Waarom 'ons' tussen aanhalingstekens?quote:Op woensdag 26 september 2007 10:16 schreef Bass-Miss het volgende:
Tja, ik vind het enorm intiem om samen in bed te liggen met 'ons' kindje bij ons. Maar goed, dat is ieder zijn ding he.
Nou, met zo'n opmerking hadden ze bij mij ook een flink probleem gehad. Gatverdamme zeg!quote:Op woensdag 26 september 2007 11:30 schreef Pien85 het volgende:
Een van de eerste vragen daar was: je bent nog zo jong, waarom heb je geen abortus laten plegen? We zijn weg gegaan en zij is opzoek gegaan naar een ander consultatiebureau, uiteraard eerst even daar om uitleg gevraagd, er van uitgaande dat zij niet echt de koningin van de subtiliteit is kun je je voorstellen wat dat voor scene moet zijn geweest
Om de intimiteit te benadrukken.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:35 schreef Vivi het volgende:
[..]
Waarom 'ons' tussen aanhalingstekens?
Oh, het stond een beetje raar, net of ie niet echt van jullie was ofzoquote:Op woensdag 26 september 2007 11:40 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Om de intimiteit te benadrukken.
Persoonlijk vind ik dat een beetje vreemd...quote:Op woensdag 26 september 2007 11:49 schreef Ticootje het volgende:
Mijn broertje (bijna 21) versleept ook nog steeds zn matras naar mn ouders slaapkamer als hij zich ziek voelt...
Dan had ik ver moeten slepen met mijn martasje op mijn 21ste, aangezien ik toen een dorp verderop woonde.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:49 schreef Ticootje het volgende:
Mijn broertje (bijna 21) versleept ook nog steeds zn matras naar mn ouders slaapkamer als hij zich ziek voelt...
Je bent niet alleen......quote:Op woensdag 26 september 2007 11:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat een beetje vreemd...
Ook daar kunnen meningen over verschillen. Ik vind het dus wel belangrijk dat een kind vanaf jonge leeftijd een eigen kamer heeft die niet gedeeld hoeft te worden. Een eigen plekje voor de eigen spullen waar het kind zich kan terugtrekken omdat het daar helemaal eigen en geborgen is.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:39 schreef Bass-Miss het volgende:
Tot een jaar of tien zie ik dat ook niet duren, hoor. Het lijkt me alleen geen probleem als ze tot die leeftijd een kamer delen met broertjes of zusjes.... Nadien denk ik dat er idd meer behoefte aan een eigen plekje komt.
Het plan is hier dat we zodra hij daar besef van heeft een eigen kamer maken en dan heeft hij de keuze. Denk dat het op die manier best aantrekkelijk gemaakt wordt om op een eigen kamer te slapen. Het hoeft ook niet meteen.
Ik ookquote:Op woensdag 26 september 2007 11:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat een beetje vreemd...
ik merk aan mijn jongens dat ze dat ook echt nodig hebben! de kamers zijn ook zéér verschillend. Leuk om te zien. Vandaar ook dat wij met ons matrasje naar de kamers van de boys gingen als ze niet lekker waren. Om dáár hun plek te maken.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook daar kunnen meningen over verschillen. Ik vind het dus wel belangrijk dat een kind vanaf jonge leeftijd een eigen kamer heeft die niet gedeeld hoeft te worden. Een eigen plekje voor de eigen spullen waar het kind zich kan terugtrekken omdat het daar helemaal eigen en geborgen is.
Ach bij de eerste waren de opmerkingen nog een stuk erger. Ze woonde toen in een wijk waar dat blijkbaar absoluut niet kon, jong moeder worden/zijn. De meeste vreemde dingen heeft ze om dr oren gehad, maar goed dit is een beetje offtopicquote:Op woensdag 26 september 2007 11:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou, met zo'n opmerking hadden ze bij mij ook een flink probleem gehad. Gatverdamme zeg!
Alsof je een kind geen geborgenheid biedt als je hem in zijn eigen bed laat slapenquote:Op woensdag 26 september 2007 11:46 schreef Bass-Miss het volgende:
Tja, tegenwoordig hoor je meer en meer dat geborgenheid zelfstandigheid niet in de weg hoeft te staan. Integendeel.
Ik denk dat er in het geval van dat neefje wel wat anders aan de hand is.
Als hij ziek is mag hij bij mama slapen en dat mag zolang als dat hij zich daar goed bij voelt, nu is hij niet zovaak ziek en als hij bij me wil slapen erom is er ook echt wat aan de hand, dus erg is het niet.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik merk aan mijn jongens dat ze dat ook echt nodig hebben! de kamers zijn ook zéér verschillend. Leuk om te zien. Vandaar ook dat wij met ons matrasje naar de kamers van de boys gingen als ze niet lekker waren. Om dáár hun plek te maken.
Maar goed, het is duidelijk te zien dat deze mening niet leeftijdgebonden is...![]()
Tuurlijk, is erg leuk en bijzonder, maar imo geen reden om jong aan kinderen te beginnen. Als het toevallig zo uitkomt, is dat erg leukquote:Op woensdag 26 september 2007 14:47 schreef KD-fotografie het volgende:
Demi heeft nog 2 grootopa's en 1 grootoma's
4 generaties vind ik toch ook wel bijzonder en wie weet worden het er ooit nog 5 ook.
Toen mijn broer werd geboren waren er 5 generaties, de overgrootopa (heet dat zo?) van mijn broer en mij is gestorven toen hij 98 jaar was.
Klopt... Bij Isa was dat ook zo, nou ja, bijna... Er ontbrak een schakel, namelijk oma, maar ama (oma van vriend) leefde nog wel.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk, is erg leuk en bijzonder, maar imo geen reden om jong aan kinderen te beginnen. Als het toevallig zo uitkomt, is dat erg leuk
De enige juiste reden, op welke leeftijd dan ookquote:Op woensdag 26 september 2007 15:16 schreef Ticootje het volgende:
Nee, het is zeker niet de reden dat ik nu kindjes wil...
Ik ben gewoon zo toe aan een kindje!
Zeg ook niet dat dat een reden is.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk, is erg leuk en bijzonder, maar imo geen reden om jong aan kinderen te beginnen. Als het toevallig zo uitkomt, is dat erg leuk
Het is een factor die meespeeld, maar geen heel belangerijke, is meer dat als je toch al jong eraan wilt beginnen dat een leuk extraatje is.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op inderdaad... Mijn vader wordt 60 dit jaar, moeder is 47 geworden. Ik ben overigens 31, mijn ouders waren dus resp. 29 en 26 toen ze mij kregen...quote:Op woensdag 26 september 2007 17:32 schreef KD-fotografie het volgende:
pff, de meeste tieners daar hebben ouders van mijn ouders leeftijd of zelfs nog ouder.
Toch wel vreemd om te lezen moet ik zeggen, mijn moeder is 52 en mijn (stief)vader is 46.
Ik vind dat echt totaal niet gek. Bijna al mijn vriendinnen hebben ouders die tussen eind veertig tot zestig jaar zijn. Mijn ouders zijn 55 en 54, ik vind dat prima en ik zou het zelf niet anders doen. Ik denk dat ik sowieso wel zal opvoeden in de stijl van mijn ouders als ik kinderen krijg, ik zal wrs. alleen niet zoals mijn moeder thuisblijven bij mijn eventuele kinderen. En dat terwijl ik het altijd zo fijn vond dat mijn moeder thuis was als ik terug kwam van school en dat ik nooit hoefde over te blijven...Mja. Zorgen voor heel veel later.quote:Op woensdag 26 september 2007 17:32 schreef KD-fotografie het volgende:
pff, de meeste tieners daar hebben ouders van mijn ouders leeftijd of zelfs nog ouder.
Toch wel vreemd om te lezen moet ik zeggen, mijn moeder is 52 en mijn (stief)vader is 46.
Is dat niet gewoon karakter? Ik ben 22, maar speels, neuh, zo zou ik mezelf niet willen omschrijven. Mijn moeder van 50 doet gekkere dingen met kids dan ik...quote:Op woensdag 26 september 2007 14:12 schreef erodome het volgende:
Bewuste keuze, om meerdere redenen, jong moeder zijn(vader net zo goed) is erg leuk, je bent zelf ook nog lekker speels, veel minder kans op complicatie's dan echt ouder aan kinderen beginnen, het leven opbouwen met een kind erbij ipv leven opbouwen en er dan een kind bijgooien.
Met een gemiddelde levensverwachting van toch ruim in de 70 zullen de mensen die met 35 kinderen krijgen óók de belangrijke dingen in het leven van hún kids nog meemaken... En 5 jaar ouder bij je eerste kind maakt ook niet dat je ineens de bruiloft niet meer mee zult maken.quote:En ik ben nooit te oud om een potje te voetballen of iets in die geest, mits er geen gekke dingen gebeuren zal ik er zijn bij alles wat belangerijk is in zijn leven en zal ik met een heleboel meedoen.
Mijn kleinkinderen zal ik nog kennen en echt wat mee kunnen doen(ik weet het geen zekerheid, maar hij zorgt er gewoon maar voor dat ik kleinkinderen krijg!), ik heb zelfs een kleine kans om achterkleinkinderen te gaan meemaken.
Dat het goed voelt lijkt me het belangrijkste.quote:Ik heb nooit spijt gehad van de keuze die we hebben gemaakt, het enigste waar wat spijt over kan bestaan is dat we het niet eerder hebben gedaan, maar toen leek dat het verstandigste(achteraf dingen bekijken is makkelijk).
Als ik nu zwanger zou raken, dan is 't zelfs een achter-achterkleinkind! En aangezien onkruid niet vergaat, gok ik dat mijn overgrootmoeder nog wel even mee kan en dat de kans dat ze iets dergelijks mee gaat maken (al dan niet van één van de overige ongeveer 35 achterkleinkinderen) nog best aanwezig is ook. Al zal het waarschijnlijk eerder een kind van mijn zusjes zijn...quote:Op woensdag 26 september 2007 14:16 schreef Ticootje het volgende:
Hier is dus een achterkleinkindje aan het broeden..
Mijn opa's en oma's leven allemaal nog...
Ligt dat er niet ook aan of iemand de jongste is of juist de oudste? Ik ben 22, mijn ouders zijn begin 50. De jongste thuis is 8 jaar jonger, die heeft, als men niet weet dat er nog drie boven zitten, ineens weer "oude" ouders.quote:Op woensdag 26 september 2007 17:32 schreef KD-fotografie het volgende:
Ook wel voor een deel, ben nu nogsteeds van het loltrappen, maar het kan ook echt nog.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:30 schreef innovative het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon karakter? Ik ben 22, maar speels, neuh, zo zou ik mezelf niet willen omschrijven. Mijn moeder van 50 doet gekkere dingen met kids dan ik...
5 jaar maakt niet zo'n verschil, ik doelde meer op mensen die ik pas na hun 35ste een kind zie krijgen, stel op je 36ste je eerste kind, dan ben je al 46 als je kind 10 is, dat is al een hele leeftijd vind ik persoonlijk, je komt toch wel in de risiko leeftijden dan, het kan heel goed gaan, maar toch gaan er ook nog echt een hoop dood tussen die 45 en 50 jaar in...quote:Met een gemiddelde levensverwachting van toch ruim in de 70 zullen de mensen die met 35 kinderen krijgen óók de belangrijke dingen in het leven van hún kids nog meemaken... En 5 jaar ouder bij je eerste kind maakt ook niet dat je ineens de bruiloft niet meer mee zult maken.
Tja, ik kan me mij opa, toen ik zelf kind was, niet anders herinneren dan voetballend en wel in bomen klimmend. Hij was toen een jaar of 60. Overigens gaat hij bijvoorbeeld nog steeds skiën, ondanks het feit dat hij aardig in de 70 is.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:36 schreef erodome het volgende:
Ook wel voor een deel, ben nu nogsteeds van het loltrappen, maar het kan ook echt nog.
Mijn moeder bv, in de 50 is ook van het lol maken, maar het kan allemaal niet meer zoals vroeger.
Klimmen in bomen, mee door de tunnels bij ballorig sjezen en dat soort dingen zitten er gewoon niet meer in, bij mij duurt dat nog wel even voordat dat niet meer kan.
Tussen de 30 en 40 gaan gemiddeld iets minder dan 100 mensen per 100.000 mensen dood, tussen de 40 en 50 zo'n 200. Dat is een verschil tussen 0,1% en 0,2%. Niet echt "een hoop", vind ik, eigenlijk, bekeken op het geheel.quote:5 jaar maakt niet zo'n verschil, ik doelde meer op mensen die ik pas na hun 35ste een kind zie krijgen, stel op je 36ste je eerste kind, dan ben je al 46 als je kind 10 is, dat is al een hele leeftijd vind ik persoonlijk, je komt toch wel in de risiko leeftijden dan, het kan heel goed gaan, maar toch gaan er ook nog echt een hoop dood tussen die 45 en 50 jaar in...
Tja, het is hun leven.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:37 schreef hassanjassan het volgende:
man man man...wat ik dus NU weer meemaak, breekt mijn klomp....mijn zwager en zijn vriendin zijn zwanger....hij is 26 en zij is 21. Niet gepland....maar zij slikt toch de pil, dan ben je toch voor 98% gedekt? de kans is echt minimaal, maar goed, dat argument zal ik niet gebruiken.
Waar ik dus wel bezorgd om ben, is of ze er emotioneel, fysiek en financieel wel aan toe zijn. Zij komt net uit de ZW wegens depressie (duurde 6 maanden geloof ik) en zit nog thuis voor de buis. Hij heeft net zijn opleiding tot broeder afgemaakt, nadat hij eerst 3x gewisseld heeft van opleiding. Zij heeft geen opleiding, behalve basisschool. Ze kunnen net de eindjes aan elkaar knopen financieel gezien. Opvang, oppas, etc..hebben ze nog geeneens over nagedacht, laat staan de kosten van het verzorgen en opvoeden van een kind.
Dit wordt nog een leuke soap met al deze ingrediënten. Nou weet ik zelf ook wel dat ze zich uiteindelijk zullen redden, maar het rommelt al erg bij de basis en dat is nou net wat je zo stabiel mogelijk wilt hebben toch?
M'n huisarts vertelde me dat zelfs dan de kans nog steeds nihil is en het niet in verhouding staat met het aantal vrouwen dat door de pil heen zwanger wordt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:43 schreef Ticootje het volgende:
Het ligt een beetje aan het gebruik van de pil. Je moet er niet 1 vergeten, of meerdere dagen achter elkaar. Bij lichte pillen moet je zorgen dat je ze rond dezelfde tijd inneemt. Verder als je antibiotica slikt dan is de werking van de pil nihil, ook andere medicijnen kunnen het effect van de pil verkleinen.
Klopt, en de huisarts moet dat dan ook even erbij zeggen vind ik.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:50 schreef Ticootje het volgende:
Nou, bij sommige antibiotica is echt bewezen dat de pil dan niet meer werkt. Daar heb ik ook al genoeg verhalen over gehoord, dus ben je aan de pil en krijg je antibiotica voorgeschreven gebruik dan een condoom, want de pil is dan niet meer veilig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |