abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53284085
ik ben een heel indrukwekkend boek aan 't lezen dat echt een aanrader is voor mensen die kinderen hebben of eigenlijk nog meer voor mensen die ze nog gaan krijgen: de onschuldige gevangene van Ingeborg Bosch. klinkt misschien wat heftig en het is ook niet echt lichte kost maar wel erg raak en belangrijk denk ik. gaat over het feit dat je kind zo volledig aan jou overgeleverd is, en over de risico's en verantwoordelijkheden die dat met zich meebrengt.

een recensie van bol.com waar ik me wel in kan vinden:
quote:
Een must voor iedereen met kids of een kinderwens

Dit boek biedt een hele andere kijk op 'opvoeding'. Geen tips of adviezen, maar een way of life die begint bij onszelf, zodat we vanuit ons hart contact kunnen maken met onze kinderen en in staat zijn hen te helpen om uit te groeien tot evenwichtige en capabele volwassenen. Welke taak kan belangrijker zijn? De kinderen van vandaag zijn tenslotte de maatschappij van morgen. Echt een aanrader!
  † In Memoriam † dinsdag 18 september 2007 @ 22:36:16 #52
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_53285873
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:51 schreef bixister het volgende:
ik ben een heel indrukwekkend boek aan 't lezen dat echt een aanrader is voor mensen die kinderen hebben of eigenlijk nog meer voor mensen die ze nog gaan krijgen: de onschuldige gevangene van Ingeborg Bosch. klinkt misschien wat heftig en het is ook niet echt lichte kost maar wel erg raak en belangrijk denk ik. gaat over het feit dat je kind zo volledig aan jou overgeleverd is, en over de risico's en verantwoordelijkheden die dat met zich meebrengt.

een recensie van bol.com waar ik me wel in kan vinden:
[..]
Hier staat de complete inleiding: *klik*
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:13:05 #53
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53916248
Bix, ik heb het op je advies gekocht en ben er heel erg blij mee dat je hier die tip gaf. Ik ben nog niet eens zo ver erin, maar ik ben er ook erg van onder de indruk.

Allemaal lezen dus.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 14 oktober 2007 @ 08:34:18 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53920836
Ik ben er ook in bezig, vind het heel erg interessant, maar soms ook wel een beetje zwaar(moedig) hoor...

Ik ben overigens ook nog niet zo ver, ik val er net zo makkelijk mee in slaap 's avonds als met een roman.
pi_53922308
ik heb 't ook nog niet uit, en ben 't wel wat met je eens hoor BE. het lijkt er af en toe op dat er geen 'gewoon' gezonde mensen bestaan in haar visie.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 18:42:05 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53993493
Wat ik me bijvoorbeeld vanmiddag af zat te vragen, ik ben nu bij het stukje over invloed van stress tijdens de zwangerschap, zou het dan ook positief effect hebben als je juist geen stress hebt en je heel goed en happy voelt tijdens de zwangerschap?
Of denk ik nu weer raar. Ik bedacht het omdat ze schrijft dat de stress en hormonale spiegel tussen week 12 en 22 voor een groot deel van invloed is op de stress-balans en stress-bestendigheid van je kindje later.
Klinkt logisch, maar daar waar zij idd eig. alleen de negatieve kanten bespreekt hoor je niks over de positieve kant.

Ik vind het overigens allemaal wel heel boeiend, maar ik ben me ook al wel aan het bedenken wat ik nou eens met al die info aan moet. Uiteraard is dit maar 1 boek, en een ander boek zegt vast weer hele andere dingen, maar toch probeer ik dus wel te bedenken of en wat ik met de info ga doen.
pi_53999270
Ik dacht dat ik hier gepost had, maar blijkbaar dus niet

Ik heb voor vaderdag Opvoeden voor dummies gekregen, maar dat is denk ik wel wat andere koek dan het boek wat bix hier aanhaalt.
pi_54004768
heu pruk, jij wordt toch geen vader?

BE, voor zover ik het nu kan beoordelen kan het lezen van het boek in ieder geval nuttig zijn om je nog eens extra bewust te worden van die machtspositie die je hebt als ouder, van de kwetsbare positie van je kind daardoor. op moeilijke momenten misschien zinnig om daar nog eens goed bij stil te staan.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:33:29 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54004917
Ja, dat is idd denk ik wel waar het op neer komt. En dat is ook idd wel de boodschap die ik eruit haal.
Je hoort zovaak over de grote afhankelijkheid die zo'n kleintje heeft maar je staat er niet altijd bij stil dat zelfs hele kleine dingetjes al heel veel invloed kunnen hebben.

Pruk, andere koek mss, maar daardoor niet minder leuk toch?
Althans, heeft hij er wat aan?
pi_54004945
ik zit dingen door elkaar te halen, ik heb het gegeven, en hij heeft het dus gekregen

Ik heb nog geen plannen voor een transgenderoperatie
pi_54004960
Mensen doen gewoon allemaal maar wat.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:38:18 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54004995
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:36 schreef Biancavia het volgende:
Mensen doen gewoon allemaal maar wat.
Nou, dat denk ik nou juist niet. Tuurlijk er zijn er zat die 'maar wat doen' maar er zijn ook echt zat mensen die wel degelijk vanuit een bepaalde visie of wens met hun kind bezig zijn.
pi_54005358
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou, dat denk ik nou juist niet. Tuurlijk er zijn er zat die 'maar wat doen' maar er zijn ook echt zat mensen die wel degelijk vanuit een bepaalde visie of wens met hun kind bezig zijn.
Hulde aan die mensen!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_54005938
Ik vond dit altijd wel een grappige titel:

Geen idee of het wat is, though.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')