abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 september 2007 @ 12:00:04 #176
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53511352
Ik had even wat beperkt materiaal
(en een beetje de drang om de foto's van gister een beetje te overtreffen )

Als het weer een beetje zo blijft dan ga ik vanmiddag misschien nog even in het hoenderparkje hier in het durrep kijken. Even wat anders..

Maareh.. Wat denken jullie zal ik nummer 1 insturen voor de fotowedstrijd ?
Durf ik dat?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_53512234
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:00 schreef Noli. het volgende:

Maareh.. Wat denken jullie zal ik nummer 1 insturen voor de fotowedstrijd ?
Durf ik dat? [afbeelding]
Ik had even de reden gemist waarom je dat ook al weer niet zou doen? wat heb je te verliezen?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  Admin donderdag 27 september 2007 @ 12:37:26 #178
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53512361
zou deze voldoen als portretfoto of valt dit niet onder 'portret' ?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_53514363
por·tret·fo·to (de ~)
1 foto met daarop de afbeelding van een persoon

Sja, volgens vandale voldoe je aan de voorwaarden
pi_53514532
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:37 schreef Danny het volgende:
zou deze voldoen als portretfoto of valt dit niet onder 'portret' ?
[afbeelding]
Ik vind van wel!

Had ik al gezegd dat je een mooie kat hebt?
pi_53515281
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:12 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Londen Mooi British Museum

Als ik je een tip mag geven: kijk eens hoe deze foto er in zwartwit uitziet. Ik vind het nl. echt een perfect gebouw om zwartwit-foto's te maken. Speel ook eens met verticale uitsnedes.
Wat bedoel je met verticale uitsnedes? Gewoon stukje eraf halen?

Wat een leuke foto met die kat En wat een fotogeniek kindje

Ik heb ook een foto van mn vriend bewerkt, maar mag hem niet online zetten van hem En het is echt een portretfoto, hij staat naar zn voeten in de branding te staren, erg hem
pi_53515707
Ik heb deze nog gemaakt vandaag, het lukt toch om binnen duidelijke foto's te maken, maar het was vandaag een stuk lichter in huis dan gisteren.

1.
orgineel

en nu:

2.
orgineel:

en nu:

3.
orgineel:

en nu:
pi_53516393
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:11 schreef Inu het volgende:

[..]

Wat bedoel je met verticale uitsnedes? Gewoon stukje eraf halen?
Nee joh Je maakt een staande uitsnede of crop van de foto en dan waar precies het stuk dak te zien is en de muren van het gebouw wat minder.
quote:
Ik heb ook een foto van mn vriend bewerkt, maar mag hem niet online zetten van hem En het is echt een portretfoto, hij staat naar zn voeten in de branding te staren, erg hem
Als je die wil laten zien en eventueel tips wil krijgen, misschien even met iemand prive contact opnemen? Je kan mij eventueel mailen (zie profiel) of een ander
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_53516471
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:27 schreef LadyS het volgende:
Ik heb deze nog gemaakt vandaag, het lukt toch om binnen duidelijke foto's te maken, maar het was vandaag een stuk lichter in huis dan gisteren.
LadyS, ik zie dat je veel uitsnedes maakt van je foto. Probeer eens met de camera er wat dichterop te gaan zitten zodat je eigenlijk de foto die je nu laat zien al met de camera maakt? Probeer ook gewoon allemaal houdingen en posities uit en kijk wat het met je foto doet.

Vind het wel leuk om te zien wat je aan het doen bent. Leuke set foto's dit
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_53516778
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nee joh Je maakt een staande uitsnede of crop van de foto en dan waar precies het stuk dak te zien is en de muren van het gebouw wat minder.
[..]

Als je die wil laten zien en eventueel tips wil krijgen, misschien even met iemand prive contact opnemen? Je kan mij eventueel mailen (zie profiel) of een ander
Ah Heb het ff geprobeerd, maar kreeg niet echt iets wat leuker was.... (vond ik dan ) Heb hem ook zwart wit gemaakt, maar dan vind ik hem een beetje saai worden.... Heb nu gewoon de originele gepakt, wat lichter gemaakt en gezorgd dat ie wit bleef (kan hem wel online zetten, maar dan wordt het weer zo'n gemiep met Picasa en heb ik ff geen zin in )

Ik zal het hem eens vragen Hij vond de bewerking trouwens lelijk... Ik had hem gewoon wat beter in beeld gebracht en een beetje kleurverzadiging gedaan zodat de zee wat blauwer werd, maar hij vond de zee en alles om hem heen belangrijk in de foto en de verzadiging vond ie ook maar niks
pi_53517194
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:27 schreef LadyS het volgende:

1.
orgineel
[afbeelding]

en nu:
[afbeelding]

2.
orgineel:
[afbeelding]

en nu:
[afbeelding]

3.
orgineel:
[afbeelding]

en nu:
[afbeelding]
Wow, die laatste vind ik echt een super verbetering
pi_53520145
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

LadyS, ik zie dat je veel uitsnedes maakt van je foto. Probeer eens met de camera er wat dichterop te gaan zitten zodat je eigenlijk de foto die je nu laat zien al met de camera maakt? Probeer ook gewoon allemaal houdingen en posities uit en kijk wat het met je foto doet.

Dat zie ik wel meer mensen hier doen. "Snel" een foto schieten en "later" op de computer bijwerken.
De nadruk ligt een beetje op het nabewerken hoewel ik denk dat wanneer je tijdens je "shoot" al op zaken als compositie en licht let dat een hoop nabewerktijd scheelt.

Bovendien zie ik ook veel "afgehakte ledematen". Let erop bij mensen en dieren dat ze er in ieder geval helemaal op staan.
Een gedeelte kan natuurlijk ook mooi zijn, maar een stukje hoofd, elleboog of voet dat van de foto af valt is natuurlijk een beetje raar.

Verder wel leuk dat er veel mensen zo enthousiast aan het fotograferen zijn geslagen!
pi_53520302
Ik heb altijd gelezen dat je wel ledematen mag afhakken maar nooit door gewrichten. Dus niet bij de knie, maar stukje hoger of lager is prima.
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
  donderdag 27 september 2007 @ 16:59:48 #189
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53520419
Ha! Ik ging ook naar buiten vandaag. Leuk om te zoeken naar 'mooie' dingen.
Het resultaat:

[ Bericht 2% gewijzigd door Sugar op 27-09-2007 17:10:09 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53520641
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:56 schreef Dickies het volgende:
Ik heb altijd gelezen dat je wel ledematen mag afhakken maar nooit door gewrichten. Dus niet bij de knie, maar stukje hoger of lager is prima.
Het ligt er een beetje aan.
Bewust een half hoofd, bovenlichaam of iets anders op de foto zetten kan natuurlijk wel, maar als je ene foto van iemand maakt en zijn linkervoet staat er niet op is dat natuurlijk slordig.
Dat zie je bij portretfotografie, vooral bij beweeglijke kinderen, nog wel eens.
pi_53520826
Foto 1 vind ik heel gaaf, Sugar!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 27 september 2007 @ 17:20:10 #192
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53521011
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:51 schreef Werewolf het volgende:

Bovendien zie ik ook veel "afgehakte ledematen". Let erop bij mensen en dieren dat ze er in ieder geval helemaal op staan.
Een gedeelte kan natuurlijk ook mooi zijn, maar een stukje hoofd, elleboog of voet dat van de foto af valt is natuurlijk een beetje raar.
een discussie punt op zich omdat ik het hier niet mee eens ben
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 27 september 2007 @ 17:32:51 #193
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53521364
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:51 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Dat zie ik wel meer mensen hier doen. "Snel" een foto schieten en "later" op de computer bijwerken.
De nadruk ligt een beetje op het nabewerken hoewel ik denk dat wanneer je tijdens je "shoot" al op zaken als compositie en licht let dat een hoop nabewerktijd scheelt.

Verder wel leuk dat er veel mensen zo enthousiast aan het fotograferen zijn geslagen!
Werewolf, ik deed dat dus eerst. Tijdens de "shoot" proberen zo'n mooi mogelijke foto te maken. Maar juist door hier ben ik ze wat ruimer gaan nemen zodat er iets meer ruimte is om eventueel nog aan te passen.

Bijvoorbeeld: Ik poste hier boven ergens een foto van mijn dochter die op de grond ligt. Had ik die krapper genomen, meer geprobeerd het in één keer helemaal goed te doen dan had ik een probleem gehad. Hij is namelijk wat scheef en dan waren haar vingers er niet meer opgekomen. Nu heb ik 'm wat recht proberen te trekken en dat is nu gelukkig nog nét gelukt zonder verlies van vingers.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_53521483
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja, dat is er een beetje ingebakken hier. Ik zal er op letten!
quote:
Dank je, ben er ook erg blij mee!
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:16 schreef An24 het volgende:

[..]

Wow, die laatste vind ik echt een super verbetering
Dank je! Leuk zo'n compliment, ook van PdeHoog natuurlijk!
pi_53521558
quote:
Op donderdag 27 september 2007 17:32 schreef Noli. het volgende:

[..]

Werewolf, ik deed dat dus eerst. Tijdens de "shoot" proberen zo'n mooi mogelijke foto te maken. Maar juist door hier ben ik ze wat ruimer gaan nemen zodat er iets meer ruimte is om eventueel nog aan te passen.

Bijvoorbeeld: Ik poste hier boven ergens een foto van mijn dochter die op de grond ligt. Had ik die krapper genomen, meer geprobeerd het in één keer helemaal goed te doen dan had ik een probleem gehad. Hij is namelijk wat scheef en dan waren haar vingers er niet meer opgekomen. Nu heb ik 'm wat recht proberen te trekken en dat is nu gelukkig nog nét gelukt zonder verlies van vingers.
Jij zegt idd wat ik ook denk. Ik vind het wel "veilig" om ze wat ruimer te nemen eigenlijk

Sugar, ook al zo een mooie serie gemaakt buiten! Ik vind de laatste wel erg leuk!
Ik ben vooral in de natuur geweest. Ben net thuis dus moet ze nog bekijken.
  donderdag 27 september 2007 @ 19:40:21 #196
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53524528
Is leuk geworden, LadyS!

En Miss-Bliss, dankuwel.

Ik moet er nog een delen, maar het is eigenlijk niet eens echt ontopic. Maar ik bakte pannenkoeken en mijn oog viel ergens op. Toen moest ik er wat mee.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 27 september 2007 @ 20:00:40 #197
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53525145
Grappig Sjoeg.
Je ziet trouwens duidelijk verbeteringen bij iedereen.
(en nu ga ik zelf weer aan het fotograferen bij onze indoor triatlon, is zo lastig fotograferen sport. mooie uitdaging)
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_53527619
Leuk Sugar, die in je pannenkoek

En foto's van mijn avontuur buiten vanmiddag:

1.
orgineel:

en nu:

2.
orgineel:

en nu:

3.
orgineel

en nu:

4.
orgineel:

en nu:

5.
orgineel:

en nu:

6.
orgineel:

en nu:

2. moet ik misschien even rechtzetten zie ik nu
pi_53529166
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:40 schreef Sugar het volgende:
Is leuk geworden, LadyS!

En Miss-Bliss, dankuwel.

Ik moet er nog een delen, maar het is eigenlijk niet eens echt ontopic. Maar ik bakte pannenkoeken en mijn oog viel ergens op. Toen moest ik er wat mee.
[afbeelding]
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53529583
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:15 schreef LadyS het volgende:
Leuk Sugar, die in je pannenkoek

En foto's van mijn avontuur buiten vanmiddag:
Leuk om te zien dat niet alleen de bewerkingen, maar ook de originelen steeds beter worden. Ik pik #6 er even uit (maar ik vind die eikel ook heel netjes gedaan).

Je hebt m ingelfitst he? Zie je dat daardoor het jongetje meer los komt van de achtergrond? Hij (het jongetje dus) lijkt me wel een tikkie onscherp, hier had je ms een iets kleiner diafragma (groter f-getal) kunnen gebruiken. En ik vind het jammer (maar niet heel storend) dat zijn voetjes er niet op staan.

Let bij de bewerking even op de lucht. In het origineel zit daar nog wat detail in bij de bewerking ben je die bijna kwijt. Het is vaak mooier om er ietsje tekening in te houden. Tot slot het recht zetten: Vaak zie je wel dat een foto niet recht is, maar het is niet altijd makkelijk om iets te vinden om je foto op recht te zetten. Hier heb je een kronkelpad en een heuvel, dus dat is lastig. Het gebouw en het verkeersbord geven wel iets houvast.
Mijn DeviantART gallery
,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')