se·man·tiek (de ~ (v.))quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:52 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Leuk, maar het heeft niets met semantiek te maken..
quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:57 schreef Beelzebub85 het volgende:
BaronPils is ook incorrect. Jan is immers een hertog en geen baron.
Het is niet incorrect. Jij acht het onwaar. Dat is iets anders.quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:55 schreef BaronPils het volgende:
[..]
se·man·tiek (de ~ (v.))
1 leer van de betekenis van de woorden en woordgroepen => betekenisleer
2 [fil.] leer van de interpretatie van formele systemen
Oftewel, de betekenis van 'gekste' in 'Eindhoven de gekste' is incorrect. Het heeft dus duidelijk wel met semantiek te maken.
Bron?quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:03 schreef Maanvis het volgende:
Eindhoven is wel de gekste stad wereldwijd, dat is wetenschappelijk bewezen. Sterker nog, Eindhoven is zo gek dat het verplicht is opgenomen in een gesticht. Dit gesticht wordt ook wel in de volksmond Brabant genoemd.
Binnen het gesticht zijn er ook andere steden die de claim tot gekste maken, zoals Helmond en Veghel. Echter, alleen Eindhoven bevindt zich 24/7 in een isoleercel, afgesloten van de buitenwereld. Dus kortom; het is onomstotelijk vast komen te staan dat Eindhoven daadwerkelijk de gekste is.
Een nuancering op dat gebied is dan ook niet noodzakelijk, sterker nog, zelfs onwenselijk.
BaronPils geeft duidelijk aan dat het hij het inhoudelijk met je oneens is en onderbouwt zijn mening ook duidelijk met erkende bronnen zoals de van Dale. Hierdoor toont hij niet alleen aan, zoals al eerder door jou aangegeven, dat hij jouw mening als onwaar ziet maar des te meer dat de inhoudelijke boodschap van jouw mening jammer genoeg als incorrect dient te worden beschouwd.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:01 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Het is niet incorrect. Jij acht het onwaar. Dat is iets anders.
Acceptabel. Niet geweldig, maar wel acceptabel. 'Eindhoven, relatief de gekste' blijft beter, maar bedankt voor de moeite.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat vinden we van de formulering: "Eindhovuuuh, de gekstuhhh mij bekende stad."?
Interessante formulering maar het impliceert wel dat je een wereldvreemde redneck bent.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat vinden we van de formulering: "Eindhovuuuh, de gekstuhhh mij bekende stad."?
Helaas is Leeuwarden:quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:15 schreef Joy_Division het volgende:
Dat zeggen ze ook over Leeuwarden.
Maar die term moet worden,"Leeuwarden, voormalig de gekstuhh!!"
Het is niet duidelijk waar die relativiteit op gebaseerd is. Is de gekte relatief? Gaat het om de locatie? Relatief gek tov inwonertal?quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:13 schreef BaronPils het volgende:
[..]
Acceptabel. Niet geweldig, maar wel acceptabel. 'Eindhoven, relatief de gekste' blijft beter, maar bedankt voor de moeite.
voormalig gemiddeld gezien op landelijk niveau de meest criminele stad.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:19 schreef BaronPils het volgende:
[..]
Helaas is Leeuwarden:
1) niet de meest criminele stad van Nederland
2) niet in het bezit van de langste uitgaansstraat van Europa
3) niet in de top 5 van grootste steden van Nederland
En daarom, het predikaat 'gekste' (zelfs niet op Nederlandse schaal) totaal niet waardig.
Leeuwarden is de gekste stad van Groningen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:15 schreef Joy_Division het volgende:
Dat zeggen ze ook over Leeuwarden.
Maar die term moet worden,"Leeuwarden, voormalig de gekstuhh!!"
Dat Leeuwarden vs Groningen gedoe is inmiddels alweer zooooo 2006, ik doe er niet aan mee. Eten van 2 walletjes. Smiecht dat ik ben.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:21 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Leeuwarden is de gekste stad van Groningen.
kom maar
Lijkt me aardig toepasselijk voor de gemiddelde Eindhovense gekte roepert.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:15 schreef Emimich het volgende:
[..]
Interessante formulering maar het impliceert wel dat je een wereldvreemde redneck bent.![]()
Touchequote:Op zaterdag 22 september 2007 22:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lijkt me aardig toepasselijk voor de gemiddelde Eindhovense gekte roepert.
Die smileyquote:
Lol, die gast heeft zelfs een Wikipedia-artikel:quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:28 schreef veldmuis het volgende:
Laten we het hebben over ons aller Arnol!
Guus meeuwis.quote:
En in welk nummer geeft Guus Meeuwis aan dat hij Eindhoven de gekste stad van Nederland vindt?quote:
Helemaal geen nummer, hij heeft er een jarenlange studie van gemaakt. Dus hij heeft gelijk.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:51 schreef BaronPils het volgende:
[..]
En in welk nummer geeft Guus Meeuwis aan dat hij Eindhoven de gekste stad van Nederland vindt?
Graag links of referentiemateriaal waar ik deze 'jarenlange studie' zou kunnen bezichtigen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Helemaal geen nummer, hij heeft er een jarenlange studie van gemaakt. Dus hij heeft gelijk.
moet je bij guus meeuwis wezen, niet bij mij!quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:02 schreef BaronPils het volgende:
[..]
Graag links of referentiemateriaal waar ik deze 'jarenlange studie' zou kunnen bezichtigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |