Ik had even de reden gemist waarom je dat ook al weer niet zou doen?quote:Op donderdag 27 september 2007 12:00 schreef Noli. het volgende:
Maareh.. Wat denken jullie zal ik nummer 1 insturen voor defotowedstrijd
?
Durf ik dat? [afbeelding]
Ik vind van wel!quote:Op donderdag 27 september 2007 12:37 schreef Danny het volgende:
zou deze voldoen als portretfoto of valt dit niet onder 'portret' ?
[afbeelding]
Wat bedoel je met verticale uitsnedes? Gewoon stukje eraf halen?quote:Op woensdag 26 september 2007 11:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
LondenMooi
British Museum
![]()
Als ik je een tip mag geven: kijk eens hoe deze foto er in zwartwit uitziet. Ik vind het nl. echt een perfect gebouw om zwartwit-foto's te maken. Speel ook eens met verticale uitsnedes.
Nee johquote:Op donderdag 27 september 2007 14:11 schreef Inu het volgende:
[..]
Wat bedoel je met verticale uitsnedes? Gewoon stukje eraf halen?
Als je die wil laten zien en eventueel tips wil krijgen, misschien even met iemand prive contact opnemen? Je kan mij eventueel mailen (zie profiel) of een anderquote:Ik heb ook een foto van mn vriend bewerkt, maar mag hem niet online zetten van hemEn het is echt een portretfoto, hij staat naar zn voeten in de branding te staren, erg hem
LadyS, ik zie dat je veel uitsnedes maakt van je foto. Probeer eens met de camera er wat dichterop te gaan zitten zodat je eigenlijk de foto die je nu laat zien al met de camera maakt? Probeer ook gewoon allemaal houdingen en posities uit en kijk wat het met je foto doet.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:27 schreef LadyS het volgende:
Ik heb deze nog gemaakt vandaag, het lukt toch om binnen duidelijke foto's te maken, maar het was vandaag een stuk lichter in huis dan gisteren.
Ahquote:Op donderdag 27 september 2007 14:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee johJe maakt een staande uitsnede of crop van de foto en dan waar precies het stuk dak te zien is en de muren van het gebouw wat minder.
[..]
Als je die wil laten zien en eventueel tips wil krijgen, misschien even met iemand prive contact opnemen? Je kan mij eventueel mailen (zie profiel) of een ander
Wow, die laatste vind ik echt een super verbeteringquote:Op donderdag 27 september 2007 14:27 schreef LadyS het volgende:
Ik heb deze nog gemaakt vandaag, het lukt toch om binnen duidelijke foto's te maken, maar het was vandaag een stuk lichter in huis dan gisteren.
1.
orgineel
[afbeelding]
en nu:
[afbeelding]
2.
orgineel:
[afbeelding]
en nu:
[afbeelding]
3.
orgineel:
[afbeelding]
en nu:
[afbeelding]
Dat zie ik wel meer mensen hier doen. "Snel" een foto schieten en "later" op de computer bijwerken.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
LadyS, ik zie dat je veel uitsnedes maakt van je foto. Probeer eens met de camera er wat dichterop te gaan zitten zodat je eigenlijk de foto die je nu laat zien al met de camera maakt? Probeer ook gewoon allemaal houdingen en posities uit en kijk wat het met je foto doet.
Vind het wel leuk om te zien wat je aan het doen bent. Leuke set foto's dit
Het ligt er een beetje aan.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:56 schreef Dickies het volgende:
Ik heb altijd gelezen dat je wel ledematen mag afhakken maar nooit door gewrichten. Dus niet bij de knie, maar stukje hoger of lager is prima.
een discussie punt op zich omdat ik het hier niet mee eens benquote:Op donderdag 27 september 2007 16:51 schreef Werewolf het volgende:
Bovendien zie ik ook veel "afgehakte ledematen". Let erop bij mensen en dieren dat ze er in ieder geval helemaal op staan.
Een gedeelte kan natuurlijk ook mooi zijn, maar een stukje hoofd, elleboog of voet dat van de foto af valt is natuurlijk een beetje raar.
Werewolf, ik deed dat dus eerst. Tijdens de "shoot" proberen zo'n mooi mogelijke foto te maken. Maar juist door hier ben ik ze wat ruimer gaan nemen zodat er iets meer ruimte is om eventueel nog aan te passen.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:51 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Dat zie ik wel meer mensen hier doen. "Snel" een foto schieten en "later" op de computer bijwerken.
De nadruk ligt een beetje op het nabewerken hoewel ik denk dat wanneer je tijdens je "shoot" al op zaken als compositie en licht let dat een hoop nabewerktijd scheelt.
Bovendien zie ik ook veel "afgehakte ledematen". Let erop bij mensen en dieren dat ze er in ieder geval helemaal op staan.
Een gedeelte kan natuurlijk ook mooi zijn, maar een stukje hoofd, elleboog of voet dat van de foto af valt is natuurlijk een beetje raar.
Verder wel leuk dat er veel mensen zo enthousiast aan het fotograferen zijn geslagen!
Ja, dat is er een beetje ingebakken hier.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
LadyS, ik zie dat je veel uitsnedes maakt van je foto. Probeer eens met de camera er wat dichterop te gaan zitten zodat je eigenlijk de foto die je nu laat zien al met de camera maakt? Probeer ook gewoon allemaal houdingen en posities uit en kijk wat het met je foto doet.
Dank je, ben er ook erg blij mee!quote:Vind het wel leuk om te zien wat je aan het doen bent. Leuke set foto's dit
Dank je! Leuk zo'n compliment, ook van PdeHoog natuurlijk!quote:Op donderdag 27 september 2007 15:16 schreef An24 het volgende:
[..]
Wow, die laatste vind ik echt een super verbetering![]()
Jij zegt idd wat ik ook denk. Ik vind het wel "veilig" om ze wat ruimer te nemen eigenlijkquote:Op donderdag 27 september 2007 17:32 schreef Noli. het volgende:
[..]
Werewolf, ik deed dat dus eerst. Tijdens de "shoot" proberen zo'n mooi mogelijke foto te maken. Maar juist door hier ben ik ze wat ruimer gaan nemen zodat er iets meer ruimte is om eventueel nog aan te passen.
Bijvoorbeeld: Ik poste hier boven ergens een foto van mijn dochter die op de grond ligt. Had ik die krapper genomen, meer geprobeerd het in één keer helemaal goed te doen dan had ik een probleem gehad. Hij is namelijk wat scheef en dan waren haar vingers er niet meer opgekomen. Nu heb ik 'm wat recht proberen te trekken en dat is nu gelukkig nog nét gelukt zonder verlies van vingers.
quote:Op donderdag 27 september 2007 19:40 schreef Sugar het volgende:
Is leuk geworden, LadyS!
En Miss-Bliss, dankuwel.![]()
Ik moet er nog een delen, maar het is eigenlijk niet eens echt ontopic.Maar ik bakte pannenkoeken en mijn oog viel ergens op. Toen moest ik er wat mee.
[afbeelding]
Leuk om te zien dat niet alleen de bewerkingen, maar ook de originelen steeds beter worden. Ik pik #6 er even uit (maar ik vind die eikel ook heel netjes gedaan).quote:Op donderdag 27 september 2007 21:15 schreef LadyS het volgende:
Leuk Sugar, diein je pannenkoek
En foto's van mijn avontuur buiten vanmiddag:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |