterpubers. (en hun mama's )hier woont er ook zo eentje.
maar daarover later meer. ik wil eerst even opscheppen over wat voor een geweldige grote zus ze is.
Luuke is zo ontzettend lief voor haar '"Lenaatje" (heeft ze zelf bedacht, ook al zo lief vind ik)
lena mag soms even haar knuffels aaien, of krijgt heeeel veel lieve kleine kusjes. Luuke chagerijnig omdat ze uit bed moet? Dan leggen we lena er even naast, da's de oplossing voor boze gezichten. Echt, zussen zijn heerlijk!

En natuurlijk moet ze af reageren dat ze mama moet delen, maar dat doet ze bij voorkeur bij andere kinderen. Speelgoed is 'van Luuke!!!!!" Dat vind ze wel heel moeilijk nu. (En ik ook.) Maar ik vind dat ze al zo heeft aan moeten passen, alle hectiek zo goed heeft doorstaan, dat dit het minste is zegmaar.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:10:42 #97
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_53822491
O, een ook, tijdens een dagje dierentuin met opa en oma.... "Oma? waar is mijn zus?"

Dutch, dikke kusch.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_53822572
Lishe, wat klinkt dat lief

Morris vindt het sinds een tijdje wel lastig dat zijn zus zich met zijn spelen komt bemoeien en kan dan boos op haar worden. Wat ik ook wel weer logisch vind hoor. Van de week heb ik hem eens alleen in zijn kamer laten spelen met de deur dicht en dat vond hij wel prettig. Maar ze hebben ook heel veel lol met elkaar en liggen echt in een deuk samen.
En als ik Lis niet snel genoeg pak als ze huilt dan neemt hij het voor haar op: mama, Lisje huilt, Lisje is zielig hè! Dat vindt hij echt heel erg
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:05:06 #99
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53824082
Luuke Groot kind, lieve zus.

Ik herken de strijd tussen de twee kindjes ook wel, hoewel Maria niet eens zo lastig is daarin. En ook het echte driftbuienverhaal is maar een klein beetje herkenbaar. En dan alleen op een dag dat ze naar het kdv is geweest, dan kan ze ineens gaan tieren en schmieren. Heel gek, want dat zijn we dus niet zo van haar gewend. Ik kan er meestal wel goed een laconieke draai aangeven. Boos worden werkt ontzettend averechts, olie op het vuur enzo. En uitdagingen verzinnen, niet vragen "Ga je nu een plas doen", maar een originelere vraag verzinnen, die wél daarop neerkomt. Of expres iets verkeerd zeggen ("en nu gaan we zeker lekker slapen in de badkuip, oh nee, plassen in de douchebak, toch?" "Neehee mama, in de wc!"). Als ik de moeite neem om juist op die momenten even te investeren in een draai aan het verhaal, dan werkt dat vaak heel goed.

Maria kan heel goed fietsen nu en ook heel goed knippen in papier. Dat laatste is zo schattig, dan doet haar mondje precies mee met de knipbeweging van haar handje: open-dicht-open-dicht. Volle concentratie, ontroerend is dat.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53825232
Oh ja kindjes met driftbuien... Beetje herkenbaar wel. Hoewel ze best makkelijk is, zeker als ik naar andere kindjes kijk. Ik probeer altijd maar gewoon heel rustig te blijven en het gedrag te negeren of haar af te leiden.

Vandaag had ze op haar kop gekregen op het KDV omdat ze iets had afgepakt van een ander kindje. De leidster vertelde het bij het ophalen en zei erbij dat Myhron wel een beetje geschrokken was van haar stemverheffing. Ja, dat is ze niet gewend. De leidster zei er ook bij dat ze het maar gelijk vertelde, omdat ze bang was dat Myhron het thuis aan ons zou vertellen, omdat ze nogal goed praat voor haar leeftijd.
En dat zou ze ws ook gedaan hebben, want ze verteld wel vaker over kindjes die geduwd hebben of niet op wilden ruimen
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:01:28 #101
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53825730
Mammietje: Ah, 'fijn', herkenning alom zo blijkt. Ik vind de dingen die Sugar noemt wel goed. Ook de dingen die jij zelf al noemt trouwens. Ik probeer dat soort trucjes ook wel bij Julius en vaak werkt het ook, maar op de momenten dat hij écht aan het puberen is, gaat alle energie daarin zitten en dat is gewoon vreselijk vermoeiend. Ik wíl gewoon niet altijd bezig zijn met opvoeden, maar op de momenten van onuitstaanbaar gepuber word je daar wél toe gedwongen. Doe je niets en trek je je eigen plan, dan krijg je het direct op je brood en duurt de bui meestal 2 keer zo lang als wanneer je er slim op in speelt. Als ik in een goede bui ben en tijd heb, dan reageer ik rustig, negeer het of leid de boel af, stel vragen of geef anderszins 'nieuwe' prikkels, maak grapjes en weet de situatie vaak binnen een paar minuten weer naar mijn hand te zetten. Maar ik word er soms moe van, écht moe! Mijn geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld. En dat is gewoon niet altijd leuk. Maar ja... fase enzo... gaat over. En aan die schamele troost probeer ik me dan maar op te trekken als Julius zich weer eens als een zwaar mishandeld kind huilend op de grond laat vallen, of het hele huis bij elkaar krijst omdat hij niet zijn nieuwe vest, maar zijn jasje met de aap aan wil.


Lies, wat is Luuk een stoere lieve! Mooi lijkt me, die twee zo samen te zien.

[ Bericht 7% gewijzigd door renzell op 09-10-2007 23:07:03 ]
  woensdag 10 oktober 2007 @ 06:44:04 #102
24188 Belana
kloon van belana
pi_53830049
ow wat een herkenbare verhalen, dutch, renzell. ik merk wel dat wij blijkbaar echt door het allerergste heen zijn hier en dat is dan heel egoistisch fijn om te merken ik wens jullie sterkte. rustig blijven is hier de enige remedie. zo creatief als sugar is ben ik niet hoor sugar, dat wilde ik nog even zeggen, ik vind jou geweldig in dat soort dingen.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 10 oktober 2007 @ 07:44:27 #103
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53830228
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 06:44 schreef Belana het volgende:
ow wat een herkenbare verhalen, dutch, renzell. ik merk wel dat wij blijkbaar echt door het allerergste heen zijn hier en dat is dan heel egoistisch fijn om te merken ik wens jullie sterkte. rustig blijven is hier de enige remedie. zo creatief als sugar is ben ik niet hoor sugar, dat wilde ik nog even zeggen, ik vind jou geweldig in dat soort dingen.
Hier is het ook niet meer zo extreem als een tijdje geleden.. We hebben nog maar een zo'n bui per dag ipv een stuk of 3 En dan is de creativiteit ook ver te zoeken op een gegeven moment (helaas).

Heb nu net al vast de eerste bui van vandaag de kop ingedrukt... Mevrouw wilde rozijntjes als ontbijt. 's morgens eten we gewoon een cracker of boterham.. Geen rozijntjes .. "Dat is niet snoep, mam! " "ja, dat is wel een beetje snoep he.. doen we strakjes wel, eerst een boterham" "Niet snoep " "Ja wel" "Nietus "
en toen er maar een spelletje van gemaakt wie het langste z'n 'wellus' of 'nietus' vol kon houden.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53830333
Lang leve het feest der herkenbaarheid!

[ Bericht 0% gewijzigd door vamperotica op 10-10-2007 08:03:16 (oeps..... Ik hoor een topic \"verder\"..) ]
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:28:10 #105
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53831447
Inderdaad Sugar, meestal kan ik zijn bui ook wel ombuigen met een grapje (de Kriebelitus werkt als een tiet). Maar er zijn dagen dat je er gewoon niet meer doorheen komt. Dan wordt je eigen lontje steeds korter. En dan verval ik maar tot zwijgen of korte zinnen. Inwendig kook je dan nl. al enigszins en als ik dan iets ga zeggen
En dan denk ik altijd aan alle verhalen hier en weet dat ik niet alleen sta.
Het feit dat Liam en Saskia ws het ergste achter de rug hebben stemt mij zeer hoopvol. Het is gewoon echt een fase. Hè? Toch? Ja hè?
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 10:30:47 #106
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53832882
Ik hoop 't voor je
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53834214
Oei, die fase moeten wij nog komen! Hier al wel wat driftbuien, hoewel het de laatste weken stukken minder erg wordt. 'Nee' is wel een favoriet woord, maar ook dat wordt al wat minder. Het enige wat ze nog steeds vol overgave doet is krijsen in de supermarkt, ik denk dat ze boodschapjes doen niet zo leuk vindt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_53853170
In het openbaar of als er anderen bij zijn, dan gedraagt Randy zich voorbeeldig. Aan de ene kant: gelukkig maar , maar aan de andere kant vind ik het ook wel eens irritant als bijvoorbeeld mijn ouders ongelovig reageren als ik er eens over klaag!
Wat ik het allerergste vind, is mijn eigen gedrag soms. Zoals Renzell en Sugar al schrijven, als je zelf lekker in je vel zit, kan je het vaak nog wel met een geintje of afleiden in goede banen leiden. Maar soms lukt het me echt absoluut niet om mijn geduld te bewaren. En ik moet bekennen dat zich dat ook wel eens met een flinke stemverheffing of stevig vastgrijpen gepaard gaat. Ik kan hem soms wel wat, voel soms echt agressie, vooral als hij Tinka voor de zoveelste keer weer eens pijn doet. Ik baal daar zo verschrikkelijk van dat ik hem dan niet op een normale manier op zijn gedrag aan spreek.
Gelukkig duurt het volgens jullie nog maar een flink jaar... ! En als ik dan bedenk dat Tinka (met al vanaf haar geboorte een 'karaktertje' ) nog door die fase heen moet!!! Nog maar even niet aan denken!

Sinds een paar dagen is hij overigens bij vlagen ook ongelooflijk knuffelig, wat hij echt nooit geweest is. Dat maakt dan wel weer heel veel goed! Heb de afgelopen dagen ook bewust wat extra tijd voor hem vrijgemaakt om even met hem te knutselen en te spelen... of dat er iets mee te maken heeft?
pi_53856487
@ utrecht:

Enige kans op diabetes in de familie misschien als je medisch gaat denken dan? Kenmerken daarvan zijn heel veel drinken en veel plassen namelijk... Je kan het voor de zekerheid bij de ass. van de huisarts laten prikken.

Anders gewoon dorst. Misschien het eten te zout (niet voor jezelf maar door haar) en dat ze daarom dorst krijgt midden in de nacht?

Lois zit ik een heel antwoord te tikken kan ik hem niet doorvoeren omdat het topic verhuisd is...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:28:34 #110
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53856493
Mammietje, wees niet bang, ook dat is heel herkenbaar. En ik weet wel zeker dat wij tweëen niet de enigen zijn die die momenten hebben. Ik kan me nog wel wat verhalen herinneren iig. Belangrijk vind ik (want laten we eerlijk zijn, als je het relativeert dan gaat het echt maar om hooguit een dag en gaat het de dag erna een stuk beter), dat je niet in die emotie blijft hangen. Als ik dat voel, verval ik dus in het zwijgen of korte zinnen. En zeker als hij Cas wat doet, met een verbeten mond hem op de gang zetten. En dat laatste gaat echt niet met zachte hand. Maar er moet gewoon even wat afstand zijn dan. Zodat je even diep adem kunt halen en weer rustig wordt. Dus ik probeer zo snel mogelijk uit de bui te komen, geef ons allebei de tijd om af te koelen, ga het gesprek aan met hem en rond het af met een knuffel/excuses ook aan Cas en een grapje.

Dat laatste wat je zegt is ook heel belangrijk. Ik merk dat we dat soort dagen vooral hebben, als ik veel te doen heb. Huishouden, nog wat extra's voor mijn werk, noem maar op. Léon heeft gewoon die tijd nodig met mij. En daarom was ik toch ook thuis? Er is ook veel beter met hem te praten als hij wat tijd samen hebben doorgebracht en hij vervalt weer in opstandig gedrag. Als ik dan tegen hem zeg dat wij samen wat leuks hebben gedaan en dat nu bijv. Cas even aan de beurt is, dan begrijpt hij dat veel beter.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_53857621
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:28 schreef Mibos het volgende:
@ utrecht:

Enige kans op diabetes in de familie misschien als je medisch gaat denken dan? Kenmerken daarvan zijn heel veel drinken en veel plassen namelijk... Je kan het voor de zekerheid bij de ass. van de huisarts laten prikken.

Anders gewoon dorst. Misschien het eten te zout (niet voor jezelf maar door haar) en dat ze daarom dorst krijgt midden in de nacht?

Lois zit ik een heel antwoord te tikken kan ik hem niet doorvoeren omdat het topic verhuisd is...
Ik wilde inderdaad ook reageren op dat topic, maar nu maar even hier dan.

Denk dat je gewoon moet proberen het drinken van 's nachts te verplaatsen naar overdag. Veel drinken is alleen maar goed. Je hoeft echt niet meteen bang te zijn dat het iets medisch is. Zorg overdag gewoon dat er altijd drinken klaar staat. Heb ik bij mijn dochter ook altijd gedaan vanaf dat ze zelfstandig kon drinken.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 14:30:36 #112
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53863236
Ik heb vorige week woensdag Hanne's bed "gesloopt".

Ik wou eerst alleen de hele zijkant eruit halen maar daar werd het bedje heel onstabiel van. Toen heb ik maar de zij- en onderkant van de zijkant laten zitten. Dit betekende dat dus de bovenkant eraf moest en de spijlen eruit moesten. Dat laatste was ook wel leuk aangezien die ook nog met kleine spijkertjes vast bleken te zitten. Die mocht ik er dus ook nog 's uit gaan peuteren!

Maar dit is dus het resultaat!

Hanne in haar grote-meisjesbed.




Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_53863947
Leuk Noli!

Hier hadden we ook een tijd terug al de zijkant eruit gehaald. Maar Myhron wilde er niets van weten. Eén groot drama was het. Ze vond het heel leuk, tot dat ze erachter kwam dat het ook de bedoeling was dat ze er ook in bleef slapen. Dus toen hebben we het met de open kant naar de muur gezet, zodat zij toch het idee had gewoon in een ledikantje te slapen.

Nu sinds twee weken hebben we het weer geprobeerd en nu gaat het goed. Wel was ze er van de week 's nachts uitgevallen. Toen heeft mijn man haar eruit gehaald en heeft ze verder geslapen bij in ons bed.
'S morgens vroeg ik haar :
"Ben je uit je bedje gevallen vannacht?"
Zij: "Ja pappa helpen, in mama bed liggen."

Vond ik zo knap van d'r.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 oktober 2007 @ 15:15:09 #114
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53864103
Hanne Leuk bedje zo!

Isa heeft een middenoorontsteking, zo sneu We zijn vannacht met haar naar huisartsenpost geweest, ze bleef maar draaien, huilen en heel vaak 'Auwie' roepen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 16:12:04 #115
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53865332
Myhron dus ook al!
Wij hadden trouwens ook verwacht dat Hanne écht niet zou blijven liggen. Maar ze is 's middags gaan liggen en viel meteen in slaap. Die middag moesten we haar wakker maken dus eigenlijk wisten we ook niet zeker hoe het was als ze zelf wakker zou worden. Maar tot nu toe blijft ze zelf gewoon lekker liggen tot we haar eruit komen halen!

Och, arme Isa. Wat zielig...
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_53865408
Hanne en Myhron al in echte grote meidenbedden

Beterschap voor Isa
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_53873856
Dutchie, precies zoals jij beschrijft, doe ik het ook met op de gang zetten. Even rust en afstand voor hem en voor mij. En inderdaad kus, knuffel (evt. ook voor Tinka) en vervolgens middels een grapje of ergens bij te betrekken even laten weten dat alles weer koek en ei is.
En hij wordt inderdaad altijd vervelend als ik even geen tijd heb, of geen zin om met hem te spelen. Als het aan hem ligt, speel ik 12 uur per dag met hem en owee als Tinka ook aandacht krijgt! Ik ben altijd zoveel met Randy bezig dat Tinka gewoon tekort komt. Ik merk dat als hij naar de PSZ is en ik eindelijk tijd voor haar heb, dat ik helemaal niet weet hoe ik met haar spelen moet, domweg omdat ik het niet gewend ben en dat vind ik heel erg. Aan de ene kant wil ik dat Randy leert om OOK alleen te spelen en gelukkig is hij tegenwoordig ook (heel soms!) wel eens begripvol als ik hem er op wijs wat ik die dag allemaal al samen met hem heb gedaan en dat hij nu even alleen moet spelen. Aan de andere kant weet ik ook dat hij behoefte heeft aan die persoonlijke aandacht en daar wil ik ook aandacht aan besteden. Ik heb ons ook opgegeven voor ouder-kind-zwemmen en niet alleen om te leren zwemmen maar vooral om samen iets leuks te doen, tijd en aandacht voor elkaar te hebben. Heb daar ook echt zin in en begin er zeer binnenkort mee, ook om hem alvast vertrouwder te maken met (dieper) water.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:36:05 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53888543
Mammietje, is het niet een idee om à la supernanny een "rooster" te maken voor jullie dagritme? En dat je daarn dus ook opneemt "spelen met Tinka", "spelen met Randy" en "spelen met Tinka én Randy". Misschien leert Randy dan meer te accepteren dat jij ook aandacht geeft aan Tinka, zelf te spelen én dat Randy-tijd toch wel weer terug komt.

Misschien doe je of probeer je dit al, maar moest er ineens aan denken. In EHBO lijkt het wel te werken
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:33:31 #119
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53893916
Noah is een beetje ziekjes. Afgelopen dagen beetje verhoging/lichte koorts. Hij heeft er verder weinig last van gelukkig. Sterker nog, hij lijkt wel liever dan normaal! Nou is ie normaal al lief natuurlijk, en ook echt heel makkelijk als ik de verhalen hier zo lees. Maar nu is het echt een engeltje. Om op te eten gewoon
Hij heeft ook wat last van zijn keel. Keelpijn denk ik. Hij is helemaal hees. Ook daar heeft ie weinig last van gelukkig (alleen 's nachts wordt ie er af en toe van wakker). Maar het klinkt zooo schattig!

Het lijkt nu wel een jubelpost van "jippie mijn kind is ziek" Hij is echt zooo lief gewoon!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:44:33 #120
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53894202
Klinkt toch ook wel zielig, Texelonia. Hopelijk blijft het hierbij en krijgt hij er niet echt last van verder.

Maar een beetje zieke kindjes kunnen wel weer heel erg lief zijn, inderdaad. Heel even dat oude knuffelkonijntje weer zijn

En hees is inderdaad heel schattig , zolang hij niet teveel pijn heeft natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:49:56 #121
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53894346
Het is niet eens dat ie knuffeliger is dan normaal. Hij is helemaal niet hangerig of wat dan ook. Maar hij doet gewoon heel erg lief. Hij zeurt niet of wat dan ook. Hij is gewoon heel gezellig, kletst heel leuk, vindt alles wat je doet heel leuk en grappig.
Normaal is dat ook wel zo, maar nu nog meer dan anders ofzow. En had ik al gezegd dat ie niet zeurt?

Overdag heeft ie geen last van zijn keel. Als ik zeg dat ie zo schattig klinkt snapt ie niet eens wat ik bedoel Alleen 's nachts wordt dus af en toe wakker ervan.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_53917683
Hahaha, Texel, herkenbaar hoor, lieve zieke kindertjes! Hier werkt het overigens wel vaak van 2 kanten: ze ZIJN wat liever EN ik VIND ze door mijn zorgen wat liever!
Ik speel inderdaad met de gedachte van zo'n rooster. Maar dat is natuurlijk niet iedere dag haalbare kaart, een week vooruit plannen is moeilijk. Daarom denk ik er nu over om een soort van kaarten te maken met afbeeldingen van dingen (knutselen, boodschappen, eten, Randytijd, Tinkatijd etc.) en daar iedere morgen een waslijntje van te maken zodat ze weten wat die dag de planning is. (Sommige scholen en instellingen werken daar mee.) Iemand daar ervaring mee met kleine kids?
Wat ook scheelt (hoewel ik er van baal) is dat Randy smiddags nog zelden slaapt en hij dus zeker een half uur vroeger van bed af mag dan Tinka. Als ik niet te moe ben, ben ik dan echt met hem bezig.
pi_53941802
Hmz, wat moet ik hier nou weer mee? Sara heeft bedacht dat ze zelf bepaald wat ze aanwil. Dat wil zeggen, als ze haar pyjama 'ooi' (mooi) vindt, wil ze 's morgens niet omkleden in haar gewonde kleding.
Haar poncho, winterjas en nieuwe kleertjes zijn niet 'ooi', en ze wil dus haar roze zomerjas, zomerschoenen en pyjama's de hele dag aan
Hellupieeee
Vanmorgen dus een groot drama gehad met omkleden. En gisteren wou ze haar winnie the poo sokken niet uit, want die zijn ook 'ooi' en de andere zijn niet 'ooi'.
Iemand tips?
(stiekem vind ik het onwijs grappig, dat ze zo'n eigen mening heeft, maar goed, in pyjama de deur uit is niet echt een optie).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 15 oktober 2007 @ 09:04:40 #124
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53942132
Oh herkenbaar Fuente
Al had Noah het niet zó erg. Maar hij heeft ook een tijdje gehad dat ie in z'm pyama wilde blijven. Nou kon ik hem altijd wel overhalen door uit te leggen dat je in je pyama niet naar buiten kan enzow.
Hij heeft ook een tijd gehad dat ie alleen maar zijn sokken met auto's aan wilde Dat liet ik maar gewoon zo, met schoenen aan zie je ze toch niet Heb wel een paar extra paar gekocht met auto's erop

Misschien helpt het als je haar 2 keuzes geeft waar ze uit mag kiezen om aan te trekken?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Licht Ontvlambaar maandag 15 oktober 2007 @ 09:08:05 #125
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53942172
Kindjes met een eigen mening zijn maar 't is wel lastig soms...

Isa heeft nu links oorontsteking, merkten we vannacht... Heel sneu en weer niet geslapen vannacht...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53942224
Oei wat sneu voor Isa! Hopelijk is ze er snel vanaf Sjeen, oorontstekingen zijn niet fijn..

Tex, het kan ook wel eens andersom zijn, dan wil ze haar mooie kleertjes niet verwisselen voor een pyjama . Ik denk dat ik dat met 2 keuzes inderdaad maar eens ga proberen. Kan nooit kwaad in ieder geval
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:34:06 #127
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53947636
Owjah Noah wil tegenwoordig trouwens ook vaak t-shirtjes met korte mouwen aan. Dan doe ik daar gewoon een romper met lange mouwen onder. Staat hartstikke stoer
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_53947833
Herkenbaar hoor Fuente. Uit haar pyjama krijg ik haar inderdaad nog wel door te zeggen dat ze dan niet naar ´schooltje´ of ´buitenspelen´ kan en aan te geven dat dat dus geen optie is. Maar ze heeft wel vaak dat ze bijvoorbeeld zegt: "Ikke jurk aan" of "ikke rok aan, mooi dansen" Oftewel, in een broek kan je niet mooi dansen. Ook over sokken zegt ze bijv: "deze niet mooi" dan laat ik haar andere sokken uit het mandje kiezen welke ze wel mooi vindt. Het zal mij een zorg zijn welke sokken ze aan heeft, denk ik dan....

Oh en wat hier ook nog wel helpt is als ik zeg dat iets van haar nichtje geweest is, dat is namelijk haar heldin en grote voorbeeld, dan wil ze het maar al te graag aan.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_53947967
* Vicky komt inlezen..

nog 3 dagen....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53951311
Tex, shirtjes met lange-mouwen-rompers doen wij ook vaak, staat zo leuk!
Igraine, dansrokken hihi Ach, ik weet in ieder geval dat ik niet de enige ben met een mini-kleding-drama

En Vicky, spannend! Tot snel!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_53989101
Vicky al bijna hier? wat gaat de tijd snel! Alvast welkom! dat vergeet ik altijd dus doe het nu vast vooraf dan vergeet ik het niet

Gisteren zijn we met Djulian weer naar WKZ geweest voor zijn allergieen. De artsen waren geschrokken van de huidtest en hoe zijn reactie op ei was dus een recept voor epi-pen lag al klaar voor we binnen kwamen
Nu heeft hij bloed moeten prikken voor de gluten test (coeliaki) en die uitslag krijgen we 27 november.
Mocht daar niks uitkomen dan gaat er toch naar zijn darmen gekeken worden waarschijnlijk. Ook begon ze over zindelijkheid, ja met plassen is hij harstikke zindelijk al vanaf 20 maanden, maar door die allergieen heeft hij geen vat op zijn ontlasting die vaak zo dun als water is en daarom dus nog steeds in een luier loopt.
Maar ik ben super blij dat hij nu eindelijk die epi-pen heeft voor kippenei! We gaven nog wel eens producten waarop stond: kan sporen van ei bevatten, maar dat mag dus ook niet meer omdat zijn reactie dus steeds heviger word als hij in aanraking komt met kippenei.
We moeten een eet dagboek bij gaan houden en ontlasting om te kijkn of hij genoeg aan voedingstoffen binnen krijgt en of er een relatie is tussen ontlasting en bepaalde dingen in het eten.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 21:13:09 #132
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53997220
Wat is een epi-pen, Anitra?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_53998933
Dat is een pen met een injectienaald waar adrealine in zit, we moeten hem injecteren wanneer hij een ernstige allergische reacie heeft.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 23:12:14 #134
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53999970
Heftig, hoor! Ik hoop dat je de pen niet vaak nodig zult hebben. Hebben jullie niet al vaker een eetdagboek bij moeten houden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_54003861
Goedemorgen!!

Wij komen ons hier melden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:19:05 #136
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54004061
Welkom Vicky, gefeliciteerd met je dochter

Hebben jullie peuters lampen bij hun bed? Jolie wil graag een lampje bij haar bed. Het is ook handiger met voorlezen want een grote lamp heeft ze niet in haar kamer en is ook niet gezellig en handig voor het slapen vind ik. Alleen zit het stopcontact vlak boven haar bed en het lijkt me zo gevaarlijk daar iets met een snoer in te doen. Ze heeft daar wel een klein lichtje voor de nacht in en dat vind ik altijd al zo eng. Doen jullie dat gewoon wel? Of hoe dan?
pi_54004263
Vicky gefeliciteerd met je dochter!
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:12 schreef livelink het volgende:
Heftig, hoor! Ik hoop dat je de pen niet vaak nodig zult hebben. Hebben jullie niet al vaker een eetdagboek bij moeten houden?
Ja idd, maar dat was toen voor dieetiste en dit is nu voor het ziekenhuis. En dan kunnen we gelijk kijken als er niks uit die bloedtest komt wat misschien dan de oorzaak kan zijn evetueel van zijn zure en dunne ontlasting.
Het i vandaag opaen oma dag op de PSZ en zit hier nu met hyperpeuter want die is helemaal happy dat opa en oma straks komen kijken

Luchtbel Djulian wil ook een lampje, maar omdat ik dat ook eng vind met het snoer enzo heb ik zo'n spookje gekocht bij de ikea. Gelukig trapte hij daar in, die geven best wat licht en kan je opladen en dan zonder snoer naast het bed of zelfs in het bed zetten.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:47:40 #138
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54004307
Ja, zo'n spookje hebben wij ook maar toen sliep er helemaal niemand meer
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:56:25 #139
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_54004408
Vicky, welkom. En natuurlijk gefeliciteerd met je dochter.

Anitra, heftig allemaal hoor.

LB, Melvin heeft wel een lampje (met snoer) bij zijn bed. Snoer zit aan de muur vast met van die speciale spijkertjes en in het stopcontact zitten van die veiligheidsdingen. Daarnaast heb ik hem heel goed uitgelegd dat hij niet aan het snoer mag komen, maar alleen aan het knopje om hem aan- of uit te zetten. Hij luister niet vaak, maar hij is er gelukkig tot nu toe niet aangekomen. Het enige nadeel is dat ik het te licht vind om te slapen, maar zelf heeft hij daar niet zo'n last van geloof ik.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_54004531
Welkom Vicky

LB, wij hebben wel een klein lampje op Sara's kamer, maar die is eigenlijk nooit aan, alleen als ze 's nachts wakker wordt wel eens (gedempter licht).

Even een vraagje: Hoeveel drinken jullie kids op een dag? Alles bij elkaar opgeteld ongeveer?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:09:56 #141
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_54004583
Ik denk dat Melvin tussen de 0,8 tot 1 liter per dag drinkt Fuente.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_54004729
alles bij elkaar drinkt ze zo'n 750 ml op een dag.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:30:40 #143
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54004885
Noah drinkt heel weinig vind ik. Dat wilde ik ook al een tijdje vragen, hoeveel ze zouden moeten drinken.

Noah drinkt vaak maar 3 bekertjes ofzow op een dag, en die gaan niet eens altijd op...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_54004961
Ok, het punt is namelijk dat Sara gruwelijk veel drinkt. De kinderarts op het cb gaf aan om eens te kijken of ze ook zoveel drinkt als ze alleen water drinkt. En zo ja, eens contact opnemen met de HA. Nou, Sara drinkt nog steeds megaveel. Ze had vanmorgen om 8 uur al een halve liter op (nu waren we wel al om 5 uur wakker, maar goed). Op het kdv houden ze het de rest van de dag ook bij.
Maar goed, als ik zie wat ze normaal op de rest van de dag drinkt haalt ze de 2 liter met gemak, en misschien wel meer. Nou, morgen dan maar even de HA bellen en verder kijken hoe of wat en of het kwaad kan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:41:00 #145
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54005045
Ik trof Julius vanochtend van onder tot boven onder de poep! Bedje, pyama, dekens.... ALLES zat onder!!!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:43:05 #146
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54005091
Wat heerlijk opstaan was dat. Je gore, rillende peuter in de badkamer afschrobben terwijl je bijna over je nek gaat van de heerlijke zure luchten van een halve liter verse diarree.
pi_54005190
Wel getver Renz Is hij zielig ziek nu?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:52:56 #148
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54005280
Nee, helemaal niet. Zo vrolijk als iets. Hij heeft alles eruit gescheten denk ik.
pi_54005418
Mannen...
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54005422
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:41 schreef renzell het volgende:
Ik trof Julius vanochtend van onder tot boven onder de poep! Bedje, pyama, dekens.... ALLES zat onder!!!
IEKS!
Oei
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 18 oktober 2007 @ 10:16:33 #151
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54005723
Hier ook lampjes bij de bedden. zoon één en drie een maan, zoon twee een hartje (ze mogen zelf kiezen ) snoer idd vastgespijkerd en veiligheidsplakkers op het stopcontact. echt uitgelegd hoe gevaarlijk spelen met stroom is. Dat werkt echt wel. (met de stok achter de deur dat we de lampjes weghalen als blijkt dat ze er niet voorzichtig mee zijn)

bij geen van allen een probleem. en ze hebben ze echt al vanaf overstap naar groot bed. nou ja Bram niet, die heeft m bij zijn ledikant.

en qua hoeveelheid drinken. een halve liter op een ochtend is wel veel! bram drinkt als het meezit 4 bekers op een dag.... die krijgt juist extra komkommer enzo om toch een beetje vocht binnen te krijgen. een liter is de maat geloof ik, voor peuters.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 11:01:44 #152
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54006551
Ai Renz.. Altijd van die heerlijke momenten als je net je bed uitkomt
Beterschap!

Fuente, Saskia heeft ook een periode gehad dat ze zo gruwelijk veel dronk.. Ze kwam ook wel aan de 1,5 a 2 liter per dag. Dit is eigenlijk gewoon ongemerkt genormaliseerd tot nu zo ongeveer een liter (denk ik).

Saskia is erg bezig met associaties en verbanden leggen.
"mama, mijn zusje zit in jouw buik he?"
"ja schat, mama heeft een baby in d'r buik"
Ze pakt een druif uit d'r bakje en propt die in mijn mond..
"mijn zusje vind druifjes lekker, dus jij moet druiven eten want die komen in jouw buik"

Ik vond 't zo knap dat ze de link legt van "eten in je buik <-> baby in mijn buik -> baby eet"

Het wordt trouwens nog wat als de baby een jochie blijkt te zijn... Saskia is er echt van overtuigd dat het een meisje wordt.. die zal echt niet zonder slag of stoot aannemen dat ze een broertje ipv een zusje zal gaan krijgen.. Daar zal wel wat voorbereiden in gaan zitten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 23:09:50 #153
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54020780
Vicky en Amber, welkom hier!

Renzell

Job en Katja hebben allebei geen lampje (ik ben een angsthaas op dat punt) en dus ongezellig de grote lamp aan.
Job is vandaag voor de laatste keer bij het cb geweest. Hij wordt volgende maand 4 jaar. En hij is nu eindelijk geslaagd voor zijn ogentest
Begin van het jaar was hij al 2x gezakt omdat hij gewoon weigerde mee te doen en ze wilden hem in april voor de 3e keer de test laten doen. Ik wist een week voor de test zeker dat Job weer zou weigeren met alle gevolgen van dien en heb toen het cb gebeld en gevraagd of we die 3e keer niet voor een lange periode konden uitstellen. Dat was geen probleem en een hele goede beslissing, want nu werkte hij gewoon mee, gelukkig.
Hij is wel erg klein, 98 cm., maar hij groeit in ieder geval keurig volgens zijn groeicurve die dan helaas wel ver onder het gemiddelde zit. Dus is zijn groei verder niet zorgwekkend en werd daar ook niet moeilijk over gedaan. Wel een mijlpaal, nooit meer cb
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_54021656
Nou, dat was nog eens een 'goeiemorgen' Renzell...

Wat schattigggggggg, ET!
Ik heb het laatst ook even luchtig (want, pril stadium!) aan Randy verteld dat er een baby in mijn buik zit. Randy dacht even na en vroeg toen: "Kan die buik ook open, Mama?" Ehh...
pi_54067751
Amber heeft al weer 2x op het potje geplast. Gisteravond zat ze op de commode. Ik wilde d'r pyama aandoen en toen zat ze ineens heel dr doos te onderzoeken en toen moest ze lachen. Dus ik zeg, moet je plassen, ze kijkt me aan, gaat lachen en laat een plasje gaan. Dus ik zeg nee nee nee op het potje plassen. Wij naar de badkamer, ze hield haar plasje heel netjes op en toen heeft ze op het potje geplast!! Vanmorgen deed ik dr luier af en toen zei ze Opee poepen, dus weer op het potje gezet. Geen poep maar wel een grote plas

Gisteravond hebben we zoo gelachen. Amber had ergens een klein potje Sudocreme gevonden. Als we 's avonds na het douchen een luier aandoen doen we altijd een beetje Sudo op dr billen. Er moet dan ook een beetje dr neus maar ook op die van mij en dan gaan we neuzen.
Gister had ze zichzelf dus lekker ondergesmeerd, maar moesten wij het ook ontgelden. Mijn hele gezicht zat onder. Het wasl wel heel grappig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 21 oktober 2007 @ 11:03:45 #156
24188 Belana
kloon van belana
pi_54068033
heej wat goed vicky lekker vlot!

wij hebben al heel lang "problemen" met Liam's slapen. kijk, kinderen zijn vroeg wakker natuurlijk, maar het liep echt de spuigaten uit en de wallen onder zijn ogen werden steeds groter. regelmatig 's middags slapen en dan 's avonds weer niet in slaap kunnen komen. regelmatig om 4 uur alweer wakker. ging echt niet goed. we zijn nu bijna een week geleden begonnen met "dormeasan" van vogel en dat helpt goed. Hij slaapt snel en slaapt door. wel evengoed kwart over 6 wakker, maar dat is eigenlijk luxe bovendien was het vanmorgen 7 uur, dus een jubel hier
Hij ziet er ook echt beter uit, minder wallen en is veel beter te pruimen. Ik heb echt het idee dat hij diepe slaap tekort kwam.
stormy waters...
sailin'
  zondag 21 oktober 2007 @ 11:13:25 #157
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_54068108
Wat goed van Amber.

Belana, fijn dat dormeasan lijkt te helpen. Anders kom je volgens mij in zo'n vicieuze cirkel terecht waar het maar lastig weer uitkomen is. Hopelijk is hij volgend weekend niet al te veel van slag als de klok een uur terug gaat.

Melvin is hartstikke verkouden en werd gisterenavond een paar keer huilend wakker. Hij mocht daarom bij mij in bed slapen. We lagen lekker en ineens zei hij: "Ik hou van je mama".
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_54068110
Wauw Amber

Belana, wat is dat precies? Saartje slaapt sinds een paar weken ook niet zo goed meer (hoewel het bij de ellende van vroeger goed is hoor!) maar ze is 's morgens om half 6 klaarwakker, wil 's middags niet meer slapen thuis en stort om 16:00 in. Maar als we haar dan naar bed doen, slaapt ze 's avonds niet meer...

Edit: heb ik inmiddels al gegoogled, we kijken het nog maar ffies aan en als het niet beter wordt kunnen we het altijd nog proberen! Fijn dat het trouwens werkt voor je mannetje!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 21 oktober 2007 @ 13:13:25 #159
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54069610
Vicky wat knap van Amber

Belana wat fijn dat het lijkt te helpen voor Liam. Lijkt me zó slopend als ie zo weinig slaapt....

Jambo wat lief van Melvin zeg
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 21 oktober 2007 @ 13:42:39 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_54069884
fuente, het is hier na maanden pas in huis gekomen ook hoor, en echt omdat ie er zelf gewoon slecht uit begon te zien. zulke middeltjes wil je toch niet al te snel gebruiken, ook al is het homeopatisch.
maar ik ben zeker wel blij dat het helpt.

jambo, wat lief
stormy waters...
sailin'
pi_54074002
Jambo

Belana fijn dat het helpt!

Vicky Foto

Djulian is verkouden en sinds vanmorgen hoge koorts en spugen erbij. Hij lijkt nergens last van te hebben, behalve bij je zitten is hij verder zijn energieke zichzelf. Alleen hopen dat die koorts zakt, want met paracetamol was hij maar met een halve graad gezakt. er moet toch 6 uur tussen zitten voor je de volgende paracetamol geeft?
  zondag 21 oktober 2007 @ 18:25:45 #162
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_54074062
Ik dacht dat er 4 of 5 uur tussen moet zitten voor je een nieuwe zetpil geeft Anitra. Heb je de bijsluiter nog? Anders kan ik wel op die van mij kijken wat er staat. In ieder geval beterschap voor Djulian.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_54074111
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 18:22 schreef Anitra het volgende:
Jambo

Belana fijn dat het helpt!

Vicky Foto

Djulian is verkouden en sinds vanmorgen hoge koorts en spugen erbij. Hij lijkt nergens last van te hebben, behalve bij je zitten is hij verder zijn energieke zichzelf. Alleen hopen dat die koorts zakt, want met paracetamol was hij maar met een halve graad gezakt. er moet toch 6 uur tussen zitten voor je de volgende paracetamol geeft?
Onze HA zei dat het (als ze echt niet lekker is) om de 4 uur mag, en dan max. 6 per dag. Dit was toen Sara oorontstekingen had, staat niet zo op de bijsluiter volgens mij.
Hoe hoog is de koorts trouwens? Als hij zich verder goed voelt, zou ik namelijk bij voorkeur geen paracetamol geven.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54074493
Hij was 39,5 en net 39, wat voorhem hoog is omdat zijn normale temp 36,5 is.
Voor hij naar bed gaat nog even tempen dan en kijken of zijn eten er in blijft zitten nu. Drinken gaat goed, hij snapt wel dat hij gewoon moet drinken ook al heeft hij gespuugd, mar dat was na dat hij wat gegeten had.
Als hij nog 39 heeft dan nog een paracetamol denk ik en is het lager dan niet.
het stomme is dat je gewend ben om op van alles te letten en te doen dat ik dus niet eens weet wat de regels bvan paracetamol zijn bij kinderen van 3
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:19:33 #165
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54077255
Maria heeft pijn aan haar rechteroor en ze is er helemaal overstuur van. Zo moe ook, draaien met de oogjes en niet stil kunnen zitten. Ik heb haar anderhalf uur geleden al sinaspril gegeven en daar sliep ze dus even op, maar nu is ze zo wakker en ze heeft veel pijn, volgens mij. Wat zouden jullie doen? Ik ken het helemaal niet, Maria is haast nog nooit ziek geweest.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54077642
arme maria! als je echt denkt dat ze ondraaglijke pijn heeft misschien toch even de HAP bellen? ik weet nog wel dat ik bij een oorontsteking van Anna een keer een 'preek' van de huisarts gehad heb waarbij ze me op het hart drukte bij oorpijn niet te zuinig te zijn met pijnstillers. dus: maximale dosis paracetamol, hopen dat ze daarmee wat kan slapen en als het na een paar dagen niet over is misschien een antibiotica kuur halen.
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:42:39 #167
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54077665
Sugar, ik heb het verhaal hier volgens mij al 10 x verteld, maar ik ben een keer met Job een hele nacht in de weer geweest vanwege oorpijn en toen ik 's ochtends meteen de huisarts belde en daar ook om 09.00 al terecht kon, heb ik van de huisarts echt op mijn kop gekregen dat ik niet 's nachts was gekomen.
Ik had volgens de huisarts volstrekt niet adequaat gehandeld (letterlijk geciteerd). Het heeft echt diepe indruk op mij gemaakt. Dus mijn enige advies is om toch de huisarts te bellen en vooral de pijn te bestrijden, want dat had ik volgens de ha al helemaal niet genoeg gedaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_54077722
Oei, huisarts bellen ja. Maar dat heb je nu vast wel al gedaan. Sterkte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54077942
Ik zou idd ff huisarts bellen sugar, want zo te horen heeft ze veel pijn. Sterkteen ik hoop dat Maria sraks lekker in slaap valt
pi_54077997
Ik zou ook gewoon even bellen... Willen ze het aankijken, kijk je eht even aan en anders krijg je waarschijnlijk medicijnen en een betere nachtrust.. voor beiden... Oorpijn doet zoooow pijn!!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_54078024
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 18:47 schreef Anitra het volgende:
Hij was 39,5 en net 39, wat voorhem hoog is omdat zijn normale temp 36,5 is.
Voor hij naar bed gaat nog even tempen dan en kijken of zijn eten er in blijft zitten nu. Drinken gaat goed, hij snapt wel dat hij gewoon moet drinken ook al heeft hij gespuugd, mar dat was na dat hij wat gegeten had.
Als hij nog 39 heeft dan nog een paracetamol denk ik en is het lager dan niet.
het stomme is dat je gewend ben om op van alles te letten en te doen dat ik dus niet eens weet wat de regels bvan paracetamol zijn bij kinderen van 3
Zelf hou ik ook altijd die 39 graden grens aan en geef eigenlijk alleen paracetamols als ze naar bed gaan (of als ze zich echt naar voelen). Vooral ook omdat koorts ergens voor dient.
Maar de doseringen staan toch gewoon op het doosje? Neem aan dat je zetpillen gebruikt van 240 gram?
Overigens over het spugen: ik heb altijd geleerd dat je even een minuut of 10 moet wachten na het spugen (om de maag tot rust te brengen) voor je weer drinken aanbiedt. Dan is de kans groter dat het er in blijft.
Beterschap trouwens!
  Licht Ontvlambaar zondag 21 oktober 2007 @ 22:00:38 #172
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54078037
Sjoeg, wij hebben hetzelfde gehad met Isa vorige week. Om elf uur huisartsenpost gebeld, daar kregen we gezegd 'kom even langs om te laten controleren, dan gaan jullie in elk geval gerust de nacht in'. Isa had inderdaad een oorontstekeing rechts (vier dagen later links). Twee dagen op gezette tijden paracetamol geven (maw de pijn niet afwachten) en geregeld neusspray was het advies.

We zijn trouwens van zetpillen overgestapt op sinaspril (tablet voor overdag en vloeibaar voor 's nachts) overgstapt. Deels omdat het sneller werkt en deels omdat Isa de zetpillen weer eruitwerkte...

Arme Maria Oorpijn is heel, heel vervelend...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54078041
Bij oorpijn kun je ook neusdruppels geven, dat zou de zwelling en pijn moeten verminderen.
Sterkte voor Maria!
pi_54078069
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:19 schreef Sugar het volgende:
Maria heeft pijn aan haar rechteroor en ze is er helemaal overstuur van. Zo moe ook, draaien met de oogjes en niet stil kunnen zitten. Ik heb haar anderhalf uur geleden al sinaspril gegeven en daar sliep ze dus even op, maar nu is ze zo wakker en ze heeft veel pijn, volgens mij. Wat zouden jullie doen? Ik ken het helemaal niet, Maria is haast nog nooit ziek geweest.
Ik zou ook even de HAP bellen en vragen of je langs mag komen, Sugar... Waarschijnlijk is het oorontsteking en hoe eerder ze daar wat tegen krijgt, hoe sneller ze van de pijn af is. De antibiotica werkt overigens verbazingwekkend snel is mijn ervaring. Dikke voor Maria.
  Licht Ontvlambaar zondag 21 oktober 2007 @ 22:07:30 #175
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54078155
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:02 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zou ook even de HAP bellen en vragen of je langs mag komen, Sugar... Waarschijnlijk is het oorontsteking en hoe eerder ze daar wat tegen krijgt, hoe sneller ze van de pijn af is. De antibiotica werkt overigens verbazingwekkend snel is mijn ervaring. Dikke voor Maria.
Antibiotica geven ze nadat een kindje 2 geworden is niet snel meer voor ooronsteking... Althans, dat werd mij vorige week verteld Isa heeft wel twee of drie kuren gehad voor oorontsteking toen ze nog geen 2 was inderdaad en dat werkte goed.... Nu wilde de huisarts even aankijken of het zo ook overging.

Neusdruppels zijn heel belangrijk inderdaad, Pjoemon, omdat het een verbinding is tussen neus en oor (buis van Eustachius?) waar de ontsteking vaak zit...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:11:33 #176
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54078244
Oei, Marie! Wat naar Sugar!!! Hoe is het nu met 'r? Kan ze er iets over vertellen zelf? Sterkte! En... inderdaad misschien even bellen ja. En een zetpilletje denk ik. Is volgens mij wat steviger dan sinaspril.
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:16:16 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54078326
Hier ook veel oorontstekingen. Heb begin dit jaar met twee zonen buisjes gehaald.
goed paracetamol geven, neusspray en het hoofdeind van het bed een beetje verhogen met een kussen. Liggen doet vaak het meeste pijn. Bij de drogist kan je oordruppels halen die verdoven. Zelf nooit gebruikt, maar mijn buurvrouw geeft er hoog van op.

maar veel sterkte, er is niets zo vervelend als kinderen met oorpijn.
Bram heeft pas ook nog een kuur gehad. Volgens mij zit er in onze kinderen een productiefout
(ik loop al 8 jaar af en aan met die oren. kuren, gehoortesten, buisjes en nu begin de jongste dus ook al. )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54078705
Ow... dat wist ik niet Sjeen. Dat is inderdaad nieuw dan. Randy heeft het met 8 maanden gehad. Was trouwens gelukkig de eerste en de laatste keer dat hij oorpijn had trouwens. (Afkloppen! ) En Tinka nog eens rond dezelfde leeftijd (klein jaartje terug)maar dat was voor een luchtweginfectie.

De buurvrouw van de buurvrouw.... hmm... wie is dat dan?
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:40:40 #179
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54078841
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:34 schreef Mammietje het volgende:

De buurvrouw van de buurvrouw.... hmm... wie is dat dan?
goeie vraag

Hoop dat het goed gaat inmiddels met Maria..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 22 oktober 2007 @ 06:39:55 #180
24188 Belana
kloon van belana
pi_54083086
hoest nou met marietje sjoeg?
stormy waters...
sailin'
  maandag 22 oktober 2007 @ 06:47:07 #181
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54083093
Ik kon gisteren jullie reacties helemaal niet lezen, er was iets mis met het internet, denk ik. Maar Ze is vrij snel na mijn berichtje met S in slaap gevallen weer op de bank. Tegen twaalven zijn ze naar haar kamertje gegaan en is S er op een matras bij gaan liggen, Zo kon hij haar steeds geruststellen. Ze heeft niet eens meer extra pijnstilling gekregen, dus ik denk dat het toch weer beter ging later. Nu zegt ze dat ze nog een beetje oorpijn heeft, maar ze is helemaal zichzelf weer, speelt vrolijk enzo.
Zou ik toch nog naar de huisarts moeten gaan met 'r, vanmiddag?

Bedankt voor al jullie reacties! Bix, ik kende jouw verhaal nog, daarom nam ik het ook serieus.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54083276
Agossie, wat sneu voor Maria! Ik zou nog wel even de HA bellen denk ik. Wel is het vaak zo dat ze in eerste instantie niets doen met een oorontsteking, maar het is gewoon fijn dat er even naar is gekeken, en stel dat ze er dan wel langer last van heeft kan de HA ook het verloop bekijken (is bij ons namelijk erg handig geweest!)
Beterschap voor Maria
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54083531
Ik zou ook even bellen ja... al is het idd maar om aan te geven... Niet dat ze er straks langer last van heeft en de HA wil het toch nog even aankijken....

Bedacht me toen ik het berichtje van Sjeen las eigenlijk ook pas dat we laatst voor minimonster (4)de HAP gebeld hadden ivm oorpijn en dat ze idd vertelden dat ze op die leeftijd liever niet zo snel meer antibiotica gaven.... Met miniminimonster 16 maanden) mogen we altijd gelijk komen...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Licht Ontvlambaar maandag 22 oktober 2007 @ 09:30:35 #184
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54084121
Blij dat Maria nog geslapen heeft! Echt, oorpijn is zo'n gruwel...

Ik zou inderdaad nog even langs de huisarts gaan Sugar. Om na te laten kijken of het al doorgebroken is en hoe de andere kant er nu uit ziet. En neusspray geven, ookal lijkt het alsof ze geen verstopte neus heeft...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 22 oktober 2007 @ 09:37:48 #185
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54084257
Ik heb even gebeld. De assistente zei dat ik nu niet hoefde langs te komen, omdat het vanzelf hersteld lijkt door het lichaam. Dat is denk ik ook zo, ze was zo vrolijk en zonder pijn vanochtend. Maar wel in de gaten houden natuurlijk en neusspray is inderdaad goed, dat heb ik ook gevraagd nog even. Bedankt voor de tips!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54095986
Beterschap voor Maria

Anitra, ik post er straks wel eentje in het fototopic
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2007 @ 06:45:59 #187
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54103448
Goedemorgen... Iemand een idee wat je kunt doen met een hoestend kindje? Behalve dan van ellende om zes uur maar opstaan om te gaan ontbijten en werken

Isa is sinds half vier wakker door het hoesten, wij dus ook... En niets leek te helpen, hoestdrank, drinken, snoepjes om op te sabbelen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 07:15:13 #188
24188 Belana
kloon van belana
pi_54103507
wat voor hoestdrank heb je sjeen? bisolvon werkt hier goed. en ik leg het hoofdeinde van het bed altijd wat hoger. maar soms helpt gewoon niks
stormy waters...
sailin'
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2007 @ 07:27:31 #189
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54103542
Natterman Extra sterk... Waarin schijnbaar ook nog iets verdovends zit. Een deken onder de matras aan het hoofdeinde. Rechtop zitten tussen ons in... Niks hielp, behalve dan het eitje wat ze net ging eten
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 07:39:31 #190
24188 Belana
kloon van belana
pi_54103582
arm kind
stormy waters...
sailin'
pi_54103723
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 06:45 schreef Sjeen het volgende:
Goedemorgen... Iemand een idee wat je kunt doen met een hoestend kindje? Behalve dan van ellende om zes uur maar opstaan om te gaan ontbijten en werken

Isa is sinds half vier wakker door het hoesten, wij dus ook... En niets leek te helpen, hoestdrank, drinken, snoepjes om op te sabbelen.
Wij hebben nu de hoestdruppels voor Sara van VSM (ze zit weer goed vol, niet verkouden, maar hoest). En ik moet zeggen dat het erg goed werkt! Beterschap voor je meiske.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:09:53 #192
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54103765
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 08:04 schreef Fuente het volgende:

[..]

Wij hebben nu de hoestdruppels voor Sara van VSM (ze zit weer goed vol, niet verkouden, maar hoest). En ik moet zeggen dat het erg goed werkt! Beterschap voor je meiske.
Die heb ik ook nog ergens... even opduikelen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:12:25 #193
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54103780
Sjeen, voor een droge hoest (Saskia) heb ik Balsoclase. De zetpillen hiervan werken echt heel snel om de hoestprikkel te onderdrukken. En vaak zorgt het hoesten voor een nieuwe hoestprikkel, zodat ze in zo'n cirkeltje blijven. Voor Saskia heb ik het drankje omdat ze echt een fobie voor zetpillen lijkt te hebben ofzo.. en dat gaat ook prima
Bij Tijn is het vaak wat vastzitten slijm en daar heb ik Bisolvon-druppels voor, maar dat duurt een paar dagen voor het goed werkt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:16:55 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54103808
Daar ga ik vriend dan even voor naar apotheek sturen straks. Isa heeft nu echt zo'n droge kriebelhoest, zo erg dat ze er zelfs van moest spugen vannacht. En inderdaad, van hoesten komt hoesten en ik word er zo kriegel van
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:05:04 #195
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54104334
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 08:16 schreef Sjeen het volgende:
Daar ga ik vriend dan even voor naar apotheek sturen straks. Isa heeft nu echt zo'n droge kriebelhoest, zo erg dat ze er zelfs van moest spugen vannacht. En inderdaad, van hoesten komt hoesten en ik word er zo kriegel van
Klinkt idd als Saskia..
Balsoclase doet de truc (laat 'm wel even voorlichten door de apotheek; er zijn diverse soorten)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:32:36 #196
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54104699
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 09:05 schreef E.T. het volgende:

[..]

Klinkt idd als Saskia..
Balsoclase doet de truc (laat 'm wel even voorlichten door de apotheek; er zijn diverse soorten)
Hij is net bij apotheek geweest, die sturen ons toch door naar huisarts. Heb dadelijk om tien uur een afspraak, dus nu Isa maar eens aankleden gaan...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:22:24 #197
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54108491
Ik heb een hoopje zielig ziek kindje op de bank liggen, met flinke koorts... Echt sneu om te zien. Volgens de huisarts een virus, dus zou het met een dag of twee drie weer over moeten zijn. Heb wel van die kriebelhoeststoppende hoestdrank meegekregen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:25:47 #198
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54108533
ach gossie! Nou beterschap en sterkte dan maar..
Hopelijk helpt het drankje een beetje. Want van slecht slapen wordt niemand beter...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54108920
beterschap voor de kindjes!!

Vanmorgen wezen zwemmen. Amber vind dat zo lekker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:58:36 #200
45621 Suzanna
Mama van...
pi_54109191
Ik moet even wat vertellen hoor. We hebben hier een poepmonstertje! Emma is twee keer in de afgelopen dagen 's middags uit bed geklommen, lekker gaan spelen en uiteindelijk op het aankleedkussen gaan zitten (via een nachtkastje erop geklommen) en daar lekker met een poepluier uit de luieremmer gaan spelen...
OVERAL lag poep. Vooral aan haar handjes, speen, gezicht, slaapzak, rest kleren, muur, aankleedkussen, grond, commode, overal... BRRR ... en dat is dus TWEE keer gebeurd. Ze leek de eerste keer te begrijpen dat het niet mocht en zei nog een aantal keer 'poep vies, baaaaaaah bleeeeeeeh' maar ze deed het gewoon nog een keer... en ik had niets door omdat ze heeeeel stilletjes is.

Nu hebben we wel maatregelen genomen... camera op haar kamer (stond eerst bij Noa) en nachtkastje weg, bed verschoven etc. Hopelijk gebeurt het niet meer...

Oh ja, en poepen en plassen op het potje doet ze (als ze eraan denkt) dagelijks. Alleen heeft ze tussendoor wel een luier omdat het tijdens het spelen vaak fout gaat, en drie keer op een ochtend een schone onderbroek, broek en sokken/maillot is niet het toppunt van gemak...
Maar het is wel knap van haar vind ik. Ze kan het ook echt laten stromen als ze het zelf wil. Als ze het aangeeft komt er dus ook meestal echt een plas, en dat is al zo'n verschil met eerst. Echt leuk!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:59:32 #201
45621 Suzanna
Mama van...
pi_54109221
Oh , ik zie dat het eigenlijk in het dreumestopic hoort, maar Emma is BIJNA peuter dussehh... ach, ik post het daar gewoon ook even. Kan nu niet berichten wijzigen, weet niet waarom...
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:21:36 #202
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54116173
we gaan toch maar even langs de huisartsenpost met Isa, temp is inmiddels opgelopen tot boven de 40...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:31:27 #203
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54116387
He, wat zielig voor je dat Isa zo ziek is. Ook wel eng zo'n hoge koorts, ook al weet je verstandelijk wel dat het bij een kind wat hoger kan oplopen. Ik hoop dat de huisarts iets voor jullie kan betekenen. Beterschap

Suzanna, dat klinkt echt vies. Ik ben heel blij dat mijn kinderen nooit met hun poep hebben gespeeld. Misschien een idee om de luieremmer ergens anders te zetten? Wel knap dat ze al zo ver zindelijk is, zeg
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_54116466
Ieks Suzanna! Wat een klein smeermonstertje! Wel hilarisch voor later gheghe Gelukkig heeft Sara dat nog nooit gedaan, maar het lijkt me ook echt een Sara-streek.

Sjeen, oei, da's wel hoog! Goed dat je even langs de huisartsenpost gaat hoor! Hopelijk valt het allemaal mee
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Jubileum moderator dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:45:12 #205
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54116731
Sjeen laat je nog even weten hoe het gegaan is als je weer thuis bent?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:47:13 #206
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54116786
Hè bah, Isa! da's niet leuk. Hopelijk kan de huisarts iets doen! sterkte in ieder geval!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:38:47 #207
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54118022
Zijn we weer... Ik weet inderdaad dat temperatuur gemakkelijk heel hoog op kan lopen. Maar ze had nu dus ook buikpijn erbij en dan neem je toch liever het zekere voor het onzekere

Huisarts zei dat buikgriep ook heerst en dat het haar niet zou verbazen als we daar op korte termijn ook nog mee te maken gaan krijgen. Omdat Isa nu schijnbaar even heel vatbaar is voor vanalles, vorige week oorontsteking, nu dit virus... Advies, lauw badje en paracetamol om koorts beetje dragelijk te maken. Drinken vooral in de gaten houden en als het aanhoudt, erger wordt of symptomen komen die we vreemd vinden, dan gewoon weer terug naar huisarts(enpost).

Dus Isa ligt frisgebadderd op de bank, geloof dat het haar wel goed doet
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Jubileum moderator dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:41:36 #208
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54118090
Wat sneu voor Isa, maar gelukkig hielp een badje. Beterschap
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54118179
Zielig voor Isa
Beterschap
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54118903
arme isa, hopelijk is ze snel weer de oude!

hoe gaat 't nu met maria, sugar?

ieuw suzanna, wat een viespeukie die emma! en ook wel wat griezelig dat ze zo hoog klimt, althans ik neem aan dat het aankleedkussen op d'r commode ligt? ik zou voorlopig in elk geval ook maar zorgen dat de luieremmer buiten haar bereik staat. al heb je dan nog altijd kans dat ze het gaat doen met een zojuist volgepoepte eigen luier... succes ermee!
pi_54127284
'Ze' moeten Isa wel hebben zeg... Hoe is het vandaag met haar Sjeen? Hopelijk voelt ze zich wat beter!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 24 oktober 2007 @ 07:54:55 #212
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54127427
Aggos, Isa.. Beterschap
Ik hoop dat ze de nacht een beetje goed is doorgekomen, Sjeen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 08:40:16 #213
45621 Suzanna
Mama van...
pi_54127723
Beterschap voor Isa, dat klinkt echt niet lekker zeg. Hoe is het nu?

Bix, ja, we hebben heel wat maatregelen genomen nu, en ze is tot nu toe nog niet weer uit haar bed geklommen. Luiers met poep gaan in een apart zakje die dichtgeknoopt wordt en commode is nu niet meer bereikbaar vanwege verschoven nachtkastje.
Met een zojuist volgepoepte luier nheeft ze het nog niet gedaan, gelukkig. Dat vindt ze zelf ook vies (ieh, bah! poep!) ...
  Licht Ontvlambaar woensdag 24 oktober 2007 @ 10:46:39 #214
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54129858
Met Isa gaat het alweer een stuk beter, gelukkig. Gisteren heeft ze nog twee keer ver me heen gespuugd Maar ik geloof niet dat ze nu nog misselijk is ofzo. Vannacht wel nog wakker geweest van het hoesten en de koorts, maar na wat hoestdruppels en paracetamol tussen ons in in slaap gevallen...
We gaan de goede kant op

Maria, nog last van de oren? Ik hoop het niet

Suzanna, ik ben blij dat Isa zoiets nooit gedaan heeft, met poep spelen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54130772
Wat fijn dat het beter gaat met Isa Sjeen

Saartje was vanmorgen strontchagerijnig. Man o man, dat ochtendhumeur heeft ze van mij
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 24 oktober 2007 @ 11:31:48 #216
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54130841
Beterschap nog voor Isa!

Met Maria gaat het weer helemaal oké, ze heeft er geen last meer van gehad gelukkig.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:21:39 #217
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54162956
Is Isa al weer beter? Zielig hoor, die zieke meisjes.

Ik wil veen vertellen dat ik de laatste tijd zo moet lachen met Jolie. Ik vind d'r erg grappig gewoon in kleine dingetjes. En ze houdt zo van lekker eten, dat vind ik ook leuk. Vandaag eet ik niet thuis en ik vroeg haar wat zij zou willen eten. Meestal mag ze op zo'n dag iets lekkers eten, soep met een broodje ofzo. 'Kipstukjes met champignons, tomaat en rijst. Net als bij omi,' is dan het antwoord.
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 oktober 2007 @ 17:29:20 #218
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54163124
Jolie, lekkerbekje

Ben blij dat Maria geen last meer heeft gehad van oorpijn. Ik vond het zo sneu bij Isa, je kunt er zo weinig tegen doen...

Isa gaat weer een stuk beter gelukkig, gisteren relatief lekker geweest. Tegen de avond wel weer koorts en ook best moe en hangerig. Ze heeft geen zin in eten, zelfs geen koekjes of snoepjes maar ze drinkt gelukkig wel goed. Vannacht last van buikpijn, maar met een kruikje ertegen ging ze wel slapen. Vanmorgen was ze heel vrolijk, want ze ging naar oma en mijn zusje was ook daar, dat vond ze heel leuk. Dat zat wel goed

Ik vind het vaak zo verbazend wat ze allemaal kan en allemaal onthoudt... Vanmorgen in bed zegt ze ineens tegen me 'We moeten de rode doos niet vergeten'. De rode doos? Geen idee wat ze bedoelde... 'Ja, de rode doos van oma...' Vorige week donderdag heeft ze bij oma macaroni gegeten, princessepasta, en wat over was had oma meegegeven in een tupperwarebakje. Die was inmiddels afgewassen en moest dus terug naar oma...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54168041
Normaal gesproken heb ik niet veel te melden, omdat 'we het allemaal al eens gezien hebben', maar vanavond stond Kian een tijdje naar beneden te roepen....

Ik naar boven....overzie de volgende ravage:

Picture a badkamer, toilet vol met toiletpapier, muren onder ondefinieerbare bruine zooi, toiletbril idem, handdoek op de grond......idem....

Ventje van net 3 met z'n broek op z'n enkels, z'n luier half op z'n knieën (hij is zindelijk in de zin van dat 'ie weet dat als 'ie moet, dat 'ie dan moet, alleen hij vindt het geweldig om her en der te gaan staan plassen, dus we doen volgende week weer een poging om de luiers definitief achter ons te laten, nu dus weer even een luier....fijn hoor...knullen) anyway... luier op knieën, prop toiletpapier tussen zijn billetjes vandaan stekend en trots wijzend naar het toilet:

"Papa...ik heb gedrukt.....goed he? " ..... "stinkt wel, he, papa? "

Na een diepe zucht heb ik hem toch maar de hemel in geprezen dat 'ie het o zo goed op het toilet had gedaan en heb hem maar onder de douche geslingerd.....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:08:59 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54168090
Daar ben je mooi klaar mee dan!
***
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:11:33 #221
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54168149
oh...
wat is het met kinderen en poep...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54168153
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 21:08 schreef Brighteyes het volgende:
Daar ben je mooi klaar mee dan!
*vertederende moederstem opzet: "maar wat was ik trots op hem"

stiekem moest ik er wel heel erg om lachen...achteraf gezien, dan....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:52:40 #223
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54169273
*proest*

Goed gedaan hoor Kian!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54169379
ik vind het ook heel erg knap van Kian

Fijn dat alle zieke kindjes zich weer beter voelen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54170123
rete-knap! vooral dat ie er ondefinieerbare bruine zooi van had weten te maken! of hebben we hier te maken met een vader die niet zo snel van begrip is?
pi_54170519
@ de dames hierboven.....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_54197279


Amber heeft van de week weer ophet potje gepoept

En ze gaat ineens ZOOOO snel met praten enzo.
Vorige week telde ze nog een, tee, zes, ach. Vanmorgen zat ze in bed te tellen een twee drie zes zeven acht negen tien elf taalf detie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54198426
Wat goed van Amber Leuk he Vicky! ik vind het zo genieten, het 2-zijn van Sara! Ook hier weer een potje plassend kind afgelopen week. Helaas is ze momenteel niet zo lekker, zit helemaal vol, voelt warm aan (zo even tempen) en is inmiddels alweer een paar nachten om 4:00 's morgens klaarwakker.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:04:43 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_54202710
het was wel eens tijd voor nieuwe schoenen voor Liam vond ik. was alweer een tijdje geleden.
dat bleek ook wel
hij heeft maat 27 nu terwijl ie dus schoenen maat 25 had
toch iets vaker op laten meten dus...
stormy waters...
sailin'
pi_54203058
(anna heeft nu ook al 26 trouwens...)

2 jaar is echt een leuke leeftijd he vicky & fuente! knap hoor van amber, dat tellen! beterschap voor saar, hopelijk wordt ze niet echt ziek.

anna is ook zo geweldig leuk & lief momenteel, ik kan 'r regelmatig wel opvreten. vandaag is ze weer eens baby-kangoeroe en ben ik mama-kangoeroe. dus alles wat tegen mij wordt gezegd is met 'mama kangoeroe' erachteraan, en er wordt niet gewoon gelopen maar gehopt. ik hop vrolijk mee. piet was een paar dagen uit logeren, ze vond het wel gek en vroeg af en toe "hey, waar is piet?" maar verder heeft ze ook lekker genoten van de rust & extra aandacht. en ik ook. vannacht logeerde hier een jongetje dat bijna even oud is als piet maar wat kleiner is. anna vond z'n naam wat moeilijk en sprak hem daarom steeds aan met 'klein jongetje'. nou dat vond die jongen niet zo leuk. "ik bén niet klein!" barste hij na een tijdje uit. anna kwam later bij me en zei "hij is wel een béétje groot he?" dus ik: "ja, hij is best een beetje groot." anna:"maar ook een beetje klein!" en dat was ook zo. gisteren gingen we samen met de trein naar nijmegen (en terug). best een lange zit. maar ze is geen moment vervelend geweest, heeft zich ongelooflijk goed vermaakt met 2 kleine poppetjes die ze mee had. ik kon gewoon m'n boek lezen, heerlijk! en 't is een ongelooflijke knuffelkont & kuskampioen. maar ze heeft ook nog regelmatig haar moeilijkere dagen/momenten/buien hoor, 't is niet altijd koek & ei. ze vindt het vooral heel erg moeilijk om ergens mee te stoppen. ze wil het liefst uren achter elkaar hetzelfde doen, en dat kan nou eenmaal vaak niet. dus zodra er dan een eind moet komen aan iets, is het gillen en schoppen en drama. het helpt wel een beetje als ik van te voren al aankondig dat we zo iets anders gaan doen, maar het blijft vrij lastig.

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 27-10-2007 19:09:06 ]
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:30:27 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_54203098
klinkt alsof het prima gaat met Anna een lekker grietje is het.
(ik kan er niks aan doen, ik blijf die 6 weken oude baby voor me zien)
stormy waters...
sailin'
pi_54203336
haha hmmz toen was 't vooral een erg huilerig mormeltje in mijn beleving. nu een bijzonder en leuk en lief mens.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:49:56 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_54203416
het was voor mij het moment dat ik bedacht toch nog wel een babietje te willen
stormy waters...
sailin'
pi_54203464
aaaah.
  Jubileum moderator zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:52:27 #235
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54205700
Leuk om die herkenbare peuterperikelen te lezen Bix, het is zo'n geweldig leuke leeftijd inderdaad!

Smeuig verhaal F_H
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54217860
Anna wordt ook al echt groot met haar kletsen en doen en laten he

Sara is gisteravond helaas echt ziek geworden. Manlief en ik zouden lekker uit eten met vrienden en Sara zou logeren bij opa en oma. Nou, halverwege de avond maar gebeld met opa en oma om te vragen hoe het ging, en ze bleek toch wel goed ziek. Ze lag bij oma op schoot onrustig te slapen, zweette zich kapot, voelde gloeiend heet aan en toch is de temp de rest van de dag niet boven de 37.0 uitgekomen (sterker nog, 's middags was d'r temp maar 35,7!).
Nou wij haar dus opgehaald, zielig hoopje ellende was het. Ze had pijn in haar buikje, hoestte zich helemaal gek, waardoor haar keel pijn deed enz.
Uiteindelijk zijn we hier thuis rond 2:00 (oude tijd ) allemaal naar bed gegaan en heeft ze geslapen tot 7:00 en nu is ze alweer een stuk vrolijker
Uiteindelijk viel het dus wel mee, maar gisteravond schrok ik echt ff van hoe ze er ineens uitzag, zo bleek, zielig en ziekjes!
Nu zit ze lekker een toren te bouwen en is ze alleen nog een beetje chagerijnig van de moeheid, dus kan zo zo lekker nog even slapen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 28 oktober 2007 @ 16:51:55 #237
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54226202
pff wat gaat dat snel hè bij peuters. zo zijn ze fit, en zo zijn ze ziek...

Gelukkig is ze weer een beetje opgeknapt.
Volgens mij is dat ook een speciale kinderwet. Heb ook al een paar keer een etentje af moeten zeggen vanwege een oorontsteking of één of ander griepje met koorts.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54226926
Hier ook zo, Sara is altijd ziek als wij wat leuks gaan doen
Achteraf denken we dat het misschien een allergische reactie is geweest. Sara reageert allergisch op bepaalde soorten voedsel. Manlief heeft haar gistermorgen een pakje roosvicee multivit bosvruchten gegeven, er zit (blijkt achteraf) rozenbottel in (is ze allergisch voor) en bosvruchten hebben we nog nooit geprobeerd ivm mogelijke allergie. Dat ze zo ineens zo ziek wordt en ook zo ineens weer helemaal beter is.. maar ja, dat weet je achteraf nooit zeker dan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 28 oktober 2007 @ 19:01:53 #239
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54228733
nee, en het nog even een keer proberen lijkt me ook niet echt een optie
jeuj, da's wel een heel heftige reactie dan.
gelukkig dat je het weet. Hoe kom je nou achter een rozebottelallergie?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 28 oktober 2007 @ 19:04:47 #240
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_54228787
Five! Geweldig verhaal
Ik kom me melden met een echt peutertje! Gister Tobias zijn verjaardag gevierd en vandaag lekker met alle nieuwe spulletjes gespeeld. Hij was zo overdonderd door alle kadootjes dat hij er maar ééntje uit wilde pakken! De grootste natuurlijk Afgelopen week is het erg druk geweest dus ik heb niet bij kunnen lezen, zag nog wel een ziek meisje voorbij komen, beterschap Sara!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_54229177
Debuurvrouw, nou daar kwamen we heel geleidelijk achter. Sara dronk altijd appel-diksap en heel enkel roosvicee. Ze had af en aan last van pukkeltjes en eczeem, hebben uiteindelijke en voedselallergie test gehad in het ziekenhuis en daar kwam niets uit. Maar het was wel duidelijk dat ze ergens op reageert. Toen zijn we dingen gaan schrappen, waaronder roosvicee. En dan af en toe geven en kijken wat er gebeurt. Na een tijdje geen roosvicee en toen een glaasje, zat ze onder de pukkels! Op het kdv geven ze hier ook roosvicee, wij geven daarom altijd een fles diksap mee, maar soms gaat het eens mis (stagiare ofzo) en zit ze meteen weer onder de pukkels.
Ook andere dranken waar rozenbottel inzit heeft als gevolg, pukkels en soms droge/eczeem huid.

De pest met rozenbottel is dat het werkelijk in bijna alle dranken zit. Dus Sara drinkt nog steeds voornamelijk appeldiksap.
Nou moet ik zeggen dat ik dit nog nooit heb meegemaakt, en in eerste instantie leek het echt een snel opkomend griepje, maar haar temp, benauwdheid, rode vlekjes/pukkels enz lijkt achteraf toch een allergische reactie.


Tobias, nog gefeliciteerd ventje en welkom!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:12:02 #242
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54239353
Nou, Robin en ik komen ons ook eens hier melden
Gister zijn verjaardag gevierd en hij heeft het helemaal naar zijn zin gehad! En natuurlijk weer schandalig verwend
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:16:20 #243
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54239440
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 19:26 schreef Fuente het volgende:
Debuurvrouw, nou daar kwamen we heel geleidelijk achter. Sara dronk altijd appel-diksap en heel enkel roosvicee. Ze had af en aan last van pukkeltjes en eczeem, hebben uiteindelijke en voedselallergie test gehad in het ziekenhuis en daar kwam niets uit. Maar het was wel duidelijk dat ze ergens op reageert. Toen zijn we dingen gaan schrappen, waaronder roosvicee. En dan af en toe geven en kijken wat er gebeurt. Na een tijdje geen roosvicee en toen een glaasje, zat ze onder de pukkels! Op het kdv geven ze hier ook roosvicee, wij geven daarom altijd een fles diksap mee, maar soms gaat het eens mis (stagiare ofzo) en zit ze meteen weer onder de pukkels.
Ook andere dranken waar rozenbottel inzit heeft als gevolg, pukkels en soms droge/eczeem huid.

De pest met rozenbottel is dat het werkelijk in bijna alle dranken zit. Dus Sara drinkt nog steeds voornamelijk appeldiksap.
Nou moet ik zeggen dat ik dit nog nooit heb meegemaakt, en in eerste instantie leek het echt een snel opkomend griepje, maar haar temp, benauwdheid, rode vlekjes/pukkels enz lijkt achteraf toch een allergische reactie.


Tobias, nog gefeliciteerd ventje en welkom!
klinktinderdaad meer als allergie dan. Nou gelukkig dat je het weet. Rosebottel zit echt bijna overal in ja. ook veel in jam.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54239899
Wennie welkom!

Vanmorgen toch nog even met de doktersassistente overlegd (we moesten toch al bellen ivm nieuw recept voor Saartje). Binnenkort even een afspraak maken voor een omgevingsallergie test, en vrijdag proberen we nog een keer hetzelfde sapje te geven (dan zijn we namelijk allebei vrij en kunnen we zo nodig naar de HA gaan). De HA is op de hoogte, mocht ze weer zo reageren, kunnen we met zekerheid zeggen dat ze allergsich reageert en kunnen we ook weer verderkijken.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:18:56 #245
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54240622
Fuente, hebben jullie de dag er na ook vrij ?
Bij natuurwinkels en reform huizen heb je vaak diksappen enzo waar geen toegevoegde fruitsoorten inzitten dus alleen peer bijv. etc.


en buurvrouw nog eens proberen is juist de enige 100% accurate methode om idd vast te stellen of het een allergie is.

Anna klinkt zo lief

alle zieke kindjes beterschap
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_54240751
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:18 schreef _evenstar_ het volgende:
Fuente, hebben jullie de dag er na ook vrij ?
Bij natuurwinkels en reform huizen heb je vaak diksappen enzo waar geen toegevoegde fruitsoorten inzitten dus alleen peer bijv. etc.


en buurvrouw nog eens proberen is juist de enige 100% accurate methode om idd vast te stellen of het een allergie is.

Anna klinkt zo lief

alle zieke kindjes beterschap
Ja het hele weekend gelukkig
Bij de AH halen we ook wel eens diksap, die hebben ook peer, voor de afwisseling. Gelukkig vindt ze diksap prima hoor, ze drinkt er altijd goed van, maar ergens vind ik het zelf zo jammer dat ze niet eens wat anders kan drinken. Komende week ga ik zelf yogi drink maken, kan ze dat ook es
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:24:56 #247
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54240756
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:18 schreef _evenstar_ het volgende:


en buurvrouw nog eens proberen is juist de enige 100% accurate methode om idd vast te stellen of het een allergie is.

Dat snap ik ja. Maar dat zou ik dan alleen willen met een huisarts achter de hand... (zoals nu gebeurd)
Niet zelf nog een keer de proef op de som nemen, bedoelde ik meer...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54240872
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:24 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dat snap ik ja. Maar dat zou ik dan alleen willen met een huisarts achter de hand... (zoals nu gebeurd)
Niet zelf nog een keer de proef op de som nemen, bedoelde ik meer...
Nee dat zou ik zelf ook niet durven. Maar goed, zul je zien dat er vrijdag helemaal niets gebeurt en dat het toch echt gewoon een eendags virusje was
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:37:41 #249
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54241036
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:30 schreef Fuente het volgende:

[..]

Nee dat zou ik zelf ook niet durven. Maar goed, zul je zien dat er vrijdag helemaal niets gebeurt en dat het toch echt gewoon een eendags virusje was
ergens hoop ik dat voor je! maakt het allemaal toch makkelijker. Maar weten dat ze allergisch is, is ook wat waard. Sterkte en succes ermee!!

Bram slaapt sinds gister in een "groot bed" we hebben een heel groot ledikant waar ie nou toch wel klem in kwan te zitten. Nadat hij zelf al begon te mopperen (ik ben toch geen baby ) gister alles aangeschaft en in orde gemaakt. Helemaal af. Wel ff slikken. na 8 jaar gaat het ledikant op marktplaats. Niet dat ik nou persé nog een kind wil. Kan het niet helemaal uitleggen.
Bram was in ieder geval blij! kreeg net twee armpjes om m'n nek: ben zoooooooo blij dat ik nu ook een groot bed heb... maakt veel goed...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:56:36 #250
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54241457
Bangerds
Vaak is de gedachte enger dan de actie zelf, en de reactie. Schrik zelf wienig meer, alleen vorige week nadat ze door de p[rovocatie weer reflux kreeg en daardoor telkens zich zo verslikte dat ze er in bleef hangen en dus ook blauw aanliep maar over het algemeen zeker bij allergische reacties of twijfel daar aan kun ej diretc bij de huisarts terecht, althans dat is hierzo

en wat betreft het ledikant weg.. je sluit toch een tijdperk er mee af ik snap je wel hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 29 oktober 2007 @ 12:03:55 #251
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54241602
Hallo! Nou we hebben het gered hoor. Dankzij een hele berg met cadeautjes is de overgang van dreumes naar peuter vlekkeloos verlopen

Ze heeft zo ontzettend genoten van alle aandacht en cadeautjes gisteren. Eerst bij ons op bed een stoeltje, een bank en een bed met een popje uitgepakt. Meer had niet gehoeven want hiermee begon ze al lekker te spelen. Toen snel aangekleed en naar beneden waar een groot cadeau op de salontafel stond. Nog voor ze het opengemaakt had riep ze al 'huis!'.

Verder heeft ze 4 sets klittenband/snij fruit -groente- vis en brood gekregen, een kookplaatje, twee pannetjes, een vest, ovenwantjes, schort, cd, serviesje, boek, schetsboek en stiften, Noachpuzzel, nijntje puzzel voor in bad, wiebelkoe.
Oftwel ze is weer schandalig verwend.
Ik ben benieuwd wat ze het komende jaar allemaal gaat leren
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54241656
Ooooh, dat poppenhuis

en wat is een wiebelkoe?
Variety is the spice of life
  maandag 29 oktober 2007 @ 12:10:20 #253
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54241740
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Bangerds
Vaak is de gedachte enger dan de actie zelf, en de reactie. Schrik zelf wienig meer, alleen vorige week nadat ze door de p[rovocatie weer reflux kreeg en daardoor telkens zich zo verslikte dat ze er in bleef hangen en dus ook blauw aanliep maar over het algemeen zeker bij allergische reacties of twijfel daar aan kun ej diretc bij de huisarts terecht, althans dat is hierzo

en wat betreft het ledikant weg.. je sluit toch een tijdperk er mee af ik snap je wel hoor
het lijkt mij dus echt doodeng Maar misschien groei je er wel in. Zoals ik het bij jullie begrijp heb je gewoon geen andere optie. Maar dan blauw aanlopen jakkes...
Is er al meer duidelijk in jullie provocatie-verhaal?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 29 oktober 2007 @ 12:11:49 #254
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54241764
Gefeliciteerd Emma! Wat een gaaf poppenhuis!

[ Bericht 3% gewijzigd door debuurvrouw op 29-10-2007 12:12:08 (verkeerde pi!) ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 29 oktober 2007 @ 12:49:54 #255
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54242457
Ik wist niet hoe ik die koe anders moest omschrijven. Het is zo'n speeltje waarbij je een figuurtje op een doosje laat bewegen door aan de onderkant van het doosje tedrukken (snapt u het nog?)
En al het speelgoed is een succes, vanmorgen lag al het snijspul op tafel en op de bank, hebben we samen gepuzzeld, werd er gekookt en moest een popje in het huis gaan slapen.

Nog even zwaaien naar Tobias en Robin.

Wij hebben ook nagedacht over een groot bed voor Emma maar vonden het nog niet nodig. Ze klimt nog niet uit bed en past er nog goed in. Tegen de tijd dat er eennummer twee komt is het vroeg genoeg denk ik zo. En anders kijken we wel of we er een zijkant uit kunnen halen. maar voorlopig nog niet dus
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 29 oktober 2007 @ 13:08:03 #256
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54242829
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 12:49 schreef Jelief het volgende:
Ik wist niet hoe ik die koe anders moest omschrijven. Het is zo'n speeltje waarbij je een figuurtje op een doosje laat bewegen door aan de onderkant van het doosje tedrukken (snapt u het nog?)
En al het speelgoed is een succes, vanmorgen lag al het snijspul op tafel en op de bank, hebben we samen gepuzzeld, werd er gekookt en moest een popje in het huis gaan slapen.

Nog even zwaaien naar Tobias en Robin.

Wij hebben ook nagedacht over een groot bed voor Emma maar vonden het nog niet nodig. Ze klimt nog niet uit bed en past er nog goed in. Tegen de tijd dat er eennummer twee komt is het vroeg genoeg denk ik zo. En anders kijken we wel of we er een zijkant uit kunnen halen. maar voorlopig nog niet dus
Oh nee, dan kan het nog zat inderdaad... Emma is dan ook net 2. Bram wordt in maart al 4...
Het was nu voor het eerst dat er niet een jongetje uit het bed moest omdat er een opvolger was om erin te slapen...
Leuk spelen met alle nieuwe spullen!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54242903
Hee leuk is dat poppenhuis he, die hebben wij hier ook. Alleen lijkt het huis bij Emma vergeleken veeeeel groter dan dat ik hem hier heb staan

Gefeliciteerd nog!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_54242930
jack in the box bedoel j jelief, maar dan met een koe? Welkom hier

debuurvrouw je groeit er idd in hoor met allergieen en reacties. Hier ook heftige alergieen en wat Fuente zegt klinkt mij als flinke allergie in de oren gzien de reactie. Provoceren en reactie je blijft het doen met allergieen vooral gezien de mate waarin Arwen het heeft. Djulian ook trouwens, maar die mag net iets meer dan Arwen mag hebben.
fuerte prut dat ze die allergie heeft waarschijnlijk en de reactie is helemaal prut. En wat evenstar zegt, met reactie altijd huisarts raadplegen, dan weten hu ook gelijk wat er aan de hand is anders moet je vaak nogmaals provoceren en de reactie komen laten zien voor eventuele medicijnen (antihystamine druppels bv).
pi_54243021
Wauw wat is Emma heerlijk verwend!

debuurvrouw, toch een stap he, een gewoon bedje. Sara ligt nog in haar ledikantje, we laten het nog eventjes zo, maar 't zal ook wel niet lang meer duren.

Evenstar, ik denk dat je, zeker als het zo heftig is als bij Arwen, er inderdaad aan gewend raakt. Hier kijken we van vlekjes, bultjes, eczeem enz eigenlijk ook niet meer op, is dan meer een constatering, zo van: ow, dat moeten we maar niet meer doen. Toch lijkt het me pittig hoor, zeker zo heftig als Arwen kan reageren! Hier valt het dan gelukkig nog mee.

Anitra, dank je wel meis! Sara krijgt nu sinds een jaartje ketotifen, tegen allergische reacties, sindsdien heeft ze amper nog eczeem gehad en is ze stukken minder benauwd. Daarom schrokken we ook best afgelopen zaterdag, ze was gewoon goed benauwd.
Weet iemand van jullie of ondertemp een symptoom is? Ze voelde echt gloeiend heet aan, zweette enz, en toch een lage temp.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 29 oktober 2007 @ 18:54:31 #260
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54249075
Anitra, nee geen jack, het is zo'n ding, een drukfiguur dus

Fuente, ondertemperatuur is net als 'boven'temperatuur koorts. Een aanwijzing dus dat er iets niet goed zit
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54257318
Thnx Jelief. Nou, het gaat vandaag ook nog steeds lekker, ze ligt nog heerlijk te snurken in ons bed (ze was om 5:00 wakker vanmorgen, dus hup, in ons bed ).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:05:11 #262
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54258280
Emma heeft vanacht lekker doorgeslapen dat heeft ze de afgelopen 4 weken niet gedaan dus zo'n 'hele' nacht was wel lekker.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54258345
Dat poppenhuis. Dat wil ik ook.

Gisteren was ik op de markt en ik zag een kraampje met allemaal alternatief spul. Dus ik ging vragen of ze ook koekjes met dinosaurussen op de verpakking verkochten. Die man kijken! Dus uitleggen dat ik een kindje ken dat heel erg allergisch is. "O, maar ik heb glutenvrije koekjes". Nog een keer uitleggen, ze is allergisch voor alles, behalve dinosauruskoekjes. "Die koekjes daar, daar zit ook geen koemelk in". Of heb je inmiddels zelf al koekjes gevonden evenstar?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:16:27 #264
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54259425
Emma mooi huis echt gaaf

Robin en Tobias ook welkom hier, tot over 2 maandjes

Yppy lief van je maar helaas niets gevonden nog, ook webshops hebben veel lever problemen helaas..

En fuente ja er is geen vaste reactie, het varieert hier van opzwellen, tot eczeem tot ggewoon spugen tot wat simpele jeukende bultjes tot koorts tot ondertemp tot reflux en soms heb je alles door elkaar
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_54308354
Vanmorgen heeft Sara weer een beker gehad, en nu afwachten! Tot nu toe gebeurt er nog niets.

Het is trouwens heerlijk hoe leuk ze wordt Echt kwebbelen, de hele dag, zoveel woordjes ineens! Hele verhalen houdt ze
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 2 november 2007 @ 09:04:05 #266
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54309140
Spannend Fuente, ben benieuwd wat er gaat gebeuren!

Leuk hè, die ontwikkelingen. Kan er ook erg van genieten.
Wat zijn het voor koekjes Evenstar? heb je al een "zoeker" in het Noorden? wil ook best even kijken....
Maar dan wel het goede kopen...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54309495
Ik duim dat het goed gaat fuente!
pi_54309631
En ze zit weer vol
Slijm, hoesten, ze voelt al wat warmer aan, maar is wel nog steeds heel gezellig. Nog even kijken hoe het verder gaat.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_54311135
Dat is balen fuente. Hopenlijk word de reactie niet erger.
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:42:07 #270
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54312677
Ach sjit...
Hoe gaat het nu Fuente? ergens wel goed te weten waar het nou van komt, maar toch balen dat het écht waar is..
sterkte ermee...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:33:54 #271
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54315291
debuurvrouw.
het zijn deze http://www.holland-at-home.nl/images/3%20pauly%20dino.gif

Fuente balen zeg.. een dikke voor saartje
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_54315520
Het gaat hier redelijk! Ze ligt nu al een uur te slapen (normaal slaapt ze niet meer 's middags). En dan even kijken hoe het gaat als ze wakker wordt!
Thnx meiden, voor jullie tips en meeleven!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 2 november 2007 @ 14:33:33 #273
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54316771
Succes met dat zieke meisje, Fuente.

Jolie wordt al zo groot. Ik vind het echt heel fijn. Zo'n meisje, al. Ik wil van alles over haar vertellen maar tegelijkertijd weet ik niet een wat. Ze is zo lief en meegaand en kan zo fijn spelen. We hebben ook veel lol samen de laatste tijd.
pi_54317273
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 13:33 schreef _evenstar_ het volgende:
debuurvrouw.
het zijn deze http://www.holland-at-home.nl/images/3%20pauly%20dino.gif

Fuente balen zeg.. een dikke voor saartje
En wat voor soort winkels koop je die normaal dan? Zal ik er ook naar uitkijken.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:12:18 #275
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54317641
LB, ik herken het zo, van alles te vertellen omdat je uit elkaar barst van trots. Om dan uiteindelijk niets te schrijven omdat ik anders pagina's vol schrijf.

Nouja 1tje dan. Gisteren waren we op bezoek. Emma had zich uitgekleed (sloffen, sokken en broek) en gaf aan dat ze wilde plassen. Meestal is dat maar show maar deze keer op een onbekende wc deed ze zomaar een plas
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54320737
Herkenbaar LB en Jelief. Ik zou hele dágen door kunnen gaan over haar omdat ze het meest geweldige mensje is. Als ik aan haar denk, voel ik een glimlach die ik door heel m'n lichaam voel trekken. Maar omdat ik niet weet waar te beginnen zeg ik dan maar niks

IRL wel hoor trouwens, maar ook niet vaak buiten familie/gezins situatie.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:54:10 #277
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54322241
Oh dat ken ik wel hoor Igraine. Sommige mensen vertel ik heel veel over Jolie (maar ik heb natuurlijk op haar na, geen gezin en nauwelijks familie) maar er zijn ook mensen waar ik dat helemaal niet mee deel. Maar ik wilde hier gewoon iets over haar vertellen om al die dingen die ik nu zo van haar vind. Maar ik weet niet zo goed wat. Behalve dat het tussen haar en mij zo goed gaat de laatste tijd en dat wilde ik ook graag vertellen.

Echt leuk en goed ook is dat ze zelf naar de wc gaat thuis. Lekker suf maar ik vind het echt zo goed dat ze dat helemaal zo kan. Dan ben ik aan het koken ofzo en door hoor ik ineens hoe ze doorspoelt. Zo groot! Of ik luister hoe ze alles hardop doet. 'Doorspoelen. Broek aandoen. Niet komen hoor, Liza. Kruk wegzetten. Handen wassen. Afdrogen. Is de kraan dicht? Lamp uit. Klaar.'
pi_54322327


we zijn er weer na een HEERLIJK midweekje Center Parcs
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54326548
Nou Sara's dag verliep redelijk. Ze zat vol slijm, was wat benauwd, was warm (maar lage temp) maar verder geen klachten over buikpijn. Ze was ook behoorlijk gezellig gedurende de dag.
Woensdag hebben we een afspraak bij de HA over hoe en wat verder. Eerlijk gezegd vind ik het gewoon een beetje eng, stel dat ze eens ergens anders iets krijgt waar ze niet tegen kan en dan nog heftiger reageert. Wij zijn zelf doorgaans redelijk voorzichtig en houden het bij de dingen waarvan we weten dat het goedgaat (op het sapje na dus ), maar goed, elders kan het natuurlijk misgaan.

LB, heel herkenbaar. Ik zit soms ook zo vol van Sara, en dan weet ik gewoon niet meer wat ik moet zeggen. 's Avonds loeren we altijd nog even bij d'r voor we zelf naar bed gaan, en de tranen springen me soms in m;n ogen, doordat ze daar gewoon zo lief ligt, doordat ik haar zo mooi en volmaakt vind, ik ben dan zo gelukkig!


Vicky, welkom terug! Fijn dat het zo leuk was

En Jelief, wat onwijs goed, een plasje op een vreemde WC!!!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 5 november 2007 @ 16:26:47 #280
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54382867
MIJN PEUTER HEEFT VOOR HET EERST OP HET POTJE GEPOEPT.

En niet 1, maar meteen 2 keer!

En dat terwijl ik niet had verwacht dat het ooi nog zou gaan gebeuren hier, omdat ie het al een half jaar systematisch weigert.

ik ben blij!
En trots....
Op een berg stront....
Wie had dat ooit kunnen denken.

Ik heb hem een dikke koek gegeven als beloning.
Waarschijnlijk opvoedkundig geheel onverantwoord...

Maar: SCHIJT.



[ Bericht 42% gewijzigd door renzell op 05-11-2007 16:33:10 ]
pi_54383010
quote:
Op maandag 5 november 2007 16:26 schreef renzell het volgende:
MIJN PEUTER HEEFT VOOR HET EERST OP HET POTJE GEPOEPT.

En niet 1, maar meteen 2 keer!

En dat terwijl ik niet had verwacht dat het OOIT nog zou gaan gebeuren hier, omdat ie het al een half jaar systematisch weigert.

En ik ben blij!
En trots.
Op een berg stront....
Wie had dat ooit kunnen denken.

Ik heb hem een dikke koek gegeven als beloning.
Waarschijn lijk opvoedkundig geheel onverantwoord...


Maar: schijt.


Wacht maar totdat ze dat voor het eerst zelfstandig op het toilet denken te kunnen doen
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 5 november 2007 @ 16:33:04 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54383016
Heeee, wat goed van Julius
Enjoy the moment, Renzell!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 5 november 2007 @ 16:34:53 #283
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54383068
quote:
Op maandag 5 november 2007 16:32 schreef Five_Horizons het volgende:

Wacht maar totdat ze dat voor het eerst zelfstandig op het toilet denken te kunnen doen

Ik las jouw verhaal over de stront aan de muren ja....

Ai ai ai....

Ik kan niet wachten!!!
pi_54383094
Dubbel...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 5 november 2007 @ 16:35:57 #285
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54383097
quote:
Op maandag 5 november 2007 16:33 schreef livelink het volgende:
Heeee, wat goed van Julius
Enjoy the moment, Renzell!

Thanks.
Ongelofelijk, hoe blij en trots je kunt zijn op een drol in een potje. Ik lach mezelf er gewoon om uit.
pi_54383167
Renz

Gefeliciteerd met deze mijlpaal
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 5 november 2007 @ 16:48:03 #287
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54383376
Tof man, gefeliciteerd worden met de poep van je zoon!
  maandag 5 november 2007 @ 19:09:08 #288
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54386535
Hieperdepoephoera voor Julius!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 5 november 2007 @ 21:46:47 #289
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54390453
En nu zit het hele bed onder de diarree!!! Ik ging zowat over m'n nek. Echt heel, heel goor!
pi_54390536
quote:
Op maandag 5 november 2007 16:34 schreef renzell het volgende:

[..]

Ik las jouw verhaal over de stront aan de muren ja....

Ai ai ai....

Ik kan niet wachten!!!
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:46 schreef renzell het volgende:
En nu zit het hele bed onder de diarree!!! Ik ging zowat over m'n nek. Echt heel, heel goor!
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 5 november 2007 @ 22:32:47 #291
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54391873
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:49 schreef Five_Horizons het volgende:





Ik neem alles terug wat ik gezegd heb.

Damn you!!
  maandag 5 november 2007 @ 22:41:27 #292
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54392113
Renzell, zoveel poep op één dag en dan zowel juichend als kokhalsend reageren. Het is ergens ook wel grappig. Succes met het schoonmaken

Ireth, ik ga alvast afscheid nemen van Suus en jou in dit topic. Ik ben wel heel benieuwd hoe het wennen is gegaan en hoe Suus het vindt op school. Gaat ze morgen nu helemaal echt naar school de hele dag?

Job gaat morgen voor het eerst wennen op school. Ik zie er zo tegenop. Hij wil ook helemaal niet en ik vrees dat het niet goed zal gaan.
Hij heeft vorige week voor het eerst gewend op de BSO en daar was hij stout geweest en had hij gevochten met andere jongetjes en vond hij helemaal niks leuk.
Op het kdv kennen ze hem gewoon zo goed. Job is een jochie die geknuffeld moet worden. Je moet hem echt lichamelijk aanhalen af en toe, dat heeft hij zo nodig. En op het kdv gaat dat als vanzelf. De leidsters daar zijn zo vertrouwd met hem. Ik hoop dat ze hem op de BSO en op school ook doorkrijgen, anders gaat het heel moeilijk worden.

Ik hoop echt dat ik hier morgenavond een enthousiast verhaal kan schrijven, maar ik heb er een hard hoofd in.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_54392567
livelink, dat klinkt echt zó als anna. die kan ook heel stuurs en dwars doen, maar een flinke partij knuffels is dan het beste medicijn. heel veel succes ermee morgen, ik hoop dat 't meevalt. ken je de juf/meester die hij krijgt?

renzell ik heb me bescheurd om die poeptaferelen op 1 dag, maar leef ook met je mee hoor. sterkte! (is er geen neusdichtknijpsmiley?) en toch ook gefeliciteerd met die goede potjespoepprestaties!

emma & jelief, welkom hier (en nog heel hartelijk gefeliciteerd uiteraard!). wat een prachtig poppenhuis!
  maandag 5 november 2007 @ 23:00:26 #294
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_54392818
Hij komt bij Katja in de klas, maar die heeft net sinds begin dit schooljaar weer een nieuwe juffrouw, dus die ken ik niet zo heel goed. Ik ben ook eigenlijk niet zo blij met het feit dat Katja en Job een half jaartje in dezelfde groep komen, maar daar was niks aan te doen.

Op de BSO kwam Katja telkens verhaal halen als Job op zijn kop kreeg, hoorde ik. Ze mogen toch eigenlijk niet aan haar broertje komen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_54393750
aah, lief van katja! en samen in 1 klas, ik kan me voorstellen dat dat geen ideale situatie is. maar misschien vindt job het juist toch ook wel fijn dat z'n grote zus er ook is?
  dinsdag 6 november 2007 @ 06:49:20 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_54397260
livelink, ik hoop dat alles goed gaat vandaag met ob en dat het mee valt. wat lief trouwens dat Katja zo opkomt voor hem, dat heeft toch wel wat hoor. Liam heeft dat ook met Ezra. Laatst was een ander kindje bij de oppas te ruw met Ezra en had Ezra gekrabd, dus toen was Liam er naartoe gerend en had dat kindje gebeten, want poeh heej, kom niet aan Ezra

vanmiddag heb ik een afspraak bij de homeopaat voor Liam. Vanwege het korte slapen. kwart over 5 is meneer wakker. klaar wakker. en dat al heel lang. Ik hoop dat ze iets voor hem kan betekenen.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 6 november 2007 @ 07:03:00 #297
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54397283
Succes voor Job en jou vandaag, Livelink.

En Belana ook met je vroege vogeltje, geef je me de tip door als ze iets voor hem weet?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_54398353
succes Job en Livelink!

Mijn dochter heeft een nieuwe hobby. Mandarijntjes pellen. Daarstraks was ik even op de wc, kom ik terug, zit mevrouw aan tafel en heeft ze al 2 mandarijntjes gepeld en is ze met nummer 3 bezig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54398437
eet ze ze ook op?
  dinsdag 6 november 2007 @ 10:30:59 #300
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54399591
Dat kan Emma ook sinds een week Ze is dan ook helemaal verslaafd aan mannerijntjes.

Ik heb het idee dat Emma in een ontwikkelingssprong zit. Ze is hangerig zeurderig slaapt veel en wil veel meer dan eerst bij mij drinken.Gisteravond ruim een uur en vanmorgen ruim een half uur, normaal is ze niet langer dan een kwartier aan het drinken. oh en ze eet als een bootwerker!

succes voor Job!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:11:35 #301
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54400358
Succes vanmiddag bij de Homeopaat Belana! ik dacht dat je al geweest was. Kwam eigenlijk informeren hoe het gegaan was...
Wat een poeptafrelen Sterkte met de weg naar zindelijkheid renzell...
Dat klinkt echt als een ontwikkelingssprong Jelief! Dan kan ze straks misschien wel ineens weer iets nieuws.

Onze Bram zit echt in de laatste fase op weg naar 4 Hij verveelt zich, en daardoor mij ook. Heb hem nog nooit met zoveel plezier naar de peuters gebracht... Maar even een adempauze is zooooo lekker. Dan laad ik me echt even op. Wel wordt ie steeds meer bijdehand. Wat dan wel weer vermakelijk is. We zitten het nog maar even uit.....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')