Zou dit graag uitgelegd zien.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:25 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Sterk staaltje racisme en demagogie.
Wanneer muslims zeggen dat de islam voor vrede staat, extremisme afkeurt, terrorisme verwerpt, e.d.m., wordt dat door criticasters vaak honend onthaald en naar de prullenmand verwezen als 'taqiyya' of 'kitman'. Volgens islam bashers betekenen deze concepten dat muslims, om de islam te verspreiden, mogen liegen over de ware aard van de islam. Bijgevolg moet men volgens hen geen woord geloven van een muslim die bijvoorbeeld stelt dat de islam staat voor vrede en tegen terrorisme is; dat is in hun ogen immers allemaal pure misleiding, bedrog, mensen zand in de ogen strooien. De islam is er volgens islam bashers op uit om de wereld te domineren waarbij voor andere godsdiensten (nog altijd luidens de islam bashers) geen plaats meer zal zijn, [1] en om dat doel te bereiken, aldus de islam bashers, mogen muslims volgens hun religie liegen over de leerstellingen van de islam.quote:
Wat de...?quote:Vragen van de leden Wilders en Bosma (beiden PVV) aan Minister Plasterk van OCW over het bericht (*) Moslims mogen overdag weer eten, drinken en vrijen.
1.)
Bent u bekend met het bericht (*) Moslims mogen overdag weer eten, drinken en vrijen?
2.)
Bent u bekend dat vele scholen vandaag aan hun Islamitische leerlingen vrijaf hebben gegeven vanwege het Suikerfeest?
3.)
Deelt u de mening dat het Suikerfeest geen Nederlands feest is? Zo neen, waarom niet?
4.)
Deelt u de mening dat scholen voor dit feest geen vrijaf mogen geven aan hun Islamitische leerlingen? Zo neen, waarom niet?
5.)
Deelt u de mening dat de leerplichtambtenaar leerlingen die tijdens het Suikerfeest niet komen opdagen op school moet registeren en sanctioneren? Zo neen, waarom niet?
6.)
Kunt u uitzoeken hoeveel scholen vandaag aan Islamitische leerlingen vrijaf hebben gegeven en om hoeveel leerlingen dit in totaal gaat?
7.)
Deelt u de mening dat vanaf volgend jaar Nederlandse scholen van het Suikerfeest gevrijwaard moeten worden? Bent u bereid de viering van het islamitische Suikerfeest vanaf volgend jaar op scholen te verbieden? Zo ja, kunt u garanderen dat er volgend jaar geen leerling meer vrij van school krijgt, vanwege dit Suikerfeest?
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:42 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Wanneer muslims zeggen dat de islam voor vrede staat, extremisme afkeurt, terrorisme verwerpt, e.d.m., wordt dat door criticasters vaak honend onthaald en naar de prullenmand verwezen als 'taqiyya' of 'kitman'. Volgens islam bashers betekenen deze concepten dat muslims, om de islam te verspreiden, mogen liegen over de ware aard van de islam. Bijgevolg moet men volgens hen geen woord geloven van een muslim die bijvoorbeeld stelt dat de islam staat voor vrede en tegen terrorisme is; dat is in hun ogen immers allemaal pure misleiding, bedrog, mensen zand in de ogen strooien. De islam is er volgens islam bashers op uit om de wereld te domineren waarbij voor andere godsdiensten (nog altijd luidens de islam bashers) geen plaats meer zal zijn, [1] en om dat doel te bereiken, aldus de islam bashers, mogen muslims volgens hun religie liegen over de leerstellingen van de islam.
Wat is hier van aan? In deze Koran Notitie trekken we op onderzoek naar de betekenis en de rol van de waarheid in de islam, de islamitische houding tegenover liegen in het algemeen, en liegen over de islam in bijzonder, alsook de correcte islamitische betekenis van de concepten taqiyya en kitman. Vervolgens gaan we na of andere religies en seculiere modellen al dan niet gelijkaardige concepten hanteren, om te eindigen met enkele slotbeschouwingen.
Lees verder: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert31.htm
Ze overdrijven, maar het blijft natuurlijk belachelijk dat hiervoor een dag vrij wordt gegeven. Hindoestanen krijgen ook geen dag vrij voor Divali en Jom Kippoer heeft ook niet dezelfde status als het Suikerfeest in Nederland.quote:
Gelijke monikken gelijke kappen inderdaad.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ze overdrijven, maar het blijft natuurlijk belachelijk dat hiervoor een dag vrij wordt gegeven. Hindoestanen krijgen ook geen dag vrij voor Divali en Jom Kippoer heeft ook niet dezelfde status als het Suikerfeest in Nederland.
quote:
http://www.cheider.nl/cheider2007/index.php?id=startpagina&taal=0quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ze overdrijven, maar het blijft natuurlijk belachelijk dat hiervoor een dag vrij wordt gegeven. Hindoestanen krijgen ook geen dag vrij voor Divali en Jom Kippoer heeft ook niet dezelfde status als het Suikerfeest in Nederland.
Daar wel jaquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
http://www.cheider.nl/cheider2007/index.php?id=startpagina&taal=0
Krijg je gewoon vrij met Jom Kippoer.
Waarom mogen die scholen en het bedrijfsleven dat niet zelf weten?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Daar wel ja. Op islamitische scholen is het m.i. ook geen probleem om vrij te krijgen voor het Suikerfeest. Op openbare scholen en in het bedrijfsleven wel.
Misschien dat die dat wel mogen maar niet doen om bepaalde redenen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom mogen die scholen en het bedrijfsleven dat niet zelf weten?
Ik vind het gewoon onzinnige overheidsbemoeienis om dat te gaan verbieden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:43 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Misschien dat die dat wel mogen maar niet doen om bepaalde redenen?
Misschien dat je daar zelf ook een antwoord op kan geven Floripas?
Mochten ze dat maar echt zelf weten.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom mogen die scholen en het bedrijfsleven dat niet zelf weten?
Van Wilders niet. Hoezo? Cheider mag het ook zelf weten.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Mochten ze dat maar echt zelf weten.
Waarom haal je Wilders en Cheider er bij als ik duidelijk op openbare scholen en op het bedrijfsleven doel? Ontduiking van de bewijslastquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Van Wilders niet. Hoezo? Cheider mag het ook zelf weten.
Het Suikerfeest is geen Nederlands feest.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:12 schreef SCH het volgende:
Waarom zou het suikerfeest geen Nederlands feest zijn???
Waarom niet? Kerstmis wel dan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:17 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het Suikerfeest is geen Nederlands feest.
Ook niet.quote:
Ze is moslim, net zoals ik katholiek ben: door opvoeding, niet door geloof. Ze gelooft wel in god, maar alleen omdat dat haar plezier doet. Door de christelijke kerken zou ze ook als afvallige beschouwd worden: god een vrouw??quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:18 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Prima, dat zijn islam bashers, in het artikel echter staat dat deze mevrouw zelf ook zichzelf als moslim ziet. Dat moslims haar mensen zijn, haar familie.
Ik vond de qor'an wel meevallen. Er staat inderdaad wel wat moord en doodslag in, net als in de bijbel (niet terzijde!), maar ook heel vaak, dat je tegen ongelovigen moet zeggen: "We wachten af. We zullen wel zien wie aan het eind gelijk krijgt!" Of zoiets.quote:
Prima, er zijn islam bashers die dit artikel aanhalen, hebben deze de koran geschreven? Hebben zij geschreven dat ze een niet-moslim niet boven zich mogen dulden, of dat je als moslim altijd de kant van moslims moet kiezen ook al hebben die een conflict met een vriend die niet moslim is?
Deze mevrouw legt uitstekend uit dat vertalingen van de koran soms niet geheel waarheidsgetrouw weergegeven worden (net zoals de bijbel maar dat terzijde), maar dat de arabische variant heel duidelijk is en geen leuk boek is. (Joden vermoorden vind ik niet echt een leuk verhaal, en dan maakt het mij niet eens uit of het joden of arabieren waren die vermoord waren).
Moslims zijn geen volk! Ze behoren niet tot een ras. En natuurlijk kun je racist zijn als je het over je eigen volk hebt. In feite ben je ook al racist als je je eigen volk superieur of uitverkoren vindt.quote:Ik snap niet hoe je iemand van racisme kan betichten als ze het over haar eigen volk, haar eigen mensen heeft. Is het racisme omdat het niet in jouw straatje past of omdat haar mening je niet aanstaat? En waarom word ze dan niet vervolgd voor dit strafbare feit?
De jongeren die in Ede aan het feesten waren op straat, waren gasten van een bruiloft, die al langer afgesproken was. Dat had NIETS met de aanslag op het WTC van doen! (vet uit ergernis om dit broodje aap.) En waarom zouden die opeens niet feesten? Als ik op 11 september 2001 was getrouwd, had ik ook gewoon gefeest. En met de tsunami in Azië is er ook geen enkel feest afgelast.quote:In het hedendaagse leven is het niet te ontkennen dat op 9/11 jongeren aan het dansen waren in de nederlandse straten met een islamitsche afkomst (en in andere delen van de wereld.).
quote:Is dit de vrede waarover jij spreekt die deze jongeren uitdragen? Ik heb nog geen enkele moslim gezien die zonder publieke oproep zelf besloten had om deze actie te veroordelen. Zoals in dit artikel ook staat is er een hele kleine minderheid die dit daadwerkelijk afkeurde en er ook iets tegen deed, iets over zei. Je kon spreekwoordelijk de krekels horen tjirpen toen het juist nodig was dat moslims iets zeiden.
Andere geloven werden tot voor tamelijk kort in Iran wel degelijk geduld. Als de beoefenaars zich rustig hielden, dus ze werden niet echt als volwaardig geaccepteerd. Volgens Iraniërs, dan. Hoe het nu op dit moment is, weet ik eigenlijk niet. Maar dat wordt wel weer beter. (Overigens: "Iran en omgeving" is een heeeel ruim begrip.)quote:"De islam is er volgens islam bashers op uit om de wereld te domineren waarbij voor andere godsdiensten (nog altijd luidens de islam bashers) geen plaats meer zal zijn, [1] en om dat doel te bereiken, aldus de islam bashers, mogen muslims volgens hun religie liegen over de leerstellingen van de islam."
En zo gaat het toch in Iran en landen uit die omgeving? Verhalen genoeg hoe christelijke kerken aangevallen worden of zelfs niet eens bestaansrecht hebben, hoe volgelingen van de religieen belasterd en bedreigd en soms zelfs vermoord worden. Hoe priesters voor hun leven mogen vrezen. Andere geloven worden niet geduld, wie zegt dat het niet waar is: 2 Boedistische oude beelden van 2000 jaar zijn daar stille getuigen van (afghanistan), of eigenlijk eerder: Niet meer getuigen van... Deze werden opgeblazen. Geen enkele protest optocht in de straten gezien op het nieuws, maar als er een cartoon gemaakt word in denemarken dan staan de straten vol.
Ja, frappant!quote:Frapant, is het niet?
Ja, ik vind het raar dat mensen op Wilders stemmen. Zelfs als ik het met hem eens was, dan nog zou ik me willen laten vertegenwoordigen door iemand die slimmer is dan ikzelf ben. En vooral: politiek vaardiger. I zou me willen laten vertegenwoordigen door iemand, die iets kan bereiken. Niet door een schreeuwer op een zeepkist. Dan kijk ik wel televisie of zo.quote:Je kan het wel heel raar vinden dat mensen voor Wilders stemmen, maar mensen zien de hierboven beschreven gebeurtenissen ook voor zich. Om maar te zwijgen over aanvaringen op persoonlijk niveau (immers waarover zou ik mij druk maken als het mij niet overkomt, geen volk zo onverschillig als Nederlanders wat dat betreft)
Misschien dat de aantallen er mee te maken hebben. Er zijn veel christenen, een behoorlijk aantal moslims, weinig joden en Hindoestanen. En in een democratie regeert de meerderheid.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:26 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Gelijke monikken gelijke kappen inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |