Ja, maar dat lijkt me bijna een 'voorwaarde' om aan kinderen te beginnen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 18:43 schreef Moonah het volgende:
[..]
Míts je eea verwerkt hebt. Anders loop je grote kans te gaan projecteren en compenseren en daar wordt je kind dan de dupe van.
En ik ben vrij jong meoder geworden maar heb dat eigenlijk nietquote:Op dinsdag 25 september 2007 15:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik denk het eigenlijk niet... ik denk dat het in je karakter zit of niet. Ik heb ook behoorlijk de drang om te bewijzen dat ik een goede moeder ben en Isa een goed opgevoed kind
En dat is o.a. wat ik bedoelde met dat moeder worden je verandert. Vroegah had ik helemaal niet echt verantwoordelijkheidsgevoel. En nu welquote:Op woensdag 26 september 2007 00:15 schreef bixister het volgende:
een kind op de wereld zetten is wel een verantwoordelijkheid.
Je zaakjes op orde willen hebben (zoals een huis waarin het kind een eigen kamertje heeft etc. etc.) en wel of niet flexibel kunen omgaan met het feit dat je met een kind niets kan plannen zijn toch wel 2 verschillende dingen en die hebben volgens mij vrij weinig met elkaar te maken.quote:Op woensdag 26 september 2007 08:58 schreef texelonia het volgende:
[..]
En dat is o.a. wat ik bedoelde met dat moeder worden je verandert. Vroegah had ik helemaal niet echt verantwoordelijkheidsgevoel. En nu wel
Ik denk trouwens dat poemojn wel en goed punt heeft. Veel mensen willen eerst een "perfecte" situatie creëren voordat ze aan kinderen beginnen. Juiste relatie uiteraard, werk, genoeg geld, groot huis, etc. En zo kun je het blijven uitstellen, want perfect bestaat natuurlijk niet.
En terwijl ik dit typ vraag ik me af of deze mensen als ze eenmaal ouder zijn dan ook meer moeite hebben met de onverwachtse en "onplanbare" dingen waar je mee te maken krijgt als je een kind hebt. Want je kunt alles wel precies uitstippelen, maar een kind trekt meestal toch zijn eigen plan.
quote:Op woensdag 26 september 2007 08:58 schreef texelonia het volgende:
En terwijl ik dit typ vraag ik me af of deze mensen als ze eenmaal ouder zijn dan ook meer moeite hebben met de onverwachtse en "onplanbare" dingen waar je mee te maken krijgt als je een kind hebt. Want je kunt alles wel precies uitstippelen, maar een kind trekt meestal toch zijn eigen plan.
Tot op zekere hoogte wel ja, maar sommige mensen willen alles mijn inziens iets té goed geregeld hebben. Dat moet iedereen natuurlijk voor zich weten, maar het was gewoon iets wat ik me afvroeg.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je zaakjes op orde willen hebben (zoals een huis waarin het kind een eigen kamertje heeft etc. etc.) en wel of niet flexibel kunen omgaan met het feit dat je met een kind niets kan plannen zijn toch wel 2 verschillende dingen en die hebben volgens mij vrij weinig met elkaar te maken.
Ja, daar kan ik wel in mee gaan ja. Alsof je pas kinderen kunt krijgen áls je een rijtjeshuis hebt, met stationwagen voor de deur en uitgestippeld pensioenplan. Fuck dat.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte wel ja, maar sommige mensen willen alles mijn inziens iets té goed geregeld hebben.
Klopt, die mensen heb je zeker. Volgens mij is dat echter meer een karaktertrek dan iets dat leeftijdgerelateerd is.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte wel ja, maar sommige mensen willen alles mijn inziens iets té goed geregeld hebben. Dat moet iedereen natuurlijk voor zich weten, maar het was gewoon iets wat ik me afvroeg.
Mwoch, het is ook maatschappelijk opgelegd hoor. Wij kregen echt wel wat scheve en vragende gezichten toen we vertelden dat 'we' zwanger waren en voorlopig lekker in ons huurflatje bleven zitten. Alsof het biologisch gezien onmogelijk is om daar kinderen te krijgen en op te voeden.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:23 schreef E.T. het volgende:
maar ik denk dat controlfreak zijn, niet met leeftijd te maken heeft
Dat ligt dan aan de kringen waarin jij verkeerd.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mwoch, het is ook maatschappelijk opgelegd hoor. Wij kregen echt wel wat scheve en vragende gezichten toen we vertelden dat 'we' zwanger waren en voorlopig lekker in ons huurflatje bleven zitten. Alsof het biologisch gezien onmogelijk is om daar kinderen te krijgen en op te voeden.
quote:Op woensdag 26 september 2007 09:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mwoch, het is ook maatschappelijk opgelegd hoor. Wij kregen echt wel wat scheve en vragende gezichten toen we vertelden dat 'we' zwanger waren en voorlopig lekker in ons huurflatje bleven zitten. Alsof het biologisch gezien onmogelijk is om daar kinderen te krijgen en op te voeden.
Oooooh, ging het dáár om.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:30 schreef E.T. het volgende:
[..]
Met jou als vader kan ik me wel iets voorstellen bij de vragende gezichten![]()
Ik bedoel absoluut niet dat je eerst een 'paradijslijke toestand' moet scheppen alvorens aan kinderen te beginnenquote:Op dinsdag 25 september 2007 23:48 schreef poemojn het volgende:
En dan ben je in een paradijselijke toestand, helemaal klaar voor een kind, en gebeurt er iets noodlottigs waardoor je weer helemaal van voren af aan kunt beginnen.. Ik ben wat minder optimistisch dan jij denk ik, Moonah.
En misschien is het erg flauw, maar ik denk dat kinderen hier over het algemeen heel wat betere kansen hebben om goed op te groeien dan kinderen in bijv oorlogsgebieden. Veel problemen hier zijn ook 'luxeproblemen' (soms lijkt het wel of de menselijke geest misschien ook een bepaalde mate van 'problemen' nodig heeft om te functioneren, maar dat is misschien een vergezochte gedachte die hier offtopic is).
Yup, ik snap je wel.quote:Op woensdag 26 september 2007 07:50 schreef Tan het volgende:
[..]
Ja, maar dat lijkt me bijna een 'voorwaarde' om aan kinderen te beginnen.
Maar ik bedoelde ook niet dat je een 'tik' (is het trouwens niet tic? voordat het wordt verward met die zogenaamde opvoedkundige tik) moet uitleven op je kinderen, maar dat je het in een voordeel kunt gebruiken door extra alert te zijn.
Dat misschien niet, maar wat poemojn ookal zei, is het misschien wel zo dat die "controlfreaks" juist degenen zijn die op latere leeftijd kinderen krijgen. Omdat die alles zo geregeld willen hebben dat ze het kinderen krijgen maar blíjven uitstellen. waarmee ik dus zeker niet wil zeggen dat alle oudere ouders controlfreaks zijnquote:Op woensdag 26 september 2007 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, die mensen heb je zeker. Volgens mij is dat echter meer een karaktertrek dan iets dat leeftijdgerelateerd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |