Jawel hoor, heb ik een foutje gemaakt dan? Maar in mijn dagelijks leven gebruik ik wel meer Engels dan Nederlands, misschien is dat het.quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:31 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Jij bent waarschijnlijk geen Nederlander gezien je taalgebruik, dus ik snap best dat je voorkeur niet naar de Nederlandse uitgaves uitgaat.
Maar is dat dan gewenning ofzo?quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Op mijn werk is mijn e-mail conversatie 100% engels, met Aziaten en Amerikanen. Ik ben van mening dat mijn engels prima is, maar ik lees toch nog steeds liever Nederlands.
Je moerstaal lees je nu eenmaal makkelijker dan een andere taal. Zeker als je niet in dat taalgebied woont.quote:
Precies. Mijn Engels is vrij goed, maar toch heb ik het idee dat ik me moet inspannen bij het lezen van Engelse boeken (i.p.v. dat ik ontspan).quote:Op zaterdag 8 december 2007 15:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je moerstaal lees je nu eenmaal makkelijker dan een andere taal. Zeker als je niet in dat taalgebied woont.
Dat is zeker waar, maar ik ken ook veel mensen die liever een boek onvertaald lezen, zelfs al zijn ze niet helemaal vertrouwd met de betreffende taal. Plus, het is erg goed voor je talenkennis. Maar ieder zijn ding natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 december 2007 15:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je moerstaal lees je nu eenmaal makkelijker dan een andere taal. Zeker als je niet in dat taalgebied woont.
Ik ga er ook maar eens mee beginnen, al ben ik op dit moment met 2 boeken bezig.quote:Op zaterdag 8 december 2007 15:18 schreef Marurk het volgende:
Heb hier nog The Stand in de kast staan, nog geen tijd gehad om 't te lezen.Is de originele (dus de Engelse versie) moeilijk of leest het vrij gemakkelijk? Ben ook benieuwd of het echt zo "leuk" is zoals iedereen zegt.
Ik lees oorspronkelijk Engelse boeken alleen maar in het Engels. Stephen King dus ook. Het is wel eens eventjes wennen, maar dan leest het wel vlot door. Ik mis op een bladzijde misschien een paar woorden, maar ik pak er zelden een woordenboek bij. De betekenis wordt meestal wel duidelijk uit de context.quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:21 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar ik ken ook veel mensen die liever een boek onvertaald lezen, zelfs al zijn ze niet helemaal vertrouwd met de betreffende taal. Plus, het is erg goed voor je talenkennis. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Dan zal dat het zijnquote:Op zaterdag 8 december 2007 13:08 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jawel hoor, heb ik een foutje gemaakt dan? Maar in mijn dagelijks leven gebruik ik wel meer Engels dan Nederlands, misschien is dat het.
Oeps, je hebt gelijk ja. Dat soort dingen zullen er wel een beetje in sluipen dan.quote:Op maandag 10 december 2007 08:58 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Dan zal dat het zijn
Ik heb nl. nog nooit iemand horen zeggen dat ie ergens comfortabel mee is.
Ben ook een paar dagen geleden begonnen in dit boek.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:30 schreef Guerra het volgende:
Ben nu begonnen in The Stand. Ik ben heel erg benieuwd hoe het boek verloopt, aangezien veel fans dit als een van zijn beste werken zien.
Toen ik de trailer van die film zag, moest ik ook gelijk denken aan The Standquote:Op woensdag 12 december 2007 14:41 schreef Evil_Jur het volgende:
Over The Stand gesproken, ik ben net begonnen aan Richard Matheson's I Am Legend. Staat ook mooi op de kaft hoe King Matheson's boeken als een van zijn grote inspiraties ziet. Het begint in ieder geval leuk.
Dat weet ik niet, want ik heb volgens mij geen enkel boek gelezen van Kingquote:Op vrijdag 7 december 2007 23:19 schreef milia het volgende:
@ ivetje, wat vind jij de beste verfilming van een Stephen King boek?
Ik ben nu op blz. 100 en de karakters worden weer erg goed geintroduceerd. Dat vond ik van Salem's Lot ook een van de sterkste punten. En mooi om te lezen hoe je langzaam meer over het virus te weten komt.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:53 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ben ook een paar dagen geleden begonnen in dit boek.En het begint wel redelijk al, vind je niet?
Ja, dat is mooi.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:36 schreef Guerra het volgende:
[..]
Ik ben nu op blz. 100 en de karakters worden weer erg goed geintroduceerd. Dat vond ik van Salem's Lot ook een van de sterkste punten. En mooi om te lezen hoe je langzaam meer over het virus te weten komt.
Oh hij krijgt ze vol hoor. En goed ookquote:Op donderdag 13 december 2007 12:56 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ja, dat is mooi.Wel vraag ik me af hoe King de resterende 1041 pagina's vol krijgt.
![]()
(In totaal telt mijn boek 1141 pagina's als ik me niet vergis.)
Dat is volgens mij de ingekorte versie, de volle heeft 1415 pagina's.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:56 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ja, dat is mooi.Wel vraag ik me af hoe King de resterende 1041 pagina's vol krijgt.
![]()
(In totaal telt mijn boek 1141 pagina's als ik me niet vergis.)
gelijk gekocht bij bol.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:41 schreef Evil_Jur het volgende:
Over The Stand gesproken, ik ben net begonnen aan Richard Matheson's I Am Legend. Staat ook mooi op de kaft hoe King Matheson's boeken als een van zijn grote inspiraties ziet. Het begint in ieder geval leuk.
Nope. Ik heb "the complete & uncut edition"quote:Op donderdag 13 december 2007 22:35 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is volgens mij de ingekorte versie, de volle heeft 1415 pagina's.
Huh? Ik heb The Stand meerdere malen gelezen en allemaal 1100 nog wat pagina's... Mis ik iets?quote:Op donderdag 13 december 2007 22:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Ow wacht, wiki zegt edited: 823, unedited: 1168. Mijn paperback heeft iig 1415 pagina's...
Ik denk het niet, die van mij is ook gewoon de complete and uncut edition, misschien is het formaat anders en heb ik daarom meer pagina's.quote:Op vrijdag 14 december 2007 02:10 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Huh? Ik heb The Stand meerdere malen gelezen en allemaal 1100 nog wat pagina's... Mis ik iets?
Er zijn als ik me niet vergis twee versies, waarvan één versie (de uitgebreidere) later is uitgegeven dan de ander. Er is een ingekorte versie en een complete (uncut) versie die 400 pagina's meer telt.quote:Op vrijdag 14 december 2007 02:10 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Huh? Ik heb The Stand meerdere malen gelezen en allemaal 1100 nog wat pagina's... Mis ik iets?
http://www.themist-movie.com/quote:Op donderdag 13 december 2007 22:50 schreef Evil_Jur het volgende:
Over films gesproken, heeft iemand King's The Mist al gezien?
De trailer ziet er goed uit iigquote:Op vrijdag 14 december 2007 15:14 schreef Xessive het volgende:
[..]
http://www.themist-movie.com/
Damn! Zijn meesterlijke korte verhaal. Hopen dat de film erbij in de buurt komt...
Vervelendquote:Op zondag 16 december 2007 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:
I Am Legend heb ik uit.
Nu heb ik er weer een schrijver bij waar ik meer van moet lezen
Storm of the century is een boek wat in de vorm van een screenplay geschreven is. Erg goed leesbaar.quote:Op zondag 16 december 2007 21:30 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Vervelend
Ik ga dat boek ook maar eens zoeken dan, want ik ben bijna door alle Kings heen
Oh, trouwens: wie kent Storm of the Century? Ik las dat het een film is, maar het verhaal komt me helemaal niet bekend voorStaat het in een bundel ofzo?
-edit- Oh nu zie ik dat de titel ook in het bericht boven me staat
Ik vind hem ook erg goedquote:Op zondag 16 december 2007 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:
I Am Legend heb ik uit.
Nu heb ik er weer een schrijver bij waar ik meer van moet lezen
Dank je, die kan mooi op mn lijstje voor kerst.quote:Op maandag 17 december 2007 09:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Storm of the century is een boek wat in de vorm van een screenplay geschreven is. Erg goed leesbaar.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK&BOL_OWNER_ID=666846505
quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:17 schreef PDOA het volgende:
Oeh, The Mangler is een van de slechtste King-verfilmingen ooit. Wat een butfilm was dat zeg.
IT is beter, de stand heb ik wel gelezen , en meteen weer vergeten. boeide niet zo.quote:Op maandag 15 oktober 2007 01:19 schreef Evil_Jur het volgende:
The Stand vind ik wel de beste die ik tot nu toe van King heb gelezen, maar ik heb lang niet alles van hem gelezen.
Hier ligt nu 'It' klaar, daar heb ik wel zin in.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:51 schreef Stormqueen het volgende:
Net weer een King uit: Dolores Claiborne. In een zucht, goed verhaal, weer heel anders, maar wel enorm boeiend
bij deze heb je een paar mooie films te kijken, de film is altijd minder als een boek, deze zijn goed te kijken,quote:Op maandag 17 december 2007 22:23 schreef milia het volgende:
Misschien is iemand blij met deze tipIk kreeg namelijk voor van Sinterklaas een dvd van Desperation, een van the mangler, Cujo en ook nog children of the corn die de gulle gever had gekocht op de zwarte markt te Beverwijk voor het bedrag van één hele euro per dvd! Volgens de gulle gever lagen er nog veel meer titels in een uitverkoopbak!! Zelf ben ik geen liefhebber van verfilmde boeken maar ik ga ze nu wel allemaal bekijken
quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:13 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
bij deze heb je een paar mooie films te kijken, de film is altijd minder als een boek, deze zijn goed te kijken,
Harten in Atlantis kopt nergens, De Storm van de Eeuw, t boek is niet te lezen, de film niet aan te zien, bespaar je die euro.
Dromenvanger
ook niet te lezen. de film is ook niet te volgen.
ik heb bijna alle boeken van King, en ik geef toe dat t minder wordt, mobile heb ik in t hotel laten liggen, waardeloos.
Lisey's verhaal, daar kon ik wel uitkomen, maar niet meer als dat. jammer
is t ook, vooral als je de eerdere boeken leest. een mooi boek, maar vaag, de eerst boeken waren echt, dingen die je kunnen overkomen wat pure horror is, Cujo , de leerling , Misery, De Spelbreker, van die verhalen slaap je nachten niet. vel over been,quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:21 schreef milia het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook alle boeken van King.......weet waar ik over brabbel, maar je hebt te maken met persoonlijke voorkeuren! Storm van de eeuw..........boek is na een tijdje oké, film dankzij acteurs niet!
Lisey's verhaal klopt wel, maar tis idd another level
Een vroeg boek is een understatement. Het is zijn eerste gepubliceerde romanquote:Op zondag 6 januari 2008 23:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik vond Carrie een leuke verassing eigenlijk, een vroeg boek van hem maar wel erg sterk en ook een hele andere opzet dan ik tegenwoordig van hem gewend ben.
En dat terwijl hij op dat moment 2 banen had, teveel dronk en in een stacaravan woonde en in het washok met een tafeltje balancerende op zijn knieën zijn verhalen typtequote:
Dat is eigenlijk wel mijn stereotype beeld van hoe alle grote schrijvers begonnen zijnquote:Op zondag 6 januari 2008 23:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dat terwijl hij op dat moment 2 banen had, teveel dronk en in een stacaravan woonde en in het washok met een tafeltje balancerende op zijn knieën zijn verhalen typte
Rij even naar Bangor. soms komt hij uit zijn huis als mensen foto's maken (hij heeft een gaaf hek)quote:Op zondag 6 januari 2008 23:52 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik ga trouwens eind van het jaar een tijdje in Portland, ME studeren als het goed is. Daar moet toch wel wat te doen zijn voor een King-fan?
Dat zal ik zeker wel even doen, maar ik zou me ook een beetje schuldig voelen denk ik, die man heeft ook zijn leven.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Rij even naar Bangor. soms komt hij uit zijn huis als mensen foto's maken (hij heeft een gaaf hek)
[ afbeelding ]
schrijven is een gave, net zoals muziek maken, hard werken dus.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:49 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel mijn stereotype beeld van hoe alle grote schrijvers begonnen zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben trouwens benieuwd wat men van de verfilming van The Mist heeft gemaakt, ik zag dat die dit jaar in de bioscoop komt."...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
quote:Op maandag 7 januari 2008 13:47 schreef WheeleE het volgende:
Met kerst Mobiel cadeau gegeven aan mijn pa. Ik kon me 2 dagen bedwingen, maar ik heb het boek nu eerder uit dan dat hij er in is begonnen...
Onwijs spannend verhaal, met een eindeDan is The Stand een leuke aanrader, vergelijkbaar met Cell (Mobiel), maar dan veel uitgebreider uitgewerkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben trouwens benieuwd wat men van de verfilming van The Mist heeft gemaakt, ik zag dat die dit jaar in de bioscoop komt.
Het is ook niet te vergelijken, de Donkere Toren is zijn grote werk, de puzzel waar alle andere boeken op de een of andere manier in elkaar passenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:15 schreef Guerra het volgende:
Ik vond Mobiel echt heel matig. Vooral nu ik net de Beproeving uit heb.
Ik ben net aan de Scherpschutter begonnen. Ik vind hem iets wat anders geschreven dan andere boeken van hem, iets vager maar dat kan ook aan mij liggen.
Nou ja, het begin is dat natuurlijk wel, met de opkomst van de supergriep, en de introductie van Flagg en Abagail. Alleen als ze eenmaal die samenleving gesticht hebben, blijft er vrij weinig van over. Ze zijn alleen maar aan het vergaderen, lijkt het wel. Het boek viel me niet tegen, ik had er alleen meer van verwacht.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 01:50 schreef MissBliss het volgende:
De Beproeving niet episch genoeg?? Hoe episch wil je het hebben??
die boeken zijn apart. als fan zijn goed te lezen, echt goed.quote:Op maandag 7 januari 2008 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou dan zal ik maar niet aan Insomnia, Rosie of Liseys Game beginnen als ik jou was
De donkere toren kon je dan ook wel eens zwaar vallen.
Jij leest snelquote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Als ik 2 uur lees heb ik alles is eventueel helemaal uit
De talisman is wel een erg goed boek vind ik persoonlijk. Begin is wat taai, maar na een pagina of 50 komt de vaart er al aardig in.
1408? Die is wel aardig, maar daar is het ook mee gezegd wat mij betreft.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:46 schreef Killer_Mom het volgende:
morgen heb ik de Geheime kamer, nieuwe film op CD. naar een kort verhaal verfilmd met bekende mensen, legaal naruurlijk. met Samuel Jacson. vaag verhaaltje.
Ik heb daar met korte verhalen toch meer moeite mee. Ik vind ze niet zo veel voldoening geven als een normale roman. Ik heb nu een paar verhalen uit die bundel gelezen, maar ik leg hem steeds weer weg om iets langers te lezen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Als ik 2 uur lees heb ik alles is eventueel helemaal uit
De talisman is wel een erg goed boek vind ik persoonlijk. Begin is wat taai, maar na een pagina of 50 komt de vaart er al aardig in.
Ogen van de draak, vel over been, de talisman, het dillema, ogen van vuur, carry, christine, cujo,quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:02 schreef Guerra het volgende:
Maar ik heb wel het idee dat ik met It en The Stand gelijk het beste van King gelezen heb.
Ik moet zeggen dat ik wel meer verfilmingen erg kan waarderen; Shawshank Redemption, The Green Mile, Apt Pupil, Stand By Me en zelfs Dreamcatcher vond ik allemaal goed tot zeer goed. Ook Langoliers was een erg vermakelijke hoewel low-budget verfilming.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:53 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
Verfilming van The Mist moest tegenvallen. Frank Darabont die ook The Shawshank Redemption en The Green Mile heeft gemaakt, heeft zijn eigen eind aan The Mist gegeven... Mij lijkt het wel een leuke film, maar verwacht er maar niet veel van. De enige goede verfilmingen van Stephen King's werk zijn imho The Shining (terwijl Stephen King die versie haatte) en Carrie (Stephen King vond het knap dat Brian DePalma het verfilmd had).
It was goed, Children of the corn ook, Christine , Dolores Claiborne , Firestarter , Misery een van de beste, Pet Sematary , Secret Window , The Shawshank Redemption echt naar het boek verfilmd, The Shining , de remake lijkt nergens op, Thinner , Apt Pupil, Sleepwalkers de muziek alleen al . Stand By Me vooraltijd mijn favorite, en Cujo, na het boek keek ik ooit verdacht naar mijn kolosale honden, zouden ze? ..............quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:13 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik wel meer verfilmingen erg kan waarderen; Shawshank Redemption, The Green Mile, Apt Pupil, Stand By Me en zelfs Dreamcatcher vond ik allemaal goed tot zeer goed. Ook Langoliers was een erg vermakelijke hoewel low-budget verfilming.
Verfilming van It was zwak vergeleken het boek, Needful Things deed me weinig en 1408 vond ik maar matig.
Er zijn er nog wel meer het noemen waard, maar dit zijn diegene die me het meeste zijn bijgebleven.
quote:People want to know why I do this, why I write such gross stuff. I like to tell them I have the heart of a small boy... and I keep it in a jar on my desk
Alles is eventueel.quote:Op zondag 20 januari 2008 20:14 schreef Killer_Mom het volgende:
[quote]Op woensdag 16 januari 2008 19:13 schreef Evil_Jur het volgende:
,. in welk boek t staat heb ik nog niet gekeken. een kort verhaal, heel vaag dat wel.
hoever ben je in Mobiel? Ik vond het een knettergek maar enorm tof boek. het einde valt een klein beetje tegen en soms heb ik het idee dat SK probeerde zo gruwelijk mogelijk te schrijven, maar het gevoel en de spanning tijdens het boek vind ik super.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 01:22 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Jij leest snel
Ik heb alles is eventueel nog niet uit, maar die heb ik ook weggelegd wegens saaiheid
Ik merk aan mezelf dat ik alle paragrafen 2 keer lees, gewoon om niks te missen... Dus in principe lees ik het hele boek 2 keer
Nu ben ik bezig in Mobiel trouwen, leuk begin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Misschien vind je Insomnia leuk, die vond ik namelijk ook stom
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:23 schreef MissBliss het volgende:
Ik ben halverwege, en hoewel absurd vind ik hem heel gaaf tot nu toe! Dat van het einde heb ik al meer gelezen dus ik bereid me voor op een anticlimax
The StandOoooh, mijn favoriet
Langoliers vond ik zelf verschrikkelijk
welke vrouw morpht er in the langoliers?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Misschien vind je Insomnia leuk, die vond ik namelijk ook stom. Ik weet alleen dat Dinah enorm goede zintuigen heeft maar morphen?
. Bedoel je niet the library Policeman?
put
your
clothes
on!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |